abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 16:11 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 4. a 5. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 14:11 | Komunita

Některým uživatelům Firefoxu se tento týden do Firefoxu nainstalovalo neznámé rozšíření Looking Glass 1.0.3 (png). Ve fórů Mozilly se řešilo, zda se nejedná o malware. Mozilla později informovala, že se jednalo o reklamu na seriál Mr. Robot. Řadě uživatelů Firefoxu se jednání Mozilly vůbec nelíbilo. Mozilla proto automatickou instalaci doplňku ukončila [Hacker News, reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
včera 12:00 | Nová verze

Po cca 3 týdnech od vydání Linux Mintu 18.3 s kódovým jménem Sylvia a prostředími MATE a Cinnamon byla oznámena také vydání s prostředími KDE a Xfce. Podrobnosti v poznámkách k vydání (KDE, Xfce) a v přehledech novinek s náhledy (KDE, Xfce). Linux Mint 18.3 je podporován do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.12. 12:55 | Nová verze

Byla vydána verze 17.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Aplikace, které nebyly dosud portovány na KDE Frameworks 5, byly z KDE Aplikací odstraněny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 53
15.12. 03:00 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Company of Heroes 2 (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.12. 02:00 | Zajímavý software

Christian Kellner představil na svém blogu projekt Bolt řešící bezpečnost rozhraní Thunderbolt 3 na Linuxu. Pomocí příkazu boltctl nebo rozšíření GNOME Shellu lze komunikovat s démonem boltd a například zakázat neznámá zařízení a předejít tak útokům typu Thunderstrike nebo DMA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
15.12. 01:00 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 11.0 byla vydána verze 11.1 svobodného softwaru pro vytváření datových úložišť na síti FreeNAS (Wikipedie). Nejnovější FreeNAS je postaven na FreeBSD 11.1. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze zvýšení výkonu OpenZFS, počáteční podporu Dockeru nebo synchronizaci s cloudovými službami Amazon S3 (Simple Storage Services), Backblaze B2 Cloud, Google Cloud a Microsoft Azure

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 23:55 | Nová verze

Po dvou měsících vývoje od vydání verze 235 oznámil Lennart Poettering vydání verze 236 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
14.12. 20:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 19:33 | Pozvánky

Pražská Fedora 27 Release Party, oslava nedávného vydání Fedory 27, se uskuteční 19. prosince od 19:00 v prostorách společnosti Etnetera (Jankovcova 1037/49). Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
 (76%)
 (14%)
Celkem 1009 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů

    Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny, překonala hranici 10 000 dolarů [reddit].

    29.11. 07:33 | Ladislav Hagara | Pozvánky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    xvasek avatar 29.11. 09:41 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    A fungují v něm Bulánci?
    30.11. 15:34 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Na ně je potřeba Ethereum
    29.11. 10:54 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Ohodnoceni narostlo o 1000$ behem 3 dnu. Yo uz by se skoro hodilo automatizovat - napsat skriptik hlidajici hodnotu a automaticky vkladajici newsky ;-)
    30.11. 16:36 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Netreba, ako pozerám na autorov správičiek, vyzerá to, že tu na to majú bota. :-)
    29.11. 11:16 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Draze nakup, levně prodej.
    29.11. 20:36 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Držte si klobouky, už letí.
    29.11. 20:51 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    :P
    xxx avatar 29.11. 12:04 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Myslim, ze do hodiny muzou admini zpravicku zaktualizovat.
    Please rise for the Futurama theme song.
    GeoRW avatar 29.11. 12:24 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    ja bych vsechny ty bitociny zrusila
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    Josef Kufner avatar 29.11. 13:14 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Co se poslední dobou děje, že to tak najednou začlo strmě růst?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    29.11. 13:20 frr | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    We're in show business...
    [:wq]
    29.11. 13:44 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Normální bublina, nic zvláštního.
    Quando omni flunkus moritati
    29.11. 14:35 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    haha, tyhle reci o bublinach a holandskych tulipanech posloucham uz pet let a furt se nic nestalo, krome toho, ze btc nestoji 8$, ale 11k$ :D //minimalne ajtici, kteri maji aspon castecny prehled v tom jak funguje asymetricka kryptografie a system privatnich a verejnych klicu, by se meli chytnout na chvili za hlavu a precist satoshiho bitcoin whitepaper :D
    GeoRW avatar 29.11. 15:06 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    no dnes uz je neskoro; vsetci ajtaci to uz maju davno nastudovane minimalne od doby, ked bitcoin prvy-krat vystupil nad 1$ a zacalo sa o tom masivne pisat na IT portaloch. Ti menej blbi na tom zarobili aj tazke prachy ;-)
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    29.11. 15:45 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    vsichni ajtici rozhodne ne :D
    29.11. 18:21 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    spis vsichni fetaci :P
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 29.11. 18:24 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 41
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Pod slovem "zarobitť" si představuji něco úplně jiného. Tohle je pouhý veksl.
    29.11. 19:16 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    otazka kde je ta hranice mezi "zarobit" a "vekslem" a "spekulaci" ... investice do startupu je kde?
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 29.11. 19:43 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 41
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Z pohledu investora je to investice do něčeho, čemu věří, asi lepší než nechat prachy na spořícím účtu. Z pohledu startupera to může být cokoliv, jen on zná svůj záměr.
    29.11. 19:46 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    a s btc je to jine?
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 29.11. 21:51 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 41
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Pochopitelně, jelikož to není investice do produktu, ale do měny, takže spíše spekulace. No i když tady to spíše zavání tím vekslem, kvůli parametrům oné měny.
    29.11. 22:07 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    z pohledu investora je stejna spekulace oboje, ale ok, chapu
    29.11. 15:06 salam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Přibyla spousta uživatelů a ti to ženou nahoru. Vzhledem k tomu, že už teď je to přepálené, tak bych očekával do týdne korekci. A až ty chudáky zkásneme, tak to zase v klidu poroste až ad nauseam :-)
    Jendа avatar 29.11. 23:41 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Pozitivní zpětná vazba. Trochu to povyroste, objeví se to v médiích, víc lidí to chce kupovat, tím to dál povyroste, objeví se to v massmédiích (včetně zpráv v televizi a Blesku…), ještě víc BFU to chce kupovat.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    Marek Stopka avatar 30.11. 01:50 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Trochu to povyroste, objeví se to v médiích, víc lidí to chce kupovat, tím to dál povyroste, objeví se to v massmédiích (včetně zpráv v televizi a Blesku…), ještě víc BFU to chce kupovat.
    Pak si lidi řeknou "už jsem vydělal dost, je čas na exit", trošku to klesne, nováčci začnou panikařit, zase to klesne, ostřílení hoši nepanikaří a dále drží, přestane to klesat, lidi si řeknou, že teda zbytečně brzo prodali, jdou zase něco málo nakoupit (už jsou obezřetnější, spálili si prsty na unáhleném exitu), pomalu to roste, příjde další milestone, jump to Trochu to povyroste from Jenda and repeat. :)
    otasomil avatar 29.11. 15:14 otasomil | skóre: 36 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Uz je tam pres 11 000 USD!!!
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! Už je to víc jak 50 let: http://buxlrerulbak7g3e.onion/
    29.11. 18:20 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    o rly?
    29.11. 17:02 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Nebylo by lepsi dat sem widget treba? Mozna lepsi nez psani zpravicek. To zachvili vlevo nebude nic jinyho nez cena BTC. A LTC taky slusne jede .. Hm ?
    Litecoin překonal hranici 100 dolarů
    Hodnota Litecoinu, decentralizované kryptoměny, překonala hranici 100 dolarů.
    
    29.11. 21:36 frr | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů

    K tématu dva přípodotky - jako obvykle budu myslet nahlas a vynalézat kolo.

    Jednak mě děsí carbon footprint tohoto pinožení. Zjevně nejsem sám. Lidstvo objevilo další naprosto marnou činnost, díky které podíl CO2 v atmosféře poroste ještě rychleji. Aspoň kdyby se s tím daly amortizovat přebytky z větrníků apod. - ale to by znamenalo, že v době, kdy je špička spotřeby, by se těžit nemohlo, a to by zase zhoršovalo návratnost investice do těžebního HW. Nebo aspoň kdyby se "odpadním" teplem dalo třeba topit. Ale tohle hrozí snad jenom u těžařů, co mají těžební cluster v dětském pokojíku pod stolem, a navíc to bude fungovat jenom v topné sezóně :-( Kdyby se tohoto nápadu chytila evropská únie a vyšlo by to befehlem, to by byl řev.

    Druhak... u normálních měn je poptávka po penězích dána převážně "fundamentální" složkou, kde peníze fungují jako univerzální prostředek směny = objem transakcí za jednotku času / rychlost oběhu. Nabídka je cca pevná, pokud uvažujeme seriózní centrální banku (reálně v čase trochu roste, banka naschvál tiskne trochu nových peněz). Cena peněz (kupní síla, směnný kurz oproti ostatním měnám) je průsečíkem nabídky a poptávky. Ponechme stranou globální "rezervní" měny - třeba o USD se dávno tvrdí, že je to taky do značné míry letadlo, které letí dál a dál jenom díky čínským nákupům do rezerv.
    No a jak je tomu u bitcoinu? Kolik procent poptávky po BTC je dáno "transakčním fundamentem", a kolik připadá na čistou spekulaci? Opět nejsem sám ani první, kdo nad tím dumá. A ta čísla nejsou moc hezká. Otázkou tedy je, kolik prostoru je pro BTC v rámci globální ekonomiky. O kolik řádů může ještě povyrůst. A pokud se jedná z větší části o spekulativní bublinu, nemůžeme spoléhat na to, že po dosažení maximálního podílu na "globálním fundamentu ekonomické směny" se cena BTC nějak stabilizuje. Pokud jde skutečně z větší části o spekulaci, lze očekávat splasknutí bubliny. Dál už je to Nohavicova teorie alkoholického kopce.

    Konkrétní kosmetické milníky směnného kurzu proti konkrétní FIATové měně, vyjádřené kulatými čísly konkrétně v dekadické soustavě, jsou jenom povrchní cirkusové cingrlátko pro bulvární publikum.

    [:wq]
    Jendа avatar 29.11. 23:48 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Nabídka je cca pevná
    To u BTC taky, na rozdíl od centrální banky je dokonce přesně známo a zaručeno, kdy se kolik peněz vydá.
    Cena peněz (kupní síla, směnný kurz oproti ostatním měnám) je průsečíkem nabídky a poptávky.
    A co jiného je to u BTC?
    No a jak je tomu u bitcoinu?
    O trochu lépe než např. u všech cenných papírů, za které si nekoupíš přímo vůbec nic. (ostatně ty drahé kovy na tom taky nejsou o moc lépe)
    Otázkou tedy je, kolik prostoru je pro BTC v rámci globální ekonomiky.
    Dokud budou ostatní způsoby převodu středních částek mezi zeměmi tak zoufale pomalé, drahé nebo obojí (SEPA, SWIFT, nedejbože PayPal), tak docela dost. Plus anonymita/pseudonymita.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    Marek Stopka avatar 30.11. 01:52 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    No tak zrovna SEPA je super levná, moje banka si účtuje 25 Kč, banky ve Finsku nic...
    Marek Stopka avatar 30.11. 01:55 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    1.12. 22:11 aceman | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Ako citat ten graf? Je sucasny poplatok 6 USD? Trochu dost, to by potom 25K za SEPA bolo fakt levne.
    GeoRW avatar 2.12. 10:18 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Ano. Je to priemerny poplatok za transakciu, kedze miesto v bitcoinovom bloku je obmedzene, transakcie s vyssim fee sa tam zmestia prve. Mozes dat aj o dost nizsie fee, ale potrva nejaku dobu, kym ti transakcia prejde. Je to jeden z problemov sucasneho bitcoinu a aj dovod poslednych forkov a vytvorenia novych kryptomien ako napr. Bitcoin Cash, Bitcoin Gold. Niektori to ako problem nevidia a tvrdia, ze je to prirodzeny vyvoj a vacsina transakcii sa bude v buducnosti odohravat "off-chain", t.j. iba velky hraci (zmenarne, banky, velky investory) budu priamo na blockchaine.
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    GeoRW avatar 30.11. 07:59 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    SEPA je aj pomerne rychla, bezne dojdu peniaze uz na druhy den a vacsina ludi to ani rychlejsie nutne nepotrebuje. Viacero bank inak blockchain technologiu skuma a pracuje na roznych proof of concept rieseniach, co vyvija tlak aj na zrychlenie/zlepsenie technologii/procesov, na ktorych funguju medzibankove prevody teraz. Takze bud sa v bankach presadi blockchain, alebo sa stavajuce technologie vylepsia natolko, ze budeme prevody realizovat napr. do hodiny.
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    30.11. 07:14 frr | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Vystřihl jste poptávkovou stranu toho grafu. Tzn. tu stranu, kde se právě BTC kasíno liší od konvenčních byť FIATových měn, co do poměru spekulace/fundament. U normální měny dokážou spekulanti popotáhnout kurs o pár desítek procent. U BTC je to kolik? Kolik desítkových řádů? Až ta bublina jednou splaskne, kolik CO2 ta spekulační hra stála?
    [:wq]
    GeoRW avatar 30.11. 07:51 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    No tak uplne na nulu, si dovolim tvrdit, to nepadne. Na BTC su postavene aj viacere ekonomicke aktivity. Napr. gambling/stavky je pomerne velka oblast. Velke mnostvo hracov preferuje BTC oproti fiat menam z viacerych dovodov. O sedej/ciernej ekonomike nehovoriac.

    Ale BTC nie "len" mena, je to aj uchovavatel hodnoty, podobne ako zlato nie je len surovina na vyrobu sperkov. Kolko percent ceny zlata je podla teba fundament ako kolko spekulacia?

    Netvrdim, ze 10k je ta spravna cena pre bitcoin. Je dost pravdepodobne, ze je momentalna cena prestrelena a behom nasledujuceho roka to padne na napr. 1k, ked o nu opadne zaujem. Kazdopadne ale svoju hodnotu ma a s velkou volatilitou treba ratat, kedze velke mnozstvo ludi ju len objavuje.
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    oryctolagus avatar 30.11. 11:49 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Aspoň kdyby se s tím daly amortizovat přebytky z větrníků apod.
    To se dá, lidé to dělají.

    Ale jinak souhlasim, že ten ekologickej rozměr bitcoinu není nic moc. (Asi, ono je dost těžké to vyhodnotit.)
    There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
    Bystroushaak avatar 30.11. 12:04 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Ale jinak souhlasim, že ten ekologickej rozměr bitcoinu není nic moc. (Asi, ono je dost těžké to vyhodnotit.)
    Spíš mi na tom přijde špatné, že se ví o lepších metodách (proof of stake například) a přesto používáme horší. Problém není v bitcoinu, ale v consensus algoritmu.
    xkucf03 avatar 30.11. 23:53 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Těžba, GPU

    BTW: jak to vidíte s těžbou? Nemyslím BTC, ale spíš měny, které lze těžit na GPU. I přes ten velký růst ceny – když jsem se díval na nějaké kalkulačky, tak mi nepřišlo, že by to bylo na nějaké zbohatnutí. Leda to dělat opravdu ve velkém (a s levnou elektřinou). A návratnost pomalu rok (a to ještě nepočítám čas, který by tím člověk strávil). Nebo špatně počítám?

    P.S. ptám se, protože jsem na to koukal někdy v létě a kurz se od té doby výrazně zvedl, ale ziskovost těžby mi přijde dost podobná. Ale moc jsem té analýze nedal, tak třeba tu je někdo, kdo to zkoumal víc do hloubky :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    1.12. 00:18 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžba, GPU
    Navratnost investice "pomalu rok" ti prijde spatna??
    Jendа avatar 1.12. 00:42 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžba, GPU
    Ano, protože je to rok při současné difficulty. Ale ta u všech používaných měn roste (víc a víc lidí začíná těžit).
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    1.12. 00:57 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžba, GPU
    U eth je teda difficulty asi polovicni co byla pred pul rokem, ne-li min, ale OK.

    Zajimali by me teda alternativni investice s ROI do roka. Napriklad u nemovitosti se bere jako obrovsky uspech 20 let.
    1.12. 01:05 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžba, GPU
    tak se divam na grafy, a trochu jsem to prehnal, diff stejna jak v srpnu
    Jendа avatar 1.12. 01:11 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžba, GPU
    Když problém je v tom, že zvýšením difficulty se to může snadno dostat do stavu „návratnost nikdy“.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    xkucf03 avatar 1.12. 08:06 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžba, GPU

    A reakce na to by měla být jaká? Část lidí přestane těžit a tím se to zase srovná – případně nebudou chtít svoje mince prodávat tak levně a poroste cena, ne? A v opačném směru: pokud cena vystřelí nahoru, tak začne těžit mnohem víc lidí (těžba pro ně bude levnější způsob získání mincí než nákup) a růst ceny by se měl zpomalit.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    Jendа avatar 1.12. 10:00 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžba, GPU
    Část lidí přestane těžit a tím se to zase srovná
    AFAIK v ČR nemáš šanci nasmlouvat si takovou cenu za elektřinu jako třeba čínští velkotěžaři, takže budeš v nevýhodě.
    A v opačném směru: pokud cena vystřelí nahoru, tak začne těžit mnohem víc lidí (těžba pro ně bude levnější způsob získání mincí než nákup) a růst ceny by se měl zpomalit.
    Tohle by fungovalo jenom kdyby víc těžby znamenalo vydání více mincí, ne?
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    1.12. 12:24 Aleš Kapica | skóre: 46 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžba, GPU
    Princip kryptoměn je pokud vím v tom, že jich lze pořídit pouze omezené množství. Tedy čím vác se jich podařilo vytěžit, tím náročnější, na čas i prostředky, je těžba těch zbývajících.

    Celé je to pouze o tom, že od jistého okamžiku se ta "těžba" přestane vyplácet. Umělým vyhoněním ceny se ten okamžik pouze oddálí. Nic víc.

    A co nastane pak?

    Je to jednoduché. Hodnota je daná směnitelností. V okamžiku, kdy si začnou střádalové kryptoměnu syslit, v blažené naději že se jim časem zvýhodní, dojde k situaci, že nikdo nebude mít o její nákup zájem, protože to bude nevýhodné a tím pádem začne cena prudce padat. A pak nastane okamžik, kdy některá z velkých bank vyhodnotí sumu, která pro ni bude přijatelná jako potenciální ztráta a postupně je začne skupovat od těch co budou nuceni prodat za papírky. A od určitého okamžiku bude po ptákách, protože i když formálně bude jejich cena sice stále vysoká, nebude nikdo, kdo by je měl vůbec zájem nakoupit.
    1.12. 13:13 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžba, GPU
    Tak moment. Střádalové začnou syslit, a protože hodnota je daná směnitelností, tak cena začne padat. Na to zareaguje banka tím, že kryptoměnu koupí... a bude je syslit, aby cena dál padala? Tahle teorie se mi zdá dost nedotažená i na to, že by se tak měly chovat banky.
    Quando omni flunkus moritati
    Grunt avatar 1.12. 18:53 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžba, GPU
    Nemovitost po tu dobu můžeš využívat. Ty Bitcoiny si nemůžeš ani vytisknou a vytapetovat si s nima pokoj aby ses mohl kochat. Jaký to má smysl? Smyslem kryptoměn je oproti fyzickým měnám zjednodušený oběh, pokud se z kryptoměny stane investiční médium, ztrácí kryptoměna význam. Aspoň pro mně. Nějak mi totiž uniká ta mentalita.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 1.12. 19:43 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžba, GPU
    Nemovitost po tu dobu můžeš využívat. Ty Bitcoiny si nemůžeš ani vytisknou a vytapetovat si s nima pokoj aby ses mohl kochat.
    To imho můžeš.
    Grunt avatar 1.12. 19:46 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžba, GPU
    Jo?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    1.12. 22:44 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžba, GPU
    Nemovitost po tu dobu můžeš využívat
    pak mas ROI ale taky v nekonecnu
    otasomil avatar 2.12. 08:34 otasomil | skóre: 36 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžba, GPU
    Ty Bitcoiny si nemůžeš ani vytisknou a vytapetovat si s nima pokoj aby ses mohl kochat. Jaktoze ne... http://kuc.cz/n6yihg
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! Už je to víc jak 50 let: http://buxlrerulbak7g3e.onion/
    Grunt avatar 2.12. 09:28 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžba, GPU
    To je fakt. Rámeček už mám, tak ještě k tomu přivařit nějakou matku a můžu si to pověsit na zeď na hřebík a kochat se. Sakra že bych tak zesnobatěl?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otasomil avatar 2.12. 20:18 otasomil | skóre: 36 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžba, GPU
    Jasny
    Sak muzete vyuzit i temto projekt https://github.com/pointbiz/bitaddress.org ke generovani papirove penezenky. Prevest mince a vystavit doma u vchodu SHARE cast pro obdiv...
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! Už je to víc jak 50 let: http://buxlrerulbak7g3e.onion/
    1.12. 19:15 pc2005 | skóre: 34 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžba, GPU
    Když tak sleduju jak "kvalitně" funguje včasné vyhledávání nebezpečných asteroidů, tak bych spíš ten GPU výkon daroval NASA nebo tak nějak :-D.
    Chuck Norris řekl babičce, že si dá jen 3 knedlíky. A dostal 3 knedlíky. | 帮帮我,我被锁在中国房
    1.12. 09:40 Aleš Kapica | skóre: 46 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    O tulipánovém hype v Holandsku jsem donedávna nevěděl. Nicméně to srovnání s virtuálními komoditami mi v tomto případě silně kulhá, protože v případě tulipánových cibulí po splasknutí bubliny pořád zůstaly ty cibule, které bylo možné vypěstovat, rozmnožit a dále prodávat.

    V případě kryptoměn však nezůstane vůbec nic. Jenom se tím zbytečně pálí energie. Jediný pozitivní rys na tom je, že to oživilo HW trh, takže se tím nastartoval další vývoj GPU karet což následně po splasknutí této bubliny povede k jejich zlevnění a masívnímu vyžití k jiným, užitečnějším výpočtům.

    Pokud někdo investuje do kryptoměny, je to jeho věc. Až dojde na lámání chleba, tak si za to nekoupí nikdo nic. Klasické peníze jsou – když už nic jiného – alespoň pěkným kouskem do sbírky či na hraní. Kamarád měl doma plnou krabici starých německých marek s doby inflace, rádi jsme si s nimi hráli ty ohromné částky na nich uvedené nás fascinovaly, protože jsme si připadali jako velcí pracháči. ;-)
    1.12. 13:10 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    pořád zůstaly ty cibule, které bylo možné vypěstovat, rozmnožit a dále prodávat. V případě kryptoměn však nezůstane vůbec nic.
    Ale houbeles. Ono vypěstovat, rozmnožit a dále prodávat stojí nějakou práci a - aby se vám vyplatila - tak musí dojít i na to prodat. Což v situaci po splasknutí bubliny uděláte jak? Váš produkt nikdo nechce. Oba ty případy jsou úplně stejné, po tulipánech taky nezbude nic, protože milé cibule lidi prostě vyhodí.
    Quando omni flunkus moritati
    4.12. 11:12 Aleš Kapica | skóre: 46 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Ale nevyhodí, protože nějakou, byť minimální hodnotu zase časem mít budou. Ovšem jakou cenu má jednou vypočítané číslo?
    4.12. 15:40 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Jenže do té doby shnijou. Nebo je musíte dobře skladovat, potom shnijou o něco později, jenže to zase bude něco stát, na což nebudete mít prachy. Jinak řečeno: cibulky skončí na kompostu, stejně bezcenné (až na výjimky) jako kryptoměna.
    Quando omni flunkus moritati
    4.12. 16:12 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    jen doplnim ...
    stejně bezcenné (až na výjimky) jako kryptoměna.
    .. stejne tak jako fiat mena
    4.12. 17:45 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    U fiat měn bych neočekával, že je někdo bude brát jako investiční komoditu, takže tenhle typ bubliny u nich imo moc nehrozí.
    Quando omni flunkus moritati
    oryctolagus avatar 4.12. 18:02 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Forex?
    There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
    5.12. 10:04 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    dluhopisy?
    5.12. 10:22 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Dluhopis afaik není investice do měny - možná až na státní dluhopis, ale i tam je to spíš "věřím, že stát nezkrachuje" než "věřím, že měna bude mít vyšší hodnotu"
    Quando omni flunkus moritati
    Marek Stopka avatar 5.12. 10:28 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Viz třeba státní dluhopisy ČR v době měnových intervencí ČNB? :)
    4.12. 16:41 Aleš Kapica | skóre: 46 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Tak ještě jednou. Ano. Stojí to nějakou práci, pokud se vám taková investice má zhodnotit. Ten klíčový rozdíl je v tom, že u kryptoměny vám žádná vaše práce ke zhodnocení nepomůže, ani když se rozkrájíte. Je to čistá spekulace, založená na tom, že je někdo ochoten za tu virtuální bublinu složit někde nějaké peníze. Ale jak už jsem říkal jinde – ode mne si za to nekoupíte ani rohlík.
    Grunt avatar 4.12. 16:58 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    To zas jí klidně nějak ten bitcoin nebo dva za rohlíky směním…kdyby měl někdo zájem.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    4.12. 17:44 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Stojí to nějakou práci, pokud se vám taková investice má zhodnotit.

    Problém je v tom, že se vám ta investice nezhodnotí - jste v situaci, kdy mají všichni hromadu cibulek, ale nikdo už je nechce na kšeft. Musel byste je prodat jako tulipán někomu, kdo potřebuje kytku, jenže kytek je hromada a zájemců málo, takže pokud se vám vůbec podaří prodat, tak jenom za cenu toho, že se s cenou dostanete pod výrobní náklady. Samozřejmě neříkám, že zrovna vy to nezkusíte, ale kdo má rozum, ten prostě cibulky vyhodí, aby nešel do ještě větší ztráty, než kterou už má.

    A jasně, nakonec se situace ustálí, květinářství budou fungovat dál a tulipány taky budou, protože jsou lidi, kteří je berou jako kytku, kterou můžete někomu strčit, aby měl radost. Což je stejné jako bitcoin - i když zkrachuje a bublina splaskne, furt budou lidi, kteří jej neberou jako investiční komoditu, ale jako prostředek směny.

    Suma sumárum: oba případy jsou stejné u všech bublin s něčím, čeho se nejde nažrat.
    Quando omni flunkus moritati
    4.12. 18:00 Aleš Kapica | skóre: 46 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Cibulky tulipánů se dají sežrat ;-)

    Akorát jsou poněkud nahořklé – osobní zkušenost jednoho kámoše. Bylo mu sice divné, že ty cibule co máti nechala v ošatce na stole byly nějak malé, ale hlad je hlad.
    Marek Stopka avatar 4.12. 19:18 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Sežrat se dá lecos, ale to nic nevypovídá o nutriční hodnotě té komodity...
    4.12. 22:17 Aleš Kapica | skóre: 46 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    No rozhodně vyšší než jakákoliv kryptoměna. Ostatně větší nutriční hodnotu mají i botky z pravé kůže. ;-)
    1.12. 22:00 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Docela pěkné načasování dnešní (včerejší) epizody The Big Bang Theory - tedy až na to, že se tam mluví o 5000 dolarech za bitcoin. :-)
    1.12. 22:17 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    To se da jeste sledovat? Prvni dve serie dobre, smerem k pate to melo setrvale sestupnou tendenci, ale jeste to jakz takz slo a nekdy kolem seste mi prislo, ze uz absolutne nevi, jak a z ceho si u geeku delat srandu, tak zacali resit vztahy a sex a to uz slo do kytek definitivne.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    1.12. 22:34 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    To se da jeste sledovat?

    Řekl bych, že to si musí každý rozhodnout sám za sebe.

    Marek Stopka avatar 1.12. 22:56 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    A Young Sheldon už si začal sledovat? :) Taky dobrý; dnešní (včerejší) díl byl velice vydařený! :-)
    1.12. 23:49 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    K tomu jsem se ještě nedostal, ale chystám se na to. Sice teď bylo takové okno, kdy měly všechny seriály, které sleduju, současně pauzu, ale tam jsem večery vyplnil pokračováním práce na hackweekovém projektu.
    1.12. 22:38 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    tak zacali resit vztahy a sex a to uz slo do kytek definitivne

    Mimochodem, doporučuji podívat se touto optikou třeba na první epizodu první série - a začít hned první scénou.

    1.12. 23:28 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Mimochodem, doporučuji podívat se touto optikou třeba na první epizodu první série - a začít hned první scénou.

    Ted nevim, jestli masturbace za penize patri pod sex nebo pod vztahy... ;-]

    Muj dotaz byl mireny na to, jestli se to nahodou neposunulo smerem ,,zpatky ke korenum'' (par serialu takovy vykyv melo) nebo je to porad standardni tuctova vztahovka. Slo mi hlavne o to, ze kolem te seste serie to dospelo do faze, kdy kazdy ma svou holku a resi se hlavne jejich vztahy a ta geekovska linka je tam strasne krecovite doplnena, aby se nereklo.

    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    1.12. 23:43 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů

    Na to dost dobře nemůžu odpovědět, protože tenhle pocit jsem neměl ani dřív. Sice jsem u čtvrté a páté série měl pocit, že autoři trochu tápou, jak dál, ale pak se (z mého pohledu) zase našli (z hlavy ale neřeknu, jestli to bylo zrovna v šesté).

    Všem se zavděčit nejde; každou chvíli čtu o nějakém seriálu, že je špatný, protože "postavy nemají žádný vývoj" a jak je vidět na tBBT, když ho mají, je to taky špatně. U kreslených seriálů není problém, aby Bart Simpson nebo čtveřice ze South Parku chodili dvacet let do stejné třídy. S živými herci to dost dobře nejde, je logické, že pětatřicetiletý Leonard uvažuje trochu jinak a řeší trochu jiné problémy než pětadvacetiletý (odhadem).

    Pokud ovšem doufáte v "návrat ke kořenům", tak to raději nezkoušejte, z některých změn, ke kterým mezitím došlo, by se vám mohlo udělat nevolno. :-)

    2.12. 00:36 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 10 000 dolarů
    Všem se zavděčit nejde; každou chvíli čtu o nějakém seriálu, že je špatný, protože "postavy nemají žádný vývoj" a jak je vidět na tBBT, když ho mají, je to taky špatně.
    Jsou serialy, kde se ten vyvoj podarilo ukocirovat, aniz by to zasadne zasahovalo do koncepce, ale to je na jinou diskuzi.
    z některých změn, ke kterým mezitím došlo, by se vám mohlo udělat nevolno. :-)
    Tak sem s tim! Docela by me to zajimalo, co z toho nakonec vzniklo. ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.