abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 00:55 | Zajímavý software

Společnost IBM věnovala svůj JVM (Java Virtual Machine) s názvem J9 nadaci Eclipse. Nové oficiální jméno tohoto virtuálního stroje určeného pro běh aplikací napsaných v programovacím jazyce Java je Eclipse OpenJ9 (Wikipedie). Podrobnosti v často kladených dotazech (FAQ).

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
dnes 00:11 | IT novinky

Mezinárodní konsorcium W3C (World Wide Web Consortium) publikovalo kontroverzní rozšíření HTML 5.1 EME (Encrypted Media Extensions) jako webový standard, tj. schválilo DRM v HTML 5.1. Mezinárodní nezisková organizace EFF (Electronic Frontier Foundation) hájící občanské svobody v digitálním světě zveřejnila na svých stránkách otevřený dopis adresovaný W3C. EFF s EME zásadně nesouhlasí a W3C opouští.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 18:44 | Zajímavý projekt

Skywriter je deska umožňující snímat 3D gesta. Ben James na svých stránkách ukázal, jak lze pomocí této desky a Arduina Leonardo ovládat linuxový desktop. Videoukázka na YouTube. Ukázka kódu na GitHubu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 15:22 | Komunita

Od 8. do 10. září proběhla v Paříži konference UbuCon Europe 2017, tj. konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Ubuntu. Dustin Kirkland z Canonicalu se ve své přednášce věnoval Ubuntu 18.04 LTS. Záznam přednášky byl zveřejněn na YouTube [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 06:00 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Z novinek je nutno zdůraznit přechod na Qt5 a PyQt5. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.9. 19:10 | Pozvánky

Společnost EurOpen.CZ pořádá 51. konferenci, která se bude konat 8. - 11. 10. 2017 v hotelu Vinné sklepy U Jeňoura, Prušánky - Nechory. Můžete se těšit na IoT s nádechem bezpečnosti, softwarový vývoj a optimalizace kódu, informační systémy ve státní správě a spoustu dalšího. Program konference a ceny viz: pozvanka51.pdf.

… více »
cuba | Komentářů: 0
17.9. 18:57 | Pozvánky

Šestý ročník konference LinuxDayshotový program (workshopy) a zároveň otevírá registraci. Čeká nás 67 přednášek rozdělených do čtyř místností a 13 prakticky zaměřených workshopů. Konference se uskuteční 7. a 8. října v pražských Dejvicích v areálu ČVUT na Fakultě Informačních Technologií.

Petr Krčmář | Komentářů: 0
17.9. 06:00 | Zajímavý software

Mozilla na svém blogu představuje doplněk Firefoxu s názvem Firefox Multi-Account Containers. Dosud byl doplněk k dispozici pod názvem Containers jako experiment Firefox Test Pilotu. Popis experimentu: Kontejnery vám umožní vytvořit ve Firefoxu profily pro všechny vaše online životy. Vlastní označení a barevné panely pomáhají udržet rozdílné aktivity — jako nakupování online, plánování cest nebo kontrolování pracovního e-mailu —

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 13
16.9. 18:11 | Zajímavý článek

Dustin Kirkland z Canonicalu v příspěvku na svém blogu informuje o možnosti spouštět na Windows 10 a Windows Serveru kontejnery s Ubuntu oddělené pomocí Hyper-V. Pro zájemce o vyzkoušení je k dispozici tutoriál.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.9. 15:44 | Bezpečnostní upozornění

SK-CSIRT (Slovak Computer Security Incident Response Team) upozorňuje na bezpečnostní problém v PyPI (Python Package Index). Bylo nalezeno a z PyPI již odstraněno 10 falešných softwarových balíčků obsahujících škodlivý kód.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (5%)
 (3%)
 (17%)
 (75%)
Celkem 537 hlasů
 Komentářů: 22, poslední 29.8. 11:23
    Rozcestník

    Dotaz: D: class reference to void*

    20.7.2013 18:53 Jardík
    D: class reference to void*
    Přečteno: 329×
    Potřebuji v D pracovat s jednou knihovnou v C, která má callbacky a jako user_data void*. Potřebuju té fci předat pointer na instanci mé třídy, takže přetypuji na void*:
    
    // C interface
    
    alias extern(C) void function(void*) CallbackFunc;
    
    extern(C) extern void nejaka_c_fce(CallbackFunc func, void* data);
    
    extern(C) extern void cekej_na_callback();
    
    // 
    
    class Bla
    {
      uint[] nejakyData;
    
      this()
      {
        nejakyData = new uint[1024*1024*10]; // 40M
        nejaka_c_fce(&cCallback, cast(void*)this);
      }
    
      void callback()
      {
        // něco tady
      }
    
      static extern(C) cCallback(void *data)
      {
        Bla self = cast(Bla)data;
        self.callback();
      }
    }
    
    // ...
    
    Bla bla;
    
    void main()
    {
      while (true)
      {
        bla = new Bla();
    
        cekej_na_callback();
        // tahle fce čeká na nějaký data a až dorazí
        // tak zavolá ten callback v tomhle samým vlákně,
        // pak vrátí
      }
    }
    
    Něco v tom stylu výše. Referenci na objekt samozřejmě držím stranou, dokud není zavolán callback, takže problém se zrušením objektu by neměl nastat (a ani nenastane, o čemž jsem se přesvědčil přidáním destruktoru).
    Problém je, že po 4 iteracích to spadne na alokaci toho pole (po více, když zmenším velikost). Nějaký problém s GC a přetypováním?
    Tady je zkompilovatelný kód v D, kde je něco podobného, z nějakého důvodu to padá stejně jako můj kód výše, pokud z kódu odstraním všechny přetypování const(void*)this, tak kód funguje.
    import std.stdio;
    import core.thread;
    //import wayland.callback;
    
    class Callback
    {
    	void delegate(uint) m_callback;
    	Callback m_next;
    	uint[] m_lotsOfData;
    	
    	public this(void delegate(uint) cb)
    	{
    		writefln("Callback %s create", cast(void*)this);
    		m_lotsOfData = new uint[1024*1024*10]; // 40M
    		writefln("Callback %s alloc done", cast(void*)this);
    		m_callback = cb;
    	}
    	
    	~this()
    	{
    		writefln("Callback %s destroy", cast(void*)this);
    	}
    	
    	public void call(uint bla)
    	{
    		m_callback(bla);
    	}
    }
    
    class Bla
    {
    	Callback m_callbacks;
    	Callback m_last;
    	
    	public Callback createCallback(void delegate(uint) cb)
    	{
    		Callback ret = new Callback(cb);
    		
    		if (m_last is null)
    			m_callbacks = ret;
    		else
    			m_last.m_next = ret;
    		
    		m_last = ret;
    		
    		return ret;
    	}
    	
    	public Callback createCallback(void function(uint) cb)
    	{
    		return createCallback( (uint bla) { cb(bla); } );
    	}
    	
    	public void run()
    	{
    		while (m_callbacks !is null)
    		{
    			Callback cb = m_callbacks;
    			
    			m_callbacks = cb.m_next;
    			cb.m_next = null;
    			
    			if (m_callbacks is null)
    				m_last = null;
    			
    			cb.call(111);
    		}
    	}
    }
    
    Bla bla;
    
    void proc(uint serial)
    {
    	writeln("call");
    	Thread.sleep(dur!("msecs")(10));
    	bla.createCallback(&proc);
    }
    
    void main()
    {
    	bla = new Bla();
    	bla.createCallback(&proc);
    	
    	bla.run();
    }
    
    /*
    Display display;
    SyncCallback cb;
    
    void proc(uint serial)
    {
    	writeln("sync");
    	Thread.sleep(dur!("msecs")(10));
    	cb = display.sync(&proc);
    }
    
    void main()
    {
    	display = new Display(null);
    	
    	cb = display.sync(&proc);
    	
    	while (true)
    		display.dispatch();
    }
    */
    

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    22.7.2013 12:14 gamer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*

    Jseš si jistý, že třída v D bude binárně kompatibilní se třídou v C++? Já si myslím, že to zaručeno není:

    http//www.digitalmars.com/d/1.0/class.html

    The D compiler is free to rearrange the order of fields in a class to optimally pack them in an implementation-defined manner.

    pavlix avatar 22.7.2013 13:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    Nečetl jsem kód, ale proč řešíš binární kompatibilitu, když on chce podle všeho pouze protáhnout generický pointer skrze C API zpět do D.
    22.7.2013 13:21 gamer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    Potřebuji v D pracovat s jednou knihovnou v C, která má callbacky a jako user_data void*. Potřebuju té fci předat pointer na instanci mé třídy, takže přetypuji na void*
    pavlix avatar 22.7.2013 13:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    Potřebuji v D pracovat s jednou knihovnou v C, která má callbacky a jako user_data void*. Potřebuju té fci předat pointer na instanci mé třídy, takže přetypuji na void*
    22.7.2013 13:39 gamer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    No zjevně to chápeme každý jinak, takže se k tomu bude muset vyjádřit původní autor.
    pavlix avatar 22.7.2013 14:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    Možná se autor nevyjádřil zpočátku úplně přesně, ale vzhledem k tomu, že přiložil i kód, tak je zcela jednoznačné, co chtěl sdělit. Název user_data se běžně používá pro pointer, který se předává společně s callbackem, aby byl tomuto callbacku předán a tedy vrácen zpět.

    Stejná technika se implicitně používá v objektově orientovaných jazycích, kdy se k nějaké události registruje metoda i s objektem, nad kterým se má zavolat. V jazycích, které nedisponují takovými prostředky (například C), je potřeba toto provádět explicitně.

    Registrující či asynchronní funkce v takovém případě user_data neinterpretuje, udržuje je pouze ve formě generického pointeru za účelem předání zpět do modulu, který ji volal.
    22.7.2013 15:04 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    Takto
    22.7.2013 14:39 gamer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*

    Možná to nefunguje z tohoto důvodu:

    http://www.digitalmars.com/d/1.0/garbage.html

    void* p;
    ...
    int x = cast(int)p;   // error: undefined behavior
    

    garbage collector v D takové přetypování nedovoluje udělat

    22.7.2013 15:11 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    Já nepřetypovávám na int, přetypování pointeru na nějaký číselný typ o jiné velikosti je blbost. O co se já ale pokouším je přetypovat referenci na instanci té třídy na "Céčkový" void* pointer, předat ho C funkci, ten se mi potom vrátí v callbacku, přetypuji ho zpět na referenci a chci ten objekt použít. Během doby, kdy je pointer uchováván někde uvnitř Céčkových struktur referenci na objekt držím v mém kódu, aby objekt nebyl odstraněn GC.

    Jak ukazuji v 2. kódu výše, i když daný void* pointer nepředám do žádné fce, tak už kvůli samotnému přetypování na void* (abych dostal adresu) ve writefln() způsobuje nějaký trable v GC, jinak si nedokážu vysvětlit, že to spadne při alokaci toho pole, vidím to na nějaké rozbití GC struktur při přetypování, když to totiž odstraním, tak program spadne až dojde paměť, nikoliv po 4 iteracích.
    22.7.2013 15:27 gamer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*

    Přečti si všechno, co se píše v tom odkazu. Je úplně jedno, jestli přetypováváš na int nebo na instanci nějaké třídy. Navíc garbage collector v D se může kdykoliv rozhodnout přesunout ten objekt v paměti jinam, takže jakýkoliv void pointer ztrácí platnost (což bude ten důvod, proč to padá):

    A copying garbage collector can arbitrarily move objects around in memory

    Možný workaround by byl získat pointer na referenci místo objektu, ale musel bys zajistit, že ta reference nezanikne a taky to není hezké řešení.

    22.7.2013 17:28 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    Tak jsem odstranil všechny writefln v destruktorech, co jsem tam měl pro debug účely a všechno zázračně funguje. Vypadá to, že se tomu nelíbilo to přetypování na void* v destruktoru.

    Ale tím, že "copying garbage collector" mi může hýbat s objekty jste mě zarazil. Ale to bych asi pořešil něčím jako mít strukturu, v ní referenci, alokovat strukturu přes malloc (tj. GC ji nebude rušit), říct GC, že v ní mohou být reference, předat pointer na onu strukturu do C fce, GC stále bude hlídat data v té struktuře a vidět tu referenci (??), a ani bych pak nemusel držet referenci na objekt v D kódu (??). Nebo by to tak nebylo ok?
    pavlix avatar 22.7.2013 21:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    A copying garbage collector can arbitrarily move objects around in memory
    To zní docela zajímavě. Možná by Jardíkovi pomohl odkaz na nějaké howto jak předávat callbacky s odkazem na třídu, protože to při kombinování D a C musí být každodenní use case. Není něco takového? Přecijem je D novější jazyk než C a tudíž se dá počítat, že chce fungovat i ve stávajícím ekosystému.
    Řešení 1× (Jardík)
    23.7.2013 14:16 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: D: class reference to void*
    Nakonec jsem našel příklad, jak to udělat:
    // Typical C-style callback mechanism; the passed function
    // is invoked with the user-supplied context pointer at a
    // later point.
    extern(C) void addCallback(void function(void*), void*);
    
    // Allocate an object on the GC heap (this would usually be
    )// some application-specific context data.
    auto context = new Object;
    
    // Make sure that it is not collected even if it is no
    // longer referenced from D code (stack, GC heap, …).
    GC.addRoot(cast(void*)context);
    
    // Also ensure that a moving collector does not relocate
    // the object.
    GC.setAttr(cast(void*)context, GC.BlkAttr.NO_MOVE);
    
    // Now context can be safely passed to the C library.
    addCallback(&myHandler, cast(void*)context);
    
    extern(C) void myHandler(void* ctx)
    {
        // Assuming that the callback is invoked only once, the
        // added root can be removed again now to allow the GC
        // to collect it later.
        GC.removeRoot(ctx);
        GC.clrAttr(ctx, GC.BlkAttr.NO_MOVE);
    
        auto context = cast(Object)ctx;
        // Use context here…
    }
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.