abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 06:00 | Nová verze

Po necelém roce od vydání verze 0.67 byla vydána verze 0.68 populárního telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu změn. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:32 | Nasazení Linuxu

Canonical představuje nejnovější verzi chytré helmy DAQRI s Ubuntu pro rozšířenou realitu. K vidění bude příští týden v Barceloně na veletrhu Mobile World Congress 2017.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:31 | Pozvánky

Pro zájemce o hlubší znalosti fungování operačních systémů připravila MFF UK nový předmět Pokročilé operační systémy, v rámci něhož se vystřídají přednášející nejen z řad pracovníků fakulty, ale dorazí také odborníci ze společností AVAST, Oracle, Red Hat a SUSE. Tento předmět volně navazuje na kurz Operační systémy ze zimního semestru, ale pokud máte praktické zkušenosti odjinud (například z přispívání do jádra Linuxu) a chcete si

… více »
Martin Děcký | Komentářů: 3
včera 21:30 | Pozvánky

Czech JBoss User Group Vás srdečně zve na setkání JBUG v Brně, které se koná ve středu 1. března 2017 v prostorách Fakulty Informatiky Masarykovy Univerzity v místnosti A318 od 18:00. Přednáší Tomáš Remeš a Matěj Novotný na téma CDI 2.0 - New and Noteworthy. Více informací na Facebooku a na Twitteru #jbugcz.

mjedlick | Komentářů: 0
20.2. 23:45 | Zajímavý software

Na blogu Qt bylo představeno Qt 3D Studio. Jedná se o produkt dosud známý pod názvem NVIDIA DRIVE™ Design Studio. NVIDIA jej věnovala Qt. Jedná se o několik set tisíc řádků zdrojového kódu. Qt 3D Studio bude stejně jako Qt k dispozici jak pod open source, tak pod komerční licencí. Ukázka práce s Qt 3D Studiem na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
20.2. 17:50 | Komunita

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice slaví 5 let od svého oficiálního vzniku. Nadace byla představena 28. září 2010. Formálně byla založena ale až 17. února 2012.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 12:50 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že dosud experimentální funkce Page Shot z programu Firefox Test Pilot (zprávička) se stane součástí Firefoxu. Page Shot je nástroj pro vytváření snímků webových stránek. Umí výběr oblasti, prvku stránky (např. odstavce), nebo uložení snímku celé stránky. Snímky lze ukládat na disk nebo nahrávat na server Mozilly. Nedávno bylo oznámeno, že se součástí Firefoxu stane Activity Stream.

Ladislav Hagara | Komentářů: 32
20.2. 04:10 | Nová verze

Po 10 týdnech vývoje od vydání Linuxu 4.9 (zprávička) oznámil Linus Torvalds, mj. již 20 let žijící v USA, vydání Linuxu 4.10 (LKML). Přehled nových vlastností a vylepšení například na Kernel Newbies a v Jaderných novinách (1, 2 a 3). Kódové jméno Linuxu 4.10 je Fearless Coyote.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
19.2. 15:55 | Zajímavý projekt

Vyzkoušet si příkazy a vyřešit několik úkolů lze na stránkách Commandline Challenge (CMD Challenge). Úkoly lze řešit různými způsoby, důležitý je výsledek. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
18.2. 17:35 | Bezpečnostní upozornění

Německá Bundesnetzagentur (obdoba českého ČTU) zakázala na německém území prodej panenky Cayla kvůli „špionáži“ dětí. Tato elektronická hračka obsahuje mikrofon, reproduktor a kameru a bezdrátové komunikační rozhraní, pomocí kterého se hračka připojuje na servery výrobce. Takovýmto způsobem může hračka pomocí umělé inteligence „odpovídat“ na dotazy dítěte. Hlavní problém bude ale asi někde jinde, podle prvotních zpráv může

… více »
Petr Tomášek | Komentářů: 34
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (71%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 680 hlasů
 Komentářů: 61, poslední včera 13:06
Rozcestník

Dotaz: UDP sockety thready, C++

Beda0 avatar 29.1.2014 20:00 Beda0 | skóre: 28
UDP sockety thready, C++
Přečteno: 269×

Zdravím.
mám třídu (Odesilatel), která má simulovat přístroj - posílá data po UDP na danou ip po daném portu - konkrétním na 127.0.0.1:2023

Druhá (Prijemce) třída přijímá data po UDP na danym portu (odkukoliv), zpracuje je (udělá z nich floaty) a uloží do bufferu.

Pokud je simulátor puštěnej z jinýho programu než příjemce, vše funguje. Pokud jsou puštěny z jednoho, tak se přijme jen 92 packetů, pak jich to 260 přeskočí (+- 20, tehnle počet se mění, ale 92 jich to přijme vždy a 93 už je posunutej) a pak to zase přijímá normálně - další stovky packetů (nebo to občas začne zase přeskakovat).

Odesilatel a příjemce jsou ve vlastních threadech. Wireshark říká, že odesilatel odešle data správně, při krokování je vidět, že příjemce je už v int size = read(socketDesc, data, 65535); dostane přeskonečené. Trápim se s tim celý den a nemam ponětí, co dělám špatně.

Pokud nepošlu 981bytů, ale míň, tak to funguje normálně (asi by to začlo přeskakovat někde dál), takže předpokldám, že se něco někam nevejde, ale nemůžu přijít na to co/kam. Vidíte v tom někdo nějakou botu?


Projemce p;
Odesilatel o;
o.start();
p.startReadData();
while(1){
   if(m.dataLength() > 0){
      Data<float> d = p.getData();
      for(int y = 0;y<d.length();y++)
         fprintf(outF,"%f;%f\n",...);//vypis dat do souboru  
   }
}
Prijemce:

Prijemce::Prijemce(){
   socketDesc = socket( AF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP );
   sockaddr_in serverSock;
   serverSock.sin_family = AF_INET;
   serverSock.sin_addr.s_addr = htonl(INADDR_ANY);
   serverSock.sin_port = htons(2023);
   bind( socketDesc, (const sockaddr*) &serverSock, sizeof(serverSock) );
}
void Prijemce::startReadData(){
 th = new std::thread(&MeterUDP::readPackets,this);
}
Data<float> Prijemce:getData(){
   mutex.lock();
   Data<float> ret = dataBuffer;
   dataBuffer.clear();
   mutex.unlock();
   return ret;
}
void Prijemce::readPackets(){

ByteArray *bA;
   while(1){
      fd_set fds;
      timeval tv;
      FD_ZERO(&fds);
      FD_SET(socketDesc, &fds);
      tv.tv_sec = 1; 
      tv.tv_usec = 0;

      u8 data[65535];
      int test = 0;
      int ret = select(socketDesc+1, &fds, NULL, NULL, &tv); 
      if(ret == 1){
      int size = read(socketDesc, data, 65535);
      Bytes b;
      b.insert(b.end(),data,data+size);
      bA = new ByteArray(b);
      }
   }
   Data<float> dataBuffer = kouzla(bA);//konertuje ByteArray do pouzitelnyho formatu
}
Odesilatel:

Odesilatel::Odesilatel(){
   sockfd = socket(AF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP)
   bzero(&serv_addr, sizeof(serv_addr));
   serv_addr.sin_family = AF_INET;
   serv_addr.sin_port = htons(2023);
   net_aton("127.0.0.1", &serv_addr.sin_addr)
}
void Odesilatel::start(){
   th = new std::thread(&Odesilatel::sendData,this);
}
void Odesilatel::sendData(){
   while(1){
   u8 packet[981];
   for(int i = 0;i<981;i++)
      packet[i] = data;//tady naplnim data (ze souboru, ale to neni podstatny)
   sendto(sockfd, packet, 981, 0, (struct sockaddr*)&serv_addr, slen);
   }
}

Řešení dotazu:


Odpovědi

29.1.2014 20:17 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
UDP je nezaručená komunikace, pakety nemusí dorazit nebo je může systém zahodit, protože je nečtete dostatečně rychle
Beda0 avatar 29.1.2014 21:25 Beda0 | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
Teď si připadám jako blb. Tohle mě napadlo už na začátku a skoušel jsem zpomlovat zápis pomocí usleep(...) ale bezvýsledně. Teď jsem dal natvrdo za každý odeslaný packet usleep a funguje to... ale nechápu, proč to ve dvou aplikacích stíhá zapisovat i číst, ale v jedné ne. Přitom thready se použití i se dvěma aplikacemi.
Aleš Janda avatar 29.1.2014 22:30 Aleš Janda | skóre: 21 | blog: kýblův blog | Kralupy nad Vltavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
Zřejmě plánovač tvého jádra rozhazuje vlákna jinak, když je to jedna nebo více aplikací.

Je nějaký důvod, proč nepoužít TCP?
Beda0 avatar 30.1.2014 06:08 Beda0 | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
Simuluje to komunikaci s přístrojem, který posílá data po UDP - bude to fungovat pouze po velmi jednoduché lokální síti, většinou jen "síť" mezi dvěma zařízeními, takže ztrácení packetů po cestě nehrozí. Je požadovaná rychlost, TCP má zbytečně velkou režii, UDP prostě tlačí data na požadovaný port a ip a je jedno, jestli někdo ty packety chytá nebo ne, to s TCP nejde, protože je spojový.
30.1.2014 00:06 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
Tipuji, že odesílatel stihne zapsat příliš mnoho paketů ještě předtím, než se příjemce stihne spustit. Zkuste spustit nejdříve příjemce.
Beda0 avatar 30.1.2014 06:16 Beda0 | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
Jo, tak teď si připadá jako úpnej blb. Tohle mě taky napadlo už na začátku, ale nevim, proč jsem to jen nepřehoadil a místo toho tam cpal nějaký usleep... prohodil jsem pořadí Odesilatel a Prijemce, vyhodil vsechny usleep a funguje to, díky.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.