abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Navštivte Abc obchůdek se samolepkami a přívěsky!
Rozšířené hledání
×
dnes 06:11 | Komerce
Rozrůstající se softwarová společnost v Plzni zabývající se telematikou hledá schopné vývojáře a nadšence se zájmem o OS Linux. Uplatnění zde najdou především vývojáři C++ se znalostí OS Linuxu, dále programátoři v jazyku Java nebo vývojáři se zkušenostmi s Oracle DB a Oracle ADF. Více informací o společnosti. … více »
Reklama | Komentářů: 0
24.5. 22:45 | IT novinky
NASA, která společně s Rackspace stála u zrodu projektu OpenStack, se již nadále nebude podílet na dalším vývoji této "infrastructure-as-a-service" platformy. V NASA totiž došli k závěru, že vzhledem k podpoře OpenStacku ze strany společností jako Red Hat, AT&T a HP lze jejich práci považovat za dokončenou. Posléze se NASA plánuje stáhnout i z vývoje další platformy pro cloud computing jménem Nebula.
Migilenik | Komentářů: 0
24.5. 22:45 | Upozornění
Blíží se svátek IPv6 a s ním i konference IPv6 Day. Na návštěvníky této akce čeká nejen bohatý program, ale také jedna speciální nabídka – v průběhu setkání bude možné získat se slevou 66 procent třetí vydání knihy IPv6 vysokoškolského pedagoga a publicisty Pavla Satrapy, tedy za 105 korun. … více »
Vilem Sladek | Komentářů: 6
24.5. 16:14 | Pozvánky

Přijďte si zasprintovat na Djangu, jiném Python open-source projektu, nebo jen potkat ostatní vývojáře!

… více »
Whit | Komentářů: 0
24.5. 10:20 | Nová verze
Na zrcadlech a torrentech jsou již k dispozici ISO obrazy distribuce Mageia 2. Poznámky k vydání čtěte zde.
Liborek | Komentářů: 15
23.5. 13:47 | Pozvánky

Letos v říjnu se v Praze uskuteční hned několik konferencí. Odehraje se zde nově vzniklá konference LinuxDays. K ní se přidá čtvrtý ročník openSUSE Conference, dvanáctý ročník SUSE Labs conference a aby to nebylo málo, přidá se i první ročník Gentoo miniconf. A to vše ve stejné dny a na stejném místě.

… více »
Miška | Komentářů: 7
23.5. 13:27 | Zajímavý projekt
Printerd je název nového projektu tiskového démona, který bude využívat PolicyKit a D-Bus. Projekt je zatím na úplném začátku, takže nejde o nic vhodného k produkčnímu nasazení. Mimo jiné aktuálně akceptuje jako vstup jen PDF dokumenty.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 67
23.5. 13:25 | Zajímavý software
Tři vývojáři ze společnosti Engine Yard přecházejí po dohodě mezi firmami do Red Hatu. Jde o vývojáře zabývající se rozvojem projektu JRuby. To ukazuje, že Red Hat má zájem o podporu alternativních jazyků nad OpenJDK.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 1
23.5. 13:20 | Zajímavý software
Fedora přejde na knihovnu libusbx, což je fork původní knihovny libusb. Důvodem pro fork byl zjevný nedostatek času nebo zájmu ze strany správce projektu. libusbx už teď nabízí užitečné funkce navrch.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 5
23.5. 10:29 | Nová verze
Vyšlo LLVM 3.1. Vylepšení se dotýkají podpory C++ 11 nebo architektur ARM a MIPS. Dále se můžete těšit z Python bindings nebo nástroje AddressSanitizer pro detekci chyb při práci s pamětí.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
 (9%)
 (32%)
 (1%)
 (58%)
Celkem 288 hlasů
 Komentářů: 34, poslední dnes 17:22
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!

    Francouzský zákon o filtrování Internetu (HADOPI) byl včera nečekaně odmítnut Národním shromážděním. Zákon protlačovaný Sarkozyho vládou a urychleně schválený Senátem měl zavést monitorování a filtrování Internetu a odpojování uživatelů bez soudu (jen na základě podezření z nelegálního stahování autorských děl). Zrušení zákona je definitivní a je obrovským úspěchem v zachování svobody a práv občanů na Internetu.

    10.4.2009 09:32 | xm | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.4.2009 09:58 hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!
    WTF? Tak to je překvapení měsíce!
    10.4.2009 10:01 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!

    To je az podezrele pozitivne znejici zprava, cetl jsem i mene optimisticke komentare:

    The opposition took advantage of the very low attendance by the majority party: a dozen opposition MPs showed up at the last minute (apparently coordinated by my deputy, Mr Bloche), preventing the majority from gathering its troops. The vote failed 15 to 21 (there are 577 members in the lower chamber).

    The law is not rejected for good, because the government can (and probably will) push for a second reading in both chambers, and it has a large enough majority to get it through. But this event is going to push the issue into the spotlight, and may also allow the European Parliament to once again vote its opposition to the principle (amendment 46 to the Telecom Package), while the opposition gains team.

    ( http://news.slashdot.org/comments.pl?sid=1193635&cid=27517401 )

    10.4.2009 10:12 xm | skóre: 34 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!
    Tak to že se francouzská vláda bude snažit prosadit něco podobného znovu je bohužel zcela jisté, nicméně to je psáno i v odkazovaném článku na La Quadrature du Net:
    Nonetheless, La Quadrature du Net asks its supporters to remain vigilant. The rejection of HADOPI doesn't mean the end of the government's attempts to control the Internet.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Českou pirátskou stranu!
    10.4.2009 10:15 xm | skóre: 34 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!
    Nicméně to že tento konkrétní zákon HADOPI v tomto znění byl zamítnut je pokud vím opravdu definitivní (ale možná se ve francouzském zákonodárném procesu orientuji špatně, kdyžtak mě opravte).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Českou pirátskou stranu!
    Grunt avatar 10.4.2009 12:54 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!

     A nevrátí se zase nahoru a nepůjde do dalšího čtení přes všechny ty komory?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.4.2009 13:24 pc2005 | skóre: 29 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!
    To mě připomíná packet flooding. Chtělo by to nějakou ochranu typu dočasný ban :-D.
    Nevykat; malamanteau
    10.4.2009 10:02 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!

    Bez ohledu na to, zda s tím zákonem souhlasím, nebo nesouhlasím (a dokonce i bez ohledu na to, zda si myslím, nebo nemyslím, že je tolik zpráviček na toto nebo jiné podobné téma potřeba)... Je opravdu nutné zprávičky obohacovat o bulvární prvky (zcela zbytečný vykřičník v nadpisu), subjektivní pohledy (názor na zachování svobody, překvapivost zamítnutí) nebo o (lehce, ale přece) manipulativní výrazy ("protlačovaný").

    Jakožto kladný hrdina nabízím i nápravu (čtěte pozorně a hledejte rozdíly):

    Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen

    Francouzský zákon o filtrování Internetu (HADOPI) byl včera odmítnut Národním shromážděním. Zákon prosazovaný Sarkozyho vládou a urychleně schválený Senátem měl zavést monitorování a filtrování Internetu a odpojování uživatelů bez soudu (na základě podezření z nelegálního stahování autorských děl). Zrušení zákona je definitivní.

    10.4.2009 10:09 xm | skóre: 34 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!
    Když budeš příště s psaním zprávičky na toto téma rychlejší, napiš si jí podle svého. Já ovšem budu psát vždy takto.

    Na tom jak jsem já tuto zprávičku napsal neshledávám nic špatného (a už vůbec ne manipulativního, zákon byl opravdu doslova a do písmene Sarkozym "protlačován", a to i na půdu EU). Vykřičník v nadpisu je i v původním článku a je na místě, protože odmítnutí zákona Národním shromážděním bylo opravdu nečekané. A co se týče věcí jako zachování svobody a práv občanů, tak to není žádný subjektivní pohled, to je prostý fakt.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Českou pirátskou stranu!
    10.4.2009 10:26 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!

    > Když budeš příště s psaním zprávičky na toto téma rychlejší, napiš si jí podle svého. Já ovšem budu psát vždy takto.

    Mně je jasné, že ji pořád budeš psát takto "blogískově". Já jsem se obracel spíš na redakci, aby tě krotila...

    > Vykřičník v nadpisu je i v původním článku

    A co jako? To bys tu zprávičku mohl napsat anglicky, protože zdroj je taky anglicky...

    > bylo opravdu nečekané

    Kým nečekané? Tebou? Autorem původního článku? Nějakým pseudoanalytikem? Co když to někdo čekal? Ten se nepočítá?

    > A co se týče věcí jako zachování svobody a práv občanů, tak to není žádný subjektivní pohled, to je prostý fakt.

    Říkám wow! Patent na rozum! Toto jsou fakta. Všechno ostatní jsou kecy!

    Je opravdu nečekané (mnou nečekané :-)), že lidé ohánějící se svobodou mají tak často to nejtotalitnější myšlení. Já vím, já vím... jsi totalitář jen v rámci zachování svobody...

    10.4.2009 10:38 xm | skóre: 34 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!
    Jakej sakra patent na rozum? To prostě jsou fakta (ať by ses stavěl třeba na hlavu), v současnosti mají občané na Internetu nějaká práva (např. je nemůže stát odpojit jen tak bez soudního procesu od Internetu), která jim zaručují určitou svobodu. Kdyby vešel tento zákon v platnost, tak by o tato práva přišli. Jak prosté, milý Watsone.

    A ty kecy o totalitním myšlení, to už je úplně mimo mísu. Totalitní byl naopak onen zákon.

    Ke zbytku se nebudu vyjadřovat, jen bychom se dokolečka hádali a já s tebou přišel o drahocenný čas.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Českou pirátskou stranu!
    10.4.2009 10:57 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!

    > Jakej sakra patent na rozum? To prostě jsou fakta (ať by ses stavěl třeba na hlavu), v současnosti mají občané na Internetu nějaká práva (např. je nemůže stát odpojit jen tak bez soudního procesu od Internetu), která jim zaručují určitou svobodu. Kdyby vešel tento zákon v platnost, tak by o tato práva přišli. Jak prosté, milý Watsone.

    Tak prosté to zase není. Resp. je, ale jen pro prosté lidi... Jestli mezi ně patříš, to nevím.

    Ona ta svoboda není zase tak přesně definovaná. Asi před měsícem tady byla jakási anketa o tom, zda je svobodnější licence GPL nebo BSD. Přečti si diskuzi a uvidíš, že obecně definovat jednu svobodu nelze. Už proto, že něčí svoboda může způsobovat nesvobodu jiného. Čistě pro zajímavost: co třeba svoboda vlastníků těch autorských děl? Ti nemají svobodnou volbu způsobu distribuce svých děl?

    10.4.2009 10:58 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!

    > svoboda vlastníků těch autorských děl?

    Tím jsem myslel vlastníky práv na ta díla...

    10.4.2009 11:18 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!
    Jde o střet dvou práv. O tom by měl v konkrétním případě rozhodnout soud. De iure postavit právo jedno nad druhé je principielně špatně. V důsledku je tedy ohrožena svoboda. Stejným přístupem by mohl být člověk opakovaně podezřelý z trestné cinosti rovnou bez soudu zastřelen.
    10.4.2009 16:18 rastos | skóre: 58 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!
    Už proto, že něčí svoboda může způsobovat nesvobodu jiného. Čistě pro zajímavost: co třeba svoboda vlastníků těch autorských děl?
    Správne. A pokiaľ majú pocit, že im ju niekto porušuje, nech sa láskavo obrátia na súd.
    12.4.2009 23:14 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!

    Hezké. Teď napočítej do deseti, dej si na hlavu mokrý hadr a přečti si mé příspěvky znova. Aspoň dvakrát.

    Grunt avatar 10.4.2009 11:56 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!
    Kým nečekané? Tebou? Autorem původního článku? Nějakým pseudoanalytikem? Co když to někdo čekal? Ten se nepočítá?

    Musím se původního autora zprávičky zastat. Opravdu to bylo nečekané. tři-štrajchový zákon totiž prošel dolní komorou i Senátem a jak jsem někde četl, tak už se předpokládalo, že průchod Národním shromážděním bude jen formalita(a to i protože původní autorka zákonu, francouzská ministryně kultury Christine Albanel je předsedkyní jakési zákonodárné komise(či co to je Commission des lois) Národního shromáždění. Samozřejmě společně s jinými hlavami pomazanými, které jsou tam uvedeny) a z toho důvodu se začaly rojit zprávičky o tom, že tento zákon byl už přijat. Opravdu to moc nikdo nečekal, že by se zadrhl zákon právě tam. Možná by ještě stálo za zmínku, že se tak stalo z toho důvodu malé účasti poslanců. Ono by třeba nebylo ani potřeba nic přepisovat kdyby se o tom hlasovalo na začátku dne. Prostě obrovská náhoda. A proč se o to tak zajímat? Protože Francie je jen zkušební pole a pro nás všechny už se něco podobného dávno kutí.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 10.4.2009 12:01 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!

    Heh, co dodat?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.4.2009 12:57 bhy | skóre: 34 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!
    ROFL..
    Grunt avatar 10.4.2009 13:07 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!

    No jo, jedna hodina. Padla a chlapi šli na pivo. To musela mít paní ministryně radost(ta dole vpravo stojící za tím pultíkem). Opozice měla právo to dusno jít zapít hned poté.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.4.2009 08:39 Petr Šigut | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!

    Souhlas, zprávičky v takovém stylu ať si nechají na linuxsoft...

    12.4.2009 12:36 bhy | skóre: 34 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!
    já jsem rád, že tu jsou takové zprávičky. žurnalistická objektivita je iluze, nezaujatá zprávička neexistuje, v každé bude něco zaujatého. třeba bych mohl tvrdit, že formulace "wine 1.1.19 (...) opravuje kompilaci na OpenBSD a spoustu dalších chyb" je zavádějící, protože prezentuje to, že wine nešel zkompilovat na openbsd, jako chybu, a někdo z toho naopak může mít radost. určitá míra předporozumění se prostě předpokládá. dekonstruovat a shodit jako zaujatý můžete prakticky jakýkoliv text.
    10.4.2009 11:08 Martin Lebeda | skóre: 21 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!

    Bohužel je realita života taková, že lobby prosazující tento zákon to zkusí znovu. Možná v mírně jiném znění a možná trochu zamaskuje pasáže, které byly nyní nejkřiklavější. Ale určitě to zkusí znovu a s větším balíkem úplatků (oficiálně nazývaných sponzorskými dary nebo podobně). A bude to zkoušet tak dlouho, dokud nebudou náklady na prosazení vyšší než zisky (a ty se předpokládají značné). Vyhodíš dveřmi, vlezou oknem - dokud se jim to vyplatí. Takže výrazy jako "definitivně zrušen" bych používal opatrněji. Definitivní je totiž jen jediná věc na světě...

     

    Nicky726 avatar 10.4.2009 12:09 Nicky726 | skóre: 55 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!
    Taky pravda, ale tak něco pozitivní na tom je... po dlouhé době.
    "Don't it always seem to go / That you don't know what you've got / Till it's gone." (Joni Mitchell)
    10.4.2009 12:23 . | skóre: 8 | blog: ,
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!

    Sarkozy škodí zdraví! Cigareta Internet pro Sarkozy :D

    Salamek avatar 11.4.2009 17:49 Salamek | skóre: 19 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!
    vybafne na mě :"proč kradete obrázky z našich blogů" :-0
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    13.4.2009 01:22 JZD | skóre: 6 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!
    Že sem nedal rovnou odkaz na svůj článek s krabkou cigaret.http://adio45.pise.cz/107489-internet-mela-zit-svobodne-surfovat-a-diskutovat.html
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda.
    Grunt avatar 10.4.2009 12:55 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!

    BTW: Neví někdo jak je to s těmi 300 000€ pokuty a třemi roky v chládku?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.4.2009 20:16 pragmatik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!

    Ak ma niekto z Vas pocit, ze vyhrala sloboda, zdravy rozum a pod. tak ho rad vyvediem z omylu ...

    Staci sa zamysliet - komu by zakon najviac uskodil ?

    Clovek nemusi byt genius, aby pochopil, ze to by bol koniec imperia Billa Gatesa v Europe...

    ved prijatie takehoto zakonu by sposobilo, ze hned prvy novy cerv  lahko "zariadi",

    ze budu od internetu odpojeni vsetci pouzivatelia Mikrošrotu !!!

    No a preto je absolutne jasne, ze ziaden takyto zakon nebude v EU ani USA nikdy schvaleny.

     

     

     

     

     

    Grunt avatar 12.4.2009 20:24 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!

    Eh, co?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.4.2009 21:07 rastos | skóre: 58 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzský zákon o filtrování Internetu zrušen!
    ved prijatie takehoto zakonu by sposobilo, ze hned prvy novy cerv lahko "zariadi", ze budu od internetu odpojeni vsetci pouzivatelia Mikrošrotu !!!
    Nejde len o to, kto by zákon porušoval. Ide aj o to, kto by mal prostriedky sa brániť, a kto by chcel byť žalobcom (bez ktorého niet sudcu).

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2012 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.