abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 713 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.1.2007 20:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Tohle dění sleduju už pár dnů, a i přesto, že jsem pro použití otevřených technologií, se mi vůbec nelíbí, jak pánové všude prohlašují, že je nemožné WM přehrávat na Linuxu. Nejen že mi to tu (na Gentoo amd64) funguje za použití výhradně open source, ale jde to i s veškerým luxusem přímo v prohlížeči.

    O tom jak diskriminují browsery ovšem nic nevím, to je zase asi něco jiného...
    4.1.2007 08:20 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    To jsou takové pokoutné "neoficiání" cesty. Oficiálně WMV na Linuxu přehrát nejde, kodeky z FFmpegu nebo microsoftí kodeky používané v linuxových přehrávačích jsou věci, které oficiálně neexistují, v tichosti až utajení je používají jen domácí kutilové. Ta stránka EU podle článku prý přímo dodala, že není způsob, jak Linux podporovat legálně, tudíž jej nepodporují (i když si myslím, že to je pitomost).
    4.1.2007 09:37 Krígl | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Problém je právě v tom používání WMV, ne? EU může mít furt plnou hubu antimonopolních směrnic, plné ruce bločků s miliardovýma pokutama, ale pokud nezačnou od sebe, těžko s tím doopravdy něco zmůžou, socialisti jedni.
    4.1.2007 16:12 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Tak zrovna v EU je použití produktů typu ffmpeg (respektive jeho kodeků) naprosto legální.
    4.1.2007 08:34 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Když jsem komunikoval s lidmi s Cesnetu ohledně streamování, tak mi byla řečena, zajímavá věc, že linuxáci často mají ke streamování raději Windows media než Real video, přestože přehrávač pro real je i pro linux. Windows video přehraje mplayer a další, ale Real se musí instalovat.
    4.1.2007 08:37 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    protože HELIX player, nebo Real Player pro linux stojí za tři věci ..... ..... ..... . :-(
    4.1.2007 10:41 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Sakra, to je zajimave. Leta to spokojene pouzivam. Asi holt neco delam blbe, ze... Linux na streamovanem videu samozrejme oficialne podporovat lze - prave diky Realplayeru a najdou se jiste i jine cesty. Jenze lide, kteri o tom rozhoduji pravdepodobne vubec nevedi, o cem rozhoduji...
    Mohl by sem nekdo dat informaci, co je na pripojeni k WMV streamu z Mplayeru ilegalniho ? Pokud vim v EU softwarove patenty neplati, ale mozna je neco v licenci...nevim, necetl jsem ji, ani wmv nepouzivam.
    4.1.2007 11:01 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    jako jasný... ale 1) bych radši používal něco svobodného. 2) real player stojí na linuxu za HOVNO, ve srovnání s Windows media playerem...!
    4.1.2007 13:21 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Aha, tak to jsou argumenty. Radeji uz nebudu v diskusi pokracovat. Buhvico bych se jeste nedozvedel.
    5.1.2007 03:24 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    jestli chceš kecat tak ty moje argumenty musíš nejdříve vyvrátit. protože jinak jsou tvé přiblblé argumenty na stejné úrovni jako mé... Ale zkus si porovnat uživatele zvyklého na WMP kterak zkouší REalPLayer na linuxu (už se nebavím o 64 bit verzi) a poslechneš si sprostá slova daleko většího formátu než dokážu vubec vypustit z úst... Rozdíl je v tom vole, že já si chyby linuxového dekstopu uvědomuji, kdežto ty jses s nimi smíříl a dokonce jsi je začal považovat za pravdu.... Takže jsi takovej rudej pionýr z dob stupidního socialismu, kterýmu se nažvanilo že škoda 120 je super kára na svoji dobu a tak chodíš všude kolem dokola troubíš lidem píčoviny že je to nejlepší auto na světě a že by všichni z ČSSR MĚLI V TOM AUTĚ JEZDIT páč je to super mega TERA KOKOT AUTO.... PS. místo toho aby jsi podpořil lepší alternativu a to jezdit v BMW... !!!!! :-) LOL!
    5.1.2007 10:03 Krígl | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Hele, fakt bys neměl zapomínat brát si léky, on Ti je tvůj psychiatr nepředepsal jen tak. Jestli na to nedokážeš myslet, pořiď si takové to elektronické připomínátko, měli by ho mít v lékárně, k některé antikoncepci ho dávají zadara.
    5.1.2007 13:17 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    hehe. :-))) Neboj už spechám do lékárny... :-))) LOL! Duševní pohoda byla mý cílem ty hovádko boží! :-)
    5.1.2007 10:08 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Ještě, že má ABC bany.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    5.1.2007 13:19 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    A ještě že tě tu máme! :-) Bez tebe bych nevěděl že jsou tu bany a BoodOK. :-))LOL!
    4.1.2007 10:19 alum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    RealMedia lze prehrat v MPlayeru take, pokud mate spravne kodeky. Lze jej bezproblemove prehrat i v prohlizeci s MPlayer pluginem.
    4.1.2007 10:38 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Ja bych spis videl problem v tom, ze do MPlayeru se dostaly rychleji OS WMV kodeky (i kdyz jsou nelegalni) nez dynamicke knihovny z posledniho RealPlayeru (s temi starsimi nebylo mozne prehravat napr. CT streamy).

    WMV ma taky jednu pseudovyhodu: jede nad jedinym TCP spojenim, takze projde vsemi NATY a firewally, coz se o RM nad RTP/RTSP rict neda.

    A proc se RM kodeky musi "instalovat" na rozdil od binarnich WMV kodeku a tedy to vice otravuje uzivatele? Je to proto, ze RealPlayer existuje pro Linux. Kvuli tomu vetsina distribuci nejdrive nainstaluje RealPlayer a pak z nej zkopiruje knihovny k MPlayeru. Kdezto WMPlayer pro Linux neexistuje a tak se knihovny pirati primo.
    michich avatar 4.1.2007 13:35 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Ja bych spis videl problem v tom, ze do MPlayeru se dostaly rychleji OS WMV kodeky (i kdyz jsou nelegalni)
    Co je na nich nelegálního?
    4.1.2007 18:28 razor | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    <spekulace> jestliže ty kodeky třeba k windows media 9 vyrobil microsoft, tak by byla potřeba validní licence k widlím</spekulace> Ale jak řikám, nevím, co ty dll-ka v těch win32codecs jsou vlastně zač.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.1.2007 18:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Kdo tu mluví o win32codecs? :-) WMV má na Linuxu open source podporu...
    4.1.2007 18:40 razor | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    máš pravdu ! Nějak jsem si vsugeroval že jde o win32codecs.
    4.1.2007 20:24 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Patenty. Vim, ze u nas ani v Madarsku neplati, ale myslel jsem to celosvetove (a proto se to nedostane ani do distribuci).
    4.1.2007 22:46 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Patenty. Vim, ze u nas ani v Madarsku neplati, ale myslel jsem to celosvetove
    To doufám nemyslíš vážně. Proč by se měl proboha kdokoliv řídit zákony cizí země?
    (proto se to nedostane ani do distribuci).
    V mnoha dostribucích to standardně je a nikdo se nad tím nepozastavuje.
    4.1.2007 23:22 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Zrovna v tomhle případě mi přijde divné, že se jimi řídit nemusím, respektive to, že ty zákony nejsou všude stejné.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    4.1.2007 23:59 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Rekl bych, ze distributor jakozto nadnarodni firma pusobici i napr. na americkem trhu bude mit silne nutkani patentne neciste veci nepodporovat.

    Podivej se, co se stalo s MP3. Prakticky vsechny distribuce behem jednoho roku stahly postizene balicky. Pred tremi lety by nikoho nenapadlo, ze si uzivatele budou muset pokoutne pridavat neoficalni repozitare.

    Samozrejme ze s patenty nesouhlasim a dokud budu moci, tak je budu ignorovat. Jenze ja nejsem laicka vetsina, pro kterou se distributori snazi profilovat.

    Jinak licencni poplatky za pouzivani VC-1/VM3 technologie lze najit tady.
    5.1.2007 10:16 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Přesně tak. Kdo pouze upgraduje systém nainstalovaný okolo r. 2000 si toho nevšimne, ale do nově instalovaných dister je potřeba manuálně dohrát snad všechno mimo gstreamer-plugins-good, ať už z oficiálních repo nebo neoficiálních...
    5.1.2007 11:15 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Troufnul bych si tvrdit, že přinejmenším u jedné distribuce není podpora mp3 odvždy – Red Hat Linux, dnes Fedora Core… uživatelé Red Hatu/Fedory si neoficiální repozitáře přidávají odjakživa (a že to odjakživa sahá daleko před rok 2000 ;-)).

    Téma: nevím, jak dalece legální je používat v linuxu kodeky na wmv, ale pokud jde o mp3 a další free (ale licencované) kodeky, tak jejich instalace z neoficiálních repozitářů je naprosto legální. Pokud by je chtěli ale distributoři poskytovat v repozitářích oficiálních, museli by platit licenční poplatky. Jako uživatel je mám tedy legálně, pokud bych je chtěl ovšem distribuovat s distribucí, legálně bych je směl distribuovat pouze po zaplacení licenčních poplatků…

    Každopádně, vůbec by nebylo od věci, kdyby se na streaming videa rozšířily oss kodeky, podobně jako např. u Českého rozhlasu na streaming audia (ogg vorbis),– tedy formát ogg nebo matroska a kodeky theora na video a vorbis na audio…

    Já osobně používám na streaming videa spíš wmv, protože mi funguje v totem pluginu pro mozillu (s xine backendem), zatímco RealPlayer střídavě (jako plugin pro mozillu) funguje a nefunguje…
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    pol128 avatar 4.1.2007 09:57 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Možno by pre takú organizáciu nebol problém poskytovať stream vo viacerých formátoch. Vedľa každého odkazu na stream by bol odkaz na download kodeku/prehrávača a človek by si vybral podľa chuti a možností.
    4.1.2007 11:02 neurol23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    pokud vim, tak linuxove kodeky pro wmv jsou v evrope legalni
    4.1.2007 11:51 Petr Ježek
    Rozbalit Rozbalit vše Test funkčnosti na online ČT24
    Všem doporučuji. Používám přednostně RP (HP) plugin pro přesné streamování na rozdíl od MPlayer plugin, který mi klidně načte pořad předcházející zvolenému o dvě hodiny... Vše aktuální Firefox v Archu.
    4.1.2007 12:39 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funkčnosti na online ČT24
    No tak se rovnou vrať v čase, sejdi se se Ríšou stalmanem a řekni mu že celý to GNU snažení je a bude nahovno a at se na to vysere... :-)) Ty vole ty nemáš prachy na pořádnej operační systém? :-)) hehe
    4.1.2007 13:24 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funkčnosti na online ČT24
    Nemohl byste se vzdalit ? Ja tedy nevim, ale tady o takove vykriky nema asi nikdo zajem. Co myslite ?
    4.1.2007 14:24 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funkčnosti na online ČT24
    Já ho mám blokovaného. :-) Ale možná by to chtělo funkci „Blokovat vybrané blbce, ale zobrazovat spravedlivě rozhořčené odpovědi“. :-D
    5.1.2007 03:10 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funkčnosti na online ČT24
    hehe. :-) na argumety neodpovědět a samy ze sebe dělat imbecily... :-) Klidně si s tebou vole změřím IQ protože já nejsem ovce a mám ho dostatečně vysoký na to aby ti nakopal prdel... :-))
    5.1.2007 03:16 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funkčnosti na online ČT24
    jaký výkřiky vole? to že ti říkám že když by nebyl stalman tak by jsi tu nebyl páč by nebyl ani portál o linuxu je natolik logický a srozumitený, že tvé argumenty o tom že je super používat něco uzavřeného je natolik zcestný že ač na tvůj věk jsi pořádný blb a hovado, který akorát o linuxu žvaní a a neuvědomuje si proč tu vůbec GNU hnutí je. Já sice taky používám nvividia drivery na linuxu, ale to neznamená že jsem z toho odvařenej a že bych nepodpořil nějakým způsobem uvolnění, což ty evidentně v případu streemování nechceš. takže jsi bud pitomec, schizofrenik a nebo totální pomatenec který ví hovno, jsoucí ovcí a z teto tvé blbosti se ti budu pořád smát do ksichtu protože jsi HUMAN SCUM plazící se ve vlastních výkalech... :-)))) LOL.
    5.1.2007 08:49 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funkčnosti na online ČT24
    Nad vaší češtinou uchcávám blahem, u poloviny vět netuším ani zbla, co jste chtěl říct :-) tvé argumenty je natolik zcestný že ač na věk jsi hovado, no neříkejte, že to není geniální. Jazyk třiadvacátého století!
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    5.1.2007 13:14 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funkčnosti na online ČT24
    jo to já su rád že pobavím. :-)
    5.1.2007 11:28 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funkčnosti na online ČT24
    Hm, doposud jsem myslel, že ty příspěvky tady myslíš vážně a jsi jenom nevychované hovado, ale teď vidím, že to je asi celé recese (protože takhle blbej snad diskutující na tomto serveru být nemůže).
    5.1.2007 13:13 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funkčnosti na online ČT24
    HEhE. :-) neco mzslím vážně něco ne. jak kdy. ale prdel mám rád. :-))
    Jardík avatar 4.1.2007 19:04 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funkčnosti na online ČT24
    RealPlayer není v 64-bit verzi, takže mi jaksi nejede a 32-bit knihovny kvůli tomu instalovat nehodlám.
    Věřím v jednoho Boha.
    4.1.2007 19:05 Kozuch | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    No tohle nase EU trochu nevychytala, pravda.
    Marek Bernát avatar 4.1.2007 23:28 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Naše EU? Ono je ich už viac? V poslednej dobe to nesledujem :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    5.1.2007 16:49 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti použití Windows Media na webu EU
    Jasně, vždyť EU jsme přece my ... ovšem teď honem nevím, jestli je to dobře, nebo špatně :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.