abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 02:30 | Nová verze
Byla vydána verze 14.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Většina z nich je založena na knihovnách KDE Platform 4. Některé, například Kate, KWrite nebo Konsole, jsou už ale založené na KDE Frameworks 5. Podrobnosti v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Před několika dny vyšly také knihovny KDE Frameworks 5.5.0 a prostředí KDE Plasma 5.1.2.
Ladislav Hagara | Komentářů: 15
dnes 02:30 | Bezpečnostní upozornění
Organizace ICANN se stala terčem spear phishingového útoku, při kterém útočníci získali přístup do několika zaměstnaneckých e-mailů. Následně získali administrátorský přístup také do aplikace "Centralized Zone Data System". Z tohoto důvodu byla hesla na účtech uživatelů CZDS deaktivována a uživatelé si musí požádat o reset hesla. Zároveň se uživatelům doporučuje provést změnu hesla i v dalších systémech, pokud někde používali stejné přihlašovací údaje. [CSIRT.CZ]
Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 15:00 | Nová verze
Po ipfwadm, ipchains a iptables přichází nftables. Subsystém pro filtrování paketů nftables se v lednu dostal do Linuxu 3.13 (zprávička). Včera vyšla verze 0.4 balíku nftables. Nejnovější verze nftables a nástroje nft přináší například podporu Linuxu 3.18 a 3.19.
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:00 | IT novinky
Google na Google+ oznámil, že jeho Dokumenty, Tabulky a Prezentace nově otevřou také soubory ve třech hlavních ODF formátech (.odt, .ods a .odp).
Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 11:30 | Zajímavý článek
Na serveru Hack A Day byl publikován článek o domácích počítačích za železnou oponou (Home Computers Behind The Iron Curtain). Martin Malý se zde věnuje počítačům jako JPR-1, Ondra, PMD 85, IQ 151 nebo Didaktik Gama.
Ladislav Hagara | Komentářů: 41
16.12. 23:57 | Nová verze
Po dvou letech vývoje vyšla nová verze desktopového prostředí Trinity (fork KDE3). Změnilo se značení verzí a nová verze je tedy R14.0.0 (a nikoli 3.5.14). Mimo jiné byla odstraněna závislost na HALu a přidána podpora network-manageru 0.9. K dispozici jsou zatím balíky pro Debian a Ubuntu, buildování balíků pro další distribuce teprve probíhá.
Hans1024 | Komentářů: 47
16.12. 23:56 | Zajímavý článek

Záznam z prednášky Architektúrou proti špagetám v podaní Tomáša Kulicha z cyklu Confused Coder, ktorá sa uskutočnila 2. decembra v SPOTe v Bratislave, je na svete.

… více »
Vacuumlabs | Komentářů: 1
16.12. 14:15 | Zajímavý projekt
Na blogu sdružení CZ.NIC byl představen Majordomo, nástroj vyvinutý jako reakce na kauzu chytrých televizí některých výrobců, které odesílají data o uživatelské aktivitě (zprávička). Cílem Majordomo je poskytnou uživateli nástroj, s jehož pomocí získá snadno přehled nad děním ve své lokální síti. Data z nástroje Majordomo nejsou odesílána k dalšímu zpracování.
Ladislav Hagara | Komentářů: 12
16.12. 07:00 | Nová verze
V únoru byl multiplatformní herní engine Godot uvolněn pod licencí MIT (zprávička). Po 10 měsících vývoje vyšla první stabilní verze 1.0. Přehled vlastností a tutoriály na stránkách herního enginu.
Ladislav Hagara | Komentářů: 5
15.12. 13:14 | Komunita
V Edici CZ.NIC vyšla kniha LibreOffice Writer – Praktický průvodce. Autorem je Vlastimil Ott. Kniha je ke stažení zcela zdarma nebo lze objednat tištěnou verzi za 399 Kč (připojení přes IPv4) nebo 349 Kč (připojení přes IPv6).
Ladislav Hagara | Komentářů: 45
Disketu jsem naposledy použil během
 (46%)
 (3%)
 (11%)
 (37%)
 (2%)
Celkem 1587 hlasů
 Komentářů: 54, poslední 9.12. 17:16
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    Seriál: Programmers at Work

    V sérii rozhovorů se slavnými programátory, kteří změnili svět, najdete kompletní překlad dnes už klasické knihy Programmers at Work, již sestavila Susan Lammers.

    Michael Hawley, Programmers at Work

    Michael Hawley - 2 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru Michael Hawley varuje před módním zavrhováním starších technologií a navazuje na povídání o vzniku Pixaru a další filmařských technologiích. „Nemá smysl dělat věci, které byste stejně dobře mohli natočit na film nebo zvukový pásek – počítače by měly vytvořit nové obrazy a zvuky dostatečně složité na to, aby zaujaly a okouzlily diváky. S našimi počítači z doby bronzové zaberou podobné výpočty hodně času, ale stojí to za to.“

    6. 3. 2009 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 0


    Michael Hawley, Programmers at Work

    Michael Hawley (Programmers at Work)

    Michael Hawley je člověk mnoha talentů, který svou kariéru nastartoval v Bellových laboratořích, odkud přešel k práci na počítačích pro filmařské úpravy a mixování zvuků v Lucasfilm. „Počítače uživatele určitým způsobem omezují a nutí designéry pořádně přemýšlet nad tím, co kdo bude s aplikací doopravdy dělat, jak které věci nejlépe prezentovat.“

    4. 3. 2009 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 4, poslední 6. 3. 2009


    Jaron Lanier, Programmers at Work

    Jaron Lanier - 2 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru zmiňuje Jaron Lanier připravovaný projekt, ze kterého se později vyvinula první implementace virtuální reality pro více uživatelů: „Co kdyby počítač měnil vaše vnímání věcí? Neměnil by skutečný, fyzický svět – v podstatě by kolem vás vytvářel trojrozměrné objekty. Ve skutečnosti by neexistovaly, ale lidé by je viděli a tenhle vjem by mohli sdílet. Běžný lidský život bude časem obsahovat počítačem generované obrazy.“

    20. 2. 2009 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 9, poslední 25. 2. 2009


    Jaron Lanier, Programmers at Work

    Jaron Lanier (Programmers at Work)

    Jaron Lanier byl jedním z prvních, kdo se snažil vytvářet virtuální realitu. Díky němu a jeho firmě Visual Programming Languages (VPL) se také termín virtuální realita (VR) začal v 80. letech používat. „Moje práce se týká toho, na čem se pracovalo v padesátých letech. Snažím se tam vrátit a vydat se odbočkou, kterou všichni ostatní minuli.“

    18. 2. 2009 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 27, poslední 28. 2. 2009


    Scott Kim, Programmers at Work

    Scott Kim - 2 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru mluví Scott Kim o svém návrhu nového uživatelského rozhraní pro ovládání počítačů, které by stíralo hranice mezi počítačem a jinými běžně používanými nástroji. „Když pracujete s textovým procesorem, chcete vychytat všechny překlepy do jednoho. Když programujete, chcete doprogramovat i tu nejposlednější funkci. Je dobré vědět, kdy přestat.“

    28. 11. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 7, poslední 4. 12. 2008


    Scott Kim, Programmers at Work

    Scott Kim (Programmers at Work)

    Scott Kim je známý především jako autor mnoha hlavolamů, hádanek a ambigramů (textů, které lze vizuálně číst z obou stran; napsal o nich knihu Inversions). Zabýval se však také návrhem zcela nového grafického uživatelského rozhraní k počítačům. „Až budou počítače dost levné a malé, zmizí. Ani nebudete ukazovat prstem a říkat tohle a tohle je počítač, protože počítače budou všude. Počítač nebude úspěšný, dokud nezmizí.“

    26. 11. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 1, poslední 27. 11. 2008


    Andy Hertzfeld - 2 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru mluví Andy Hertzfeld o svém znechucení z praktik, které ovládly firmu Apple po uvedení Macintoshe a vstupu na burzu. „Počítače jsou ještě v plenkách a každých pět let se všechno v podstatě vymýšlí znovu. Najednou máte pětkrát tolik paměti, ne-li desetkrát tolik, a pravidla se začnou měnit.“

    10. 10. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 4, poslední 12. 10. 2008


    Andy Hertzfeld (Programmers at Work)

    Andy Hertzfeld byl členem úzkého týmu, který ve společnosti Apple připravil operační systém pro přelomový počítač Macintosh. Z rozhovoru: „Kdy jste začal brát programování vážně?“ -- „V prváku na univerzitě, když jsem se začal specializovat na fyziku a matematiku, mi došlo: ‚Bože můj, musím se rozhodnout, co budu v životě dělat.‘ Nechtěl jsem nosit kabáty a kravaty a patřit do nějaké firemní struktury, takže nějakou dobu z toho bylo ‚Bože můj, já v životě nenajdu práci.‘“

    8. 10. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 2, poslední 8. 10. 2008


    Jef Raskin, Programmers at Work

    Jef Raskin - 2 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru mluví Jef Raskin o tom, jak by mělo být uživatelské prostředí přímočaré a jednoduché. Z počítače by se měl stát spotřebič. Tuto myšlenku realizoval v projektu SwyftCard své nové firmy Information Appliance. „V začátcích Macintoshe nikdo – dokonce ani Jobs – nevěděl, co jsou ikony nebo bitmapové obrazovky. Teď je zná každý člověk z oboru. Dokázal jsem to jednou, dokážu to znovu.“

    26. 9. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 17, poslední 21. 10. 2008


    Jef Raskin, Programmers at Work

    Jef Raskin (Programmers at Work)

    Jef Raskin je známý především jako otec projektu Apple Macintosh. Kromě toho však byl také úspěšný muzikant, vyučoval výtvarné umění a napsal dnes již klasickou knihu o uživatelském rozhraní (The Humane Interface). V rozhovoru mimo jiné popisuje, jak probíhala práce na Apple Macintosh a jak bylo obtížné projekt prosadit, když byl Steve Jobs proti. Nenechte si ujít podrobný rozbor toho, jaká by to byla otrava, kdyby topinkovače vyráběli v počítačových firmách.

    24. 9. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 14, poslední 30. 9. 2008


    Robert Carr - 2 (Programmers at Work)

    Bob Carr v dokončení rozhovoru mluví o tom, jak vymyslel koncept aplikace Framework a jak programoval její první verzi. „Mezi nejdůležitější kvality, kterých by se člověk měl snažit dosáhnout, patří něco, čemu já říkám nenápadnost. Uživatelé by měli zapomenout na to, že je mezi nimi a jejich informacemi nějaký program.“

    12. 9. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 8, poslední 14. 5. 2009


    Robert Carr (Programmers at Work)

    Robert Carr je hlavním tvůrcem aplikace Framework, která byla prvním (a dlouho nepřekonaným) kancelářským balíkem pro DOS (a navíc používala unikátní způsob propojení jednotlivých programů v rámci sady). Později založil Go Corporation, která už v 80. letech vyvíjela software pro přenosné počítače a PDA.

    10. 9. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 3, poslední 10. 9. 2008


    Peter Roizen, Programmers at Work

    Peter Roizen - 2 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru mluví Peter Roizen o tom, jak dospěl k rozhodnutí přestat se nechat zaměstnávat a založit vlastní firmu. „Kdyby mi někdo nabídl poloviční plat za práci, kterou dělat chci, a dvojnásobný plat za práci podle cizího zadání, vybral bych si menší peníze a svobodu. Když jsem v práci spokojený, nepotřebuji řídit Porsche.“

    5. 9. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 3, poslední 12. 9. 2008


    Peter Roizen, Programmers at Work

    Peter Roizen (Programmers at Work)

    Peter Roizen je autorem netradičně pojatého tabulkového procesoru T/Maker. Kromě toho například vynalezl obdobu hry Scrabble, která dává hráčům více možností k sestavování slov. O programování říká: „Pracuji do velké míry pragmaticky. Viděl jsem řadu inteligentních lidí, kteří pracují značně neprakticky. Ztratí se v honičce za nějakým akademickým cílem, který je naprosto k ničemu. Pragmatismus je v programování důležitý.“

    3. 9. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 9, poslední 12. 9. 2008


    Ray Ozzie - 2 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru mluví Ray Ozzie o tom, jak probíhala práce na produktu Lotus Symphony, a také o nové tajné aplikaci (ze které se později vyklubal program Lotus Notes). „Volal mi chirurg, který Symphony používal pro realtime analýzu dat během operace srdce. Když si uvědomíte, že tam někdo leží na operačním stole a třeba i spoléhá na to, že váš program poběží správně, docela vystřízlivíte.“

    29. 8. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 3, poslední 29. 8. 2008


    Ray Ozzie (Programmers at Work)

    Ray Ozzie je nejvíce známý jako tvůrce nesmrtelného programu Lotus Notes. Kromě toho stojí také za vývojem aplikace TK Solver k matematickému modelování a řešení problémů, kterou původně navrhl Miloš Konopásek a která se prodává dodnes. V roce 2006 převzal po Billu Gatesovi funkci hlavního softwarového architekta v Microsoftu.

    27. 8. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 7, poslední 1. 9. 2008


    Jonathan Sachs - 2 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru popisuje Jonathan Sachs důvody svého brzkého odchodu z úspěšné firmy Lotus, kterou spoluzakládal, a svůj vzor Erica Jensena, o němž říká: „Znám jen několik málo podobných lidí – lidí, kteří jsou v něčem tak dobří, až z toho jde málem strach.“

    22. 8. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 4, poslední 12. 8. 2011


    Jonathan Sachs (Programmers at Work)

    Jonathan Sachs sbíral zkušenosti během 14 let na MIT, aby v roce 1983 napsal v assembleru tabulkový kalkulátor Lotus 1-2-3, ze kterého se stal nejúspěšnější program svého typu. Společně s Mitchem Kaporem (pozdější zakladatel EFF) založil firmu Lotus.

    20. 8. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 10, poslední 27. 8. 2008


    Bob Frankston - 2 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru mluví Bob Frankston o tom, jak vidí srovnání programování a umění, a nakolik je informatika věda. Na otázku „Co byste poradil mladým programátorům?“ odpovídá „Nemyslete si, že toho nějak zvlášť hodně víte.“

    15. 8. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 1, poslední 18. 8. 2008


    Bob Frankston (Programmers at Work)

    Bob Frankston naprogramoval první tabulkový kalkulátor (VisiCalc), pracoval na Lotus Notes a později také v Microsoftu, kde se pět let zabýval spotřebitelským využitím počítačů, především domácími sítěmi. Říká například: „Každý, kdo zvládne telefon, zvládne i programování.“

    13. 8. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 3, poslední 13. 8. 2008


    Dan Bricklin - 3 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru mluví Dan Bricklin o své nové firmě Software Garden, vysvětluje, že malé domácí firmy budou i nadále hrát ve vývoji softwaru velkou roli, a odhaduje, jak budou vypadat počítače zítřka: „Už brzy přijde okamžik, kdy budeme disponovat velkým výpočetním výkonem na malém prostoru.“

    22. 7. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 1, poslední 7. 8. 2008


    Dan Bricklin - 2 (Programmers at Work)

    V pokračování rozhovoru popisuje Dan Bricklin, jak vznikal tabulkový kalkulátor VisiCalc, proč byl tak úspěšný a jak došlo k zániku firmy Software Arts.

    18. 7. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 1, poslední 25. 10. 2008


    Dan Bricklin (Programmers at Work)

    Dan Bricklin, tvůrce prvního tabulkového kalkulátoru VisiCalc, v rozhovoru popisuje svá studia na MIT, kde potkal spoustu zajímavých lidí, a práci ve společnosti Digital Equipment Corporation, pro kterou napsal (mimo jiné) první textový procesor.

    16. 7. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 1, poslední 16. 7. 2008


    C. Wayne Ratliff - 3 (Programmers at Work)

    V dokončení rozhovoru mluví C. Wayne Ratliff o tom, proč ho programování pořád baví, i když už vše není jako dřív: „Firmu samozřejmě musí řídit obchodník, ale lidé, kteří do počítačového průmyslu přicházejí teprve dnes, software v jistém slova smyslu nechápou. Nepodnikají v softwaru, podnikají v podnikání.“

    8. 7. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 1, poslední 8. 7. 2008


    C. Wayne Ratliff - 2 (Programmers at Work)

    C. Wayne Ratliff v pokračování rozhovoru vysvětluje, proč při programování zas tak moc nezáleží na drobnostech, jak zařídit, aby byl program elegantní a vyvážený a proč je podle něj umělá inteligence mrtvá.

    4. 7. 2008 | Tomáš Znamenáček | Rozhovory | Komentářů: 0


    Starší články

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2013 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.