abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    21.4. 04:44 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Novým vedoucím je Andreas Tille.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    21.4. 00:11 | Nová verze

    Po osmi měsících vývoje byla vydána nová verze 0.12.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 268 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.4. 23:55 | Pozvánky

    Poslední měsíc byl plný zajímavých akcí, o kterých Vám bastlíři z projektu MacGyver mohou povědět, protože se na ně sami vydali. Kde všude byli, ptáte se? Objevili se na Installfestu, Arduino Day, Hackaday Europe a tajném srazu bastlířů z Twitteru. A z každé akce pro vás mají zajímavé poznatky.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (18%)
    Celkem 674 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Adobe uvolnil Flash pro x86-64

    Po dlouhém čekání a slibování byl uvolněn Adobe Flash pro x86-64 (poznámky k vydání). Jedná se zatím o alfaverzi, ale je to začátek konce nutnosti používat speciální wrappery.

    17.11.2008 14:51 | Luboš Doležel (Doli) | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.11.2008 14:54 KaiSVK | blog: kaiov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Fantazia, este tak Java pre 64bit a je to dobre
    Changing mental contexts from one task to another wastes a lot of time. /Aaron Griffin/
    17.11.2008 15:02 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    AsciiWolf avatar 17.11.2008 15:05 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Ale to je 32bit verze (na 64bit používající 32bit knihovny (ia32))... ;-)
    17.11.2008 16:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    /usr/lib/jvm/java-6-sun-1.6.0.07/jre/bin/java: ELF 64-bit LSB executable, x86-64
    Tak ti nevím...
    Quando omni flunkus moritati
    17.11.2008 16:17 FooBar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Java ano, (Sun) Java plugin ne.
    17.11.2008 19:55 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Taky jeste chybi javaws. OpenJDK neni zatim pouzitelna alternativa protoze nepodporuje digitalne podepsany JARy.

    18.11.2008 12:52 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    hmm, tak tohle jsem netušil :-( BTW - pořád se nemohu zbavit dojmu, že jsem někde zahlédl nějaké udělátko, které umožňovalo spouště 32bit pluginy pod 64bit FF. Jen jsem si to nepoznačil a teď marně hledám (ale možná jsem si to jen popletl s IcedTea)
    Jardík avatar 18.11.2008 14:14 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    ndiswrapper či tak nějak. Sám to v ubuntu x64 používám na flash a funguje to uspokojivě, jen ta nutnost mít tam "32bit bordel".
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 18.11.2008 14:18 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    aha, to je něco jinýho .. nspluginwrapper
    Věřím v jednoho Boha.
    29.11.2008 12:06 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64

    jo, jo. To je ono. Vyzkouším, zda to s tím pojede. Díky

    18.11.2008 15:02 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    OpenJDK b12 + IcedTea 1.3 a digitálně podepsané JARy fungují. Java Webstart jsem nezkoušel, ale applety v posledních verzích chodí obstojně.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    kozzi avatar 17.11.2008 15:17 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Tusim ze me jede java na 64bit :D nazyva se to tusim openjdk (iceatea) ci tak nejak
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    randy avatar 17.11.2008 15:25 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    aj java web start? :)
    R>
    xkucf03 avatar 17.11.2008 19:33 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    JWS myslím ještě není, co jsem posledně koukal. Tohle je asi jediná věc, která mě odrazuje od přechodu na 64 bitů.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jardík avatar 18.11.2008 14:16 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Něco takového jsem četl také je, ale ten aplet pak nemá žádná omezení v přístupu na váš PC z prohlížeče (pouze omezení, jaké má uživatel, takže alespoň tak)
    Věřím v jednoho Boha.
    xkucf03 avatar 18.11.2008 21:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    vadimo avatar 17.11.2008 19:04 vadimo | skóre: 14 | Liptovský Mikuláš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Java je aj 64bitova, ale nie je kompletna. Ja som to pochopil tak, ze Sun nemohlo uvolnit vsetky kody kvoly licenciam a tak nie je mozne ju kompletne prekompilovat.
    hankey avatar 17.11.2008 23:20 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše 64 bitů?
    The following i386 packages will be installed: libcurl3
    Installing libraries ...
    The following i386 packages will be installed: libnss3-1d
    Installing libraries ...
    The following i386 packages will be installed: libnspr4-0d
    Installing libraries ...
    “Installing Flash Player 10“
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    18.11.2008 10:58 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 64 bitů?
    este mi povedz kde si zobral debian balicek pre vcerajsi release
    hankey avatar 19.11.2008 10:29 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 64 bitů?
    Tak to už nevím. Vygooglil jsem to.
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    27.11.2008 11:34 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64

    64bit Java browser plugin existuje uz pomerne davno a ako prvy sa objavil vo/pre FreeBSD :-)

    David Heidelberg avatar 17.11.2008 15:33 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Super, alespoň když někde nainstaluji 64 bitový linux, nebudu muset používat swfdec (nic proti swfdecu, ale zatím není v takovém stavu, aby mohl Flash plně nahradit)...
    cezz avatar 17.11.2008 17:28 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    ..este by to chcelo flash pre ine ako x86 cpu.. Napriklad na takom PS3 mi zatial nic ine ako swfdec/gnash neostava a pritom na samotnom PS3 systeme flash 9 je..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Grunt avatar 17.11.2008 19:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Co qemu-i386 a kqemu?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.11.2008 19:50 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    QEMU je úúúúžasně rychlé a KQEMU je pouze pro x86.
    make menuconfig, not war!
    Grunt avatar 17.11.2008 19:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    QEMU je úúúúžasně rychlé
    To je fakt, to už asi radši i ten swfdec nebo gnash, ale jde to a to je hlavní.
    a KQEMU je pouze pro x86.
    Aha.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.11.2008 06:40 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    ale jde to a to je hlavní.
    Po pravdě řečeno si chůzi představuju jinak, než že v Linuxu na PowerPC budu emulovat i386, na kterém spustím Windows, do kterých si nainstaluji Flash a Operu, ve kterých se budu dívat na web. Jeden snímek videa nebo hry za dvě minuty mě vážně neuspokojuje.
    make menuconfig, not war!
    17.11.2008 20:02 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    kqemu není jen pro i386, je i pro amd64 a to dokonce i pro FreeBSD i Windows (a možná i pro další a neměl jsem tu potřebu). Ale s použitím modulu není procesor emulován -> nelze pro vm změnit architekturu.
    18.11.2008 06:38 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    amd64 je zpětně kompatibilní. To je jako říct, že není jenom pro Core 2, ale i pro Pentia :-)
    make menuconfig, not war!
    18.11.2008 12:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    V zásadě máte pravdu, ale zrovna v diskusi pod zprávičkou o vydání flashe pro AMD64 to zní trochu zvláštně... :-)
    18.11.2008 21:34 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    To není kvůli kompatibilitě CPU platforem, ale kvůli kompatibilitě SW knihoven :-)
    make menuconfig, not war!
    zr3zo avatar 17.11.2008 15:53 zr3zo | blog: zr3zo_blog | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    A ja som sa včera trapil s pluginwrapperom a flashom :D
    tsLnox avatar 17.11.2008 15:56 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    ja se s nim trapim furt!!! v konquim furt nejede nevim proc (teda reklamy jo, ale treba youtube ne)
    zr3zo avatar 17.11.2008 16:03 zr3zo | blog: zr3zo_blog | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    no tak dufajme, že nám nastali lepšie časy
    otula avatar 17.11.2008 20:52 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    V Konquim JEDE!!! (i YouTube) :-) :-) :-)

    Konečně funkční flash pro Konqueror. I když - na druhou stranu - aspoň mne doteď neotravovaly v Konqueroru žádné flashové reklamy, a když jsem flash potřeboval, spustil jsem FF nebo Operu ;)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.11.2008 16:46 Lubos Kopecky | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    ja dneska v noci - s radosti sem ho v 1 h rano rozchodil a sel spat, dopoledne si napsal navod pro priste a o par hodin pozdeji tohle :D
    Jakub Lucký avatar 17.11.2008 16:17 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    No ještě v dubnu vyjde HURD a já budu vážně uvažovat o tom, že se blíží konec světa
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    vogo avatar 17.11.2008 16:22 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    :)
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    Grunt avatar 17.11.2008 16:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Neblíží, protože by na počest vydání HURDu musel být ještě vydán v květnu Duke Nukem Forever. Kdyby se už náhodou stalo toto, tak už bych asi opravdu bral lopaty do ruk.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Rezza avatar 17.11.2008 16:51 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Tak vyslo uz trebas Wine 1.0, tak kdovi co se muze stat :)
    17.11.2008 19:49 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Raději jsem se podíval, ale všechno je zatím v pořádku: MPlayer je pořád na 1.0 RC2 (byť je tato verze označena jako outdated) a POV-Ray 3.7 je u beta 29, která vyprší 1.11.2008. :-)
    Cartman avatar 17.11.2008 17:36 Cartman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Pro me to neni JENOM konec pouzivani wrapperu ale definitivni zbohem celym 32-bitovym dejinam... Tedy , az to bude stabilni :-)
    17.11.2008 17:54 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    opera zvlada stabilne aj ten 32b
    saly avatar 17.11.2008 18:06 saly | skóre: 22 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Nechtejte me rozesmat. Funkcni to bylo, mozna vsecko ostatni, ale stabilni rozhodne ne. Pres nspluginwrapper to bylo ve FF mnohem stabilnejsi ...
    17.11.2008 20:06 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    mne to nepada -- ani v takom extremnom pripade, ked dojde na disku miesto
    saly avatar 17.11.2008 21:31 saly | skóre: 22 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Tak to jste šťastný člověk ;-)
    17.11.2008 17:59 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    To je neuveritelne, jsem dalsi z tech, kteri (opravdu nekecam) vcera x hodin rozchazeli nspluginwrapper:).
    saly avatar 17.11.2008 18:05 saly | skóre: 22 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Co s tim proboha delate x hodin?
    David Watzke avatar 17.11.2008 18:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Kompiluje ho na nějaký starý šunce :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    saly avatar 17.11.2008 18:15 saly | skóre: 22 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Jestli to kompiluje tak dlouho, tak myslim, ze na takovem CPU ten flash ani nerozbehne :-D
    Ilfirin avatar 17.11.2008 18:17 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Taky by mě zajímalo.

    No, já se nspluginwrapperu zatím nevzdám. Díky němu mi pád flashe (ne exotická věc) nesundá prohlížeč, což se o "nativní verzi" tvrdit nedá.
    saly avatar 17.11.2008 18:23 saly | skóre: 22 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Já si zase počkám, až to nebude Alpha a pak si to sem šoupnu ... Nechci si to tady 5x reinstalovat, když zjistím, že to nefunguje spolehlivě ...
    17.11.2008 18:34 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Eh? A jak si toho dosahl? Mne teda flash sundava prohlizec a nspluginwrapper s tim nic neudela.

    Jinak prvni testy, nativni 64bit je naprosto neporovnatelne rychlejsi (naprosto plynule animace s nizkym zatizenim procesoru misto slideshow) nez 32bit + wrapper.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Ilfirin avatar 17.11.2008 18:40 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Asi mám štěstí, ale právě že nspluginwrapper mi dělá ono odstínění. Většinou to tedá dělá na youtube. Proto tomu padání říkám youtube efekt. Asi to bude něco s jejich přehrávačem.
    Ale k věci. Když to švihne, prohlížeč je v klidu, jen dám reload stránky a jsem zpět. Ten samý stroj, 32bitový prohlížeč + nativn9 flash, a je v kytkách. Takže nejradši bych používal nspluginwrapper i na 32bitu :-/.

    A právě z tohoto pohledu nejásám. Vidím, že je energie odváděna jinam, kde zas tolik potřeba není (na x84 flash funguje, s pomocí) a youtube efekt tak tedy přežije déle. Dobrá zpráva, fakt že jo :-)
    Ilfirin avatar 17.11.2008 18:42 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    PS: Tak já benchnu
    Ilfirin avatar 17.11.2008 18:55 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Heh. Tak bude to znít komicky a nebudete mi to věřit, protože jsem zaujatý antiflashák (jistě), ale o 3 až 5 procent mi ta nativní žere více CPU.
    David Watzke avatar 17.11.2008 18:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    +1
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Ilfirin avatar 17.11.2008 19:21 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Vida, už jsme dva :-).
    Já jsem stejnak hluboce přesvědčen, po té, co jinde uvedli, že mají blob, který není snadné portovat, že ve skutečnosti je to klasický flash s přibaleným vlastním nspluginwrapperem. Takže je to jen o tom, zda je wrapper uvnitř, nebo venku. Z výše uvedeného, radši venku.

    Jen můj názor.
    17.11.2008 18:58 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Testovano na cem? Videa se nepocitaji.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Ilfirin avatar 17.11.2008 19:17 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Tak já flash na nic jiného nepoužívám (kdybych mohl, ani na ty videa), takže u mě se jen ty videa počítají.
    17.11.2008 19:19 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Wtf? To je trochu ujete, ne? Videa jsou jedine co jde vyresit i bez flashe, takze pouzivat flash na videa je trochu masochizmus.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Ilfirin avatar 17.11.2008 19:24 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Jako že budu všechno, co na mě občas někde vykoukne stahovat a pak na to teprve koukat? He, tohohle je schopen tak maximálně Marek Stopka. Já to chci zkouknout a pryč.

    A mplayer-plugin je milá hračka a přehráváním flashe jen dokazuje, že je to opravdu dekódovací švýcarský nůž. Ale opět jsou věci, co nezvládne (titulky apod.) a ani to není jeho chyba, není to flash-player, jen tak umí občas sloužit.

    PS.: Prosím příště bez toho WTF.
    17.11.2008 19:28 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Mohl bych nejake konkretni video, ktere mplayer, nebo totem nezvladne (a mluvim o pluginech do prohlizece).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Ilfirin avatar 18.11.2008 11:57 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Ach jo. Můžete někdy si přečíst co píšu? Nu co, chcete odkaz, zde je http://www.youtube.com/t/captions_about
    Grunt avatar 17.11.2008 19:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    ?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.11.2008 20:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Můžu za to, že se nechci koukat na videa v pidi rozlišení? :D
    18.11.2008 09:48 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Já za to nemůžu, takže asi jo. :)
    Ilfirin avatar 18.11.2008 11:06 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Prosímtě. Kvalita těch videí je taková, že si nic jiného než ono pidirozlišení nezaslouží, jinak se bude jednat o pohybující se barevné fleky. Jsou vyjímky ale mezi ně rozhodně nepatří ty trubko.
    18.11.2008 12:59 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Je libo YouTube v 720p? Pak samozřejmě Vimeo… Ale ano, jsou to celkem výjimky.
    Jardík avatar 18.11.2008 14:28 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Fůj, odkazovat na video, kde je hnusnej britskej přízvuk ... buď taky trochu američan :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    19.11.2008 06:04 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    pfff :-) neni nad scouse a velšský akcent
    mkoubik avatar 18.11.2008 13:58 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    killall nspluginwrapper.bin a jede se dál.
    Jardík avatar 18.11.2008 14:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    No nevím, já v ubuntu 8.10 x86_64 vybral v synapticu flash plugin, stáhlo to flashplayer, nspluginwrapper + pár x86 knihoven a funguje to za 2 minuty,.
    Věřím v jednoho Boha.
    17.11.2008 18:34 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    [plamen]32bit ruleez![/plamen]
    17.11.2008 18:40 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    8 bitů musí stačit každému
    Ilfirin avatar 17.11.2008 18:41 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    10 prstů musí stačit každému ;-)
    AsciiWolf avatar 17.11.2008 19:51 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    ještě,že ne prsů... ;-)
    17.11.2008 19:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    32bit sukzzz ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    17.11.2008 19:04 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Vsadím se, že "potenciální" nárůst výkonu zdaleka nevyrovná čas strávený rozcházením 32bitových aplikací a restartováním firefoxu :)
    17.11.2008 19:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Zrovna nedávno jsem četl, že v rámci přesunu správy grafiky (grafické paměti) do jádra narazili vývojáři na problém, že nemají dostatek adresového prostoru, do kterého by mohli mapovat paměť na kartě. Nebejt toho, že se podařilo vymyslet obezličku, tak by propad výkonu v - ehm - náročných zpravidla 3D aplikacích na 32bitové architektuře byl značný.

    Na 64bitech žádný problém.
    Quando omni flunkus moritati
    17.11.2008 19:24 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    No tak ono se do těch 4GB adresového prostoru počítá jak RAM, tak i paměť grafické karty a podobné věci.

    Já s tím zatím problém nemám 1.5GB RAM + 256MB na grafice a zatím se zdá, že s tím vydržím. Ale samozřejmě, 32 bitů není pro všechny :D

    Tou obezličkou myslíš PAE?
    17.11.2008 21:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    No tak ono se do těch 4GB adresového prostoru počítá jak RAM, tak i paměť grafické karty a podobné věci.
    Ne tak úplně. Paměť grafické karty (po té změně) a podobné věci se musí vejít do 1GB (virtuálního) adresového prostoru. Společně s tím se tam musí vejít i paměť, kterou jádro spotřebovává samo pro sebe. U 256MB na grafice je to možná v pohodě, ale u 2×512MB ve SLI už zase tak v pohodě není.
    Tou obezličkou myslíš PAE?
    V popisu toho API je to popsáno jako využití horní paměti - tipl bych si, že PAE se přitom používá, ale neručím za to.
    Quando omni flunkus moritati
    17.11.2008 21:24 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    OK. Jak říkám, 32 bitů není pro všechny :)

    No horní paměť je IMHO právě ten 1GB (1GB vyhrazen pro jádro, 3GB pro uživatelské procesy), takže mi to na to PAE nesedí (PAE je rozšíření fyzické adresace z 32 na 36 bitů, podporované od Pentia Pro. Logická adresace je ale stále 32 bitů, takže jeden proces může využívat max 4(3)GB).
    18.11.2008 15:27 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Vsadím se, že "potenciální" nárůst výkonu zdaleka nevyrovná čas strávený rozcházením 32bitových aplikací a restartováním firefoxu :)
    Hmm, u mne je jedinou 32bit aplikaci Skype. A tomu stacilo jen dat potrebne 32bit knihovny a napsat wrapper, co mu pri startu zapne mikrofon a pri ukonceni ho opravdu ukonci.
    David Watzke avatar 17.11.2008 18:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Heh, to se mi snad jenom zdá :-) Funguje to! :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.11.2008 18:53 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    A my, chudáci s PowerPC stroji, zase ostrouháme… :-(
    make menuconfig, not war!
    David Heidelberg avatar 17.11.2008 19:14 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Swfdec je v pohodě, přehraje téměř všechno a rychlost je jen o něco slabší, než u Flash playeru.
    Limoto avatar 17.11.2008 19:22 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Jen o něco pomalejší, než šunka. Hm...
    Milan Vít avatar 17.11.2008 20:47 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Zív…
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    Ilfirin avatar 17.11.2008 19:27 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Swfdec je v pohodě, přehraje téměř všechno a rychlost je jen o něco slabší, než u Flash playeru.
    Kéž bych s tebou mohl souhlasit. U mě to tvé "jen o něco slabší" znamenalo více než trojnásobné zpomalení (25% vs 87%).
    Konqui avatar 17.11.2008 19:42 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Čekal jsem že když je to opensource tak kód nebude tak zprasený a bude to daleko rychlejší než normální flash player...takhle to ani nemá cenu zkoušet, nemám nemoc svodobného softwaru
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    17.11.2008 19:45 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    To, že je program pomalý neznamená, že je jeho kód "zprasený".
    17.11.2008 22:49 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Bohuzel je to tak. Krasnej cistej kod bejva rychlejsi nez spatne napsana prasarna, jenze takova dobre napsana prasarna ve svoji obludnosti vetsinou setri pamet neco procesorovej cas.

    Neni nad genialni kus nechutnyho hnusu ;)
    17.11.2008 22:59 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Problém je IMHO spíš v použitých algoritmech. Zatím se soustřeďují na plnou implementaci, až poté si mohou dovolit implementovat často komplikované, ale rychlé algoritmy, popřípadě více optimalizovat, profilovat apod. Čistota kódu s tím nemá moc co do činění.

    Rychlost prostě ted není prioritou (aneb co je horší - když to pojede pomalu nebo když to nepojede vůbec?)
    otula avatar 17.11.2008 23:05 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    aneb co je horší - když to pojede pomalu nebo když to nepojede vůbec?
    Sice nevím, jak OSS implementace flashe, ale je celkem běžné, že programy, které se projevují tím, že jsou hrozně pomalé, zároveň žerou šílené systémové zdroje - potom může být lepší, když to nejede vůbec ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    18.11.2008 00:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Je to tak, viz např. tohle:
    char *d1, *d2, *d3; //ukazatele na char[KONSTANTA]
    
    for (a = 0; a < KONSTANTA;a++) {
            d3[a] = d1[a] ^ d2[a];
            }
    vs. tohle:
    quint64 a, i1, i2, y; //quint64 je neznaménkový 64bitový int
    char *d1, *d2, *d3;
    
    for (a = 0; a < KONSTANTA;) { // KONSTANTA je dělitelná nejméně 8
            i1 = *((quint64 *)(d1+a));
            i2 = *((quint64 *)(d2+a));
            y = i1 ^ i2;
            *((quint64 *)(d3+a)) = y;
            a+=sizeof(quint64);
            }
    To první vypadá hezky a naprosto jasně je vidět, co to dělá, to druhé vypadá podivně, zběsile se tam přetypovává, je to delší a běží to sedmkrát rychleji, protože místo 8bitového AL se při počítání využije celý 64bitový RAX.
    Quando omni flunkus moritati
    18.11.2008 08:03 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    A bude to rychlejší třeba i na 32bitovém DSP? Je to opravdu prasárna, protože výsledek optimalizace závisí na typu cílového procesoru.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    18.11.2008 09:55 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Proto tam dáme optimalizace pro všechny možné procesory a jen přepínáme :)
    18.11.2008 16:03 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Optimalni reseni nechat je tam ten puvodni "hezky ale pomaly" kod (pripadne ho jeste okomentovat) jako defaultni a potom ruzne #ifdefy pro prislusne architektury, kde budou ty "osklive ale rychle" verze.

    BTW: Ten uvadeny prilad je jeste docela hezky, opravdu podivne verze pozivaji silene konstanty, bitove operace, uniony, pointerovou aritmetiku a assemblerovsky inline kod, kde ma vetsina mnemontechnicky zkratek instrukci alespon pet pismen :-) .
    18.11.2008 17:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    A bude to rychlejší třeba i na 32bitovém DSP?
    Přelož to pro 32bitový DSP a podívej se sám. Zkoušel jsem to pro 32bit i386, ale nějak se mi to nepodařilo přeložit. I tak bych ale řekl, že to rychlejší bude, pokud bude slušný překladač.

    XOR nemá žádné přenosy mezi bity, takže zpracovat 64bit slovo znamená zpracovat postupně 2 32bit slova. Furt by to mělo být o něco rychlejší, než brát to po 1 bytu.
    Quando omni flunkus moritati
    18.11.2008 19:17 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Tak se mi podařilo rozchodit "cross-kompilaci" z AMD64 na i386. Výsledek je takový, že i na i386 je to rychlejší.

    Testoval jsem tři varianty - Zpracování by jednotlivých bytech, zpracování po 32bitových slovech a po 64bitových slovech.

    Varianta pro 64bitová slova generuje o něco delší kód, než varianta pro 32bitová slova (o 3 instrukce v cyklu víc), ale běží stejně rychle. Rozdíl průměrně v řádu desetin sekundy při dvou milionech opakování.

    Varianta pro zpracování po bytech má stejně dlouhý kód, jako varianta pro 32bitová slova, ale běží třikrát déle.
    Je to opravdu prasárna, protože výsledek optimalizace závisí na typu cílového procesoru.
    Radši budu provozovat programy, které obsahují takovouhle prasárnu, ale poběží rychle, než abych tu měl pomalé šmejdy, které mají čistý a úhledný kód. V tomto konkrétním případě bych navíc rád viděl cílový procesor, kde ten výsledek optimalizace bude horší, než původní varianta.
    Quando omni flunkus moritati
    18.11.2008 20:31 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Zkuste místo quint64 použít size_t, na 32 bit architektuře by to mělo být lepší než quint64, ale samozřejmě záleží na překladači.

    Pokud vyvíjíte pro amd64, tak ještě rychlejší to uděláte tím, že použijete SSE2, prefetch a sfence, ale to by muselo být opravdu kritické, a to není, že jo ;-)

    Další optimalizace by byla přičítat ve smyčce i d1, d2 a d3.

    No můžeme vyhlásit soutěž, kdo napíše rychlejší XOR ;-)
    18.11.2008 23:54 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Zkuste místo quint64 použít size_t, na 32 bit architektuře by to mělo být lepší než quint64, ale samozřejmě záleží na překladači.
    Co se týče řídící proměnné toho cyklu, tak tam určitě (při tom testu jsem to přehodil). Pokud jde o ty výpočetní proměnné, tak tam to tak žhavé není.
    Pokud vyvíjíte pro amd64, tak ještě rychlejší to uděláte tím, že použijete SSE2, prefetch a sfence, ale to by muselo být opravdu kritické, a to není, že jo
    Není a beztak nevím jak. (Chtělo by to něco jako SSE snadno a rychle)
    Další optimalizace by byla přičítat ve smyčce i d1, d2 a d3.
    Jako takhle?
    quint64 a, i1, i2, y; //quint64 je neznaménkový 64bitový int
    char *d1, *d2, *d3;
    
    for (a = 0; a < KONSTANTA;) { // KONSTANTA je dělitelná nejméně 8
            i1 = *((quint64 *)(d1));
            i2 = *((quint64 *)(d2));
            y = i1 ^ i2;
            *((quint64 *)(d3)) = y;
            a+=sizeof(quint64);
            d1+=sizeof(quint64);
            d2+=sizeof(quint64);
            d3+=sizeof(quint64);
            }
    Je to jedno, vygenerovaný kód je v obou případech stejný:
    0x0000000000401310 <checksum+0>:        xor    %r8d,%r8d
    0x0000000000401313 <checksum+3>:        nopl   0x0(%rax,%rax,1)
    0x0000000000401318 <checksum+8>:        mov    (%rsi,%r8,1),%rax
    0x000000000040131c <checksum+12>:       xor    (%rdi,%r8,1),%rax
    0x0000000000401320 <checksum+16>:       mov    %rax,(%rdx,%r8,1)
    0x0000000000401324 <checksum+20>:       add    $0x8,%r8
    0x0000000000401328 <checksum+24>:       cmp    $0x1000,%r8
    0x000000000040132f <checksum+31>:       jne    0x401318 <checksum+8>
    0x0000000000401331 <checksum+33>:       mov    %rcx,%rax
    0x0000000000401334 <checksum+36>:       retq   
    V obou případech dojde na adresování s offsetem, kde offset je zároveň řídící proměnná.
    Quando omni flunkus moritati
    19.11.2008 22:31 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Chtělo by to něco jako SSE snadno a rychle
    To chce zkusit, uvidíte, že na tom nic není;-)

    Něco takového vám udělá 128bitový XOR:
    static inline void xor128(void* dest, const void* src)
    {
      __m128i t = _mm_loadu_si128(&((__m128i *)src)[0]);
      _mm_storeu_si128(&((__m128i *)dest)[0], _mm_xor_si128(t));
    }
    
    Místo _mm_storeu_si128() lze použít lepší instrukce a místo _mm_loadu_si128() taky. Výhoda tohoto zápisu je ta, že vám to poběží jak na 32 bitech, tak na 64 bitech a nebudete mít problém ani s překladačem (gcc, msvc, icc bez problémů). Navíc MSVC při generování kódu pro x64 už neumožňuje asm{}, takže toto je jediná možnost.
    Pokud jde o ty výpočetní proměnné, tak tam to tak žhavé není
    Ono asi hodně záleží na překladači. Pokud se udělá jen XOR, tak by to teoreticky na 32 bit architektuře měl rozložit na 2 instrukce (což je de fakto jemný loop unrolling), ale věřím, že existují překladače, které z toho těch instrukcí udělají víc;)
    V obou případech dojde na adresování s offsetem, kde offset je zároveň řídící proměnná
    V tom lepším případě by to tak mělo být, ale já jsem si nějak navykl nevěřit překladači, a tyto věci dělám už jen ručně:-(
    20.11.2008 19:28 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Něco takového vám udělá 128bitový XOR:
    Nějak se mi nepodařilo vygooglit, jak zajistit, aby _m128i nebyl pro gcc neexistující typ.
    Ono asi hodně záleží na překladači. Pokud se udělá jen XOR, tak by to teoreticky na 32 bit architektuře měl rozložit na 2 instrukce (což je de fakto jemný loop unrolling), ale věřím, že existují překladače, které z toho těch instrukcí udělají víc;)
    Což byl důvod, proč jsem se pouštěl do disasemblování výsledku...
    V tom lepším případě by to tak mělo být, ale já jsem si nějak navykl nevěřit překladači, a tyto věci dělám už jen ručně
    No když vidím, co občas překladač je schopen vymyslet, tak se nedivím, u jednočipů to dost často dělám taky tak.
    Quando omni flunkus moritati
    20.11.2008 20:11 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    _m128i nebyl pro gcc neexistující typ
    Pozor :-)

    je to __m128i (2 podtržítka) a je potřeba includovat soubor <emmintrin.h>.

    Pro SSE je potřeba zase <xmmintrin.h> a pro SSE3 <intrin.h> (MSVC) nebo <pmmintrin.h> (GCC).

    Pokud chcete dokumentaci, tak docela dobrá se dá najít na MSDN.

    Jedinný problém při používání intrinsics je, že pokud chcete například v gcc mít některý kód v MMX a některý v SSE, dává se do samostatných souborů, protože pro překlad pro MMX/SSE/... potřebujete nastavit flagy gcc.

    Pokud budete mít problémy, klidně se ozvěte přes PM ať to tu nespamujem :)
    20.11.2008 23:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Pozor :-)

    je to __m128i (2 podtržítka)
    Jasně, špatně jsem to sem opsal. Ve zdrojáku to bylo dobře.
    a je potřeba includovat soubor <emmintrin.h>.
    To jsem hledal. Bohužel jsem hledal v /usr/include a ono je to někde v /usr/lib/.../include, takže jsem nenašel.
    Pokud chcete dokumentaci, tak docela dobrá se dá najít na MSDN.
    Koukám, ten příklad nahoře nešel přeložit a dokumentace na MSDN bylo první, co z Googlu vypadlo, když jsem mu zadal jméno té funkce.
    Pokud budete mít problémy, klidně se ozvěte přes PM ať to tu nespamujem :)
    Nevykat, děkuji ;-) Osobně dávám přednost - když už se tu něco začne řešit - tomu dořešit to tady, aby z toho měli něco i další zájemci.

    Dopracoval jsem se k tomuhle kódu:
    __m128i t1, t2;
    unsigned int a;
    
    for (a = 0; a < BLOCKSIZE/sizeof(__m128i); ) {
    	t1 = _mm_loadu_si128(&((__m128i *)d1)[a]);
    	t2 = _mm_loadu_si128(&((__m128i *)d2)[a]);
    	_mm_storeu_si128(&((__m128i *)d3)[a], _mm_xor_si128(t1, t2));
    	a += 1;
    	}
    Funguje, trvá pouze 75% času oproti variantě uvedené výše, tedy zpracování po 64bitech. Hezké, děkuji.

    (Hm, to, že něco funguje teď, neznamená, že to bude fungovat za všech okolností. Proto se radši ptám, nedělám takhle něco špatně?)
    Quando omni flunkus moritati
    21.11.2008 01:24 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Jo, takto nějak by to mohlo být :-)

    Kód je správně.

    Ještě by se to dalo pekelně zrychlit, ale to už by ten kód asi trochu narostl. Pokud si budete jist, že ukazatel d3 je zarovnaný na 128 bitů, tak se místo _mm_storeu_si128() dá použít _mm_store_si128(). Tato instrukce by měla být rychlejší, protože jakoby garantujete zarovnání adresy. Pokud adresa není zarovnaná, vyhodí to nějaký signál (teď si ale nepamatuju jaký, dlouho se mi to nestalo:) ).

    Pak existuje ještě jedna instrukce, která se dá použít místo _mm_storeu_si128() a to _mm_stream_si128(). Tato instrukce patří do kategorie "cache control" a je rychlejší než _mm_store_si128() v případě, že pracujete s daty, které se nevlezou do cache (ve zkratce, bude rychlejší ve většině podobných smyček). Po vykonání kódu je potřeba zavolat _mm_sfence().

    Toto by mělo rychlejší:
    static size_t mymin(size_t a, size_t b)
    { return a < b ? a : b; }
    
    static void xorarray(
      const uint8_t* d1, const uint8_t* d2, uint8_t* d3, size_t size)
    {
      if (!size) return;
    
      // sse2 registers
      __m128i t1, t2;
      // loop register (ideally ecx/rcx)
      size_t i;
    
      // align to 128 bits
      if ((size_t)d3 & 15)
      {
        i = mymin((size_t)d3 & 15, size);
        size -= i;
        do { *d3++ = *d1++ ^ *d2++; } while(--i);
      }
    
      // 128 bits per time
      for (i = size/16; i; i--, d1 += 16, d2 += 16, d3 += 16)
      {
        t1 = _mm_loadu_si128((__m128i *)d1);
        t2 = _mm_loadu_si128((__m128i *)d2);
        _mm_stream_si128((__m128i *)d3, _mm_xor_si128(t1, t2));
      }
    
      // tail < 128 bits
      for (i = size&15; i; i--)
      {
        *d3++ = *d1++ ^ *d2++;
      }
    
      // cleanup from SSE2 code
      _mm_sfence();
    }
    
    PS: Napsal jsem to v prohlížeči, takže tam může být nějaká drobnost :)

    PPS: To vykání je prostě zvyk :)
    21.11.2008 05:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Tak tomuhle říkám SSE snadno a rychle ;-) (Děkuji velice)

    Funguje to dobře, na 16MB blocích je to o třetinu rychlejší

    Když si zarovnám i vstupní data a použiju _mm_load_si128 místo _mm_loadu_si128, tak se to ještě o kapánek zrychlí - sice jenom o cca 5%, ale cenou za to je 45B paměti alokovaných navíc, což není tolik.

    Jo, to se to optimalizuje, škoda jen, že to budu krmit datama z disku a procesor stejně bude trávit víc času čekáním než počítáním ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    21.11.2008 12:09 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Jsem rád, že to funguje ;-)

    Já jsem se MMX a SSE naučil, když jsem začal zrychlovat vykreslování grafiky, tam jsem schopen zrychlit průběh v některých případech i 4x. Největší zrychlení se ale koná na starších procesorech, které umí jen MMX, popřípadě 3dNow (tam je to zrychlení fakt paráda).

    PS: Ještě mě napadlo toto:
    static size_t mymin(size_t a, size_t b)
    { return a < b ? a : b; }
    
    static void xorarray(
      const uint8_t* d1, const uint8_t* d2, uint8_t* d3, size_t size)
    {
      if (!size) return;
    
      // sse2 registers
      __m128i t1_0;
      __m128i t2_0;
      __m128i t1_1;
      __m128i t2_1;
    
      // loop register (ideally ecx/rcx)
      size_t i;
    
      // align to 128 bits
      if ((size_t)d3 & 15)
      {
        i = mymin((size_t)d3 & 15, size);
        size -= i;
        do { *d3++ = *d1++ ^ *d2++; } while(--i);
      }
    
      // 512 bits per time
      for (i = size/64; i; i--, d1 += 64, d2 += 64, d3 += 64)
      {
        t1_0 = _mm_loadu_si128((__m128i *)(d1 + 0));
        t2_0 = _mm_loadu_si128((__m128i *)(d2 + 0));
        t1_1 = _mm_loadu_si128((__m128i *)(d1 + 16));
        t2_1 = _mm_loadu_si128((__m128i *)(d2 + 16));
        _mm_stream_si128((__m128i *)(d3 + 0 ), _mm_xor_si128(t1_0, t2_0));
        _mm_stream_si128((__m128i *)(d3 + 16), _mm_xor_si128(t1_1, t2_1));
        t1_0 = _mm_loadu_si128((__m128i *)(d1 + 32));
        t2_0 = _mm_loadu_si128((__m128i *)(d2 + 32));
        t1_1 = _mm_loadu_si128((__m128i *)(d1 + 48));
        t2_1 = _mm_loadu_si128((__m128i *)(d2 + 48));
        _mm_stream_si128((__m128i *)(d3 + 32), _mm_xor_si128(t1_0, t2_0));
        _mm_stream_si128((__m128i *)(d3 + 48), _mm_xor_si128(t1_1, t2_1));
      }
    
      // 128 bits per time
      for (i = (size&63)/16; i; i--, d1 += 16, d2 += 16, d3 += 16)
      {
        t1_0 = _mm_loadu_si128((__m128i *)(d1 + 0));
        t2_0 = _mm_loadu_si128((__m128i *)(d2 + 0));
        _mm_stream_si128((__m128i *)(d3 + 0 ), _mm_xor_si128(t1_0, t2_0));
      }
    
      // tail < 128 bits
      for (i = size&15; i; i--)
      {
        *d3++ = *d1++ ^ *d2++;
      }
    
      // cleanup from SSE2 code
      _mm_sfence();
    }
    
    21.11.2008 18:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Největší zrychlení se ale koná na starších procesorech, které umí jen MMX, popřípadě 3dNow (tam je to zrychlení fakt paráda).
    Takovej tu jeden mám, ale nepředpokládám, že bych pro něj ještě někdy něco psal.
    PS: Ještě mě napadlo toto:
    To mi funguje pomaleji. Tipuju, že na překladač už je to příliš složité...
    Quando omni flunkus moritati
    Jardík avatar 18.11.2008 14:32 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    swfdec nepřehraje skoro vůbec nic. Videa na nova.cz jsou ... tedy vlastně nejsou (jen to zázrakem přehraje video v pravém sloupečku), videa na zive.cz to taky nezvládá ... youtube sice ano, ale to CPU je chudák, hlavně, když tam pustíte 720p.
    Věřím v jednoho Boha.
    the.max avatar 18.11.2008 03:25 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    zamrzlo peklo?
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    belisarivs avatar 18.11.2008 07:07 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Vyborne. Ted uz jenom ten Hurd. Ze by?
    IRC is just multiplayer notepad.
    Jardík avatar 18.11.2008 14:39 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Včera jsem konečně v HURDu doimplementoval nový memory alokátor, který je na x86_64 v průměru 2,5x rychlejší než ten původní, na ostatních architekturách beze změny. Jen to vývojáři nechtějí přijmout kvůli jejich podělanému způsobu psaní kódu (nelíbí se jim tabelátory, nelíbí se jim způsob odsazování, atd.) a samým #ifům. Ať si trhnou.
    Věřím v jednoho Boha.
    20.11.2008 08:11 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe uvolnil Flash pro x86-64
    Možná je to na novou zprávičku… :) Adobe Releases C/C++ To Flash Compiler

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.