abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
19.2. 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
19.2. 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
18.2. 16:55 | Komunita

Do 22. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 14. května do 14. srpna 2018, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 62
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 394 hlasů
 Komentářů: 34, poslední 14.2. 18:44
    Rozcestník

    Dotaz: C++ struct constructor + nový objekt

    6.8.2015 13:04 Peter S.
    C++ struct constructor + nový objekt
    Přečteno: 567×
    Ahoj, veľmi začiatočnícka otázka. mam struct ts s konštruktorom a viem urobiť toto:

    ts *ts1 = new ts();

    Akurát že toto dáva pointer, ak sa nemýlim. Následne môžem urobiť toto:

    ts tsobj1=*ts1;

    toto už je samotný objekt (neviem či sa vyjadrujem správne)

    Otázka je či je to možné urobiť v jednom kroku. Skušal som tak náhodne rôzne varianty a nikdy to neprešlo :)

    Ďakujem

    PS: domáca uloha to nie je...

    Odpovědi

    6.8.2015 13:10 Radek Isa | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ struct constructor + nový objekt
    Nejsem si jistý, jelikož jsem dlouhou dobu nedělal v C++ ale mělo by stačit

    ts tsobj1 = ts();
    6.8.2015 13:48 pavels
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ struct constructor + nový objekt
    Staci uplne nasledujici. Tim vytvoris objekt na zasobniku. Bude automaticky uklizen jakmile pujde out-of-scope.
    ts tsobj1;
    
    Na halde bych urcite nevytvarel objekt pomoci operatoru new, ale pomoci smart pointeru takto:

    Do headeru dej:
    typedef std::shared_ptr<ts> TsPtr;
    
    do kodu:
    TsPtr tsptr = std::make_shared();
    
    tsptr->doSomething();
    

    6.8.2015 15:13 pavels
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ struct constructor + nový objekt
    Pokud nehodlas do tsptr prirazovat jiny objekt pripadne provadet pointerovou aritmetiku, tak bych jej deklaroval jako const.
    const TsPtr tsptr = std::make_shared();
    
    To neznamena, ze objekt za pointrem je konstantni! Konstantni je pouze pointer. Presne: konstantni pointer na nekonstantni objekt.

    Je dobrym zvykem davat const vsude kde to jde, a az casem pripadne odebirat. Zpetne se const do komplikovaneho kodu spatne pridava...
    7.8.2015 08:40 Peter S.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ struct constructor + nový objekt
    toto je presne to čo som potreboval:

    ts tsobj1;

    Veľká vdaka, a vďaka aj ostatným, lebo celý tento thread bol veľmi poučný :)
    12.8.2015 12:09 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ struct constructor + nový objekt
    Ja by som radil pouzivat shared_ptr iba v pripade, ze viac casti kodu pracuje s danym objektom, teda objekt je zdielany (shared). shared_ptr pridava dodatocnu reziu, ktora vo vacsine pripadov nie je potrebna. Pre jednoduche situacie kedy je vhodne alokovat objekt na halde je vhodnejsi unique_ptr [1].

    [1] http://en.cppreference.com/w/cpp/memory/unique_ptr/make_unique
    6.8.2015 14:57 pavels
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ struct constructor + nový objekt
    Ad to tve: ts tsobj1 = ts();

    Vytvoril jsi temporary object na prave strane, ktery se hned zkopiruje do objektu na leve strane. Temporary objekt nasledne zanikne, protoze na nej nevedou zadne reference. Pokud by kopirovani byla draha operace, tak zbytecne plytvas prostredky. Muzes ale implementovat metodu ts& ts::operator=(const ts& other), ktera nebude provadet kopirovani, ale napr. swapnuti.
    6.8.2015 15:08 pavels
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ struct constructor + nový objekt
    Ovsem pokud bys ten objekt vytvoril jako referenci: ts& tsobj1 = ts(); Tak se nebude kopirovat cely temporary objekt z prave strany, ale jen reference na nej. Tim prodlouzis zivot temporary objektu, ktery bude existovat tak dlouho, dokud nepujde tsobj1 out-of-scope.
    6.8.2015 20:13 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ struct constructor + nový objekt
    Tohle nepůjde ani zkompilovat, protože nekonstantní lvalue reference se nemůže odkazovat na dočasný objekt.
    6.8.2015 20:07 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ struct constructor + nový objekt
    Většina překladačů tu kopii eliduje, viz §12.8/32.
    12.8.2015 12:32 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ struct constructor + nový objekt
    Nemate pravdu. V tomto pripade sa ziaden docasny objekt nevytvara. Zavola sa iba konstruktor objektu na pravej strane priradenia. Pre overenie si mozte skusit skompilovat bez optimalizacii (g++ -O0) tento [1] kratky program.

    [1] http://pastebin.com/PuWSNZqN
    12.8.2015 21:43 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ struct constructor + nový objekt
    Mam dojem, ze copy elision je definovano tak, ze to kompilator muze provest, ale nemusi. Cimz nerikam, ze by se to delo ;)
    12.8.2015 22:41 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ struct constructor + nový objekt
    Hlavně je potřeba rozlišovat mezi inicializací a přiřazením.
    13.8.2015 17:51 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ struct constructor + nový objekt
    V C++ je casto problem urcit semantiku kusu kodu, aj v pripade, ze syntakticky je blok kodu o ktorom uvazujeme velmi trivialny.

    Moj oblubeny priklad https://www.youtube.com/watch?v=ltCgzYcpFUI&t=5m49s :D
    15.8.2015 08:55 Jindřich Makovička | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ struct constructor + nový objekt
    V tom případě nebude argumentem const ts&, ale rvalue reference ts&&. Nicméně podle toho, na co se tazatel ptá, bych se do těchhle optimalizací zatím nepouštěl :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.