abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 06:11 | Zajímavý článek

    Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (25%)
    Celkem 310 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích

    OMG! Ubuntu! představuje emulátor terminálu Hyper (GitHub) postavený na webových technologiích (HTML, CSS a JavaScript). V diskusi k článku je zmíněn podobný emulátor terminálu Black Screen. Hyper i Black Screen používají framework Electron, stejně jako editor Atom nebo vývojové prostředí Visual Studio Code.

    5.12.2016 06:00 | Ladislav Hagara | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.12.2016 08:42 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    To je bomba - na emulaciu terminalu s 8-bitovym procesorom zo 70. rokov teraz potrebujeme 64-bitovy procesor a niekolko GB RAM. Tomu sa hovori "pokrok".
    5.12.2016 09:35 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Ne že by se mi terminál napsaný ve webových technologiích líbil, ale těch několik GB RAM bych chtěla vidět a... Kolik terminálových emulátorů co se dneska používají by na tom CPU ze 70. let šlo zkompilovat? On má uživatel dnes přece jen trochu vyšší nároky na pohodlí práce, když to PC umožní.
    5.12.2016 12:17 Rezervní Polská Kotace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Vyšší nároky? Třeba aby se terminál nezahlcoval při výpisu většího množství textu. Nebo aby zapadal do zbytku GUI/desktopu (look and feel). Navíc tohle je ukázkový příklad bloatwaru - proč kvůli tak jednoduché věci, jako je terminál, do toho zatahovat jádro prohlížeče s miliony řádku kódu a spoustou dalších knihoven?

    Za smysluplné to nepovažuji, spíš mi přijde, ze se někdo naučil používat kladivo (javascript, CSS, HTML) a ted mu každá úloha připadá jako hřebík.
    skunkOS avatar 5.12.2016 12:24 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    +1

    Stačí tilda.
    http://martinrotter.github.io
    5.12.2016 12:36 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Ale vždyť to vůbec nepopírám, aplikace v Electronu také nemusím. Osobně používám Terminix, protože mi vyhovuje ovládáním, je rychlý, má šikovný tiling a do prostředí zapadá skvěle. Jen mi přišel vtipný ten povzdech nad nutností mít moderní CPU. Z běžně používaných terminálů by jich třeba na 286 moc nefungovalo.
    5.12.2016 13:06 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    To asi byl povzdech nad tim, ze vykon sice od te doby hodne narostl, ale misto toho, abychom ho vyuzivali, tak ho promrhavame. S tim normalne problem nemam, pokud to prinasi nejake jine vyhody, ale treba u HTML ty vyhody opravdu nevidim a jedinym dusledkem je, ze se renderovani brutalne zpomali a kvuli zvysene komplexite se potencialne zabuguje.

    BTW, je fajn tu potkat linuxacku. Ahoj! ;)
    5.12.2016 13:40 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Já jen nemám ráda to přehánění. Jinak by mě opravdu zajímalo v čem to má mít tu "killer feature", která by mě přesvědčila používat to. U Atomu a Visual Studio Code ještě chápu tu snadnou rozšiřitelnost editoru (U Atomu byla fajn, ale vyhrál to právě rychlostí Sublime). Ale u terminálu... Asi mám malou představivost.
    5.12.2016 14:05 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    No, asi tak nejak. V ramci nejakeho experimentalniho projektu by urcite mohl byt zajimavy terminal, ktery umi na vystup produkovat obecne jakekoliv dokumenty - tedy nikoliv pouze text s jednoduchym formatovanim pres escape sekvence, ale i treba obrazky. Presne jako to ma TempleOS.

    Na to ale v prvni rade musi existovat zpusob, jak z nezavisleho programu terminalu tyhle informace sdelit. Pak si umim predstavit, ze treba zadam prikaz viewimage, ktery nacte obrazek a posle ho na stdout jako nejaky stream bajtu, kteremu ten terminal rozumi a umi ho zpracovat a zobrazit.

    Ani v tomhle pripade by ale HTML nedavalo smysl. Pro vystup z aplikace se da pouzit cokoliv jednodussiho na zpracovani/generovani (treba alespon validni XML, kdyz uz by to bylo textove) a pro zobrazeni se da pouzit primo nejaka GUI knihovna, kdyz ten vstup stejne nekdo musel predzpracovat...
    5.12.2016 14:12 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    To by zajímavé být mohlo. Třeba by to mohl zajišťovat speciální shell, který by ty informace doplňoval. Takže například ls s (hodně drobnými) náhledy obrázků a podobně.

    Jistě že by na to byla dobrá nějaká normální GUI knihovna, ale v tom Electronu to je holt všechno po ruce. :) Uvidíme co se z toho vyvine, třeba se to na nějaké speciální využití hodit bude. A proč brečet nad tím že máme, i když ne pro každého zrovna dobrou, alternativu :)
    5.12.2016 14:44 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Aby se pak prave casem nestalo, ze uz jina alternativa nebude...
    5.12.2016 15:44 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Tak toho bych se skutečně nebála :) Nebo ty už vidíš ty adminy tady, nahrazující své vymazlené terminály zapadající do DE za webovou věc? Nebo programátory existujících terminálových emulátorů, kteří tohle vidí, hodí flintu do žita a řeknou si "ANO! Tohle je cesta! Končíme s tím a přecházíme na Hyper!"? :)
    pavlix avatar 5.12.2016 15:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Přesně. Terminál není systemd. :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    mirec avatar 5.12.2016 16:01 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích

    Čo systemd-consoled?

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    5.12.2016 16:11 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    To je něco úplně jiného. A jak si to tak pročítám, nemusela by to být úplně zlá myšlenka. Uvidíme jak to dopadne.
    5.12.2016 16:22 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Ne, ale staci, aby se objevily escape sekvence, ktere bezny terminal nezpracuje, a par vyznamnejsich programu, co je vyuziva. Pak staci, abys vlivem okolnosti (chybejici alternativa, firemni rozhodnuti) musela takovy program pouzit. Uz musis pouzit jiny terminal. A kdo vi, jestli za chvili misto Waylandu nekdo neprijde s Nodelandem, ktery z celeho desktopu udela jeden obri browser a vsechno bude na pozadi HTML/CSS/JS? Musime byt ve strehu proti temnym silam weboveho zla nez nejaky JavaScriptovy ninja na cernem koni prerenderuje vsechno kompilovane.
    mirec avatar 5.12.2016 15:39 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích

    xterm už dávno podporuje sixel, ale akosi sa to nepoužíva.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    5.12.2016 16:02 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Sixel je od toho, co jsem mel na mysli - a co pouziva treba ten TempleOS - porad na hony vzdalene, nicmene jsem to neznal. Diky za info.
    Bystroushaak avatar 5.12.2016 16:58 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    No, asi tak nejak. V ramci nejakeho experimentalniho projektu by urcite mohl byt zajimavy terminal, ktery umi na vystup produkovat obecne jakekoliv dokumenty - tedy nikoliv pouze text s jednoduchym formatovanim pres escape sekvence, ale i treba obrazky. Presne jako to ma TempleOS.
    Tohle umí plan9 btw.

    Jinak unixové terminály jsou neskutečná sračka plná bolesti a utrpení. To nejlepší, co by se s nimi dalo udělat je vyhodit je a už nikdy o nich nemluvit.
    xkucf03 avatar 5.12.2016 23:08 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    WTF? Na složitější věci a grafiku máš X, VNC, Spice… nebo [zvracející smajlík] HTTP/HTML/JavaScript.

    Co všechno bys chtěl cpát do terminálu? Vždyť na tom je krásná právě ta jednoduchost a princip. O zobrazování obrázků a jiných dokumentů se starají jiné nástroje než emulátor terminálu (ale snadno se to naskriptuje dohromady).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.12.2016 00:47 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Mezi terminalem, editorem a prohlizecem dokumentu nemusi nutne byt rozdil. Misto terminalu v podstate muzes mit "virtualni" dokument a makro, ktere kazdy zadany radek podle urcitych pravidel vyhodnoti. Pochopitelne je otazka, jak to cele pojmout z hlediska UI, klientskeho softwaru apod. Proto jsem psal v ramci experimentalniho projektu.
    xkucf03 avatar 6.12.2016 08:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Ono je to ale odvozené od toho, jaké rozhraní má proces: pole textových řetězců (argumentů), jeden vstupní proud, dva výstupní a proměnné prostředí. Terminál a shell je vlastně UI pro spouštění procesů.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.12.2016 12:14 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Tomu moc nerozumim. Na vstup a vystup/y muzou misto "suroveho" proudu bajtu chodit ty dokumenty a pokud s tim bude pocitat vsechen software, tak muzes pouzivat roury, presmerovani apod. stejne jako dosud.
    pavlix avatar 6.12.2016 12:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Od té doby, co stavím všechny osobní projekty nad JSON/YAML to dává dokonalý smysl. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 6.12.2016 19:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Jak si u JSONu/YAMLu poradíš se spojováním proudů z více zdrojů? Příklad:
    (příkaz1; příkaz2; příkaz3) | příkaz4 > soubor
    nebo třeba:
    cat *.xyz | příkaz
    Výsledkem prostého spojení dvou JSONů není validní JSON; nevím, jak u YAMLu.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Josef Kufner avatar 6.12.2016 19:48 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    To je asi hlavní důvod, proč všechny pokusy o objektový shell (a že jich bylo) vždy skončily neúspěchem.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    xkucf03 avatar 6.12.2016 20:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Není to nic principiálně nemožného, v hlavě to mám vymyšlené už dávno :-) Jen ta implementace je pracná: 1) formát, který lze řetězit, to je ta lehčí část, 2) rozšířit spoustu unixových nástrojů, aby s tím formátem pracovaly + dopsat nějaké nové (obdoba projekce a restrikce z relačních databází).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.12.2016 21:03 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    No, ja mam uz velmi dlouho zalusk co nejvic standardnich linuxovych nastroju proste nekompatibilne prepsat (zachovavat kompletni kompatibilitu, aby vystup nadale byl zpracovatelny stejnymi skripty apod., by bylo ukrutne prace). Kod vetsiny stavajicich je proste totalni hnus, do ktereho se mi nechce jakekoliv upravy zanaset. Jestli se k tomu nekdy dokopu, to nevim...
    7.12.2016 08:37 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Mozes to potom poslat do systemd...
    7.12.2016 11:49 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    OK.
    6.12.2016 13:45 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    muzou misto "suroveho" proudu bajtu chodit ty dokumenty a pokud s tim bude pocitat vsechen software, tak muzes pouzivat roury, presmerovani apod. stejne jako dosud.
    Kdybys to mel obecnejsi a misto dokumentu pouzil obecne objekty, mohl bys takto vynalezt Powershell.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    pavlix avatar 6.12.2016 13:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Dokument může obsahovat obecný objekt a tudíž to bylo vynalezeno dávno před powershellem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 6.12.2016 20:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Příloha:
    Tohle si chci někdy napsat – v podstatě spojení unixových rour a relačních databází… ale to je čistě o těch nástrojích, není potřeba kvůli tomu měnit nic v shellu natož terminálu.

    Z předchozích příspěvků jsem nabyl dojmu, že by někteří chtěli, aby emulátor terminálu zobrazoval grafiku nebo nějaké „dokumenty“ a že text jim je málo. Jenže jak daleko by to mělo zajít? Má to zobrazovat JPEG, PNG, GIF? Má to přehrávat hudbu? (dnes umí terminál jen pípnout/cinknout – mohl by hrát melodie nebo dokonce mluvit) Bude to zobrazovat PDF, PS, vzorce z LaTeXu, ODF? Taky by to mohlo přehrávat video nebo 3D grafiku…

    Podle mého je textový výstup, tak akorát, dál bych nešel (stačí unicode včetně rámečků a symbolů; i nějaké ty grafy se tím dají kreslit). Mohlo by to být ještě jednodušší/čistější, ale to už je ta historická zátěž (#27). Víc bych tam nepřidával – na jednu stranu by to bylo pořád málo, pořád by tam něco chybělo a na druhou stranu složitost (např. na implementaci terminálu nebo i jeho údržbu či audit) strmě poroste. Kdo chce grafiku a multimédia, ten má dostatek jiných protokolů; terminál bych nechal textový.

    Když už obrázky nebo dokumenty v terminálu, tak unixový přístup podle mého je nastavit si proměnnou prostředí, která řekne, kam se má kreslit (třeba nějaké okno vedle terminálu) a pak nasměrovat výstupní proud přes rouru do programu, který dekóduje daný formát, přečte si proměnnou prostředí a obrázek vykreslí. Nebo – a to by bylo i celkem užitečné – mít puštěný WWW prohlížeč, který by naslouchal na unixovém soketu, do kterého bys mu (např. přes socat ze skriptu) mohl poslat (X)HTML a prohlížeč by ho hned vykreslil. V podstatě takové obrácené HTTP. Obrázky, styly, JavaScripty by tam šlo protlačit stejně, jako se to dělá v e-mailu (MIME). Ideálně tam mít i možnost inkrementálních změn, např. si zaregistrovat nějakou JS funkci, která se zavolá, když po soketu přijdou data s určitou hlavičkou. Opačným směrem by šlo zase volat JS, který by zapisoval do jiného soketu (na pozadí by sis spustil třeba socat, četl proud dat a posílal je třeba přes xargs dál) Pak by člověk mohl mít v jedné půlce obrazovky prohlížeč a v druhé terminál. To by v některých případech mohlo být užitečné, ale držel bych se toho, že každý nástroj dělá to svoje (relativně omezenou jednoduchou činnost – přičemž síla je v tom, že tyto jednoduché nástroje můžu kombinovat) a nespojoval bych terminál a WWW prohlížeč do jednoho programu. Nebo se na doménové sokety vykašlat a použít obyčejný HTTP server na localhostu + PHP skript nebo javovský servlet, který tu komunikaci zprostředkuje (pak není potřeba nijak upravovat prohlížeč a lze použít libovolný s podporou AJAXu).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.12.2016 20:55 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Jakmile tam umoznis pracovat s grafikou, tak uz konkretni formaty jsou naprosto nepodstatne. V podstate by se to dalo natolik zobecnit, ze uz zadna jina vrstva ani existovat nemusi, a neexistuje striktne jakykoliv rozdil mezi emulatorem terminalu a beznym oknem. Pokud vystup nejakeho programu, ktery neco vykresluje na obrazovku, nekam posles, tak ho muzes zaznamenat a nejak s nim pracovat. Zalezi jen na tom, zda s tim ten okolni SW svet pocita.

    Ze bych si to umel predstavit fakt nejak konkretne, abych tu z fleku sepsal specifikaci, to urcite ne. Mozna se to ukaze jako technicky prakticky neproveditelne / neprakticke (tj. treba vykon dost dobry na provozovani her). Ale prijde mi to jako cesta, kam by se vyzkum mohl ubirat, takze jako ten experimentalni projekt by to obstalo.
    xkucf03 avatar 6.12.2016 21:03 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    1) Výhodou textu je, že ho můžu snadno zkopírovat, upravit a vložit jinam.

    2) Zobrazování grafiky je stále polovičaté řešení – hodilo by se obsluhovat události, např. klikání myší do vykreslených obrázků.

    3) Gratuluji, vynalezl jsi Xorg (Wayland, VNC, Spice atd.).

    (další věc je zvuk, video, akcelerovaná 3D grafika)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.12.2016 21:15 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    1) Výhodou textu je, že ho můžu snadno zkopírovat, upravit a vložit jinam.
    O ruseni textu nebyla rec a zalezi opet jen na tom, co bude vystupem toho programu, resp. obsahem nejakeho dokumentu.
    2) Zobrazování grafiky je stále polovičaté řešení – hodilo by se obsluhovat události, např. klikání myší do vykreslených obrázků.
    Stejne jako vstup z klavesnice se i vstup z mysi muze posilat na stdin.
    3) Gratuluji, vynalezl jsi Xorg (Wayland, VNC, Spice atd.).
    Ja se predevsim nesnazim tady nic vynalezt, jen hrube rozvijim myslenky s odkazem na ten TempleOS, kde jsem videl neco podobneho, a porad si nejsem jisty, ze se na to nekdo zkusil podivat.
    (další věc je zvuk, video, akcelerovaná 3D grafika)
    To tam muze byt obsazene uplne trivialne. Zda to je technicky schudne by bylo predmetem toho vyzkumu.
    Bystroushaak avatar 6.12.2016 21:33 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Ja se predevsim nesnazim tady nic vynalezt, jen hrube rozvijim myslenky s odkazem na ten TempleOS, kde jsem videl neco podobneho, a porad si nejsem jisty, ze se na to nekdo zkusil podivat.
    Já na to kdysi koukal. Znovu bych rád připoměl ten plan9, které tohle má vyřešené asi tak 26 let a linux už z něj spoustu věcí převzal.
    6.12.2016 21:36 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Tak ty jsi tusim ten, kdo mi o TempleOS puvodne rekl. Mel jsem na mysli spis ostatni diskutujici.
    mirec avatar 7.12.2016 07:54 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích

    Mne by stačilo niečo také. Myslím, že interakcia s myšou nie je až taký problém.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Bystroushaak avatar 6.12.2016 01:20 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Co všechno bys chtěl cpát do terminálu?
    Záleží čemu říkáš terminál. Zrovna tty je mrdka plesnivá zatížená 40 lety historie, kde je problém snad úplně všechno, včetně takových blbostí, jako korektně asynchronně odchytávat stisky kláves. Někde jsem viděl dobrý článek, ale jsem líný ho hledat. A ta zábava s unicode a šířkou různých znaků, které se prostě nedají vypočítat, pokud je chceš zobrazovat v různých „dialogových oknech“, heh. Kill me.
    xkucf03 avatar 6.12.2016 08:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Že je tam jakási historická zátěž, s tím souhlasím, ale to je cena ze evoluční přístup a zpětnou kompatibilitu (a dá se s tím celkem v pohodě žít). S tou šířkou znaků máš pravdu (to je obecně problém všech jazyků, platforem, formátů… vzniklých před vícebajtovým kódováním).

    Ale podle předchozího komentáře (terminal, ktery umi na vystup produkovat obecne jakekoliv dokumenty - tedy nikoliv pouze text s jednoduchym formatovanim pres escape sekvence, ale i treba obrazky), na který reaguješ, mi přišlo, že bys tam toho chtěl nacpat mnohem víc – proto jsem psal, že od toho jsou jiné protokoly.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    mirec avatar 6.12.2016 09:02 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích

    Lenže to omnoho viac sa používa už teraz napr. ranger s podporou náhľadov k súborom. Keby bola rozšírená aspoň podpora grafiky cez sixel menuselo by sa to riešiť takto hackoidne cez w3mimgdisplay.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    xkucf03 avatar 6.12.2016 20:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Jaký má smysl to používat místo Xorg nebo Waylandu? Přijde mi to jako nějaký zvláštní fetiš – na jednu stranu textový režim, ale zároveň tam chtít mít obrázky.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 6.12.2016 21:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Nemá to spíše smysl používat když už tak spíše místo textového terminálu?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 6.12.2016 22:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Tím „to“ jsem myslel kombinaci programu ranger a speciálního terminálu – to mi moc smysl nedává a podle mého to trpí nevýhodami obou přístupů – je to omezené textovým režimem* a zároveň to neběží všude (potřebuji speciální terminál). To už by bylo lepší to napsat nad Qt, GTK nebo jinou knihovnou a mít plnohodnotnou GUI aplikaci – ovládání jako vi/emacs/mc tam klidně může být taky, tomu GUI nijak nebrání.

    *) GUI není zdaleka jen zobrazování obrázků někde v rohu, jde o barvy, řezy a velikosti písem, grafiku, barevné přechody, možnost ovládání myší, schránku…
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    mirec avatar 7.12.2016 08:23 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích

    Každý terminál, ktorý zvláda niektoré escape sekvencie je svojim spôsobom špeciálny. Otázka znie skôr, prečo grafika nie je súčasťou väčšiny emulátorov terminálu + vo framebufferi na linuxe.

    Ak by to bolo de facto štandardom tak ako je teraz VT100 / VT102 mohli by sme bežne použíať príkazy rozšírené napríklad o náhľady k súborom.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    5.12.2016 16:25 platYpu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Tak většina těch opravdových zcela jistě:

    ArcTel (asi nejrozšířenější český - viz http://www.fbl.cz/), Kermit (jeden z nejpoužívanějších a nejpřenositelněších vůbec http://www.kermitproject.org/), ... atd.

    Který Vám chybí ... ?
    5.12.2016 12:36 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Narocnejsi to bude urcite, ale o to ani tolik nejde. HTML je sracka i pro pouziti na webu a zacit to tahat do vyvoje desktopovych aplikaci uz je fakt na hlavu. Prijde mi to jako sazet design programu v LaTeXu. Vzhled programu prece neni dokument, na jejichz stylovani bylo HTML urceno. O svem nazoru na JavaScript radeji pomlcim, nebo to tady se mnou svihne.
    5.12.2016 10:24
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    s/hyper/hipster/g
    5.12.2016 12:28 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Prasata.
    5.12.2016 19:36 pacholik | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hyper a Black Screen, emulátory terminálů postavené na webových technologiích
    Když se kvůli tomu pár lidí naučí pracovat s terminálem tak proč ne.
    printf 'čapí' | tee /dev/stdin

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.