abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 17:00 | Nová verze

Byl vydán Docker 1.13. Přehled novinek na YouTube a v poznámkách k vydání na GitHubu. Docker umožňuje běh aplikací v softwarových kontejnerech (Wikipedia).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:51 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že nástroje pro webové vývojáře se možná oddělí od Firefoxu a stanou doplňkem. Nástroje pro webové vývojáře prošly velkým přepisem a tým, který se stará o jejich vývoj, by uvítal možnost jejich častějších aktualizacích nezávisle na vydávání nových verzí Firefoxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 07:00 | Humor

Čtenářům AbcLinuxu vše nejlepší k dnešnímu Dni zvýšení povědomí o tučňácích (Penguin Awareness Day).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 06:00 | Komunita

Bylo spuštěno hlasování o přednáškách a workshopech pro letošní InstallFest, jenž proběhne o víkendu 4. a 5. března v Praze. Současně byla oznámena změna místa. InstallFest se letos vrací zpět na Karlovo náměstí do budovy E.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 02:48 | Komunita

Greg Kroah-Hartman potvrdil, že Linux 4.9 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS, Long Term Support). Podpora je plánována do ledna 2019. Aktuální jádra s prodlouženou podporou jsou tedy 3.2, 3.4, 3.10, 3.12, 3.16, 3.18, 4.1, 4.4 a 4.9.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:11 | Zajímavý článek

Výrobce síťových prvků, společnost Netgear, spustila nový program, který slibuje vývojářům, expertům, ale i běžným uživatelům vyplacení finanční odměny za nalezení bezpečnostních chyby v jejich produktech. Za nalezení zranitelnosti v hardware, API nebo mobilní aplikaci nabízí odměnu od 150 do 15 tisíc dolarů (dle závažnosti).

Michal Makovec | Komentářů: 0
včera 00:08 | Pozvánky

V sobotu 18. 2. se v Praze v prostorách VŠE uskuteční od 9:30 již 4. ročník největší české konference o open source redakčním systému WordPress (WP) - WordCamp Praha 2017.

… více »
smíťa | Komentářů: 0
19.1. 23:58 | Komunita

Kryptoměnová komunita zahájila nový rok spuštěním projektu Blockchain.cz, jehož cílem je kolektivně nalézt ideální překlad pro čím dál frekventovanější slovo „blockchain“. Přispět návrhem může kdokoli. Sběr bude trvat až do konce září 2017. Následně bude probíhat dvoutýdenní veřejné hlasování, které bude zakončeno výběrem toho nejlepšího návrhu.

xHire | Komentářů: 8
19.1. 15:55 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Oracle vydala čtvrtletní bezpečnostní aktualizaci svých softwarových produktů (CPU, Critical Patch Update). Opraveno je celkově 270 bezpečnostních chyb. V Oracle Java SE je například opraveno 17 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 16 z nich. V Oracle MySQL je opraveno 27 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 5 z nich.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.1. 02:48 | Nová verze

Po půl roce od vydání verze 9.0 (zprávička) byla vydána verze 10.0 zvukového serveru PulseAudio. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 35
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (73%)
 (3%)
 (11%)
Celkem 343 hlasů
 Komentářů: 24, poslední 17.1. 10:14
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: UDP sockety thready, C++

    Beda0 avatar 29.1.2014 20:00 Beda0 | skóre: 28
    UDP sockety thready, C++
    Přečteno: 266×

    Zdravím.
    mám třídu (Odesilatel), která má simulovat přístroj - posílá data po UDP na danou ip po daném portu - konkrétním na 127.0.0.1:2023

    Druhá (Prijemce) třída přijímá data po UDP na danym portu (odkukoliv), zpracuje je (udělá z nich floaty) a uloží do bufferu.

    Pokud je simulátor puštěnej z jinýho programu než příjemce, vše funguje. Pokud jsou puštěny z jednoho, tak se přijme jen 92 packetů, pak jich to 260 přeskočí (+- 20, tehnle počet se mění, ale 92 jich to přijme vždy a 93 už je posunutej) a pak to zase přijímá normálně - další stovky packetů (nebo to občas začne zase přeskakovat).

    Odesilatel a příjemce jsou ve vlastních threadech. Wireshark říká, že odesilatel odešle data správně, při krokování je vidět, že příjemce je už v int size = read(socketDesc, data, 65535); dostane přeskonečené. Trápim se s tim celý den a nemam ponětí, co dělám špatně.

    Pokud nepošlu 981bytů, ale míň, tak to funguje normálně (asi by to začlo přeskakovat někde dál), takže předpokldám, že se něco někam nevejde, ale nemůžu přijít na to co/kam. Vidíte v tom někdo nějakou botu?

    
    Projemce p;
    Odesilatel o;
    o.start();
    p.startReadData();
    while(1){
       if(m.dataLength() > 0){
          Data<float> d = p.getData();
          for(int y = 0;y<d.length();y++)
             fprintf(outF,"%f;%f\n",...);//vypis dat do souboru  
       }
    }
    Prijemce:
    
    Prijemce::Prijemce(){
       socketDesc = socket( AF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP );
       sockaddr_in serverSock;
       serverSock.sin_family = AF_INET;
       serverSock.sin_addr.s_addr = htonl(INADDR_ANY);
       serverSock.sin_port = htons(2023);
       bind( socketDesc, (const sockaddr*) &serverSock, sizeof(serverSock) );
    }
    void Prijemce::startReadData(){
     th = new std::thread(&MeterUDP::readPackets,this);
    }
    Data<float> Prijemce:getData(){
       mutex.lock();
       Data<float> ret = dataBuffer;
       dataBuffer.clear();
       mutex.unlock();
       return ret;
    }
    void Prijemce::readPackets(){
    
    ByteArray *bA;
       while(1){
          fd_set fds;
          timeval tv;
          FD_ZERO(&fds);
          FD_SET(socketDesc, &fds);
          tv.tv_sec = 1; 
          tv.tv_usec = 0;
    
          u8 data[65535];
          int test = 0;
          int ret = select(socketDesc+1, &fds, NULL, NULL, &tv); 
          if(ret == 1){
          int size = read(socketDesc, data, 65535);
          Bytes b;
          b.insert(b.end(),data,data+size);
          bA = new ByteArray(b);
          }
       }
       Data<float> dataBuffer = kouzla(bA);//konertuje ByteArray do pouzitelnyho formatu
    }
    Odesilatel:
    
    Odesilatel::Odesilatel(){
       sockfd = socket(AF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP)
       bzero(&serv_addr, sizeof(serv_addr));
       serv_addr.sin_family = AF_INET;
       serv_addr.sin_port = htons(2023);
       net_aton("127.0.0.1", &serv_addr.sin_addr)
    }
    void Odesilatel::start(){
       th = new std::thread(&Odesilatel::sendData,this);
    }
    void Odesilatel::sendData(){
       while(1){
       u8 packet[981];
       for(int i = 0;i<981;i++)
          packet[i] = data;//tady naplnim data (ze souboru, ale to neni podstatny)
       sendto(sockfd, packet, 981, 0, (struct sockaddr*)&serv_addr, slen);
       }
    }

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    29.1.2014 20:17 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    UDP je nezaručená komunikace, pakety nemusí dorazit nebo je může systém zahodit, protože je nečtete dostatečně rychle
    Beda0 avatar 29.1.2014 21:25 Beda0 | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    Teď si připadám jako blb. Tohle mě napadlo už na začátku a skoušel jsem zpomlovat zápis pomocí usleep(...) ale bezvýsledně. Teď jsem dal natvrdo za každý odeslaný packet usleep a funguje to... ale nechápu, proč to ve dvou aplikacích stíhá zapisovat i číst, ale v jedné ne. Přitom thready se použití i se dvěma aplikacemi.
    Aleš Janda avatar 29.1.2014 22:30 Aleš Janda | skóre: 21 | blog: kýblův blog | Kralupy nad Vltavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    Zřejmě plánovač tvého jádra rozhazuje vlákna jinak, když je to jedna nebo více aplikací.

    Je nějaký důvod, proč nepoužít TCP?
    Beda0 avatar 30.1.2014 06:08 Beda0 | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    Simuluje to komunikaci s přístrojem, který posílá data po UDP - bude to fungovat pouze po velmi jednoduché lokální síti, většinou jen "síť" mezi dvěma zařízeními, takže ztrácení packetů po cestě nehrozí. Je požadovaná rychlost, TCP má zbytečně velkou režii, UDP prostě tlačí data na požadovaný port a ip a je jedno, jestli někdo ty packety chytá nebo ne, to s TCP nejde, protože je spojový.
    30.1.2014 00:06 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    Tipuji, že odesílatel stihne zapsat příliš mnoho paketů ještě předtím, než se příjemce stihne spustit. Zkuste spustit nejdříve příjemce.
    Beda0 avatar 30.1.2014 06:16 Beda0 | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    Jo, tak teď si připadá jako úpnej blb. Tohle mě taky napadlo už na začátku, ale nevim, proč jsem to jen nepřehoadil a místo toho tam cpal nějaký usleep... prohodil jsem pořadí Odesilatel a Prijemce, vyhodil vsechny usleep a funguje to, díky.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.