abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 11:30 | Komunita

Etherpad (Wikipedie), svobodný online webový textový editor umožnující spolupráci v reálném čase, se stal oficiálním projektem organizace Software Freedom Conservancy (Wikipedie). Vývojáři Etherpadu se tak mohou stejně jako vývojáři dalších projektů soustředit pouze na vývoj softwaru a vše kolem zařídí Software Freedom Conservancy. Spuštěna byla instance Etherpadu pad.sfconservancy.org.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 10:40 | Zajímavý článek

Lukáš Růžička se v článku Workrave ve Fedoře aneb jak si nevytunelovat karpál na MojeFedora.cz věnuje aplikaci Workrave (Wikipedie) na sledování času stráveného na počítači, která může pomoci vyhnout se negativním účinkům práce s počítačem (RSI, CTS), nebo je alespoň výrazně zmírnit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 10:00 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Shadow Warrior: Special Edition běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:11 | Nová verze

Byla vydána verze 2.4.0 analyzátoru síťového provozu Wireshark. Jedná se o první stabilní verzi nové řady 2.4. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. V červnu proběhla konference SharkFest’17 US věnovaná Wiresharku. Záznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:11 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřeného přístupu na 142. brněnský sraz, který proběhne v pátek 21. července od 18:00 hodin ve Sport Centru Srbská (Srbská 4). Od 19:00 je pro zájemce zamluveno hřiště na plážový volejbal.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:34 | Bezpečnostní upozornění

V GNOME Soubory, původně Nautilus, konkrétně v generování náhledů exe, msi, dll a lnk souborů byla nalezena a opravena bezpečnostní chyba CVE-2017-11421 s názvem Bad Taste. Při otevření složky obsahující tyto soubory může být spuštěn VBScript obsažen v názvech těchto souborů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 11:00 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Oracle vydala čtvrtletní bezpečnostní aktualizaci svých softwarových produktů (CPU, Critical Patch Update). Opraveno bylo celkově 308 bezpečnostních chyb. V Oracle Java SE je například opraveno 32 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 28 z nich. V Oracle MySQL je opraveno 30 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 9 z nich.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:00 | Komunita

Mark Krenz, známý svým twitterovým účtem @climagic (Command Line Magic), kde ukazuje, co vše a jak lze dělat v příkazovém řádku, přednášel včera v Praze. Záznam přednášky je k dispozici na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.7. 10:00 | Nová verze

Microsoft vydal Skype pro Linux ve verzi 5.4 Beta. Nejnovější Skype pro Linux je postaven na frameworku Electron 1.7.4 a přináší skupinové videohovory.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
19.7. 06:00 | Nová verze

Werner Koch, zakladatel a hlavní vývojář GnuPG, oznámil vydání verze 1.8.0 svobodné kryptografické knihovny Libgcrypt. Jedná se o první stabilní verzi nové řady 1.8. Ta je API i ABI kompatibilní s řadou 1.7. Z novinek vývojáři zdůrazňují podporu kryptografických hašovacích funkcí Blake2 (Wikpedie), šifrovací mód XTS nebo zvýšení výkonu na architektuře ARM.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (7%)
 (31%)
 (1%)
 (10%)
 (43%)
 (8%)
Celkem 1030 hlasů
 Komentářů: 65, poslední 1.6. 19:16
    Rozcestník

    Dotaz: UDP sockety thready, C++

    Beda0 avatar 29.1.2014 20:00 Beda0 | skóre: 28
    UDP sockety thready, C++
    Přečteno: 270×

    Zdravím.
    mám třídu (Odesilatel), která má simulovat přístroj - posílá data po UDP na danou ip po daném portu - konkrétním na 127.0.0.1:2023

    Druhá (Prijemce) třída přijímá data po UDP na danym portu (odkukoliv), zpracuje je (udělá z nich floaty) a uloží do bufferu.

    Pokud je simulátor puštěnej z jinýho programu než příjemce, vše funguje. Pokud jsou puštěny z jednoho, tak se přijme jen 92 packetů, pak jich to 260 přeskočí (+- 20, tehnle počet se mění, ale 92 jich to přijme vždy a 93 už je posunutej) a pak to zase přijímá normálně - další stovky packetů (nebo to občas začne zase přeskakovat).

    Odesilatel a příjemce jsou ve vlastních threadech. Wireshark říká, že odesilatel odešle data správně, při krokování je vidět, že příjemce je už v int size = read(socketDesc, data, 65535); dostane přeskonečené. Trápim se s tim celý den a nemam ponětí, co dělám špatně.

    Pokud nepošlu 981bytů, ale míň, tak to funguje normálně (asi by to začlo přeskakovat někde dál), takže předpokldám, že se něco někam nevejde, ale nemůžu přijít na to co/kam. Vidíte v tom někdo nějakou botu?

    
    Projemce p;
    Odesilatel o;
    o.start();
    p.startReadData();
    while(1){
       if(m.dataLength() > 0){
          Data<float> d = p.getData();
          for(int y = 0;y<d.length();y++)
             fprintf(outF,"%f;%f\n",...);//vypis dat do souboru  
       }
    }
    Prijemce:
    
    Prijemce::Prijemce(){
       socketDesc = socket( AF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP );
       sockaddr_in serverSock;
       serverSock.sin_family = AF_INET;
       serverSock.sin_addr.s_addr = htonl(INADDR_ANY);
       serverSock.sin_port = htons(2023);
       bind( socketDesc, (const sockaddr*) &serverSock, sizeof(serverSock) );
    }
    void Prijemce::startReadData(){
     th = new std::thread(&MeterUDP::readPackets,this);
    }
    Data<float> Prijemce:getData(){
       mutex.lock();
       Data<float> ret = dataBuffer;
       dataBuffer.clear();
       mutex.unlock();
       return ret;
    }
    void Prijemce::readPackets(){
    
    ByteArray *bA;
       while(1){
          fd_set fds;
          timeval tv;
          FD_ZERO(&fds);
          FD_SET(socketDesc, &fds);
          tv.tv_sec = 1; 
          tv.tv_usec = 0;
    
          u8 data[65535];
          int test = 0;
          int ret = select(socketDesc+1, &fds, NULL, NULL, &tv); 
          if(ret == 1){
          int size = read(socketDesc, data, 65535);
          Bytes b;
          b.insert(b.end(),data,data+size);
          bA = new ByteArray(b);
          }
       }
       Data<float> dataBuffer = kouzla(bA);//konertuje ByteArray do pouzitelnyho formatu
    }
    Odesilatel:
    
    Odesilatel::Odesilatel(){
       sockfd = socket(AF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP)
       bzero(&serv_addr, sizeof(serv_addr));
       serv_addr.sin_family = AF_INET;
       serv_addr.sin_port = htons(2023);
       net_aton("127.0.0.1", &serv_addr.sin_addr)
    }
    void Odesilatel::start(){
       th = new std::thread(&Odesilatel::sendData,this);
    }
    void Odesilatel::sendData(){
       while(1){
       u8 packet[981];
       for(int i = 0;i<981;i++)
          packet[i] = data;//tady naplnim data (ze souboru, ale to neni podstatny)
       sendto(sockfd, packet, 981, 0, (struct sockaddr*)&serv_addr, slen);
       }
    }

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    29.1.2014 20:17 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    UDP je nezaručená komunikace, pakety nemusí dorazit nebo je může systém zahodit, protože je nečtete dostatečně rychle
    Beda0 avatar 29.1.2014 21:25 Beda0 | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    Teď si připadám jako blb. Tohle mě napadlo už na začátku a skoušel jsem zpomlovat zápis pomocí usleep(...) ale bezvýsledně. Teď jsem dal natvrdo za každý odeslaný packet usleep a funguje to... ale nechápu, proč to ve dvou aplikacích stíhá zapisovat i číst, ale v jedné ne. Přitom thready se použití i se dvěma aplikacemi.
    Aleš Janda avatar 29.1.2014 22:30 Aleš Janda | skóre: 21 | blog: kýblův blog | Kralupy nad Vltavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    Zřejmě plánovač tvého jádra rozhazuje vlákna jinak, když je to jedna nebo více aplikací.

    Je nějaký důvod, proč nepoužít TCP?
    Beda0 avatar 30.1.2014 06:08 Beda0 | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    Simuluje to komunikaci s přístrojem, který posílá data po UDP - bude to fungovat pouze po velmi jednoduché lokální síti, většinou jen "síť" mezi dvěma zařízeními, takže ztrácení packetů po cestě nehrozí. Je požadovaná rychlost, TCP má zbytečně velkou režii, UDP prostě tlačí data na požadovaný port a ip a je jedno, jestli někdo ty packety chytá nebo ne, to s TCP nejde, protože je spojový.
    30.1.2014 00:06 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    Tipuji, že odesílatel stihne zapsat příliš mnoho paketů ještě předtím, než se příjemce stihne spustit. Zkuste spustit nejdříve příjemce.
    Beda0 avatar 30.1.2014 06:16 Beda0 | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    Jo, tak teď si připadá jako úpnej blb. Tohle mě taky napadlo už na začátku, ale nevim, proč jsem to jen nepřehoadil a místo toho tam cpal nějaký usleep... prohodil jsem pořadí Odesilatel a Prijemce, vyhodil vsechny usleep a funguje to, díky.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.