abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 02:20 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, upozorňuje na svém blogu, že nový Inkscape 0.92 rozbíjí dokumenty vytvořené v předchozích verzích Inkscape. Problém by měl být vyřešen v Inkscape 0.92.2 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 02:02 | Komunita

Øyvind Kolås, hlavní vývojář grafických knihoven GEGL a babl, které využívá grafický program GIMP, žádá o podporu na Patreonu. Díky ní bude moci pracovat na vývoji na plný úvazek. Milník 1000 $, který by stačil na holé přežití, se již téměř podařilo vybrat, dalším cílem je dosažení 2500 $, které mu umožní běžně fungovat ve společnosti.

xkomczax | Komentářů: 12
21.1. 23:54 | Pozvánky

DevConf.cz 2017, již devátý ročník jedné z největších akcí zaměřených na Linux a open source ve střední Evropě, proběhne od pátku 27. ledna do neděle 29. ledna v prostorách Fakulty informačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů. Letos je povinná registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.1. 22:11 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0.0 emulátoru terminálu Terminology postaveného nad EFL (Enlightenment Foundation Libraries). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 17:00 | Nová verze

Byl vydán Docker 1.13. Přehled novinek na YouTube a v poznámkách k vydání na GitHubu. Docker umožňuje běh aplikací v softwarových kontejnerech (Wikipedia).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.1. 15:51 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že nástroje pro webové vývojáře se možná oddělí od Firefoxu a stanou doplňkem. Nástroje pro webové vývojáře prošly velkým přepisem a tým, který se stará o jejich vývoj, by uvítal možnost jejich častějších aktualizacích nezávisle na vydávání nových verzí Firefoxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
20.1. 07:00 | Humor

Čtenářům AbcLinuxu vše nejlepší k dnešnímu Dni zvýšení povědomí o tučňácích (Penguin Awareness Day).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 06:00 | Komunita

Bylo spuštěno hlasování o přednáškách a workshopech pro letošní InstallFest, jenž proběhne o víkendu 4. a 5. března v Praze. Současně byla oznámena změna místa. InstallFest se letos vrací zpět na Karlovo náměstí do budovy E.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 02:48 | Komunita

Greg Kroah-Hartman potvrdil, že Linux 4.9 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS, Long Term Support). Podpora je plánována do ledna 2019. Aktuální jádra s prodlouženou podporou jsou tedy 3.2, 3.4, 3.10, 3.12, 3.16, 3.18, 4.1, 4.4 a 4.9.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 00:11 | Zajímavý článek

Výrobce síťových prvků, společnost Netgear, spustila nový program, který slibuje vývojářům, expertům, ale i běžným uživatelům vyplacení finanční odměny za nalezení bezpečnostních chyby v jejich produktech. Za nalezení zranitelnosti v hardware, API nebo mobilní aplikaci nabízí odměnu od 150 do 15 tisíc dolarů (dle závažnosti).

Michal Makovec | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (74%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 363 hlasů
 Komentářů: 25, poslední 21.1. 13:34
Rozcestník
Reklama

Dotaz: OpenGL - gluLookAt()

4.11.2013 19:39 Fnenks | skóre: 4
OpenGL - gluLookAt()
Přečteno: 332×

Zdravím,

Specifikace funkce: void gluLookAt(float eyeX, float eyeY, float eyeZ, float centerX, float centerY, float centerZ, float upX, float upY, float upZ);

Potřeboval bych poradit jak převést moje parametry na parametry potřebné do této funkce.

Moje parametry jsou: -pozice na mapě(float x, float y, float z) -úhel natočení kamery(float angleX, float angleY, float angleZ)

Úhel hodnota je ve stupních! Díky za rady, pokud nějaké budou.

Odpovědi

5.11.2013 17:19 Fnenks | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL - gluLookAt()
dodavam kod ktery zatim mam: https://dl.dropboxusercontent.com/u/97350425/problem.png

Camera.getPosition() vraci xyz pozici na mape

Camera.getDirection() vraci xyz uhel natoceni kamery

kod na radcich 85-92 mi poradili na jinem foru, bohuzel nefunguje spravne, nekde tam musi byt chyba :(
Goheeca avatar 5.11.2013 22:06 Goheeca | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL - gluLookAt()
Je potřeba vědět dva úhly (ze sférických souřadnic) pro určení směru a pak úhel, který mi určuje natočení vršku kamery (je potřeba si taky určit, počátky a orientace těchto souřadnic). Není mi jasné jak jsou ovšem tyhle souřadnice namapované na nějaké angleX, angleY, angleZ, chtělo by to specifikovat. Aby se dosáhlo kýženého výsledku.
Goheeca avatar 6.11.2013 00:02 Goheeca | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL - gluLookAt()
Tak např. udělejme to takto:
  • Θ - stejný úhel jako ve sférických souřadnicích
  • φ - stejný úhel jako ve sférických souřadnicích
  • ψ - rotace okolo osy z (při nulových předešlých úhlech), počínají na ose -x jdoucí do -y
Jelikož OpenGL nemá osy jako se běžně uvažují, připravme si zobrazení:
     / 0 1 0 \
L =  | 0 0 1 |
     \ 1 0 0 /
dále pracujeme v běžném rozložení os. Směrový vektor budeme chtít v základu v této poloze:
              T
d = (-1, 0, 0)  ,
přičemž
                                     T
d = (sin Θ cos φ, sin Θ sin φ, cos Θ)
z toho plyne Θ = π/2 a φ = π. Vrškový vektor je při nulovém ψ:
              T
u = (-1, 0, 0)  ,
přičemž
                       T
u = (-cos ψ, -sin ψ, 0)  .
Vrškový vektor budeme chtít transformovat spolu s natočením kamery a to následovně:
  • nejdřív se natočí podle úhlu Θ, to bude zobrazení T
  • poté podle úhlu φ, to bude zobrazení S
S a T vypadá následovně:
     / cos φ  -sin φ  0 \
S =  | sin φ   cos φ  0 |
     \   0       0    1 /

     /  cos Θ  0  sin Θ \
T =  |    0    1    0   |
     \ -sin Θ  0  cos Θ /
Výsledné vektory jsou pak:
                                      T
Ld = (sin Θ sin φ, cos Θ, sin Θ cos φ)
                                                                                       T
LSTu = (-cos Θ sin φ cos ψ - cos φ sin ψ, sin Θ cos ψ, sin φ sin ψ - cos Θ cos φ cos ψ)  .
První je pak tedy jednotkový směrový vektor od eye k center a druhý je up. Po dosazení by pak úhlů:
  • Θ = π/2
  • φ = π
  • ψ = 0
by tedy kamera měla koukat do -z s vrškem v y. Tak snad jsem to nikde nezvrtal ...
Goheeca avatar 6.11.2013 00:09 Goheeca | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL - gluLookAt()
Protože jsou minimálně dva běžné způsoby: Eulerovy úhly a Tait–Bryanovy úhly .

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.