abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 09:55 | Nová verze

Byl vydán Debian 8.11, tj. jedenáctá a současně poslední opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie. Uživatelům je doporučen přechod na Debian 9 Stretch nebo využít LTS (Debian Long Term Support). LTS podpora Debianu 8 je plánována do 30. června 2020. LTS podpora Debianu 7 Wheezy skončila 31. května 2018.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 09:11 | IT novinky

Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny, klesla pod 6 000 dolarů. Před půl rokem byla hodnota Bitcoinu téměř 20 000 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
23.6. 12:33 | Zajímavý projekt

Kernel.org představil lore.kernel.org, tj. archiv diskusního listu vývojářů linuxového jádra LKML (Linux Kernel Mailing List) s řadou zajímavých funkcí. Archiv běží na softwaru Public Inbox.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.6. 10:55 | Nová verze

Po devíti měsících vývoje od vydání verze 10.0 byla vydána verze 11.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
22.6. 20:44 | Nová verze

Po více než 3 měsících vývoje od vydání verze 238 oznámil Lennart Poettering vydání verze 239 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 43
22.6. 15:00 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové stabilní verze 1.28 a beta verze 1.29 open source textového editoru Atom (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Atom 1.28 je postaven na Electronu 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
22.6. 14:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 2.3.0 multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy na PIXLS.US.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.6. 13:00 | Komunita

Akční RPG hra Shadowrun Returns Deluxe, kterou lze hrát i na Linuxu je nyní zdarma na Humble Bundle. Hra vyšla díky kampani na Kickstarteru v roce 2013.

tajny_007 | Komentářů: 0
22.6. 01:00 | Nová verze

Byla vydána verze 1.27 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Z novinek je nutno zmínit podporu SIMD (Single Instruction Multiple Data). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
21.6. 16:22 | IT novinky

CEO Intelu Brian Krzanich rezignoval (tisková zpráva). Oficiálním důvodem je "vztah na pracovišti". S okamžitou platností se dočasným CEO stal Robert Swan.

Ladislav Hagara | Komentářů: 41
Jak čtete delší texty z webových stránek?
 (78%)
 (21%)
 (4%)
 (7%)
 (2%)
 (11%)
Celkem 256 hlasů
 Komentářů: 39, poslední 21.6. 17:44
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: Jak se neztratit v kódu

    29.5.2015 20:37 Mate
    Jak se neztratit v kódu
    Přečteno: 844×
    Ahoj, měl bych netradiční dotaz na programátory kteří dělají velké věci. Nevím jak se neztratit v kódu. Už ani nepomáhá pořádné okomentování kódu. Vnoření je tak hluboké, že se těžce ztrácím :-( jak to děláte vy? Neexistuje na to "něco" co by nám to ulehčilo ? Třeba nějaká aplikace ve které by se dal vytvořit nějaký virtuální pavouk a místo kódu by bylo jen info ? Asi plácám, ale fakt netuším jak dál. Díky za případné nápady.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    29.5.2015 20:50 Kit | skóre: 41 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se neztratit v kódu
    Zanoření by nemělo překročit 4 úrovně (např. třída, metoda, cyklus, podmínka). Když metodu nebudeš dělat delší než 20 řádek, tak s tím nebudeš mít problém.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    30.5.2015 00:32 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se neztratit v kódu
    Pokud je příliš velké vnoření, pravděpodobně ta třída nebo funkce dělá příliš mnoho práce a zasloužila by rozdělit. U dobře navrženého kódu toho pavouka dělají třídy, resp. calling graph.
    30.5.2015 09:48 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se neztratit v kódu
    Metody "virtuální pavouk" nebude přehledná dokud nebude samotný kód přehledný. Pokud jsou v kódu pětisetřádkové metody/funkce které používají řadu vnořených cyklů a podmínek, ani z výsledné grafické reprezentace by případný nezasvěcený čtenář nebyl moc moudrý (což, bohužel, mnohdy platí i pro autora, který kód na pár měsíců či let "odložil").

    Obecně bych doporučil metodu "rozděl a panuj", tzn. vnořené části rozdělit na funkce/metody, dlouhé funkce s mnoha zodpovědnostmi rozdělit do separátních souborů. Hodně taky pomáhá oddělit interface a implementaci (hlavičkové a implementační soubory) - mnohé jazyky takové konstrukce podporují, právě proto že jsou přehlednější. Člověk pak nemusí koukat do kódu, jen studuje jednotlivá rozhraní. Na základě rozhraní a jeho komentářů lze generovat i dokumentaci (javadoc,doxygen) a kýžená "grafická podoba" je potom přehledná a jasná
    30.5.2015 19:53 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se neztratit v kódu
    (což, bohužel, mnohdy platí i pro autora, který kód na pár měsíců či let "odložil")

    Nemyslím, že je tu slovo "bohužel" na místě. Takhle je aspoň o něco větší šance, že prozře, až bude nevěřícně zírat do svého vlastního kódu a proklínat to prase, které to psalo.

    31.5.2015 08:35 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se neztratit v kódu
    Pravda, sem asi patří spíš "bohudík" :-)
    pushkin avatar 4.6.2015 15:04 pushkin | skóre: 42 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se neztratit v kódu
    Přesně můj případ. Před pár lety jsem stvořil program, jehož jádro je cca 40 řádek kódu. Už asi měsíc sbírám odvahu na to, do nich sáhnout.
    "...viděl jsem Vás žíznit a tak jsem se vrátil." | Díky, Kájo!
    4.6.2015 18:44 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se neztratit v kódu
    Kostlivce ve skříni má snad každý. Mám jeden funkční monolitický skript, který má 700 řádek a už několikrát jsem se pokusil ho přepsat do OOP, což by mu určitě prospělo, protože by se zkrátil, zpřehlednil a zrychlil. Vždycky mi však do toho něco vleze a protože původní skript funguje, nechám to zase být.
    30.5.2015 22:05 dustin | skóre: 61 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se neztratit v kódu
    Doporučuji ti přečíst si http://www.amazon.com/Clean-Code-Handbook-Software-Craftsmanship/dp/0132350882 , Vážně to člověku docela otevře oči.
    3.6.2015 16:45 karl82 | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se neztratit v kódu
    4.6.2015 00:49 tacoberu | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se neztratit v kódu
    Jedno konkrétní doporučení:

    Piš třídu, funkci/metodu, cikl/podmínku tak, aby dotyčná funkce věděla co volá, ale nevěděla konkrétní implementaci, a aby nepředpokládala, že ji někdo bude používat nějakým konkrétním způsobem.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.