DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.
VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Na TorrentFreak včera vyšel článek popisující "pokles" příjmů zábavního průmyslu kvůli "pirátství".
Tiskni Sdílej:
25% za ctyri roky taky asi neTo sice ne, ale kdyby zrovna neměly US of A v roce 2009 -- neobvykle -- deflaci, tak klidně mohla být polovina toho růstu dána inflací.
Uz si pripadam jako na abcpiratu.Na tom nevidím nic špatného.
No to prrr, který piráti kradou? Ti, co chtěj transparentní řízení státu?
Jste ve všem takhle v obraze?
A opakované prodlužování doby platnosti autorského práva je co?
apt-get install název_software
" a nemusím chodit ani do tržnice. Nabídka softwaru je bohatá, zatím jsem tam našel prakticky vše co potřebuju :)
Stahnout si zadarmo autorsky chraneny obsah je proste hnus. Tecka.Někdo tomu říká "hnus", někdo zase "uplatňování občanských práv"... (§30 AZ)
Ovšem třeba v případě megauploadu, seedboxů a jiných placených fórků tady jde o regulérní peníze, které lidi vynaloží a které jdou do kapes hajzlíků, kteří na ně absolutně nemají nárok.A takoví jako MPAA nebo UMG na ně nárok mají? U Megauploadu a podobných služeb je alespoň jasně, za co ty peníze mají. Kdežto vztah mezi autory a nahrávacími, vydavatelskými a antipirátskými společnostmi je přinejlepším nejasný.
OSA v roce 2009 v průměru z každé inkasované 1 Kč použil 16 haléřů na úhradu svých nákladů a 84 haléřů bylo určeno pro autory.
Ovšem třeba v případě megauploadu, seedboxů a jiných placených fórků tady jde o regulérní peníze, které lidi vynaloží a které jdou do kapes hajzlíků, kteří na ně absolutně nemají nárok. Tam jde jasně o peníze, o které přišel zábavní průmysl.Mezi dvěmi citovanými větami není (IMHO) žádná souvislost. Ohledně věty druhé bych souhlasil s tím, že zábavní průmysl nelegálním šířením autorských děl přichází o určitý zisk. A k těm souvislostem: o jaké peníze přijde zábavní průmysl, pokud si stáhnu japonský či korejský film, který se k nám nikdy oficiální cestou nedostane? O jaké peníze přijde zábavní průmysl, když si stáhnu TV seriál, na který bych nikdy v odporně dabované a reklamami prošpikované podobě v naší TV nekoukal? A o jaké peníze zábavní průmysl přijde, když na základě seriálu v originálním znění tento seriál někomu doporučím, a on ho potom zhlédne v TV? A nevím, jak ostatní, ale osobně chodím (zcela výjimečně) do kina jen proto, že si chceme zajít do kina – v tom případě se snažíme vybrat z toho, co zrovna dávají. A je mi úplně jedno, jestli jsem ten film již viděl (pokud za to stojí), nebo neviděl. Spíš je problém s tím, že se domluvíme, že půjdeme do kina, jenže dávají jen hromadu sraček, takže tam nakonec nejdeme vůbec (ačkoliv jsme nic z promítaného ještě neviděli). ========= A jinak, i kdybys měl plnou pravdu, proč se nepřizpůsobí zábavní průmysl? Proč se tohleto "pirátství" tak dlouho tolerovalo, ale když přišla snaha přes MegaBox prodávat legálně, tak je z toho mela? A proč si třeba nestěžují autoři knih, že existují knihovny, kde lidé zaplatí směšný poplatek a jejich knížky si prakticky zdarma půjčují? Dokonce si myslím, že spousta autorů je za to vděčná, protože má díky tomu jistý určitý objem prodeje. Knihy se vždy půjčovaly i mezi lidmi, a přesto dokážou dobří autoři zbohatnout. Osobně si myslím, že kromě systému distribuce je největší problém zábavního průmyslu to, že vydává hromadu odpadu. Neposlouchatelná hudba, filmy, které by bez speciálních efektů byly úplně o ničem - to je to, co se špatně prodává kvůli tomu, že to lidi zjistí dříve, než za to zaplatí.
Tam jde jasně o peníze, o které přišel zábavní průmysl.No, to by davalo smysl pouze v pripade, kdyby zabavni prumysl chtel provozovat podobnou sluzbu. Kdyz takovou neprovozuje, tezko soudit, zda uzivatele MU by ty penize nevynalozili za neco uplne jineho.
Co je tak těžkého na tom pochopti, že bez vlivu pirátství by se jim dařilo mnohem lépe?A kdyby přestali krmit vyžírky z MPAA, dařilo by se jim ještě líp, viz #28.
Nicméně pokud zábavní průmysl tvrdí, jak moc mu kvůli pirátství klesá zisk a jak kvůli pirátům musí propouštět, jaktože mu ve skutečnosti zisk i počet lidí v tom průmyslu zaměstnaných roste?Klesají mu zisky ze skutečné tvorby a zisk mu jde z vyhraných soudních sporů? Propouští umělce a zaměstnává právníky? No dobrá, asi ne...