abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Zajímavý článek

    Minulý týden proběhl u CZ.NIC veřejný test aukcí domén. Včera bylo publikováno vyhodnocení a hlavní výstupy tohoto testu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.5.0 svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol) a RDP klienta FreeRDP. Přehled novinek v ChangeLogu. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb (CVE-2024-32039, CVE-2024-32040, CVE-2024-32041, CVE-2024-32458, CVE-2024-32459 a CVE-2024-32460).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    Google Chrome 124 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 124.0.6367.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 22 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Novinkou je vlastní repozitář DietPi APT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (65%)
     (11%)
     (2%)
     (21%)
    Celkem 505 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Destruktor a interface v C++

    Beda0 avatar 24.6.2013 09:07 Beda0 | skóre: 29
    Destruktor a interface v C++
    Přečteno: 710×

    Zdravím,
    Měl jsem interface:

    class Interface{
    public:
       virtual int cosi()=0;
       ...
    }
    a pak několik implementací:
    class A: public Interface{
    public:
       int cosi();
       ...
    }
    class B: public Interface{
    public:
       B();
       ~B();
       int cosi();
       ...
    }
    A dále factory, která mi podle předaných parametrů várátila instanci nějakého konkrétní implementace.
    Interface test = factory->choose(parametry);
    Takže jsem nevěděl, která konkrétní implementace je použita. Problém nastal při volání destruktoru.
    delete test
    způsobil varování na undefined behavior, protože se volal destruktor Interface a ne konkrétní implementace A nebo B a tudíž v případě B to způsobovalo memoryleak. Jak to vyřešit? Když přidám protected destructor do Interface:
    protected:
        virtual ~Interface()=0;
    ...
    inline ReadWrite::~ReadWrite() { }
    
    a destruktory do každé implementace, tak to pořád neřeší problém. Musím volat destruktor pro konkrétní implementaci a nějak si tudíž musím pamatovat jaká konkrétní implementace je použita, což mi připadá principiálně špatně. Jediná možnost, která mě napadá, je zavolat opět factory se stejnými parametry, aby mi řekla, jaká iplementace byla použita, což se mi taky moc nelíbí. Jak se tohle řeší?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (stativ)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.6.2013 09:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Když dáte do interface public virtuální destruktor, tak žádné problémy nebudou. Proč protected?
    Beda0 avatar 24.6.2013 09:59 Beda0 | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++

    Když bude public, tak se ale bude volat destruktor ~Interface(), což nechci, protože potřebuju zavolat destruktor konkrétní implemtace - ~B(); v B() něco alokuju, takže to musim uvolnit v ~B() ne v ~Interface(), kterej neví o tom, co se v B() alokovalo.

    Beda0 avatar 24.6.2013 10:09 Beda0 | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++

    V tomhle konkrétním případě to můžu udělat tak, že v B() nebudu nic alokoavat a nemusí mít konstruktor ani destruktor - bude jeden prázdnej public destruktor v Interface. Zajímalo by mě to spíš teoreticky...

    24.6.2013 10:59 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Myslím, že „zmatení“ je způsobené neznalostí chování destruktorů.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    24.6.2013 10:53 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Jsem se ztratil, bo pokud je destruktor virtuální volají se všechny destruktory a ve správném pořadí…
    Z více důvodů, považuji za správnou deklaraci abstraktní třídy jako čistě abstraktní, tedy ve smyslu interface tehdy, pokud obsahuje virtuální destruktor včetně jeho implementace.
    /**
     * @class Interface
     * @brief Interface class.
    * This class is designed for inheritance. */ class Interface{ public: /** * Virtual empty destructor */ virtual ~Interface(){} /** * cosi do cosi */ virtual int cosi()=0; };
    Ne-virtuální destruktor základní třídy při „dědění“ je dost specifická a obvykle nežádoucí věc.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Beda0 avatar 24.6.2013 10:12 Beda0 | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Ten poslední kód má bejt
    protected:
        virtual ~Interface()=0;
    ...
    inline Interface::~Interface() { }
    Neopravil jsem to při kopírování z opravdového kódu.
    mess avatar 24.6.2013 10:45 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    A proč prostě neuděláš z toho destruktoru v Interface prázdnou funkci?
    protected:
        virtual ~Interface(){};
    
    U tříd, které budou mít destruktor vlastní, se bude volat ten vlastní, u ostatních ten z Interface, nevidím v tom problém.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    mess avatar 24.6.2013 10:46 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Teda "public" tam má být.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    Beda0 avatar 24.6.2013 10:58 Beda0 | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++

    Mě de o to, že mam Interface* test = new B(); a pak delete test;, jenže to se zavolá ~Interface místo ~B();
    Řešim teda jak nějak elegantně volat konkrétní destruktor ~A() nebo ~B() nad Interface* test;

    Instacne Interface se vytváří podle paramatrů sama a já nevím jaká. Řešení mě napadaj dvě - při vytváření si do proměnné uložit co to je konkrétně za třídu (A nebo B) a pak zavolat konkrétní destruktor, což mi připadá špatně - k čemu mi pak je ten interface...
    Druhá, lepší, je před voláním destruktoru zjistit z facotry, jakej to je typ, ale právě se ptám, jak se tohle běžně řeší, protože mi to připadá jako docela běžný problém, ale nikde jsem to řešené nenašel.

    24.6.2013 11:02 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Řešíš něco, co není třeba řešit, GOTO: № 9 :-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Beda0 avatar 24.6.2013 11:07 Beda0 | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++

    Ano, omlouvám se, nějak sem si poplet chování virtuálních destroktorů...

    25.6.2013 10:20 ed | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    short answer: riesenie je v tomto pripade virtualny destruktor. komplexnejsie riesenie je v C++ neuvazovat o typu interface, pretoze ich C++ defakto nema, ale uvazovat o tom ako o ciastocne/plne abstraktnych triedach.

    mat destruktor virtualny je MUST HAVE v akomkolvek pripade, ak sa o triede uvazuje tak, ze sa z nej bude dedit, t.j. prakticky vzdy.
    25.6.2013 11:36 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    komplexnejsie riesenie je v C++ neuvazovat o typu interface, pretoze ich C++ defakto nema
    - no nemá, ale je jedno jak se tomu říká, jestli jestli čistě abstraktní třída nebo intreface - princip je stejný.
    ak sa o triede uvazuje tak, ze sa z nej bude dedit, t.j. prakticky vzdy.
    Dědičnost je hezká věc, ale jen opravdu tam kde má význam, jinak je lepší se jí raději vyhnout. A myslím si, že je dobré, o každé třídě uvažovat jako by pro dědění nebyla připravena, není-li explicitně uvedeno jinak. Zbytečně zatěžovat kód virtuálními destrukory mi také nepřijde jako nejlepší řešení.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.