abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 752 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dostane se DRM do HTML?

    Mezinárodní konsorcium W3C (World Wide Web Consortium) zveřejnilo první návrh rozšíření pro podporu šifrovaných médii (Encrypted Media Extensions). V oznámení i vlastním návrhu se zmiňuje prémiový obsah a správa digitálních práv (DRM). Rozpoutala se bouřlivá diskuse. Dle některých by se konsorcium W3C tímto vůbec nemělo zabývat. Jiní, například BBC, s návrhem souhlasí. Problémem je také CDM (Content Decryption Module), modul pro správu klíčů a licencí k vlastnímu dešifrování obsahu. Původní návrh počítal s CDM s otevřeným zdrojovým kódem. S tím dodavatelé chráněného obsahu nesouhlasí. Prosazují binární blob, který budou mít pod kontrolou.

    14.2.2013 00:46 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.2.2013 01:04 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostane se DRM do HTML?
    Záliba posílat vlastním zákazníkům zašifrované video a klíč v divných formátech přehratelných jen někdy, někde a v polofunkčních přehrávačích, působit jim tak problémy s používáním, motivovat je ke stahování a šíření pirátských verzí bez DRM a následně bědovat, jak se to pirátství šíří - ještě je to baví? Není to už nějaká psychiatrická diagnóza?
    14.2.2013 01:35 michi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostane se DRM do HTML?
    Nabízet obsah, který by uživatelům stál za přirozené placení bez obcházení? Ale kdeže, rozšíříme si binární blob. ;-)
    14.2.2013 02:27 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostane se DRM do HTML?
    'Prémiový' je reklamní patvar, fuj pryč! Správně se to překládá *placený obsah*.
    14.2.2013 13:59 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostane se DRM do HTML?
    "Prémie" je v češtině něco co dostanu navíc, většinou bez dalšího placení. Tak proč se diví, že jim za to lidi nechtějí platit?
    little.owl avatar 14.2.2013 02:50 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostane se DRM do HTML?
    To se objevilo jiz pred rokem a uz tehdy to bylo kritizovano, jak se zda bez uspechu ... :-(.
    A former Red Hat freeloader.
    xkucf03 avatar 14.2.2013 07:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Flash
    Proč vymýšlet kolo? Vždyť mají Flash. Kdo chce, ať si ho používá, pro ostatní jsou tady otevřené formáty.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.2.2013 14:06 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flash
    Flash postupně mizí, na některých platformách nikdy nebyl, teď ho Adobe přestává vyvíjet i pro ty kde byl (např. Linux). Tenhle návrh snad v dohledné době nikdo nerozchodí, a Mezinárodní Federace Pornografického Průmyslu (IFPI) a spol. prosazují vlastní neprůchodné řešení (už vidím Mozillu a spol., kteří šílí z pádů Flashe a děr v Javě, jak přidávají další ještě horší binární blob). Myslím že problém s DRM je tím skoro vyřešen, zůstane na blackboxech co se připojují přes HDMI/HDCP k televizi a které moc lidí nepoužívá.
    Ilfirin avatar 14.2.2013 22:06 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flash
    pro linux nepřestal být vyvíjen
    14.2.2013 22:26 Ladislav Hagara | skóre: 102 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flash
    Aktuálně: Budoucnost Adobe Flash na unixových platformách:
    Adobe se rozhodlo ukončit vydávání nových verzí klasického Flash Playeru pro Linux - bude jen udržována stávající verze 11.2, takže zde nebude možné očekávat vylepšení (jako menší zátěž procesoru) nebo podporu budoucích verzí SWF.
    Ilfirin avatar 15.2.2013 20:57 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flash
    Adobe Flash Player - Verze: 11.6.602.167
    Jakub Lucký avatar 16.2.2013 16:22 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flash
    A kde se to dá sebrat?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    little.owl avatar 16.2.2013 16:55 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flash
    Flash pro Linux bude, ale jen s "Pepper" API zabalene v Google Chrome. Da se to z nej vyrabovat a pouzit v Chromium. Mozilla Pepper nechce a Flash podporujici NPAPI jiz skutecne nebude, takze Firefox ma asi smulu - nebo stesti :-).
    A former Red Hat freeloader.
    Jakub Lucký avatar 16.2.2013 20:56 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flash
    Jo, takže nová verze Flashplayeru není... Je jen cosi uvnitř nějakého Googlího bastlu, nic pro všechny prohlížeče
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Ilfirin avatar 17.2.2013 08:31 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flash
    To záleží na úhlu pohledu. Je to Linuxí binárka, je vyvíjená? Ano, NPAPI skončilo 11.2, ale Flash pro Linux jen změnil podobu (může se to nelíbit), nikoliv skončil.
    Jakub Lucký avatar 17.2.2013 10:19 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flash
    A musím(!) si ho vykuchat z nějakého prohlížeče... WTF?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    15.2.2013 15:07 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flash
    Flash postupně mizí, na některých platformách nikdy nebyl, teď ho Adobe přestává vyvíjet i pro ty kde byl (např. Linux).

    Pochybuji, že tohle autory webů ve větší míře odradí. Každou chvíli někde narazím na upozornění, že pro zobrazení obsahu si mám stáhnout Silverlight - a ten je rozšířený ještě hůř než flash.

    D.A.Tiger avatar 14.2.2013 08:53 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Starý dobrý HTML 4.0. Tehdy to byl ještě značkovací jazyk pro tvorbu hypertextu. Dneska do se do něj cpou kde jaký kraviny a jeho původní účel, jednoduchost, použitelnost a nenáročnost je v podstatě ta tam. Copak na tvorbu "COOL moderních, všeumějících" Webových stránek a aplikací nestačí Rozšíření prohlížečů (např, integrace s flash, audio/video přehrávači, a pod..), JS, CSS, Java, PHP a pod...? Proč musí zanášet HTML takovými zbytečnostmi? :'-(

    (SARKASMUS) Nebylo by jednoduší se na to tedy rovnou vykváknout, zabudovat do prohlížečů rovnou podporu nějakého binárního formátu, nebo rovnou založit internetové stránky na nějakém offisovém balíku?(SARKASMUS)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    14.2.2013 09:28 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Myslím, že na to PROČ mám odpověď:

    Problém je v tom, že ta Rozšíření jsou obvykle mimo kontrolu výrobce prohlížeče (známe bezpečnost třeba u takové Javy), způsobují většinu problémů... tak jsou pochopitelně snahy ta rozšíření obejít. (PHP v tomto kontextu nemá žádný smysl, to je serverový jazyk, jehož výstupem je nejčastěji právě nějaké to HTML). A abych byl upřímný, spousta věcí se mi na HTML5 líbí - třeba i taková drobnost, jako že user-end kontrola formulářů (je to datum validní?) bude na bedrech autorů prohlížeče a ne mých.

    V důsledku si za tohle můžeme jako zákazníci sami - chceme aby aplikace fungovaly na našem oblíbeném systému, nechceme používat ten jeden vybraný výrobcem nějaké aplikace - a nejsnadněji to zajistí právě webové aplikace, kde si ale zase stěžujeme na to bezpečnost, na pády prohlížečů, na to, že to neumí to a to... Poptávka a nabídka.

    :-)

    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    mirec avatar 14.2.2013 09:40 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Z dizajnérskeho hľadiska je kontrola inputov v prehliadači blbosť, ktorá sa bude riešiť javascriptom (zase) keďže nikto pri návrhu nemyslel, že by niekto mohol chcieť chybové hlášky, alebo placeholdery ofarbičkovať.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    14.2.2013 10:08 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Vy se vážně chcete spoléhat při validaci vstupů na software, který neznáte a na serveru už nic kontrolovat nebudete? To je odvážné. Velmi odvážné... :-)
    stativ avatar 14.2.2013 10:15 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Nemyslel to Zoper tak, že nebude muset řešit příslušné UI? Protože když člověk chce nějaké rozumné UI např. pro výběr data v HTML4, musí na to použít JavaScript, kdežto v HTML5 je to v podstatě zadarmo.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    14.2.2013 10:19 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    V tom případě jsem to pochopil špatně. Na mě to působilo dojmem, že chce validaci na straně serveru úplně pustit k vodě.
    14.2.2013 11:16 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Jak píše Stativ - šlo mi jen o tu client-side live validaci, na serveru samozřejmě budu validovat taky. Ale nebudu muset řešit zvýraznění chyb a cpát kvůli tomu do stránky tunu javascriptu - kolikrát jen kvůli té live validaci.
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    14.2.2013 11:43 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Tak to pak jo... :-)
    xkucf03 avatar 14.2.2013 21:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    XForms…
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    D.A.Tiger avatar 14.2.2013 10:27 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    K tomu PHP - vím, měl jsem na mysli různé nástroje( třeba to PHP), nebo celé skupiny (rozšíření prohlížečů), které umožní tvůrcům stránek - dle mého názoru - takové stránky tvořit, aniž by bylo nutno přidávat subsystémy nesouvisející s textem do HTML (třeba integrace s multimedií, canvas, atd...) a teď nejnověji DRM. Skoro to vypadá jako by reklamní loby měla svoje prsty i ve W3C :-(

    Na jednu stranu tyto argumenty chápu, na druhou stranu, si myslím, že každá aplikace by měla dělat věc pro kterou je určena a skládá-li se její úloha z dalších, ale netriviálních podúkolů, nebo komplexních celků, neměla by se tím zabývat sama, ale přenechat jejich vykonání samostatným projektům (minimálně ve formě externích knihoven, pluginů). Zadrátováním takových subsystémů přímo do aplikace se nejenže chybám nevyhnete, ale ve finální podobě se zvyšuje molochojidnost výsledné aplikace, Ztíží se hledání oněch nedostatků a navíc odeberu uživateli možnost volby ( odebrat je, popř zaměnit, není-li s nimi spokojen - tedy existuje-li alternativa).

    Tyhle věci by se vůbec neměli týkat HTML jako jazyka, notabene jazyka určeného pro formátování a odkazování textu. A už vůbec by neměli být vnucovány přes tento jazyk. Říká se, že "pokrok nezastavíš", ale obávám se zda tohle je ten správný pokrok. HTML mělo zůstat takové jaké je, nejlépe jej ještě zjednodušovat. Když už mohli zkusit oživit XHTML (a tam zas takové věci podle mě potřeba nejsou).

    Vede to i k děsivým obskurnostem : Engine LOVE pro 2D hry asi znáte. A víte, že umožňuje ve verzi 0.8.0 vytvářet i hry pro WEB? Jo, jak jsem to pochopil je to JavaScript který simuluje engine a ta hra musí být navíc na to speciálně vytvořená a jednotlivé herní framy generuje jako HTML5 kód. Místo toho, aby se udělal plugin do prohlížečů, který vytvoří frame, v němž spustí normální LOVE engine a natáhne naprosto normální *.love soubor, uložený na serveru.... No, proč to dělat jednoduše, když to jde i složitě...

    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    xkucf03 avatar 14.2.2013 22:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Pokrok?
    JavaScript který simuluje engine
    Dneska se často vytváří počítač uvnitř počítače resp. uvnitř prohlížeče. Je to hnané nějakou naivní představou, že problémy, které vznikaly na desktopu (např. DLL hell, bezpečnostní díry, složité a pracné instalace, nekompatibilita atd.) na webu nevzniknou. Někdy mi přijde, že ti lidé neznají historii (někteří to asi opravdu nezažili) a jsou tedy nuceni ji prožít znovu. Nebo možná někomu chybí ty zběsilé optimalizace, kdy bylo potřeba se vejít do malé RAMky, na disketu, vyjít s pár takty procesoru nebo přenášet data po pomalé lince… a tak si vytvářejí omezené prostředí, výkon osekávají nadbytečnými vrstvami a znovu dělají to, co se dělalo na nějakých osmibitech…

    Tím, že vytvoříme nový svět uvnitř toho starého, situaci nezlepšíme. Jestli je něco špatně, tak je potřeba opravovat ten skutečný svět.

    Jinak budeme narážet na to, že jedna část aplikace nebo dílčí framework vyžaduje určitou verzi jQuery a jiná část jinou, nebo nějakou nekompatibilní knihovnu… resp. už se tak dnes děje. Jestliže hodně aplikací uteklo od vlastních protokolů (TCP, UDP, SCTP…) na web a k HTTP, protože jim někdo firewalloval jejich porty, budou řešit úplně tu samou situaci znovu, protože i firewally jdou s dobou a nebudou koukat jen na číslo portu, ale budou strkat rypák i dovnitř HTTP protokolu a propouštět jen určité požadavky/odpovědi. Není to řešení, stojíme na místě a akorát se vyplýtvala spousta výpočetního výkonu a lidské práce.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    D.A.Tiger avatar 14.2.2013 23:27 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrok?
    Asi jsem pochopil co jsi psal, ale nevím teď na koho byla ta kritika mířena. Na tvůrce LOVE a jejich webovou verzi v JavaScriptu, nebo na můj návrch spouštět normální lokální LOVE engine v rámci prohlížeče (podobně jako např. flashplayer)?
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    xkucf03 avatar 14.2.2013 23:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrok?
    To byla spíš taková poznámka bokem, než kritika tvého příspěvku :-)

    Na jednu stranu je hezké, co všechno jde překompilovat do JS a co se dá provozovat v prohlížeči, na druhou stranu to ale nic moc neřeší.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    D.A.Tiger avatar 15.2.2013 00:15 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokrok?
    Jo souhlasím.

    V tomto konkrétním případě (LOVE 2D Engine) to nepřináší stejně žádnou hodnotu navíc ani pro vývojáře - musí udržovat další jiný, ale stejně zaměřené projekt + další kopie resources. A nevidím v tom ani profit pro případné webmastery, či koncové uživatele. Špatné, špatné řešení. Ale je to COOL :-(
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    frEon avatar 14.2.2013 10:34 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    kontrola na strane prohlizece je super....



    dokud nepouziju curl
    Talking about music is like dancing to architecture.
    14.2.2013 11:19 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Nebo Links nebo vypnutý JS... Jenže v tuhle chvíli vám nebude vadit, že se vám vygeneruje stránka "This value is requested", místo vykřičníku a zamknutého tlačítka "odeslat". Já vůbec nepouštím k vodě serverovou validaci, jen nebudu mít tu javascriptovou u klienta, protože to udělá prohlížeč.
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    little.owl avatar 14.2.2013 12:10 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    kontrola na strane prohlizece je super....
    Tam jde o to, abyste nebyl schopen streamovany obsah ulozit, coz bez "trusted OS" ci "dedicated HW" nepujde, FOSS by asi mel smulu.
    A former Red Hat freeloader.
    14.2.2013 13:35 koudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    To prece nejde zarucit ani s trusted HW+OS.

    Nekde na konci MUSI byt video rozkodovane - nerikam, ze to bude naprosto trivialni, ale z principu to musi jit.
    little.owl avatar 14.2.2013 13:37 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Zapominate na integrovane GPU a fakt ze HDMI stream muze byt az do monitoru zasifrovan.
    A former Red Hat freeloader.
    14.2.2013 13:42 koudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    No dobra, ale monitor si to pak musi rozkodovat a nejak prevest na blikajici obrazky.
    little.owl avatar 14.2.2013 14:41 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Jenze to uz monitory umeji.
    A former Red Hat freeloader.
    Jendа avatar 14.2.2013 14:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    A na elektronové trysce je ten signál taky zašifrovaný?
    little.owl avatar 14.2.2013 14:56 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Neni. Ale kvalita je jinde a hlavne, ono se vam to bez komptibilni zarizeni odmitne vubec prehrat, na stare CRT zapomente.
    A former Red Hat freeloader.
    14.2.2013 17:08 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Tak s/elektronová tryska/řadič TFT/ :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    little.owl avatar 14.2.2013 17:17 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    A videl jste nekdy integrovany TFT radic a to co z nej leze?
    A former Red Hat freeloader.
    16.2.2013 23:16 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    To je celkem jedno, v nejhorším se to nahraje kamerou z obrazovky, což bude horší než originál, ale při dobrém vybavení a práci pořád použitelné. Chytit to kdekoliv dřív jsou plus body na kvalitu.
    little.owl avatar 17.2.2013 01:06 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Ano .... to je jedine jednoduche reseni .... pokud to neni 3D ... ;-)
    A former Red Hat freeloader.
    18.2.2013 14:51 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Jaký je problém dát před kameru filtr, který pustí jen jedno oko a natočit to nadvakrát (a nebo si udělat udělátko s polopropustným zrcadlem, co bude mít jeden objektiv, ale dvě kamery, jednu pro každé oko)?

    Problém by byl s 3D, co nepotřebuje brýlé, ale to jsou spíš jen experimenty a ve chvíli, kdy se rozšíří, se určitě objeví možnost, jak to obejít. Hned z placu mě napadá udělat umělý ksicht co bude mít v místě očí objektivy (to pro případ, že by televize byla "chytrá" a hledala, kde uživatel sedí - i když jinak asi zobrazování udělat nepůjde).
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    22.2.2013 15:27 koudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Chaaa.. Presne TOHLE jsem mel na mysli http://hackaday.com/2009/10/01/tv-hack-bypasses-hdcp/
    xkucf03 avatar 22.2.2013 20:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Pěkné :-)

    BTW: kolik práce dá tohle:
    an unencrypted output that could then be received by a PC for later replay.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 23.2.2013 01:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    BTW: kolik práce dá tohle:
    Asi $100
    xkucf03 avatar 23.2.2013 10:38 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.2.2013 15:26 koudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Byla to jen otazka casu... Man-in-the-midle utok.. Neumim moc dobre nemecky, tak si to radej nechte kazdej prelozit google translate ;) http://www.heise.de/security/meldung/HDCP-Kopierschutz-ausgehebelt-1807866.html

    Tady jeste En verze http://hackaday.com/2011/11/30/hdcp-falls-to-fpga-based-man-in-the-middle-attack/
    14.2.2013 13:43 koudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Jako ze si budete v podstate ukladat kazdou obrazovku ze sbernice monitoru.
    14.2.2013 14:55 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    V nejhorsim klidne i tak, staci, kdyz to udela jedna "release group" a hodi na torrenty.
    xkucf03 avatar 14.2.2013 22:30 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Nejvtipnější na tom je, že jakkoli je tato operace pracná, stačí ji udělat jen jednou a pak už celý svět může sdílet tu nešifrovanou a DRM nepostiženou kopii :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 14.2.2013 14:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Tady přece nejde o bezpečnost, ale o to, že uživatele chceš upozornit, že se spletl.
    xkucf03 avatar 14.2.2013 22:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Kontroly na straně prohlížeče mají uživateli pomáhat a upozornit ho na chybu, než odešle data na server – je to užitečná věc, která zvyšuje pohodlí a snižuje nároky na zdroje (přenesená data, zátěž serveru). Na serveru musí být ty kontroly taky.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 14.2.2013 13:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Jenže jakmile se začneš možnostmi JS přibližovat k možnostem Javy, začneš mít úplně ty stejné bezpečnostní problémy. Už teď je v prohlížečích děr dost.
    14.2.2013 10:28 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    XHTML je dobře rozšiřitelné – libovolný obsah se dá vkládat pomocí <object/> nebo použít vlastní XML značky umístěné do vlastního jmenného prostoru – a přitom samotný značkovací jazyk a základní standard může být jednoduchý (ideálně sémantický). Souhlasím, že není potřeba všechnu funkcionalitu nacpat do základu.
    D.A.Tiger avatar 14.2.2013 10:37 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    +100 Přesně tak to myslím...
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    14.2.2013 11:21 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Jo, jenže XML se prostě neujalo. :(
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    D.A.Tiger avatar 14.2.2013 13:43 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    A proto vymysleli jako součást taky XHTML5?
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    14.2.2013 16:25 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    HTML5 je se svými Data Attributes naprostý mrzák (někdo tak moc nesnášel XML, že místo aby použil jmenné prostory, si vymyslel atributy jejichž jméno začíná na "data-" a pak následuje libovolný řetězec – a takových zvráceností je tam víc)
    D.A.Tiger avatar 14.2.2013 23:32 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Takže vzato kolem a kolem W3C prasí co jde :-( Mimochodem ty pitomosti co vytýkám HTML5 se nevyhnuly ani XHTML5. Což je katastrofa sama o sobě. Právě aplikace XML jko HTM měla zabránit zanášení HTML přidáváním nadbytečných funkcí a tagů. A oni tam prostě narvou konkrétní elementy, které navíc s původním HTML a jeho zaměřením nemají nic společného.

    Jak jsem psal, tohle řešení je podle mě řádná pitomost.
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    15.2.2013 10:29 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Taky jmenne prostory v XML nejsou nic nez bastl co si zaslouzi okamzite zemrit ;) A to jsi jeste neslysel o tom, ze si lide budou moci deklarovat vlastni tagy, huaaa! ;)
    15.2.2013 12:08 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Jmenné prostory v XML
    Proč by měly být jmenné prostory v XML bastl? Umožňují globálně jedinečnou identifikaci a přitom se zapisují jednoduše – a v místě použití už píšeš jen prefix (jeden nebo pár znaků, zvolíš si sám) nebo si nastavíš výchozí jmenný prostor.

    Na rozdíl od nějakého data-* je to dobré řešení.
    15.2.2013 18:36 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jmenné prostory v XML
    modprobe irony ?
    danaketh avatar 14.2.2013 13:44 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ACH JO! NA CO, PROBOHA, ... NA CO?
    Díky bohu za to.
    Jendа avatar 14.2.2013 14:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostane se DRM do HTML?
    Můžete mi někdo vysvětlit, jak by to mělo fungovat? Já to prostě nechápu. Co zabrání uživateli si to prostě uložit?
    Jakub Lucký avatar 14.2.2013 14:47 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostane se DRM do HTML?
    v lepším případě (pro nás) to bude nějaký blob, který bude dešifrovat zašifrovaný obsah a snažit se ho co nejkratší cestou procpat někam, odkud se bude blbě tahat (do paměti nebo do paměti GPU)

    v horším případě to bude propojené s nějakým HW a vše půjde o blbě odchytitelných cestách (šifrované HDMI apod.)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    14.2.2013 16:53 wtf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostane se DRM do HTML?
    Z hlediska kryptografie je DRM snaha o known plaintext/known ciphertext/known key/unknown plaintext šifrování. Kombinace zcela komická, která dlouhodobě fungovat nemůže. Krátkodobě může fungovat drastickým omezením uživatelského přístupu k hardware a software a tím, že se klíč propašuje do hardware buď potají na začátku přehrávání či při výrobě.
    little.owl avatar 14.2.2013 16:58 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostane se DRM do HTML?
    Krátkodobě může fungovat drastickým omezením uživatelského přístupu k hardware a software a tím, že se klíč propašuje do hardware buď potají na začátku přehrávání či při výrobě.
    Zacina to Secure Bootem ....
    A former Red Hat freeloader.
    Jendа avatar 14.2.2013 19:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostane se DRM do HTML?
    Já chápu, že může existovat alespoň náznak fungování („krátkodobě“) u nějakého brutálně obfuskovaného rootkitnutého blobu - třeba než si nad to sedne reverzní inženýr a po měsíci to crackne. Když toho výrobce bude chrlit dost, třeba ho časem přejde nálada.

    Ale naprosto nechápu, jak může fungovat „open DRM“ - tam přece ve specifikaci musí jasně napsat „tady je klíč a dešifruje se to takovým algoritmem“.
    Bystroushaak avatar 14.2.2013 20:48 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostane se DRM do HTML?
    Ale naprosto nechápu, jak může fungovat „open DRM“ - tam přece ve specifikaci musí jasně napsat „tady je klíč a dešifruje se to takovým algoritmem“.
    Hm. Secure multi-party computation (pěkně vysvětleno v phracku 68, sekce 2.4).
    Jendа avatar 14.2.2013 21:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostane se DRM do HTML?
    Ale na konci přece stejně musím dostat spočítané framy, které zobrazím.
    18.2.2013 14:54 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostane se DRM do HTML?
    Jenže ty framy se zase zašifrují a pošlou do monitoru, který si je teprve rozšifruje, aby je zobrazil, a bez podpory DRM přes HDMI se vám to odmítne přehrát. Už se to tu řešilo někde nahoře. :-)
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    Jendа avatar 18.2.2013 16:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostane se DRM do HTML?
    …což vyžaduje tamperproofnost monitoru.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.