Byla vydána nová verze 2.53.18.2 svobodného multiplatformního balíku internetových aplikací SeaMonkey (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na blogu programovacího jazyka Swift byl publikován příspěvek Psaní aplikací pro GNOME v programovacím jazyce Swift. Používá se Adwaita pro Swift.
egui je GUI knihovna pro programovací jazyk Rust běžící na webu i nativně. Vydána byla verze 0.27.0.
Byla vydána nová verze 6.1 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.13. Thunderbird na verzi 115.9.0.
Linka STOPonline.cz v roce 2023 přijala 3700 hlášení závadného obsahu na internetu, 22 bylo předáno PČR, 23 bylo předáno ISP a 944 závadových domén zobrazujících dětskou nahotu či pornografii bylo nahráno do mezinárodního systému ICCAM, který je spravován asociací INHOPE.
Byla publikována podrobná analýza v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby CVE-2024-1086 v Linuxu v nf_tables.
Byla vydána nová verze 4.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání.
Úkolníček Taskwarrior (Wikipedie) pro správu úkolů z příkazového řádku byl vydán ve verzi 3.0.0.
Společnost Canva stojící za stejnojmenným webovým grafickým editorem koupila společnost Serif stojící za grafickým editorem Affinity.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 40, tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 16. dubna. Z novinek (ChangeSet) lze vypíchnout podporu frameworku pro strojové učení PyTorch. Fedora KDE Plasma Desktop přichází s Plasmou 6 a běží nad Waylandem. Fedora Workstation přichází s GNOME 46.
Předvedení použití nejrůznějších nástrojů a postupů na praktických příkladech.
Dnes nás čeká dokončení kiwi. Především se naučíme pracovat s komplexním filtrem Světelné efekty (Lighting effects).
Dnes dokončíme minule započatou práci na plochém řezu napříč kiwi a vrhneme se na jeho převod do 3D.
Dnes začneme kreslit plochý řez napříč kiwi, ze kterého později vytvoříme plně trojrozměrný obrázek.
V dnešním díle dokončíme řetízek pro psí známky a ukážeme si další způsoby, jak využít obtahování cesty vlastní stopou.
Dnes se naučíme, jak do kovu vyvrtat otvor, vyrazit text a jak připravit řetízek z kovových kuliček. Při umisťování plíšků na řetízek se seznámíme s novým nástrojem – Rotace.
Dnes si předvedeme nakreslení broušeného kovu a vyseknutí plíšků se zaoblenými rohy. Do takto připraveného materiálu budeme později simulovat vyražení nějakého textu. Celý výtvor pak bude připomínat vojenské „psí známky“ (dog tags). Samozřejmě, že postup lze zobecnit a neomezovat se pouze na tyto konkrétní předměty.
Během dnešního dílu dokončíme naši mapu k pokladu. Nástrojem Text přidáme popisky k ostrovům, vyznačíme sever, papír necháme zestárnout a nakonec jej zmačkáme.
Dnes použijeme několik nových nástrojů k nakreslení zašlé, zmáčené a potrhané Pravé Pirátské Mapy k Pokladu™.
Elegantní kombinací cesty a výběru dnes nakreslíme semafor pro chodce. Poté GIMP přiohneme i ke tvorbě trojrozměrně vypadajícího obrázku.
Pro náš načatý semafor doplníme ještě jeden malý detail - vytvarujeme plech, který kryje sklo.
Dnes doplníme obrázek planety o vycházející hvěždu a začneme práci na běžném semaforu.
V dnešním díle budeme kreslit planetu, kterou jsme minule jen velmi zlehka začali. Mimo jiné si představíme velmi důležitou a užitečnou metodu - bump-mapping.
Kvůli mlze probereme masky vrstev a přechody, neboli gradienty. Kromě toho začneme s přípravou imaginární planety.
Dnes dojde na kometu. Kromě toho si ukážeme dvě metody pro generování mraků.
Dnešní díl je celý věnován ukázce vektorového nástroje Gfig. Nakreslíme si jednoduchý obrázek blesku.
Nyní využijeme nově nabytých znalostí o vytváření kamene a namalujeme si hořící meteor prolétající zemskou atmosférou.
V dnešním díle si ukážeme vytvoření kamene. Tentokrát budeme téměř výhradně používat filtry - podíváme se na Mapovat objekt, Reliéf a Zkřivení.
V minulém díle seriálu jsme se dostali k základní jednotvárné hvězdné obloze. Nyní se podíváme na to, jak si z počítačem generovaného obrazu udělat kousek vlastního nebe. Použijeme k tomu například stopy, klonování a rozostření. AKTUALIZACE: doplněny obrázky.
V tomto seriálu si na praktických příkladech předvedeme použití nejrůznějších nástrojů a postupů, které nám nabízí oblíbený bitmapový editor GIMP. Nebudeme se zabývat úplnými základy, ale tím, jak naplno využít možností tohoto skvělého programu.
Tiskni Sdílej: