abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 16:11 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 4. a 5. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:11 | Komunita

Některým uživatelům Firefoxu se tento týden do Firefoxu nainstalovalo neznámé rozšíření Looking Glass 1.0.3 (png). Ve fórů Mozilly se řešilo, zda se nejedná o malware. Mozilla později informovala, že se jednalo o reklamu na seriál Mr. Robot. Řadě uživatelů Firefoxu se jednání Mozilly vůbec nelíbilo. Mozilla proto automatickou instalaci doplňku ukončila [Hacker News, reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
16.12. 12:00 | Nová verze

Po cca 3 týdnech od vydání Linux Mintu 18.3 s kódovým jménem Sylvia a prostředími MATE a Cinnamon byla oznámena také vydání s prostředími KDE a Xfce. Podrobnosti v poznámkách k vydání (KDE, Xfce) a v přehledech novinek s náhledy (KDE, Xfce). Linux Mint 18.3 je podporován do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.12. 12:55 | Nová verze

Byla vydána verze 17.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Aplikace, které nebyly dosud portovány na KDE Frameworks 5, byly z KDE Aplikací odstraněny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 54
15.12. 03:00 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Company of Heroes 2 (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.12. 02:00 | Zajímavý software

Christian Kellner představil na svém blogu projekt Bolt řešící bezpečnost rozhraní Thunderbolt 3 na Linuxu. Pomocí příkazu boltctl nebo rozšíření GNOME Shellu lze komunikovat s démonem boltd a například zakázat neznámá zařízení a předejít tak útokům typu Thunderstrike nebo DMA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
15.12. 01:00 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 11.0 byla vydána verze 11.1 svobodného softwaru pro vytváření datových úložišť na síti FreeNAS (Wikipedie). Nejnovější FreeNAS je postaven na FreeBSD 11.1. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze zvýšení výkonu OpenZFS, počáteční podporu Dockeru nebo synchronizaci s cloudovými službami Amazon S3 (Simple Storage Services), Backblaze B2 Cloud, Google Cloud a Microsoft Azure

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 23:55 | Nová verze

Po dvou měsících vývoje od vydání verze 235 oznámil Lennart Poettering vydání verze 236 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
14.12. 20:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 19:33 | Pozvánky

Pražská Fedora 27 Release Party, oslava nedávného vydání Fedory 27, se uskuteční 19. prosince od 19:00 v prostorách společnosti Etnetera (Jankovcova 1037/49). Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
 (76%)
 (14%)
Celkem 1012 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    Dotaz: C++: Error: Multiple definition of / first defined here

    31.3.2014 18:54 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Přečteno: 179×
    Zdravim,

    je to mozna blby dotaz, ale ja fakt nevim co delam spatne. Zkousel jsem hledat reseni na internetu ale podle me mam vsechno jak ma byt.

    mam hlavicku gyro.h, kde si definuji strukturu GyroStruct {...} gyroVals. Tuto hlavicku includuji do gyro.cpp a do main.cpp, kde pouzivam promennou gyroVals - cili je to v podstate globalni promenna.

    Pri sestaveni v Qt mi to napise chybu: multiple definition of GyroModule::gyroVals (file not found) / first defined here (file not found)

    V hlavickach pouzivam #ifndef GYRO_H #define GYRO_H #endif a take pouzivam namespacy.

    Dekuji moc za pomoc

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    31.3.2014 19:15 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    No tak jsem si tenhle prikladu delal v cistem projektu v Qt a cumim na to jak puk, fakt to nejde. Ja jako v C++ moc neumim, akorat jsem se na stredni ucil v C.

    Kdyz si vezmu, ze C++ podporuje proceduralni programovani, tak jaky ma pak smysl, ze kdyz si v hlavicce nadefinuju a nadeklaruju typ, nemuzu k nemu pak pristoupit z vicero mist naincludovanim hlavicky? To mi pripomina nejake zapouzdreni ktere znam z OOP.

    Please explain :-)
    31.3.2014 19:22 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Můžete postnout nějaký minimální příkad toho, co se snažíte udělat? Jinak bacha, struct v C++ je něco jiného než v C. V C++ se structem rozumí třída, která má všechny členy implicitně public.
    31.3.2014 19:28 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    //main.cpp #include "foo.h"

    int main(int argc, char *argv[]) { struktura.i = 5; func(); return 0; }

    //foo.h

    #ifndef FOO_H #define FOO_H

    struct myStruct { int i; } struktura; void func(); #endif

    //foo.cpp

    #include "foo.h:"

    void func() { struktura.i = 4; }

    Vede k chybe Multiple definition of struktura.

    Uz jsem prisel na to, ze problem je proste ve vicenasobne definici (necekane :D ) promenne "struktura", kdyz si nainkluduju hlavicku i do main.cpp... jenomze co s tim? Co kdyz budu chtit pouzivat globalni promenne, jako jsem byl zvykly treba v Cecku?
    31.3.2014 19:34 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Rikate ze structura je jako trida s public prvky v C++. A ja jsem cetl, ze prace se strukturami ma vetsi vykon nez s tridami. Delam tu aplikaci pro Raspberry Pi a chci at je to rychle, kdyz uz to delam v C++. Struktury vnimam jako zprehledneni, nez kdybych pouzival nejake pole. Tak co ted s tim, to muzu rovnou pouzit tridy? :/
    Josef Kufner avatar 31.3.2014 19:44 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Struktura a třída je v C++ skoro totéž. Zpomalení přichází až s virtuálními metodami. Ale i to je prakticky zanedbatelné a velmi dobře zoptimalizované. Jakýkoliv dnešní hardware je dost rychlý na to, abys toto nemusel v C++ řešit a mohl raději psát dobře čitelný kód. Navíc dnešní překladače už toho zvládnou optimalizovat docela hodně a kolikrát jim tyto pseudooptimalizace jen hází klacky pod nohy.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    31.3.2014 19:51 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Takze muzu pouzivat normal OOP s metodami a bude to stejne rychle, jako kdybych pouzival proceduralni programovani? Uz bych si rad udelal jasno v tom, jestli je proceduralni programovani vykonejsi.
    Josef Kufner avatar 31.3.2014 20:54 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Režii objektů považuj s klidem za zanedbatelnou. Až budeš dělat věci, kde na tom bude záležet, tak budeš vědět.

    Je lepší napsat slušný kód, který je o něco pomalejší, než neudržovatelnou zrůdu. Mnohem více výkonu se vyplýtvá na spoustě jiných věcí a pokud chceš rychlý kód, nauč se používat profiler. Ten ti řekne, kde to drhne a nebudeš se zdržovat blbostma.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Řešení 1× (gld17 (tazatel))
    Josef Kufner avatar 31.3.2014 19:26 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Protože v C++ se rozlišuje mezi deklarací a definicí. Proměnná může být deklarována vícekrát, ale definována jen jednou.

    Tedy v hlavičkovém souboru ponech
    GyroStruct {...}; // deklarace typu
    a přidej
    extern GyroStruct gyroVals; // deklarace, že symbol gyroVals existuje
    V právě jednom .cc pak budeš mít
    GyroStruct gyroVals; // definice, co symbol gyroVals znamená
    Nicméně tento přístup je z pohledu návrhu aplikace špatně a měl bys to udělat jinak.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    31.3.2014 19:55 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    rozumim, to funguje. Dependency injection je v podstate to, co do nas vtloukali na stredni, ze nemame pouzivat globalni promenne ale delat navratove hodnoty u funkci? Ale kdyz vidim ted ty zdrojaky psane v Cecku, tak tam se tim vyvojari ocividne moc neridi a me to prijde prakticke i pro moji potrebu nyni u me aplikace, me by to taky zprehlednilo kod :D
    Josef Kufner avatar 31.3.2014 21:05 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Dependency injection je o tom, že se používající kód nestará o původ toho, co používá. Jen do sebe nechá nacpat vše, co potřebuje.

    Pokud uděláš správně zapouzdření jednotlivých částí programu (objektů), bude to ještě přehlednější než to máš teď.

    Polož si jednoduchou otázku: Co musím udělat, abych tuto komponentu mohl mít ve dvou instancích?

    Pokud je odpověď složitější než "Zavolám factory/konstruktor a napojím těhle pár propojek.", tak to máš blbě.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    31.3.2014 20:19 axel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Ja jako v C++ moc neumim, akorat jsem se na stredni ucil v C.
    To je ovsem problem, na ktery budes narazet neustale. Doporucuju zacit knizkou o C a pokracovat knizkou o C++, jinak toho moc nenaprogramujes...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.