abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:00 | Nová verze

Po dva a půl roce od vydání verze 5.7 oznámila společnost Oracle vydání nové major verze 8.0 (8.0.11) databázového systému MySQL (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy komunitní verze MySQL jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
19.4. 14:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 151. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. 4. od 18:00 hodin v restauraci Benjamin na Drobného 46.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 13:33 | Nová verze

Byla vydána verze 18.04.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 13:11 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové stabilní verze 1.26 a beta verze 1.27 open source textového editoru Atom (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 12:55 | Komunita

Dle plánu byla dnes vydána hra Rise of the Tomb Raider (Wikipedie) pro Linux. Koupit ji lze za 49,99 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
19.4. 09:55 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Oracle vydala čtvrtletní bezpečnostní aktualizaci svých softwarových produktů (CPU, Critical Patch Update). Opraveno bylo celkově 254 bezpečnostních chyb. V Oracle Java SE je například opraveno 14 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 12 z nich. V Oracle MySQL je opraveno 33 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelné bez autentizace jsou 2 z nich.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (47%)
 (26%)
 (17%)
Celkem 334 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?

    28.4.2005 02:41 SHDLeader | skóre: 4
    Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Přečteno: 59×
    Jsem autor herniho engine pro pripravovanou free 3D hru. Je to velky projekt, ktery pisu uz 4 roky a je tedy opravdu velky (cca 2000 src souboru). Od zacatku to pisu ve Visual C, ale snazim se aby to bylo multiplatformni (vyuzivam OpenGL, OpenAL...). Samozrejme velmi stojim o to aby to cele fungovalo taky pod Linuxem, bohuzel jsem ale co do Linuxu uplny zacatecnik. Prosim poradte mi jak nejrychleji se to da prevest a rozchodit. Hlavne mi jde o to, jestli je mozne (nebo vubec rozumne) se nejak vyhnout rucnimu psani souboru Makefile, protoze ta predstava me pri tom poctu souboru desi. S tim taky souvisi, ktery editor bude nejlepsi zvolit (KDevelop ?) a jestli je nejaky editor ktery by treba dokazal importovat projekt (alespon soubory a zavislosti) z projektu Visual Studia 7.

    Odpovědi

    Josef Kufner avatar 28.4.2005 07:24 Josef Kufner | skóre: 68
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Zavislosti mezi soubory umi gcc vyresit sam. Kdysi jsem napsal scriptik, ktery toho vyuziva a dela makefile. Je to urcene na jednoduche programky, ale nevylucuju, ze by to mohl zvladnout. (link)

    Taky koukni na autoconf, ktery se pouziva u vetsiny programu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    28.4.2005 10:19 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Jednu dobu jsem na automatické generování závislostí používal tohle
    # auto depends command :/^#autostart/+1,/^#autostop/-1!gcc -MM *.c
    # at the least one row must be between start and stop
    
    #autostart
    
    #autostop
    
    , ale to by jsi musel používat bezkonkurenčně nejlepší vývojové prostředí vim. Krom toho v knize Linux: Programujeme profesionálně je předveden jiný trik
    MYLIB = libmy.a
    modules=mod1.c mod2.c mod3.c
    sources=$(modules) mainapp.c supportapp.c
    
    all : mainapp
    
    mainapp : mainapp.o $(MYLIB)
    
    supportapp : LDFLAGS = -lm
    supportapp : supportapp.o $(MYLIB)
    
    $(MYLIB) : $(modules:%.c=$(MYLIB)(%.o))
    
    %.d : %.c
    	$(CC) -MM $(CFLAGS) $< | sed 's,\($*\)\.o[ :]*,\1.o $@ : ,g' > $@
    
    include $(sources:.c=.d)
    
    . Přiznám se, že tohle je už trochu upravená verze, kde jsem odstranil úplně zbytečné vytváření dočasných souborů a podobně. Rozhodně doporučuji četbu info make, protože tam je toho fakt hodně. Osobně jsem autoconf a automake nepřišel na chuť, ale chápu, že to je další stupeň k nirváně ;-)
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    28.4.2005 10:28 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Oops. Sorry, tenhle trik je uveden v Linux: Začínáme programovat.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    28.4.2005 10:37 SHDLeader | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Diky za pomoc. Bohuzel jsem zapomnel pripsat, ze jeden z problemu, na ktery pri tom narazim je ten, ze soubory toho engine nejsou v jednom adresari. Nekde to jde do hloubky treba 5-6 adresaru jak je to strukturovane podle knihoven a toho co je na co urcene. Jde nektery z tech automatickych postupu pouzit i rekurzivne, nebo budu muset vsechny ty soubory vypsat do nejakyho souboru a ten pak pouzit jako zdroj? Omlouvam se, jestli se jedna o hloupou otazku ;)
    28.4.2005 10:43 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Jiste, to je zcela normalni, mit vse ve vice adresarich.

    Vetsinou se to dela tak, ze kazdy adresar (knihovna) ma vlastni Makefile , ktery je volan z toho o uroven vyse. Takhle to take dela automake.
    28.4.2005 10:40 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    1. Pokud se nepletu, tak Visual C umivalo vygenerovat Makefile samo. Bylo to sice pro microsofti make, ale slo to pouzit.

    2. Jak zde bylo receno, gcc umi zavislosti zjistit. V dokumentaci ke GNU make (info make, je-li korektne nainstalovana a zaregistrovana v indexu texinfa; take existuje online html a podobne) je primo uveden plne funkcni priklad pro takovy makefile. Dokonce jsem ho kdysi chvili pouzival, nez jsem presel na automake.

    3. automake a autoconf (automake nelze bez autoconf pouzit) je samozrejme nejlepsi reseni. Dobre udelany autoconf zajisti portabilitu a kontrolu dostupnych knihoven, automake pak zajisti i korektni make install. Ovsem naucit se to rozhodne neni jednoduche a navic vytvoreni autoconf scriptu rozhodne zacatecnikovi v Linuxu (a predpokladam UNIXech obecne) nedoporucuji. Nejlepsi by bylo najit nekoho se zkusenostmi, kdo by autoconf+automake vyrobil.
    Vašek Lorenc avatar 28.4.2005 12:13 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Yeti je dobrý kandidát :-)

    Ono možná docela stačí vzít nějaké dostupné a už vytvořené autoconf/automake skripty a pořádně se dívat a chvíli zkoušet. Zrovna z těch Yetiho věcí z projektu Enca jsem toho vydoloval opravdu dost.
    ...včetně majestátného loosa
    28.4.2005 13:26 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    ak zde bylo receno, gcc umi zavislosti zjistit. ... Dokonce jsem ho kdysi chvili pouzival, nez jsem presel na automake.
    On to ten automake dělá vlastně stejně :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.4.2005 14:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Pokud jedete ještě i na SDL a nepoužíváte žádné funkce WinAPI přímo (místno nich např. fopen, fclose apod.), tak s převodem kódu moc práce nebude...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.