abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
dnes 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
včera 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 28
včera 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 926 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: C++: Error: Multiple definition of / first defined here

    31.3.2014 18:54 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Přečteno: 172×
    Zdravim,

    je to mozna blby dotaz, ale ja fakt nevim co delam spatne. Zkousel jsem hledat reseni na internetu ale podle me mam vsechno jak ma byt.

    mam hlavicku gyro.h, kde si definuji strukturu GyroStruct {...} gyroVals. Tuto hlavicku includuji do gyro.cpp a do main.cpp, kde pouzivam promennou gyroVals - cili je to v podstate globalni promenna.

    Pri sestaveni v Qt mi to napise chybu: multiple definition of GyroModule::gyroVals (file not found) / first defined here (file not found)

    V hlavickach pouzivam #ifndef GYRO_H #define GYRO_H #endif a take pouzivam namespacy.

    Dekuji moc za pomoc

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    31.3.2014 19:15 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    No tak jsem si tenhle prikladu delal v cistem projektu v Qt a cumim na to jak puk, fakt to nejde. Ja jako v C++ moc neumim, akorat jsem se na stredni ucil v C.

    Kdyz si vezmu, ze C++ podporuje proceduralni programovani, tak jaky ma pak smysl, ze kdyz si v hlavicce nadefinuju a nadeklaruju typ, nemuzu k nemu pak pristoupit z vicero mist naincludovanim hlavicky? To mi pripomina nejake zapouzdreni ktere znam z OOP.

    Please explain :-)
    31.3.2014 19:22 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Můžete postnout nějaký minimální příkad toho, co se snažíte udělat? Jinak bacha, struct v C++ je něco jiného než v C. V C++ se structem rozumí třída, která má všechny členy implicitně public.
    31.3.2014 19:28 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    //main.cpp #include "foo.h"

    int main(int argc, char *argv[]) { struktura.i = 5; func(); return 0; }

    //foo.h

    #ifndef FOO_H #define FOO_H

    struct myStruct { int i; } struktura; void func(); #endif

    //foo.cpp

    #include "foo.h:"

    void func() { struktura.i = 4; }

    Vede k chybe Multiple definition of struktura.

    Uz jsem prisel na to, ze problem je proste ve vicenasobne definici (necekane :D ) promenne "struktura", kdyz si nainkluduju hlavicku i do main.cpp... jenomze co s tim? Co kdyz budu chtit pouzivat globalni promenne, jako jsem byl zvykly treba v Cecku?
    31.3.2014 19:34 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Rikate ze structura je jako trida s public prvky v C++. A ja jsem cetl, ze prace se strukturami ma vetsi vykon nez s tridami. Delam tu aplikaci pro Raspberry Pi a chci at je to rychle, kdyz uz to delam v C++. Struktury vnimam jako zprehledneni, nez kdybych pouzival nejake pole. Tak co ted s tim, to muzu rovnou pouzit tridy? :/
    Josef Kufner avatar 31.3.2014 19:44 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Struktura a třída je v C++ skoro totéž. Zpomalení přichází až s virtuálními metodami. Ale i to je prakticky zanedbatelné a velmi dobře zoptimalizované. Jakýkoliv dnešní hardware je dost rychlý na to, abys toto nemusel v C++ řešit a mohl raději psát dobře čitelný kód. Navíc dnešní překladače už toho zvládnou optimalizovat docela hodně a kolikrát jim tyto pseudooptimalizace jen hází klacky pod nohy.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    31.3.2014 19:51 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Takze muzu pouzivat normal OOP s metodami a bude to stejne rychle, jako kdybych pouzival proceduralni programovani? Uz bych si rad udelal jasno v tom, jestli je proceduralni programovani vykonejsi.
    Josef Kufner avatar 31.3.2014 20:54 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Režii objektů považuj s klidem za zanedbatelnou. Až budeš dělat věci, kde na tom bude záležet, tak budeš vědět.

    Je lepší napsat slušný kód, který je o něco pomalejší, než neudržovatelnou zrůdu. Mnohem více výkonu se vyplýtvá na spoustě jiných věcí a pokud chceš rychlý kód, nauč se používat profiler. Ten ti řekne, kde to drhne a nebudeš se zdržovat blbostma.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Řešení 1× (gld17 (tazatel))
    Josef Kufner avatar 31.3.2014 19:26 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Protože v C++ se rozlišuje mezi deklarací a definicí. Proměnná může být deklarována vícekrát, ale definována jen jednou.

    Tedy v hlavičkovém souboru ponech
    GyroStruct {...}; // deklarace typu
    a přidej
    extern GyroStruct gyroVals; // deklarace, že symbol gyroVals existuje
    V právě jednom .cc pak budeš mít
    GyroStruct gyroVals; // definice, co symbol gyroVals znamená
    Nicméně tento přístup je z pohledu návrhu aplikace špatně a měl bys to udělat jinak.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    31.3.2014 19:55 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    rozumim, to funguje. Dependency injection je v podstate to, co do nas vtloukali na stredni, ze nemame pouzivat globalni promenne ale delat navratove hodnoty u funkci? Ale kdyz vidim ted ty zdrojaky psane v Cecku, tak tam se tim vyvojari ocividne moc neridi a me to prijde prakticke i pro moji potrebu nyni u me aplikace, me by to taky zprehlednilo kod :D
    Josef Kufner avatar 31.3.2014 21:05 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Dependency injection je o tom, že se používající kód nestará o původ toho, co používá. Jen do sebe nechá nacpat vše, co potřebuje.

    Pokud uděláš správně zapouzdření jednotlivých částí programu (objektů), bude to ještě přehlednější než to máš teď.

    Polož si jednoduchou otázku: Co musím udělat, abych tuto komponentu mohl mít ve dvou instancích?

    Pokud je odpověď složitější než "Zavolám factory/konstruktor a napojím těhle pár propojek.", tak to máš blbě.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    31.3.2014 20:19 axel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Ja jako v C++ moc neumim, akorat jsem se na stredni ucil v C.
    To je ovsem problem, na ktery budes narazet neustale. Doporucuju zacit knizkou o C a pokracovat knizkou o C++, jinak toho moc nenaprogramujes...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.