abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 21:35 | Nová verze
Po více než dva a půl roku od vydání verze 1.7.2 vyšla verze 1.7.3 nástroje pro správu síťových připojení Wicd. Nejnovější verze přináší možnost manuálního nastavování rychlosti bezdrátového připojení a opravuje 30 chyb.
Ladislav Hagara | Komentářů: 4
21.12. 21:17 | Komunita
Evropský parlament schválil návrh rozpočtu EU na rok 2015. V návrhu rozpočtu (pdf) je zmíněn i svobodný software. Milion eur je naplánováno na "Pilotní projekt – Správa a kvalita softwarového kódu – audit svobodného softwaru a softwaru s otevřeným zdrojovým kódem". Dalších půl milionu eur je naplánováno na "Pilotní projekt – Prosazování otevřených propojitelných dat, svobodného softwaru a účasti občanské společnosti při tvorbě právních předpisů v EU (otevřená propojitelná data AT4AM/LEOS a integrace svobodného softwaru)".
Ladislav Hagara | Komentářů: 45
21.12. 21:17 | Bezpečnostní upozornění
Bezpečnostní tým společnosti Google nalezl několik zranitelností v ntpd verzích nižších než 4.2.8. Jedna z těchto zranitelností může vést až ke spuštění libovolného kódu. Několik z těchto zranitelností již bylo aktivně exploitováno. Doporučuje se co nejdříve provést aktualizaci. [CSIRT.CZ]
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.12. 00:30 | Nová verze
Po více než 10 letech vývoje vyšel NetworkManager 1.0.0, sada nástrojů pro správu síťových připojení. Nejnovější verze přichází například s novou klientskou knihovnou libnm, novým DHCP klientem nebo vylepšeným nmcli.
Ladislav Hagara | Komentářů: 27
19.12. 02:09 | Komunita
V listopadu přešla Wikimedia z Bugzilly na Phabricator. K migraci se v příspěvku na svém blogu vrací André Klapper. Bugzilla byla používána 10 let. Vloženo bylo 73681 oznámení. Registrováno bylo přibližně 20000 uživatelských účtů. Porovnání Bugzilly s Phabricatorem na stránkách MediaWiki.
Ladislav Hagara | Komentářů: 87
18.12. 23:04 | Zajímavý software

Dnes vyšla na Steamu linuxová verze počítačové hry. Civilization: Beyond Earth Stalo se tak necelé dva měsíce po vydání Windows verze.Díky vánoční slevové akci lze hru na Steamu do zítřejších 19 hodin koupit s 40% slevou.

menphis | Komentářů: 15
18.12. 23:03 | Pozvánky
7. a 8.3.2015 proběhne na pražském Strahově další InstallFest. Můžete posílat náměty na přednášky nebo si rovnou svoji přednášku či svůj workshop přihlásit.
Jendа | Komentářů: 1
18.12. 23:02 | Nová verze
Laboratoře CZ.NIC vydaly ostrou verzi desktopové aplikace Datovka nesoucí označení 4. Tato verze plně nahrazuje starší Datovku 3.1 napsanou v jazyce Python. Podrobnější popis Datovky 4 a informace o rozdílech a vylepšeních naleznete na stránkách projektu nebo na blogu CZ.NIC. … více »
Vilem Sladek | Komentářů: 16
18.12. 18:00 | Nová verze
Byl vydán PostgreSQL 9.4. Nejnovější verze tohoto relačního databázového systému s otevřeným zdrojovým kódem přináší celou řadu nových vlastností a vylepšení. Zdůraznit lze například podporu nového datového typu JSONB. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.12. 02:30 | Nová verze
Byla vydána verze 14.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Většina z nich je založena na knihovnách KDE Platform 4. Některé, například Kate, KWrite nebo Konsole, jsou už ale založené na KDE Frameworks 5. Podrobnosti v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Před několika dny vyšly také knihovny KDE Frameworks 5.5.0 a prostředí KDE Plasma 5.1.2.
Ladislav Hagara | Komentářů: 23
Disketu jsem naposledy použil během
 (46%)
 (3%)
 (11%)
 (37%)
 (3%)
Celkem 1634 hlasů
 Komentářů: 54, poslední 9.12. 17:16
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    KDE 4.8.3

    Vychází třetí aktualizace aplikací, prostředí aj. KDE řady 4.8, obsahuje aktualizované překlady a řadu oprav chyb (další změny jde najít v Bugzille a SCM) např. v Dolphinu nebo Konsoli.

    4.5.2012 09:59 | davkol | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    4.5.2012 15:06 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Mrtvý projekt... žádná inovace a už jen nabobtnale hnije - hrozná škoda, KDE4 mělo obrovský potenciál :(
    4.5.2012 15:32 K>
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    prudis? pokud ne tak mi vysvetli proc tvrdis ze zadna inovace. ja mel za to ze vsichni z tech inovaci KDE3->KDE4 rok dva zpatky jsou hodne nastvani...
    4.5.2012 20:19 ble
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Rok dva? Problém je, že KDE 4 je tu už 4 roky a stále sa len pomaly doťahuje na funkčnosť KDE 3.5.
    4.5.2012 21:21 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    ty si ho naposledy použil před těmi 4 roky viď?
    7.5.2012 12:00 Nihilista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Na funkcnost a hlavne RYCHLOST!!!
    davkol avatar 4.5.2012 23:42 davkol | skóre: 80 | blog: h8blog | Hanácké Intipiland
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    I was talking aloud to myself. A habit of the old: they choose the wisest person present to speak to. (Gandalf)
    frantisekz avatar 4.5.2012 15:32 frantisekz | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Mark věděl, proč se rozhodl Ubuntu postavit na Gnome/dnes na Unity(GTK).
    First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
    davkol avatar 4.5.2012 16:04 davkol | skóre: 80 | blog: h8blog | Hanácké Intipiland
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Unity 2D... Qt.
    I was talking aloud to myself. A habit of the old: they choose the wisest person present to speak to. (Gandalf)
    6.5.2012 12:10 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Pokud vim, tak unity 3D je postaveny nad clutterem a unity 2d prave na QML z Qt.
    4.5.2012 15:52 Joelp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    To jsou zase komentáře jak noha!
    Boys don't cry
    4.5.2012 15:54 rastos | skóre: 59 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Po upgrade na 4.8.2 (zo 4.5.x) som začal mať problémy so správou okien. Napr. v kopete, ktorého okná sa občas rozblikajú na taskbare bez zjavného dôvodu. Robí to napr. aj contact-list okno (ktoré by to snáď nemalo robiť nikdy) ale občas aj otvorená chat-okná, ktoré sú na inom desktope, nemajú focus, alebo sú minimalizované. Tie by sa mali rozblikať pri prijatí novej správy, ale občas sa rozblikajús samovoľne a dokonca nevedia prestať, ani keď dostanú focus. Je možné, že to súvisí s používaním "Focus Follows Mouse". Neviem to ale ani spoľahlivo zreprodukovať ani dostatočne presne popísať na to, aby som to mohol nahlásiť do bugzilly.

    Nemá niekto podobné problémy?

    Tiež by ma potešili fixy pre Kopete contact list window doesn't appear at last position a Items on task bar are overlapped and randomly arranged
    corwin78 avatar 4.5.2012 16:22 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    To je dost velký skok v 4.5.x na 4.8.x. Počítám, že všechny tvoje problémy by měl vyřešit čistý KDE profil.
    Uživatel GNU/Linux # 420871 | Uživatel Kubuntu # 5516 | Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    4.5.2012 16:48 rastos | skóre: 59 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Čakal som až sa 4.8 dostane do oficiálneho Slackware. Čistý profil som neskúšal. Otestujem cez víkend.
    4.5.2012 19:22 Plague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    To dělá už od 4.7, čistý profil jsem zkoušel, prostě to zase doprasili. KTorrent, Qemu, Steam přes wine, psi+, zde všude se při přejetí myší nahodí rozblikaný stav.
    6.5.2012 18:23 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Divný. V aktuálním Kubuntu mi to totiž nedělá. Používám ale Icon-Only Task Manager.
    To bude tym Icon-Only Task Managerom.
    4.5.2012 16:05 maikcrew | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    No nevím jsem s KDE 4.8.2 spokojený. Ale chce to rychlejší stroj, aby si ho člověk užil. Na Fedore 16 pracuje zatím nejlíp co jsem zkoušel x distribucí.
    4.5.2012 19:23 Plague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    KMail už je použitelný? mě na Kmail2 ani nejde přejít natož když čtuu fora jak to ničí maily a tak...
    4.5.2012 21:34 Kraki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Kmail prešiel na akonadi a nepomuk, možno to raz bude dobré, no nie je to dotiahnuté. Prešiel som z mailového klienta Opery na Kmail, no vážne uvažujem, že sa k tomu vrátim. Nedokáže mi vyhľadať správy s odôvodnením, že nie je spustený sémantický desktop a spustený je.
    4.5.2012 23:11 MarSarK | skóre: 22 | blog: marsark_linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Není použitelný a vidím to tak, že ještě dlouho nebude.
    Even a small adventure could be a beginning of a great journey.
    Klerik avatar 5.5.2012 10:28 Klerik | skóre: 19 | blog: Klerikuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    No mně jede a jsem spokojen, viz. můj blog
    www.Klerik.cz - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    6.5.2012 18:19 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Použitelný je KMail i Kontact. Sice ještě nemá zmáknuté úplně všechny chybové stavy, třeba pokud se povede e-mail odeslat napotřetí, zůstane v poště k odeslání (ale znovu se už neodesílá, to zase mají pořešený dobře), a větší změny v nastavení Akonadi (přidání/odebrání účtu) vyžadují restart KMailu/Kontactu, aby se projevily, ale jinak funguje dobře. Velice mě potěšil bezchybně fungující CalDAV a CardDAV, to je od pre-Akonadi Kontactu velký pokrok.
    7.5.2012 14:56 maikcrew | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    No v práci jsem ho používal a byl použitelný pro jeden emailový účet. Nově už jde schovat do sys tray což jsem před tím postrádal :)
    5.5.2012 12:06 Jiří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Také v práci používám KDE 4.8.2 na Fedoře 16 a nemám s nimi absolutně žádný problém (na maily používám Thunderbird). Ovšem mám i5 s 8 GiB RAM a docela svižný disk. :-)
    5.5.2012 19:17 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Mám openSUSE 12.1 s KDE 4.8.3 na NETBOOKU [Asus Eee 1000HE] a vše jede svižně. Tím svižně nemám na mysli to, že se mi ve zlomku vteřiny otevře Dolphin, ale že jede naprosto smoothly správa oken, minimalizace, maximilizace, přepínaní ploch, zobrazení menu apod. Rozhodně rychlejší než Ubuntu. S rychlostí KDE4 nemám sebemenší problém (měl jsem, svého času na notebooku s ATI). K tomu Dolphinu, resp. Konqueroru -- nedávno mi známý říkal, že v době KDE3.5 se i na pomalém stroji správce souborů otevíral okamžitě. Ano, ale stejně jako v případě Windows to bylo proto, že už běžel na pozadí po startu systému.
    6.5.2012 17:07 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Ano, Konqueror běžel na pozadí. A měl možnost "preload" při startu, měl možnost vypnout, aby běžel na pozadí, bylo možné určit počet instancí Konqueroru, které se mají načíst dopředu...
    6.5.2012 18:44 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Toho efektu okamžitého otevření lze docílit pomocí ureadahead, proto to v KDE 4 už neřeší přímo KDE. Bohužel ale pro něj stále chybí nějaké jednoduché ovládání.
    Bedňa avatar 7.5.2012 07:15 Bedňa | skóre: 29 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Niekde som čítal, chcete vedieť ako vyzerá MS Windows, nainštalujte si KDE, mení sa s aktuálnou verziou a je Open Source.
    Pokecajte si s KUbotom na http://www.kernelultras.org/ - Phone Ubuntu Phone - My LinuxCNC
    Bedňa avatar 7.5.2012 07:16 Bedňa | skóre: 29 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    A padá rovnako rýchlo (som zabudol), ževraj sa pracuje na porte blue screen.
    Pokecajte si s KUbotom na http://www.kernelultras.org/ - Phone Ubuntu Phone - My LinuxCNC
    xhc avatar 7.5.2012 08:18 xhc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    filozofia KDE4 je byť ako Windows. preto sa naň podobá a preto (?) aj neustále padá? možno ;) ešte že tu máme linux :-)
    Debian /AwesomeWM | http://ilusoria-yhwh.webatu.com |
    xhc avatar 7.5.2012 08:19 xhc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    aby som vyvsetlil poslednú vsuvku: pre mňa KDE4 nie je linux...
    Debian /AwesomeWM | http://ilusoria-yhwh.webatu.com |
    davkol avatar 7.5.2012 12:23 davkol | skóre: 80 | blog: h8blog | Hanácké Intipiland
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Thanks, Cpt. Obvious.
    I was talking aloud to myself. A habit of the old: they choose the wisest person present to speak to. (Gandalf)
    xhc avatar 7.5.2012 14:25 xhc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    & now back to the work, dear Mr. Recruit. :-)
    Debian /AwesomeWM | http://ilusoria-yhwh.webatu.com |
    Rezza avatar 7.5.2012 14:13 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    V cem neni Linux? Ano, KDE nemiri jen na Linux, ale snazi se byt portabilni i na jine platformy.
    xhc avatar 7.5.2012 14:21 xhc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    tak je jasné, že som to myslel voľne s tým slovkom linux .. ide o to, že kde4 ide úplne inou cestou, akú "linux" odzačiatku prinášal... už to ide cestou windowsu - nielen vzhľad ale aj použiteľnosť... po x rokoch s kde4 si dovolím tvrdiť, že na linuxáka som sa iba "hral" , odkedy mám archlinux a awesome a aplikácie prevažne konzolové, tak až odvtedy sa cítim skutočne ako linuxák, že idem cestou linuxu d:) neviem či som to dostatočne vystihol do týchto krátkych viet ... treba zažiť, ja som to potreboval tiež zažiť a oslobodiť sa od lpenia na kde4 a qt aplikáciách :-) .. po tom všetkom mi vôbec nechýbajú a zisťujem, že sa mi nielen ľahšie dýcha, ale ono to funguje tak ako má...

    to je samozrejme môj názor a hovorím len za seba)
    Debian /AwesomeWM | http://ilusoria-yhwh.webatu.com |
    Václav 7.5.2012 14:34 Václav "Darm" Novák | skóre: 21 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Já si po nějakém tom roce na WMII teď v KDE4 užívám výhody obou přístupů - v dolphinu mám příkazovku kde dělám většinu věcí, ale mít nad tím náhledy na soubory v daném adresáři je oproti čistému terminálu obrovská výhoda. Správa připojených disků, správa sítě přes network manager, možnost jednoduše připojovat jednotky ze sítě do virtuálního FS - jo, umím to všechno celkem rychle i přes commandline, ale KDE mi těch pár věcí hodně usnadní a já se můžu soustředit na práci.

    Nevím, když si vzpomenu na období kdy jsem měl všechno krásně v tiled WM, na všechno na co to šlo používal standardní GNU nástroje a měl jsem radost jaký jsem pravý linuxák, připadá mi že jsem byl spíš pravý pozér :) Neříkám že to tak máš ty, ale svět se vyvíjí a používání počítače taky.

    BTW, ta cesta windowsu - až Windows začne window managerem, vlastnostmi a sadou nástrojů aspoň částečně dohánět KDE4, budu pravděpodobně dávno instalovat GNU/Hurd :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    xhc avatar 7.5.2012 14:39 xhc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    vždy hovorím, že je to o prioritách. čo si kto upredností, to má. rozhodol som sa pre cestu čistejšiu, efektívnejšiu, linuxovskú. viem to porovnať a viem teda o čom píšem. a pochopiteľne za seba ;)
    Debian /AwesomeWM | http://ilusoria-yhwh.webatu.com |
    davkol avatar 7.5.2012 15:31 davkol | skóre: 80 | blog: h8blog | Hanácké Intipiland
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    po x rokoch s kde4 si dovolím tvrdiť, že na linuxáka som sa iba "hral" , odkedy mám archlinux a awesome a aplikácie prevažne konzolové, tak až odvtedy sa cítim skutočne ako linuxák, že idem cestou linuxu d:)

    Každý si to kompenzuje jinak.

    I was talking aloud to myself. A habit of the old: they choose the wisest person present to speak to. (Gandalf)
    xhc avatar 7.5.2012 16:00 xhc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    :Dsi ma odhalil))
    Debian /AwesomeWM | http://ilusoria-yhwh.webatu.com |
    Nepi tolko.
    xhc avatar 7.5.2012 16:00 xhc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    ece xem))
    Debian /AwesomeWM | http://ilusoria-yhwh.webatu.com |
    A potom ta svist balil do folie.
    7.5.2012 12:02 Nihilista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    nahodou ma tento ultras pacient pravdu...
    Václav 7.5.2012 12:03 Václav "Darm" Novák | skóre: 21 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    V čem konkrétně? KDE4 používám od prvních verzí, tak by mě to zajímalo.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    8.5.2012 12:32 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Cesta pravého linuxáka: KDE 4.8.3
    Každý má své období. Hlavně malíři, skladatelé a umělci všeho druhu, takže proč ne zrovna uživatel Linuxu? Zažít nepoznané, objevit netušené... To že použil tak náramný patos (cesta pravého linuxáka :) neznamená, že se chce dostat na dva měsíce na uživatelský "vystrkov". :-D
    kralуk avatar 7.5.2012 21:47 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    No, mnozí tu okřikují kritiku KDE4, mně přijde naprosto oprávněná. S KDE4 jsou prostě přes veškerou dobrou vůli pořád problémy. Poslední verzi mám 4.8.2, v ní je novinkou občasné (podivně náhodně) nefungující ovládání klávesnicí v dolphinu, další novinka je, že krunner občas při odentrování vyvolá předchozí příkaz místo současného. KMix se stále chová nevyzpytatelně. Pochválit musim panel - už nelítá šíleně po obrazovce. Widget hodin se chová jinak než ostatní podobné widgety. U locker widgetu nefunguje klávesová zkratka. Plasma stále občas padne, ačkoli, pravda, mnohem méně často než dřív. No, jsem zvědav, jaké "novinky" čekají v 4.8.3...

    Jsou to drobnosti, vím, ale iritující drobnosti (a imho zbytečné). Kdyby bylo kam, už bych dávno přešel... :-/

    Mimochodem, vymazat profil a začít s čistým? Co to je za radu? To jako KDE4 nezvládne profil zpracovat samo? To už opravdu zavání windowsama, kde je taky nutné každou chvíli promazat registry :-/
    davkol avatar 7.5.2012 22:31 davkol | skóre: 80 | blog: h8blog | Hanácké Intipiland
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Každý program obsahuje aspoň jednu chybu... a čím je větší...
    I was talking aloud to myself. A habit of the old: they choose the wisest person present to speak to. (Gandalf)
    kralуk avatar 7.5.2012 22:37 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Ano, to je filosofie KDE4. Ještěže se podobnou filosofií neřídí lidé od kernelu nebo ostatních velkých projektů...
    davkol avatar 7.5.2012 23:15 davkol | skóre: 80 | blog: h8blog | Hanácké Intipiland
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Omyl.
    I was talking aloud to myself. A habit of the old: they choose the wisest person present to speak to. (Gandalf)
    kralуk avatar 7.5.2012 23:54 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Jenom popisuju, co vidím... deal with it ;-)
    davkol avatar 7.5.2012 23:57 davkol | skóre: 80 | blog: h8blog | Hanácké Intipiland
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Moore's law je filosofie výrobců hardware?
    I was talking aloud to myself. A habit of the old: they choose the wisest person present to speak to. (Gandalf)
    kralуk avatar 8.5.2012 00:08 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Nevím. Je?
    davkol avatar 8.5.2012 00:25 davkol | skóre: 80 | blog: h8blog | Hanácké Intipiland
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Asi tolik, jako je filosofií objektů dodržování Newtonových zákonů.

    V nějakém perverzním metapfyzickém směru bezpochyby. Troufám si ale tvrdit, že mezi námi děvčaty jsou to prostě jen tvrzení popisující nějaké jevy, jež se prostě dějí.

    A to jsem ještě nesáhl k motoristickým analogiím.
    I was talking aloud to myself. A habit of the old: they choose the wisest person present to speak to. (Gandalf)
    kralуk avatar 8.5.2012 01:12 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Aha, takhle, to byla analogie a snažil ses říct, že množství bugů není filosofie vývojářů KDE4? No jasně že není, to byl sarkasmus...
    davkol avatar 8.5.2012 01:13 davkol | skóre: 80 | blog: h8blog | Hanácké Intipiland
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Ještěže se podobnou filosofií neřídí lidé od kernelu nebo ostatních velkých projektů...
    Ehm.
    I was talking aloud to myself. A habit of the old: they choose the wisest person present to speak to. (Gandalf)
    kralуk avatar 8.5.2012 01:40 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Co zas? Máš pocit, že kernel je podobně zabugovaný jako KDE4? Mně teda přijde, že o mnoho méně. Což je samozřejmě aspoň do nějaký míry subjektivní...
    8.5.2012 10:09 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Z mého pozorování platí rovnice: bugovitost = velikost projektu² / věnovaný čas. KDE4 je o dost větší projekt než linuxový kernel, ale nemá zatím dost utracených časových jednotek, aby ty bugy byly tak vzácné jako u kernelu. Nejde o žádnou filosofii vývoje KDE4.
    kralуk avatar 8.5.2012 13:10 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    KDE4 je o dost větší projekt než linuxový kernel
    No to se mi nezdá. Nebo asi záleží, jak to měříš, nicméně už jen podle počtu řádků kódu je kernel zhruba 2,5× větší...
    nemá zatím dost utracených časových jednotek, aby ty bugy byly tak vzácné jako u kernelu. Nejde o žádnou filosofii vývoje KDE4.
    Ale jo, ona i ta filosofie do toho patří. Protože když nemám k dispozici dost člověkoroků, musím se držet při zemi. Oni se snažili udělat megalomanskou revoluci v ovládání desktopu, aniž by na to měli prostředky. Kdyby šli cestou evoluce, mírně konzervatinějšího vývjoe a postupného vylepšování, kde "revoluční" tehcnologie by byli volitelnou třešničkou na dortu, dle mého názoru by KDE4 bylo mnohem kvalitnějším kusem SW.
    davkol avatar 8.5.2012 15:38 davkol | skóre: 80 | blog: h8blog | Hanácké Intipiland
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    To je vidět na Trinity, jak jim ten vývoj jde od ruky.
    I was talking aloud to myself. A habit of the old: they choose the wisest person present to speak to. (Gandalf)
    Rezza avatar 8.5.2012 16:22 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Ja tam nejak tu revoluci nevidim - knihovny se prizpusobyly Qt 4, ano, tam bylo hodne prace. Plasma na to jak se pozde zacala psat, byla zabugovana. Ale taky to neni nejak megalomanska vec a styl fungovani desktopu je porad stejny.
    kralуk avatar 8.5.2012 22:07 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Za megalomanskou považuju integraci sémantickýho desktopu do všeho (do kdepim, atd...). A za revoluční považuju plasmu a její widgety a aktivity, to mi přijde o hodně jiný než typický desktop. Jasný, widgety maj i jinde, ale imho ne takhle autonomní a složitý...
    8.5.2012 18:23 fri
    Rozbalit Rozbalit vše (r)evoluce: KDE 4.8.3
    Na to kolik let už se KDE pro moje účely dá používat v pohodě, přiznám, že pořád tam přežívá ten úvodní půlroční, roční, nebo rok a půlroční šok, když to poprvé přišlo; a to se na to každý tak těšil. :) A i když mám jedinou potíž, ty trable si vybavit, tak dobře se v mlze zapomínání ztrácejí, tak to tam je. Tohle asi zahladí jen další roky bezproblémového používání. Jo ti, kteří k tomu přišli později, nebo teď, nebo teprve přijdou, ti to v sobě mít nebudou, ti si budou mlaskat, že to nevypadá jak deset let stará (r)evoluce. :)
    kralуk avatar 7.5.2012 22:48 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Jo, zapomněl jsem na odendání presentation módu ze správy napájení, to je tak na kokos... :-/
    8.5.2012 10:04 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Presentation mode (a vůbec všechny speciální nastavení) se teď řeší přes aktivity.
    xhc avatar 7.5.2012 23:18 xhc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    je kam ísť ... tiež sopm si myslel, že KD je to JEDINÉ, čo ma môže plne uspokojiť. až po skutočnom prechode viem , ako hlboko som sa mýlil d:)
    Debian /AwesomeWM | http://ilusoria-yhwh.webatu.com |
    kralуk avatar 7.5.2012 23:20 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    A čem jsi teď? Moc nemusim GTK...
    kralуk avatar 7.5.2012 23:21 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    na čem*
    davkol avatar 7.5.2012 23:28 davkol | skóre: 80 | blog: h8blog | Hanácké Intipiland
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Je to ybrkchůl h4x0r, všechno dělá v konzoli se zelenými písmenky na černém pozadí.
    I was talking aloud to myself. A habit of the old: they choose the wisest person present to speak to. (Gandalf)
    xhc avatar 7.5.2012 23:38 xhc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    postupne som prešiel openboxom ku tiling manageru .. gtk aplikácie som mal prevažne počas openboxu, teraz uprednostňujem konzolové.. pochopiteľne nie všetko, zopár gui aplikácii ktoré používam mám v profile... keby som sa čítal tak zpred roka - krútilo by som nad sebou hlavou LENŽE teraz ja krútim hlavou nad ..... áále čo tam po mojom názore))
    Debian /AwesomeWM | http://ilusoria-yhwh.webatu.com |
    davkol avatar 8.5.2012 01:14 davkol | skóre: 80 | blog: h8blog | Hanácké Intipiland
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Chá, to já měl dlaždicovací OB.
    I was talking aloud to myself. A habit of the old: they choose the wisest person present to speak to. (Gandalf)
    7.5.2012 23:28 Dirka | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Jsou to drobnosti, vím, ale iritující drobnosti (a imho zbytečné). Kdyby bylo kam, už bych dávno přešel... :-/
    A co presne ocekavas? Ja jsem pred vic nez rokem utekl od KDE k LXDE a jsem tomu velice rad. Nicmene dost zalezi co presne cekas, LXDE je vic o nastaveni si v textovych konfiguracich a pak dela presne co chces, cast z toho se v KDE dalo nastavit i klikacim zpusobem. Pote existuje dalsi spousta jinych prostredi, dle libosti a chute ...
    Rezza avatar 8.5.2012 16:24 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Asi tak a vzdycky si muze clovek napsat vlastni :) Ano, chystam se jednoho dne na to a bude se jmenovat trebas ASJFJERNXFIUREIRUO{NFDFNWE##@#$%$F - jen z duvodu, aby to nahodou nikdo nezacal pouzivat a mohl bych to mit pro sebe :D
    kralуk avatar 8.5.2012 22:04 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8.3
    Pochválit musim panel - už nelítá šíleně po obrazovce.
    Hm, tak jsem chválil dne před večerem... panel sice nelítá, zato když nastavím, aby se skrýval a zároveň se vybíjí/nabíjí baterie notebooku, panel vždy při změně procent nabití baterie samovolně vyjede. Tohle by člověk nevymyslel :-D

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2013 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.