abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 17:30 | Zajímavý článek

Mozilla.cz informuje, že webový prohlížeč Firefox bude od verze 53 obsahovat integrovaný prohlížeč dat ve formátu JSON. Firefox kromě strukturovaného prohlížení nabídne také možnost filtrace a uložení na disk. Dle plánu by měl Firefox 53 vyjít 18. 4. 2017.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 11:00 | Komunita

Členové a příznivci spolku OpenAlt se pravidelně schází v Praze a Brně. Fotky z pražských srazů za uplynulý rok si můžete prohlédnout na stránkách spolku. Příští sraz se koná už zítra 19. ledna – tentokrát je tématem ergonomie ovládání počítače – tzn. klávesnice, myši a další zařízení. Také budete mít příležitost si prohlédnout pražský hackerspace Brmlab.

xkucf03 | Komentářů: 0
včera 21:55 | Komunita

Nadace pro svobodný software (FSF) oznámila aktualizaci seznamu prioritních oblastí (changelog), na které by se měli vývojáři a příznivci svobodného softwaru zaměřit. Jsou to například svobodný operační systém pro chytré telefony, hlasová a video komunikace nebo softwarový inteligentní osobní asistent.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
včera 16:44 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 knihovny pro vykreslování grafů v programovacím jazyce Python Matplotlib (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek a galerie grafů na stránkách projektu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:33 | Komunita

V australském Hobartu probíhá tento týden konference linux.conf.au 2017. Na programu je celá řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 10:20 | Zajímavý článek

Pavel Tišnovský se v dvoudílném článku na MojeFedora.cz věnuje bitmapovým (rastrovým) grafickým editorům ve Fedoře. V prvním dílu se věnuje editorům MyPaint, MtPaint, Pinta, XPaint, Krita a GIMP. V pokračování pak editorům GNU Paint (gpaint), GrafX2, KolourPaint, KIconEdit a Tux Paint.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
16.1. 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.1. 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 2
16.1. 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
15.1. 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (3%)
 (74%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 316 hlasů
 Komentářů: 24, poslední včera 10:14
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: C - dynamicka alokace pole

    15.7.2014 19:31 Lada
    C - dynamicka alokace pole
    Přečteno: 292×
    Jak v C spravne naalokovat trirozmerne dynamicke pole? Ucim se z Herouta, prvni dil mam za sebou a pustil jsem se do druheho ale toto mi stale neni jasne, neni to tam tak uplne vysvetlene. Priklad: chci trirozmerne pole s X, Y, Z rozmery, typu int. Zajimala by me jednak sturktura "pole pointeru" a tez "pointer na pointer". Pokud mozno i testem prideleni s naslednym uvolnenim pameti, mam v tom trochu gulas. Diky za pomoc, Lada

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    15.7.2014 20:40 pou | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole

    Dělal bych to asi tak to:

     

    int len_a;
    int len_b;
    int len_c;

    int ***p;
    p=malloc(len_a*sizeof(**int));
    for(int i=0;i<len_a;i++){
    p[i]=malloc(len_b*sizeof(*int));
    for(int j=0;j<len_b;j++)
    p[i][j]=malloc(len_c*sizeof(int));
    }

    Řešení 1× (pou)
    16.7.2014 13:06 lertimir | skóre: 59 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Ten zápis je opravdu korektní alokace pro 3D pole, ale jak už tady psali, rozumnější je udělat něco jako:
    int len_a;
    int len_b;
    int len_c;
    
    int *p2;
    
    p2=malloc(len_a*len_b*len_c*sizeof(int));
    
    a potom k prvku a,b,c se přistupuje p2[a*len_b*len_c+b*len_c+c]

    má to tu výhodu, že jsou data kompaktně naalokována. A alokace paměťového bloku od systému je obecně dost pomalá operace. Na druhou stranu v případě, že se intenzívně pracuje přes indexy a a b může mít výhodu ten standardní přístup, protože k prvku pole se přistupuje přes dvakrát pointer a 3x sčítání a není tam násobení. Ten standardní přístup se sem přídá tím, že naalokuji ještě.
    
    int ***p, **p1;
    p=malloc(len_a*sizeof(**int));
    p1=malloc(len_a*len_b*sizeof(*int));
    for(int i=0;i<len_a;i++){
      p[i]=p1+i*len_b;
      for(int j=0;j<len_b;j++){
        p1[j+i*len_b]=p2+(i*len_b+j)*len_c;
      }
    }
    
    A pak je p2 pole dat, poskládané tak, že c prvek je nejrychlejší, p1 pole pointrů na data, každý pointr ukazuje na prvek s nulovým c indexem, p pole pointrů do pole pointrů, každý pointr ukazuje na pointr, který směřuje na prvek s nulovou hodnotou indexu b.
    Josef Kufner avatar 15.7.2014 20:54 Josef Kufner | skóre: 66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Vícerozměrná pole v C jsou tak trošku iluze. Nejlepší je spočítat si velikost potřebného bloku paměti a alokovat si ho najednou. K přístupu pak použít mapovací makro či funkci, která přepočítá 3D souřadnice na 1D.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.7.2014 22:26 Petr | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    "Nejlepší je spočítat si velikost potřebného bloku paměti a alokovat si ho najednou." a neslouzi k tomu prave funkce malloc?
    Josef Kufner avatar 15.7.2014 22:32 Josef Kufner | skóre: 66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Slouží. A jejím parametrem je velikost paměti v bytech, což je to, co si má spočítat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.7.2014 22:34 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Myslel tím, aby se ta funkce malloc() nevolala v cyklu tolikrát, ale jen jednou.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    Josef Kufner avatar 15.7.2014 22:34 Josef Kufner | skóre: 66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Přesně tak.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.7.2014 22:37 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    Slouží k té druhé části, k té první se může hodit operátor sizeof ;-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    15.7.2014 22:46 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - dynamicka alokace pole
    To samozřejmě slouží, ale než volat malloc() veletucetkrát ze dvou vnořených cyklů je lepší udělat malloc(sizeof(my_type_t) * x * y * z).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.