abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 14:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 151. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. 4. od 18:00 hodin v restauraci Benjamin na Drobného 46.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:33 | Nová verze

Byla vydána verze 18.04.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:11 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové stabilní verze 1.26 a beta verze 1.27 open source textového editoru Atom (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 12:55 | Komunita

Dle plánu byla dnes vydána hra Rise of the Tomb Raider (Wikipedie) pro Linux. Koupit ji lze za 49,99 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 09:55 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Oracle vydala čtvrtletní bezpečnostní aktualizaci svých softwarových produktů (CPU, Critical Patch Update). Opraveno bylo celkově 254 bezpečnostních chyb. V Oracle Java SE je například opraveno 14 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 12 z nich. V Oracle MySQL je opraveno 33 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelné bez autentizace jsou 2 z nich.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 23:11 | Nová verze

Byla vydána verze 8.0 linuxové distribuce Trisquel GNU/Linux. Nejnovější verze Trisquel nese kódové jméno Flidas a bude podporována do roku 2021. Výchozím prostředím je nově MATE 1.12. Trisquel patří mezi svobodné distribuce doporučované Nadací pro svobodný software (FSF).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 27.9.0 webového prohlížeče Pale Moon (Wikipedie) vycházejícího z Firefoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o poslední větší aktualizaci verze 27. Vývojáři se zaměří na novou verzi 28.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:00 | Nová verze

Google Chrome 66 byl prohlášen za stabilní (YouTube). Nejnovější stabilní verze 66.0.3359.117 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube). Opraveno bylo 62 bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 06:00 | Nová verze

Byla vydána druhá RC verze nové řady 2.10 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP. Přehled novinek i s náhledy v oznámení o vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.4. 23:39 | Pozvánky

Již tento čtvrtek (19. 4.) se v posluchárně 107 na Fakultě informačních technologií ČVUT v Praze Dejvicích odehraje večer s Turrisem, tentokrát zaměřený na nový modulární router MOX. Mluvit o něm budou Patrick Zandl a Ondřej Filip, ale bude i prostor pro dotazy a diskuzi s vývojáři. Akce začíná v 18:00 a plánovaný konec je v 19:45. Mapka, kde se nachází daná posluchárna, a možnost registrace je k dispozici na webu CZ.NIC.

Miška | Komentářů: 0
Používáte na serverech port knocking?
 (2%)
 (7%)
 (48%)
 (27%)
 (16%)
Celkem 322 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: Tutoriály o multiplatformním programování v C

    1.2.2004 17:59 Jan Odvárko | skóre: 10
    Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Přečteno: 274×
    Nemáte někdo odkazy na (pokud možno české) tutoriály nebo články o multiplatformním programování v C? Čím podrobnější, tím lepší. A ještě by se mi docela hodil nějaký seznam prototypů standartních API funkcí, které lze v multiplatformních programech použít. Thanx

    Odpovědi

    elviin avatar 1.2.2004 20:50 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Zkus Qt standard. Je to pro ... Windows, Linux/Unix, Mac OS X, and embedded Linux platforms.
    Ale neni to C, ale C++.
    Jinak pro mulitplatformni programovani bych zvolil nejakou multiknizku v cestine. Je jich hodne:)
    Free edice Qtneni pro Windows!
    1.2.2004 22:19 Radek Podgorny
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Mohu jedine doporucit wxWindows (oproti Qt)...
    2.2.2004 00:09 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    wxWindows jsou C asi tak stejně jako Qt, to jest vůbec.
    2.2.2004 03:24 Radek Podgorny
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Ale tak jsem to prece nemyslel. Jen, ze kdyz uz by mel sahnout po Qt, tak at radeji bere wx. To je vse... :-)
    1.2.2004 21:47 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Co si představuješ pod multiplaformním? Používáš-li standardní ISO C, tak to je [teoreticky] zcela nezávisle na platformě a funguje všude, kde je standardní kompilátor a standardní knihovna C (BTW v manuálových stránkách na Linuxu je napsáno, které funkce vyhovují kterému standardu, jinak si je ISO normy třeba koupit, ale hrubé přehledy lze i vygooglit).

    Na druhé straně v čistém ISO C nenaprogramuješ z praktického pohledu o moc víc než Hello World, takže chceš multiplatformně GUI, výpočty, databáze, síťování, multimédia, hry, ...? V všech případech to obvykle obnáší zejména sehnat si knihovnu, která to zařizuje a jede na potřebných platformách, a naučit se s ní pracovat, protože skoro na všechno už existuje...

    Pro GUI tu kolega radí Qt, nicméně je to jednak C++ (existuje dost multiplaformních toolkitů v C, např. Gtk+), a jednak pro MS Windows neexistuje free verze (jestli šířím FUD, tak mě zastřelte), takže ta multiplatformnost je v tomto ohledu trochu problematická...
    2.2.2004 00:20 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Ještě bych dodal, že pár věcí, které jedou na Unixu i MS Win už jsem pod Gtk+ napsal, a se samotným Gtk+ v podstatě žádný problém není (a to si i píšu vlastní widgety). Problémy jsou spíš toho druhu, že funkce mkdir() je na MS Win deklarovaná v jiném hlavičkovém souboru a má jiné argumenty... nevím, jestli s tímto může pomoci nějaký tutoriál, IMHO lze postupovat jedině metodou pokusu a omylu, přinejmenším dokud člověk nezíská trochu zkušeností, jak to na které platformě chodí a kde co hledat.
    2.2.2004 11:58 Jan Kubik
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    rad bych se zeptal ohledne gtk

    1. je stabilita pod windows dostatecna, mate s tim trochu zkusenosti

    2. kdyz budete psat widget, napr. silne rozsireny gtkentry (zadavani cisel zprava ala kalkulacka, zadavani datumu s automatickym doplnovani udaju, zadavani kombinace rok/kalendarni tyden apod.) budete treba vychazet z toho uvedeneho gtkentry?

    bude tento kod pro unix a win stejny, nebo 99.9% stejny (viz vas pripad mkdir..)nebo napr. jen z 60% stejny?

    3. nebo by jste zmenil gtkentry a pridal k nemu vyse uvedene vlastnosti

    4. neexistuje nahodou uz neco podobneho, co jsem popsal
    2.2.2004 14:01 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    1. Dnes už bych řekl, že je pod win stabilita dostatečná. Padá to kvůli mým chybám a ne kvůli Gtk+ ;-)

    2., 3., 4. Pokud je o přidání featur navíc, lze obvykle vytvořit odvozenou třídu, což je nejlepší řešení. Tohle vypadá, že by šlo poměrně snadno podědit od GtkEntry (podíval bych se např. i na GnomeEntry, což je combo s historií). Vzít kód existujícího widgetu jako základ svého také lze, obzvlášť když se rozhodneš, že to zase tak moc podobné nebude.

    GUI kód je [v mých programech] stejný ze 100 %. V tom smyslu, že např. v 20k řádků čistě GUI kódu není jediné větvení podle OS. Co není stejné, jsou systémové věci (už např. nalezení nějakých ikonek a dalších komponent), kolik toho bude, to záleží na tom, kolik toho bude obsahovat ten program.
    1.2.2004 22:25 Tux
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    No moc si sice nepopsal co vlastne hodlas programovat, ale ze zasady. Na rychlou grafiku bych vyuzil SDL. Pod Linuxem vyuziva X, pod Win Direct X, takze s rychlosti neni problem. Pro 3D je nejlepsi standartni OpenGL s rozsirenim GLUT. No a pokud hodlas udelat nejakou klikaci aplikaci, kde sem tam neco napises do textboxu, tak doporucuji FLTK. Je mensi nez GTK+, pritom je plne GPL a vypada hodne jako Win. Sice je to C++. Pokud chces opravdu jen C, nezbyde ti nic jineho nez GTK+. Ke kazde teto knihovne je k dispozici tolik materialu, ze myslim ze ti hodne vlasu zesedivy nez budes moct rict "ja to umim :)"
    2.2.2004 19:52 Jan Odvárko | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    No já vlastně ani přesně nevím co budu programovat teď. Rozhodně bych se rád dostal k vytváření her přes SDL. Jenomže nejdřív se musím naučit základy (jen terminál), a ty bych se právě chtěl už učit korektně. Samozřejmě budu programovat v C++, sorry že jsem to neupřesnil.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.