Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.
Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.
50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.
Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.
Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].
Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).
Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.
Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Novým vedoucím je Andreas Tille.
Po osmi měsících vývoje byla vydána nová verze 0.12.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 268 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Poslední měsíc byl plný zajímavých akcí, o kterých Vám bastlíři z projektu MacGyver mohou povědět, protože se na ně sami vydali. Kde všude byli, ptáte se? Objevili se na Installfestu, Arduino Day, Hackaday Europe a tajném srazu bastlířů z Twitteru. A z každé akce pro vás mají zajímavé poznatky.
… více »Řešení dotazu:
Docela by me zajimalo, jak funguje VT-d s grafikou. Ted ve 4.7 kernelu ma intel drm driver nejakou novou VT-d optionu v kernelu, moc jsem to zatim ale nezkoumal.
Funguje to, znamy to provozoval na notebooku, behalo to na kvm. Bezel mu minimalisticky system, ktery pouzival integrovanou grafiku. a pripojoval se pres vnc na virtualy. A kdyz chtel parit, tak mel pripravenou windows virtualku, ktera mela nakonfigurovany passthru na diskretni grafiku.
navic si musel dobastlit virtualizaci ps2 klavesnice v laptopu.
Těžko říci, zda se v této situaci stane nadějí projekt Looking Glass, který si klade za cíl sdílení framebufferu mezi GuestOS(GK) a HostOS(GK).
https://looking-glass.hostfission.com/quickstart
Ukázka funkce alpha verze na desktopu: HostOS(Xubuntu 17.10x64), obraz GuestOS(QEMU/KVM/IOMMU/GFX_passthrough/Windows10) zobrazené v rámci HostOS GK.
http://www.monitos.cz/tmp/LG_Unigine_heaven_fullhd.png (tearing v obraze jde na vrub porizeni screenshotu)
Doplnění:
Část Host projektu Looking glass (zajištuje grabování framebufferu obrazu na GuesOSu pro přenos do HostOSu) vzniká jen pro platformu Windows. Zatím nic nenasvědčuje to, že by autor uvažoval o portování na jinou platformu. Hlavní překážkou by asi byla nedostupnost API NvFBC (zachytávání framebufferu) pro jiné než profesionální NVIDIA Quadro 2000+. V rámci Windows autor využívá API DXGI, kterým disponují GK(podporující DirectX) snad obecně .
Na "vhodném" desktopu je požadované asi dosažitelné s dvěma výstupy na LCD v kombu HostOS(Linux/KVM/GFX_passthrough) + GuestOS(FreeBSD). http://www.monitos.cz/tmp/kvm_freebsd_11_1_GFX_passthrough_GTX1080Ti.png
Někdy na jaře jsem si té zprávy o přítomnosti v kernelu všiml, nepletu se že jde o extra Intel-GPU řešení (kde toho navíc ke sdílení, alespoň co se týká 3D výkonu moc není)?
Těšil na rozšíření dostupnosti IO-SRV u GK, ale zatím to na to moc nevypadá (navíc pokud by u něj umožnili lokální výstup).
Mám pocit, že IO-SRV je zatím pouze u AMD (MxGPU), aspoň se tím chlubili jako prvním IO-SVR (HW based) řešením. Do comsumer třídy se jim s tím zatím moc nechce. https://pro.radeon.com/en/solutions/vdi/
U NVIDIA jde snad o "SW" řešení virtualizace, IO-SRV nezmiňují. https://www.nvidia.com/en-us/design-visualization/technologies/virtual-gpu/
OT: Neznáte nějaký český web, kde by se dlouhodobé vlákno ohledně KVM/QEMU/IOMMU/GFX_passthrough dočkalo slušné odezvy (pozn. na root.cz jsem byl s tímto nápadem odmítnut). Informací v češtině je na toto téma jak šafránu, mj. důsledkem chybějící platformy pro jeho rozvoj/propagaci. Zástupce Abclinuxu jsem neoslovoval, dlouhodobé vlákno bez zalamování po x-příspěvcích by se rychle stalo pro čtenáře peklem.
Tak jak to popisujete jsem to prezentoval P.K. z root.cz, ale by odpovezeno ve smyslu, ze pro novinky maji sekci novinky a forum je pro reseni problemu (asi nepochopil, ze IOMMU/GFX_passthrough neni prakticky o nicem jinem ) a byl mi doporucen format clanku/serialu prestoze jsem pred nim explicitne varoval jako zatím nevhodnym formatem pro danou problematiku.
V minulosti (2008+) jsem obdobne resil tema akcelerace dekodovani HD obsahu v GPU (vlakno melo nekolik let, kdy to bylo tematem, slusnou ctenost i aktivitu), coz jsem zminil jako ukazku zameru, ale ani to nepomohlo. http://forum.cnews.cz/viewtopic.php?f=4&t=653
Tiskni Sdílej: