DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.
VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
DIM a%(2) DEF SEG = VARSEG(a%(0)) FOR i% = 0 TO 2 READ d% POKE VARPTR(a%(0)) + i%, d% NEXT i% DATA 205, 5, 203 CALL ABSOLUTE(VARPTR(a%(0))) DEF SEG
Řešení dotazu:
Zapisovat můžeš pomocí funkce outb()
:
outb(0b00000001, addr);
Nebo si ukazatel mířící na dané místo v paměti přetypovat na datový typ, který chceš zapsat a pak normálně přiřadit pomocí =.
Cílem je kopírovat příklady z Dokumentace QBasicu poplatné reálnému režimu x86.
Ne že by ho jazyk C omezoval v zapisování do paměti. Ale skok na konkrétní adresu už problém bude. Předně C bude očekávat platformě závislou volací konvenci, takže autor bude muset ty tři bajty kódu obalit nějakou hlavičkou. A pak bude muset najít operační systém, který mu dovolí spustit kód z adresy, kam má právo zapisovat. Řada moderních systémů takovému mapování paměti brání. Nehledě na to, že volání BIOSu mu z uživatelského ringu opět fungovat nebude. Ale je docela možné, že tazatel stále používá DOS a jen vyměnil QBasic za C.
Předně C bude očekávat platformě závislou volací konvenci, takže autor bude muset ty tři bajty kódu obalit nějakou hlavičkou. A pak bude muset najít operační systém, který mu dovolí spustit kód z adresy, kam má právo zapisovat. Řada moderních systémů takovému mapování paměti brání. Nehledě na to, že volání BIOSu mu z uživatelského ringu opět fungovat nebude. Ale je docela možné, že tazatel stále používá DOS a jen vyměnil QBasic za C.Ak on mysli na skok na nejaku funkciu z adresa, da sa to. Zavolat funkciu cez smernik na funkciu. Ale nechod tak LOW ak nemusis a nechod az tak LOW ako pascal resp. assambler. Ano, ma pravdu, ze existuje nejake standart, ako sa predavaju data medzi OS a programom. A je to v C osetrene aj platformove veci - napr. big/little endian. Pokial sa bavime o OS s Linuxom. Ak to zariadenie nema OS. Tak volas funkcie alebo funkcie cez smernik na funkcie, pouzitie goto alebo inline assambler v C.
Ale skok na konkrétní adresu už problém bude. Předně C bude očekávat platformě závislou volací konvenci, takže autor bude muset ty tři bajty kódu obalit nějakou hlavičkou.A pokud se bude chtít vrátit, tak bude muset vědět, co ten kód udělal, a jak po něm uklidit. Ale to mu neporadíme dokud nebudeme vědět o co se snaží. (pokud to má správnou konvenci tak teoreticky chce udělat to co dělá dlopen/dlsym, ne?)
A pak bude muset najít operační systém, který mu dovolí spustit kód z adresy, kam má právo zapisovat. Řada moderních systémů takovému mapování paměti brání.AFAIK to jde třeba na Linuxu dost snadno vypnout (viz mprotect) a i takový non-executable stack se teprve nedávno řešil že by měl být všude defaultně zapnutý.
volatile uint16_t *const bootKeyPtr = (volatile uint16_t *)0x0300; *bootKeyPtr = 0x7777;Samozřejmě pokud je to na nějakém operačním systému a ne přímo bare-metal, tak jde o virtuální paměť, kterou tvému programu poskytl operační systém. Pokud chceš přímo zapisovat do fyzické paměti (například máš v paměti namapované nějaké zařízení, které se pomocí zápisů ovládá), musíš si (na Linuxu) zkompilovat podporu pro zařízení
/dev/mem
. Následně toto zařízení otevřeš, pomocí lseek dojedeš na danou pozici a pomocí read přečteš (případně je možné namapovat kousek tohoto souboru pomocí mmap do tvého virtuálního prostoru a zápisy jsou pak překládány jak by člověk čekal).
#include <stdlib.h> void int5() { asm volatile("int $5" : : : "memory"); } int main(int argc, char **argv) { int5(); return EXIT_SUCCESS; }
Tiskni Sdílej: