abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 18:55 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.9 (1.9.818.44) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek vývojáři zdůrazňují podporu nového vyhledávače Ecosia. Ten z příjmů z reklam podporuje výsadbu stromů po celém světě (YouTube). Nově lze přeskupovat ikonky rozšíření nebo řadit poznámky. Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 58.0.3029.82.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 17:00 | Nová verze

Byla vydána verze 3.7.0 svobodného systému pro správu obsahu (CMS) Joomla!. V oznámení o vydání (YouTube) se píše o 700 vylepšeních. Opraveno bylo také 8 bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 08:22 | Komunita

Grsecurity (Wikipedie) je sada bezpečnostních patchů pro linuxové jádro (porovnání se SELinuxem, AppArmorem a KSPP). Od září 2015 nejsou stabilní verze těchto patchů volně k dispozici. Dle včerejšího oznámení (FAQ) nejsou s okamžitou platností volně k dispozici už ani jejich testovací verze.

Ladislav Hagara | Komentářů: 33
26.4. 23:33 | Komunita

OpenBSD 6.1 vyšlo již 11. dubna. Po dvou týdnech byla vydána i oficiální píseň. Její název je Winter of 95 a k dispozici je ve formátech MP3 a OGG.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
26.4. 18:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2017.1 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux. S vydáním verze 2016.1 se Kali Linux stal průběžně aktualizovanou distribucí. Aktualizovat jej lze pomocí příkazů "apt update; apt dist-upgrade; reboot".

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
26.4. 18:22 | Nová verze

Po téměř pěti letech od vydání verze 2.00 byla vydána nová stabilní verze 2.02 systémového zavaděče GNU GRUB (GRand Unified Bootloader). Přehled novinek v souboru NEWS.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
26.4. 17:55 | Komunita

Vývojáři Debianu oznámili, že od 1. listopadu letošního roku nebudou jejich archivy dostupné pomocí protokolu FTP. Již v lednu oznámil ukončení podpory FTP kernel.org (The Linux Kernel Archives).

Ladislav Hagara | Komentářů: 23
26.4. 17:00 | Bezpečnostní upozornění

V oblíbeném webmailu postaveném na PHP SquirrelMail (Wikipedie) byla nalezena bezpečnostní chyba CVE-2017-7692, jež může být útočníkem zneužita ke spuštění libovolných příkazů a kompletnímu ovládnutí dotčeného serveru. Zranitelnost se týká pouze instancí, kde je pro transport používán Sendmail.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
26.4. 13:11 | Zajímavý článek

Soudní dvůr Evropské unie rozhodl (tisková zpráva) ve věci C-527/15: Prodej multimediálního přehrávače, který umožňuje zdarma a jednoduše zhlédnout na televizní obrazovce filmy protiprávně zpřístupněné na internetu, může představovat porušení autorského práva.

Ladislav Hagara | Komentářů: 32
25.4. 13:33 | Pozvánky

Byly stanoveny termíny konferencí LinuxDays 2017 a OpenAlt 2017. Letošní LinuxDays proběhne o víkendu 7. a 8. října v Praze v Dejvicích v prostorách FIT ČVUT. Letošní OpenAlt proběhne o víkendu 4. a 5. listopadu na FIT VUT v Brně.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (4%)
 (35%)
 (1%)
 (6%)
 (45%)
 (9%)
Celkem 329 hlasů
 Komentářů: 50, poslední včera 04:06
    Rozcestník

    Dotaz: Proudové zpracování dat – nejlepší praktiky

    xkucf03 avatar 5.7.2013 12:06 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Proudové zpracování dat – nejlepší praktiky
    Přečteno: 539×

    Dnešní software se většinou skládá z mnoha komponent a vrstev a ty si mezi sebou předávají objekty. Např. načtu data z databáze nebo souboru (sítě atd.) a předám kolekci záznamů někam dál, tam se data nějak transformují, zpracují, předají další komponentě (opět jako kolekce nebo objekt) a po několika takových fázích vyplivnou na výstup.

    Výhoda je v abstrakci a v tom, že komponenty jsou celkem samostatné, dají se samostatně vyvíjet, testovat, znovupoužívat, není to jeden monolitický bastl. Na druhou stranu nevýhoda je v tom, že první záznam na výstupu vypadne nejdříve ve chvíli, kdy se načte poslední záznam na vstupu. A taky v tom, že v jednu chvíli musím mít celou množinu načtenou v paměti.

    Rád bych v programu měl něco jako unixové roury a zpracovával data průběžně – tzn. vstup může být teoreticky nekonečný, spotřeba paměti je konstantní (jeden řádek/záznam nebo stanovená velikost bufferu) doba zpracování lineárně závislá na velikosti vstupu.

    Řešením může být předávání iterátorů (některé jazyky mají generátory/yield), kurzorů v SQL, vstupně/výstupních proudů… Vím, jak dosáhnout požadovaného výsledku. Ale jak ho dosáhnout co nejelegantněji a nejčistší cestou? Jaké jsou nejlepší praktiky, aby to bylo efektivní a zároveň to nebyl zprasený neudržovatelný monolit? Víte o nějakém jazyku/frameworku, který by umožňoval poskládat (pokud možno deklarativně) jednotlivé komponenty systému a nechat jimi proudit data? Nemáte příklad softwaru, který se s tímhle problémem vyrovnává nějak elegantně a poučně?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net

    Odpovědi

    5.7.2013 12:16 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proudové zpracování dat – nejlepší praktiky
    Možná do bude znít divně, ale co třeba Bash?
    xkucf03 avatar 5.7.2013 12:56 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proudové zpracování dat – nejlepší praktiky

    Jde mi spíš o řešení v rámci jednoho programu a programovacího jazyka. Pouštět pro každou komponentu zvláštní proces není ideální (i když to nevylučuji) a hlavně jsem tu omezený na proudy bajtů – což se někdy taky hodí, ale když budu zpracovávat nějaké záznamy/objekty, musím je na výstupu z jedné komponenty serializovat a na vstupu druhé zase deserializovat.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    5.7.2013 13:06 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proudové zpracování dat – nejlepší praktiky
    V tom případě bych asi zvolil Javu, ta je na to vybavena.
    5.7.2013 13:00 Mr.S1lent.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proudové zpracování dat – nejlepší praktiky
    Muzes posilat z client side subrequesty a zpracovavat je nezavisle na aplikaci. Avsak hlavni nevyhoda tohoto modelu je ta, ze kdyz dojde k nejake chybe v nejakem subrequestu, aplikace to nezjisti. Proto se kolikrat stava u vyvojaru webovych aplikaci, kteri nepouzivaji nejaky output buffering, ze jim to zvesela vypisuje chybove hlasky do nactene aplikace, protoze takto neudelaji zadne presmerovani na code 500/404/aj., pokud si to neporesi na strane klienta, coz je ovsem spatne...

    Kazdopadne dnesni hw poskytuje dostatecny vypocetni vykon za malo penez, resp. za mnohem mene penez pri srovnani platu a casu programatora, takze se nadtimto nevyplati moc premyslet. Navic tento model zase vytezuje procesor vytvarenim dalsich vlakej pro subprocesy, takze je otazka, co je vetsi overhead :)
    5.7.2013 13:54 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proudové zpracování dat – nejlepší praktiky
    Řešením může být předávání iterátorů (některé jazyky mají generátory/yield), kurzorů v SQL, vstupně/výstupních proudů… Vím, jak dosáhnout požadovaného výsledku. Ale jak ho dosáhnout co nejelegantněji a nejčistší cestou?
    Nevím, zda to je elegantní, ale Haskell má koinduktivní typy a jinou redukční strategii, takže se tam mnoho věcí chová "líně", aniž by programátor musel něco speciálního dělat. Nevýhodou je, že programátor ztrácí přehled, kdy se jaká věc vlastně počítá.
    Jaké jsou nejlepší praktiky, aby to bylo efektivní a zároveň to nebyl zprasený neudržovatelný monolit?
    Oboje zvládá Haskell docela dobře. Kompilátor GHC provádí fúzi, čímž dosahuje docela dobré efektivity (a stávající fúze se možná dočká dalšího vylepšení).
    pavlix avatar 5.7.2013 14:02 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proudové zpracování dat – nejlepší praktiky
    Vytvářet a předávat různé iterátory/handles můžeš předávat v libovolném programovacím jazyce. Nevím, co na tom chceš vymýšlet elegantního, prostě potřebuješ být schopný udržovat nějaký iterátorový objekt a zpřístupnit ho pomocí nějakého API, toť vše.
    5.7.2013 20:28 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proudové zpracování dat – nejlepší praktiky
    To samozřejmě můžeš, ovšem otázka zněla, jak to dělat efektivně. Když budeš posílat každý jednotlivý párbajtový kousek dat (což naivní použití iterátorů/handles klidně způsobí), nebudou všechna jádra procesoru dělat nic jiného, než zběsile managovat fronty. Na druhé straně bufferbloat vede k tomu, že na sebe věci čekají a stejně to sežere dost paměti.
    pavlix avatar 6.7.2013 09:20 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proudové zpracování dat – nejlepší praktiky
    K tomu ale potřebuješ předvídat, jak bude komunikace vypadat a podle toho to naprogramovat.
    5.7.2013 17:50 rnd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proudové zpracování dat – nejlepší praktiky
    http://www.playframework.com/documentation/2.0.2/Iteratees

    http://mandubian.com/2012/08/27/understanding-play2-iteratees-for-normal-humans/
    5.7.2013 18:10 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proudové zpracování dat – nejlepší praktiky
    Slajdy s přehledem podobných technik.
    6.7.2013 13:59 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proudové zpracování dat – nejlepší praktiky
    A co tohle? Map&Reduce

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.