abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 11:00 | Zajímavý software
Na Good Old Games je v rámci aktuálních zimních slev zdarma k dispozici remasterovaná verze klasické point&click adventury Grim Fandango, a to bez DRM a pro mainstreamové OS včetně GNU/Linuxu. Akce trvá do 14. prosince, 15:00 SEČ.
Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
dnes 07:22 | Pozvánky

Konference InstallFest 2018 proběhne o víkendu 3. a 4. března 2018 v Praze na Karlově náměstí 13. Spuštěno bylo CFP. Přihlásit přednášku nebo workshop lze do 18. ledna 2018.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 20:22 | Nová verze

Před měsícem byla vydána Fedora 27 ve dvou edicích: Workstation pro desktopové a Atomic pro cloudové nasazení. Fedora Server byl "vzhledem k náročnosti přechodu na modularitu" vydán pouze v betaverzi. Finální verze byla naplánována na leden 2018. Plán byl zrušen. Fedora 27 Server byl vydán již dnes. Jedná se ale o "klasický" server. Modularita se odkládá.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 10:22 | Zajímavý článek

Lukáš Růžička v článku Kuchařka naší Růži aneb vaříme rychlou polévku z Beameru na MojeFedora.cz ukazuje "jak si rychle vytvořit prezentaci v LaTeXu, aniž bychom se přitom pouštěli do jeho bezedných hlubin".

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
včera 07:22 | Komunita

Od 26. do 29. října proběhla v Bochumi European Coreboot Conference 2017 (ECC'17). Na programu této konference vývojářů a uživatelů corebootu, tj. svobodné náhrady proprietárních BIOSů, byla řada zajímavých přednášek. Jejich videozáznamy jsou postupně uvolňovány na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
11.12. 19:22 | Nová verze

Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC, oznámil vydání verze 2.0.0 open source routovacího démona BIRD (Wikipedie). Přehled novinek v diskusním listu a v aktualizované dokumentaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
11.12. 09:22 | Pozvánky

V Praze dnes probíhá Konference e-infrastruktury CESNET. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze i online na stránce konference.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
9.12. 20:11 | Nová verze

Byl vydán Debian 9.3, tj. třetí opravná verze Debianu 9 s kódovým názvem Stretch a Debian 8.10, tj. desátá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 9 a Debianu 8 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
9.12. 00:44 | Nová verze

Po 6 měsících vývoje od vydání verze 0.13.0 byla vydána verze 0.14.0 správce balíčků GNU Guix a na něm postavené systémové distribuce GuixSD (Guix System Distribution). Na vývoji se podílelo 88 vývojářů. Přibylo 1 211 nových balíčků. Jejich aktuální počet je 6 668. Aktualizována byla také dokumentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
8.12. 21:33 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 5.9 byla vydána nová stabilní verze 5.10 toolkitu Qt. Přehled novinek na wiki stránce. Současně byla vydána nová verze 4.5.0 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator nebo verze 1.10 nástroje pro překlad a sestavení programů ze zdrojových kódů Qbs.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (75%)
 (14%)
Celkem 974 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    Dotaz: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?

    28.4.2005 02:41 SHDLeader | skóre: 4
    Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Přečteno: 59×
    Jsem autor herniho engine pro pripravovanou free 3D hru. Je to velky projekt, ktery pisu uz 4 roky a je tedy opravdu velky (cca 2000 src souboru). Od zacatku to pisu ve Visual C, ale snazim se aby to bylo multiplatformni (vyuzivam OpenGL, OpenAL...). Samozrejme velmi stojim o to aby to cele fungovalo taky pod Linuxem, bohuzel jsem ale co do Linuxu uplny zacatecnik. Prosim poradte mi jak nejrychleji se to da prevest a rozchodit. Hlavne mi jde o to, jestli je mozne (nebo vubec rozumne) se nejak vyhnout rucnimu psani souboru Makefile, protoze ta predstava me pri tom poctu souboru desi. S tim taky souvisi, ktery editor bude nejlepsi zvolit (KDevelop ?) a jestli je nejaky editor ktery by treba dokazal importovat projekt (alespon soubory a zavislosti) z projektu Visual Studia 7.

    Odpovědi

    Josef Kufner avatar 28.4.2005 07:24 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Zavislosti mezi soubory umi gcc vyresit sam. Kdysi jsem napsal scriptik, ktery toho vyuziva a dela makefile. Je to urcene na jednoduche programky, ale nevylucuju, ze by to mohl zvladnout. (link)

    Taky koukni na autoconf, ktery se pouziva u vetsiny programu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    28.4.2005 10:19 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Jednu dobu jsem na automatické generování závislostí používal tohle
    # auto depends command :/^#autostart/+1,/^#autostop/-1!gcc -MM *.c
    # at the least one row must be between start and stop
    
    #autostart
    
    #autostop
    
    , ale to by jsi musel používat bezkonkurenčně nejlepší vývojové prostředí vim. Krom toho v knize Linux: Programujeme profesionálně je předveden jiný trik
    MYLIB = libmy.a
    modules=mod1.c mod2.c mod3.c
    sources=$(modules) mainapp.c supportapp.c
    
    all : mainapp
    
    mainapp : mainapp.o $(MYLIB)
    
    supportapp : LDFLAGS = -lm
    supportapp : supportapp.o $(MYLIB)
    
    $(MYLIB) : $(modules:%.c=$(MYLIB)(%.o))
    
    %.d : %.c
    	$(CC) -MM $(CFLAGS) $< | sed 's,\($*\)\.o[ :]*,\1.o $@ : ,g' > $@
    
    include $(sources:.c=.d)
    
    . Přiznám se, že tohle je už trochu upravená verze, kde jsem odstranil úplně zbytečné vytváření dočasných souborů a podobně. Rozhodně doporučuji četbu info make, protože tam je toho fakt hodně. Osobně jsem autoconf a automake nepřišel na chuť, ale chápu, že to je další stupeň k nirváně ;-)
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    28.4.2005 10:28 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Oops. Sorry, tenhle trik je uveden v Linux: Začínáme programovat.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    28.4.2005 10:37 SHDLeader | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Diky za pomoc. Bohuzel jsem zapomnel pripsat, ze jeden z problemu, na ktery pri tom narazim je ten, ze soubory toho engine nejsou v jednom adresari. Nekde to jde do hloubky treba 5-6 adresaru jak je to strukturovane podle knihoven a toho co je na co urcene. Jde nektery z tech automatickych postupu pouzit i rekurzivne, nebo budu muset vsechny ty soubory vypsat do nejakyho souboru a ten pak pouzit jako zdroj? Omlouvam se, jestli se jedna o hloupou otazku ;)
    28.4.2005 10:43 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Jiste, to je zcela normalni, mit vse ve vice adresarich.

    Vetsinou se to dela tak, ze kazdy adresar (knihovna) ma vlastni Makefile , ktery je volan z toho o uroven vyse. Takhle to take dela automake.
    28.4.2005 10:40 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    1. Pokud se nepletu, tak Visual C umivalo vygenerovat Makefile samo. Bylo to sice pro microsofti make, ale slo to pouzit.

    2. Jak zde bylo receno, gcc umi zavislosti zjistit. V dokumentaci ke GNU make (info make, je-li korektne nainstalovana a zaregistrovana v indexu texinfa; take existuje online html a podobne) je primo uveden plne funkcni priklad pro takovy makefile. Dokonce jsem ho kdysi chvili pouzival, nez jsem presel na automake.

    3. automake a autoconf (automake nelze bez autoconf pouzit) je samozrejme nejlepsi reseni. Dobre udelany autoconf zajisti portabilitu a kontrolu dostupnych knihoven, automake pak zajisti i korektni make install. Ovsem naucit se to rozhodne neni jednoduche a navic vytvoreni autoconf scriptu rozhodne zacatecnikovi v Linuxu (a predpokladam UNIXech obecne) nedoporucuji. Nejlepsi by bylo najit nekoho se zkusenostmi, kdo by autoconf+automake vyrobil.
    Vašek Lorenc avatar 28.4.2005 12:13 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Yeti je dobrý kandidát :-)

    Ono možná docela stačí vzít nějaké dostupné a už vytvořené autoconf/automake skripty a pořádně se dívat a chvíli zkoušet. Zrovna z těch Yetiho věcí z projektu Enca jsem toho vydoloval opravdu dost.
    ...včetně majestátného loosa
    28.4.2005 13:26 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    ak zde bylo receno, gcc umi zavislosti zjistit. ... Dokonce jsem ho kdysi chvili pouzival, nez jsem presel na automake.
    On to ten automake dělá vlastně stejně :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.4.2005 14:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Pokud jedete ještě i na SDL a nepoužíváte žádné funkce WinAPI přímo (místno nich např. fopen, fclose apod.), tak s převodem kódu moc práce nebude...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.