abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 18:55 | Komunita

NHSbuntu (Joinup, prezentace) měla být z Ubuntu vycházející linuxová distribuce přizpůsobená pro potřeby britské Národní zdravotní služby (NHS). NHS se název nelíbil, nejednalo se o oficiální projekt NHS, a proto bylo NHSbuntu v září loňského roku přejmenováno na NHoS. Vývojáři NHoS tento týden oznámili, že NHS se nelíbí ani název NHoS a už nemají sílu na další přejmenování a pokračování v projektu. Dodávají, že několik jednání s vedením

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 18:44 | Pozvánky

Koncem ledna, 29. 1. 2018 od 17 do 20 hodin se v Akademii CZ.NIC uskuteční večer s Turrisem.

Co bude na programu?… více »
Miška | Komentářů: 1
včera 18:33 | Pozvánky

Na tri dni sa hlavné mesto Slovenska po tretíkrát zmení na miesto s najväčšou koncentráciou profesionálnych programátorov, systémových administrátorov, učiteľov informatiky aj technologických nadšencov. Hlavným lákadlom bude konferencia PyCon SK 2018, určená záujemcom o Python, jeden z najpopulárnejších programovacích jazykov na svete.

… více »
RicCo386 | Komentářů: 0
včera 18:22 | Pozvánky

Letošní ročník konference Prague PostgreSQL Developer Day se koná ve dnech 14. 2. a 15. 2. 2018. Zveřejněn byl program s přednáškami a školeními. Otevřena byla také registrace na konferenci.

TomasVondra | Komentářů: 0
včera 11:33 | Komunita

Společnost Canonical stojící za linuxovou distribucí Ubuntu oznámila dostupnost nástroje pro týmovou spolupráci Slack (Wikipedie) ve formátu snap. Instalovat jej lze ze Snapcraftu. Slack pro Linux je dostupný také ve formátu klasických balíčků pro Ubuntu a Fedoru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
18.1. 17:33 | Nová verze

Po roce vývoje od vydání verze 2.0 a 6 000 změnách byla vydána nová stabilní verze 3.0 softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem, Wine (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit například podporu Direct3D 10 a 11. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
18.1. 13:44 | Zajímavý projekt

V říjnu loňského roku úspěšně skončila kampaň na podporu chytrého telefonu Librem 5, jenž by měl respektovat bezpečnost, svobodu a soukromí uživatelů. Společnost Purism informuje o aktuálním vývoji tohoto telefonu. Místo plánovaného SoC i.MX6 by měl být použit úspornější i.MX8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
18.1. 12:33 | Zajímavý projekt

V květnu loňského roku měl na YouTube premiéru krátký animovaný film Agent 327: Operation Barbershop. Blender Animation Studio včera zveřejnilo alternativní konec tohoto filmu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.1. 05:55 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Oracle vydala čtvrtletní bezpečnostní aktualizaci svých softwarových produktů (CPU, Critical Patch Update). Opraveno bylo celkově 237 bezpečnostních chyb. V Oracle Java SE je například opraveno 21 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 18 z nich. V Oracle MySQL je opraveno 25 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 6 z nich.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.1. 20:55 | Komunita

Linux ve VirtualBoxu nebude potřebovat Přídavky pro hosta (Guest Additions). Budou součástí linuxového jádra. Ovladač vboxguest by se měl dostat do Linuxu 4.16. Ovladač vboxsf by měl následovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 26
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (7%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (76%)
 (13%)
Celkem 1342 hlasů
 Komentářů: 53, poslední 17.1. 16:55
    Rozcestník

    Interview s vývojářem hry OpenXcom

    Na Gaming on Linux vyšlo interview s vývojářem hry OpenXcom, což je port původní hry UFO: Enemy Unknown. Pokusů o portování této hry existuje víc, ale tento se nesnaží měnit principy hry, ale oživit ji přesně takovou, jak si ji hráči pamatují. Vývoj sice probíhá na Windows, ale autor se snaží o multiplatformnost.

    13.1.2011 15:43 | Martin Stiborský | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.1.2011 19:47 xkomczax | skóre: 50 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Zajímavé... Každopádně si myslím, že hra se může dále rozvíjet, i když se začnou přidávat další prvky. Dle mého je takovým vzorovým příkladem OpenTTD. Tady se díky novým věcem neustále oživuje zájem o hru, přestože v základu zůstává de-facto stejná. Nebo má na věc někdo jiný názor? Docela by mne to zajímalo :-)
    13.1.2011 21:05 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Coz o to, UFO byla slusna hra. V roce 1994. Ted (po JA2) uz by to bylo jako za trest. Priznejme si, ze emzaci nahodne rozhozeni po nahodne mape, kteri proste tak nejak jsou a cekaji, nez budou nalezeni a zabiti, moc zabavy nenabizi.
    Ale to je jedno. I kdyby ten clovek napsal jen remake, nekdo dalsi to muze forknout a odstartovat skutecny vyvoj.
    Martin Stiborský avatar 13.1.2011 21:08 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom

    Tak to mi asi stačí málo ke štěstí, když mě to pořád baví :)

    Kvík ..
    13.1.2011 21:12 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Je to mozne. *zavidi*
    14.1.2011 00:21 Martin Matějek | skóre: 13 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Mě taky, teď jsem dostal chuť si Xcom zahrát ;-)

    Být autorem, tak bych zvážil trochu vybalancovat obtížnost hry na začátku. Protože mě fakt nebaví, když se emzáci skoro vždycky dokážou strefit přes půl mapy, zatímco moji „vojáci“ se trefí jednou z pěti střel a to ještě na třetinovou vzdálenost. Když mi pár lidí přežije, je to úspěch. Ve městech se už dá líp taktizovat, takže je i slušná šance na úspěch, ale stejně...
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    14.1.2011 15:11 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Bah :). Stačí použít XComUtil a zapnout přidávání tagů do jmen vojáků (a pak nakoupit vojáků hodně a používat ty, kteří i umí střílet). To se pak dá i na superhuman řezat emzáky jen s pozemskou technologií i v dubnu.

    13.1.2011 21:48 xkomczax | skóre: 50 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Právěže remaky, a funkční, již jsou, tak mne nenapadá moc smysluplných využití. Snad jedině k uronění slzy nad nostalgickou vzpomínkou. Ale což, když jej to baví dělat... ;-)
    15.1.2011 10:44 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Priznejme si, ze emzaci nahodne rozhozeni po nahodne mape, kteri proste tak nejak jsou a cekaji, nez budou nalezeni a zabiti
    Což na druhou stranu znamená, že jim na konci jejich tahu zbývá všechen čas a potom tvoje vojáky zabíjí reakční střelbou dřív, než je tvoji vojáci vůbec uvidí.
    Quando omni flunkus moritati
    13.1.2011 21:21 xpolish
    Rozbalit Rozbalit vše zkuste UFO: AI
    Zkuste UFO:AI (Alien Invasion) prislo mi to docela slusny, ve hre je i tutorialek.
    14.1.2011 03:43 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    Me to moc nechytlo. Prijde mi to(ve srovnani s originalem) celkove dost neprehledne(zakladna, vsechny nabidky, okynka i souboje, proste vsechno)
    14.1.2011 09:19 666
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    jestli je to takova ta verze, kde je zakladni mapa akorat jedno mesto ve 2d misto cele zeme ve 3d a v tom jedom meste jsou ruzny spolecnosti, ktery muzou byt obsazeny ufonama a pak prestanou pripadne dodavat vozidla, palivo, zbrane a dalsi podobne blbustky, tak to mi prislo prilis lehky.
    14.1.2011 10:12 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    řekl bych, že myslíš X-Com: Apocalypse (město má přepínatelné 2D/3D zobrazení)

    já to mám teď rozehraný, a asi už to nedohraju, nebaví mě to - v cizácké dimenzi se nedá pohybovat už ani s nejlepší zbrojí a plným batohem štítů, pálí po mě jednu bombu za druhou, aniž bych je vůbec viděl a tedy měl šanci palbu opětovat (a do toho potvory ovládající mysl, taky mi ukradnou vojáka dávno předtím, než je vidím a můžu na ně zaútočit)
    14.1.2011 11:43 666
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    brani neco v taktice spalene zeme?
    14.1.2011 16:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    že mě to nebaví?
    15.1.2011 11:01 mmn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    Mně to zas přišlo příliš lehké i na nejvyšší obtížnost: Po získání biologických zbraní už šlo víceméně jen o zajištění dostatečné výrobní kapacity munice do toxigunu, dát ho každému vojákovi a pak už jen emzáci padali pod sprškou chemie.
    15.1.2011 13:59 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    mám pocit, že mám rozehranou asi nějakou úplně jinou hru - toxigun vůbec nepoužívám, přijde mi to strašně neúčinný ...???
    15.1.2011 17:24 MMN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    Má to slušnou kadenci, ignoruje to štíty (sic!) a vojáci, kteří neumějí mířit, se tím nepostřílejí navzájem. S toxinem typu B (potřeba vyzkoumat živého multiworma) je to už velice slušná zbraň. Rozhodně lepší než ten cizácký kanón, který má sice vyšší účinost na jeden výstřel, ale střílí hrozně pomalu a člověk musí cizákům ještě vybít štíty. A hrál jsem to na RT, protože některé mise byly v tahovém módu hrozně zdlouhavé (schovaný nehybný cizák).
    15.1.2011 12:03 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    To jsem párkrát zkoušel, ale vždycky mě odradily nedodělky a chyby - ve verzi 1.2 (!) nebo tak nějak nebylo možné scrollovat v seznamu věcí ve skladu, do stabilní (!) verze se dostala chyba, kde cizák tuším házející granát (nebo něco takového, prostě nějaký typ útoku) způsobil segmentation fault a podobné.

    Plus jednotvárné předpřipravené mapy, takže to začne rychle být nuda.
    Quando omni flunkus moritati
    15.1.2011 14:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    řada 1.x byly snad jen nějaký dema ... teď máme 2.3.1, dej tomu znova šanci - přinejmenším můžeš poskytnout vývojářům zpětnou vazbu, a třeba s tím časem, za dalších pár let, něco udělaj ;-)
    18.1.2011 08:34 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    Novou šanci jsem tomu dal, to s tím segfaultem snad bylo ve 2.2 (nebo dokonce 2.3?). Asi si zase pár let počkám, tou dobou by se už možná mohly mapy generovat za běhu...
    Quando omni flunkus moritati
    Amarok avatar 14.1.2011 08:15 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Nějak nechápu, proč aspoň neudělali grafiku ve vyšším rozlišení, než byl originál. Docela děs v tomhle dneska hrát na celé obrazovce.
    GNUniverse - May the source be with you...
    Martin Stiborský avatar 14.1.2011 09:23 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom

    Já myslím, že přesně tohle on teď nechce. Já mám rád UFO i s tou starou grafikou.

    Pokud se to uchytí, časem někdo lepší grafiku určitě udělá jako mod…

    Kvík ..
    Amarok avatar 14.1.2011 10:40 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Tak nezbývá nic jiného, než to hrát v malém okně. Na 1680x1050 se nedá hrát něco při 320x240 :-D
    GNUniverse - May the source be with you...
    14.1.2011 10:03 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    OpenXcom, což je port původní hry UFO: Enemy Unknown
    vs
    OpenXcom

    Open-source reimplementation of the original X-Com
    jsem sám, kdo vnímá jistý rozdíl mezi "port" a "reimplementace"?

    mimochodem, většina "portů" (sic!) co znám, se principy hry měnit nesnaží ... pouze implementační detaily, jako je použitý 3D engine nebo výčet zbraní a vybavení
    14.1.2011 11:04 xkomczax | skóre: 50 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Možná to chápu špatně, ale dle mne: port = přepíši, aby to bylo možno rozběhnout na více operačních systémech a bylo to free a/nebo open source; reimplemetace = vezmu původní ideu a principy hry a ty volně znovunaprogramuji
    Solitary avatar 14.1.2011 14:16 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Imho bych rekl, ze ve vysledku je mezi temito terminy pouze tenka cara... asi by se dalo v podstate rict, ze reimplementace je portovani. Resp. ze tim reimplementovanim ziskas port.
    Martin Stiborský avatar 14.1.2011 14:23 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom

    Asi tak, ale bavit se o takových jemných nuancích je přece tááková zábava…

    Kvík ..
    14.1.2011 16:49 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    mno, pokud ti rozdíl mezi úpravou kódu a jeho psaním od nuly přijde jako "jemná nuance" ... tak mi to tak trochu připomíná "When I got out of school, I thought I was the best programmer in the world. I could write an unbeatable tic-tac-toe program, use five different computer languages, and create 1000 line programs that WORKED (Really!). Then I got out into the Real World. My first task in the Real World was to read and understand a 200,000 line Fortran program, then speed it up by a factor of two."
    Martin Stiborský avatar 15.1.2011 03:41 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom

    Mohli bychom se hádat do krve, ale mně je tohle fakt úplně jedno :)

    Kvík ..

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.