abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 15:18 | Zajímavý software

CrossOver, komerční produkt založený na Wine, je dnes (23. 5. 2017) dostupný ve slevě. Roční předplatné linuxové verze vyjde s kódem TWENTYONE na $21, resp. $1 v případě IP z chudších zemí. Firma CodeWeavers, která CrossOver vyvíjí, významně přispívá do Wine. Přidaná hodnota CrossOver spočívá v přívětivějším uživatelském rozhraní, integraci do desktopu a podpoře.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 21
včera 15:11 | Zajímavý projekt

V únoru loňského roku bylo představeno několik útoků na celou řadu bezdrátových klávesnic a myší s názvem MouseJack. Po více než roce lze chybu opravit, tj. aktualizovat firmware, také z Linuxu. Richardu Hughesovi se podařilo navázat spolupráci se společností Logitech, získat od nich dokumentaci, přesvědčit je, aby firmware poskytovali přímo a ne jako součást .exe souboru, aby mohl být popis začleněn do služby Linux Vendor Firmware Service (LVFS) a aktualizace tak mohla proběhnou přímo z Linuxu pomocí projektu fwupd.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 13:22 | Nová verze

Po roce a půl vydali vývojáři projektu SANE (Scanner Access Now Easy) (Wikipedie) novou verzi 1.0.27 balíku SANE-Backends. Nejnovější verze tohoto balíku pro přístup ke skenerům přináší například významná vylepšení v několika backendech nebo podporu pro více než 30 nových modelů skenerů. Verze 1.0.26 byla přeskočena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.5. 20:55 | Komunita

Od 18. do 21. května proběhla v Saint-Étienne Linux Audio Conference 2017. Na programu byla řada zajímavých přednášek a seminářů. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. K dispozici jsou také články a prezentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.5. 20:44 | IT novinky

Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny, překonala hranici 2 200 dolarů. Za posledních 30 dnů tak vzrostla přibližně o 80 % [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
22.5. 17:33 | Nová verze

Po 5 měsících vývoje od vydání verze 0.12.0 byla vydána verze 0.13.0 správce balíčků GNU Guix a na něm postavené systémové distribuce GuixSD (Guix System Distribution). Na vývoji se podílelo 83 vývojářů. Přibylo 840 nových balíčků. Jejich aktuální počet je 5 454. Aktualizována byla také dokumentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
22.5. 17:22 | Nová verze

Po 5 měsících vývoje a 3 týdnech intenzivního testování byla vydána verze 12 open source systému Nextcloud, forku ownCloudu, umožňujícího provoz vlastního cloudového úložiště. Přehled novinek i s videoukázkami v poznámkách k vydání. Pro vyzkoušení je k dispozici demo.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
22.5. 11:44 | Zajímavý článek

Týden po prvním číslu publikoval Michal Špaček na svých stránkách druhé číslo newsletteru věnovanému bezpečnosti, bezpečnému vývoji převážně webových aplikací a bezpečnosti uživatelů. Věnuje se výpadku Let's Encrypt, únikům dat, bug bounty pro WordPress nebo SQL Injection v Joomla. Zmiňuje také, že Mozilla plánuje z Firefoxu odstranit podporu pro Encrypted Media Extensions (EME) na nešifrovaném HTTP a nadále pro EME vyžadovat HTTPS.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.5. 02:00 | Pozvánky

Ve středu 31. května 2017 od 17:00 proběhne v pražské pobočce SUSE Den otevřených dveří v SUSE. Čekají vás přednášky o live kernel patchingu a nástroji SaltStack. Také se dozvíte zajímavé informace o SUSE, openSUSE, a vlastně všech produktech, na kterých lidé ze SUSE pracují.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
22.5. 01:00 | Pozvánky

Czech JBoss User Group srdečně zve na setkání JBUG v Brně, které se koná ve středu 7. června 2017 v prostorách Fakulty informatiky Masarykovy univerzity v místnosti A318 od 18:00. Přednáší Tomáš Livora na téma Fault Tolerance with Hystrix. Více informací na Facebooku a Twitteru #jbugcz.

mjedlick | Komentářů: 0
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (6%)
 (32%)
 (1%)
 (8%)
 (45%)
 (8%)
Celkem 603 hlasů
 Komentářů: 62, poslední 19.5. 01:57
    Rozcestník

    Dotaz: OpenGL - gluLookAt()

    4.11.2013 19:39 Fnenks | skóre: 4
    OpenGL - gluLookAt()
    Přečteno: 335×

    Zdravím,

    Specifikace funkce: void gluLookAt(float eyeX, float eyeY, float eyeZ, float centerX, float centerY, float centerZ, float upX, float upY, float upZ);

    Potřeboval bych poradit jak převést moje parametry na parametry potřebné do této funkce.

    Moje parametry jsou: -pozice na mapě(float x, float y, float z) -úhel natočení kamery(float angleX, float angleY, float angleZ)

    Úhel hodnota je ve stupních! Díky za rady, pokud nějaké budou.

    Odpovědi

    5.11.2013 17:19 Fnenks | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL - gluLookAt()
    dodavam kod ktery zatim mam: https://dl.dropboxusercontent.com/u/97350425/problem.png

    Camera.getPosition() vraci xyz pozici na mape

    Camera.getDirection() vraci xyz uhel natoceni kamery

    kod na radcich 85-92 mi poradili na jinem foru, bohuzel nefunguje spravne, nekde tam musi byt chyba :(
    Goheeca avatar 5.11.2013 22:06 Goheeca | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL - gluLookAt()
    Je potřeba vědět dva úhly (ze sférických souřadnic) pro určení směru a pak úhel, který mi určuje natočení vršku kamery (je potřeba si taky určit, počátky a orientace těchto souřadnic). Není mi jasné jak jsou ovšem tyhle souřadnice namapované na nějaké angleX, angleY, angleZ, chtělo by to specifikovat. Aby se dosáhlo kýženého výsledku.
    Goheeca avatar 6.11.2013 00:02 Goheeca | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL - gluLookAt()
    Tak např. udělejme to takto:
    • Θ - stejný úhel jako ve sférických souřadnicích
    • φ - stejný úhel jako ve sférických souřadnicích
    • ψ - rotace okolo osy z (při nulových předešlých úhlech), počínají na ose -x jdoucí do -y
    Jelikož OpenGL nemá osy jako se běžně uvažují, připravme si zobrazení:
         / 0 1 0 \
    L =  | 0 0 1 |
         \ 1 0 0 /
    
    dále pracujeme v běžném rozložení os. Směrový vektor budeme chtít v základu v této poloze:
                  T
    d = (-1, 0, 0)  ,
    přičemž
                                         T
    d = (sin Θ cos φ, sin Θ sin φ, cos Θ)
    z toho plyne Θ = π/2 a φ = π. Vrškový vektor je při nulovém ψ:
                  T
    u = (-1, 0, 0)  ,
    přičemž
                           T
    u = (-cos ψ, -sin ψ, 0)  .
    Vrškový vektor budeme chtít transformovat spolu s natočením kamery a to následovně:
    • nejdřív se natočí podle úhlu Θ, to bude zobrazení T
    • poté podle úhlu φ, to bude zobrazení S
    S a T vypadá následovně:
         / cos φ  -sin φ  0 \
    S =  | sin φ   cos φ  0 |
         \   0       0    1 /
    
         /  cos Θ  0  sin Θ \
    T =  |    0    1    0   |
         \ -sin Θ  0  cos Θ /
    
    Výsledné vektory jsou pak:
                                          T
    Ld = (sin Θ sin φ, cos Θ, sin Θ cos φ)
                                                                                           T
    LSTu = (-cos Θ sin φ cos ψ - cos φ sin ψ, sin Θ cos ψ, sin φ sin ψ - cos Θ cos φ cos ψ)  .
    
    První je pak tedy jednotkový směrový vektor od eye k center a druhý je up. Po dosazení by pak úhlů:
    • Θ = π/2
    • φ = π
    • ψ = 0
    by tedy kamera měla koukat do -z s vrškem v y. Tak snad jsem to nikde nezvrtal ...
    Goheeca avatar 6.11.2013 00:09 Goheeca | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL - gluLookAt()
    Protože jsou minimálně dva běžné způsoby: Eulerovy úhly a Tait–Bryanovy úhly .

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.