abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Navštivte Abc obchůdek se samolepkami a přívěsky!
Rozšířené hledání
×
dnes 06:11 | Komerce
Rozrůstající se softwarová společnost v Plzni zabývající se telematikou hledá schopné vývojáře a nadšence se zájmem o OS Linux. Uplatnění zde najdou především vývojáři C++ se znalostí OS Linuxu, dále programátoři v jazyku Java nebo vývojáři se zkušenostmi s Oracle DB a Oracle ADF. Více informací o společnosti. … více »
Reklama | Komentářů: 0
24.5. 22:45 | IT novinky
NASA, která společně s Rackspace stála u zrodu projektu OpenStack, se již nadále nebude podílet na dalším vývoji této "infrastructure-as-a-service" platformy. V NASA totiž došli k závěru, že vzhledem k podpoře OpenStacku ze strany společností jako Red Hat, AT&T a HP lze jejich práci považovat za dokončenou. Posléze se NASA plánuje stáhnout i z vývoje další platformy pro cloud computing jménem Nebula.
Migilenik | Komentářů: 0
24.5. 22:45 | Upozornění
Blíží se svátek IPv6 a s ním i konference IPv6 Day. Na návštěvníky této akce čeká nejen bohatý program, ale také jedna speciální nabídka – v průběhu setkání bude možné získat se slevou 66 procent třetí vydání knihy IPv6 vysokoškolského pedagoga a publicisty Pavla Satrapy, tedy za 105 korun. … více »
Vilem Sladek | Komentářů: 6
24.5. 16:14 | Pozvánky

Přijďte si zasprintovat na Djangu, jiném Python open-source projektu, nebo jen potkat ostatní vývojáře!

… více »
Whit | Komentářů: 0
24.5. 10:20 | Nová verze
Na zrcadlech a torrentech jsou již k dispozici ISO obrazy distribuce Mageia 2. Poznámky k vydání čtěte zde.
Liborek | Komentářů: 15
23.5. 13:47 | Pozvánky

Letos v říjnu se v Praze uskuteční hned několik konferencí. Odehraje se zde nově vzniklá konference LinuxDays. K ní se přidá čtvrtý ročník openSUSE Conference, dvanáctý ročník SUSE Labs conference a aby to nebylo málo, přidá se i první ročník Gentoo miniconf. A to vše ve stejné dny a na stejném místě.

… více »
Miška | Komentářů: 7
23.5. 13:27 | Zajímavý projekt
Printerd je název nového projektu tiskového démona, který bude využívat PolicyKit a D-Bus. Projekt je zatím na úplném začátku, takže nejde o nic vhodného k produkčnímu nasazení. Mimo jiné aktuálně akceptuje jako vstup jen PDF dokumenty.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 67
23.5. 13:25 | Zajímavý software
Tři vývojáři ze společnosti Engine Yard přecházejí po dohodě mezi firmami do Red Hatu. Jde o vývojáře zabývající se rozvojem projektu JRuby. To ukazuje, že Red Hat má zájem o podporu alternativních jazyků nad OpenJDK.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 1
23.5. 13:20 | Zajímavý software
Fedora přejde na knihovnu libusbx, což je fork původní knihovny libusb. Důvodem pro fork byl zjevný nedostatek času nebo zájmu ze strany správce projektu. libusbx už teď nabízí užitečné funkce navrch.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 5
23.5. 10:29 | Nová verze
Vyšlo LLVM 3.1. Vylepšení se dotýkají podpory C++ 11 nebo architektur ARM a MIPS. Dále se můžete těšit z Python bindings nebo nástroje AddressSanitizer pro detekci chyb při práci s pamětí.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
 (9%)
 (32%)
 (1%)
 (58%)
Celkem 282 hlasů
 Komentářů: 34, poslední dnes 17:22
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma

    MPEG LA oznámila, že nebude vybírat patentové poplatky za MPEG-4 Part 10 AVC video, které je pro uživatele dostupné zdarma. Původně bylo osvobození od patentových poplatků zaručeno jen do konce roku 2015, pak mohlo být použití patentovaných technologií zpoplatněno.

    27.8.2010 08:31 | Jendа | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Ghaad avatar 27.8.2010 09:06 Ghaad | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Znamena to, ze google s youtube prerusi WebM a prejdou zase k puvodnimu planu s h264? To by bylo jak ping-pong.
    GNUniverse - May the source be with you...
    vain avatar 27.8.2010 09:19 vain | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Osobně si myslím, že když už má něco Google pod palcem tak, jako WebM, tak od něj upouštět už nebude.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    27.8.2010 09:19 xm | skóre: 34 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    To si opravdu nemyslím :-) Pořád jde pouze o videa "dostupná zdarma" (Co to přesně znamená? Co třeba reklama?) kdežto VP8/WebM je zdarma pro všechny, klidně i placená videa. Navíc nad H.264 nemá Google kontrolu ani v jiných licenčních aspektech.

    Ale faktem IMHO je, že nebýt VP8/WebM, nikdy by MPEG LA tohle neslíbila. Konkurence je dobrá věc ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Českou pirátskou stranu!
    Ghaad avatar 27.8.2010 09:54 Ghaad | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Konkurence je dobrá věc
    Jo, to me taky napadlo. Jeste ze tak... Nekdy jim to trva ale plno let, viz GIF proti PNG, nez Compuserve konecne s 10-letym zpozdenim zjistil, ze GIF prohral a patent nema smysl.
    GNUniverse - May the source be with you...
    27.8.2010 14:12 Standa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Patenty na GIF ovšem přežily celých 15 let, a poté vyexpirovaly standardní cestou. Unisys je začal tvrdě vymáhat pár let před jejich expirací. (V roce 1997 přitom sliboval, že je vymáhat nebude, a že GIF může každý používat zdarma.) Standardní postup patentních trollů: Nechat patent v klidu „dozrát“. Po 12 letech, kdy už ta technologie přijde každému samozřejmá, se rozjedou soudní spory. Kdo ví, zda pár právníků právě někde nesedí u kafe a nepřemýšlí nad velkým soudním procesem se firmami, které mají na svých serverech hromady MP3 souborů.

    Toto prohlášení MPEG LA je podle mne ze stejného soudku: Vy nám zaplatíte poplatek za mobil, kameru, foťák, DVD přehrávač, televizi, a my vám milostivě povolíme vystavit své video zdarma na Internet. Pokud by to neučinili, vystavili by se riziku, že H.264 postupně z mobilů, kamer a foťáků zmizí, a oni přijdou o svůj tutovej vejvar.
    27.8.2010 09:44 J. M. | skóre: 22 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Ve zprávičce chybí přívlastek „internetové“. MPEG LA nebude vybírat oplatky za bezplatné internetové video. Za všechna ostatní videa vybírat poplatky bude (i natáčení vlastního videa na videokameru už není v pořádku, když dnes běžně kamery používají H.264). A i s tím bezplatným internetovým videem je to dost sporné, jestli třeba weby s reklamou musí platit...

    Ale samozřejmě je to jenom odpověď na VP8/WebM, nic jiného jim nezbývalo, jinak by náhlá popularita VP8 a konec H.264 na webu hrozil rozšířením VP8 i do oblastí, kde na H.264 hodlají nadále rýžovat. Takhle doufají, že si skrze bezplatné internetové video aspoň H.264 zpropagují a důležití (platící) zákazníci zůstanou.
    27.8.2010 09:51 xm | skóre: 34 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Přesně tak, mám na to naprosto stejný názor.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Českou pirátskou stranu!
    27.8.2010 17:13 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    (i natáčení vlastního videa na videokameru už není v pořádku, když dnes běžně kamery používají H.264).
    Toto je hloupost. Jediné na co potřebujete licenci je 1) dodávání dekodérů/enkodérů a 2) distribuce videjí. Že si doma/ve městě/v Chorvatsku natáčíte kočku a děti nikoho nezajímá.

    Toto osvobození od licenčních poplatků se týká bodu 2 případě že video kočky a dětí distribuujete tak, že stahovač za něj neplatí.
    29.8.2010 11:31 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    (i natáčení vlastního videa na videokameru už není v pořádku, když dnes běžně kamery používají H.264).
    V tomto případě je ten poplatek zaplacený výrobcem kamery, tudíž je to v naprostém pořádku.
    29.8.2010 14:03 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Nebylo by lepsi rici, ze o poplatek je navysena cena kamery? Stejne jako cena televize, mobilu, licence jistych proprientarnich OS, graficke karty, procesoru, zakladni desky s integrovanou grafikou, atd. Neznam nikoho, kdo by z lidi umel vytahnout poplatek za teoretickou moznost neco provest vickrat nez oni, v OSA jsou proti uplni zabari.
    27.8.2010 09:53 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma

    MPEG LA oznámila, že nebude vybírat patentové poplatky za MPEG-4 Part 10 AVC video, které je pro uživatele dostupné zdarma

    Plati to tvrdenie aj pre videa ktore su dostupne zdarma na thepiratebay ? :)
    27.8.2010 11:48 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Samozřejmě. Nebo tam při stahování patentové poplatky platíte? :)
    kralуk avatar 27.8.2010 11:50 kralуk | skóre: 26 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    To by byla docela ironie :-D
    But to us there is but one God, plus or minus one.
    27.8.2010 11:51 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma

    Právě - myslím, že bude celkem problém definovat, co je "internetové" video a co ne. Jestli HTTP stream, HTTP stream obalený ve flash playeru, stahovatelná videa (přes "kliknutí myši na odkaz"), ...,

    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
    Jendа avatar 27.8.2010 17:24 Jendа | skóre: 61 | blog: Výlevníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    kliknutí myši na odkaz
    Bavíme se o patentech, ne? Takže jde o aktivaci vstupního zařízení se senzorem relativní polohy na aktivním prvku dokumentu vytvořeného pomocí značkovacího jazyka.
    28.8.2010 12:11 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma

    Jó, já to jen napsal v sedlácký češtině, ale prakticky je to to samý. Téda jakože myslím.

    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
    Jakub Lucký avatar 28.8.2010 22:42 Jakub Lucký | skóre: 37 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Nenene! O tom, jestli je to totéž, musí nyní rozhodnout soud vyšší instance na základě vleklého soudního sporu
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are. (Zen P.) Blogísek
    Grunt avatar 27.8.2010 09:59 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    To jsou šmejdi.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.8.2010 17:14 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Přesně, jak můžou chtít, aby jim někdo platil za komerční použití... ta do nebe volající oprsklost.
    Grunt avatar 28.8.2010 00:24 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    ?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.8.2010 10:06 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Nic nieje navzdy...
    27.8.2010 10:50 Mti. | skóre: 29 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    ehm... a kdyz nekdo napise dekoder/enkoder, tak ma (v US) stejne smulu, ze? :-/
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    27.8.2010 10:58 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Jen tak mimochodem, nemuze nam to byt u prdele, nebot evropa softwarove patenty neuznava? Nebo se na teto situaci uz neco zmenilo? :)
    kralуk avatar 27.8.2010 11:03 kralуk | skóre: 26 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Afaik zatím ne... Imho to ale je jen otázka času, než někdo schopný zalobuje... :-/
    But to us there is but one God, plus or minus one.
    Jardík avatar 27.8.2010 12:18 Jardík | skóre: 38 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Ano, proto volím piráty a nikdy už nikoho jiného. Sice jsou některé jejich názory diskutabilní, ale pořád lepší než ty současný prasata u koryta (jav v EU, tak u nás). Ten, kdo volí ty magory z ODT, ČKSD, TOP 45 apod jsou jen najivní vypatlaný hovada, co milují cenzuru. schvalují patenty, ...
    readme | Nejezte žlutý sníh. ┌∩┐(◕_◕)┌∩┐
    27.8.2010 12:20 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma

    Ono je celkem jedno, kdo tam bude, zásadní rozhodnutí stejně dělají jiné .. společnosti.

    Víra je firma si myslela, že něco je pravdivé. LMAO -- “zlehčovat mého osla”
    27.8.2010 15:53 Petr Ježek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Nicméne politický pud sebezáchvy může to rozhodování společnostem úspěšně zkomplikovat či odebrat, myslí-li si elektorát, že si své rohodovatele volí a bude-li na tom trvat. Jinak souhlas.
    Pavel Cvrček (JasnaPaka) avatar 27.8.2010 11:06 Pavel Cvrček (JasnaPaka) | skóre: 7 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Už si nejsem jist, ale mam ten pocit, že při jedné dřívější zprávičce tu někdo zmiňoval, že nehrají roli pouze softwarové patenty, ale i "klasické" patenty platné u nás.
    27.8.2010 11:14 Radek Šima
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    az tak to zas nevim, ale mozna mas pravdu. Ale na druhou stranu-u nas patentovat SW je celkem zbytecny. Nebot tak i tak to budem proste ti co chtej pouzivat na cerno. Stejne jako vsude ve svete...
    Grunt avatar 27.8.2010 11:21 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Nebot tak i tak to budem proste ti co chtej pouzivat na cerno
    Jo, jenomže to si nemůžou dovolit riskovat všichni (korporace,…) a v konečném důsledku to bude mít vliv na nás všechny.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.8.2010 11:29 Radek Šima
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    to stejny bylo na zacatku MP3 ery, taky se na to vykaslali...
    Grunt avatar 27.8.2010 12:01 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Ale:
    MP3 license revenues generated about €100 million for the Fraunhofer Society in 2005
    Nebude to tak, že už jim vypršeli patenty? Protože já o žádném vykašlání se na cokoliv nic nevím.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.8.2010 12:08 Radek Šima
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    já mám ten dojem, že si ty patenty nějak prodlužovali bo co(minimalně v U.S.), no nejsem si jist :) ale každopádně v EU byli ohledně MP3 hodně sporů a vždy to Thomson prohrál, pokud se nepletu a nepletu si to s jinými případy :)
    Grunt avatar 28.8.2010 17:15 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Myslíte:
    The author of this free audio encoding sourcecode was threatened by Thomson Multimedia Inc and chose to stop publishing his work, although he wrote nothing but a computer program [ as such ].[1]
    ?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 27.8.2010 17:25 Jendа | skóre: 61 | blog: Výlevníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    27.8.2010 22:26 xm | skóre: 34 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Stačí si přečíst hned první příspěvek v diskuzi pod tím blogpostem. Ne, softwarové patenty u nás opravdu platné nejsou, to že je nějaký neschopný patentový úředníček (navzdory zákonu) schválí ještě neznamená, že je ten patent smysluplný. Kdyby došlo na soud, musí ho soudce IMHO bez debat zneplatnit (zákon zní jasně). Ty firmy jen sprostě čekají, až/jestli se jejich lobby podaří SW patenty do našich zákonů propašovat.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Českou pirátskou stranu!
    27.8.2010 22:39 lukove
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    aky je rozdiel medzi h264 a mp4 ktory dokazu prehrat niektore mobily a tusim aj PSP ma mp4 ako predvoleny kodek.
    Jendа avatar 27.8.2010 22:50 Jendа | skóre: 61 | blog: Výlevníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    H.264 je formát videa, MPEG-4 je kolekce standardů, které definují různé multimediální formáty - například několik formátů videa, audia nebo kontejner.

    Příponou .mp4 se často označují soubory obsahující kontejner podle standardu MPEG-4.
    tusim aj PSP ma mp4 ako predvoleny kodek.
    Nic jako „kodek mp4“ neexistuje.
    Grunt avatar 28.8.2010 01:11 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: H.264 pro zdarma poskytované video navždy zdarma
    Stačí si přečíst hned první příspěvek v diskuzi pod tím blogpostem
    Celý problém se točí kolem Evropské patentové úmluvy (jen pro pořádek bych dodal, že jak úmluva, tak úřad tak cokoliv jiného nemá absolutně nic společného s Evropskou Unií, ale jde o dohodu uzavřenou snad i dřív než vůbec nějaká EU existovala – do které jsme se samozřejmě po převratu přidali i my, ČR. EU samotná patentovatelnost vůbec neošetřuje a zatím je to jen ve stavu jednání), která říká, že za vynález se sice počítačový program (a všelijaké metody, matematické techtlemechtle, atd.) nepovažuje, ale je tam to obligátní as such (jinými slovy počítačový program sice ne, ale metody na jeho zrychlování a vylepšování už asi jo – možná také důvod proč ty patenty píšou tak kktsky). A samozřejmě z ní ten překlad v našem zákoně vychází. Takže si dovolim citaci:
    As a result of this partial exclusion, and despite the fact that the EPO subjects patent applications in this field to a much stricter scrutiny when compared to their American counterpart, that does not mean that all inventions including some software are de jure not patentable.
    Sám se 100% jistotou nemůžu říct co patentovatelené je a co ne (a co je platné a co ne…proto též ten otazník v názvu toho blogu), no (Evropských) softwarových patentů kolem h.264 je jako najebaných (u nás je to ještě nic moc, protože jsme malá nevýznamná zemička) a na poli jejich vymáhání se aktivně bojuje. Ríša Stallmanových sem určitě nepřijel jen tak na košt vína. Asi to ještě dopíšu k tomu původnímu zápisku a nebo o tom ještě něco malého ublognu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2012 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.