abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 01:00 | Nová verze

Známý šifrovaný komunikátor Signal od verze 3.30.0 již nevyžaduje Google Play Services. Autoři tak po letech vyslyšeli volání komunity, která dala vzniknout Google-free forku LibreSignal (dnes již neudržovaný). Oficiální binárky jsou stále distribuované pouze přes Google Play, ale lze použít neoficiální F-Droid repozitář fdroid.eutopia.cz s nezávislými buildy Signalu nebo oficiální binárku stáhnout z Google Play i bez Google účtu

… více »
xm | Komentářů: 1
včera 23:14 | Nová verze

Po třech týdnech od vydání první RC verze byla vydána první stabilní verze 17.01.0 linuxové distribuce pro routery a vestavěné systémy LEDE (Linux Embedded Development Environment), forku linuxové distribuce OpenWrt. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dotazy v diskusním fóru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 17:28 | Bezpečnostní upozornění

Byly zveřejněny informace o bezpečnostní chybě CVE-2017-6074 v Linuxu zneužitelné k lokální eskalaci práv. Jde o chybu v podpoře DCCP (Datagram Congestion Control Protocol). Do linuxového jádra se dostala v říjnu 2005. V upstreamu byla opravena 17. února (commit). Bezpečnostní chyba byla nalezena pomocí nástroje syzkaller [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 15:00 | Zajímavý software

Společnost Valve vydala novou beta verzi SteamVR. Z novinek lze zdůraznit oficiální podporu Linuxu. Další informace o podpoře této platformy pro vývoj virtuální reality v Linuxu v diskusním fóru. Hlášení chyb na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 06:00 | Nová verze

Po necelém roce od vydání verze 0.67 byla vydána verze 0.68 populárního telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu změn. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 21:32 | Nasazení Linuxu

Canonical představuje nejnovější verzi chytré helmy DAQRI s Ubuntu pro rozšířenou realitu. K vidění bude příští týden v Barceloně na veletrhu Mobile World Congress 2017.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 21:31 | Pozvánky

Pro zájemce o hlubší znalosti fungování operačních systémů připravila MFF UK nový předmět Pokročilé operační systémy, v rámci něhož se vystřídají přednášející nejen z řad pracovníků fakulty, ale dorazí také odborníci ze společností AVAST, Oracle, Red Hat a SUSE. Tento předmět volně navazuje na kurz Operační systémy ze zimního semestru, ale pokud máte praktické zkušenosti odjinud (například z přispívání do jádra Linuxu) a chcete si

… více »
Martin Děcký | Komentářů: 6
21.2. 21:30 | Pozvánky

Czech JBoss User Group Vás srdečně zve na setkání JBUG v Brně, které se koná ve středu 1. března 2017 v prostorách Fakulty Informatiky Masarykovy Univerzity v místnosti A318 od 18:00. Přednáší Tomáš Remeš a Matěj Novotný na téma CDI 2.0 - New and Noteworthy. Více informací na Facebooku a na Twitteru #jbugcz.

mjedlick | Komentářů: 0
20.2. 23:45 | Zajímavý software

Na blogu Qt bylo představeno Qt 3D Studio. Jedná se o produkt dosud známý pod názvem NVIDIA DRIVE™ Design Studio. NVIDIA jej věnovala Qt. Jedná se o několik set tisíc řádků zdrojového kódu. Qt 3D Studio bude stejně jako Qt k dispozici jak pod open source, tak pod komerční licencí. Ukázka práce s Qt 3D Studiem na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
20.2. 17:50 | Komunita

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice slaví 5 let od svého oficiálního vzniku. Nadace byla představena 28. září 2010. Formálně byla založena ale až 17. února 2012.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (13%)
 (2%)
 (71%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 689 hlasů
 Komentářů: 66, poslední včera 18:57
    Rozcestník

    Dotaz: Sudoku backtraking

    16.2.2014 16:02 Oxydentist
    Sudoku backtraking
    Přečteno: 348×
    Zdravim a prosím o radu. Dělám program, který by měl vygenerovat kompletní sudoku (neřeší zadané, ale do prázdného pole 9x9 nahází podle pravidel sudoku čísla). Důležitou pomůcku tvoří seznam povolených hodnot pro konkrétní políčko, čísla 1..9 Chtěl bych to řešit rekurzí, volá se po políčkách:

    1. Zkontroluju jestli zbývá nějaká povolená hodnota. Pokud ano : goto 2. Jinak: dopolním povolené hodnoty na 1..9 a vrátím se o políčko zpět.
    2. Náhodně vyberu číslo ze seznamu potenciálních hodnot.
    3. Zkontroluju jestli tato hodnota na tomto políčku netvoří kolizi s pravidly. Netvoří kolizi : goto 4, jinak goto5
    4. Je-li vše v pořádku, hodnotu použiju a vyškrtnu ji ze seznamu povolených hodnot pro toto políčko. Zavolám fci znova pro další políčko
    5. Tvoří-li kolizi, políčko vyškrtnu ze seznamu povolených hodnot a goto 1.

    To je tedy hlavní myšlenka, které jsem se snažil držet při tvoření následujícího kódu. Po prvním zpuštění, mi opravdu vytvořil pole čísel 9x9, které odpovídalo pravidlům sudoku. Z mně nepochopitelných důvodů - asi jsem musel něco omylem změnit - při každém dalším pokusu většinou vplní pouze pár řádků/sloupců a ve zbytku zůstanou nuly. Nejsem schopen najít chybu, zvláště když už mám opravdu jedno řešení hotové...

    Zdroják je kdyžtak k nahlédnutí na (omlouvám se za odkaz ven): http://programujte.com/forum/vlakno/26538-sudoku-backtraking/
    Předem díky za jakékoliv rady, postřehy a připomínky k logickému postupu nebo zdrojáku.

    Odpovědi

    16.2.2014 22:37 Thyrst' | skóre: 6 | blog: a256
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudoku backtraking

    Řádka if (sudoku[9,9] <> 0) then je špatně. Nevím proč porovnáváš pomocí <>, když hodnota nemůže být záporná, stačí >. Jinak pro takové porovnání musíš převést sudoku[9,9] na číslo. Zkus if (int(sudoku[9,9]) > 0), tohle ti snad bude fungovat (soubor reseni.txt se vůbec nevytvoří, když je poslední políčko rovno 0).

    19.2.2014 12:40 Andrej | skóre: 43 | blog: Republic of Mordor | Zürich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudoku backtraking

    Postupy tohoto typu mi připadějí poněkud na šavli:

    for k := e to kanpol[10]-1 do   {zakaz policko}
                        begin
                             kanpol[k] := kanpol[k+1];
                        end;
    

    Těžko říct, jestli je horší to neustálé procházení a přepisování pole nebo nadužívání magických konstant. Chybu bych v celém tom kódu asi v dohledné době nenašel, protože odporný jazyk zvaný Packal jsem už notnou dobu nepoužíval.

    Místo toho jsem si jen tak pro legraci před chvílí nějaké Sudoku naprogramoval. Pořádně jsem ho netestoval, takže není vůbec jisté, že negeneruje nesmysly. :-) Algoritmus je založený na Dancing Links, které popisuje Donald Knuth ve svém legendárním článku. Triviálně se dá přepnout na jiný typ Sudoku, třeba 2x2 nebo 4x4. Stačí jenom změnit konstantu SIDE. Snadno se taky dá tento generátor Sudoku upravit na řešítko Sudoku, které vypíše všechna řešení, existují-li nějaká. Stačí načíst zadání, hodnoty zafixovaných políček zvolit pomocí Listing::hide() (což sice obnáší průchod jedním celým spojákem u každého políčka, ovšem každým jenom jednou) a pak spustit na takto upravené datové struktuře celý algoritmus. Zdá se, že všech 288 existujících Sudoku typu 2x2 mi to generuje správně. V případě 3x3 nebo 4x4 bych se hodně načekal. ;-)

    #include <iostream>
    #include <type_traits>
    #include <iomanip>
    #include <new>
    
    static const size_t
        SIDE = 3,
        SIDE_2 = SIDE * SIDE,
        SIDE_4 = SIDE_2 * SIDE_2;
    
    static const size_t
        FILL = (10 + SIDE_2) / 10 + 1;
    
    class Assignment;
    class Listing;
    class Field;
    class Tile;
    class Row;
    class Column;
    class Board;
    
    class Listing {
    protected:
        Assignment    *fieldPrev;
        Assignment    *fieldNext;
        Assignment    *tilePrev;
        Assignment    *tileNext;
        Assignment    *rowPrev;
        Assignment    *rowNext;
        Assignment    *columnPrev;
        Assignment    *columnNext;
    
        inline operator Assignment *();
        inline void discard();
    
    public:
        inline Listing();
        inline Listing(Field &field, Tile &tile, Row &row, Column &column);
        inline Assignment* prev() const;
        inline Assignment* next() const;
        inline ~Listing();
    };
    
    class Assignment : public Listing {
        Assignment        *hidingOrder;
        const size_t    value;
    
        inline void fieldHide(Assignment **order);
        inline void fieldShow();
    
    public:
        inline Assignment(Field &field, Tile &tile, Row &row, Column &column, size_t value_);
        inline operator size_t() const;
        inline void hide(Assignment **order);
        inline void show(Assignment *order);
    };
    
    class Field : public Listing {
        size_t    value;
    
    public:
        inline Field(Tile (&tile)[SIDE_2], Row (&row)[SIDE_2], Column (&column)[SIDE_2]);
        inline operator size_t() const;
        inline void fieldRecurse(Board &board, size_t level);
        inline void operator delete(void*);
        inline ~Field();
    };
    
    class Tile : public Listing {
    };
    
    class Row : public Listing {
    };
    
    class Column : public Listing {
    };
    
    class Board {
        typedef std::aligned_storage<sizeof(Field), alignof(Field)>::type    FieldPod;
        FieldPod    fields[SIDE_4];
    
    public:
        inline Board();
        inline Field& operator [](size_t idx);
        inline ~Board();
    };
    
    std::ostream& operator <<(std::ostream &stream, const Field &field);
    static inline void recurse(Board &board, size_t level);
    
    inline
    Listing::operator Assignment *() {
        return static_cast<Assignment *>(this);
    }
    
    inline
    Listing::Listing() :
        fieldPrev(static_cast<Assignment *>(this)),
        fieldNext(static_cast<Assignment *>(this)),
        tilePrev(static_cast<Assignment *>(this)),
        tileNext(static_cast<Assignment *>(this)),
        rowPrev(static_cast<Assignment *>(this)),
        rowNext(static_cast<Assignment *>(this)),
        columnPrev(static_cast<Assignment *>(this)),
        columnNext(static_cast<Assignment *>(this))
    {}
    
    inline
    Listing::Listing(Field &field, Tile &tile, Row &row, Column &column) :
        fieldPrev(field.fieldPrev),
        fieldNext(static_cast<Assignment *>(static_cast<Listing *>(&field))),
        tilePrev(tile.tilePrev),
        tileNext(static_cast<Assignment *>(static_cast<Listing *>(&tile))),
        rowPrev(row.rowPrev),
        rowNext(static_cast<Assignment *>(static_cast<Listing *>(&row))),
        columnPrev(column.columnPrev),
        columnNext(static_cast<Assignment *>(static_cast<Listing *>(&column)))
    {
        field.fieldPrev = static_cast<Assignment *>(this);
        fieldPrev->fieldNext = static_cast<Assignment *>(this);
        tile.tilePrev = static_cast<Assignment *>(this);
        tilePrev->tileNext = static_cast<Assignment *>(this);
        row.rowPrev = static_cast<Assignment *>(this);
        rowPrev->rowNext = static_cast<Assignment *>(this);
        column.columnPrev = static_cast<Assignment *>(this);
        columnPrev->columnNext = static_cast<Assignment *>(this);
    }
    
    inline Assignment*
    Listing::prev() const {
        return fieldPrev;
    }
    
    inline Assignment*
    Listing::next() const {
        return fieldNext;
    }
    
    inline void
    Listing::discard() {
        fieldPrev = *this;
        fieldNext = *this;
    }
    
    inline
    Listing::~Listing() {
        fieldPrev->fieldNext = fieldNext;
        fieldNext->fieldPrev = fieldPrev;
        tilePrev->tileNext = tileNext;
        tileNext->tilePrev = tilePrev;
        rowPrev->rowNext = rowNext;
        rowNext->rowPrev = rowPrev;
        columnPrev->columnNext = columnNext;
        columnNext->columnPrev = columnPrev;
    }
    
    inline
    Assignment::Assignment(Field &field, Tile &tile, Row &row, Column &column, size_t value_) :
        Listing(field, tile, row, column),
        value(value_)
    {}
    
    inline
    Assignment::operator size_t() const {
        return value;
    }
    
    inline void
    Assignment::fieldHide(Assignment **order) {
        if (*this == fieldNext->fieldPrev) {
            fieldPrev->fieldNext = fieldNext;
            fieldNext->fieldPrev = fieldPrev;
            hidingOrder = *order;
            *order = this;
        }
    }
    
    inline void
    Assignment::hide(Assignment **order) {
        for (Assignment *as = tileNext; *this != as; as = as->tileNext) as->fieldHide(order);
        for (Assignment *as = rowNext; *this != as; as = as->rowNext) as->fieldHide(order);
        for (Assignment *as = columnNext; *this != as; as = as->columnNext) as->fieldHide(order);
        fieldPrev->fieldNext = fieldNext;
        fieldNext->fieldPrev = fieldPrev;
        hidingOrder = *order;
        *order = this;
    }
    
    inline void
    Assignment::fieldShow() {
        fieldNext->fieldPrev = *this;
        fieldPrev->fieldNext = *this;
    }
    
    inline void
    Assignment::show(Assignment *order) {
        while (order) {
            order->fieldShow();
            order = order->hidingOrder;
        }
    }
    
    inline
    Field::Field(Tile (&tile)[SIDE_2], Row (&row)[SIDE_2], Column (&column)[SIDE_2]) {
        for (size_t value = 0; value < SIDE_2; ++value)
            new Assignment(*this, tile[value], row[value], column[value], value + 1);
    }
    
    inline
    Field::operator size_t() const {
        return value;
    }
    
    inline void
    Field::fieldRecurse(Board &board, size_t level) {
        Assignment    *hiding = nullptr;
    
        for (Assignment *as = next(); *this != as; as = as->next()) {
            as->hide(&hiding);
            value = *as;
            recurse(board, level + 1);
            as->show(hiding);
        }
    }
    
    inline void
    Field::operator delete(void*) {
    }
    
    inline
    Field::~Field() {
        Assignment    *las = prev();
        if (*this != las) {
            for (Assignment    *as = las->prev(); *this != as; as = as->prev()) {
                delete las;
                las = as;
            }
            delete las;
        }
        discard();
    }
    
    inline
    Board::Board() {
        Tile (*const tiles)[SIDE][SIDE_2] = new Tile[SIDE][SIDE][SIDE_2];
        Row (*const rows)[SIDE_2] = new Row[SIDE_2][SIDE_2];
        Column (*const columns)[SIDE_2] = new Column[SIDE_2][SIDE_2];
        
        for (size_t row = 0; row < SIDE_2; ++row) {
            for (size_t column = 0; column < SIDE_2; ++column) {
                new (&fields[row * SIDE_2 + column])
                Field(
                    tiles[row / SIDE][column / SIDE],
                    rows[row],
                    columns[column]
                );
            }
        }
    
        delete[] columns;
        delete[] rows;
        delete[] tiles;
    }
    
    inline Field&
    Board::operator [](size_t idx) {
        return *reinterpret_cast<Field *>(&fields[idx]);
    }
    
    inline
    Board::~Board() {
        for (size_t field = 0; field < SIDE_4; ++field) {
            delete reinterpret_cast<Field *>(&fields[field]);
        }
    }
    
    std::ostream&
    operator <<(std::ostream &stream, const Field &field) {
        stream << (size_t) field;
    
        return stream;
    }
    
    static inline void
    recurse(Board &board, size_t level) {
        if (SIDE_4 == level) {
            for (size_t row = 0; row < SIDE_2; ++row) {
                std::cout
                    << std::setw(FILL - 1) << std::setfill(' ')
                    << board[row * SIDE_2];
                for (size_t column = 1; column < SIDE_2; ++column)
                    std::cout
                        << std::setw(FILL) << std::setfill(' ')
                        << board[row * SIDE_2 + column];
                std::cout << std::endl;
            }
            std::cout << std::endl;
        } else {
            board[level].fieldRecurse(board, level);
        }
    }
    
    int
    main() {
        Board    *board = new Board();
    
        recurse(*board, 0);
        delete board;
        return (0);
    }
    
    ǑǦŹǓǕǙǞǺǨȞȬḔḦḰḾṊṎṸẄẌỖ

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.