abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.18.2 svobodného multiplatformního balíku internetových aplikací SeaMonkey (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Zajímavý článek

    Na blogu programovacího jazyka Swift byl publikován příspěvek Psaní aplikací pro GNOME v programovacím jazyce Swift. Používá se Adwaita pro Swift.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 17:44 | Zajímavý software

    egui je GUI knihovna pro programovací jazyk Rust běžící na webu i nativně. Vydána byla verze 0.27.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.1 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.13. Thunderbird na verzi 115.9.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | IT novinky

    Linka STOPonline.cz v roce 2023 přijala 3700 hlášení závadného obsahu na internetu, 22 bylo předáno PČR, 23 bylo předáno ISP a 944 závadových domén zobrazujících dětskou nahotu či pornografii bylo nahráno do mezinárodního systému ICCAM, který je spravován asociací INHOPE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    26.3. 20:44 | Zajímavý článek

    Byla publikována podrobná analýza v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby CVE-2024-1086 v Linuxu v nf_tables.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.3. 18:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.3. 18:22 | Nová verze

    Úkolníček Taskwarrior (Wikipedie) pro správu úkolů z příkazového řádku byl vydán ve verzi 3.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.3. 16:33 | IT novinky

    Společnost Canva stojící za stejnojmenným webovým grafickým editorem koupila společnost Serif stojící za grafickým editorem Affinity.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    26.3. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 40, tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 16. dubna. Z novinek (ChangeSet) lze vypíchnout podporu frameworku pro strojové učení PyTorch. Fedora KDE Plasma Desktop přichází s Plasmou 6 a běží nad Waylandem. Fedora Workstation přichází s GNOME 46.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Steam
     (24%)
     (29%)
     (14%)
     (9%)
     (24%)
    Celkem 382 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 17:31
    Rozcestník

    EUPL bude kompatibilní s GPLv3

    Veřejná licence Evropské unie (European Union Public Licence - EUPL) bude aktualizována. Současná verze 1.1 není kompatibilní s GPLv3. Kompatibilní s GPLv3 a AGPLv3 by měla být verze 1.2. Její návrh je předložen k připomínkování a diskusi. Konečná verze by měla být k dispozici v červnu 2013.

    19.12.2012 06:06 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.12.2012 10:44 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    A kam pak budou schovávat ty backdoory a spyware? :-D
    19.12.2012 11:28 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Stejně tuhle licenci nikdo nepoužívá, tak je to jedno, vznikla, jen aby nějaký úředníček mohl vykázat činnost.
    19.12.2012 11:42 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    19.12.2012 12:36 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Celé čtyři stránky výsledků? :-)

    To je nic oproti stovkám tisíc nebo milionům programů a knihoven pod GPL licencemi.
    Bedňa avatar 19.12.2012 14:57 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Jej zmysel je asi iný, skôr v tom, že tu máme uznanie slobodných licencií podporených právom.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.12.2012 15:43 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Často se to spojuje, ale termín „svobodná“ licence mi ke „copyleft“ licencím tedy moc nesedí…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Bedňa avatar 19.12.2012 16:15 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Pretože si nevidíš na koniec nosa, ale to sa tu už preberalo veľa krát, kto chce pochopí, opakavať sa dookola nebudem ;-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bedňa avatar 19.12.2012 16:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Sorry asi som ťa zle pochopil narážal si na nedostatočnú ochranu slobodného šírenia?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.12.2012 16:35 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Ano, ale nevím jak to myslíš… Třeba BSD licenci mi přijde jako svobodná ;-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2012 16:52 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Je otázkou, zda anarchie a svoboda jedno jsou.
    Bedňa avatar 19.12.2012 17:00 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Aha, no tak nič, zdieľam w4rr10r názor.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.12.2012 17:05 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Myslel jsem si to (tedy tu první část, o tom sdílení jsem neměl doposud páru…).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Bedňa avatar 19.12.2012 17:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Ozajstnú slobodu ti dávajú len licencie čo slobodu naozaj vyžadujú, mysli si tom čo chceš, že ti to komplikuje život atď., ale nič nieje zadarmo ani sloboda a stále je tu možnosť voľby.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.12.2012 17:20 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Myslím si co chci, prostě copyleft-ové licence nepovažuji za svobodné.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Bedňa avatar 19.12.2012 17:22 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Pretože od teba vyžadujú slobodu? Nemyslím anarchiu, ale skutočnú slobodu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.12.2012 17:55 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Ne, protože svobodu omezují. A s anarchií to nemá nic společného.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Bedňa avatar 19.12.2012 18:20 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    To sa ti len zdá, pretože nevieš čo je sloboda. Sloboda neznamená zobrať, zabastliť ju do blobu a nič nevrátiť. Keď sa nad tým zamyslíš, tak to pochopíš, samozrejme musíš chcieť sa nad tým zamyslieť, inak táto debata nikam nevedie.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.12.2012 19:17 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    No vidíš, já tuto volbu, klidně dovolím, protože pak je ten kód (bavíme se o softu) svobodný…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Bedňa avatar 19.12.2012 19:33 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Nie, podporuješ bastlenie blobov, nejak mi tam tá sloboda chýba.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.12.2012 19:37 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Co je na blobu nesvobodného - používej si jo jak chceš.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Bedňa avatar 19.12.2012 19:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    To je anarchia, kradnúť niečo čo hovorí zaplať si, nieje sloboda.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bedňa avatar 19.12.2012 19:44 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Ešte to upresním nepovažujem niečo za slobodné, či mi môže tú slobodu vziať.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.12.2012 20:14 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Co do toho furt pleteš anarchii, je právo každého autora se rozhodnou pod jakou licencí dílo uvolní (nebo by mělo být) - to se snah shodenem jinak by to nemělo smysl.
    Když napíšu kód a řeknu dělej si s ním co potřebuješ (tedy klidně si ho zabal do blobu a prodávej), tak ten kdo tou udělá tak nekrade ani není anarchista, má prostě naprostou svobodu jak s tím naloží a to proto, že jsem kód pustil pod svobodnou licencí (to, že je třeba úvést třeba autora a pod. plyne jen z toho, že autorství se prostě zřeknou z principu ani nelze a nemyslím, že by to užití nějak prakticky omezovalo).
    Kdežto že, když uvolním kód pod GPL licencí, tak už zásadně jeho použití omezuji a tedy neuděluji svobodu nakládání s kódem, proto to není svobodná licence. Je to prostě licence sledující určitý ideál.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Bedňa avatar 19.12.2012 20:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Prepáč ale vystrihnem ti z komentára len časť
    Kdežto že, když uvolním kód pod GPL licencí, tak už zásadně jeho použití omezuji a tedy neuděluji svobodu nakládání s kódem, proto to není svobodná licence. Je to prostě licence sledující určitý ideál
    Áno obmedzuješ ten kód zostať slobodným, mňa fakt nezaujíma nič iné keď hovoríme o slobode. Možnosť uľahčiť niekomu život, nieje sloboda, si fajn človek, tak verím že ma chápeš.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.12.2012 21:02 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    No jasně, že tvůj postoj chápu, vím o co ti jde, vím co se sleduje GPL licencí (nebo si to myslím, že to vím). Jen se snažím vysvětlit, že to ale podle mně není svobodná licence a že kód pod ní uvolněný není až tak úplně svobodný, je jen ochráněný proti „uzavření“, nebo aby někdo další nemohl kódy „využít“ a neumožnit jejich další rozvoj s tímto „využitím“.
    Netvrdím, že je špatná nebo dobrá, jistě přinesla mnoho užitečného, ale nesedí mi ji označovat jako svobodnou.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Bedňa avatar 19.12.2012 21:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Sem tam sa snažím vysvetliť pojmi, čo to sloboda vlastne je a že má pravidlá. No každý má svoj slobodný názor a vždy to dopadne rovnako :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.12.2012 21:47 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    GPL chrání svobodu kódu. Kód jednou takto uvolněný není možné spoutat.

    Ta je samozřejmě v rozporu se svobodou vývojářů, kteří si při absolutní svobodě své mohou klidně stanovovat podmínky typu ‚Tento program smějí používat pouze lidé s modrými vlasy a jen ve středu, Pepa ho může používat na co chce, protože je to kamarád, kdežto členové ODS ho nesmějí používat vůbec, nezávisle na barvě vlasů a dni v týdnu.‘

    Co z toho je užitečnější, nechávám na zvážení čtenáři.
    19.12.2012 22:08 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    GPL neumožňuje kód svobodně použít.
    …a podmínky typu (na druhou stranu od reference), ‚Dělej si s tím co potřebuješ‘.
    Co z toho je užitečnější, nechávám na zvážení čtenáři.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2012 22:37 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    GPL neumožňuje kód svobodně použít.
    Nepovídej. Jak přesně ho nemůžeš použít?

    De facto jediná věc, kterou nesmíš, je zbavit ten kód svobody. To ale není použití, to je zneužití.
    19.12.2012 23:03 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Kód může mít svobodu tak snad v „Iternetu věcí“, svobodou definujeme, jako způsob užití kódu.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2012 23:14 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Tak ještě jednou, k jakému účelu nebo jakým způsobem nemůžeš ten kód použít?

    Co nemůžeš, je přelicencovat ho. To ale není použití. To je jakési podivné meta-použití, které nesouvisí s tím, jakým způsobem ten kód modifikuješ nebo co bude dělat.
    19.12.2012 23:26 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Nebavím se o přelicencování, ale o použití.

    GNU knihovna na počítání vektorů, matic a šroubů.
    Proprietární aplikace počítající vzdálenost dvou vesmírů.
    Chci knihovnu použít, jen jí předhodím čísilka ona mi je vrátí, já ji chci jen použít v rámci aplikace.

    GNU prohlížeč fujtajblíkú na fotce.
    Proprietární aplikace uchovávající obrázky všehomíra.
    Chci aplikaci vložit jako náhledové okno k zobrazení fujtajblíků na fotce všehomíra, chci ji jen použít v rámci aplikace.

    s BSD bych mohl a rozhodně bych si nemyslel, že něco zneužívám.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2012 23:41 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    A kdyby ty proprietární aplikace byly pod GPL, což by měly, tak bys taky mohl. Tudíž o účel použití nejde.

    Schválně, která situace by byla lepší?
    Bedňa avatar 19.12.2012 22:49 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Pokiaľ je Anarchia sloboda, tak máš pravdu. Bez emócií sa nad tým skús zamyslieť.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.12.2012 23:07 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    V poho, jediné emoce, které u tohoto mám, jsou z používání termínu „anarchie“, ale rozhodně to nejsou emoce adrenalin vyvolávající…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Bedňa avatar 19.12.2012 23:49 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Jasne kámo, už to nebudem používať, tak to skúsim inak, sloboda tu nieje od toho aby nám niečo uľahčovala, ale aby bola slobodná :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bedňa avatar 19.12.2012 22:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Nezamýšľaj sa nad slovami ako ľahšie použiteľný atď., len tou vetou slobodná licencia.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.12.2012 23:36 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    GPL výslovně umožňuje kód použít k jakémukoliv účelu. GPL upravuje podmínky distribuce.
    19.12.2012 18:51 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Neumožňují ti vzít cizí kód a uzavřít ho? Och jak strašné, wie ein Horror!

    Je známá věc, že zákaz otrokářství zničil svobodný trh s otroky.
    19.12.2012 18:19 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Často se to spojuje, ale termín „svobodná“ licence mi ke „copyleft“ licencím tedy moc nesedí…
    Kde na škále BSD/MIT - ASL - MPL/CDDL/LGPL - GPL vidíš hranici mezi nesvobodou a svobodou?
    19.12.2012 19:11 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Některé neznám, ale podle té škály a podle mě známých je jen GPL nesvobodná (čímž pravděpodobně odpovídám na skrytou otázku).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2012 19:19 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    A proč je nesvobodný silný copyleft (GPL a jestli se nepletu tak EUPL) a ne slabý copyleft (MPL/CDDL/LGPL)? Proč ne necopyleftová licence s patentovou doložkou?
    19.12.2012 19:36 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Protože ho nemůžu svobodně používat, chcete-li využívat. Jak jsem psal tak, neznám všechny licence zjednodušil jsem si to na BSD - LGPL -GPL.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2012 20:52 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Ale můžeš, přesně ve hranicích svobody: máš úplně stejnou svobodu, jakou bude mít kdokoliv jiný, kdo získá tvoje odvozené dílo
    19.12.2012 21:16 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Mám to chápat tak, že rovnost = svoboda?
    To jsou přece, ale dvě naprosto rozdílné věci.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2012 21:51 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Naopak. GPL zaručuje, že každý může ten kód využívat. Není možné kód vzít, udělat v něm nějaké změny a výsledek povolit využívat jen někomu. Povolit využívání jen někomu je sice svoboda toho, kdo ten kód uzavřel, ale proč by nás měla zajímat tato namísto svobody toho kódu?
    19.12.2012 22:14 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Opačně, nejde o omezení, ale o rozšíření, povolit používání toho kódu každému.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2012 22:35 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Nerozumím. Kterou z four software freedoms GPL podle tebe nezaručuje a proč?
    19.12.2012 22:49 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Manipulativní otázka.
    GPL kód nelze použití v uzavřené aplikaci, nebo jen s aplikací s licencí nekompatibilní.
    Pokud je taková licence použita na knihovnu, tak je prostě nesvobodná a říká, že jen zelený Pepa to může používat. Pokud je použita na koncovou aplikaci, tento problém obvykle není, protože užití kódu je předem dané vstupní/výstupní interface aplikace. I když jako třeba „nějaký prohlížeč“ už do sytému taky nelze zapouzdřit (bavím se o systému, který není GPL).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2012 23:18 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Uzavřenost aplikace není funkce té aplikace, to je její škodlivá vedlejší vlastnost.
    19.12.2012 23:27 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Uzavřenost/otevřenost aplikace není funkce té aplikace, to je její vlastnost.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2012 23:33 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Thank you, Cpt. Obvious?
    19.12.2012 23:34 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    De nada.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2012 23:37 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Proprietárnost je škodlivá vlastnost, je to základní páka vendor lock-inu, ale vem to čert. Není to její funkce. Cokoli, co program dělá, může dělat jako svobodný.
    19.12.2012 23:43 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Chci svobodně do kódu přispět svou patentovanou technologií a pak patenty uplatňovat po komkoliv, kdo můj kód použije nebo bude distribuovat. Bohužel mi to ale fuj nesvobodná Apache Software License 2.0 zakazuje, zato svobodná GPL < 3 ne.
    Bedňa avatar 19.12.2012 19:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Takže sloboda je to, slobodne zavrieť niečo slobodné do blobu, s tým sa stretávam veľmi často a čo ďalej s tým blobom? Anarchia fakt nieje sloboda, robiť si čo chceš nieje sloboda, ubližovať iným, keď to tebe uľahčí život nieje OK.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.12.2012 20:25 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Promiň, ale zdá se mi, že zaměňuješ pojmy s dojmy.
    Zavřít GPL kód do blobu je špatně, to autor neumožnil, prostě tuto svobodu neudělil.
    S blobem jakýmkoliv dělej co chceš, co ti jeho licence umožní.
    Má svoboda končí tam, kde narážím na svobodu druhých, ale uniká mi kde komu ublížím, pokud něco uvolním pod svobodnou licencí (v mém chápání, tedy udělím plnou svobodu nakládání).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Bedňa avatar 19.12.2012 20:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    v mém chápání, tedy udělím plnou svobodu nakládání
    Priateľu to je jak vystrihnuté z definície Anarchie, preto sa naše pohľady líšia, prepáč že sa opakujem, ale sloboda nieje robiť si čo chcem. Zober si ju dodržiavaj slobodné pravidlá a predaj to ďalej. No možno nie som najlepší rečník, ale tak nejak by to malo fungovať.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.12.2012 21:09 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Anarchie by to byla kdyby si každý dělal co chtěl bez ohledu na „řád“ (zákony, pravidla a pod.) nebo by žádný nebyl, ale pokud udělím licenci jakoukoliv (, která není v rozporu z „řádem“) a kdokoliv ji dodržuje není to anarchie.
    A autor si může udělit licenci na své dílo jakou chce, není-li vázán dalšími licencemi a pokud jsou všechny licence dodržovány není to anarchie.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Bedňa avatar 19.12.2012 21:30 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    To sa snažím vysvetliť, že napríklad BSD ti hovorí rob si čo chceš a nesnaží sa aby si dodržiaval nejaké pravidlá. Sloboda musí mať pravidlá, teda inak sa nedá povedať, že toto je slobodné, keď si s tým každý môže robiť čo chce. Myslím slobodu ako pojem, nie len tak si niečo robiť a nazývať to slobodou.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.12.2012 21:53 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    A autor si může udělit licenci na své dílo jakou chce, není-li vázán dalšími licencemi a pokud jsou všechny licence dodržovány, není to anarchie.
    Z takové pozice se ovšem těžko útočí proti GPL, protože ta není s ničím z uvedného v rozporu.
    19.12.2012 22:16 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Hej hola, já na GPL neútočím, je to prostě licence, jen neustále opakuji, že není svobodná.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2012 22:46 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    GPL je svobodná licence v podstatě z definice. Terminologicky vyhrát nemůžeš. Vyhledej si, kdo a jak tento pojem zavedl...

    Možnost zbavovat svobody je možná pro někoho taky svoboda. Pro někoho je svoboda možnost znásilnit, koho chce. Bavíme se ale snad o svobodách, které končí tam, kde začíná svoboda druhých.
    19.12.2012 23:00 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Ano přesně tam ta svoboda končí, ale ne dřív.
    Výroky typu „Pro někoho je svoboda možnost znásilnit, koho chce“, jsou demagogie, uvolnění kódu například pod BSD není znásilnění, ale povolení nosit sukně všem.
    PS: To jsem si vyhledal už před 300lety a stále jen nechápu, jak se ohýbá pojem svoboda.
    Creative Commons může být svobodná, BSD je svobodná, GPL prostě není.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    pavlix avatar 19.12.2012 23:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Prostě není. A není a není a není! Ne a ne a ne a ne! :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.12.2012 23:29 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Dup, dup, cupity dup ;-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2012 23:32 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Existence proprietárního kódu už je stav nesvoboody, takže za tou hranicí jsme.

    Jeho odstranění by pouze odstranilo obchodní modely založené na umělých omezeních a lock-inech, mj. zamezení možnosti přejít ke konkurenci, která by týž program dokázala udržovat/vyvíjet lépe. Možnost licencovat software pod proprietární licencí není žádná svoboda, je to státem podporované omezování konkurence.
    19.12.2012 23:53 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Existence proprietárního kódu je důsledkem svobody (pokud by někdo zakázal takový kód, by byla nesvoboda)
    Když někdo chce dělat proprietárního software a myslí si, že to pro něj je tak lepší, tak ať jej dělá. A možnost licencovat jakoukoliv licencí je svoboda. A stát s tím nemá moc společného, krom udržování řádu, v kterém jsou jednotlivá práva vymahatelná.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2012 23:55 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Ale navrhuji debatu ukončit, protože se mnou to nehne :-( a bylo by to jen spousta dalších příměrů a neslučitelných argumentů.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Bedňa avatar 20.12.2012 00:25 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Ale no, ja to ešte skúsim. Predstav si že "tvoja" sloboda (BSD) umožní uzavrieť kód, ten už nieje slobodný a tam to končí.

    "Moja" sloboda hovorí, všetko čo odvodíš z môjho kódu bude slobodné, nehovorím že ďalší vývoj ti niečo uľahčí, ale garantuje ti slobodu, tú ozajstnú, že kód aj po Jankovi, Ferkovi, Richardovi si budem môcť ďalej upraviť. Tu je šanca, že keď tento postoj vyhrá, vyhrá aj sloboda, that is all.

    Ja viem že to chápeš, len nám to nechceš uznať :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    20.12.2012 20:53 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Ale práve táto sloboda (BSD, Apache, ..) ti síce umožňuje to uzavrieť, ale spolieha na to, že sa ti to neoplatí. To je vec na ktorej zakapalo X projektov, je jednoduché urobiť fork (slobodný / proprietárny), ale stíhať držať krok s rozumne veľkou komunitou je masaker a stojí to toľko, že to už vlastne smieš robiť znovu.

    btw: vieš, že tvoja sloboda ti zakazuje použiť v jednom projekte gpl2 a gpl3+ ?
    Bedňa avatar 21.12.2012 00:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    To už je sa dohadovanie o detaily, ja len tvrdím, že GPL ako celok je slobodná licencia.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.12.2012 20:55 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Má svoboda končí tam, kde narážím na svobodu druhých

    Třeba tam, že když použiješ dílo někoho jiného, má ten někdo jiný úplně stejnou svobodu použít tvoje dílo?
    19.12.2012 21:13 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Obecně; má každý takovou svobodu, jakou každý z nich umožnil tomu druhému.
    Když to prdnu pod BSD a on pod. GPL a díla si vzájemně použijeme, já už můžu jen po GNU, ale on si může vybrat.
    (nebo možná nechápu otázku, to se mi stává…)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2012 23:05 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Toto je klíčový bod. Pro použití ve svobodném software nebude mezi GPL a BSD rozdíl. Zkus si představit svět, kde neexistuje proprietární software. Tudíž můžeš stejně dobře uvolnit software pod GPL, je to akorát jiná třípísmenná zkratka.

    BSD licence ošem umožňuje, aby na základě svobodného software vznikal nesvobodný.

    GPL existuje pouze proto, aby tomu zabránila, protože v našem světě proprietární software existuje.

    GPL je prostě pojistka proti puči.
    19.12.2012 23:15 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Zavřeme oči a budeme dělat, že tu nejsou, jo(!?). - Sorry, to jsem sám sebe pobavil.
    Připouštím, že když jsem ve tmě, tak žádný hmatatelný rozdíl necítím.
    Na proprietární software není nic špatného, je důsledkem, svobodných rozhodnutí.
    BSD umožňuje použití v jakémkoliv software, tedy je svobodná.
    GPL umožňuje použití jen v GPL (zjednodušeně) software, tedy je omezující a nesvobodná.
    (Nikde nic o dobrá nebo špatná…)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2012 23:32 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    > Na proprietární software není nic špatného

    To de facto ani na otrokářství z pohledu otrokářů, neuvádění složení na potravinách z pohledu výrobce potravin atd.

    Výrok, že na proprietárním softwaru není nic špatného, je nepravdivý.

    GNU GPL *zaručuje* svobodu kódu *všem* uživatelům. Ergo pro "99 %" zajišťuje svobodu. BSD-like licence nic takového negarantují, leda "1 %" umožňují odebrat svobodu těm "99 %".
    19.12.2012 23:46 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Pokud někdo někoho omezuje je to špatné, to jsem rád, že se shodneme. A že neuvést vlastnosti výrobku taky, to jsem také rád, že nám to ladí.
    V důsledku jakýkoliv takový výrok o čemkoliv je nepravdivý.
    Já furt nechápu, kde je to odebírání svobody, ten kód který byl svobodným, tak dále takto existuje. Jak chcete odebrat něco co není.
    Že GPL dává jisté garance, to je zjevné, ale na úkor svobody.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    20.12.2012 02:22 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Stejným způsobem jako zákaz otrokářství omezuje svobodu otrokářů svobodně obchodovat s otroky.

    Podmínky licencí jako GPL jsou ekvivalentem Listiny základních práv a svobod, ovšem pro kód. Jediný rozdíl je v tom, že kódu zřejmě oproti lidem nevadí, jak je s ním zacházeno, a na druhé straně lidé obvykle nejsou modifikováni a redistribuováni (zatím).
    19.12.2012 18:03 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    Treba by podobne snahy "shora" mohly pomoct konecne legalizovat OSS licence na Slovensku :-)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Bedňa avatar 19.12.2012 18:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    To určite.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.12.2012 20:53 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    EUPL je na Slovensku legální, protože vychází z harmonizovaného práva EU
    20.12.2012 04:17 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EUPL bude kompatibilní s GPLv3
    A ktery zakon v SR tohle konkretne implementuje? Mel jsem za to, ze jeste nejsme evropska federace...
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.