abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: 2 veřejná rozhraní

    6.11.2013 08:39 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    2 veřejná rozhraní
    Přečteno: 1599×
    Dobrý den,

    protože si nejsem jist, zda tomu správně rozumím, chtěl bych vás požádat o pomoc / radu.

    Na serveru (bráně) byly 2 NICky, jedna vnitřní a jedna s veřejnou IP. Přidal jsem tam třetí kartu, protože ...

    O2 nám přidělilo také nějaké veřejné IP adresy, tak jsem je požádal, aby v dodaném Cisco routeru jednu veřejnou IP přidělili na MAC této třetí karty.

    Toto připojení od O2 (používané zejména pro jejich IP telefony) nehodlám (vzhledem k poměru propustností s linkou od ISP ) používat na běžný provoz, spíše jako nouzový kanál v případě, že padne to primární připojení.

    Nastavil jsem na té třetí kartě parametry, které mi O2 sdělila, ale nejsem si jist, jak vyřešit routování.

    Když totiž ze serveru pinkám na IP brány, kterou jsem dostal od O2, tak se pakety vracejí (0.01 ms), když pinkám z jiného stroje na tu bránu, tak se vracejí taky( 2-15 ms), ale ping přímo na IP serveru přidělenou O2, nevrací (asi minutu) vůbec nic.
    ping 90.181.150.10
    PING 90.181.150.10 (90.181.150.10) 56(84) bytes of data.
    ^C
    --- 90.181.150.10 ping statistics ---
    97 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 96000ms
    
    Firewall na tom serveru zatím neběží.

    Tak nevím, mám tu přidanou síťovku nějak zahrnout do routování, (a hlavně tedy jak - protože pokud tam už jedna default brána je, tak si nejsem jist, jak to pořešit, aby se to nehádalo), nebo hledat problém někde jinde ?

    předem díky Milan

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    6.11.2013 10:25 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    To je jednoduché prostě dvě default nejdou prostě musíš nastavit jaké IP půjdou přes tu druhou veřejnou IP - síťovku.

    Ovšem nevím proč by jsi měl mít na serveru víc síťovek - všechny veřejné IP můžeš mít na jedné síťovce která bude připojená do internetu.

    Pokud tam máš druhý kabel k jinému ISP a nechceš to využívat není problém testovat ping a když neprojde tak přehodit default na tu druhou.
    6.11.2013 12:26 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    ano, mam tady 2 dráty, jeden od ISP, druhy od O2. připojení od O2 bych považoval za nouzové, ale připojeno by mělo být nastálo.

    Takže když mi nechodí pingy na to O2 připojení, nevím, jestli je příčinou routování nebo nějaký jiný problém... ani nevím, jak to zjistit.
    9.11.2013 04:07 citanus | skóre: 12 | Cork (Ireland)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    pro informaci tomudle zapojeni se rika multihoming, google je pak sdilnejsi.

    Pokud maji byt obe linky aktivni zaroven, a server ma odpovidat na obouch verejnych rozhranich, tak musis nastavit spravne routovani. Pravde podobne mas ted konfiguraci ve stavu kdy tvuj system komunikuje ven jen pres jedno rozhrani, pravdepodobne "prvni", ktere se konfigurovalo jako default. Tj kdyz se snazis dopingnout na O2 WAN IP, tak tvuj system se snazi odpovedet z ISP_WAN_IP. A takova odpoved za beznych okolnosti nikdy nedorazi. Abys to rozchodil, tak musis spravne nastavit routy a jejich pravidla. Zaklad je nakonfigurovat to aby system odpovidal pres rozhrani na kterem trafik obdrzi..:

    Nejdriv je treba zalozit v /etc/iproute2/rt_tables vlastni routovaci tabulky pro ISP a pro O2. A nastavit jim defaultni routy ven.
    ip route add ISP_WAN_NET/MASK dev ISP_WAN_IFACE src ISP_WAN_IP table ISP
    ip route add default via ISP_WAN_GW table ISP
    ip route add O2_WAN_NET/MASK dev O2_WAN_IFACE src 02_WAN_IP table O2
    ip route add default via 02_WAN_GW table O2
    
    je treba nastavit defaultni routovaci tabulku. Tady rekneme, ze se system bude routovat trafik z brany pridelene danemu ifacu.
    ip route add ISP_WAN_NET dev ISP_WAN_IFACE src ISP_WAN_IP
    ip route add O2_WAN_NET dev O2_WAN_IFACE src 02_WAN_IP
    
    Pak je treba jeste nastavit defaultni gateway
    ip route add default via ISP_WAN_GW
    
    takhle nejak zajistis aby veskerej prichozi trafik byl zodpovezenej z ifacu a ip na kterej prisel
    ip rule add from ISP_WAN_IP table ISP
    ip rule add from O2_WAN_IP table O2
    
    ip route add LAN_NET     	dev LAN_IFACE table ISP_WAN_IP
    ip route add O2_WAN_NET     dev O2_WAN_IFACE table ISP_WAN_IP
    ip route add 127.0.0.0/8 	dev lo   table ISP_WAN_IP
    
    ip route add LAN_NET     	dev LAN_IFACE table 02_WAN_IP
    ip route add ISP_WAN_NET    dev ISP_WAN_IFACE table 02_WAN_IP
    ip route add 127.0.0.0/8 	dev lo   table 02_WAN_IP     
    
    pak se da jeste ruzne resit balancing wan linek. Muzes udelat failover defaultni wan link. A kvanta jinych veci.,.
    pavlix avatar 9.11.2013 16:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.11.2013 14:51 citanus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    doufam ze Vam to projde, aktualne je to v rhelu velmi neprehledne. Clovek musi editovat mraky souboru aby to sprovoznil, pripadne upravil konfiguraci.
    26.11.2013 14:49 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Omlouvám se za pozdní reakci, ale pár dnů se tady nic nedělo, domníval jsem se, že už to tady uschlo a odpovědi se nedočkám ...

    Děkuji všem, kdo se snažili pomoct. hodně mně nakoplo "multihoming" - konečně pojem, který dává v googlu odpověď. A pak také - RTFM. Pravda, nevěděl jsem z které strany to mám začít číst, ale s tím Multihoming-em mě už google navedl.

    Jelikož tu mám rozjetý Shorewall, který mi přijde lidštější než zápisy IP a současně řeší přehledně firewall, dnat a podobný čachry, (a hlavně mám s nim už nějaké zkušenosti) našel jsem schůdnou konfiguraci pro 2 IPSka, z nichž jedno je nouzové, ale přitom aktivní. Po chvilce trápení a RTFM je konfigurace bez chyb, až budu mít čas to naostro vyzkoušet, tak uvidím, jak se mi povedlo to splácat.

    Milan
    2.12.2013 14:10 necojakolinux | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Není v těch posledních 6 řádcích chyba ? Nemá to být takhle ?
    ip route add LAN_NET     	dev LAN_IFACE table ISP
    atd ...
    
    2.12.2013 16:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Má. A routy pro 127.0.0.0/8 jsou zbytečné, protože ta je už v tabulce local (255), která se prohledává jako první.
    18.12.2013 16:26 necojakolinux | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Hmm , tak jsem postupovala podle návodu + další návody na internetu , a když to spustím tak dostanu tohle :
    Database /etc/iproute2/rt_tables is corrupted at ip route add 10.00.00.0/24 dev eth0 src 10.00.00.122 table ISP
    
    Výpis z rt_tables
    #
    # reserved values
    #
    255     local
    254     main
    253     default
    0       unspec
    300     ISP
    301     O2
    
    .. pak následuje ten řádek který to vypisuje
    
    Ve výpisu z ip route je :
    ...
    default via 10.0.0.138 dev eth2  metric 100 
    default via 10.00.00.1 dev eth0  metric 100
    
    takže jsou vlastně obě rozhraní ve stejné tabulce :/. A připojení e mi zvenku detekuje jako z eth2 /napřkl. mojeip.cz/

    Někde mám malou chybičku a nějak nemohu přijít na to kde .
    18.12.2013 17:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Číslo tabulky je osmibitové, takže 300 a 301 je moc.
    18.12.2013 17:55 necojakolinux | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Dala jsem tam tedy 10 a 11 ale výsledek je stejný . :/
    18.12.2013 18:42 necojakolinux | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Ještě mě napadlo jestli informace o jádru nebude mít nějakou roli .
    2.6.32-53-generic-pae
    
    18.12.2013 19:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Můžete sem (jako přílohu ke komentáři, ne copy&paste) dát přímo ten soubor, o kterém příkaz tvrdí, že je "corrupted"? (Ten opravený, samozřejmě.)
    18.12.2013 19:50 necojakolinux | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Příloha:
    IP adresy jsem pozměnila . Když dám třeba příkaz ip route show table main .. takto vypíše výše uvedou hlášku
    18.12.2013 20:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní

    Ty příkazy tam nemají co dělat, rt_tables (ne rt_tables.txt) je jen tabulka pro převod mezi jmény tabulek a čísly, která jim odpovídají. Příkazy je potřeba spustit, ne přidat na konec tabulky.

    A pro příště:

    IP adresy jsem pozměnila

    Když někdo píše, že chce ten soubor, o kterém příkaz hlásí, že je v něm chyba, tak chce právě ten soubor. Ne nějaký náhodně pozměněný, aby pak marně hloubal, co je v něm špatně, protože ta chyba tam vlastně není (což se v tomto případě naštěstí nestalo).

    Ještě jedna poznámka: odvykněte si přidávat náhodně nuly na začátek čísel, jinak jednoho dne zažijete nemilé překvapení:

    mike@lion:~> ping -n 10.010.104.122
    PING 10.010.104.122 (10.8.104.122) 56(84) bytes of data.
    From 149.44.162.82 icmp_seq=1 Destination Host Unreachable
    
    18.12.2013 20:29 necojakolinux | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Každopádně děkuji za rady , já se ráda učím .

    ad1) :) rt_tables.txt je tam proto že jsem to uložila ve win . A ten jaksi soubory bez přípon nemá rád. Jsem připojena na ten počítač přes ssh /putty/ ad2) Já se mylně domnívala, že se to zapisuje do rt_tables

    ad3) přidávání náhodných nul jsem nepochopila , já nikam na začátek nuly nepřidala

    Dala jsem to tedy do samostatného spustitelného souboru . /načte se i po startu/ Teď jsou výpisy po spuštění toho souboru :
    #ip route show table ISP
    ...
    default via 10.010.104.1 dev eth0
    
    #ip route show table O2
    ...
    default via 10.0.0.138 dev eth2
    
    Teď se konečně vzdáleně připojím přes obě rozhraní k počítači přes ssh . Ještě jednou děkuji . Alice

    18.12.2013 21:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    #ip route show table ISP
    ...
    default via 10.010.104.1 dev eth0
    

    Hm… jestli tohle opravdu píše příkaz ip, tak je něco v nepořádku. Mimochodem, správná hodnota je 10.10.104.1 nebo 10.8.104.1?

    19.12.2013 07:42 necojakolinux | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Ne, je tam úplně jiné číslo, ale to je jedno /psala jsem že jsem IP změnila/ . :) , tudíž je ta IP nesmysl.
    19.12.2013 08:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní

    Úžasné… takže já se jako blbec snažím vymyslet, jak je možné, že příkaz ip vypisuje nesmysly, dokonce jsem se díval i do gitového logu, jestli tam není oprava nějaké podobné chyby, a pak se dozvím, že on je vlastně nevypisuje a že jste si je vymyslela, přestože jste v jednu chvíli tvrdila, že

    já nikam na začátek nuly nepřidala

    a ten falešný výpis pošlete přímo v odpovědi na příspěvek, ve kterém jasně píšu

    Když někdo píše, že chce ten soubor, o kterém příkaz hlásí, že je v něm chyba, tak chce právě ten soubor. Ne nějaký náhodně pozměněný, aby pak marně hloubal, co je v něm špatně, protože ta chyba tam vlastně není (což se v tomto případě naštěstí nestalo).

    Ale co, vy stejně považujete utajení svých neveřejných IP adres za tak zásadní, že si ze mne stejně dál děláte legraci, posíláte své výmysly a vydáváte je za výstup příkazu.

    Takže se nedivte, až bude příště žádat o radu s obfuskovanými konfiguračními soubory a výpisy příkazů, že se na vás ostatní raději vykašlou, než by se nechali vodit za nos.

    19.12.2013 09:17 necojakolinux | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    No třeba, kdyby jste se tak nerozohňoval hned po ránu a POŘÁDNĚ si přečetl od začátku že IP jsou smyšlená, tak bychom tuhle zbytečnou debatu dál nevedli. IMHO od začátku snad bylo jasné, že na IP adrese to nestojí . Trochu míně testosteronu by to chtělo ... nádech .... výdech ...
    19.12.2013 10:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Tak tohle už je opravdu neuvěřitelná drzost. Zbytečně a nesmyslně plýtvat časem někoho, kdo se vám snaží pomoci a pak mu ještě vynadat a tvářit se, že je to vlastně jeho chyba. No nic, tuhle chybu už (aspoň ve vašem případě) opakovat nebudu…
    19.12.2013 10:33 necojakolinux | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    ?? Opravdu Vás nechápu. Buď jste vstal ráno levou nohou, nebo máte jiný problém. Nikdo Vám tu nenadává, já osobně jsem Vám poděkovala za pomoc. Jak píšu .. nádech .. výdech ..
    19.12.2013 11:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní

    Zkuste se raději místo bádání nad tím, kterou nohou jsem vstal, a doporučování dechových cvičení zamyslet nad sebou a svým přístupem k těm, kdo se vám snaží pomoci, a jejich času.

    Obfuskovat konfigurační soubory a výpisy není obecně dobrý nápad a v případě, že po vás někdo výslovně požaduje neobfuskované, už vůbec ne. Tím, jak jste tvrdila "já jsem tam tu nulu nenapsala" (což nebyla pravda) a později se divila, že jsem vám to uvěřil, jste tomu ovšem nasadila korunu. Za takových okolností jsou řeči o testosteronu a vstávání levou nohou buď projevem do nebe volající ignorance nebo ještě větší drzosti.

    19.12.2013 11:40 necojakolinux | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Přečtěte si prosím, po sobě od začátku co píšete. A nevydávejte svoje "tvrzení" za moje. Ale jak jde vidět, jste velice fixovaný sám na sebe. Tím bych asi ukončila tuto zbytečnou diskusi.
    19.12.2013 11:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní

    Ne, větu "já nikam na začátek nuly nepřidala" jsem si opravdu nevymyslel.

    Gratuluji, právě jste získala místo na mém blacklistu, což není tak úplně snadné.

    19.12.2013 12:02 citanus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Michale mate u me 5 bludistaku za trpelivost..
    pavlix avatar 19.12.2013 12:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Ne že bych chtěl obhajovat tuto nevděčnou a zakomplexovanou bytost, ale opravdu je to až tak těžké? ;)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.12.2013 12:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Docela ano. Momentálně tam mám dvanáct položek a nejméně polovina už je tam tak dlouho, že si ani nevzpomínám, kdo to vlastně byl. Obykle je potřeba troll kalibru Dvojitého Wéčka, aby mi stál za přidání na blacklist. To, že se s někým pravidelně hádám v diskusích, rozhodně nestačí. :-)
    pavlix avatar 19.12.2013 14:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    No já že jsem před se před časem zcela jistě stal adeptem ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.12.2013 14:50
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Rozmlať jí klávesnici.
    pavlix avatar 19.12.2013 12:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    No to je moc hezké. Takže ty jsi sem vůbec nepřišla pro pomoc, ale hledat do koho bysis kopla, chápu to dobře? Tak si posluž a užij si ten pocit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 19.12.2013 12:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    No třeba, kdyby jste se tak nerozohňoval hned po ránu a POŘÁDNĚ si přečetl od začátku že IP jsou smyšlená, tak bychom tuhle zbytečnou debatu dál nevedli. IMHO od začátku snad bylo jasné, že na IP adrese to nestojí. Trochu míně testosteronu by to chtělo ... nádech .... výdech ...
    Čuchám čuchám kritický nedostatek soudnosti. Někdo si tady zvykl na to, že ostatní lidé jsou tu jen od toho, aby je využil a odkopl.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.12.2013 14:29 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    <flame>Njn, zenska.</flame>
    :^)
    pavlix avatar 19.12.2013 15:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Znám i takové chlapy. Ale faktem je, že po testosteronové narážce se za tenhle komentář nemusíš stydět :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.12.2013 12:43 necojakolinux | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    to pavlix : Nepřišla jsem sem vůbec hádat. Nemám už vůbec žádný důvod do někoho kopat. Když jsem postupovala podle návodu na internetu ZDE , tak tam je to zapsané v rt_tables . Jelikož se to učím požádala jsem o pomoc, zde na abclinuxu. To, že jsem tam změnila IP bylo vlastně stejně zbytečné, protože jsem změnila or. IP 10.222.104.1 na 10.010.104.1 .Což vlastně stejně nemělo žádný smysl. Jak píšu , učím se to a tak jsem měla strach, abych nezveřejnila něco co by mě později mrzelo. Reakce /pozdější/ pana Kubečky se mi zdály neadekvátní. Což vyústilo k neplodné diskusi .
    pavlix avatar 19.12.2013 15:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Reakce /pozdější/ pana Kubečky se mi zdály neadekvátní.
    Michalovy reakce byly zcela jistě podrážděné, nicméně nemám pocit, že by kde v rámci neformální diskuze překročil únosnou mez. Nicméně z jeho reakcí bylo patrné, že je ochotný investovat svůj drahocenný čas do řešení cizího problému a to podle mě vždy zasluhuje úctu ze strany toho, kdo takové pomoci chce využít.

    V tvých reakcích ovšem na místo úcty k věnovanému času vidím postupně nemístné spílání, shazování jeho účasti, podrážděnost... to je od tazatele poněkud nemístné. Následuje sexistická poznámka (to je řevu, když si něco takového dovolí muž) a hraní si na psychologa svého spoludiskutujícího, což už jsou zcela zjevné urážky.

    Jestli se Michal skutečně špatně vyspal, má blbou náladu a přesto měl před těmi urážkami chuť pomáhat v poradně, tak za to zaslouží obdiv, nikoliv debilní poznámky o tom, že je fixován sám na sebe či jakékoli jiné urážky.

    Lidi, kteří si přijdou do poradny pro radu, mají to štěstí, že natrefí na jednoho nebo více lidí, kteří tématu rozumějí, a následně jim začnou nadávat a vytahovat na ně nějaké psychologické hry, jsou jenom směšní. Pokud tohle dokážeš pochopit, vyhraješ. Pokud ne, nemám další zájem si o tom povídat ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.12.2013 15:16 necojakolinux | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Mea culpa, mea maxima culpa ... více již nemám síly k tomu co dodat ..
    pavlix avatar 19.12.2013 16:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Nádech... výdech... a začít znova. Dát tomu víc vlastní snahy a přemýšlet než něco napíšu ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.12.2013 16:11 necojakolinux | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Jedno Vám chlapi ale napsat musím :) . A teď to opravdu myslím v dobrém. Četla jsem si celé odpoledne Vaše příspěvky /pavlix,Kubeček/ v internetových diskusích a musím uznat, že každopádně víte o čem jste psali. Našla jsem ještě spousty dobrých věcí, které jste publikovali. Opravdu mi to pomohlo k dořešení dual WAN připojení mého malého serveru. Docela mě to to mrzí, že to na poprvé nedopadlo lépe. Přeji Vám pěkné svátky a silvestra /bez výpadku ISP a pod :)/
    pavlix avatar 19.12.2013 16:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2 veřejná rozhraní
    Gratuluju a rovněž přeju pěkné svátky a přidávám drobnou poznámku že ne úplně vše, co napíšu, myslím doslova, asi tušíš, co mám namysli.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.