abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
včera 16:24 | Nová verze

Byla vydána Mageia 5.1. Jedná se o první opravné vydání verze 5, jež vyšla v červnu loňského roku (zprávička). Uživatelům verze 5 nepřináší opravné vydání nic nového, samozřejmě pokud pravidelně aktualizují. Vydání obsahuje všechny aktualizace za posledního téměř půldruhého roku. Mageia 5.1 obsahuje LibreOffice 4.4.7, Linux 4.4.32, KDE4 4.14.5 nebo GNOME 3.14.3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:42 | Pozvánky

V Praze probíhá konference Internet a Technologie 16.2, volné pokračování jarní konference sdružení CZ.NIC. Konferenci lze sledovat online na YouTube. K dispozici je také archiv předchozích konferencí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
2.12. 22:44 | Komunita

Joinup informuje, že Mnichov používá open source groupware Kolab. V srpnu byl dokončen dvouletý přechod na toto řešení. V provozu je asi 60 000 poštovních schránek. Nejenom Kolabu se věnoval Georg Greve ve své přednášce Open Source: the future for the European institutions (SlideShare) na konferenci DIGITEC 2016, jež proběhla v úterý 29. listopadu v Bruselu. Videozáznam přednášek z hlavního sálu je ke zhlédnutí na Livestreamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
2.12. 15:30 | Zajímavý projekt

Společnost Jolla oznámila v příspěvku Case study: Sailfish Watch na svém blogu, že naportovala Sailfish OS na chytré hodinky. Využila a inspirovala se otevřeným operačním systémem pro chytré hodinky AsteroidOS. Použita je knihovna libhybris. Ukázka ovládání hodinek na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
2.12. 14:15 | Nová verze

Byla vydána verze 7.1.0 skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Jedná se o první stabilní verzi nejnovější větvě 7.1. Přehled novinek v dokumentaci. Podrobnosti v ChangeLogu. K dispozici je také příručka pro přechod z PHP 7.0.x na PHP 7.1.x.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
2.12. 12:55 | Nová verze

Google Chrome 55 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 55.0.2883.75 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Opraveno bylo také 36 bezpečnostních chyb. Mariusz Mlynski si například vydělal 22 500 dolarů za 3 nahlášené chyby (Universal XSS in Blink).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
2.12. 11:55 | Pozvánky

Máte rádi svobodný software a hardware nebo se o nich chcete něco dozvědět? Přijďte na 135. sraz spolku OpenAlt, který se bude konat ve čtvrtek 8. prosince od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Sraz bude tentokrát tématický. Bude retro! K vidění budou přístroje jako Psion 5mx nebo Palm Z22. Ze svobodného hardwaru pak Openmoko nebo čtečka WikiReader. Přijďte se i vy pochlubit svými legendami, nebo alespoň na pivo. Moderní hardware má vstup samozřejmě také povolen.

xkucf03 | Komentářů: 0
2.12. 00:10 | Nová verze

Byla vydána verze 3.2 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata. Z novinek lze zmínit například podporu protokolů DNP3 a CIP/ENIP, vylepšenou podporu TLS a samozřejmě také aktualizovanou dokumentaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 21:00 | Nová verze

Byla vydána beta verze Linux Mintu 18.1 s kódovým jménem Serena. Na blogu Linux Mintu jsou hned dvě oznámení. První o vydání Linux Mintu s prostředím MATE a druhé o vydání Linux Mintu s prostředím Cinnamon. Stejným způsobem jsou rozděleny také poznámky k vydání (MATE, Cinnamon) a přehled novinek s náhledy (MATE, Cinnamon). Linux Mint 18.1 bude podporován až do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 16:42 | Nová verze

Byl vydán Devuan Jessie 1.0 Beta 2. Jedná se o druhou beta verzi forku Debianu bez systemd představeného v listopadu 2014 (zprávička). První beta verze byla vydána v dubnu letošního roku (zprávička). Jedna z posledních přednášek věnovaných Devuanu proběhla v listopadu na konferenci FSCONS 2016 (YouTube, pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 767 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Problém s GLUT v code:block

30.1.2014 18:46 Kloban | skóre: 13 | Brno
Problém s GLUT v code:block
Přečteno: 154×
Příloha:

Čau, snažím se rozjet v code:block tento kód:

#define GLEW_STATIC

#include <GL/glew.h>
#include <GL/glut.h>
#include <stdlib.h>
#include <stdio.h>

// nekdy je potreba pouzivat funkce s priponou ARB...
#ifdef USE_ARB
#define glBindBuffer glBindBufferARB
#define glGenBuffers glGenBuffersARB
#define glBufferData glBufferDataARB
#define glBufferSubData glBufferSubDataARB
#define glDeleteBuffers glDeleteBuffersARB
#endif

/*

Priklad na Vertex Buffer Objects
================================

Oproti predchozimu (Vertex Arrays) je toto prvni metoda, ktera
nahrava objekty primo do pameti graficke karty, diky cemuz pak
neni nutne pri kazdem kresleni prenaset nejaka vetsi data mezi
programem a grafickou kartou.

Princip:

1) V inicializaci vytvorim VBO a do neho nahraju vsechna data,
ta pak mohu smazat z uzivatelske pameti

2) Lze tam kombinovat souradnice i barvy i dalsi veci

3) Pri kresleni je potreba zabindovat patricny buffer - ten se
identifikuje pouze integerem

4) Dale je treba nastavit ukazatele, pokazde znova

5) Pole lze delat prokladane nebo to davat kamkoliv, predavaji
se tam ukazatele

6) Kreslime to stejnym prikazem jako VertexArrays, to je totiz
asi uplne jedno, ty funkce budou pretizene a akorat berou data
z jineho zdroje

*/


// identifikator bufferu, mimo funkce staci jen toto
GLuint vbo_id;

void init(void)
{
	glClearColor (0.0, 0.0, 0.0, 0.0);
	glClearDepth(1.0);

	glMatrixMode(GL_PROJECTION);
	glLoadIdentity();
	gluOrtho2D(0, 800, 0, 600);

	// v initu je nyni potreba vytvorit VBO a nahrat do nej data,
	// cimzto se data nahraji do graficke karty a z uzivatelske
	// pameti mohou byt vymazana

	// (kolik_bufferu_chci, ukazatel_kam_zapsat_vznikle_id)
	glGenBuffers(1, &vbo_id);
	printf("get error = %i\n", glGetError());

	// tato data jsou pouze lokalni na zasobniku, pak je mozne je
	// smazat...
	static GLfloat triangles[] =
	{
		0.0, 0.0, 1.0, 0.0, 0.0,
		200.0, 200.0, 1.0, 1.0, 0.0,
		0.0, 200.0, 0.0, 1.0, 1.0,

		300.0, 300.0, 1.0, 0.0, 0.0,
		600.0, 500.0, 0.0, 0.0, 1.0,
		300.0, 450.0, 1.0, 0.0, 1.0
	};

	// jdem nahrat data do bufferu
	glBindBuffer(GL_ARRAY_BUFFER, vbo_id);
	glBufferData(GL_ARRAY_BUFFER, sizeof(triangles), triangles, GL_STATIC_DRAW);
	// dalsi funkce je pro pripadne dalsi data
	// glBufferSubData(GL_ARRAY_BUFFER, 0, sizeof(triangles), triangles);

	// BYLO BY FAJN v nejakem destruktoru volat funkci glDeleteBuffers,
	// ale to tady v tomto priklade neni... glutMainLoop uz neskonci, ale
	// pri ukoncovani programu by se mely volat napr. destruktory sceny, takze
	// pokud mame nejakou statickou scenu, tak muzeme uklid dat tam... dalsi
	// varianta je UDAJNE registrace callbacku atexit(func_to_be_called) u
	// ostatnich callbacku
}

void onDisplay(void)
{
	glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);

	// tady se to musi zapnout
	glEnableClientState(GL_VERTEX_ARRAY);
	glEnableClientState(GL_COLOR_ARRAY);

	// zabindujeme buffer, nutno delat pred kazdym kreslenim
	glBindBuffer(GL_ARRAY_BUFFER, vbo_id);

	// nastavime pointery... TENTOKRAT MAME NA KONCI INT pouze pretypovany na void *
	// --> takze to nikam neukazuje, je to jen index
	glVertexPointer(2, GL_FLOAT, 5 * sizeof(GLfloat), (GLvoid *) 0);
	glColorPointer(3, GL_FLOAT, 5 * sizeof(GLfloat), (void *) (2 * sizeof(GL_FLOAT)));

	// vykreslime VBO
	glDrawArrays(GL_TRIANGLES, 0, 6);

	// vypnem to
	glDisableClientState(GL_VERTEX_ARRAY);
	glDisableClientState(GL_COLOR_ARRAY);

	// zapiseme zmeny
	glFlush();
}

void onReshape (int w, int h)
{
	glViewport (0, 0, (GLsizei) w, (GLsizei) h);
}

void onKeyboard(unsigned char key, int x, int y)
{
	switch (key) {
		case 27:
			exit(0);
			break;
	}
	glutPostRedisplay();
}

int main(int argc, char** argv)
{
	glutInit(&argc, argv);
	glutInitDisplayMode (GLUT_SINGLE | GLUT_RGBA | GLUT_DEPTH);
	glutInitWindowSize (800, 600);
	glutInitWindowPosition (100, 100);
	glutCreateWindow ("Polopaticky mustr na Vertex Buffer Objects");
	GLenum err = glewInit();

	init ();

	glutDisplayFunc(onDisplay);
	glutReshapeFunc(onReshape);
	glutKeyboardFunc(onKeyboard);

	glutMainLoop();

	return 0;
}

Mám v systému tyto balíčky:

freeglut3
freeglut3-dev
libglew1.5
libglew1.5-dev
libglu1-mesa
libglu1-mesa-dev
libgl1-mesa-glx
libgl1-mesa-dev

A stále mi to háže chyby kterým nerozumím. Viz příloha.

Tuší někdo kde mám chybu?

Díky Dan

Odpovědi

Fuky avatar 30.1.2014 20:18 Fuky | skóre: 52 | blog: 4u
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s GLUT v code:block

Pro úspěšné vytvoření binárky jí musíš slinkovat s knihovnami libglut.so a libGLEW.so:

$ gcc -lglut -lGLEW -o test test.c

30.1.2014 22:38 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s GLUT v code:block
Možná pomůže.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
31.1.2014 00:36 Kloban | skóre: 13 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s GLUT v code:block
Mě to nepomohlo, ale ostatním to třeba pomůže. U mě byla asi nějaká anomálie.
31.1.2014 00:35 Kloban | skóre: 13 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s GLUT v code:block
Tak asi pomohlo když jsem do "Compiler and Debug" -> "Linker Settings" přidal odkazy na:
libGL.so
libGLEW.so
libGL.a
libGL.so
libglut.a
libglut.so

Návod http://fabianmejia.blogspot.cz/2008/09/codeblocks-and-opengl.html jsem našel už dřív ale ten mě nepomohl. Pokud jsem u nového projektu zvolil GLUT, a pak zadal GLUT location jako /src, tak to neklaplo. A nepřišel jsem na to jakou cestu to chtělo.

Díky za reakce, Dan
31.1.2014 08:12 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s GLUT v code:block
Když jsem to nedávno zkoušel kvůli tomuto, tak /usr bylo správně (pokud ovšem v usr jsou podadresáře include a lib a tam jsou ty .h a .a,.so).
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.