abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 710 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Tichý notebook na programování

    17.5.2019 16:45 Karel
    Tichý notebook na programování
    Přečteno: 1413×
    Dobrý den. Může někdo doporučit notebook, nejlépe s procesorem od AMD a integrovanou grafickou kartou, který je vhodný na programování po večerech, a který bude dostatečně výkoný na to, aby kompilace větších projektů netrvala dlouho? Zároveň by měl být tichý, úplně nejlépe, kdyby byl v IDLE a při programování, popř. při občasném sledování nějakého filmu naprosto tichý a pasivně chlazený a případný ventilátor se začal točit až třeba při delší náročné kompilaci. Ale ani při kompilaci by to nemělo být příliš hlučné. Důležitá je 100% kompatibila s novými distribucemi (Ubuntu 19.04, Arch Linux, nebo něco podobného aktuálního). Případné dodávané Windows mě nevadí, ale pokud by tam nebyly, bylo by to plus. Dá se něco takového vůbec u nás sehnat? Ptal jsem se už ve třech eshopech a ani jeden mi nebyl schopný takový notebook doporučit. Děkuji, Karel.

    Odpovědi

    k3dAR avatar 17.5.2019 19:18 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    co nejake pasivni Lenovo Ideapad/Yoga s mene vykonym CPU, s tim ze bys kompilace provadel distribuovane nebo vzdalene na silnejsim PC mimo dosah usi?
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    17.5.2019 19:30 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování

    AMD — to ještě existuje? (Pokud má být notebook tichý, Intel je ta správná volba.)

    k3dAR avatar 17.5.2019 19:39 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    AMD to je ten vyrobce CPU co nakopak Intelu za posledni 1-2roky zadek vykonem i cenou, zaroven jeho CPU jsou (vicemene) imunni proti v Intel CPU(zjistenych) zranitelnostem za posledni 1-2 roky...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    5.6.2019 08:51 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování

    Kde jsou fakta a čísla? :-) Kdykoliv jsem se někde na tohle ptal, podle kterých benchmarků nebo kterých aspoň trochu objektivních ritérií stojí AMD za řeč, odpověď sestávala z výmluv bez čísel nebo jiných podkladů.

    Dívám se dívám (jako kdysi Petr Hapka) do výsledků různých benchmarků na webu a vidím … že zaprvé Intel natrhne AMD prdel asi tak o 50% ve stejné cenové kategorii, pokud jde o výkon, ale že to zdaleka ještě neukazuje celý průser AMD, protože AMD má na stejný výpočtení výkon klidně dvojnásobek spotřeby.

    Takže jasně, AMD prý Intelu nakopne prdel cenou — jen v ceníku to není nikde vidět, ba přesně naopak — a výkonem — jen v žádném benchmarku to není vidět, ba přesně naopak.

    Zranitelnosti jsme už řešili jinde — Intel má 98% datových center, pročež je snadno a rychle k dispozici, kdykoliv si nějaká akademická instituce usmyslí zkoumat zranitelnosti procesorů. AMD celkem po zásluze nikde není. Jistě se AMD hodí všude tam, kde se dá ještě pořád levně topit na noční proud. O levném počítání ovšem nemůže být řeč. Pokud jde o tajemný proprietární firmware a záhadná zastaralá zařízení na procesoru, nemá AMD Intelu co vyčítat.

    5.6.2019 13:40 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Z linku:
    Procesor    : i7-8700K       | Ryzen 7 2700X
    gaming skóre: 100            | 97.2
    app skóre   : 70.4           | 70
    jádra/vlákna: 6 / 12         | 8 / 16
    clock       : 3.7 / 4.7 GHz  | 3.7 / 4.3 GHz
    TDP         : 95W            | 105W
    cena        : $369.99        | $289.99
    
    Procák má o 2 jádra víc, ale jen o 10W víc. Takže Intel má 15.8W na jádro a AMD jen 13.1W na jádro (a pokud nelze porovnat oba výkony, tak proč s tím linkem argumentuješ v diskuzi o spotřebě). Počet vláken je u Intelu irelevantní, protože se u Intelu kvůli chybám nevyplatí mít HT zapnutý. U AMD nevím, spectre není tak kritický, ale i kdyby, tak je to pořád víc normálních jader. Maximální dosažitelný takt je u AMD nižší, ale zase pokud musí utáhnout víc jader než Intel tak se to dá pochopit. Ohledně ceny vidím AMD o 80 dolarů levnější při prakticky stejném skóre.

    Ohledně skóre: je otázka jak moc optimalizovaný jsou windowsy pro běh na ryzenu. Četl jsem, že pro ty vícečipové procesory má plánovač úloh ve windows problém s migrací procesů mezi čipy (efektivně problém migrace na NUMA). V linuxu nepředpokládám nějaký neřešitelný problém v nastavení plánovače. Ještě k tomu vícečipovému designu. To je právě geniální řešení technického problému výtěžnosti výrobního procesu. Poškozené čipy z wafferu jdou pořád zkombinovat ve vícečipovém designu a díky menší ploše čipu je vyšší šance, že bude čip funkční. CPU čip zároveň vůbec nezávisí na chybách v IO částech, protože ten má samostatný čip.

    A nyní k dalším datům z wikipedie:
    Procesor    : i7-8700K                    | Ryzen 7 2700X
    L1 cache    : 64 KiB / core               | 64 KiB L1i, 32 KiB L1d / core
    L2 cache    : 256 KiB / core              | 512 KiB / core
    L3 cache    : 12 MiB                      | 16 MiB
    PCIe linky  : 16 gen3 + DMI3 (~ x4 gen 3) | 24 gen4
    
    Velikost cache byla vždycky kritická, kromě jiného zabila ty Pentium III kompatibilní Via C3 procesory. Microblaze se kterým jsem si hrál na FPGA byl s malou L1 cache (a bez L2 cache) totálně retardovaný, stejně tak routerové čipsety založené na MIPSu a jen s malou L1 cache (třeba vocore2 subjektivně pomalejší než duron). V cache vede AMD (a navíc neleakuje časování kernel space cache miss/hit jako Intel).

    Co se týče konektivity, tak i zde totálně prohrává Intel. Hledal jsem po webu a fakt to vypadá, že PCIe konektivita procesoru s periferiema je méně než poloviční než AMD (= takže možná jen jeden SSD a jedna GPU u Intelu, u AMD jsou i jen podle počtu navíc 4 lajny a to nemluvím o tom, že mají dvojnásobný průtok díky novější generaci).
    Although desktop Coffee Lake processors use the same physical LGA 1151 socket as Skylake and Kaby Lake, the pinout is electrically incompatible with these older processors and motherboards.
    LOL a tak je to u Intelu skoro u každé generace. Dokud bude takhle prasit sockety, tak má u mě dost velké mínus. To u AMD už bude AM4 socket už 3. generaci a nejspíš ještě chvilku vydrží. A celkově co jsem zkoumal se u AMD nemění sockety nějak extra často (například když se změnila architektura u K8 a vymyslel se hypertransport, AM2 až AM3 byly dokonce částečně kompatibilní). U Intelu změnili jen na just kompatibilitu u P3 a to myslím dokonce 2x. U prvního P4 vydržel socket méně než rok. U 478 bylo snad 5 socketů: P3-M, P4, P4-M, core 1/2 socket M, core 2 socket P. Ještě bych pochopil ten skok na Core (i když kromě vyššího bus speed se žádné věci jako hypertransport nepřidávali, všechny CPU mají klasické FSB, P4-M - dothan má navíc stejný FSB jako core 1). Změna mezi socket M a socket P je podle mě jen uměle vytvořená (maximálně ve stylu: jsem línej routovat floorplan). Jo a vlastně ještě je socket P' pro core 2 quad, který má navíc pár pinů a prej jde provozovat jen v některých socket P deskách.

    Apropo offtopic: nenapadá někoho jak rychle zapájet piny u socketu 478? Jeden po druhým mikropájkou mě přijde, že nakonec budou jako podle plotu :-D.
    Pokud jde o tajemný proprietární firmware a záhadná zastaralá zařízení na procesoru, nemá AMD Intelu co vyčítat.
    To souhlas, celý x86 je dost odpad (zdravím MP :-D ).
    6.6.2019 03:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Tak update gen 4 má až Zen2, 2700X bude mít tedy jen gen3 (ale pořád má víc linek).
    otula avatar 10.6.2019 10:21 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Apropo offtopic: nenapadá někoho jak rychle zapájet piny u socketu 478? Jeden po druhým mikropájkou mě přijde, že nakonec budou jako podle plotu
    Přestože bez brýlí, na blízko jsem úplně slepý a mám dnes už problém zapájet i obyčejné drátové vývody, ale na YT jsem viděl pár návodů, jak podobné srandičky pájeli pomocí pájecí pasty s případnou dopomocí (nevím, jak se to správně jmenuje) toho měděného spletence. Takže vůbec nepřikládali pájku k jednotlivým vývodům, ale nanesli pájecí pastu (kovovou, ne tavicí) a zahřáli to všechno naráz. Ta pájka se krásně sama rozdistribuovala k jednotlivým vývodům. Vypadalo to strašně jednoduše, stejně jako vše, když to dělá někdo, kdo to umí :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    10.6.2019 21:09 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Njn právě že i já taky už blbě vidím a dělat všech skoro 500 pinů jeden po druhým s pinzetou by bylo utrpení :-D.
    10.6.2019 21:14 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Hmm ale když nad tím přemýšlím, tak by možná šlo použít BGA reball stencil menší rozteče (aby kovovej pin nevypadnul, ale šel stále prostrčit).
    otula avatar 10.6.2019 23:37 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Trpělivost přináší růže ;-) :-D

    A jestli by šel použít BGA reball stencil, to já nevím, jsem jen takový patlal amatér, co si bastlil před desítkami let a teď si občas hraje s Arduinem :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.5.2019 20:38 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    To byl dobrej joke :-D.

    5.6.2019 06:05 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování

    Chápu, že někomu, kdo tuhle problematiku příliš nesleduje, může realita připadat jako joke. Je to něco podobného jako Dunning-Kruger efekt. Jo, tak to prostě chodí.

    17.5.2019 21:30 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování

    Intel - to ešte existuje (pokial ma byť notebook bezpečný, tak AMD je správna voľba.)

    Ja sa čudujem, že Intel nedostal zákaz predaja svojích cpu po zistení väžnych hardvérových chýb, hlavne už vyrobených cpu. Ak nové nie sú zasiahnuté chybami, tak tam nie je problém. Všetko čo navrhol, vyrobil človek má svoje chyby. Bezchybný výrobok je mýtus.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    5.6.2019 07:12 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování

    Výstavní nesmyslné kecy.

    Protože má Intel drtivou převahu ve všech datových centrech, je asi jasné, že chyby Intelu jsou mnohem lépe prozkoumané. Na každé univerzitě, kde se nějaký tým chce zabývat zranitelnostmi procesorů, je farma strojů s Intelem hned za rohem k sehnání, stejně jako v cloudu, zatímco AMD v praxi neexistuje, kromě několika nepoučitelných domácností, které chtěly procesor za pět korun padesát … a taky ho dostaly. Co na tom, že má výkon z minulé pětiletky za spotřebu ze současné pětiletky.

    Tady jsem o tom psal podrobněji, co a jak, včetně odkazů na zdroje. V konečném důsledku nikde není psáno (a není nijak vyloučeno), že AMD je mnohem větší riziko než Intel.

    5.6.2019 12:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Protože má Intel drtivou převahu ve všech datových centrech, je asi jasné, že chyby Intelu jsou mnohem lépe prozkoumané.
    Faktem je, že ty nejzávažnější chyby umožňující číst kernel space jsou ale AFAIK jen na Intelu. AMD tvrdí, že jeho architektura tyhle útoky znemožňuje a za mě je docela možné, že rozdílný vývoj obou architektur od 586 to klidně mohl umožnit. Za poslední rok je prostě bezpečnější používat AMD než Intel i kdyby to byla pasivita ve stylu: pohybuju se jen mezi proočkovanými lidmi, takže očkování nepotřebuju. A tato situace bude platit do té doby, než Intel předělá návrh architektury pro plnou kontrolu vůči neplatným přístupům do kernel space nebo dokud někdo nenajde ekvivalentní bugy v AMD.

    Ohledně management enginu u obou výrobců souhlasím, obojí je hnusnej blackbox.

    Jinak z té odkazované diskuze:
    Meltdown a Spectre Power9 sice má, ale záplaty jsou k dispozici (byť samozřejmě mají své nevýhody) a dá se dohledat, co se ve firmwaru měnilo atd.
    To není záplata ale odporný hack :-P. Už je to pár měsíců, co jsem to studoval, ale oni znásilnili opkód nějaké instrukce, která se používá nejspíš jen s JTAG-like debugerem pro trasování a udělali z ní instrukci, která se má volat při každém přepnutí úloh. A která navíc natvrdo flushuje cache.
    5.6.2019 14:53 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování

    To isté je možne povedať o Intel. Ktorí z domacich intelov má virtualizáciu ? Žiaden. Len serverovské cpu.

    Urob na svojom Intely openssl speed

    Tiež som si myslel, že amd bude supertuxkart vyťažovať naplno. A predsa nestalo sa. Možno jedno jadro a to ani nie na najvyššiej frekvencii. To bude asi tými šiesťími grafickými jadrami.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    5.6.2019 18:35 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Napríklad ja mám v lacnom notebooku starý i3-4005, a ten má virtualizáciu VT-x aj s EPT. Je pravda že nemá VT-d, ale to je pochopiteľné pri notebooku čo má grafiku akurát tak v APU. Toľko k tomu žiaden.

    Ten benchmark openssl speed a ani cryptsetup benchmark nemá v mojom prípade moc význam pri CPU z Q3 2013 aj keď v ňom mám AES-NI (a aj SSE ktoré sa IMO tiež na ten prípad používali). Ale keby si veľmi, veľmi a veľmi chcel, tak ti dám výsledky tých benchmarkov.
    5.6.2019 21:51 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování

    Nie. nie je to nutné. Pokial si nechceš uvariť notebook.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    6.6.2019 08:58 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Čo nie je nutné?
    6.6.2019 22:01 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování

    Predsa spustenie openssl speed.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    7.6.2019 07:57 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Nerozumiem prečo by mal krátky benchmark uvariť notebook. Notebooky majú chladenie a aj senzory teploty, takže maximálne by mi to počas toho výkonnostného testu chvíľu hučalo alebo by sa to preventívne vyplo (ak by som mal zanesené vetráky, čo nemám).

    A to aj v prípade ak sa jedná o výkonnostný test enkrykcie pre HW ktorý má priamo v CPU kryptoakcelerátor.

    Keď tú tvoju obavu o môj HW dokážeš zrozumiteľne vysvetliť, tak ti dodám výsledky z oboch výkonnostných testov. Aj keď to bude v mojom prípade výsledok z 5 rokov starého, a hlavne lacného CPU a dosť zaostávať oproti mladším CPU. Vyjma Atomov, Celeronov alebo iným vykastrovaným výrobkom.
    17.5.2019 20:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Jaké cenové rozpětí? Jaké časové rozpětí kompilace? (na thinkpadu T60p mě trvá kompilace GCC asi 3 hodiny, kernel pro ten thinkpad asi 45minut).

    Uvědomuješ si že požadavek na tak náročnou úlohu jde přesně proti té tichosti? Jako on i ten thinkpad T60p se SSD je prakticky nehlučný, ale při kompilaci se z něj stane přímotop. Kdybys koupil normální desktop ryzen, tak mu můžeš dát pasivní chlazení a podtaktovat, takže se v něm nebude normálně skoro nic točit/hlučet.

    Notebooky co jsou pasivně chlazený (to budou spíš netbooky a tablety IMO), budou kompilovat věky.
    Důležitá je 100% kompatibila s novými distribucemi (Ubuntu 19.04, Arch Linux, nebo něco podobného aktuálního).
    Intel grafárna asi OK, GPU od AMD velmi dobré, GPU od nvidie bude blé. Ostatní HW je +- OK dneska (teda například nekupovat ralink bluetooth PCI, protože na to je nějakej proprietární userspace driver, kterej nefunguje ... ale zase bluetooth nikdo nepotřebuje [/hyperbola] ).

    U ARM věcí budeš muset něco řešit vždycky (GPU drivery jsou obvykle proprietární) a na kompilaci má asi menší výkon (i když vypadá to, že rockpro64 z 2018 útočí rychlostně na ten 12 let starej thinkpad :-D).
    17.5.2019 21:41 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování

    Ešte by mohol použiť ccache ale neviem či to bude dobre fungovať na viacjadrovom procesore.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    19.5.2019 08:16 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Tak při dlouhé kompilaci neočekávám úplný klid, ale alespoň jen mírný hluk. Né nějaké vzlétající letadlo. Při psaní kódu se může procesor poflakovat a mohl by být v tom případě chlazený pasivně bez točení ventilátoru.

    S cenou jsem ochoten jít tak do 50000 Kč. Pokud za to notebook bude opravdu stát, a nebude to jen předražený model, který stejně hučí, tak bych šel i mírně nad.

    ARM ne, musí to být x86. Opravdu bych chtěl něco od AMD. Hlavně kvůli tomu, jak moc je teď na intel chyb, které buď ani neopravuje, nebo oprava stojí desítky procent výkonu. Možná ještě počkám, někde jsem četl, že má AMD vydat nové procesory, tak by možná mohlo být v blízké době něco nového.

    Opravdu je kompilace na notebooku tak pomalá? Na desktopu mám i9 9900K (ano Intel), a tam build kernelu je v jednotkách minut. Přesně jsem to neměřil, ale víc než 5 minut to určitě není.
    19.5.2019 21:28 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Opravdu je kompilace na notebooku tak pomalá? Na desktopu mám i9 9900K (ano Intel), a tam build kernelu je v jednotkách minut.
    Tak to moje je core2duo, jsem psal thinkpad T60p, ale minimální až nulové aktivní chlazení bude mít za následek zpomalení i na moderních noteboocích. To je fyzika, aby se to skoropasivně uchladilo, tak se bude muset procesor podtaktovat/podvoltovat, což zpomalí build. Na to taky nepotřebuješ ultra speciální notebook, ale stačí koupit libovolný výkonný notebook (takže ne nějakej "moderní" hybrid mezi tabletem a netbookem) a vhodně ho nastavit, aby byl při idle natolik podtaktovaný, že nebude točit větrákem.

    Jestli teda chceš co nejmenší spotřebu a bezpečnost vůči meltdownu, tak bych šel asi do nějakého AMD APU. Tím že tam nebude externí GPU, tak ušetříš nějakej ten stupeň. Akorát teda ty APU co jsem zkoušel jsou rychlostně nic moc (starám se o hp255 g5 a je to líný jak prase, vůbec bych se nedivil kdyby byl ten o generace starší thinkpad rychlejší :-D ). Možná něco s ryzenem (jakýkoliv výkonější model) a pak podtaktovat. Starší generace AMD byly dost energeticky náročný. Do těch 50kKč se to vejde vždycky, ale kdybych měl teda volnejch 50k, tak si koupím nějakej miniITX a zavřu ho do skříně a budu se na něj z levnýho netbooku prostě připojovat sshčkem.

    V každém případě v takové konfiguraci nikdy nedosáhneš výkonu i9 a když budeš podtaktovávat, tak si ten výkon ještě snížíš (asi to bude rychlejší než těch mejch 45minut to jo, ale jako i9 s 5 minutama fakt ne).
    19.5.2019 23:19 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Není jednodušší se pasivním notebookem na výkonný desktop terminálově přihlásit a náročný vývoj provozovat vzdáleně na něm? Výběr notebooku tak podřídit pouze výdrži/display/klávesnici(touchpadu)?
    19.5.2019 23:54 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Pořád musíš být smířen s tím, že nejvýkonnější současné AMD do notasu je Ryzen 7 2700U proti i9 9900K jsi na 1/3 výkonu v max zátěži. Samozřejmě klapání písmen při programování utlačí pasivně každý moderní notebook. Pokud chceš vážně na práci, tak notebook se sim kartou a dobrým datovým tarifem, postavit tunel na ssh a skripty, které ve chvili kdy pustíš build tak rsyncnout na desktop postavit tam a vysledek rsyncnout zpět. Bude významně rychlejší řešení než programovat na notebooku.
    20.5.2019 01:24 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    17.5.2019 21:35 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování

    Kompatibilu zaistíš len tým, že použiješ vyhľadávač a budeš zisťovať či v tvoje distribúcii je prítomný firmvér. Jedine môžem upozorníť, že u noviniek v oblasti hw môže byť problém, že ešte nestíhli urobiť fw pre linux.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    19.5.2019 13:43 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    thinkpad a485
    k3dAR avatar 19.5.2019 16:50 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    19.5.2019 16:58 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Vydrz 45 az 2 hod, to je vtip? Urcite by to melo vydrzet dele ...
    k3dAR avatar 19.5.2019 20:20 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    O tolik mene je udavana papirova vydrz mezi amd a intel vezi
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    19.5.2019 21:21 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    45 minut při kompilaci velkých projektů je docela optimistický předpoklad. Notebook holt není určen na kompilaci.
    k3dAR avatar 19.5.2019 22:03 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    je tam zavadejici formulace "Poslední neduh bude očekávaná nižší výdrž na baterii v rozmezí od 45 minut do 2 hodin v závislosti na konfiguraci.", neni to ale celkova vydrz, ale jak sem psal hore, o kolik je nizsi nez varianta s Intel CPU
    papirove na Lenovo strankach je u T495 s "Ryzen 7 PRO 3700U" uvedena vydrz: "Up to 14.9 hours*, 50Wh"
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    19.5.2019 23:58 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Ale Ryzeny 3. generace ještě nejsou venku. A očekává se, že v prvních měsících bude hodně velký hlad po nich.
    20.5.2019 01:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Jo aha, tak to OK.
    7.6.2019 15:10 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    Cca 5 let zpátky jsem si nechal sestavit HP na zakázku s 8jádrem AMD. Je to tichý a výkonu přebytek. Já měl navíc ještě požadavek na rozumnou klávesnici s numpadem a rozumný rozlišení. Nevýhodou je, že je to proti současným plackám trochu tlouštík, ale doufám, že mi vydrží co nejdéle, protože v současné nabídce si opravdu nejde moc vybrat. :-)
    10.7.2019 09:10 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování

    Jo, co si někteří představují pod pojmem přebytek, to je opravdu hodně abstraktní.

    k3dAR avatar 10.7.2019 11:12 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tichý notebook na programování
    tak vime ze jsi plakal kdyz i letos tvuj desktop skoncil v TOP500 az na miste 501... ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.