abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 19:33 | Zajímavý článek Marek Stopka | Komentářů: 0
dnes 17:55 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové verze 3.0.0 a krátce na to opravných verzí 3.0.1 a 3.0.2 nástroje mitmproxy určeného pro vytváření interaktivních MITM proxy pro HTTP a HTTPS komunikaci. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Přispělo 56 vývojářů. Aktualizována byla také dokumentace [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:11 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 3.0 svobodného multiplatformního geografického informačního systému QGIS (Wikipedie). Její kódové jméno je Girona, dle názvu města, ve kterém proběhlo 15. setkání vývojářů QGISu. Přehled novinek i s náhledy a animacemi v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 20:33 | Zajímavý článek

Nadace Raspberry Pi vydala sedmašedesáté číslo (pdf) anglicky psaného časopisu MagPi věnovanému Raspberry Pi a projektům postaveným na tomto jednodeskovém počítači a čtvrté číslo (pdf) časopisu pro kutily HackSpace věnovanému navíc 3D tisku, pájení, řezání nebo i elektronice a IoT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:33 | Komunita

Morevna Project, který stojí za řadou svobodného softwaru pro animátory (např. Synfig Studio, RenderChan nebo Papagayo-NG) a svobodnými (CC-BY-SA) animovanými filmy/komiksy Morevna (3. díl) a Pepper&Carrot: The Potion Contest (6. díl), sbírá do 1. března příspěvky na 4. díl svého animovaného filmu Morevna. Mezi odměnami přispěvatelům lze najít např. i videokurzy animace v Synfigu či Blenderu.

xHire | Komentářů: 0
včera 12:22 | Bezpečnostní upozornění

Ve středu vydaná "npm@next" verze 5.7.0 správce balíčků pro JavaScript npm (Wikipedie, Node Package Manager) přinesla řadě uživatelů Linuxu nečekanou nepříjemnost. V závislosti na způsobu instalace a ve spojení s příkazem sudo mohlo dojít ke změně vlastníka u systémových souborů, také například /. Chyba je opravena v před několika hodinami vydané verzi npm 5.7.1 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
včera 10:00 | Nová verze

Byla vydána verze 10.5 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze integrovanou podporu Let's Encrypt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.2. 12:33 | Komunita

Příspěvek na blogu Signalu (Wikipedie) informuje o založení neziskové nadace Signal Foundation, jež bude zastřešovat další vývoj tohoto svobodného bezpečného komunikátoru běžícího také na Linuxu (Signal Desktop). Brian Acton, spoluzakladatel WhatsAppu, věnoval nadaci 50 milionů dolarů [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
22.2. 05:55 | Zajímavý článek

Článek na Fedora Magazine krátce představuje programovací jazyk Rust a několik zajímavých v Rustu naprogramovaných terminálových aplikací. Jedná se o alternativu k příkazu grep ripgrep, moderní barevnou alternativu k příkazu ls exa, příkazem cloc inspirovaný tokei a zvířátko v terminálu ternimal.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 447 hlasů
 Komentářů: 35, poslední 21.2. 19:51
    Rozcestník

    Dotaz: Problém s GLUT v code:block

    30.1.2014 18:46 Kloban | skóre: 13 | Brno
    Problém s GLUT v code:block
    Přečteno: 160×
    Příloha:

    Čau, snažím se rozjet v code:block tento kód:

    #define GLEW_STATIC
    
    #include <GL/glew.h>
    #include <GL/glut.h>
    #include <stdlib.h>
    #include <stdio.h>
    
    // nekdy je potreba pouzivat funkce s priponou ARB...
    #ifdef USE_ARB
    #define glBindBuffer glBindBufferARB
    #define glGenBuffers glGenBuffersARB
    #define glBufferData glBufferDataARB
    #define glBufferSubData glBufferSubDataARB
    #define glDeleteBuffers glDeleteBuffersARB
    #endif
    
    /*
    
    Priklad na Vertex Buffer Objects
    ================================
    
    Oproti predchozimu (Vertex Arrays) je toto prvni metoda, ktera
    nahrava objekty primo do pameti graficke karty, diky cemuz pak
    neni nutne pri kazdem kresleni prenaset nejaka vetsi data mezi
    programem a grafickou kartou.
    
    Princip:
    
    1) V inicializaci vytvorim VBO a do neho nahraju vsechna data,
    ta pak mohu smazat z uzivatelske pameti
    
    2) Lze tam kombinovat souradnice i barvy i dalsi veci
    
    3) Pri kresleni je potreba zabindovat patricny buffer - ten se
    identifikuje pouze integerem
    
    4) Dale je treba nastavit ukazatele, pokazde znova
    
    5) Pole lze delat prokladane nebo to davat kamkoliv, predavaji
    se tam ukazatele
    
    6) Kreslime to stejnym prikazem jako VertexArrays, to je totiz
    asi uplne jedno, ty funkce budou pretizene a akorat berou data
    z jineho zdroje
    
    */
    
    
    // identifikator bufferu, mimo funkce staci jen toto
    GLuint vbo_id;
    
    void init(void)
    {
    	glClearColor (0.0, 0.0, 0.0, 0.0);
    	glClearDepth(1.0);
    
    	glMatrixMode(GL_PROJECTION);
    	glLoadIdentity();
    	gluOrtho2D(0, 800, 0, 600);
    
    	// v initu je nyni potreba vytvorit VBO a nahrat do nej data,
    	// cimzto se data nahraji do graficke karty a z uzivatelske
    	// pameti mohou byt vymazana
    
    	// (kolik_bufferu_chci, ukazatel_kam_zapsat_vznikle_id)
    	glGenBuffers(1, &vbo_id);
    	printf("get error = %i\n", glGetError());
    
    	// tato data jsou pouze lokalni na zasobniku, pak je mozne je
    	// smazat...
    	static GLfloat triangles[] =
    	{
    		0.0, 0.0, 1.0, 0.0, 0.0,
    		200.0, 200.0, 1.0, 1.0, 0.0,
    		0.0, 200.0, 0.0, 1.0, 1.0,
    
    		300.0, 300.0, 1.0, 0.0, 0.0,
    		600.0, 500.0, 0.0, 0.0, 1.0,
    		300.0, 450.0, 1.0, 0.0, 1.0
    	};
    
    	// jdem nahrat data do bufferu
    	glBindBuffer(GL_ARRAY_BUFFER, vbo_id);
    	glBufferData(GL_ARRAY_BUFFER, sizeof(triangles), triangles, GL_STATIC_DRAW);
    	// dalsi funkce je pro pripadne dalsi data
    	// glBufferSubData(GL_ARRAY_BUFFER, 0, sizeof(triangles), triangles);
    
    	// BYLO BY FAJN v nejakem destruktoru volat funkci glDeleteBuffers,
    	// ale to tady v tomto priklade neni... glutMainLoop uz neskonci, ale
    	// pri ukoncovani programu by se mely volat napr. destruktory sceny, takze
    	// pokud mame nejakou statickou scenu, tak muzeme uklid dat tam... dalsi
    	// varianta je UDAJNE registrace callbacku atexit(func_to_be_called) u
    	// ostatnich callbacku
    }
    
    void onDisplay(void)
    {
    	glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
    
    	// tady se to musi zapnout
    	glEnableClientState(GL_VERTEX_ARRAY);
    	glEnableClientState(GL_COLOR_ARRAY);
    
    	// zabindujeme buffer, nutno delat pred kazdym kreslenim
    	glBindBuffer(GL_ARRAY_BUFFER, vbo_id);
    
    	// nastavime pointery... TENTOKRAT MAME NA KONCI INT pouze pretypovany na void *
    	// --> takze to nikam neukazuje, je to jen index
    	glVertexPointer(2, GL_FLOAT, 5 * sizeof(GLfloat), (GLvoid *) 0);
    	glColorPointer(3, GL_FLOAT, 5 * sizeof(GLfloat), (void *) (2 * sizeof(GL_FLOAT)));
    
    	// vykreslime VBO
    	glDrawArrays(GL_TRIANGLES, 0, 6);
    
    	// vypnem to
    	glDisableClientState(GL_VERTEX_ARRAY);
    	glDisableClientState(GL_COLOR_ARRAY);
    
    	// zapiseme zmeny
    	glFlush();
    }
    
    void onReshape (int w, int h)
    {
    	glViewport (0, 0, (GLsizei) w, (GLsizei) h);
    }
    
    void onKeyboard(unsigned char key, int x, int y)
    {
    	switch (key) {
    		case 27:
    			exit(0);
    			break;
    	}
    	glutPostRedisplay();
    }
    
    int main(int argc, char** argv)
    {
    	glutInit(&argc, argv);
    	glutInitDisplayMode (GLUT_SINGLE | GLUT_RGBA | GLUT_DEPTH);
    	glutInitWindowSize (800, 600);
    	glutInitWindowPosition (100, 100);
    	glutCreateWindow ("Polopaticky mustr na Vertex Buffer Objects");
    	GLenum err = glewInit();
    
    	init ();
    
    	glutDisplayFunc(onDisplay);
    	glutReshapeFunc(onReshape);
    	glutKeyboardFunc(onKeyboard);
    
    	glutMainLoop();
    
    	return 0;
    }
    
    

    Mám v systému tyto balíčky:

    freeglut3
    freeglut3-dev
    libglew1.5
    libglew1.5-dev
    libglu1-mesa
    libglu1-mesa-dev
    libgl1-mesa-glx
    libgl1-mesa-dev
    

    A stále mi to háže chyby kterým nerozumím. Viz příloha.

    Tuší někdo kde mám chybu?

    Díky Dan

    Odpovědi

    Fuky avatar 30.1.2014 20:18 Fuky | skóre: 52 | blog: 4u
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s GLUT v code:block

    Pro úspěšné vytvoření binárky jí musíš slinkovat s knihovnami libglut.so a libGLEW.so:

    $ gcc -lglut -lGLEW -o test test.c
    

    30.1.2014 22:38 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s GLUT v code:block
    Možná pomůže.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    31.1.2014 00:36 Kloban | skóre: 13 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s GLUT v code:block
    Mě to nepomohlo, ale ostatním to třeba pomůže. U mě byla asi nějaká anomálie.
    31.1.2014 00:35 Kloban | skóre: 13 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s GLUT v code:block
    Tak asi pomohlo když jsem do "Compiler and Debug" -> "Linker Settings" přidal odkazy na:
    libGL.so
    libGLEW.so
    libGL.a
    libGL.so
    libglut.a
    libglut.so

    Návod http://fabianmejia.blogspot.cz/2008/09/codeblocks-and-opengl.html jsem našel už dřív ale ten mě nepomohl. Pokud jsem u nového projektu zvolil GLUT, a pak zadal GLUT location jako /src, tak to neklaplo. A nepřišel jsem na to jakou cestu to chtělo.

    Díky za reakce, Dan
    31.1.2014 08:12 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s GLUT v code:block
    Když jsem to nedávno zkoušel kvůli tomuto, tak /usr bylo správně (pokud ovšem v usr jsou podadresáře include a lib a tam jsou ty .h a .a,.so).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.