abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 17:25 | IT novinky

Do prodeje (Farnell) se dostal jednodeskový počítač Tinker Board (unboxing). Jedná se o konkurenci Raspberry Pi 3 od společnosti Asus. Porovnání (jpg) těchto počítačů například na CNXSoft. Cena Tinker Boardu je 55 £.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 14:44 | Zajímavý projekt

Byla zveřejněna pravidla hackerské soutěže Pwn2Own 2017, jež proběhne od 15. do 17. března v rámci bezpečnostní konference CanSecWes ve Vancouveru. Soutěžit se bude o více než milion dolarů v pěti kategoriích. Letos se bude útočit i na Ubuntu. Jedná se již o 10. ročník této soutěže.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 13:33 | Nová verze

Po sedmi měsících vývoje od vydání verze 5.7 byla vydána verze 5.8 (YouTube) toolkitu Qt. Z novinek lze zmínit například Qt Lite pro vestavěná zařízení. Nově jsou plně podporovány moduly Qt Wayland Compositor (YouTube) a Qt SCXML (YouTube). Současně byla vydána verze 4.2.1 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 11:52 | Pozvánky

Lednový Prague Containers Meetup se koná ve čtvrtek 26. ledna 2017 od 18:00 v Apiary, Pernerova 49, Praha 8. Přijďte se podívat na přednášky o Enterprise Kubernetes a Jenkins as a code.

little-drunk-jesus | Komentářů: 0
včera 11:40 | Pozvánky

Program letošního ročníku konference Prague PostgreSQL Developer Days, která se koná již 15. a 16. února 2017 na ČVUT FIT, Thákurova 9, Praha 6, byl dnes zveřejněn. Najdete ho na stránkách konference včetně anotací přednášek a školení. Registrace na konferenci bude otevřena zítra (24. ledna) v brzkých odpoledních hodinách.

TomasVondra | Komentářů: 0
22.1. 02:20 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, upozorňuje na svém blogu, že nový Inkscape 0.92 rozbíjí dokumenty vytvořené v předchozích verzích Inkscape. Problém by měl být vyřešen v Inkscape 0.92.2 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.1. 02:02 | Komunita

Øyvind Kolås, hlavní vývojář grafických knihoven GEGL a babl, které využívá grafický program GIMP, žádá o podporu na Patreonu. Díky ní bude moci pracovat na vývoji na plný úvazek. Milník 1000 $, který by stačil na holé přežití, se již téměř podařilo vybrat, dalším cílem je dosažení 2500 $, které mu umožní běžně fungovat ve společnosti.

xkomczax | Komentářů: 12
21.1. 23:54 | Pozvánky

DevConf.cz 2017, již devátý ročník jedné z největších akcí zaměřených na Linux a open source ve střední Evropě, proběhne od pátku 27. ledna do neděle 29. ledna v prostorách Fakulty informačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů. Letos je povinná registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.1. 22:11 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0.0 emulátoru terminálu Terminology postaveného nad EFL (Enlightenment Foundation Libraries). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 17:00 | Nová verze

Byl vydán Docker 1.13. Přehled novinek na YouTube a v poznámkách k vydání na GitHubu. Docker umožňuje běh aplikací v softwarových kontejnerech (Wikipedia).

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (11%)
 (2%)
 (73%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 387 hlasů
 Komentářů: 31, poslední včera 19:19
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu

Bundas avatar 19.2.2014 20:52 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
Přečteno: 455×
Zdravim vsechny. Nenapada vas zpusob, jak podstatne urychlit tento algoritmus? The algoritmus ma nejdrive nacist ze souboru cislo p indikujici pocet ostatnich cisel z rozmezi -1 000 000 000 az 1 000 000 000. A potom je ma rozradit, resp. zjistit, kolik je kterych cisel. Rozradit 100 000 cisel mu trva hodiny. Nenapada vas zpusob, jak to urychlit? Predem moc diky za pomoc.



 #define NAZEV "vstup.txt"
 #define TYP "r"
 #define NAZEV2 "help"
 #define TYP2 "a+"
 #define MIN_INT -1000000000
 #define MAX_INT 1000000000
 /*--------------------------------------------------------------------------------------------------*/
 FILE *s;
 FILE *pomocnySoubor;
 int n;
 int poleCisel[100001];

 /*------------------------------------------------------------------------------------------------*/
 void nactiVstup(){
     s = fopen(NAZEV, TYP);
     fscanf(s, "%d\n", &n);
     int i;
     for(i=0; i < n;i++){
         fscanf(s, "%d\n", &poleCisel[i]);
     }
 puts("nascanoval sem ze souboru");
     fclose(s);
 }
 /* Druha metoda ------------------------------------------------------------------------------ */
 void najdiVyskyt(){
     pomocnySoubor = fopen(NAZEV2, TYP2);
     int i,j,tmp=0;
     int vysledek;

         int aktualni_cislo;
         puts("zacinam tridit");
         for(j=MIN_INT; j < MAX_INT; j++){
             vysledek=0;
             aktualni_cislo =j;
             if(j == MIN_INT/2){
                 puts("jsem v pulce");
             }
             if(j == MIN_INT/4){
                puts("jsem ve ctvrtine");
        }
                if(j == MIN_INT/1000){
                puts("jsem v jedne tisicine");
 }
         for(i=0; i < n; i++){
             if(poleCisel[i] == aktualni_cislo){
             vysledek++;

         }

         }
         if(vysledek > 0){
             fprintf(pomocnySoubor, "%d %d\n", aktualni_cislo, vysledek);
             printf("%d %d\n", aktualni_cislo, vysledek);
         }
         }



         printf("dotridil sem\n");



     fclose(pomocnySoubor);
 }

 /*Hlavni funkce ------------------------------------------------------------------------------------- */
 int main(void){
     nactiVstup();
     najdiVyskyt();
     printf("\n");
     return EXIT_SUCCESS;
 }
btw. mozna tam jsou nejake nepouzite promenne. Kdyz sem to poprve napsal, tak to nefungovalo a tak jsem to komplet prepisoval. >> proto tam jsou mozna nejake prebytecne.
Abe the Messiah has come.

Řešení dotazu:


Odpovědi

Řešení 1× (Bundas (tazatel))
Jendа avatar 19.2.2014 21:18 Jendа | skóre: 73 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
Odsazení!!!
puts("zacinam tridit");
for(j=MIN_INT; j < MAX_INT; j++){
    vysledek=0;
    aktualni_cislo =j;
    if(j == MIN_INT/2){
        puts("jsem v pulce"); 
    }
    if(j == MIN_INT/4){
       puts("jsem ve ctvrtine");
    }
    if(j == MIN_INT/1000){
       puts("jsem v jedne tisicine");
    }
    for(i=0; i < n; i++){ 
      if(poleCisel[i] == aktualni_cislo){
      vysledek++;
      }
    }
}
Pro každé číslo z <-1G; +1G> to projde všechna zadaná čísla. Pro 100k čísel to tedy udělá 2G*100k = 200T operací. Je zázrak, že to za ty hodiny vůbec projde. Složitost algoritmu je, řekněme, n^2 (pokud by pro zjednodušení ten rozsah byl závislý na n - teď je to lineární, ale s brutální multiplikativní konstantou :).

Hint: Nebylo by lepší zadaná čísla napřed setřídit (to běží v n log n) a pak to setříděné pole projít sekvenčně?
„To jsem nedávno zjistil, že naše televize jde ovládat po síti. Docela mě to překvapilo.“ „Jo? A kdo vám ji ovládal?“
20.2.2014 00:02 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
Hint: Nebylo by lepší zadaná čísla napřed setřídit (to běží v n log n) a pak to setříděné pole projít sekvenčně?
Anebo rovnou při řazení pomocí merge sortu slučovat (a počítat výskyty) stejná čísla, tím to celé proběhne v n log n.
20.2.2014 00:31 potato
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
Příloha:
  • z.c (1601 bytů)
Standardní způsob urychlení je použití vhodné vyhledávací datové struktury, například hashové tabulky. Buď z knihovny, případně si ji můžeš naprogramovat sám... Přiložený program využívající GHashTable z GLib spočítá počty výskytů 100000 čísel asi za 50 ms. Půlku z toho času přitom sežere parsování vstupu a vypisování výsledků.

Pokud nechceš používat vůbec žádné datové struktury, tak to pole po načtení setřiď pomocí qsort() a pak už jen počítej délky bloků stejných čísel. To je pro hodně velká pole méně efektivní, ale pořád to bude okamžitě.
20.2.2014 01:41 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
Použití vhodné struktury ano, ale hashmapa na integery? Really?

qsort pro tohle není moc nevhodný, protože to musíte nejdřív seřadit a až potom počítat. Doporučuji merge sort a počítat výskyty rovnou při mergování. IMO to bude i o dost rychlejší než mapa, za cenu vyšší spotřeby paměti.
20.2.2014 17:14 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
Příloha:
Tady je verze s merge sortem
20.2.2014 17:29 potato
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
hashmapa na integery? Really?
Jasnačka že really.

Integer je sám svým hashem (viz g_direct_hash), ale princip ukládání do tabulky je stejný. Pro ukázkový příklad to přece nebudu kódit zvlášť. Navíc se nestarám, jak přesně řešit velikost tabulky a její případný růst, když to udělá GHashTable sama...
qsort pro tohle není moc nevhodný, protože to musíte nejdřív seřadit a až potom počítat. Doporučuji merge sort a počítat výskyty rovnou při mergování. IMO to bude i o dost rychlejší než mapa, za cenu vyšší spotřeby paměti.
Jelikož každý sort má ten log(N) faktor, přijde mi toto porovnávání sortů jako poněkud plané teoretizování.

Z praktického hlediska: qsort() je jedno volání funkce ze standardní libc. Plus potřebuješ funcki která porovná dva integery. Tečka.
20.2.2014 18:21 lertimir | skóre: 59 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
Určitě není pravda, že každý sort má svůj ln(N) faktor. A quick sort má svůj worst case na n^2. viz Sorting algorithm
20.2.2014 21:18 potato
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
To jsem si mohl myslet, že bude následovat ještě více planého teoretizování a odkaz na Wikipedii.

Ano, máš pravdu, a taky je všechno, co píšeš, irelevantní.

Pokud řešíš benchmarky, tak jsem psal, stejně sežere tak velkou část času parsování a vypisování, že program používající quciksort můžu zrychlit o 30%, když použiji strtol() namísto scanf(). Můžeš si progratulovat, že umíš napsat funkce pro parsování čísel, ale normální člověk použije standardní knihovnu...
20.2.2014 21:20 potato
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
A, sorry s tím parsováním. Pomíchalo se mi, že jsi autor i předchozí odpovědi, to zřejmě psal někdo jiný.
21.2.2014 10:03 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
Integer je sám svým hashem (viz g_direct_hash), ale princip ukládání do tabulky je stejný. Pro ukázkový příklad to přece nebudu kódit zvlášť. Navíc se nestarám, jak přesně řešit velikost tabulky a její případný růst, když to udělá GHashTable sama...
Hashmapa slouží pro případy, kdy klíč má složité porovnání (např. string), potom je totiž mnohem rychlejší porovnávat hashe a plné porovnávání použít jen pro těch pár případů kolizí. Jenže to trpí mnoha problémy, mj. hash collision vede až k O(n). I proto se integer jako svůj vlastní hash většinou nepoužívá, ale počítá se nějaký odolnější hash, což zase stojí výkon. Navíc se hash mapa musí při velkém množství položek často rebalancovat, což stojí hodně výkonu Pro klíče s jednoduchým porovnáním je výrazně rychlejší nějaký binární (či n-ární, pokud se chcete přiblížit O(1)) strom.
Jelikož každý sort má ten log(N) faktor, přijde mi toto porovnávání sortů jako poněkud plané teoretizování.
Quick sort má average O(n log n), ale worst case O(n²). merge sort má O(n log n) obojí, stojí pouze víc paměti. Navíc u toho merge sortu se díky mergování duplicit dostanu na ještě lepší výkon, protože v průběhu výpočtu klesá počet položek. A ještě navíc vypočítám výsledky rovnou během toho řazení.
21.2.2014 10:53 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
Sorry, že se do toho pletu, ale ono zas na druhé straně fopen, scanf, scanf ve for, qsort a při zobrazení jen vypisovat při změně počet, jinak ++, odpovídá zadání, je to mnohem kratší, stojí to méně paměti, je to napsané za 10min i s ošetřením, a je to pomalejší o nějaké jednotky msec na čase, kde 80 % zabírá výstup a 19.9 % vstup (% střelená od pasu). Myslím si, že cokoliv jiného (včetně hashmapy) je dost overkill.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
wamba avatar 20.2.2014 01:53 wamba | skóre: 37 | blog: wamba
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
jo standardně se na to používá hash(ale nevěděl jsem jak se v C používají) v Perlu by řešení mohlo vypadat např.
#!/usr/bin/perl
use 5.010;
use warnings;
use strict;

our $VERSION = 0.001;

my %hesla;
while (<>) {
    chomp;
    $hesla{$_}++;
}

while ( my ( $heslo, $pocet ) = each %hesla ) {
    say $heslo, q{ }, $pocet;
}
(100000 položek v pohodě zvládá)
This would have been so hard to fix when you don't know that there is in fact an easy fix.
20.2.2014 02:24 meggie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
void najdiVyskyt(){
  pomocnySoubor = fopen(NAZEV2, TYP2);
  int *poleCisel_tmp;
  int *poleCisel_max = poleCisel + sizeof(poleCisel);
  int *vysledky = (int *) malloc((MIN_INT+MAX_INT+1) * sizeof(int) + 1);
  vysledky = vysledky + MIN_INT;
  
  // puts("zacinam tridit"); - strasne pomala vec :P
  
  poleCisel_tmp = poleCisel;
  for (;;) {
    vysledky[*poleCisel_tmp] = 0;
    poleCisel_tmp++;
    if (poleCisel_tmp > poleCisel_max)
      break;
  }
  
  poleCisel_tmp = poleCisel;
  for (;;) {
    vysledky[*poleCisel_tmp]++;
    poleCisel_tmp++;
    if (poleCisel_tmp > poleCisel_max)
      break;
  }
  
  poleCisel_tmp = poleCisel;
  for (;;) {
    fprintf(pomocnySoubor, "%d %d\n", *poleCisel_tmp, vysledky[*poleCisel_tmp]);
    vysledky[*poleCisel_tmp] = 0;
    poleCisel_tmp++;
    if (poleCisel_tmp > poleCisel_max)
      break;
  }

  fclose(pomocnySoubor);
}
ale nikde bych to nepouzil...
20.2.2014 02:26 meggie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
a jeste tam chybi if (vysledky[*poleCisel_tmp]) pred tim fprintf
20.2.2014 02:31 meggie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
a taky if (poleCisel_tmp > poleCisel_max) => if (poleCisel_tmp >= poleCisel_max) proste jsou tam sem tam chyby :P
Saljack avatar 20.2.2014 21:45 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
Co je proboha tohle?
for (;;) {
    vysledky[*poleCisel_tmp] = 0;
    poleCisel_tmp++;
    if (poleCisel_tmp > poleCisel_max)
      break;
  }
Proc nepouzit for rovnou nez psat podminky do nej a nebo pouzit while? Nechci byt hnusny, ale vic zprasit cyklus snad nejde, navic trikrat za sebou. Mozna by stalo za to si zopakovat co vlasne for a while dela.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
Saljack avatar 20.2.2014 21:49 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
A jeste drobny detail pojmenovani promene poleCisel_tmp neni zrovna moc vhodne. Takhle to vypada, ze je to kopie celeho pole, ale promenna je pouze "iterator".
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
21.2.2014 04:59 meggie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Urychleni celkem jednoducheho algoritmu
Pokud nezapne optimalizaci a ten kompilator to nejak nezoptimalizuje, tak diky tomu usetri jedno porovnani tech pointeru, ale slo by pouzit do while...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.