abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 22:44 | Zajímavý článek

Jan Klat publikoval na Medium výsledky ankety věnované platům PHP vývojářů. Zúčastnilo se 419 respondentů. Kompletní výsledky na Tabulky Google.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 22:22 | Nová verze

Byla vydána nová verze 1.29 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Představení novinek také na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 11:47 | Pozvánky
Začínáte s automatizací? Chcete se naučit správně používat Ansible? Přijďte na další Prague Containers Meetup 20. listopadu v prostorách Seznamu v Praze na Andělu.
little-drunk-jesus | Komentářů: 0
dnes 11:47 | Pozvánky
V úterý 20. 11. v Praze proběhne akce Oracle Czech Republic Meetup Group. Od 18.00 si budete moct vyslechnout přednášky NetSuite Developer Toolset a Product Recommendations system at Bronto.
RichardF | Komentářů: 0
dnes 10:33 | Nová verze

Byly aktualizovány živé instalační obrazy průběžně aktualizované linuxové distribuce Void Linux (Wikipedie). Nejnovější obrazy ve verzi 20181111 jsou k dispozici vedle i686 a x86_64 také pro jednodeskové počítače s ARM: BeagleBone, Cubieboard, Odroid a Raspberry Pi. Void Linux používá balíčkovací systém XBPS (X Binary Package System), LibreSSL a init systém a správce služeb runit. Ke stažení jsou obrazy postavené jak nad glibc, tak nad musl.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
dnes 02:00 | IT novinky

Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává superpočítač Summit. Český superpočítač Salomon klesl na 213. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu. V aktuálním žebříčku GREEN500 (GFlops/watts) obsadil superpočítač Summit 3. místo.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:55 | Zajímavý projekt

Sir Tim Berners-Lee koncem září představil myšlenku projektu Solid. Jedná se o reakci na jednak jednostranné využívání webu k neinteraktivnímu publikování dokumentů, ale také centralizaci služeb, v jejichž případě uživatelé předávají svá data několika málo centrálním entitám. Článek na webu LWN.net Solid ukazuje konkrétněji. Základním konceptem je „pod“, uzel (lokální nebo v cloudu), kde by uživatelé mohli ukládat své komentáře k obsahu třetích stran.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
11.11. 02:00 | IT novinky

S představením jednodeskového počítače Raspberry Pi 3 Model B+ v březnu letošního roku byla představena také rozšiřující deska Raspberry Pi PoE HAT (Power over Ethernet Hardware Attached on Top). Koupit ji bylo možné ale až v srpnu. Krátce na to se uživatelé začali stěžovat, že jim nefungují některá zařízení připojena k Raspberry Pi. Po potvrzení problému - nedostatečné napájení - byla rozšiřující deska stažena z prodeje. Nadace Raspberry Pi se omlouvá a informuje, že problém byl vyřešen a nová opravená verze desky je opět v prodeji.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
10.11. 19:55 | Komunita

Nadace pro svobodný software (FSF) aktualizovala své stránky věnované softwarovým licencím. Mezi nesvobodné licence byla například přidána licence Commons Clause. Ta zakazuje komerční použití, viz zprávička Společnost Redis Labs přelicencovala své rozšiřující moduly databáze Redis z GNU AGPL na Apache s Commons Clause a fork těchto modulů GoodFORM (Free and Open Redis Modules).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
10.11. 19:11 | Nová verze

Byla vydána verze 10.0 italské linuxové distribuce CAINE (Computer Aided INvestigative Environment) s kódovým názvem Infinity. Jedná se o živou linuxovou distribuci zaměřenou na forenzní analýzu digitálních dat. Nejnovější CAINE vychází z Ubuntu 18.04 a přináší řadu nových nebo aktualizovaných softwarových nástrojů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 17
Jak nejčastěji otevíráte dokumenty na počítači?
 (89%)
 (3%)
 (8%)
Celkem 61 hlasů
 Komentářů: 4, poslední dnes 14:36
Rozcestník

Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky

Bývalý vývojář automobilky Tesla se po vypršení NDA podělil o své zážitky: Vytvořil jsem skript, který se pomocí SSH připojil na co nejvíce vozů a daný soubor smazal. Opatchovali jsme knihovnu OpenSSL, aby pracovala i s již neplatnými certifikáty. Bylo možné rootnout Teslu S s USB flash diskem a exploitem na GStreamer [Hacker News].

25.8. 12:00 | Ladislav Hagara | Humor


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

Bystroushaak avatar 25.8. 12:52 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Asi by bylo dobré poznamenat, že šlo o infotainment. Ten bývá docela sračka i u ostatních automobilek (BMW třeba). Jinak původní zdroj je nejspíš tady: https://forums.somethingawful.com/showthread.php?threadid=3862643&userid=20544.

Vzhledem k tomu co se poslední dobou objevuje kolem Tesly by se to asi taky chtělo zamyslet nakolik to má pravděpodobnost být jen vymyšlený hate. Ale zní to věrohodně. Ta míra absolutního amatérismu a skládání všemožných hoven na sebe zní přesně jako něco co bych čekal ve větší korporaci.

BTW: Tohle taky: I’m quitting Tesla Energy tomorrow. It’s been an absolute nightmare.
Bystroushaak avatar 25.8. 13:01 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
25.8. 14:26 luv | skóre: 18 | blog: luv
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
celkove nic noveho; ale zakaznici si za to muzou samy, ze jim nevadi ze kdokoliv jim muze auto hacknout, vzdalene vypnout apod.
25.8. 14:27 luv | skóre: 18 | blog: luv
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Vzhledem k tomu co se poslední dobou objevuje kolem Tesly by se to asi taky chtělo zamyslet nakolik to má pravděpodobnost být jen vymyšlený hate. Ale zní to věrohodně.

Bud, a nebo se jim to cele zacina sypat, protoze to je jeden velky bastl.
25.8. 14:35 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
No, jsou dve moznosti: budto ma Tesla realne na dohled cerny cisla a proto se stupnuje propaganda (prijde mi pravdepodobnejsi), nebo se Tesla borti jako domecek z karet - ale o tom teda narychlo uvarene firmwary nesvedci. To se dela uplne vsude. Zrovna tak Muskuv pokus Teslu sundat z burzy - se da vylozit jako ochrana proti nachylnosti trhu proti dezinformacim. Kdyby se mela bortit jako domecek z karet, byla by mnohem vyhodnejsi strategie busit do PR a ziskavat prachy z emisi na burze, protoze soukromi investori nejsou blbi a nebudou investovat do padajiciho domecku. Je otazka, na kolik verit Muskovi, kdyz rika, ze se nechal ukecat soucasnyma investorama, ze to na burze necha - ale zas, mame nejaky jiny dukaz, ze ten clovek bezne lze? Myslim si, ze mnohem pravdepodobnejsi je ta "nepravdepodobna" varianta, ze tu je opravdu cca mucednikem.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
25.8. 14:37 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
A proc by se mela propaganda stupnovat ted? Jakmile Tesla hitne cerny cisla, ma cca neomezenej kredit u investoru celou tu operaci masivne rozsirit. Proto toho IMHO logicky konkurence boji, i kdyz Teslu do ted jako konkurenci spis nepovazovali. Ted je tesne pet minut pred dvanactou s tim "neco" udelat - aspon Muska zpomalit a nahnat vlastni nedodelky na trh.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
25.8. 14:42 luv | skóre: 18 | blog: luv
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Btw. uvedomujes si ze i BYD vyrabi vic elektromobilu nez tesla?
25.8. 14:52 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Tak ted to fakt jeste zdaleka neni operace, kterou by vubec bylo potreba porovnavat s jakoukoliv jinou automobilkou, ktera neusurpuje primo Tesly segment. Tj, elektromobily pro zapad. Musk validuje tuhle myslenku a prave proto, ze mu takhle obecne to nase decentralizovany demokraticky publikum neveri, musi to dokazat relativne v malym, protoze vic penez na to stejne nedostane, takze nema, jak skalovat “na hned”.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
Blaazen avatar 25.8. 14:56 Blaazen | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
O tomhle jsem před pár lety četl, jak čínská vláda dává dotace na elektromobily. Číňané je tedy kupují, jenže Čína je velká a oni potřebují větší dojezd. Řeší to jednoduše: kupují si přívěsné vozíky a na nich si vezou dieselagregát, kterým to za jízdy dobíjí. Takový plug-in hybrid po čínsku.
25.8. 15:23 cinan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
a tomu veris?
Blaazen avatar 25.8. 15:39 Blaazen | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Správně mluvíš o víře, protože v zemi s tak kvalitní cenzurou se člověk pravdivých informací jen tak nedopátrá.
25.8. 15:57 cinan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
tak koukni na google maps streetview a zacni pocitat
26.8. 19:55 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Blaazen avatar 26.8. 20:56 Blaazen | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Díky.
Bystroushaak avatar 26.8. 21:19 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Myslíte, že se to může vyplatit oproti klasickému dieselu?
Blaazen avatar 26.8. 21:39 Blaazen | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Však tam říkají, dotace je 50% ceny a nemusí se platit DPH. A přívěs bere jen na delší cesty.
27.8. 09:50 cinan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
a ze tam tech aut s vozikem je na zaberech z realneho provozu ...
29.8. 10:45 Palo M.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Privesny vozik za osobnym autom je v Cine dodnes "ilegalny". Presnejsie povedane, neexistuje pre to ziadna legislativa, nie je o nich zmienka v dopravnych predpisoch, nevydavaju sa SPZky, neexistuju vodicaky na privesne voziky atd. Sice som uz parkrat videl tahat za autom maly privesny vozik s dvoma dirt-bikmi (a to na dialnici, kde su vsade kamery a treba prechadzat mytnicami), takze to "funguje" klasicky po cinsky... V kazdom pripade v meste je vozik za osobnym autom rarita (asi aj kvoli parkovaniu), takze toho chlapika z reportaze museli najst nejakou nahodou.

V Cine plati paradigma "Co nie je v zakone explicitne povolene, moze byt s okamzitou platnostou zakazane", takze akonahle by sa privesnych vozikov zacalo objavovat na cestach viac, tak by urady velmi rychlo zakrocili a vsetky by zmizli v kratkom case. Ten Cinan na videu si je urcite vedomy toho, ze jedneho dna k nemu mozu nabehnut a zhabat mu cely vozik s generatorom a ziadne protesty mu nepomozu, skratka ho odovzda a zije sa dalej.

Len tak mimochodom, cinske elektromobily dymia pravdepodobne viac nez benzinove, akurat namiesto cesty dymia tam, kde stoja cinske uholne elektrarne...
30.8. 08:00 Peter Golis | skóre: 57 | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Oni tam nemajú jadrové elektrárne?
30.8. 08:13 Bherzet | skóre: 4 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Ano, mají, ale tvoří to zlomek produkce (zde uvádí 3,5 % v roce 2016).
30.8. 14:48 Peter Golis | skóre: 57 | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Jadro je najšetrnejšie k prostrediu, reaktor v Oklo je toho dôkazom už dve miliardy rokov. Nerozumiem prečo ekoteroristická lobby odmieta jadrové energetické stanice.
30.8. 15:49 cinan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Zalezi kde v cine.

Taky je zajimave ze ceska televize ma potrebu jet takovouto lzivou propagandu ze "v cine ma kazdy elektromobil vozik s generatorem", viz tady prvni komentar od blazna.
little.owl avatar 25.8. 16:01 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Oni mají legislativně stanoveno, že každá automobilka bude muset prodat určité procento elektromobilů a to číslo se bude postupně zvyšovat. Podíl lze prodat/koupit a paradoxně západní automobilky ho musí kupovat od čínských neboť nemají vhodné produkty a subvencují jejich vývoj. Západní automobilky dodnes těžily z náskoku, který měly u klasických vozu, u elektromobilů má v řadě oblastí Čína náskok, e.g. baterie, trakční soustavy či komoditizace výroby.
$ man rtfm
Rezza avatar 25.8. 21:03 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Tak u našich automobilek je z toho dobrá panika. Ale tamní vláda musela něco udělat, jinak by se tam udusili a bohatší obyvatelstvo prostě začíná životní prostředí řešit a dřív nebo později by tam měli revoluci kvůli tomu.
little.owl avatar 25.8. 22:22 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Tak u našich automobilek je z toho dobrá panika.
Tak horké to není, ale bude to změna. Navíc jsem měl pocit, že to spíše blokovali odbory a trochu [spolkové] vlády, výroba elektromotorů a celých trakcí je jednodušší a znamená zavírání motoráren.
$ man rtfm
26.8. 11:08 Radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Ten je dobrej :D :D
Bystroushaak avatar 26.8. 12:58 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Řeší to jednoduše: kupují si přívěsné vozíky a na nich si vezou dieselagregát, kterým to za jízdy dobíjí. Takový plug-in hybrid po čínsku.
By mě zajímalo, jestli by se to vůbec u klasického elektromobilu stíhalo dobíjet. Kdyby se to zapojilo napřímo na motor, tak by to asi šlo, ale dobíjet?
Blaazen avatar 26.8. 14:41 Blaazen | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Ten článek, co jsem tehdy četl, jsem nenašel, tak alespoň tohle :-)
26.8. 22:41 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Pokud průměrná spotřeba bude 25 kW a centrála dá stálých 30, tak to stihne dobíjet úplně v pohodě...
25.8. 14:41 luv | skóre: 18 | blog: luv
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
ale zas, mame nejaky jiny dukaz, ze ten clovek bezne lze?
sorry pedo guy, you really did ask for it

Ale to bude taky propaganda ..
25.8. 14:48 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
No, to je ten nejlevnejsi utok v dnesni dobe, na nejmin snahy nadela nejvic damage. Muzes to popirat, jak chces, ale stejne budes za blbce. Relevantni mi spis prijdou hejty na nekvalitni build a treba toto, pdflaknuty firmware - otazka je, jaka bude tendence dal.
Startupu, co zapasi o vlastni preziti, jsem ochotny takovy chyby tolerovat, na nejakou dobu. Sam na to auto jeste stejne nemam, tak je to jeste min, nez akademicka diskuze - ale kdybych mel, o tech drazsich bych uvazoval, masovku typu Model 3 necham odskakat vetsim dobrodruhum :)
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
Rezza avatar 25.8. 21:05 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Tak já tu masovku Model 3 za tebe rád zkusím. Jen život není fér - když se stěhuji do baráku s garáží a 400V zásuvkou, tak mám zase takový nájem, že na Teslu nebude :D.
25.8. 15:21 Ovocníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
"pokus stáhnout Teslu z trhu"

To byl spíš pokus o manipulaci ceny akcií.. Tyhle věci jsou regulované zákony y to co vyvedl bylo nejspíš hodně za hranou, protože je pravděpodobné, že ten údajně "secured funding" nikdy neexistoval. Tesla měla tehdy Market Cap větší než Ford a Panasonic, to asi mluví za všechno. Neuvěřitelně přeceněná firma. ---------------------------

BTW ten neuvěřitelnej amatérismus a kopa bastlů tvořících dohromady obrovskou komplexitu náchylnou na zborcení v tom softwaru, kdy to všechno ještě nějak závisí na cloudu, jo to je na tom ta hlavní špatná zpráva.

Protože tohle asi nebude jenom v Teslách. Jeslti mají takhle vypadat auta budoucnosti, tak žádný nechci. Blbý je, že na silnicích kolem jich bude spousta, a teď si vemte, že ten bordel na kolečkách bude i v kamionech a busech. Kurvapes jezevec, už fakt.
little.owl avatar 25.8. 15:50 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Tesla je extrém, riskují, ale je dost možné že jim to projde.
$ man rtfm
25.8. 17:02 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Ja jsem to pochopil tak, ze "secured funding" byl s vetsimi ale, nez je Musk ochotny priznat. Musel by nechat vetsi kus investorum, ktere neumi cist a predvidat, nez se mu libilo - pokud vim, tak to byli Saudi, kdo pomohli tomu, aby mohl rikat, ze ma funding "secured". Od cloveka takhle nahajpovanyho, kdyz toho dela tolik, bych tohle cekal - ze si to behem par dni proste rozmyslel, protoze mu to vychazelo prilis "na krev". Nehledal bych v tom hned konspiraci - nebo, pokud jo -> jakej myslis, ze mel teda cil s takhle provedenou akci? Jediny, z ceho preci benefituje, pokud tu firmu fakt nechce vykoupit zpatky, je vyssi cena, ale ticker Tesly reagoval na tyhle zpravy spis obracene, ne? Kdyz shortisti ve finale spis vydelali - a akorat jeden (?, AFAIK) butthurt borec se soudi - resp. stoji za jednim class-action suitem, ale neni jich vic, co bych cekal, kdyby to byl fakt takovej prusvih a cilevedoma manipulace.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
25.8. 18:23 Ovocníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Když řekneš, že koupíš všechny akcie za 420 oni stojej 320 nebo kolik a vylítnou při tom o 25 %, a tvrdíš, že na to máš prachy jako šéf firmy, tak to je manipulování cenou, nic jinýho.

Jako omlouvat si to vším možným, to asi jde jenom v rámci kultu Muska no...
Bystroushaak avatar 25.8. 19:23 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Když řekneš, že koupíš všechny akcie za 420 oni stojej 320 nebo kolik a vylítnou při tom o 25 %, a tvrdíš, že na to máš prachy jako šéf firmy, tak to je manipulování cenou, nic jinýho.
Jako šéf firmy takhle ale manipuluje cenou pořád, při každém prohlášení. Není trestné jen zneužití?
Jako omlouvat si to vším možným, to asi jde jenom v rámci kultu Muska no...
Musk určitě má okolo sebe kult, o tom žádná, proč by to mělo být něco špatného? Má ho kolem sebe i kdejaký politik, tak proč ne někdo kdo něco dokázal? Přijde mi že v těhle diskuzích o něm někdo vytáhne slovo „kult“ a má hned pocit, že automaticky vyhrál argument. Tak je kolem něj kult. No a? Proč je to špatně?
26.8. 00:37 Ovocníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Jako šéf firmy takhle ale manipuluje cenou pořád, při každém prohlášení. Není trestné jen zneužití?
No to, co šéf firmy v těchhle směrech může a nemůže je právě docela regulované. Tam neplatí (ne)pravidla youtubu a twitteru nebo "you can't arrest me if I prove your rules inconsistent!", i když by se to lidem co je odkojil internet asi líbilo.

Jako neříkám, že ho zavřou, protože to se děje výjimečně a když někdo něco fakt posere, tak typicky dostane spíš symbolický zaucho/pokutu a tak (v USA). Ale nezákonný ty věci jsou, podle hodně lidí, co to hodnotili (kde logicky nemůžeš poslouchat jen nekritický fandy nebo lidi, co v tom maj peníze a sněj o vysokým zhodnocení). Asi taky dost závisí na tom, koho tím ten dotyčnej obere o peníze.
Rezza avatar 25.8. 23:06 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
kdy to všechno ještě nějak závisí na cloudu

Zrovna jsem četl článek o tom Modelu 3, který teď někdo sestřelil zezadu. Za minutu a půl měl řidič telefon, že Tesle "počítač" řekl, že měl vážnou nehodu a jestli jsou lidi v autě ok :). Takže jo, i ten život závisí na cloudu (kdyby to třeba byla nehoda někde mimo civilizaci a auto i posádka to odnesli hůř).
27.8. 15:40 lyon667
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
To prece neni zadne specifikum Tesly. eCall dela presne tohle a v Evrope je od letoska instalovany povinne ve vsech vozech.
JiK avatar 27.8. 15:49 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
na ridice musi byt prisnost, individualni doprava podporuje individualni mysleni a to je zavadove chovani, ktere podryva tyhlety Evropske hodnoty...
Bystroushaak avatar 27.8. 21:52 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Já ti nevím. Potom co řídím příležitostně po Praze cca půl roku, tak mám pocit že to vůbec nesouvisí s individualismem, ale debilitou většiny lidí. Včetně mě.
Rezza avatar 27.8. 16:20 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Ten komentář byl o tom, že život závisí na cloudu a Tesla byla jen ten příklad (protože jsem zrovna tuhle story četl). Ne specifikum.
little.owl avatar 25.8. 15:46 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Ta míra absolutního amatérismu a skládání všemožných hoven na sebe zní přesně jako něco co bych čekal ve větší korporaci.
Tesla je malý výrobce a náklady na vývoj auta jsou do značné míry stejné, bez ohledu na to jestli prodáte 100 tisíc nebo milion vozů. Pokud se navíc snažíte překopat všechno, náklady rostou exponenciálně a vyšší cena vozu jim to nezachrání. Řešení Tesly byla a je rezignace na zaběhnuté výrobní/vývojové procesy, které jsou často odvozeny od bolestných průšvihů minulosti a tak si je budou muset v nějaké formě zopakovat. Oni pouští na silnici auta ve stavu které by si jiné automobilky pustit nedovolily a v EU, na rozdíl od USA, by to nebylo legální.

Ohledně látání věcí dohromady, vždy záleží o jakou část systému se jedná, pokud se jedná o něco co by mělo bezpečnostní implikace, tohle by možné nebylo a nedělá se to. Tam se pak píše plno věcí in-house, už jen proto že je těžké něco koupit s ASIL C/D rating a Tier 1 dodavatel má velké finanční závazky pokud se něco stane. Tím nepopírám, že je to také často slušná výrobna buřtů.
$ man rtfm
little.owl avatar 25.8. 19:04 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Ta poslední verze čínského systému je náročnější než jsem si myslel (zde), jsem zvědav kde na to budou brát elektřinu. Vzhledem k tomu, že se jedná o už největší automobilový trh na světě, půjde o statisíce, nakonec miliony elektromobilů.
$ man rtfm
Bystroushaak avatar 25.8. 19:27 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Ta poslední verze čínského systému je náročnější než jsem si myslel (zde), jsem zvědav kde na to budou brát elektřinu. Vzhledem k tomu, že se jedná o už největší automobilový trh na světě, půjde o statisíce, nakonec miliony elektromobilů.
Když jsem tak četl články Wagnera na Oslu, neměl jsem pocit, že by s tímhle měli mít dlouhodobý problém. Viz třeba; Nové reaktory III+ generace v provozu. Pokud si to dobře pamatuju, tak ročně otevírají tolik nových reaktorů, asi jako zbytek světa dohromady;
Koncem června došlo v Číně k zahájení štěpné řetězové reakce hned u dvou nových reaktorů III+ generace. Jedná se o evropský reaktor EPR firmy Framatom v elektrárně Tchaj-šan a reaktor AP1000 firmy Westinghouse v elektrárně San-men. Už v květnu se do provozu dostal i čínský reaktor III. generace ACPR-1000. V současné době tak už je v provozu šest typů reaktorů III. generace.
little.owl avatar 25.8. 22:37 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Uvidíme, to by stale nestačilo. Po bankrotu Westinghouse je AP1000 riskantní obchod, sázel bych ACPR1000 a museli by jich postavit více. V ČR to vypadá na VVER1200, neboť větrníky na pobřeží nebudou a místní rusofóbové to asi nevydýchají.
$ man rtfm
Rezza avatar 25.8. 21:00 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Já nevím, ale Tesly se normálně v EU prodávají a určitě nejsou nelegální :). Jinak zrovna v těch tvýtech se píše, že i když je hodně hejtuje, co to jde, tak že tu skutečnou bezpečnost těch aut mají udělanou velmi dobře. On celkově ten automobilový průmysl si bude muset projít stejným shitstormem jako teď procházíme my v IT s tou tunou CVE. A nějak víc věřím Tesle, která má teď reálné zkušenosti z provozu. Píše, že u Modelu 3 už je spousta věcí řešená výrazně líp.

Jinak nějaké mašiny do automotive jsem kdysi dělal a některé historky nejsou ani smutné (spíš nebezpečné).
25.8. 22:07 sigma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Historky o jednotlivostech se najdou, někdy to můžou být i systémová selhání. Ale obecně oproti automotive a dalším typům SW pod nějakou legislativní regulací (funkční bezpečnost strojů, jaderná energetika), je stav v IT v podstatě anarchie. V IT se ¨třeba moc nenosí zodpovědnost za škody způsobené vadami SW, a nějak doložitelná bezpečnost.

Třeba i v oblasti vývoje bezpečnostně-kritických systémů jaderné energetiky se najdou věci, o kterých by člověk raději nevěděl, ale i tak je to pořád úplně jinde než je běžný (nebo vyšší) standard v IT. Ve výsledku tomu pořád věřím víc a moc nevidím, jak by se tyhle prostředí s regulovaným vývojem měly nějak výrazně (po)učit od IT.
little.owl avatar 25.8. 22:32 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Přesně tak. Stačí se podívat jak se Linux trápí dostat i základní automotive certifikaci.
$ man rtfm
Bystroushaak avatar 25.8. 22:59 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Trochu mi to připomíná nedávný XKCD: https://xkcd.com/2030/
Rezza avatar 25.8. 23:00 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Tak ona jakákoliv certifikace je zábava :). Aneb má práce. Celkově je ten koncept open source vzdálený tomu, co se v těchto oborech očekává.
little.owl avatar 25.8. 23:13 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Jak kde, je tu třeba FreeRTOS a něm postavený certifikovaný SafeRTOS, a nejsou až tak daleko. Je to o mindsetu.
$ man rtfm
little.owl avatar 25.8. 22:31 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Já nevím, ale Tesly se normálně v EU prodávají a určitě nejsou nelegální :).
Upravená verze a ještě jim to holandská RDW několikrát vrátila.
shitstormem jako teď procházíme my v IT s tou tunou CVE.
Jak v které oblasti. Jedna věc je zabezpečení, že vás to nezabije z důvodu selhání kontroly a tam je situace dobrá. Druhá je že to nikdo nehackne a tady se má automobilový průmysl co učit. Jinak situace u SW v automobilovém je lepší než v IT, to už je dané tím že prodáváte HW se zárukou, třeba svolání aut je neskutečně drahé a z hlediska bezpečnosti regulované odvětví.
A nějak víc věřím Tesle, která má teď reálné zkušenosti z provozu.
V čem má více zkušeností? GM či Nissan prodávají více elektromobilů a mají plno zkušeností ze standardních aut.
Jinak nějaké mašiny do automotive jsem kdysi dělal a některé historky nejsou ani smutné (spíš nebezpečné).
Co to bylo?
$ man rtfm
little.owl avatar 26.8. 14:27 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
K těm zkušenostem Tesly. Zatím mi to přijde že objevují Ameriku a mají problémy s věcmi co jinde hladce fungují. V podstatě vše co mají buď nesedí cenově do jejich segmentu, a pak na tom nevydělají (auto je konzumní zboží a oni nejsou Jaguar či další luxusní značky) a nebo je to technicky neadekvátní. Nejvíce šokující jsou problémy s QA, mít FPY kolem 14% je naprostá katastrofa a vysvětluje to zpoždění výroby. Na současných produkčních linkách s dobrou přípravou je FPY většinou >95% a pokud je tak nízké, vyžaduje to zásadní změny jak v technologickém postupu, tak v konstrukci vozu, což je časově náročné a drahé. Navíc oni nebyli schopni vychytat QA ani u starších vozů, stačí s podívat na jejich problémy v Norsku, jejich největším evropském trhu, tohle by automobilce bez kultovního charakteru neprošlo. Pokud elektromobil, tak od klasické automobilky, jako třeba Nissan Leaf.
$ man rtfm
Bystroushaak avatar 26.8. 16:25 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
auto je konzumní zboží a oni nejsou Jaguar či další luxusní značky
vs
tohle by automobilce bez kultovního charakteru neprošlo
Takže jsou, ne?
little.owl avatar 26.8. 17:00 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Ne. Oni jsou kultovní značka, ale rozhodně ne luxusní značka, stačí se podívat na zpracování interieru; auto za třetinovou cenu je lépe udělané.
$ man rtfm
26.8. 20:25 Mln
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Koho zaujíma nejaké spracovanie interieru. Možno nejakeho automobilového pseudonovinara ktorý hodnotí auta podla toho ci su v interieri "tzv" makke plasty (plaast pokryty nejakou formou tapacirungu) alebo velkosti kufru (domaci popapucak ktoremu zenska nedovoli kupit si silne auto).

škodovky su tiež mizerne a predražene auta, aj tak sa predavaju vo velkom.
Josef Kufner avatar 26.8. 21:37 Josef Kufner | skóre: 68
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Co nějaké měkké plasty… horší je třeba to, že bez elektřiny si neotevřeš zadní dveře a nedostaneš se ven.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Bystroushaak avatar 26.8. 21:54 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Znám auta, kde vzadu ani nemáš dveře a musíš sklopit přední sedačku, aby ses dostal ven. To že v Tesle nejdou zadní dveře otevřít bez elektřiny mi přijde sice jako teoretická nevýhoda, ale je otázka jestli je to i praktická nevýhoda. Jak často se ti stane, že nebudeš mít šťávu na otevření dveří a budeš nucený lézt přes přední sedačky? Chci říct - je to skutečný problém, nebo jen zdánlivý problém?
Josef Kufner avatar 26.8. 23:32 Josef Kufner | skóre: 68
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Stane se to nejspíš právě jednou a to na konci životního cyklu vozu. Otázka však zní, zda se ven stihneš dostat, když pod tebou začíná hořet hromada lithia.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Bystroushaak avatar 26.8. 23:41 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Stane se to nejspíš právě jednou a to na konci životního cyklu vozu. Otázka však zní, zda se ven stihneš dostat, když pod tebou začíná hořet hromada lithia.
Teda, já možná působím jako zastánce Tesly, což bych rád zdůraznil že nejsem, ale celkově bych asi radši, aby podemnou hořela hromada lithia, kde jsou plameny konstrukcí odkloněné mimo, než hromada benzínu, který si teče jak se mu zachce.
Josef Kufner avatar 27.8. 01:15 Josef Kufner | skóre: 68
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
To nijak nerozporuji, ale i tak bych se raději od obojího urychleně vzdálil. Pokud budu mít na dveřích páčku, která je prostě mechanicky odemkne a otevře, tak mám docela slušnou šanci tak učinit. Pokud je tam čudlík, který nic nedělá, neboť motůrek už nemá šťávu, tak mám problém. Stejně tak bych rád, aby obdobný problém neměl hasič na druhé straně dveří, který mne jde zachránit.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Blaazen avatar 27.8. 01:39 Blaazen | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Jak rychle to hoří a jestli stihnou lidi utéct nevím, ale hasit Teslu je prý peklo: zde. Tesla na to dává instrukce, auto se má posypat pískem nebo použít min. 12000 litrů vody (takže jedno hasičské auto nestačí).
Bystroushaak avatar 27.8. 02:15 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Jak rychle to hoří a jestli stihnou lidi utéct nevím
Z toho videa si jde docela udělat přehled. Jinak to má být uděláno tak, že baterie v sobě mají pro případ požáru záklopky, které způsobují že ten plamen jde záměrně stranou směrem od posádky ve voze (afaik z toho hoří snad plyn co nějak vzniká, proto to jde směřovat).
hasit Teslu je prý peklo: zde.
Co je na tom peklo? V zásadě se to stačí hasit vodou a přerušit vedení elektřiny. Problémové je asi to opakované vzněcování, ale když se nad tím zamyslíš, tak to jen znamená, že ta baterie ve skutečnosti jde uhasit docela jednoduše tak, aby neshořela celá, pokud jí po nějakou dobu chladíš. Což třeba u benzínu nejde, tam když ti chytne nádrž, tak hrozí výbuch a kdyý to teče do volného prostoru, tak to vodou akorát rozstříkáš do okolí.

Přijde mi, že lidi mají k elektromobilům víc předsudků, než je nutné. Ne že by to bylo úplně bezpečné, ale v porovnání s benzínem mi to přijde tak nějak nastejno. Tak nějak si představuji stejnou situaci když začínaly dnešní auta a benzín se kupoval v drogeriích a lékárnách, jak by si asi klepali lidi na hlavu, kdyby někdo říkal jak se hasí auto plné benzínu vůči koňskému spřežení. A že bude co pár kilometrů benzínka a gigantické rafinerie ropy distribuující vedlejší produkty do celého světa.
27.8. 08:25 Jimmy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Ty auta co nemají vzadu dveře, mají sedačky co se sklopí a ještě odjedou dopředu, takže vznikne spousta místa na vystoupení. Přelézat přes přední sedačky bylo relativně pohodlné naposledy ve škodě 100, kde opěrada předních sedadel nedosahovala ani k ramenům a tak bylo spousta místa na přelezení. Přelézat dnešní vysoké sedačky, které mají ještě opěrky hlavy je mnohem obtížnější zvlášť pokud budete mít po nárazu např. zlomenou ruku, nohu nebo třeba žebra.
Bystroushaak avatar 27.8. 21:48 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Přelézat dnešní vysoké sedačky, které mají ještě opěrky hlavy je mnohem obtížnější zvlášť pokud budete mít po nárazu např. zlomenou ruku, nohu nebo třeba žebra.
Ty dveře se nedají otevřít jen pokud nejde elektřina. Což nevidím zřejmý důvod, proč by po nárazu nešla. Tím samozřejmě nechci říct, že je to ideální design, kdybych to vyráběl já, tak tam rozhodně dám nějaký čistě mechanický fallback a vůbec by mě ani nenapadlo to dělat čistě elektricky. Ale právě by mě zajímalo, jestli to fakt je problém, nebo to jako problém jen vypadá.
Rezza avatar 26.8. 21:24 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
A přitom interiér Modelu 3 je v současné době designově asi to nejlepší, co se dá pořídit. K čemu je člověku, že to jinde ve stejné kategorii potáhnou kůží chudáků kraviček, že ano. Kdybych teď dostal na výběr mezi 3 a S/X, tak beru určitě 3 :).
little.owl avatar 26.8. 23:30 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Váš vztah k autům mi začíná připomínat vztah k mobilům. Skoro bych se o Teslu začal bát ... ;-)

Zřejmě jste viděl jinou Teslu Model 3 než já. O kůži mi nejde, jako spíše o preciznost vnitřního zpracovaní a jeho životnost.
Kdybych teď dostal na výběr mezi 3 a S/X, tak beru určitě 3 :).
Teď radši S/X než Model 3, i po dojmech z integrací věcí na kterým jsem pracoval (hint zde).
$ man rtfm
Rezza avatar 27.8. 09:48 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Jj, teď je na řadě Tesla :). Android ne a ne zabít (i když po update na Oreo si myslím, že jsem na dobré cestě, tam nefunguje prakticky vůbec nic :D).
Rezza avatar 27.8. 10:13 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Tak ohledně té integrace - to je druhá věc, většina aut, které kolem jezdí je jen mix věcí od Bosche a dalších, kde to sjíždí z jedné linky :). Zase jak to říkal jeden technolog - přijdou nám noname díly z Turecka, tady je zbězně otestujeme, zabalíme, dáme na ně nápis některé automobilky (tím tomu dílu oproti aftermarket zvýšíme dvojnásobně cenu, i když je to stejná hadička), přidáme "Made in Germany" a posíláme do Německa :).
little.owl avatar 27.8. 11:07 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Je rozdíl mezi šroubem a ECU s pěti procesory. Tou integrací mám mysli to, že zákazník vám pošle specifikace, podle toho se modifikuje HW/SW, minimálně CAN stack s diagnostikou, bootloader, kryptografické klíče a konfigurace, a otestuje v prototypu vozu. Většinou se toho dělá více a pro větší zákazníky se vše vyvíjí od začátku z nuly, ale to může trvat dva roky plus. To není řešení pro Teslu, která krátce před zahájením výroby zjistí, že jejich řešení je nespolehlivé a potřebují to zachránit použitím technologií od třetích stran. Pokročilejší radar je kryje před fatálním selháními jejich autopilota v řadě situací.
$ man rtfm
27.8. 23:28 m.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Zřejmě jste viděl jinou Teslu Model 3 než já. O kůži mi nejde, jako spíše o preciznost vnitřního zpracovaní a jeho životnost.
Tak porad je to americke auto. ;-)
27.8. 01:39 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Zatím mi to přijde že objevují Ameriku a mají problémy s věcmi co jinde hladce fungují.

Na druhou stranu v jiných oblastech jim hladce fungují věci, které jinde ještě neobjevili. Třeba distribuce aktualizací software do řídících jednotek.
Quando omni flunkus moritati
little.owl avatar 27.8. 11:00 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Na druhou stranu v jiných oblastech jim hladce fungují věci, které jinde ještě neobjevili. Třeba distribuce aktualizací software do řídících jednotek.
Over the Air (OTA) remote update je k dispozici již velmi dlouhou dobu u vývoje a verifikace prototypů, stejně jako online telemetrický sběr dat z aut přes mobilní sítě. To že se to sériové nenasazuje koncovým z má jiné důvody a nejspíše to souvisí s tím, že nezávislí dealeři/servisní centra by přišla o zdroj příjmů (zejména v USA) a levné vozy to prodražuje. Updaty Tesly nejsou rozhodně hladké a na diskuzních fórech jsou failed updates časté téma už roky a důvodem servisních zásahů.
$ man rtfm
27.8. 13:02 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Jistěže, a protože by to levné vozy prodražilo, je lepší po 2 roky nechat v infotainmentu děravý Firefox, přes který se jde probouchat až k řízení toho auta.
Quando omni flunkus moritati
Rezza avatar 27.8. 13:47 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
nezávislí dealeři/servisní centra by přišla o zdroj příjmů (zejména v USA)

To byl dobrý ten guvernér (teď už nevím, kterého státu), který jakožto majitel největší sítě nezávislých dealerů a autoservisů, chtěl na základě toho, co dělá Tesla, zakázat, aby to dělal přímo výrobce. Teď si nejsem jistý, jestli se mu to podařilo nebo ne :).
Rezza avatar 27.8. 13:53 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Těch států je dokonce víc.
little.owl avatar 27.8. 19:12 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Tak to je hodně slušná čunčárna, ale moc mě to nepřekvapuje. Dealerská lobby je silná všude a často se konfigurují vozy pro ně, nikoliv pro zákazníky.
$ man rtfm
Rezza avatar 26.8. 21:29 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Co to bylo?

Bylo toho za tu dobu víc, ty nejhorší případy sem psát nebudu, těch firem u nás moc není a každému by bylo jasné, která to je :D. Ale obvykle když na lince došlo na testování, tak u toho stával technolog a výsledky se tweakovy tak, až to začalo procházet. Kolega prý: "A co když si to jednoho dne koupím?", "Nekoupíte, to je na eskový Mercedes, na to nemáte", "A jak se pak dělají díly na levnější auta?", "...ticho...".
26.8. 22:38 Kate | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Díra skrz kterou neprojde kalibr se tradičně opravuje přiklepnutím důlčíku kousek vedle. Jinak zrovna u němců mi vždy přišly hrozně roztomilé výkresy. Většinou vypadalo jako práce propadajícího středoškoláka. Třeba díly pro Audi, kde si dali hroznou práci se specifikací kvality eloxovaného povrchu, ale nějak zapomněli zakreslit že ty 6mm díry mají mít toleranci 6H7…

(nějakou dobu jsem programovala měření pro automotive na 3D CNC od Renishaw)
little.owl avatar 26.8. 23:33 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Spíše se nestíhá, automotive je blázinec s termíny stanovenými mezinárodními výstavami.
Jinak zrovna u němců mi vždy přišly hrozně roztomilé výkresy.
Němci patří k těm lepším, francouzské/britské/severoamerické automobilky jsou větší chaos a improvizace, s japonskými/korejskými se těžko komunikuje.
Většinou vypadalo jako práce propadajícího středoškoláka. Třeba díly pro Audi, kde si dali hroznou práci se specifikací kvality eloxovaného povrchu, ale nějak zapomněli zakreslit že ty 6mm díry mají mít toleranci 6H7…
A nebo jejich copy-pasted requirements, kdy se požadavky z kamerových systémů dostávají do požadavků na short/long range radary a pak člověk traví týdny to rozplést.
$ man rtfm
27.8. 00:05 Kate | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Mám celkem opačnou zkušenost, to co se přede mnou objevilo z Německa byla vesměs docela tragédie. Chybějící tolerance, naprosto nesmyslné kóty které nedávaly vzhledem k funkci výrobků smysl, zatímco funkční rozměry zůstaly nekótované... Zato výkresy od Francouzů z Faurecie byla radost číst. A ještě Švýcaři byli precizni.
little.owl avatar 27.8. 00:11 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
PSA ... :-(
$ man rtfm
Rezza avatar 27.8. 09:50 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Bývalý kolega právě z té firmy šel dělat k jednomu dodavateli a taky ve velkém dodávají do automobilek a nejvíc unešený byl z KIA na Slovensku.
JiK avatar 27.8. 00:58 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
ale nějak zapomněli zakreslit že ty 6mm díry mají mít toleranci 6H7…
Chtit u der tolerance je zcela zjevne sexisticky a rasisticky pozadavek. Vase chovani jsem jiz ohlasil korporatnimu komisari pro diverzitu a toleranci...
27.8. 07:07 Kate | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Hmm, skutečně tu protlačujete netolerantní pracovní prostředí? ;-)
25.8. 18:17 txzn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Asi by bylo dobré poznamenat, že:
i guess they're missing the part where i worked in firmware - we had a devops team in infotainment but i wasn't part of it.
Bystroushaak avatar 25.8. 19:29 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Asi by bylo dobré poznamenat, že:
i guess they're missing the part where i worked in firmware - we had a devops team in infotainment but i wasn't part of it.
Jo. Spousta toho o čem píše ovšem je specificky o infotainmentu. Například konkrétně ta citace, co v sobě obsahuje zprávička.
Bystroushaak avatar 25.8. 14:48 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Lol:
a car that has a json parser implemented in bash 3 because <interpreted language> is dangerous in the car. there are some seriously magic shell scripts on that thing that probably 3 people in the company understand in full
25.8. 16:45 pc2005 | skóre: 36 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Vida, jako bych to psal já :-D.
Jendа avatar 26.8. 23:38 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Celej ten thread jsem měl pocit „to je zvláštní, že si nepamatuju, jak jsem to dělal“.
Bojíte se, že když umřete, nebudete nikomu chybět? Pište kód bez komentářů a dělejte nedokumentované změny!
Bystroushaak avatar 25.8. 14:56 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Ke konci:
man twitter is so dumb this isn't even news. big shock - a large company has some issues with development and some of the issues were lol bad but I guarantee you the technical issues i posted are long gone now

bringing up hardware is always messy and with tight deadlines, poo poo happens, so to be real for a moment: in my opinion tesla is shipping good (model s/x) products, they are road safe and tested, there are growing pains, quality pains and such but nothing they can't fix. model 3 is another story, I hope they fix it

honestly i started out really liking working there and I feel like my 8 years there had an impact and tesla to this day is still full of good folks doing the right thing. i know for a fact all the crap i worked on is probably gone by now as it should be - they are evolving. you'll notice they haven't had further incidents like the thing I posed earlier with the reboot loop, so at the very least rca's are paid attention.

most of tesla's problems are self-imposed management style issues, they'll be forced to fix them at some point, one way or another, but that's up to the board
25.8. 15:06 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Btw, akorat predevcirem announced - Kalashnikov CV-1 :-D
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
Blaazen avatar 25.8. 15:17 Blaazen | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
A pod každou sedačkou bude jedna AK-47, kdyby náhodou ...
25.8. 15:26 Ovocníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
TVL ta karosérie, co mi to jenom připomíná. Sotva se ty žigulíky konečně po 40 letech přestaly vyrábět, tak už zase přišli plánovači na to, jak ty starý linky využít lolol.

To mi připomíná, jak před několika lety nějakej hlavoun tvrdil, jak budou v Rusku všechno vyrábět na 3D tiskárnách :)
JiK avatar 25.8. 16:42 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
To jsou pomluvy a protiruska propaganda. Kazdy vi, ze v Rusku neperspektivni 3D tiskarny preskoci a budou delat rovnou 4D tiskarny. Stejne jako vynechali slepou ulicku vyvoje, a zbytecne nevyrabeli polovodice, ale pockali si primo na plnovodice.
26.8. 22:51 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Tak to si dost pleteš linky, asi jako bys spletl Fiata s Fordem ;-)

A navíc se netají tím, že to vestavěli do kastle Iže, což byl klon Moskviče.
25.8. 15:34 Peter Golis | skóre: 57 | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
U človeka používajúceho aspoň jeden zo slovanských jazykov by som predpokladal že dokáže napísať š v slove Kalašnikov. Mýlil som sa, nezvládol si to.
25.8. 16:55 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Dokazat != chtit. Osobne nemam ani 0.001% motivace hlasit se k rustine, nebo ji nejak uznavat. Muj politicky nazor v kostce. Nevim, proc bych mel pouzivat pocesteny verze, kdyz to stejne strejdo neni orginal. Original by byl v azbuce snad, ne? A kdyz napisu sh, myslis, ze to - v dnesni realite, kdy anglictinu dava kazdy (a jeste k tomu je zdrojovy clanek v anglictine) - nikdo jako neprecte spravne? Nebo na co si to tu chces hrat, pane moudry? ;-) Jestli na potrebu povysit se, tak to prosim, smele pokracuj, v tomhle nutne nemusim splnovat Tvoje standardy, sefe, natoz je prekonavat. Chapesh?
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
little.owl avatar 25.8. 17:23 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Nevim, proc bych mel pouzivat pocesteny verze, kdyz to stejne strejdo neni orginal.
Třeba proto, že transkripce a transliterace do češtiny ma svůj standard zde, je legislativně zakotvena u úředních dokumentů a v souladu se spisovnou češtinou? Jaký smysl má protestovat proti Rusům používáním anglické transkripce místo české v českém jazyce? To nedává vůbec smysl.
$ man rtfm
25.8. 18:08 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Co nedava smysl, je, ze prave odpovidam uz na druhy komentar u veci, kterou vubec neresim a ani resit nechci - a kdybych ji resit chtel, tak prave pujdu spis do "trapnyho protestu", nez to psat "spravne", obzvlast po dalsi reakci stupnujici takovou absurditu ;-) Clanek psal Kalashnikov, opsal jsem Kalashnikov a v tu chvili jsem ani nenasel vic technickych udaju, co byla vec, co jsem realne chtel. Rozhodne ne resit, jak se to ma psat spravne v cestine. Kdybych si s cestinou delal az takovou hlavu, asi bych taky psal s diakritikou, nemyslis?
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
25.8. 18:31 luv | skóre: 18 | blog: luv
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
zvlast kdyz i rusove samy v latince pisou "kalashnikov"
little.owl avatar 25.8. 18:52 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Rusové přešli oficiálně před lety od francouzské transliterace k anglické a učí se to ve školách. Na stranu druhou Češi nic takového nedělají, většina Čechů rozumně anglicky stále neumí, natož anglickou transliteraci azbuky; a ostatně tu nebude umět ani většina Angličanů.
$ man rtfm
25.8. 19:07 Peter Golis | skóre: 57 | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Rusi píšu v azbuke.
26.8. 22:54 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Tak zkus číst články v češtině, která má vlastní transkripci azbuky už víc jak století: https://www.novinky.cz/auto/481437-kalasnikov-predstavil-konkurenta-pro-teslu-vyrobil-ho-ze-stareho-moskvice.html
28.8. 01:54 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky

Btw, dvojite vtipny je to - na "announced" ani pip, ale zkomolena rustina, ta neda spat :-D Rad bych tenhle myslenkovej pochod pochopil, obzvlast, kdyz "announced" mohlo hitnout strunku jako prvni. (A jinak jo, fakt se bezne vyjadruju takhle, jako magor - pred rodicema se musim vyslovene snazit hledat cesky "alternativy"...).

Asi fakt ctu malo veci v cestine. Ono tyhle veci jsou na CZ serverech nejdriv o den-dva pozdeji, kdyz si tady toho ceho konkretniho nekdo vubec vsimne. A pak jeste situace zavisi na tom, odkud to ten jeden a pul autora pretahne - na Rootu se rozmohl takovy nesvar s Phoronixem, Lupa ma svoje Phoronixy; kde to na ceskych IT portalech je to jinak?

--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
Agent avatar 25.8. 16:35 Agent | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Mě by spíš zajímalo, proč teď všude cpou ty nízkoprofilový pneu? I Fabie se k tomu trendu přidala. Vzhledem ke stavu silnic mi to příde WTF. A že by ruský silnice na tom byly líp?
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
26.8. 22:57 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
1. debilní móda

2. menší valivý odpor
little.owl avatar 25.8. 16:52 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Tak je to studijní koncept, tedy ani prototyp, a pokud se k něčemu dokopají, bude to vypadat jinak. Základní parametry nejsou zlé - 0-100 km/h za šest sekund, dojezd 350 km.
$ man rtfm
25.8. 16:55 pc2005 | skóre: 36 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Bystroushaak avatar 25.8. 19:32 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Tak je to studijní koncept, tedy ani prototyp, a pokud se k něčemu dokopají, bude to vypadat jinak. Základní parametry nejsou zlé - 0-100 km/h za šest sekund, dojezd 350 km.
Afaik Musk snad prohlašoval, že jejich auta mají tak dobrou aerodynamiku právě kvůli dojezdu, kde to snad dá, pokud mi paměť dobře slouží, 20% dojezdu. Ten design žigulíka má imho aerodynamiku cihly a vůbec by jim neškodilo ten dojezd zvednout.
25.8. 20:02 pavele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
To už se vymyslelo, kde se bude brát materiál na akumlátory a jak se to bude recyklovat?
25.8. 20:19 debian                     
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
To se ptáš toho pravého, jeho idol Musk už má všechno dávno vymyšlené a kdo to nechápe, je dement. Bystroushaak má hrozný hard on na Elonka
Bystroushaak avatar 25.8. 21:29 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
jeho idol
Považuji ho za zajímavého člověka. Neřekl bych ovšem, že je to můj idol. Za idol považuji v některých aspektech například Carmacka, Finneyho, Kaye, Engelbarta, Neumanna. Musk mi přijde zajímavý jinak a osobně s ním sdílím jen úplné minimum motivace. Například konkrétní technická rozhodnutí mi přijdou vysloveně špatná (slavné tlačení Windows například), auta mě skoro vůbec nezajímají (kdyby zítra Tesla shořela, tak si za měsíc ani nevzpomenu že existovala) a stěhovat milion lidí na Mars mi přijde vysloveně idiotské, i když zároveň vzrušující a zajímavé.

Na druhou stranu si myslím, že Neuralink má potenciál změnit lidstvo víc než všechny jeho ostatní firmy dohromady a už jen kvůli tomu si zaslouží pozornost, když už kvůli ničemu jinému.

Docela často a rád koukám na videa robotických linek a Tesla mi přijde otevřenější než jiné společnosti co se týče sdílení informací o problémech, které to přináší. Na VŠ jsem si kdysi zapsal programování robotů a docela mě to bavilo a na střední jsem taky studoval automatizaci, tak je to prostě něco, co je mi dlouhodobě blízké. Přijde zajímavé sledovat problémy výrobní linky Tesly, protože mě zajímá s čím vším se musí výrobci potýkat.

Jinak pokud by měl někdo náladu, tak:
To se ptáš toho pravého, jeho idol Musk už má všechno dávno vymyšlené a kdo to nechápe, je dement.
Bylo by fajn, kdybys mi přestal cpát slova do úst, nikde jsem nic takového nepsal. Navzdory tvému očekávání to nedělá dementa ze mě, ale z tebe.
To už se vymyslelo, kde se bude brát materiál na akumlátory a jak se to bude recyklovat?
Tak zkus použít Occamovu břitvu. Fakt si myslíš, že by Tesla, (podnik, který kromě Muska vedou také akcionáři) ve spolupráci s Panasonicem, což je firma zaměstnávající 274 tisíc lidí, rozestavěla několik giga továren na výrobu baterií a nemyslela přitom na to kde budou brát materiál na akumulátory? Tedy že by neudělali ani základní rozpracování supply chainu? Jak moc se ti to zdá pravděpodobné?

Jinak viz třeba: Lithium mine near Tesla Gigafactory plans to break ground as global shortage rears head

Co se recyklace týče, tak například;
Bystroushaak avatar 25.8. 23:03 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
little.owl avatar 25.8. 23:07 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
ve spolupráci s Panasonicem, což je firma zaměstnávající 274 tisíc lidí, rozestavěla několik giga továren na výrobu baterií
Podle posledních zpráv z toho Panasonic není až tak nadšený a z projektů v Číne couvá, v Nevadě asi investovat budou, otázka zní kolik. Hadám že pro ně bude nejdůležitější partner Toyota, ne Tesla.
$ man rtfm
Bystroushaak avatar 25.8. 23:23 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Podle posledních zpráv z toho Panasonic není až tak nadšený a z projektů v Číne couvá, v Nevadě asi investovat budou, otázka zní kolik. Hadám že pro ně bude nejdůležitější partner Toyota, ne Tesla.
To se týkalo solárních článků, ne?
little.owl avatar 25.8. 23:39 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Ne, začalo to už v květnu. Divize baterií Panasonic není v dobrém stavu, mohla by dostat určitou nepřímou pomoc, ale japonská vláda nemá zájem subvencovat Teslu; u Toyoty by to přežila. Prostě s Teslou půjdou jen když na tom vydělají a Tesla je už teď tlačí ke [zpětnému] snížení ceny.
$ man rtfm
Bilbo avatar 28.8. 23:02 Bilbo | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Na Neuralink jsem taky zvědav, jak se to vyvine. To může být potenciálně další přelomová komunikační technologie jako třeba Internet, ale pokud se zanedbá zabezpečení, může být výsledek dosti tragický ...
Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
Bystroushaak avatar 29.8. 01:49 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Neuralink není komunikační technologie, ale interface.
Bilbo avatar 29.8. 23:07 Bilbo | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Je to interface pro komunikaci mezi strojem a mozkem ... takže možná by se to dalo považovat za komunikační technologii. Ale pokud se ten projekt podaří, tak to spíš bude něco jako je dnes TCP/IP (nebo možná nějaký protokol bližší fyzické vrstvě) v rámci Internetu - nutný základ, samo o sobě ale k ničemu, musí se kolem toho postavit služby co to rozumně používají...

Ale zatím je kolem Neuralinku ticho po pěšině ...
Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
Bystroushaak avatar 29.8. 23:44 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Je to interface pro komunikaci mezi strojem a mozkem ... takže možná by se to dalo považovat za komunikační technologii. Ale pokud se ten projekt podaří, tak to spíš bude něco jako je dnes TCP/IP (nebo možná nějaký protokol bližší fyzické vrstvě) v rámci Internetu - nutný základ, samo o sobě ale k ničemu, musí se kolem toho postavit služby co to rozumně používají...
Já bych to přirovnal spíš k grafickému interface vůči dálnopisu. Něco sice principielně podobného, ale o tolik efektivnějšího, že to změní celé paradigma.
Jendа avatar 29.8. 01:46 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Mně přišlo velice zajímavé, že Škoda měla roboty už v roce 1989.
Bojíte se, že když umřete, nebudete nikomu chybět? Pište kód bez komentářů a dělejte nedokumentované změny!
Bystroushaak avatar 29.8. 01:54 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
29.8. 03:37 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky

To byly hlavne jedno az dvou-osy jednoduchy stroje/manipulatory, rizeny maximalne zasobnikovou C51-like nebo starsi masinou, ale taky castokrat proste relatko napojeny na spinaci na dojezdu, ktery pustilo dalsich par relatkovych deju dal.

Realny petiosy roboty a poradnejsi technologie se tam dostaly az s prichodem kapitalu a technologii, co pouziva VW - roboty Kuka, automaty vsemozny (za Siemense nikoho nevyhodi), pneumatika Festo. Predtim to bylo dost samodomo, masiny po domacku, linky po domacku - kdyz je vsechno vsech, tak to odmaka ten posledni pako, kteryho nejakym zazrakem jeste nevyhodili a muze potichu delat, co ho bavi. A po revoluci se tam hlavne chlastalo, takze moc pokroku nebylo, odkud jinak vzit.

Jeste kdyz jsem byl na praxi na montazi Oktavek v 2009, synchronizovala vsechny mozny chytrejsi systemy centralne, jako rizeni linky, jedna masinka, PLCcko se 486tkou. Ted je to tam rekl, rekl bych, metr od metru vystavka toho nejstarsiho z ~'96teho az nekde tesne pred neuralnima klasifikatorama v control loopech. Masivne se zavadi kamery na QA, pripravuje se centralni sber videi ohledne kazdyho auta do archivu + centralni vyhodnoceni kvality cely vyroby.

--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
29.8. 11:28 sigma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Realny petiosy roboty a poradnejsi technologie se tam dostaly az s prichodem kapitalu a technologii, co pouziva VW - roboty Kuka, automaty vsemozny (za Siemense nikoho nevyhodi), pneumatika Festo. Predtim to bylo dost samodomo, masiny po domacku, linky po domacku - kdyz je vsechno vsech, tak to odmaka ten posledni pako, kteryho nejakym zazrakem jeste nevyhodili a muze potichu delat, co ho bavi. A po revoluci se tam hlavne chlastalo, takze moc pokroku nebylo, odkud jinak vzit.
To není tak úplně pravda. Např. Tesla Kolín (dnes TECO) už v 70. letech vyráběla PLC možnostmi v zásadě srovnatelná se západními v podobné kategorii. NC systémy s více než 3 osami a na svou dobu dosti hi-tech řízení technologických procesů (např. válcovny) se také vyskytovaly, i když samozřejmě vůbec ne v dnešním rozsahu, často to bylo řízeno něčím jako ADT řady 4000 a novější. V roce 1988 už se v místech, kde to řešilo klíčové technologické problémy, vyskytovaly 386 PC.

Také záleželo na průmyslovém segmentu a konkrétní situaci, někde bylo toho chlastání a flákání víc, někde míň. Tehdejší "Automotive" taky nebyl největší hi-tech jako dnes, nejlepší technologie byly tam, kde je nešlo nahradit manuální prací - takže spíš těžké obráběcí a tvářecí stroje, energetika, chemická výroba.
JiK avatar 29.8. 17:24 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Tehdejší "Automotive" taky nebyl největší hi-tech jako dnes, nejlepší technologie byly tam, kde je nešlo nahradit manuální prací - takže spíš těžké obráběcí a tvářecí stroje, energetika, chemická výroba.
Jinymi slovy, socialisticky delnik byl levnejsi nez kapitalisticka automatizace a kybernetika...
1.9. 23:04 frr | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Jeden zapadlý vlastenec a pamětník, spjatý s hliníkovou hutí/válcovnou v Břidličné, mi před časem nadšeně povyprávěl, co dokázal před 20+ lety český PC-based řídící systém Procont napsaný v Pascalu. Resp. aplikace v tomto systému vytvořené. Řídit teplotu taveniny (topný příkon) zpětnovazebně s rozlišením snad pod 1 stupeň Celsia v poměrně rychlé zpětnovazební smyčce, v prostředí s dost velkým el.mag. rušením... (což se týkalo vstupního signálu od termočlánků a jeho filtrace). A to byl jenom jeden konkrétní task, ten systém byl multitaskový. V DOSu.
[:wq]
Rezza avatar 5.9. 10:54 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
A pak stačí, když PC-based řízení mělo být PLC-based řízení a mě jako člověka od PC poslali psát PLC. Vypadlo jedno důležité písmkenko. A já to před tím nikdy nedělal. Kolega aspon veděl, jak se k tomu divnému PLC připojit (protože na firmě se používaly hlavně Simaticy). Ale dali jsme to. Bylo to předělání staré linky z Německa do jiného provozu. Celkem záhul. A víckrát se tam jet nemuselo, do půl roku zkrachovali :).
2.9. 21:01 frr | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Takže na rozdíl od Tesly, která skládá do packů tužkovky, BMW si motá vlastní svitkové LiPol aku... ?
[:wq]
3.9. 08:05 Peter Golis | skóre: 57 | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky
Nepoužíva Tesla náhodou bežné články 18650 ktoré sú trošku väčšie ako tužkovky (AA/R6)?
4.9. 00:13 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý vývojář automobilky Tesla se podělil o své zážitky

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.