abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu

    Mozilla a Google prodloužili platnost své dohody o vyhledávání. Google tedy minimálně další 3 roky zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu a současně zdrojem hlavních příjmů Mozilly.

    21.12.2011 07:44 | Migi | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Václav 21.12.2011 08:16 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Skvělá zpráva takhle po ránu :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Max avatar 21.12.2011 09:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Souhlasím.
    Stále se to Google ještě vyplatí, ale těžko říci, jak to bude vypadat za 3 roky s Mozillou. Důležité je, aby se udržela na laťce, pokud bude klesat, tak už by další investice asi nepřišla.
    Jinak v poslední době je chrome všude, různé free app pod win apod. nabízejí automatickou instalaci chrome, takže google to tlačí všemožnými kanály k uživatelům, seč to jen jde.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Václav 21.12.2011 10:18 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Zajímavá je situace kolem LTS verzí Firefoxu - pokud to dobře chápu, chtějí se víc prosadit ve firemní sféře, což by jim mohlo zajistit náhradu googlu více menšími sponzory. Což by bylo taky fajn. No, mají na to tři roky :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Pavel Cvrček (JasnaPaka) avatar 21.12.2011 13:30 Pavel Cvrček (JasnaPaka) | skóre: 7 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    LTS není zamýšlena jako zdroj příjmů. Je to zkrátka "jen" verze Firefoxu s rozšířenou podporu pro organizace, které vzhledem k nasazování potřebují delší podporu verze. Z pohledu firemní sféry má tato verze oproti Firefoxu před verzí 4.0 (kdy byl dlouhý vývojový cyklus) výhodu, že datum vydání a délka podpory je dána tj. lze podle toho plánovat.

    Jakmile se začne LTS verze vydávat, je jako další krok naplánována podpora group policy, což je něco, co je vzhledem k firemnímu nasazení hodně žádáno. Z pohledu prosazení ve firemní sféře je právě tohle důležité.

    Malá poznámka k té diverzifikaci zdrojů. Ač se to nezdá, tak už k tomu dochází. Jestliže byl před pár roky Google ve Firefoxu výchozí pro všechny jazykové varianty, tak už před třemi lety ji ztratil. V Rusku je výchozí Yandex, který Firefox hodně tlačí a Google s tím má v Rusku docela problém. V Asii je pak většinou výchozí Yahoo. Do budoucna jsou nějaké další plány na jiné zdroje financování, ale IMHO to ještě není veřejné.
    Václav 21.12.2011 13:52 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Netvrdím že je to hlavní záměr, ale doufám že pokud se FF v komerční sféře uchytí, nějaké peníze navíc od sponzorů to snad přinese. Věřím že se vám bude do budoucna dařit, vážně nevím čím bych FF doma nahradil :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    21.12.2011 15:04 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Hlavne by mali vyriesit automaticky update, ten je stale nefunkcny. Myslim v pripade firemneho pouzitia, tzn. Windows a pouzivatel bez admin pristupu. Chrome to vyriesene ma.
    Václav 21.12.2011 15:42 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Je to řešitelné dvěma způsoby.

    1) instalovat FF do userspace (vznikají problémy s instalací flashe)

    2) pořešit aktualizace jiným řešením pro hromadné instalace SW

    Obojí je na správu otravné, takže souhlas :) Stačila by nějaká service s automatickým updaterem.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    21.12.2011 19:50 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Service je na ceste.
    Pavel Cvrček (JasnaPaka) avatar 21.12.2011 21:22 Pavel Cvrček (JasnaPaka) | skóre: 7 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Automatické aktualizace jsou ve Firefoxu řadu let. Ty ale patrně myslíš tiché aktualizace na pozadí. Ty jsou již prakticky hotové, takže se dočkáš. V případě firemního nasazení jsou tiché aktualizace na pozadí spíše nežádoucí. V případě Firefoxu budou volitelné.
    gtz avatar 21.12.2011 22:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    tiché aktualizace na pozadí.
    děkuji nechci. Pokud používám FF tak hned vypínám veškeré jeho aktualizátory.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    22.12.2011 08:14 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Coz je jedine vporadku, co se ma co instalovat ve firme samo ...
    21.12.2011 15:45 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    IMHO by bylo nejlepší, kdyby zavedli LTS Firefox, a ten "standardní" chrome-like průser rovnou zrušili. Od uvedení FF 4 je to opičení se po chrome až hrůza.
    Solitary avatar 21.12.2011 16:35 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    A co je treba rovnou zazalovat, ze napodobujou Chrome? Google si urcite narokuje prava na rychlejsi vyvojovy cyklus. Opiceni se... to je ono, opicaci, vubec to nema nic spolecneho se snahou drzet krok s konkurenci.
    21.12.2011 16:55 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Az budu chtit pouzivat chrome/chromium, nebudu ho hledat u Mozilly, ze?

    Nema smysl tupe kopirovat vsechno jak na bezicim pasu. Dodnes mi nikdo nevysvetlil, jaky smysl melo ukonceni zcela racionalniho cislovani verzi Firefoxu u 3.6, a zavedeni verzovaciho silenstvi, ktere nema zadny racionalni zaklad, jen snad cim veci cislo a rychleji, tim vic Adidas. To ze nevim, jakou verzi Chromium vlastne mam, protoze se meni tak rychle a bez zjevnych zmen, ze to nestiham sledovat, beru jako bug-feature prohlizece od Google. Proc tuto hovadinu prevzala Mozilla nechapu. Jenom tim ztratila.
    21.12.2011 17:32 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Jako by na verzování typu 3.6 bylo něco racionálnějšího, než na současném číslování…

    Jinak kopírování, přesněji dohánění nějakého jiného prohlížeče, to je princip, který se při vývoji Firefoxu uplatňuje od začátku. Akorát to byl dříve hlavně MSIE, teď je to hlavně Chrome. Pro rozbití monopolu MSIE to možná byla dobrá strategie, ale „biodiverzitě“ ekosystému prohlížečů to samozřejmě moc nepřispívá.
    xkucf03 avatar 21.12.2011 17:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Jako by na verzování typu 3.6 bylo něco racionálnějšího
    Mně to číslování stylem x.y rozumnější přijde: velká změna → zvýšení x, malá změna → zvýšení y. A ne mít jedno číslo, kde mezi n a n+1 bude malý rozdíl, ale mezi např. n+1 a n+2 bude zásadní (ale na první pohled to z těch čísel není vidět). Nebo snad při nějaké větší změně zvýší číslo o desítku?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    21.12.2011 17:58 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Je rozumné v základním softwaru jako je webový prohlížeč nebo jádro operačního systému dělat takovéto zásadní změny? Já myslím, že linuxové jádro i webové prohlížeče jako Firefox, Chrome nebo MSIE si prostě už nemůžou dovolit udělat takovou zpětně nekompatibilní změnu, která by ospravedlňovala to zvýšení x.
    xkucf03 avatar 21.12.2011 18:09 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Ona to nemusí být jen nekompatibilita* – přijde mi to dobré i z hlediska marketingu – např. se přidá několik nových úžasných funkcí, tak se hodí zvýšit X – je to způsob jak mj. upozornit uživatele na ty změny – ne že číslo verze roste každou chvíli kvůli nějakým blbostem a občas kvůli výraznějším změnám, ale nejde to rozlišit.

    *) i když i ty se objevují, např. ve vztahu k doplňkům
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    21.12.2011 19:09 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Jednou za čas je ta změna nutná, a prostě se stane. A to je ten okamžik pro změnu major verze. Jestliže Firefox po vzoru Chrome mění číslo verze každé 3 měsíce je to směšné! Proč by nemohl být firefox 4.1, 4.2, 4.3, 4.8 místo posledního čísla verze, které si těď z hlavy ani nepamatuju. Poslední významná změna byla 3.6 -> 4.0 proto byla změna major verze logická.
    21.12.2011 22:01 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Není nutná, dá se udělat zpětně kompatibilně a není nutné pak na ni upozorňovat číslem verze. Naopak nějaké nové funkce důležité pro některé uživatele se přidávají prakticky neustále. Dobře je to vidět třeba na vývoji linuxového jádra, kde ostatně Linus to zbytečné první číslo nedávno odstranil. Je zbytečné řešit, které jsou ty důležitější a které méně důležité a mít nic neříkající číslování 7.1, 7.2, 7.3, 8.0, 8.1, 9.0, 10.0… Stejně ta významnost změny závisí od uživatele k uživateli, takže ta změna hlavního čísla verze nakonec neznamená nic jiného, než že se někdo rozhodl změnit hlavní číslo verze. Vy třeba píšete o poslední významné změně Firefoxu 3.6 → 4.0, pro mne mezi verzemi 2.0 až 4.0 byla nejdůležitější změna myslím z 3.5 na 3.6, protože tam byla nová verze Gecka s nějakou důležitou vlastností.
    22.12.2011 08:25 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Stejne hlavni cislo = stejne API = budou fungovat vsechny doplnky. Staci?
    22.12.2011 08:39 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Přesně takhle to funguje v linuxovém jádru. A mělo by to tak fungovat i ve Firefoxu – pokud Firefox někdy rozbije API nekompatibilním způsobem, je to chyba rozbití toho API, nikoli chyba v číslování verzí. No a když tedy to hlavní číslo je už napořád neměnné, může se škrtnout, ne?
    Solitary avatar 21.12.2011 18:36 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Nema smysl tupe kopirovat vsechno jak na bezicim pasu.
    Ale ma smysl se snazit drzet krok s konkurenci... a pokud konkurence ma vyrazne rychlejsi vyvojovy cyklus, muze toho vyuzit jako vyhodu v marketingu napr. pri porovnani vlastnosti a podpory standardu v browseru.

    Co se tyce kopirovani, tak stejne muzes zacit kricet, ze Chrome okopiroval od Firefoxu styl pridavani vlastnosti pres add-ons. Zvlastni, ze tohle nikomu neprijde jako napodobovani, ale nedej boze podobny vyvojovy cyklus... opicaci se opici!
    Az budu chtit pouzivat chrome/chromium, nebudu ho hledat u Mozilly, ze?
    Co ma napodobeny vyvojovy cyklus spolecneho s vlastnostmi browseru? Firefox zustal Firefoxem, ikdyby vychazela nova verze kazdy den.
    Dodnes mi nikdo nevysvetlil, jaky smysl melo ukonceni zcela racionalniho cislovani verzi Firefoxu u 3.6, a zavedeni verzovaciho silenstvi, ktere nema zadny racionalni zaklad, jen snad cim veci cislo a rychleji, tim vic Adidas.
    Cislovani 3.0 -> 3.5 -> 3.6 -> 4.0 neni o nic vic ci min racionalni nez soucasne... vzdy je potreba cisla verzi interpretovat k soucasnemu modelu. Cislo verze neni zadne magicke cislo plne informaci... je to pouze cislo verze, ktere uzivateli dava vedet, zdali ma aktualni verzi. Klidne muzou cislovat pouze sudyma cislama a bude to v poradku, jelikoz v tom bude nejaky jednotny a sledovatelny system.
    21.12.2011 21:03 stepo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    IMHO by bylo nejlepší, kdyby zavedli LTS Firefox, a ten "standardní" chrome-like průser rovnou zrušili. Od uvedení FF 4 je to opičení se po chrome až hrůza.
    Hmm, a co myslíte, že je verze FF 3.6 jiného, než LTS? Stále je podporována, vycházejí na ni aktualizace (poslední dokonce včeta 20. prosince):

    https://wiki.mozilla.org/Enterprise/Firefox/ExtendedSupport:Proposal

    http://en.wikipedia.org/wiki/Firefox_3.6
    24.12.2011 15:36 palo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    tak neviem ako to vidite vy, ale podla mna za tych 100mil usd co ma mozilla prijem toho moc na jednom programceku za rok neporobi..
    21.12.2011 10:45 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Dobrá zpráva, hlavně protože to zavře držky sviním co Firefoxu přejí smrt. Firefox je potřeba. De facto monopol proprietárního Chromu v rukou Googlu taky nechceme, že ne?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ravensun avatar 21.12.2011 12:22 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Jistě pane :D

    Já potřebuji software na výběr :) Proto používám Chrome, Opera, Firefox, Epiphany, IE... PRostě podle prostředí a požadavků :)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    Vykook avatar 21.12.2011 13:03 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    http://www.chromium.org/ ?
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Pavel Cvrček (JasnaPaka) avatar 21.12.2011 13:32 Pavel Cvrček (JasnaPaka) | skóre: 7 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Chromium žije a padá s Google. Aspoň takový je můj názor. Docela by mě zajímal podíl příspěvku do projektu mimo lidí z Google. Neměl by někdo nějakou statistiku?
    21.12.2011 14:36 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Přesně. Jinak Chromium na určité věci používám i já. Je to dobrý prohlížeč, ale pořád potřebujeme Firefox.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.12.2011 15:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Dobrá zpráva, hlavně protože to zavře držky sviním co Firefoxu přejí smrt. Firefox je potřeba.
    tak já se taky hlásím za svini

    prohlížeč, který si tvoří vlastní standardy, opravdu potřeba není

    takový tady byl koncem devadesátých let, a víme, jak to tehdá dopadlo

    a kdo není oslepen září ohnivého ocasu, vidí, jak to funguje dnes (podporuje vaše banka standardy HTML, CSS, SSL apod., anebo prohlížeče Microsoft Internet Explorer ve verzi 6.let.staré a Mozilla Firefox ve verzi 3.tisíce.bezpečnostních.chyb?)
    De facto monopol proprietárního Chromu v rukou Googlu taky nechceme, že ne?
    jo, a komunisty taky ne, takže volme správňáky TOPáky

    ... škoda jen, že si lidi nějak nechtěj všimnout, že těch možných voleb je víc
    21.12.2011 15:31 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    K jakýkoli kritice Firefoxu se připojuju (jenom srovnávat Firefox s MSIE mi přijde nekorektní), nicméně to není důvod být svině a přát si jeho smrt; je to důvod přát si, aby došlo k nápravě.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.12.2011 23:11 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    jenom srovnávat Firefox s MSIE mi přijde nekorektní
    patrně jsi měl to obrovské štěstí, že jsi ještě nenarazil na důležitý web, který tě poslal do háje, jen protože autoři podporujou pouze Firefox
    nicméně to není důvod být svině a přát si jeho smrt; je to důvod přát si, aby došlo k nápravě.
    pokud by v tomto směru došlo k nápravě, tak už to nebude Firefox, resp. ne jak je dnes vnímán ... jestli to považuješ za "smrt" nebo ne, hmmmm ...
    21.12.2011 23:22 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Možná narazil, ale nevšiml jsem si, protože používám Firefox. No tak by to byla smrt následovaná reinkarnací. Taková smrt by mi nevadila.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.12.2011 10:38 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    patrně jsi měl to obrovské štěstí, že jsi ještě nenarazil na důležitý web, který tě poslal do háje, jen protože autoři podporujou pouze Firefox
    Nenarazil, protoze pouzivam FF. Ikdybych nepouzival a nejaky web by me poslal do haje, tak bych si mohl kdykoliv FF stahnout a jit na ten web pres FF.

    Zato kdyz me nejakej web poslal do haje, ze nemam IE, tak jsem byl v riti, protoze proste IE na Linuxu nenainstaluju (reps. u MS nenajdu balicek pro muj linux s IE) a pokud se nepletu, i pro IE si musim koupit Windows, coz ale ja nepotrebuju a proto ani nechci.
    22.12.2011 10:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    V obou případech jste si mohl stáhnout telnet a prohlížet web přes něj. Takže vlastně bylo všechno v pořádku. Jenže stejně, jako si někdo nemůže nebo nechce nainstalovat telnet nebo ho prostě nechce používat pro prohlížení webu, jiný si nechce nebo nemůže nainstalovat Firefox nebo ho prostě nechce používat.
    xkucf03 avatar 21.12.2011 16:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    prohlížeč, který si tvoří vlastní standardy, opravdu potřeba není

    Tím myslíš Chrome/Chromium, který si vymyslel náhradu za HTTP protokol, nebo za JPEG formát obrázků? :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    21.12.2011 17:10 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    WebP je otevřený formát se zjevnými výhodami oproti JPEGu. Kromě lepšího kompresního poměru aktuálně hlavně podpora alfa kanálu (tedy podpora průhlednosti, což u ztrátových formátů citelně chybělo).

    Nechci aby vývoj technologií používaných na webu zamrzl a do budoucna se nic neměnilo, pokrok musí být...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    21.12.2011 17:50 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Až nebude chrome podporovat běžné HTTP a JPEG, pak to bude adekvátní otázka. Chrome je ale podporuje + má NAVÍC (zdůrazňuji slovo NAVÍC) podporu dalších věcí, které můžete, ale NEMUSÍTE používat.

    Rozumíme si?
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    21.12.2011 20:35 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Internet Explorer ma tiez NAVIAC ActiveX. Z pohladu tvorcu webu ho MOZEM ale NEMUSIM pouzit. Pruser je to z pohladu pouzivatela. Ak tvorca webu ActiveX pouzil, pouzivatel MUSI pouzit Internet Explorer.
    21.12.2011 18:03 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Tím myslíš Chrome/Chromium, který si vymyslel
    a publikoval specifikaci
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    xkucf03 avatar 21.12.2011 18:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Koukám, že nebylo pochopeno… Reagoval jsem na tu větu v citaci a nemyslel jsem to jako kritiku Chromia – implementace něčeho (dobrého) v jednom programu prostě celkem často předchází standardu nebo implementaci v jiných programech… A zajímalo mě, čím Firefox kavola tak strašně naštval.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    21.12.2011 23:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Reagoval jsem na tu větu v citaci
    eh, tak tedy ještě jednou přesněji: "Prohlížeč, který existující standardy implementuje chybně, někdy dokonce v takové míře, že by se to dalo s trochou nadsázky označit za standard vlastní, tyto chyby nejen neopravuje nýbrž prohlašuje za feature (příp. drze tvrdí, že tak to dle dotyčného standardu má být), a silou svého tržního podílu nutí ostatní k přizpůsobení se těmto chybám, opravdu potřeba není.

    lepší?
    A zajímalo mě, čím Firefox kavola tak strašně naštval.
    tak třeba svými představami o CSS2

    dále přístupem k XHTML (na tohle téma jsem tu psal tuším předloni, a u jednoho z problémů dokonce v bugu uznali, že mám pravdu, ó jaký svátek, jenže to stejně dopadlo tak, že na to kašlou, resp. že oprava by se podle nich neslučovala s podporou HTML5, který ovšem nevyšlo doteď)

    no a zatím naposledy tím, že se ignorují (některé?) parametry u Flashe, takže na jedné site jsem si vylámal zuby s Konquerorem, kterej poctivě flashi řekl, že nemá přehrávat animaci, jelikož to tak bylo napsaný ve zdrojáku stránky, takže jsem čuměl na stránku, kde chyběla půlka prvků, což jsem zjistil až dodatečně trapnou oklikou, zatímco ve Firefoxu to vesele fungovalo dle představ autora stránky - po odstranění zákazu přehrávání animace se tato samozřejmě spustila i v Konqueroru, ale za debila jsem byl zase já, že používám nějakej obskurní prohlížeč kterej nefunguje, zatímco ve Firefoxu to v pohodě funguje ... že byla chyba ve stránce a podle dokumentace by to fungovat nemělo, takže Konqueror se choval korektně, hm, koho to zajímá, Firefox přece všecko podporuje nejlíp
    24.12.2011 08:42 ehm ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Takže nějaký rádoby webmaster prasácky zlamil web, ale špatný je Firefox, protože jinak by všichni ostatní (milovníci jiných prohlížečů a lamy) omlátili Mozzile o hlavu, že jim nefunguje Firefox na polovině webů s Flashem. tak to pak jóó.
    27.12.2011 22:09 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    a teď ještě jednou a česky prosím
    pavlix avatar 21.12.2011 20:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    To není pravda, na živě.cz psali, že mozilla přijde o peníze a zdechne.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.12.2011 21:40 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Stejně Linuks, AMD a Ubuntu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pavlix avatar 22.12.2011 00:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Ale na živě mají vždycky pravdu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    mirefek avatar 22.12.2011 22:38 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Mne by bylo milejsi, kdyby tam cpali DuckDuckGo. Ale ono jde o finance, ze?
    23.12.2011 20:52 Stefan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Je mozne, ze Google zaplati za vyvoj Firefoxu viac ako ho stoji Chrome. Som zvedavy, akym sposobom sa tie peniaze dostanu k vyvojarom, testerom a ostatnym co na tom skutocne robia.
    23.12.2011 22:41 ehm ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google zůstane výchozím vyhledávačem Firefoxu
    Mozilla finacuje i obecně prospěšné projekty viz Mozilla Grants. btw 3x větší příjem je pěkný nárůst. Holt 25% podíl trhu umožňuje licitovat a Google určitě nechtěl být nahrazen Mrdkosoftem nebo Yahoo.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.