abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 12
dnes 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 20:56 | Pozvánky

V úterý 28. dubna se koná další Prague Containers Meetup. Přijďte si zopakovat, jak psát kvalitnější Dockerfile a jaké novinky a ulehčení přináší ansible-container, který vám umožní spravovat celý životní cyklus vašeho kontejneru. Místo konání: Concur, Bucharova 11, Praha-Stodůlky.

little-drunk-jesus | Komentářů: 0
včera 17:00 | Nová verze

Po půl roce od vydání verze 3.22 bylo vydáno GNOME ve verzi 3.24 s kódovým názvem Portland. Vydání obsahuje 28 459 změn od přibližně 753 přispěvatelů. Z novinek lze zmínit funkci noční světlo, přepracovaná nastavení, aplikaci Recepty, zdokonalenou oblast pro upozornění nebo zdokonalený webový prohlížeč. Podrobnosti i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře a správce systémů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 11:55 | Humor

Majitelé koček by měli být obezřetní při používání desktopového prostředí XFCE ve výchozím nastavení. Používání XFCE může mást jejich kočky a vést k poškrábání displeje. Jedná se o chybu 12117. K dispozici je již patch.

Ladislav Hagara | Komentářů: 20
21.3. 15:55 | Nová verze

Byla vydána verze 7.5 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Jedná se o opravné vydání. Volba UsePrivilegeSeparation v sshd_config se stala zastaralou (deprecated). Upozornit lze na změnu formátu log záznamů. Novou verzi OpenSSH již nelze přeložit s upstreamem nepodporovanými verzemi OpenSSL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.3. 14:44 | Nová verze

Byla vydána verze 5.1.0 svobodného integrovaného vývojového prostředí KDevelop. Z novinek lze zdůraznit podporu LLDB. Programátoři mohou nově ladit své programy pomocí GDB nebo LLDB MI. Jedná se o jeden z výsledků Google Summer of Code (GSoC 2016). Zdrojové kódy lze nově přímo z menu KDevelopu analyzovat pomocí nástroje Cppcheck. Přibyla podpora OpenCL. Vylepšena byla podpora programovacího jazyka Python. Přímo z menu lze měnit barevná schémata KDevelopu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 917 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: D: class reference to void*

    20.7.2013 18:53 Jardík
    D: class reference to void*
    Přečteno: 328×
    Potřebuji v D pracovat s jednou knihovnou v C, která má callbacky a jako user_data void*. Potřebuju té fci předat pointer na instanci mé třídy, takže přetypuji na void*:
    
    // C interface
    
    alias extern(C) void function(void*) CallbackFunc;
    
    extern(C) extern void nejaka_c_fce(CallbackFunc func, void* data);
    
    extern(C) extern void cekej_na_callback();
    
    // 
    
    class Bla
    {
      uint[] nejakyData;
    
      this()
      {
        nejakyData = new uint[1024*1024*10]; // 40M
        nejaka_c_fce(&cCallback, cast(void*)this);
      }
    
      void callback()
      {
        // něco tady
      }
    
      static extern(C) cCallback(void *data)
      {
        Bla self = cast(Bla)data;
        self.callback();
      }
    }
    
    // ...
    
    Bla bla;
    
    void main()
    {
      while (true)
      {
        bla = new Bla();
    
        cekej_na_callback();
        // tahle fce čeká na nějaký data a až dorazí
        // tak zavolá ten callback v tomhle samým vlákně,
        // pak vrátí
      }
    }
    
    Něco v tom stylu výše. Referenci na objekt samozřejmě držím stranou, dokud není zavolán callback, takže problém se zrušením objektu by neměl nastat (a ani nenastane, o čemž jsem se přesvědčil přidáním destruktoru).
    Problém je, že po 4 iteracích to spadne na alokaci toho pole (po více, když zmenším velikost). Nějaký problém s GC a přetypováním?
    Tady je zkompilovatelný kód v D, kde je něco podobného, z nějakého důvodu to padá stejně jako můj kód výše, pokud z kódu odstraním všechny přetypování const(void*)this, tak kód funguje.
    import std.stdio;
    import core.thread;
    //import wayland.callback;
    
    class Callback
    {
    	void delegate(uint) m_callback;
    	Callback m_next;
    	uint[] m_lotsOfData;
    	
    	public this(void delegate(uint) cb)
    	{
    		writefln("Callback %s create", cast(void*)this);
    		m_lotsOfData = new uint[1024*1024*10]; // 40M
    		writefln("Callback %s alloc done", cast(void*)this);
    		m_callback = cb;
    	}
    	
    	~this()
    	{
    		writefln("Callback %s destroy", cast(void*)this);
    	}
    	
    	public void call(uint bla)
    	{
    		m_callback(bla);
    	}
    }
    
    class Bla
    {
    	Callback m_callbacks;
    	Callback m_last;
    	
    	public Callback createCallback(void delegate(uint) cb)
    	{
    		Callback ret = new Callback(cb);
    		
    		if (m_last is null)
    			m_callbacks = ret;
    		else
    			m_last.m_next = ret;
    		
    		m_last = ret;
    		
    		return ret;
    	}
    	
    	public Callback createCallback(void function(uint) cb)
    	{
    		return createCallback( (uint bla) { cb(bla); } );
    	}
    	
    	public void run()
    	{
    		while (m_callbacks !is null)
    		{
    			Callback cb = m_callbacks;
    			
    			m_callbacks = cb.m_next;
    			cb.m_next = null;
    			
    			if (m_callbacks is null)
    				m_last = null;
    			
    			cb.call(111);
    		}
    	}
    }
    
    Bla bla;
    
    void proc(uint serial)
    {
    	writeln("call");
    	Thread.sleep(dur!("msecs")(10));
    	bla.createCallback(&proc);
    }
    
    void main()
    {
    	bla = new Bla();
    	bla.createCallback(&proc);
    	
    	bla.run();
    }
    
    /*
    Display display;
    SyncCallback cb;
    
    void proc(uint serial)
    {
    	writeln("sync");
    	Thread.sleep(dur!("msecs")(10));
    	cb = display.sync(&proc);
    }
    
    void main()
    {
    	display = new Display(null);
    	
    	cb = display.sync(&proc);
    	
    	while (true)
    		display.dispatch();
    }
    */
    

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    22.7.2013 12:14 gamer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*

    Jseš si jistý, že třída v D bude binárně kompatibilní se třídou v C++? Já si myslím, že to zaručeno není:

    http//www.digitalmars.com/d/1.0/class.html

    The D compiler is free to rearrange the order of fields in a class to optimally pack them in an implementation-defined manner.

    pavlix avatar 22.7.2013 13:17 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    Nečetl jsem kód, ale proč řešíš binární kompatibilitu, když on chce podle všeho pouze protáhnout generický pointer skrze C API zpět do D.
    22.7.2013 13:21 gamer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    Potřebuji v D pracovat s jednou knihovnou v C, která má callbacky a jako user_data void*. Potřebuju té fci předat pointer na instanci mé třídy, takže přetypuji na void*
    pavlix avatar 22.7.2013 13:28 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    Potřebuji v D pracovat s jednou knihovnou v C, která má callbacky a jako user_data void*. Potřebuju té fci předat pointer na instanci mé třídy, takže přetypuji na void*
    22.7.2013 13:39 gamer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    No zjevně to chápeme každý jinak, takže se k tomu bude muset vyjádřit původní autor.
    pavlix avatar 22.7.2013 14:11 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    Možná se autor nevyjádřil zpočátku úplně přesně, ale vzhledem k tomu, že přiložil i kód, tak je zcela jednoznačné, co chtěl sdělit. Název user_data se běžně používá pro pointer, který se předává společně s callbackem, aby byl tomuto callbacku předán a tedy vrácen zpět.

    Stejná technika se implicitně používá v objektově orientovaných jazycích, kdy se k nějaké události registruje metoda i s objektem, nad kterým se má zavolat. V jazycích, které nedisponují takovými prostředky (například C), je potřeba toto provádět explicitně.

    Registrující či asynchronní funkce v takovém případě user_data neinterpretuje, udržuje je pouze ve formě generického pointeru za účelem předání zpět do modulu, který ji volal.
    22.7.2013 15:04 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    Takto
    22.7.2013 14:39 gamer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*

    Možná to nefunguje z tohoto důvodu:

    http://www.digitalmars.com/d/1.0/garbage.html

    void* p;
    ...
    int x = cast(int)p;   // error: undefined behavior
    

    garbage collector v D takové přetypování nedovoluje udělat

    22.7.2013 15:11 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    Já nepřetypovávám na int, přetypování pointeru na nějaký číselný typ o jiné velikosti je blbost. O co se já ale pokouším je přetypovat referenci na instanci té třídy na "Céčkový" void* pointer, předat ho C funkci, ten se mi potom vrátí v callbacku, přetypuji ho zpět na referenci a chci ten objekt použít. Během doby, kdy je pointer uchováván někde uvnitř Céčkových struktur referenci na objekt držím v mém kódu, aby objekt nebyl odstraněn GC.

    Jak ukazuji v 2. kódu výše, i když daný void* pointer nepředám do žádné fce, tak už kvůli samotnému přetypování na void* (abych dostal adresu) ve writefln() způsobuje nějaký trable v GC, jinak si nedokážu vysvětlit, že to spadne při alokaci toho pole, vidím to na nějaké rozbití GC struktur při přetypování, když to totiž odstraním, tak program spadne až dojde paměť, nikoliv po 4 iteracích.
    22.7.2013 15:27 gamer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*

    Přečti si všechno, co se píše v tom odkazu. Je úplně jedno, jestli přetypováváš na int nebo na instanci nějaké třídy. Navíc garbage collector v D se může kdykoliv rozhodnout přesunout ten objekt v paměti jinam, takže jakýkoliv void pointer ztrácí platnost (což bude ten důvod, proč to padá):

    A copying garbage collector can arbitrarily move objects around in memory

    Možný workaround by byl získat pointer na referenci místo objektu, ale musel bys zajistit, že ta reference nezanikne a taky to není hezké řešení.

    22.7.2013 17:28 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    Tak jsem odstranil všechny writefln v destruktorech, co jsem tam měl pro debug účely a všechno zázračně funguje. Vypadá to, že se tomu nelíbilo to přetypování na void* v destruktoru.

    Ale tím, že "copying garbage collector" mi může hýbat s objekty jste mě zarazil. Ale to bych asi pořešil něčím jako mít strukturu, v ní referenci, alokovat strukturu přes malloc (tj. GC ji nebude rušit), říct GC, že v ní mohou být reference, předat pointer na onu strukturu do C fce, GC stále bude hlídat data v té struktuře a vidět tu referenci (??), a ani bych pak nemusel držet referenci na objekt v D kódu (??). Nebo by to tak nebylo ok?
    pavlix avatar 22.7.2013 21:14 pavlix | skóre: 53 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    A copying garbage collector can arbitrarily move objects around in memory
    To zní docela zajímavě. Možná by Jardíkovi pomohl odkaz na nějaké howto jak předávat callbacky s odkazem na třídu, protože to při kombinování D a C musí být každodenní use case. Není něco takového? Přecijem je D novější jazyk než C a tudíž se dá počítat, že chce fungovat i ve stávajícím ekosystému.
    Řešení 1× (Jardík)
    23.7.2013 14:16 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    Nakonec jsem našel příklad, jak to udělat:
    // Typical C-style callback mechanism; the passed function
    // is invoked with the user-supplied context pointer at a
    // later point.
    extern(C) void addCallback(void function(void*), void*);
    
    // Allocate an object on the GC heap (this would usually be
    )// some application-specific context data.
    auto context = new Object;
    
    // Make sure that it is not collected even if it is no
    // longer referenced from D code (stack, GC heap, …).
    GC.addRoot(cast(void*)context);
    
    // Also ensure that a moving collector does not relocate
    // the object.
    GC.setAttr(cast(void*)context, GC.BlkAttr.NO_MOVE);
    
    // Now context can be safely passed to the C library.
    addCallback(&myHandler, cast(void*)context);
    
    extern(C) void myHandler(void* ctx)
    {
        // Assuming that the callback is invoked only once, the
        // added root can be removed again now to allow the GC
        // to collect it later.
        GC.removeRoot(ctx);
        GC.clrAttr(ctx, GC.BlkAttr.NO_MOVE);
    
        auto context = cast(Object)ctx;
        // Use context here…
    }
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.