abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 720 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Fedora Rawhide už běží na Waylandu

    MojeFedora.cz informuje, že vývojová větev Fedory (Rawhide) už ve výchozím nastavení využívá Wayland místo běžného X11. Nasazení Waylandu ve Fedoře Workstation je plánovanou změnou pro Fedoru 24. A aby se vše stihlo dostatečně otestovat, tak už nyní vývojář Ray Strode změnil výchozí sezení na Wayland.

    13.11.2015 22:33 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    little.owl avatar 14.11.2015 12:32 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Coz neznamena, ze Fedora 24 bude bezet defaultne take, nebot to muze prinest radu regresi z pohledu bezneho uzivatele. Tipuji, ze rozhodnuti padne pozdeji podle toho kolik veci nebude fungovat, a jestli se je podari opravit ci doprogramovat. Ale jinak vyborna zprava.
    A former Red Hat freeloader.
    14.11.2015 18:51 Ty vole
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    tipuji
    Coz neznamena, ze Fedora 24 bude bezet defaultne take, nebot to muze prinest radu regresi z pohledu bezneho uzivatele. Tipuji, ze rozhodnuti padne pozdeji podle toho kolik veci nebude fungovat, a jestli se je podari opravit ci doprogramovat. Ale jinak vyborna zprava.
    Tak ty jsi tiper? -:)
    15.11.2015 09:01 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Lol, co máš za problém vole?
    15.11.2015 20:44 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Tipuji, ze jsi nedaval pozor na hodine cestiny, kdyz se probirala slovaci cizi a prejata.
    Bedňa avatar 18.11.2015 17:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Ale jinak vyborna zprava.
    Už sa teším ako sa vrátim 15rokov dozadu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    14.11.2015 20:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Docela se těším. Občas GNOME pod Wayland spustím a jednou jsem to pak zapomněl a Wayland session nevědomky používal skoro čtrnáct dní než to crashlo, naštěstí ne při práci.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    14.11.2015 21:52 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Zatial idm pod waulandom a da sa, co ma stve je ze ignoruje bash_profile
    14.11.2015 21:53 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Aky pekne preklep wauland:-)
    Václav 14.11.2015 22:11 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    GNOME pod waylandem mi na T61 běhá skvěle, (líp než pod X), teď už jen čekám na příští verzi KDE :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    14.11.2015 22:24 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Tak to je dobrá zpráva. Funguje už ssh -X?
    15.11.2015 00:47 mhepp | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Nefunguje. Stejně jako copy-paste za použití prostředního tlačítka. Díky těmto dvěma věcem pro mne nepoužitelné.
    kyknos avatar 15.11.2015 00:52 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    coze? copypaste nefunguje? to pak neni linux...

    uprimne, copypaste prostrednim tlacitkem je vlastnost linuxu, ktera mi na windows chybi nejvic a nejcasteji... kdyz sedim nekde u skolniho pocitace nebo v labu ci knihovne, citim se jak bez ruky...

    zda se mi, ze ten linux jde skutecne masivne do prdele...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    15.11.2015 06:56 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    To není sen. To je realita.
    Fluttershy, yay! avatar 15.11.2015 11:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    To má být nějaká inovace z GNOME, dokonce se to IIRC mělo měnit i v X, protože uživatelé jsou přece idioti. O_o
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    kyknos avatar 15.11.2015 11:16 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    kvuli "uzivatele jsou idioti" jsem utekl z windows
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 15.11.2015 11:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    jeste by mohli zakazat zobrazovani pripon, a v souladu s politikou gnome znemoznit i konfiguraci

    mam skodoloibou chut na to otevrit bug :D
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    15.11.2015 10:08 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    little.owl avatar 15.11.2015 14:00 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Ano, je to jeste jedna z otevrenych veci, a oznaceni "easter egg" sedi. V terminalu je to nekdy pohodlne, takze bych to uvital, nicmene stejne nakonec zkoncime s mysakama bez tlacitek a celou kupou ruznych gest.
    A former Red Hat freeloader.
    kyknos avatar 15.11.2015 14:59 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    tanhle filosofie, ze funkce a ovladani programu musi byt zrejme na prvni pohled a vse musi byt uzpusobeno blbum nebo lenochum, neschopnym ci neochotnym se s technologii naucit zachazet, je naprosty mor

    na urovni skutecne komplikovanych aplikaci, jako je photoshop, blender, bioinformaticke baliky atd to nikdy nemuze fungovat, ale do zakladnich aplikaci a systemoveho GUI se to bohuzel posledni dobou cpe pod vysokym tlakem

    z mainstreamoveho desktopoveho linuxu se kvuli tomu pomalu stava spatna napodobenina windows
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    little.owl avatar 15.11.2015 16:24 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Wayland se snazi izolovat aplikace, tak aby vstup/vystup z jedne se nedostal do druhe a proto veci jako copy/paste maji zvlastni pozornost. Snazi se nezavleci neco, co by mohlo vytvorit v budoucnu bezpecnostni diru.
    na urovni skutecne komplikovanych aplikaci, jako je photoshop, blender, bioinformaticke baliky atd to nikdy nemuze fungovat
    Co by konkretne nemohlo fungovat? Vstupy a vystupy mit aplikace budou a uzivatele dostanou vice moznosti jak je ovladat, nebot k existujicim eventum od mysi a klavesnice navic pribudou gesta, at jiz z touch screenu ci touchpadu a za par let treba hlasove ovladani. Po prichodu iPhone spusta lidi tvrdila, ze telefon bez klavesnice nelze ovladat a cas jasne ukazal, ze to neni pravda. Pak se tvrdilo, ze to funguje jen u jednoduchych aplikaci, ale pohled do soucasnych Apple/Android obchodu ukazuje, ze to take neni pravda.
    z mainstreamoveho desktopoveho linuxu se kvuli tomu pomalu stava spatna napodobenina windows
    Jak Windows, tak Linux bezi na stejnych zarizenich, takze vyuzivaji stejne vstupy a Linux se zde z pozice minoritni platformy jen veze. Uzivatele pouzivajici vice OS budou preferovat stejne zakladni ovladani napric vsemi OS a nema smysl vymyslet jine chovani pokud to nema zrejmou vyhodu. Navic mi prijde, ze v poslednich letech to byl spise Microsoft, kdo napodoboval ostatni OS, ne naopak.
    A former Red Hat freeloader.
    kyknos avatar 15.11.2015 16:30 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    ano, znam lidi (a neni jich malo), co na iphonu ci jinem smatlafonu napsali kompletni diplomku, od sberu a statistickeho zpracovani dat, az po vysazeni finalni prace a prezentaci k obhajobe - ale to neznamena, ze by to bylo efektivni, pohodlne nebo vubec pricetne

    proste copypaste stylem oznacit - zmacknout prostredni tlacitko je mnohem rychlejsi nez nejake vybery z menu nebo i klavesove zkratky - pri mnoha typech cinnosti je ztrata tehle featury velmi zdrzujici a omezujici

    a pokud ma linux vypadat a fungovat jako windows, je tak nejak vcelku zbytecny - zvlast kdyz jsou ty widle defacto zadarmo
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    little.owl avatar 15.11.2015 16:48 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    proste copypaste stylem oznacit - zmacknout prostredni tlacitko je mnohem rychlejsi nez nejake vybery z menu nebo i klavesove zkratky - pri mnoha typech cinnosti je ztrata tehle featury velmi zdrzujici a omezujici
    Me vetsinou skutecnost, ze musim presunout ruku z klavesnice na mys brzdi a klavesova zkratka je rychlesji. Navic ovladani mysi, klikani a zejmena kolecko ma hrozivou ergonomii a je jen otazkou casu nez se vyvine nejaka trvala RSI. Gesta a touchpad jsou mensi zlo.
    a pokud ma linux vypadat a fungovat jako windows, je tak nejak vcelku zbytecny - zvlast kdyz jsou ty widle defacto zadarmo
    Nemyslim, Linux ma stale co nabidnout and GUI nebyl asi nikdy zasadni duvod pro ho pouzivat.
    A former Red Hat freeloader.
    kyknos avatar 15.11.2015 16:52 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    ja jsem linux bez gui snad nikdy nepouzival... jen kdysi nejaky komercni unix, na kterem bezel na prirodovedecke fakulte mail...

    a pri spouste cinnosti nedavam ruku z mysi a na klavesnici nesaham vubec nebo jen velmi malo
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    15.11.2015 19:11 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    A jéje, evidentně opravdu někdo oceňuje existenci touchpadů. Neznám snad horší věc pro vstup od uživatele než je touchpad. Tohle je věc s kterou jsem naprosto nekompatibilní, asi jsem jediný komu se stává, že něco píše na notebookové klávesnici a do toho se pořád někde šmrdlá kurzor myší a kliká to na věci pod kurzorem, aktivují se všemožný různý gesta a jiný nesmysly. To je vždycky chvíle kdy mám chuť celý notebook vzít a praštit s tím o zeď, leč nemohu protože takový notebook zpravidla nebývá můj. A ne, ruce ve vzduchu držet nebudu.

    A prostřední tlačítko? Tak když už něco označuji myší a pak to jdu někam vkládat, tak to budu zase dělat myší. Nechápu proč k tomu mám používat druhou rukou kterou si mezitím můžu šustit ve vousech a u toho přemýšlet...
    kyknos avatar 15.11.2015 19:13 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    no touchpad se musi vypnout - zaklad - zapinam jen v nouzi, kdyz dojde stava v mysi :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Václav 15.11.2015 19:23 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Touchpad je k ničemu… A na trackpointu se paste prostředním tlačítkem opravdu hodí :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 15.11.2015 19:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    A ne, ruce ve vzduchu držet nebudu.

    Na to nejde než reagovat citací předřečníka:

    je jen otazkou casu nez se vyvine nejaka trvala RSI
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    little.owl avatar 15.11.2015 20:40 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    To je otazka zvyku. Preferuji k ovladani klavesnici (a proto mi sedlo Gnome 3) a i ten diskutovany middle click jde nahradit Shift+Insert. Touchpad na laptopech mi nevyhovuje, je vetsinou maly a ma nevhodnou polohu, to uz radsi ten klavesnicovy klitoris, pokud je k dispozici. U trvalych setupu mam trackball na jedne strane a velky touchpad nebo wacom tablet na strane druhe. Dokazi pouziva oboji, paralelne, v kazde ruce jedno, i kdyz na ovladani kurzoru preferuji trackball a na scrollovani/zoomovani touchpad/tablet. U tabletu muzete pouzivat i stylus, ale prehmat zdrzuje. Na dotekovou obrazovku nejsou linuxove aplikace pripravene a jentak nebudou.
    A former Red Hat freeloader.
    Fluttershy, yay! avatar 15.11.2015 19:31 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Gesta a touchpad jsou mensi zlo.

    Falešné dilema.

    To je asi jako s tím psaním na softwarové klávesnici na dotykovém displeji: na jednu stranu stisk „klávesy“ vyžaduje prakticky nulovou sílu, na druhou stranu právě kvůli tomu je větší zátěž předloktí.

    Přitom existuje celá řada dalších polohovacích zařízení. Namátkou vkládám docela velké naděje do remake MTE od Elecomu.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    mirec avatar 15.11.2015 19:37 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu

    Nad trackballom dlho dlho premýšľam. Na vysokej škole som ich videl, pár krát som sa s tým hral, ale vtedy som nebol presvedčený. Oplatí sa to?

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    little.owl avatar 15.11.2015 20:43 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Osobne bych se uz k mysi nevracel. Zkuste treba toto, ale jsou tam i levnejsi modely.
    A former Red Hat freeloader.
    Fluttershy, yay! avatar 15.11.2015 20:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu

    To je otázka. Má to jasné výhody:

    • oproti myši prakticky žádné nároky na podklad (rovný, vhodný ke snímání),
    • oproti touchpadu manipulace s fyzickým objektem,
    • oproti myši/trackpointu zátěž jiných svalových skupin.

    Jenže problémy jsou dva, a to dost zásadní:

    1. Dostupnost. Je to malý trh a ceny jsou (ne)adekvátně vysoké, navíc většina zajímavých exemplářů se musí importovat. Třeba Logitech M570 je šmejd s velmi problémovými spínači a ty základní modely (Logitech Marble, Kensington Orbit) jsou holobyt. Za řeč stojí Kensington Slimblade (Expert Mouse z vícero důvodů nedoporučuju), trackbally CST (import z USA), příp. CH Products DT225 (import, průmyslová věc), stařičké microsofty (MTE/MTO) a logitechy (FX), různé elecomy (import z Japonska/USA) nebo sanwy (import z Japonska/USA)… a tím to prakticky hasne. Dva tři tisíce korun jsou naprosto běžné.
    2. Tvar. Palcový trackball se drží jako myš a má tím pádem podobné problémyn; levoruké modely nejsou. U symetrických trackballů to zase je zpočátku nezvyk a hlavně ten tvar svádí k různému nezdravému zalamování zápěstí apod. Takže člověk musí příjít na to, jak to držet. Asymetrické prstové trackbally pro změnu skoro nejsou – jenom ten stařičký, dlouho nevyráběný MS Trackball Explorer (perfektní tvar), pak ta jeho předělávka od Elecomu (zatím se neprodává) a nějaké staré logitechy (IME nic moc).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    little.owl avatar 15.11.2015 20:56 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Namátkou vkládám docela velké naděje do remake MTE od Elecomu.
    Levaci budou mit nespise problem a navic to neni poradna koule :-).
    A former Red Hat freeloader.
    Fluttershy, yay! avatar 15.11.2015 21:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Měl jsem možnost používat MTE a ten tvar byl perfektní. Absolutně nesrovnatelný s čímkoliv symetrickým, ať už do polohy zápěstí nebo využití palce. Samozřejmě, že to pak je jen do jedné ruky, ale Elecom prý hodlá uvést i levorukou variantu jejich stávajícího palcového trackballu, takže je naděje, že i v tomto případě bude existovat příslušná alternativa.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    mirec avatar 15.11.2015 21:09 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu

    No ľaváci to majú blbé. Ja som ľavák, ale myš ovládam pravou rukou pretože nájsť ergonomikú pre ľavákov je podstatne ťažšie.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Fluttershy, yay! avatar 15.11.2015 21:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Ono to není těžší, ve skutečnosti je to velmi snadné, protože výběr zahrnuje toliko pouze myši symetrické, pár modelů od Razeru (které trpí Synapse 2.0 a špatnou reputací co do kvality) a několik velmi drahých „ergonomických“ myší (např. Handshoe, Evoluent).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    mirec avatar 15.11.2015 21:52 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu

    Žiadna symetrická mi zatiaľ nevyhovovala. Najhoršia bola asi najdrahšia ktorú som používal (apple).

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    16.11.2015 12:19 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Je to sice tak, ale poněkud uniká, že se pozornost a soustředění od obsahu práce se zařízením přesouvá k soustředění se na ovládání zařízení. Dále, jednoduchost principiálně brání chybovosti. Ano, MS v poslední době potvrdil své zaspání a neschopnost autentického vývoje a tak mu nezbylo než implementovat řešení vypůjčené (a personálně přitažené) odjinud. Wayland je projektem, jemuž prozatím sluší setrvalá snaha o "lehkost", tedy jednoduchost při funkčním běhu a ovládání.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    kyknos avatar 16.11.2015 13:57 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    to je tim, ze ovladani leze cloveku do cesty a rusiho do soustredeni nad obsahem
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.11.2015 22:27 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Totéž můžu říct o X201, akorát běhá skvěle do určitý chvíle.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    mirec avatar 15.11.2015 11:45 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu

    Spomína si niekto na NeWS / Display PostScript? Konkrétne sa mi páči toto: (citácia z wikipedie)

    These widgets ran all of their behaviour in the NeWS interpreter, and only required communications to an outside program (or more NeWS code) when the widget demanded it. For example, a toggle button's display routine can query the button's state (pressed or not) and change its display accordingly. The button's PostScript code can also react to mouse clicks by changing its state from "pressed" to "not pressed" and vice versa. All this can happen in the windowing server without interaction with the client program, and only when the mouse is released on the button will an event be sent off for handling.

    Momentálne sa to všetko posúva k hrubým aplikáciam a tenkému serveru, ktorý len zobrazuje bitmapy no aplikácie sa píšu prevažne opačným spôsobom. Napríklad také HTML5 / QML ... aplikácie krásne zapadajú do koncepcie NeWS (deklaratívne určím aké komponenty sa majú v aplikácii nachádzať a samotná knižnica sa už stará o widgety sama). Neplánuje sa do budúcnosti vrstva, ktorá by riešila vykresľovanie mimo procesu (aj so sieťovou transparentnosťou) nech sa nemusia cez linku tlačiť bitmapy namiesto grafických primitív (hlavne u flat designu by to bolo naplácanie pár štvorcov, pár textov, pár vektorov, všetko pekne škálovateľné na hdpi)?

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    little.owl avatar 15.11.2015 13:58 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    To uz nefunguje davno ani na X11, minimalne od dob uvedeni DRI pred 17 lety. To co navrhujete vyzaduje implementovat protokol v urovni soucasnych toolkitu. To IMHO neni vubec prakticke a dopadlo by to stejne jako s X11, kdy protokol rychle zastara a bud ho nikdo nepouziva a nebo se skonci s plnem workaroundu a hacku, kvuli zpetne kompatibilite. V praxi to neni potreba, protoze to uz mame: pokud dnes nekdo potrebuje sitove transparentni aplikaci, implementuje se to s pouzitim webovych technologii a nemusi se resit tenky klient, nebot browser ma vse bez ohledu na OS a funguje to jak pisete.
    A former Red Hat freeloader.
    mirec avatar 15.11.2015 14:10 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu

    Samozrejme, že by sa to muselo implementovať na úrovni toolkitu. Qt má voliteľné backendy a renderovanie cez html by mi bolo prakticky ukradnuté. Horšie než tlačiť pixmapy cez úzku linku to nebude. Mimochodom v blackberry 10 to funguje celkom v pohode.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    little.owl avatar 15.11.2015 14:45 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Tak to je potom vec Qt, se kterou Wayland nema nic spolecneho. Predstava nejake Linuxove standardizace na urovni Qt je nastesti take nerealna.
    A former Red Hat freeloader.
    mirec avatar 15.11.2015 15:01 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu

    Ja som sa pýtal, či niečo také existuje. Nezaujíma ma wayland ani nič okolo. Wayland rieši zobrazovanie bitmapy. Zaujíma ma, či existuje, alebo pripravuje sa niečo na úrovni frameworku, čo by slúžilo ako transportná vrstva pre udalosti a primitíva (tak ako to má blackberry, ale otvorené). Či to bude bežať pod waylandom, mirom ... mi je úplne fuk keď to bude zvládať viacej než 1fps. Súčasný stav gtk3 / Qt5 keď prekreslenie 1 tlačidla trvá 10s lebo prenáša celé okno je naprd.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    little.owl avatar 15.11.2015 16:29 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Wayland rieši zobrazovanie bitmapy.
    Resi jak sdilet memory buffery mezi clientem a serverem, co je v tech bufferech a v jakem formatu je jina otazka, a mohou a nemusi to byt bitmapy
    Súčasný stav gtk3 / Qt5 keď prekreslenie 1 tlačidla trvá 10s lebo prenáša celé okno je naprd.
    10s je hodne prehnane a stejna situace je v soucasnych X11, tedy zadna regrese. Ohlednuli od situace, ze tu mame HTML5/JS, tak se pouziva a existuje treba SPICE protokol a GTK ma [stale spise experimentalni] HTML5 backend Broadway.
    A former Red Hat freeloader.
    15.11.2015 18:28 Tor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Wayland to chce implementovať, najdeš to aj na Wikipedií. Dokonca to už aj predvádzali.

    Tak myslím že teraz keď to už chcú aj tvorcovia Waylandu, nebude to zlá myšlienka :-)
    16.11.2015 12:24 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Rawhide už běží na Waylandu
    Vypadá to, že mnohá distra čekají na Fedoru, jak si s tím provozem pod Waylandem poradí. Jinak si nedokážu vysvětlit laxní přístup vývojářů takového Archu, kde by filozofie Wylandu měla přesně zapadat do filozofie distribuce. Na jedné straně pochopitelné při zdrojovém a lidském omezení, na druhé straně přiznání vlastní neschopnosti autentického vývoje v tomto směru. A to je Arch dost populární a navíc základ Manjara a Antergosu...
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.