abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 14:33 | Zajímavý projekt

Blender Animation Studio zveřejnilo první epizodu z připravovaného animovaného seriálu The Daily Dweebs o domácím mazlíčkovi jménem Dixey. Ke zhlédnutí také ve 3D s rozlišením 8K.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 12:34 | Komunita

Aktualizovanou počítačovou hru Warhammer 40,000: Dawn of War III v ceně 39,99 eur běžící také na Linuxu lze o víkendu na Steamu hrát zdarma a případně ještě v pondělí koupit s 50% slevou. Do soboty 19:00 lze na Humble Bundle získat zdarma Steam klíč k počítačové hře Sid Meier's Civilization® III v ceně 4,99 eur běžící také ve Wine.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 00:22 | Nasazení Linuxu

Společnost Samsung oznámila, že skrze dokovací stanici DeX a aplikaci Linux on Galaxy bude možno na Samsung Galaxy S8 a S8+ a Galaxy Note 8 provozovat Linux. Distribuce nebyly blíže upřesněny.

Phantom Alien | Komentářů: 9
včera 23:55 | Komunita

Společnost Purism na svém blogu oznámila, že její notebooky Librem jsou nově dodávány se zrušeným (neutralized and disabled) Intel Management Engine (ME). Aktualizací corebootu na již prodaných noteboocích lze Management Engine také zrušit. Více v podrobném článku.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:44 | Nová verze

Organizace Apache Software Foundation (ASF) na svém blogu slaví páté výročí kancelářského balíku Apache OpenOffice jako jejího Top-Level projektu. Při této příležitosti byl vydán Apache OpenOffice 4.1.4 (AOO 4.1.4). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Dlouhé čekání na novou verzi tak skončilo.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 19:22 | Pozvánky

Již příští týden - 26. a 27. října se v Praze v hotelu Olšanka odehraje OpenWRT Summit. Na webu konference naleznete program a možnost zakoupení lístků - ty stojí 55 dolarů. Čtvrtek bude přednáškový a v pátek se budou odehrávat převážně workshopy a meetingy.

Miška | Komentářů: 1
včera 13:44 | Nová verze

Bylo vydáno Ubuntu 17.10 s kódovým názvem Artful Aardvark. Ke stažení jsou Ubuntu Desktop a Server, Ubuntu Cloud Images, Ubuntu Netboot, Kubuntu, Lubuntu a Lubuntu Alternate, Lubuntu Next, Ubuntu Budgie, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio a Xubuntu. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
včera 13:00 | Komunita

MojeFedora.cz informuje, že Fedora 27 dostane podporu pro AAC. Podpora multimediálních formátů je ve výchozí instalaci Fedory tradičně limitovaná kvůli softwarovým patentům, ale desktopový tým Red Hatu se ji i tak snaží v poslední době co nejvíce rozšířit. Už nějaký čas obsahuje kodeky pro MP3, H.264, AC3 a nyní byl přidán také kodek pro další velmi rozšířený zvukový formát – AAC.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
18.10. 23:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 145. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. října od 18:00 hodin v restauraci Time Out na adrese Novoměstská 2 v Řečkovicích. Jedná se o poslední sraz před konferencí OpenAlt 2017, jež proběhne o víkendu 4. a 5. listopadu 2017 na FIT VUT v Brně. Běží registrace účastníků.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.10. 21:44 | Nová verze

Byla vydána verze 5.2.0 multiplatformního virtualizačního nástroje Oracle VM VirtualBox. Jedná se o první stabilní verzi z nové větve 5.2. Z novinek lze zmínit například možnost exportování VM do Oracle Cloudu, bezobslužnou instalaci hostovaného systému nebo vylepšené GUI. Podrobnosti v seznamu změn. Aktualizována byla také dokumentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (11%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (74%)
 (13%)
Celkem 136 hlasů
 Komentářů: 7, poslední včera 23:06
    Rozcestník

    Dotaz: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?

    28.4.2005 02:41 SHDLeader | skóre: 4
    Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Přečteno: 58×
    Jsem autor herniho engine pro pripravovanou free 3D hru. Je to velky projekt, ktery pisu uz 4 roky a je tedy opravdu velky (cca 2000 src souboru). Od zacatku to pisu ve Visual C, ale snazim se aby to bylo multiplatformni (vyuzivam OpenGL, OpenAL...). Samozrejme velmi stojim o to aby to cele fungovalo taky pod Linuxem, bohuzel jsem ale co do Linuxu uplny zacatecnik. Prosim poradte mi jak nejrychleji se to da prevest a rozchodit. Hlavne mi jde o to, jestli je mozne (nebo vubec rozumne) se nejak vyhnout rucnimu psani souboru Makefile, protoze ta predstava me pri tom poctu souboru desi. S tim taky souvisi, ktery editor bude nejlepsi zvolit (KDevelop ?) a jestli je nejaky editor ktery by treba dokazal importovat projekt (alespon soubory a zavislosti) z projektu Visual Studia 7.

    Odpovědi

    Josef Kufner avatar 28.4.2005 07:24 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Zavislosti mezi soubory umi gcc vyresit sam. Kdysi jsem napsal scriptik, ktery toho vyuziva a dela makefile. Je to urcene na jednoduche programky, ale nevylucuju, ze by to mohl zvladnout. (link)

    Taky koukni na autoconf, ktery se pouziva u vetsiny programu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    28.4.2005 10:19 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Jednu dobu jsem na automatické generování závislostí používal tohle
    # auto depends command :/^#autostart/+1,/^#autostop/-1!gcc -MM *.c
    # at the least one row must be between start and stop
    
    #autostart
    
    #autostop
    
    , ale to by jsi musel používat bezkonkurenčně nejlepší vývojové prostředí vim. Krom toho v knize Linux: Programujeme profesionálně je předveden jiný trik
    MYLIB = libmy.a
    modules=mod1.c mod2.c mod3.c
    sources=$(modules) mainapp.c supportapp.c
    
    all : mainapp
    
    mainapp : mainapp.o $(MYLIB)
    
    supportapp : LDFLAGS = -lm
    supportapp : supportapp.o $(MYLIB)
    
    $(MYLIB) : $(modules:%.c=$(MYLIB)(%.o))
    
    %.d : %.c
    	$(CC) -MM $(CFLAGS) $< | sed 's,\($*\)\.o[ :]*,\1.o $@ : ,g' > $@
    
    include $(sources:.c=.d)
    
    . Přiznám se, že tohle je už trochu upravená verze, kde jsem odstranil úplně zbytečné vytváření dočasných souborů a podobně. Rozhodně doporučuji četbu info make, protože tam je toho fakt hodně. Osobně jsem autoconf a automake nepřišel na chuť, ale chápu, že to je další stupeň k nirváně ;-)
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    28.4.2005 10:28 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Oops. Sorry, tenhle trik je uveden v Linux: Začínáme programovat.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    28.4.2005 10:37 SHDLeader | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Diky za pomoc. Bohuzel jsem zapomnel pripsat, ze jeden z problemu, na ktery pri tom narazim je ten, ze soubory toho engine nejsou v jednom adresari. Nekde to jde do hloubky treba 5-6 adresaru jak je to strukturovane podle knihoven a toho co je na co urcene. Jde nektery z tech automatickych postupu pouzit i rekurzivne, nebo budu muset vsechny ty soubory vypsat do nejakyho souboru a ten pak pouzit jako zdroj? Omlouvam se, jestli se jedna o hloupou otazku ;)
    28.4.2005 10:43 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Jiste, to je zcela normalni, mit vse ve vice adresarich.

    Vetsinou se to dela tak, ze kazdy adresar (knihovna) ma vlastni Makefile , ktery je volan z toho o uroven vyse. Takhle to take dela automake.
    28.4.2005 10:40 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    1. Pokud se nepletu, tak Visual C umivalo vygenerovat Makefile samo. Bylo to sice pro microsofti make, ale slo to pouzit.

    2. Jak zde bylo receno, gcc umi zavislosti zjistit. V dokumentaci ke GNU make (info make, je-li korektne nainstalovana a zaregistrovana v indexu texinfa; take existuje online html a podobne) je primo uveden plne funkcni priklad pro takovy makefile. Dokonce jsem ho kdysi chvili pouzival, nez jsem presel na automake.

    3. automake a autoconf (automake nelze bez autoconf pouzit) je samozrejme nejlepsi reseni. Dobre udelany autoconf zajisti portabilitu a kontrolu dostupnych knihoven, automake pak zajisti i korektni make install. Ovsem naucit se to rozhodne neni jednoduche a navic vytvoreni autoconf scriptu rozhodne zacatecnikovi v Linuxu (a predpokladam UNIXech obecne) nedoporucuji. Nejlepsi by bylo najit nekoho se zkusenostmi, kdo by autoconf+automake vyrobil.
    Vašek Lorenc avatar 28.4.2005 12:13 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Yeti je dobrý kandidát :-)

    Ono možná docela stačí vzít nějaké dostupné a už vytvořené autoconf/automake skripty a pořádně se dívat a chvíli zkoušet. Zrovna z těch Yetiho věcí z projektu Enca jsem toho vydoloval opravdu dost.
    ...včetně majestátného loosa
    28.4.2005 13:26 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    ak zde bylo receno, gcc umi zavislosti zjistit. ... Dokonce jsem ho kdysi chvili pouzival, nez jsem presel na automake.
    On to ten automake dělá vlastně stejně :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.4.2005 14:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Pokud jedete ještě i na SDL a nepoužíváte žádné funkce WinAPI přímo (místno nich např. fopen, fclose apod.), tak s převodem kódu moc práce nebude...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.