abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 17:02 | Pozvánky
Přijďte si popovídat o open source obecně a openSUSE konkrétně s dalšími uživateli a vývojáři. Oslava nového vydání openSUSE Leap se uskuteční 16. prosince od 17:00 v nových prostorách firmy SUSE v Praze. K dispozici bude nějaké občerstvení a DVD pro ty, kdo je sbírají nebo ještě mají mechaniku. Po párty v kanceláři se bude pokračovat v některé z hospod v okolí.
Miška | Komentářů: 0
dnes 14:55 | Zajímavý software

Byla vydána verze Alpha 1.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS. Podporovány jsou hodinky LG G Watch, LG G Watch Urbane, Asus ZenWatch 2 a Sony Smartwatch 3. Ukázka ovládání hodinek na YouTube. Jaroslav Řezník přednášel o AsteroidOS na chytrých hodinkách (videozáznam) na letošní konferenci OpenAlt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:30 | Zajímavý software

Byly uvolněny zdrojové kódy známé rogue-like hry DoomRL. Počátky hry jsou v roce 2002. Je napsána ve FreePascalu a zdrojový kód je nyní k dispozici na GitHubu pod licencí GNU GPL 2.0. Autor pracuje na nové hře Jupiter Hell, která je moderním nástupcem DoomRL a na jejíž vývoj shání peníze prostřednictvím Kickstarteru.

Blaazen | Komentářů: 0
dnes 13:15 | Pozvánky

Přijďte s námi oslavit vydání Fedory 25. Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd. Release Party se bude konat 16. prosince v prostorách společnosti Etnetera. Na party budou volně k dispozici také propagační materiály, nová DVD s Fedorou 25 a samozřejmě občerstvení. Přednášky budou probíhat v češtině. Pro více informací se můžete podívat na web MojeFedora.cz. Jen připomínám, že tentokrát jsme zavedli

… více »
frantisekz | Komentářů: 0
včera 16:38 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 5. a 6. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu. Celkově bylo zpracováno 65 hodin z 89 přednášek a workshopů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:30 | Komunita

Bylo oznámeno, že bude proveden bezpečnostní audit zdrojových kódů open source softwaru pro implementaci virtuálních privátních sítí OpenVPN. Audit provede Matthew D. Green (blog), uznávaný kryptolog a profesor na Univerzitě Johnse Hopkinse. Auditována bude verze 2.4 (aktuálně RC 1, stabilní verze je 2.3.14). Audit bude financován společností Private Internet Access [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 06:00 | Komunita

Na YouTube byl publikován Blender Institute Reel 2016, ani ne dvouminutový sestřih z filmů, které vznikly za posledních 10 let díky Blender Institutu. V institutu aktuálně pracují na novém filmu Agent 327. Dění kolem filmu lze sledovat na Blender Cloudu. Videoukázka Agenta 327 z června letošního roku na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 808 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: D: class reference to void*

20.7.2013 18:53 Jardík
D: class reference to void*
Přečteno: 318×
Potřebuji v D pracovat s jednou knihovnou v C, která má callbacky a jako user_data void*. Potřebuju té fci předat pointer na instanci mé třídy, takže přetypuji na void*:

// C interface

alias extern(C) void function(void*) CallbackFunc;

extern(C) extern void nejaka_c_fce(CallbackFunc func, void* data);

extern(C) extern void cekej_na_callback();

// 

class Bla
{
  uint[] nejakyData;

  this()
  {
    nejakyData = new uint[1024*1024*10]; // 40M
    nejaka_c_fce(&cCallback, cast(void*)this);
  }

  void callback()
  {
    // něco tady
  }

  static extern(C) cCallback(void *data)
  {
    Bla self = cast(Bla)data;
    self.callback();
  }
}

// ...

Bla bla;

void main()
{
  while (true)
  {
    bla = new Bla();

    cekej_na_callback();
    // tahle fce čeká na nějaký data a až dorazí
    // tak zavolá ten callback v tomhle samým vlákně,
    // pak vrátí
  }
}
Něco v tom stylu výše. Referenci na objekt samozřejmě držím stranou, dokud není zavolán callback, takže problém se zrušením objektu by neměl nastat (a ani nenastane, o čemž jsem se přesvědčil přidáním destruktoru).
Problém je, že po 4 iteracích to spadne na alokaci toho pole (po více, když zmenším velikost). Nějaký problém s GC a přetypováním?
Tady je zkompilovatelný kód v D, kde je něco podobného, z nějakého důvodu to padá stejně jako můj kód výše, pokud z kódu odstraním všechny přetypování const(void*)this, tak kód funguje.
import std.stdio;
import core.thread;
//import wayland.callback;

class Callback
{
	void delegate(uint) m_callback;
	Callback m_next;
	uint[] m_lotsOfData;
	
	public this(void delegate(uint) cb)
	{
		writefln("Callback %s create", cast(void*)this);
		m_lotsOfData = new uint[1024*1024*10]; // 40M
		writefln("Callback %s alloc done", cast(void*)this);
		m_callback = cb;
	}
	
	~this()
	{
		writefln("Callback %s destroy", cast(void*)this);
	}
	
	public void call(uint bla)
	{
		m_callback(bla);
	}
}

class Bla
{
	Callback m_callbacks;
	Callback m_last;
	
	public Callback createCallback(void delegate(uint) cb)
	{
		Callback ret = new Callback(cb);
		
		if (m_last is null)
			m_callbacks = ret;
		else
			m_last.m_next = ret;
		
		m_last = ret;
		
		return ret;
	}
	
	public Callback createCallback(void function(uint) cb)
	{
		return createCallback( (uint bla) { cb(bla); } );
	}
	
	public void run()
	{
		while (m_callbacks !is null)
		{
			Callback cb = m_callbacks;
			
			m_callbacks = cb.m_next;
			cb.m_next = null;
			
			if (m_callbacks is null)
				m_last = null;
			
			cb.call(111);
		}
	}
}

Bla bla;

void proc(uint serial)
{
	writeln("call");
	Thread.sleep(dur!("msecs")(10));
	bla.createCallback(&proc);
}

void main()
{
	bla = new Bla();
	bla.createCallback(&proc);
	
	bla.run();
}

/*
Display display;
SyncCallback cb;

void proc(uint serial)
{
	writeln("sync");
	Thread.sleep(dur!("msecs")(10));
	cb = display.sync(&proc);
}

void main()
{
	display = new Display(null);
	
	cb = display.sync(&proc);
	
	while (true)
		display.dispatch();
}
*/

Řešení dotazu:


Odpovědi

22.7.2013 12:14 gamer
Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*

Jseš si jistý, že třída v D bude binárně kompatibilní se třídou v C++? Já si myslím, že to zaručeno není:

http//www.digitalmars.com/d/1.0/class.html

The D compiler is free to rearrange the order of fields in a class to optimally pack them in an implementation-defined manner.

pavlix avatar 22.7.2013 13:17 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
Nečetl jsem kód, ale proč řešíš binární kompatibilitu, když on chce podle všeho pouze protáhnout generický pointer skrze C API zpět do D.
GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.
22.7.2013 13:21 gamer
Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
Potřebuji v D pracovat s jednou knihovnou v C, která má callbacky a jako user_data void*. Potřebuju té fci předat pointer na instanci mé třídy, takže přetypuji na void*
pavlix avatar 22.7.2013 13:28 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
Potřebuji v D pracovat s jednou knihovnou v C, která má callbacky a jako user_data void*. Potřebuju té fci předat pointer na instanci mé třídy, takže přetypuji na void*
GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.
22.7.2013 13:39 gamer
Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
No zjevně to chápeme každý jinak, takže se k tomu bude muset vyjádřit původní autor.
pavlix avatar 22.7.2013 14:11 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
Možná se autor nevyjádřil zpočátku úplně přesně, ale vzhledem k tomu, že přiložil i kód, tak je zcela jednoznačné, co chtěl sdělit. Název user_data se běžně používá pro pointer, který se předává společně s callbackem, aby byl tomuto callbacku předán a tedy vrácen zpět.

Stejná technika se implicitně používá v objektově orientovaných jazycích, kdy se k nějaké události registruje metoda i s objektem, nad kterým se má zavolat. V jazycích, které nedisponují takovými prostředky (například C), je potřeba toto provádět explicitně.

Registrující či asynchronní funkce v takovém případě user_data neinterpretuje, udržuje je pouze ve formě generického pointeru za účelem předání zpět do modulu, který ji volal.
GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.
22.7.2013 15:04 Jardík
Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
Takto
22.7.2013 14:39 gamer
Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*

Možná to nefunguje z tohoto důvodu:

http://www.digitalmars.com/d/1.0/garbage.html

void* p;
...
int x = cast(int)p;   // error: undefined behavior

garbage collector v D takové přetypování nedovoluje udělat

22.7.2013 15:11 Jardík
Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
Já nepřetypovávám na int, přetypování pointeru na nějaký číselný typ o jiné velikosti je blbost. O co se já ale pokouším je přetypovat referenci na instanci té třídy na "Céčkový" void* pointer, předat ho C funkci, ten se mi potom vrátí v callbacku, přetypuji ho zpět na referenci a chci ten objekt použít. Během doby, kdy je pointer uchováván někde uvnitř Céčkových struktur referenci na objekt držím v mém kódu, aby objekt nebyl odstraněn GC.

Jak ukazuji v 2. kódu výše, i když daný void* pointer nepředám do žádné fce, tak už kvůli samotnému přetypování na void* (abych dostal adresu) ve writefln() způsobuje nějaký trable v GC, jinak si nedokážu vysvětlit, že to spadne při alokaci toho pole, vidím to na nějaké rozbití GC struktur při přetypování, když to totiž odstraním, tak program spadne až dojde paměť, nikoliv po 4 iteracích.
22.7.2013 15:27 gamer
Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*

Přečti si všechno, co se píše v tom odkazu. Je úplně jedno, jestli přetypováváš na int nebo na instanci nějaké třídy. Navíc garbage collector v D se může kdykoliv rozhodnout přesunout ten objekt v paměti jinam, takže jakýkoliv void pointer ztrácí platnost (což bude ten důvod, proč to padá):

A copying garbage collector can arbitrarily move objects around in memory

Možný workaround by byl získat pointer na referenci místo objektu, ale musel bys zajistit, že ta reference nezanikne a taky to není hezké řešení.

22.7.2013 17:28 Jardík
Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
Tak jsem odstranil všechny writefln v destruktorech, co jsem tam měl pro debug účely a všechno zázračně funguje. Vypadá to, že se tomu nelíbilo to přetypování na void* v destruktoru.

Ale tím, že "copying garbage collector" mi může hýbat s objekty jste mě zarazil. Ale to bych asi pořešil něčím jako mít strukturu, v ní referenci, alokovat strukturu přes malloc (tj. GC ji nebude rušit), říct GC, že v ní mohou být reference, předat pointer na onu strukturu do C fce, GC stále bude hlídat data v té struktuře a vidět tu referenci (??), a ani bych pak nemusel držet referenci na objekt v D kódu (??). Nebo by to tak nebylo ok?
pavlix avatar 22.7.2013 21:14 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
A copying garbage collector can arbitrarily move objects around in memory
To zní docela zajímavě. Možná by Jardíkovi pomohl odkaz na nějaké howto jak předávat callbacky s odkazem na třídu, protože to při kombinování D a C musí být každodenní use case. Není něco takového? Přecijem je D novější jazyk než C a tudíž se dá počítat, že chce fungovat i ve stávajícím ekosystému.
GentooFedoraSCRAM – Jsem open source vývojář, nikoli markeťák ⇒ názory zde uvedené jsou jen mé vlastní.
Řešení 1× (Jardík)
23.7.2013 14:16 Jardík
Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
Nakonec jsem našel příklad, jak to udělat:
// Typical C-style callback mechanism; the passed function
// is invoked with the user-supplied context pointer at a
// later point.
extern(C) void addCallback(void function(void*), void*);

// Allocate an object on the GC heap (this would usually be
)// some application-specific context data.
auto context = new Object;

// Make sure that it is not collected even if it is no
// longer referenced from D code (stack, GC heap, …).
GC.addRoot(cast(void*)context);

// Also ensure that a moving collector does not relocate
// the object.
GC.setAttr(cast(void*)context, GC.BlkAttr.NO_MOVE);

// Now context can be safely passed to the C library.
addCallback(&myHandler, cast(void*)context);

extern(C) void myHandler(void* ctx)
{
    // Assuming that the callback is invoked only once, the
    // added root can be removed again now to allow the GC
    // to collect it later.
    GC.removeRoot(ctx);
    GC.clrAttr(ctx, GC.BlkAttr.NO_MOVE);

    auto context = cast(Object)ctx;
    // Use context here…
}

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.