abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 10:20 | Zajímavý článek

Pavel Tišnovský se v dvoudílném článku na MojeFedora.cz věnuje bitmapovým (rastrovým) grafickým editorům ve Fedoře. V prvním dílu se věnuje editorům MyPaint, MtPaint, Pinta, XPaint, Krita a GIMP. V pokračování pak editorům GNU Paint (gpaint), GrafX2, KolourPaint, KIconEdit a Tux Paint.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
15.1. 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.1. 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
13.1. 17:27 | IT novinky

V loňském roce proběhla úspěšná kampaň na Indiegogo na podporu GPD Win. Jedná se o malý 5,5 palcový notebook a přenosnou herní konzoli v jednom. Předinstalované Windows 10 lze nahradit Linuxem. V únoru by se na Indiegogo měla objevit kampaň na podporu 7 palcového notebooku GPD Pocket.

Ladislav Hagara | Komentářů: 32
13.1. 02:00 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 1.0.0 (zprávička) byla vydána verze 2.0.0 frameworku Kirigami (HIG) pro vytváření uživatelských rozhraní mobilních a konvergentních aplikací nad toolkitem Qt. Pro vyzkoušení je určena aplikace pro Android Kirigami gallery.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.1. 23:28 | Zajímavý software

Akční hra Lugaru HD od Wolfire Games (recenze) byla uvolněna jako svobodný software, a to včetně dat (pod licencí Creative Commons Attribution – Share Alike). Linuxový port byl v roce 2010 součástí první akce Humble Indie Bundle a engine byl krátce poté uvolněn pod licencí GNU GPL, což vedlo mj. k portu na AmigaOS. Autor mezitím pracuje na pokračování nazvaném Overgrowth.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (74%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 299 hlasů
 Komentářů: 24, poslední dnes 10:14
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: inkrement a dekrement v c

    12.11.2014 20:25 jany2 | skóre: 26 | blog: jany_blog
    inkrement a dekrement v c
    Přečteno: 295×
    Příloha:
    Zacal som trocha s c jazykom, nie je mi to k zivotu potreba, ale uz v minulosti som sa do toho pustal a nejak mi to neslo, tak som sa rozhodol skusit to znovu. Mam knihu ucebnica jazyka c a je tam taka uloha, kde je potreba vyuzit inkrement a dekrement.

    Pochopil som to z knihy tak, ze ++i je najprv zvacseny o hodnotu 1 a potom je tato hodnota vratena ako nova hodnota. Zatial co i++ sa s nou pocita ako z "i" a az potom sa zvacsi o jednotku.

    Takze napr. (kod som vlozil ako priklad.c do prilohy), pretoze pri zadani kodu, ci uz medzi tagy "code", alebo, "pre" prip. aj cez nie wisiving, to stale hadzalo chybu. Cize dalsia podotazocka, ako vkladat v tejto poradni zdrojovy kod (vzdy som s tym mal problem, na inych forach to ide uplne bez problemov)

    Z toho vypliva, ze "a" by malo ostat na hodnote 2, "c" by sa malo zvacsit o 1, cize by malo mat hodnotu 2 a "e" by malo ostat na hodnote 4. Takze vysledok by mal byt f=(a/c)*e = (2/2)*4=4. V riadku 7 som si nechal vypisat hodnoty premennych (a,c,e) kde a=3, c=2, e=3, cize vysledok bude 4,5. Ak zameni a++ za ++a a ++c za c++ stale sa to zvacsi o 1 analogicky ci je --e, alebo e-- vzdy sa to znizi o hodnotu 1. Zrejme som nieco zle pochopil
    upozornujem, ze v linuxe som vecny zaciatocnik ...

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    clayman avatar 12.11.2014 21:19 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: inkrement a dekrement v c
    V knížce je to vysvětleno správně, ale ve smyslu toho, jak jsi ty prefix-, resp. postfixové increment operátory použil, mezi nimi není rozdíl. Rozdíl je třeba v tomto:

    int a = 1; int b = a++; int c = ++a;

    std::cout << "b = " << b << ", c = " << c << std::endl;

    Potom by výpis na posledním řádku vypsal

    b = 1, c = 3

    tj. v prvním případě se nejdřív hodnota přiřadí a potom inkrementuje, ve druhém případě je tomu naopak. V případě, že inkrement je jedinou operací v příkazu, dojde jen ke zvýšení hodnoty nezávisle na prefix/postfix povaze operátoru.
    12.11.2014 21:29 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: inkrement a dekrement v c
    Podotázka:

    Zápis
    <pre class="brush: c">
    #include &lt;stdio.h&gt;
    int main(void)
    { 
      float a=2, b=2, c=1, d=0, e=4, f; 
      printf(&quot;povodne hodnoty su:  a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n&quot;,a, b, c, d, e); 
      a++; ++c; e--; 
      printf(&quot;%.1f %.1f %.1f\n&quot;,a, c, e); 
      f=(a/c)*e; 
      printf(&quot;vysledok a++ / ++c * --e bude %f:\n&quot;,f ); 
      printf(&quot;nove hodnoty su:  a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n&quot;,a, b, c, d, e); 
      return 0; 
    }
    </pre>
    
    Ti dá:
    #include <stdio.h>
    int main(void)
    { 
      float a=2, b=2, c=1, d=0, e=4, f; 
      printf("povodne hodnoty su:  a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n",a, b, c, d, e); 
      a++; ++c; e--; 
      printf("%.1f %.1f %.1f\n",a, c, e); 
      f=(a/c)*e; 
      printf("vysledok a++ / ++c * --e bude %f:\n",f ); 
      printf("nove hodnoty su:  a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n",a, b, c, d, e); 
      return 0; 
    }
    
    Normální HTML, prostě jen nahradíš:
    & za &amp;
    < za &lt;
    > za &gt;
    " za &quot;

    Jsi to přečti, je to dole, při vkládání příspěvku napsané…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    12.11.2014 21:39 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: inkrement a dekrement v c
    Jak psal clayman
    a++; ++c; e--; 
    
    se vyhdonotí před použitím v následujícím příkazu. V tomto příkladu je tak úplně jedno, jestli "pre" nebo "post".

    Pro < a > musíte použít &lt a &gt; v náhledu komentáře k tomu máte dokonce tlačítka.
    # include <stdio.h>
    int main(void)
    { 
    float a=2, b=2, c=1, d=0, e=4, f; 
    printf("povodne hodnoty su:  a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n",a, b, c, d, e); 
    a++; ++c; e--; 
    printf("%.1f %.1f %.1f\n",a, c, e); 
    f=(a/c)*e; 
    printf("vysledok a++ / ++c * --e bude %f:\n",f ); 
    printf("nove hodnoty su:  a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n",a, b, c, d, e); 
    return 0; 
    } 
    
    13.11.2014 07:09 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: inkrement a dekrement v c

    Poznámka 1: Musím se přiznat, že jsem si musel vyzkoušet, jak se ty dva operátory vlastně u typu float chovají, protože mne dodnes nenapadlo je na něj použít.

    Poznámka 2: Odsazování (a rozumná úprava zdrojáků obecně) není samoúčelné, raději si na něj zvykněte hned od začátku.

    13.11.2014 16:28 jany2 | skóre: 26 | blog: jany_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: inkrement a dekrement v c

    dakujem vsetkym

    upozornujem, ze v linuxe som vecny zaciatocnik ...
    13.11.2014 17:38 lertimir
    Rozbalit Rozbalit vše Re: inkrement a dekrement v c
    Jen poznámka 3. Nikdy jsem nepotřeboval prefix. Pro mne a++ vždy v podstatě nahrazovalo formuli a=a+1 s tím, že před inkrementem jsem proměnnou mohl použít jinak.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.