abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 22:44 | Nová verze

Ani ne po měsíci vývoje od vydání verze 2.10.0 byla vydána nová verze 2.10.2 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP. Přehled novinek i s náhledy v oznámení o vydání. Opraveno bylo 44 chyb. Novinkou je podpora formátu HEIF (High Efficiency Image File Format) a dva nové filtry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 17:44 | Komunita

SFC (Software Freedom Conservancy) na svém blogu blahopřeje společnosti Tesla k prvnímu kroku k dodržování licence GPL. Tesla ve svých elektromobilech používá svobodný software. Změny ve zdrojovým kódech ale doteď veřejně nezveřejňovala. Změna nastala tento týden. Zdrojové kódy byly zveřejněny na GitHubu. Nejedná se zatím ale o kompletní odpovídající zdrojové kódy (CCS - complete corresponding source).

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 17:33 | Komunita

Společnost Purism informuje o aktuálním vývoji chytrého telefonu Librem 5, jenž by měl respektovat bezpečnost, svobodu a soukromí uživatelů. Telefon už umí telefonovat. Librem 5 by měl být k dispozici v lednu 2019. Předobjednat jej lze za 599 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
včera 09:00 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Qualys zveřejnila výsledky bezpečnostního auditu procps-ng, tj. balíčku s příkazy free, kill, pgrep, pidof, pkill, pmap, ps, pwdx, skill, slabtop, snice, sysctl, tload, top, uptime, vmstat, w a watch. Nalezeno bylo 7 bezpečnostních chyb (CVE-2018-1120, CVE-2018-1121, CVE-2018-1122, CVE-2018-1123, CVE-2018-1124, CVE-2018-1125 a CVE-2018-1126). Dvě z nich jsou zneužitelné k lokální eskalaci práv. Příslušné záplaty jsou již k dispozici v upstreamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
18.5. 06:44 | Nová verze

Byla vydána třiadvacátá alfa verze svobodné historické realtimové strategie 0 A.D. (Wikipedie). Kódový název této nejnovější verze je Ken Wood. Představení novinek v poznámkách k vydání a také na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
18.5. 05:55 | Zajímavý článek

Tento týden se v Cambridge ve Velké Británii konal hackfest, který měl za cíl zlepšit výkon na GNOME postavených systémů na slabších počítačích. Hans de Goede například analyzoval spotřebu paměti jednotlivých komponent ve Fedora 28 Workstation na stroji s 2 GB RAM a pomocí kroků popsaných v článku Kde uspořit paměť ve Fedora Workstation na MojeFedora.cz snížil spotřebu paměti z 1,4 GB na 765 MB.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
17.5. 20:55 | Nová verze

Bram Moolenaar oznámil vydání verze 8.1 textového editoru Vim (Vi IMproved). Hlavní novinkou je integrovaný terminál.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
17.5. 16:55 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové stabilní verze 1.27 a beta verze 1.28 open source textového editoru Atom (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
17.5. 11:11 | Nová verze

Byla vydána verze 5.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Před měsícem slavil Proxmox VE 10 let (pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 16
17.5. 10:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.8 a záhy na to opravná verze 4.8.1 svobodné náhrady proprietárních BIOSů coreboot (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
Používáte pro některé služby inetd?
 (33%)
 (25%)
 (42%)
Celkem 132 hlasů
 Komentářů: 3, poslední 9.5. 08:05
    Rozcestník

    Dotaz: OpenGL - gluLookAt()

    4.11.2013 19:39 Fnenks | skóre: 4
    OpenGL - gluLookAt()
    Přečteno: 336×

    Zdravím,

    Specifikace funkce: void gluLookAt(float eyeX, float eyeY, float eyeZ, float centerX, float centerY, float centerZ, float upX, float upY, float upZ);

    Potřeboval bych poradit jak převést moje parametry na parametry potřebné do této funkce.

    Moje parametry jsou: -pozice na mapě(float x, float y, float z) -úhel natočení kamery(float angleX, float angleY, float angleZ)

    Úhel hodnota je ve stupních! Díky za rady, pokud nějaké budou.

    Odpovědi

    5.11.2013 17:19 Fnenks | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL - gluLookAt()
    dodavam kod ktery zatim mam: https://dl.dropboxusercontent.com/u/97350425/problem.png

    Camera.getPosition() vraci xyz pozici na mape

    Camera.getDirection() vraci xyz uhel natoceni kamery

    kod na radcich 85-92 mi poradili na jinem foru, bohuzel nefunguje spravne, nekde tam musi byt chyba :(
    Goheeca avatar 5.11.2013 22:06 Goheeca | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL - gluLookAt()
    Je potřeba vědět dva úhly (ze sférických souřadnic) pro určení směru a pak úhel, který mi určuje natočení vršku kamery (je potřeba si taky určit, počátky a orientace těchto souřadnic). Není mi jasné jak jsou ovšem tyhle souřadnice namapované na nějaké angleX, angleY, angleZ, chtělo by to specifikovat. Aby se dosáhlo kýženého výsledku.
    Goheeca avatar 6.11.2013 00:02 Goheeca | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL - gluLookAt()
    Tak např. udělejme to takto:
    • Θ - stejný úhel jako ve sférických souřadnicích
    • φ - stejný úhel jako ve sférických souřadnicích
    • ψ - rotace okolo osy z (při nulových předešlých úhlech), počínají na ose -x jdoucí do -y
    Jelikož OpenGL nemá osy jako se běžně uvažují, připravme si zobrazení:
         / 0 1 0 \
    L =  | 0 0 1 |
         \ 1 0 0 /
    
    dále pracujeme v běžném rozložení os. Směrový vektor budeme chtít v základu v této poloze:
                  T
    d = (-1, 0, 0)  ,
    přičemž
                                         T
    d = (sin Θ cos φ, sin Θ sin φ, cos Θ)
    z toho plyne Θ = π/2 a φ = π. Vrškový vektor je při nulovém ψ:
                  T
    u = (-1, 0, 0)  ,
    přičemž
                           T
    u = (-cos ψ, -sin ψ, 0)  .
    Vrškový vektor budeme chtít transformovat spolu s natočením kamery a to následovně:
    • nejdřív se natočí podle úhlu Θ, to bude zobrazení T
    • poté podle úhlu φ, to bude zobrazení S
    S a T vypadá následovně:
         / cos φ  -sin φ  0 \
    S =  | sin φ   cos φ  0 |
         \   0       0    1 /
    
         /  cos Θ  0  sin Θ \
    T =  |    0    1    0   |
         \ -sin Θ  0  cos Θ /
    
    Výsledné vektory jsou pak:
                                          T
    Ld = (sin Θ sin φ, cos Θ, sin Θ cos φ)
                                                                                           T
    LSTu = (-cos Θ sin φ cos ψ - cos φ sin ψ, sin Θ cos ψ, sin φ sin ψ - cos Θ cos φ cos ψ)  .
    
    První je pak tedy jednotkový směrový vektor od eye k center a druhý je up. Po dosazení by pak úhlů:
    • Θ = π/2
    • φ = π
    • ψ = 0
    by tedy kamera měla koukat do -z s vrškem v y. Tak snad jsem to nikde nezvrtal ...
    Goheeca avatar 6.11.2013 00:09 Goheeca | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL - gluLookAt()
    Protože jsou minimálně dva běžné způsoby: Eulerovy úhly a Tait–Bryanovy úhly .

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.