abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 12:33 | Komunita

Příspěvek na blogu Signalu (Wikipedie) informuje o založení neziskové nadace Signal Foundation, jež bude zastřešovat další vývoj tohoto svobodného bezpečného komunikátoru běžícího také na Linuxu (Signal Desktop). Brian Acton, spoluzakladatel WhatsAppu, věnoval nadaci 50 milionů dolarů [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 05:55 | Zajímavý článek

Článek na Fedora Magazine krátce představuje programovací jazyk Rust a několik zajímavých v Rustu naprogramovaných terminálových aplikací. Jedná se o alternativu k příkazu grep ripgrep, moderní barevnou alternativu k příkazu ls exa, příkazem cloc inspirovaný tokei a zvířátko v terminálu ternimal.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
20.2. 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
20.2. 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 423 hlasů
 Komentářů: 35, poslední včera 19:51
    Rozcestník

    Dotaz: Síťová komunikace

    mika-talvinen avatar 19.5.2015 16:56 mika-talvinen | skóre: 23 | Plzeň
    Síťová komunikace
    Přečteno: 361×
    Zdravím,

    hledám řešení, jak udělat jednoduchou komunikaci přes LAN mezi PC a RasberryPi (i více než 1). Komunikace je potřeba obousměrná, tj. občas potřebuji z PC do aplikace v RPi zaslat příkaz, aby něco provedlo a naopak bych potřeboval, aby RPi do PC posílalo informace o svém stavu.

    Napadlo mě napsat jednoduchý HTTP server na straně RPi, takže by PC mohlo přes GET posílat, co chce, a vracelo by se třeba XML nebo JSON. Množství dat je malé, několik integerů. Tahle výměna dat by se měla provádět cca 10x za sekundu.

    Aplikace na RPi je psaná v C++, takže by možná šlo využít knihovnu boost/asio nebo cpp-netlib. Nemám ovšem zkušenosti ani s jednou z nich.

    Jak byste to řešili vy? Budu vděčný za jakékoliv nápady.

    Odpovědi

    19.5.2015 18:35 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Trošku jsem si osahal jenom tu Boostovou, ale k jejímu využití ještě nedošlo. No když jsem před časem psal automatický rozesílač pošty (také v C++), tak jsem použil klasické BSD sockety. :) Asi mám zvláštní vkus – když jsem ne dlouho potom potřeboval (opět v C++) XML a XSLT, skončil jsem u libxml2 a libxslt a objektovou obálku jsem si napsal raději sám. A proč? Hodně C++ knihoven mi připadá nepřehledných, a výsledný kód je neúnosně velký. :/
    19.5.2015 18:41 logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Tak on jednoduchej server se píše jako zkoušková písemka "z hlavy" - na základní select fork accept ta knihovna fakt není potřeba, navíc tady by klidně moh odpadnout i ten fork....

    Koukni se sem kolem strany 165 http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&ved=0CD0QFjAF&url=http%3A%2F%2Fmff.devnull.cz%2Fpvu%2Fslides%2Fprogramovani-v-unixu_slajdy.pdf&ei=M2dbVZTCLIW6sQGKnYGwDA&usg=AFQjCNHfrFZt4wkk1PIC6ItYedPC7fMOww&sig2=1ofXomREHzsJCrnmBtnfOA&bvm=bv.93564037,d.bGg&cad=rja
    19.5.2015 18:54 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Pěkná přednáška :) Pořádná sranda začne v případě, když se uloha řeší bez podprocesů a velké bloky dat se po kouscích posílají klientům, aby nikdo nečekal moc dlouho.

    Další výhoda BSD socketů je, že je k nim nejvíce návodů, skoro všichni je znají aspoň z doslechu a bude jednodušší hledat pomoc, kdyby něco nešlo.
    Jendа avatar 19.5.2015 18:46 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Otevři si UDP soket a per tam datagramy :-) (pokud ti nevadí že se ti teoreticky může občas něco ztratit)
    19.5.2015 18:51 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    To u takovéhoto typu komunikace většinou nevadí - když nedostane odpověď do nějakého timeoutu, tak se prostě zeptá znovu. Pokud se dotaz i odpověď vejdou do jednoho datagramu (podle popisu to tak vypadá), je to zdaleka nejjednodušší.
    19.5.2015 18:54 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Muzes byt konkretni o co se vlastne jedna?
    mika-talvinen avatar 19.5.2015 19:09 mika-talvinen | skóre: 23 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Mám RPi a přes GPIO zapínám/vypínám motory, ty mají čidlo otáček, takže vím, kdy se protočí. No a takových RPi je víc, do routeru zapojeno spol. s PC. Teď z toho PC potřebuju té aplikaci v RPi říct, aby roztočila motor a když skončí, tak pošle zpátky info, že to doběhlo, případně, že nastala chyba/timeout/cokoli. Zároveň je potřeba dotazovat se těch RPi, jestli něco dělají/v jaké jsou stavu.
    19.5.2015 19:20 logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Tak na řízení radši to TCP než UDP, abys něco neudělal dvakrát (vyšleš příkaz, nedojde odpověď). Jako ono by si to potvrzování šlo napsat i nad UDP, a naopak ni nad TCP není jistý - ale proč vymejšlet kolo.

    Normálně si udělej vlastní server nad BSD socketama s nějakym jednoduchym binárnim protokolem (parsování textu je vopruz).

    Ještě bych měl myšlenku - zapřemejšlel bych nad tím to nenapsat v C, ale v pythonu. Je to primitivní (např.)

    síť: http://www.tutorialspoint.com/python/python_networking.htm

    GPIO: http://sourceforge.net/p/raspberry-gpio-python/wiki/BasicUsage/

    Python se krásně ladí, vývoj tam je rychlej a navíc je spousta připravenejch knihoven. A když něco nefunguje, tak si pustíš pythoní shell (klidně uprostřed běžícího programu) a vyzkoušíš co potřebuješ....
    19.5.2015 19:23 logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    PS: Pokud máš hotovou "serverovou část" na RPi, taky není problém napsat to na RPi v C++ a připojovat se tam čimkoli jinym, třeba tim pythonem :-)
    mika-talvinen avatar 19.5.2015 19:44 mika-talvinen | skóre: 23 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Nad Pythonem jsem taky přemýšlel, běžně ho používám na většinu úloh, ale na RPi si nejsem jistý výkonem (mluvím o CPythonu). Asi by ale neměl být problém, všechno řízení by se mělo stíhat. No... rozhodně vyzkouším, díky za radu a linky :)
    Fuky avatar 19.5.2015 22:49 Fuky | skóre: 52 | blog: 4u
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    Mrkni na xmlrpc pro C/C++ (v Debianu balíček libxmlrpc-core-c3-dev) a Python (je standartní součástí Pythonu). Jsem s touto knihovnou spokojen, používám pro komunikaci aplikací v C/C++/Javě/Pythonu, s tím, že server i klient je v libovolném z těchto jazyků, podle toho, který je pro daný účel vhodnější.
    mika-talvinen avatar 19.5.2015 23:44 mika-talvinen | skóre: 23 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    To vypadá moc pěkně, díky!
    21.5.2015 08:40 karl82 | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    21.5.2015 09:53 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Síťová komunikace
    ja bych se zeptal jaka je motivace kontrolovat otacky ~10x za sekundu?

    diky

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.