abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 06:11 | Zajímavý článek

    Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (24%)
    Celkem 308 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    KDE Plasma 5.13

    Bylo oznámeno vydání verze 5.13 prostředí KDE Plasma. Přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání. Videoukázka na YouTube.

    12.6.2018 16:00 | Ladislav Hagara | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Max avatar 12.6.2018 17:17 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Žeby, konečně, tak uvidíme, co to umí. Postupně se všechny neduhy, které mně trápí mizí.
    Výkonově jsem už celkem spokojen. Jen ten plasmashell mi žere dost ramky, což by v případě problémů mohl jako workaround vyřešit ten přidaný replace.
    Leakování notifikačního baru také vyřešeno.
    Jen ten window tabbing stále nikde :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Rezza avatar 12.6.2018 18:50 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Ja jsem zkousel betu - po instalaci nic nefungovalo, vsechno rozbite. Restart pomohl a slusne :).
    12.6.2018 22:35 st
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    KDE teamu by sluselo mene grafiku ale vice testeru.
    Rezza avatar 13.6.2018 09:58 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    No, grafiky nemaji skoro zadne, coz je taky skoda...
    13.6.2018 11:26 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Taky je to vidět - viz http://www.filbar.name/dash.png To hnusně veliké písmo - distro je F28.
    13.6.2018 16:44 takyradějianonymně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    ... no a co jako? alespoň si já nekazím oči jako ty a kterému to prý vadí :-) Jestli je něco prý hnusné nebo nehnusné je subjektivní záležitost, já se "dívám" tedy hodnotím po jiných věcech a jaksi více funkčních než jak co právě jen vypadá. Trávit čas pokusy s nastavováním vzhledu fakt nemusím. I když se čas od času také pokouším.

    Jestli mě paměť neklame, tak ve Fedoře bylo u mne tehdá nutno klikátkem donastavit vykreslování fontů, asi je to vidět i právě na tom sem daném právě obrázku, to je ale věc správce distribuce proč tomu tak a nikoli vlastního KDE.
    13.6.2018 18:11 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    To vyzerá ako štandardné Gnome písmo (Cantarell).
    14.6.2018 07:31 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Nejde ani tak o grafiky, ale především UI designéry, tam to v KDE/Qt světě stále, odjakživa, kulhá na všechny nohy.
    Rezza avatar 17.6.2018 09:40 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Njn, designeri se objevili a vyvojari zacinaji odchazet :D. I kdyz v poslednim blogu vysvetluje, ze to tak neni a jen jsme blbe cetli predchozi blog :)))).
    13.6.2018 11:39 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    KDE by slušel alespoň jeden decentní grafik
    Ruža Becelin avatar 13.6.2018 10:37 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Je v planu dostat 5.13 do F28 nebo bude az v F29? Diky.

    13.6.2018 13:40 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Je v plánu to dostat do F28.
    Ruža Becelin avatar 13.6.2018 22:07 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Diky
    Rezza avatar 16.6.2018 10:48 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Jinak i Copr.
    16.6.2018 19:52 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Nebo v mém případě Rawhide, no :) Prostě mě nebaví čekat...
    Rezza avatar 17.6.2018 09:36 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    V Copru to byva driv, protoze tam to mkyral ukuti a vezme se to pak do Rawhide :).
    17.6.2018 10:35 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Trochu pomalejší plasma, rychlejší zbytek systému. Navíc můžu aspoň přispět sem tam bugreportem :) (zatím ovšem nebylo proč)
    13.6.2018 11:32 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    hm, po letech jsem opet vyzkousel, jak vypada soucasny stav linuxoveho desktopu, kubuntu 18.04 mezi jinymi; nevim, o cem je rec, kde plasma je zabugovana sracka, smejd z ciny nepouzitelny k normalnimu pouzivani, bug za bugem; druha vec, co me prekvapila, byly ony "moznosti nastaveni", napr. u rychlosti pohybu mysi oproti NAPROSTO VSEM obdobnym nastavovatkum nema nejakej slider, kde by clovek mohl hybat doleva doprava a nastavit, co vyhovuje, ne, clovek voli funkci a jeji parametry, pricemz presny prubeh funkce NENI ZNAM, lze jej jen odhadovat podle nazvu... co za picuse tohle povazovalo za pricetny?! ty bugy tu muzu jeden po druhem vyjmenovat, ale nema to nejmensi cenu, protoze 1.) naprosta vetsina z nich je reportovana 2.) naprosta vetsina z nich se ne/vyresi a nove nalosuji tim, ze se funkcionalita v blizkem/vzdalenem budoucnu reimplementuje od zakladu

    z tech nejkriklavejsich: 1.) kdm (jmenuje se stale kdm?) nerespektuje dpi displeje (resp. soucasne xorg z nejakeho duvodu pry vzdy reportuje 96 wtf) 2.) mys nejde pricetne nastavit, leta jak silena, kde nereaguje na to, ze jsou pripojene 2 mysi.. 3.) 3 displeje nelze pricetne nastavit (napr. 2 mezi sebou mirrorovat a tento "sjednoceny" displej pak pouzit se tretim jako jednu plochu..) ...a ano, vim, ze to ne nejspis omezeni xorgu, ale je mi to jedno 4.) UI scaling funguje podivne, je zabugovany; nastavim 130%, pretahnu okno z jednoho displeje na druhy, obsah okna se zvetsi, pretahnu zpet, zmensi, tech 130% nelze nastavovat individualne pro kazdy displej, je to globalni nastaveni; cili nastavim znovu 100%, logout/login, nastavim 130% a jiz to funguje spravne.. wtf 5.) plasma je jedine prostredi z gnome/xfce/mate/kde, ktere s pouzitim os amdgpu ovladacu zobrazuje obrazove artefakty, problemy ma konsole a kate, s radeon ovladacem je nutne jadru predat parametr radeon.audio=0, jinak treti rpipojeny displej nabehne cely cerny (a system tam vesele zobrazuje okna)..

    naprosta neuveritelna sracka, progres od minula nula v tom smeru, ve kterem bych ho chtel/ocekaval

    Max avatar 13.6.2018 17:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    KDM už není, bylo zahozeno a začalo se na čisté louce s "sddm".
    Já 4k monitor nemám, takže ani škálování nepoužívám.
    Mám dva monitory + nouveau driver a na dalším PC intel a toto so chová korektně. Na třetí monitor si nesáhnu, takže nevyzkouším.
    Já už začínám být celkem spokojen, těch chyb tam pro své použití vidím minimum.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    xxx avatar 13.6.2018 21:40 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Zatimco W10 nejak sami zvladnou skalovat tak, ze kdyz mam vedle sebe monitor a 4K televizi, tak mam na obou stejne velky kurzor mysi a stejne velka pismenka, atd. Zatimco v KDE mam na 4K TV vsechno titerne. Vyjimkou je kurzor mysi, ktery se na normalnim monitoru zvetsi, tak ze je opravdu neprehlednutelny a na 4K monitoru ma normalni velikost. Linux je v tomhle fakt sto let za opicema.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Rezza avatar 17.6.2018 09:44 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Tohle resi/bude resit Wayland (dle DE). Ale je to jeste nevyresene. I kdyz na Windows to hodne zalezi aplikace od aplikace - takovy Adobe Reader si s tim jeste nedavno brutalne neporadil. Jinak ja si W10 pro studijni ucely zkusil nainstalovat a teda to byl masakr. Evidentne ani neomezeny budget na vyvojare a QA nemusi znamenat zadny rozdil oproti Fedore s QA v poctu prstu jedne ruky :).
    xxx avatar 13.6.2018 21:36 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Me spis prijde smutny, ze v 1 z 5 pripadu mam po probuzeni jen cernou plochu s kurzorem. To je jak v roce 2000, kdy suspend v Linuxu byla horka novinka.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Max avatar 13.6.2018 21:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Tento problém taktéž nemám (mám i7 + Nvidia GTX960).
    Předtím jsem měl Phenom II X4 + Nvidii a taktéž jsem neměl problém.
    Na ntb s Intel i5 + Intel GPU taktéž nemám problém.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    xxx avatar 13.6.2018 22:17 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Core i3-4130, Radeon HD 7750.
    Please rise for the Futurama theme song.
    14.6.2018 09:21 takyradějianonymně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    u mne suspend také funguje, mám KDE Plasma 5.12.5, AMD Sempron 140 a 4 GB RAM. Ono také asi záleží jak kdo má ošetřeno místo kam se stav PC ukládá. V době kdysi potíží (jiný desktop než KDE) jsem také zjistil, záleží na distribuci a právě použitém instalátoru systému, že v případě multibootu (více Linuxů a i na více discích v jednom PC) tak do fstab jsem měl zapsány všechny oddíly swap, tedy i ty které jsem při instalaci já nezadal! Takže od jisté této doby pokaždé fstab já po instalaci systému kontroluji a případně nadbytečné "cizí" swapy já mažu.

    Jo, nemá vliv na funkčnost ale je to estetická kaňka na kráse :-) tak mnohdy po zpětném oživení zjišťuji, že ikonka (u mne tam jediná) Můj adresář a co mám na ploše tak má změněné podsvícení textu. Na toto jsem podobně ale narazil i jinde, nejen v případě toho KDE. Mám se proto stavět na hlavu nebo lomit rukama?
    16.6.2018 22:06 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    myslím, že si pleteš suspend a hibernaci

    to první nikam nic neukládá, prostě se ti PC víceméně vypne, ale paměť je pořád napájená
    to druhé ukládá paměť do swapu a provede úplné vypnutí PC
    18.6.2018 08:50 takyradějianonymně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    to máš pravdu já už to přestal tak nějak rozlišovat protože to běžně nepoužívám a protože mám SSD :-) tak teď jsem se k tomu vrátil a funguje u mne i hibernace, jen to s tou změnou podsvícení textu u ikony na ploše trvá i tady a jak jsem napsal už výše, děkuji za upozornění a připomenutí :-)
    mirec avatar 18.6.2018 13:38 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13

    Na možnosti nastavenia pohybu myši sa pracuje. Myslím, že už je to pekne zjednodušené a zrozumiteľné.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    13.6.2018 12:24 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Jsem zvědav, jestli se vyřeší problém s Conky, které mi mizí po klepnutí na plochu...
    http://bandzone.cz/_90972
    14.6.2018 01:42 takyradějianonymně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Po zkušenostech píšu, že Conky a podobný smetí a havěť (jiných stran) mně fungovalo (když něco z toho fungovalo) nějak jinak a to v závislosti nejen na právě použitém desktopu ale i na distribuci a balíčkovacím systému (deb, rpm, ten v Arch) a také záleželo na čase kdy, takže už to v PC nechci dál vidět. Ten problém je dle mne na straně Conky a které by se mělo průběžně přizpůsobovat.
    13.6.2018 14:21 aha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    KDE - to je to co uz je 11 rokov jeden velky nepodareny experiment s neustalymi bugmi dokola ze take svet este nevidel? ak sa mylim, opravte mna alebo KDE, vyberte si!
    13.6.2018 14:46 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    mno, opravit te bude tezke. jakyho te rodice udelali, takovej jsi. a prasky na blbost se nevyrabi...
    13.6.2018 14:57 aha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    si presne ako KDE vyvojar, namiesto toho aby si opravil bugy budes radsej halucinovat ze chyba je niekde inde
    13.6.2018 16:30 takyradějianonymně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Tak já vývojář nejsem ale uživatel, vyzkoušel jsem toho hodně, na běžné použití (typická je také migrace z Windows XP) to současné KDE5 já hodnotím (pokud to není 10 let starý a starší a jen kancelářský počítač) nad třeba dnes takové Xfce a které se zastavilo v čase, o MATE nebo Cinnamonu platí dle mne totéž a že je až za KDE5 a to raději potom už to Xfce, uzrávající LXQt je právě že zatím stále zrající, no a zbývá skutečný vážný konkurent a tím je GNOME ... ovšem na GNOME musí být uživatel jaksi i mentálně připraven, ehm, tudíž v KDE5 mám možnost a do začátku si nastavit alespoň gnomeidní menu které je návykové... a potom zjistit, že u toho KDE zatím mohu kliďánko i zůstat.

    Z povahy věci je zabugované vše, opravami se chyby nejen odstraňují ale také dál nově generují, vím že pro mne v letech dávno minulých bylo KDE při mých zvědavých nákucích na okraji zájmu, ale teď se mně to jeví jako velmi použitelné.

    Svá předchozí rozčarování jsem musel přehodnotit. Na KDE5 jedu už více než 1 rok a to jsem zatím nikdy jinde tak dlouho a bez přerušení nevydržel :-) A samozřejmě jsem se dříve jindy také i k desktopům vracel.

    Je také možné, že ve výsledném mém hodnocení hraje podstatnou roli distribuce a správce distribuce, jeho odpovědnost i co se týče pustit do repozitářů věci nějak už víc odladěné, můj současný má ve standardu i nějaké ty vlastní další úpravy tedy motivy, resp. styly a ikony atd. atp. Také jsem přešel z deb distribucí (Ubuntu, Mint) na ty s balíčky rpm (OpenSuse, Rosa Linux který právě používám) a kde se tomu KDE myslím věnují víc.

    13.6.2018 17:07 aha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    potom ked sa z toho krasneho sna zobudis napis sem aby sme vedeli ze uz to konecne prislo
    13.6.2018 17:57 takyradějianonymně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    ??? co má jako a pro tebe přijít? Tebe já neřeším ale řeším vždy především sebe a napsal jsem tu proto pro ostatní, že já byl poslední více než 1 rok s KDE5 naopak spokojený. I s těmi některými nedostatky a které jsem také i já objevil. A také jsem zvědavě srovnal, že některé byly dány distribucí protože jinde se správci distribuce povedlo jim vyhnout.

    Také jsem příkladem a po určitý počáteční čas v KDE5 používal správce souborů Dolphin ještě z KDE4, protože ve verzi pro KDE5 a když jsem přejel v menu myší (obvykle nechtěně) přes Aktivity (a i když neodmáčkl) tak program vždy spadl. Otravné. Jenže to už je minulost! Naopak Dolphin ale i třeba prohlížeč Gwenview (a tedy KDE) jako stále prakticky jediní umožňují a už dlouho náhledy také i na obsah adresářů, což zase já pokládám a zvláště pro ty kdo přechází z Windows na Linux za naprostou nutnost. Takže vždy je něco za něco.

    S prominutím vyblité fonty protože ostudně nenastavené a u některých distribucí kde desktop je KDE :-) tak také nechápu, no dnes už vím že v klikátku musím zkontrolovat po instalaci systému nastavení a, případně, doinstaluji fonty MS a já si vybírám z nich potom Arial na který jsem dlouhé roky zvyklý. Ještě z Windows. A není co dál řešit. Proč některý správce distribuce prezentuje KDE tak, aby od prvního pohledu bylo kvůli fontům odpuzující nebo uživatel pocítil nutkavou potřebu navštívit optika, tak já fakt nevím ... a neřeším. Už vůbec se já nerozčiluji. To KDE5 stojí za to a přese všechno zkusit.
    Dalibor Smolík avatar 13.6.2018 17:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    KDE5 mi příjde velmi pomalé, fakt je, že ho mám na počítači Acer s 1 GB RAM z roku 2006 (Debian 9 64 amd64). Jinak KDE používám od začátku, po přechodu z Windows mi připadalo podobné a pak už je jen zvyk jako železná košile.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    13.6.2018 18:20 takyradějianonymně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Těch 1 GB RAM je u KDE nedostatečné(!) to spolu se spuštěnými aplikačními programy, i když nové KDE5 má nároky proti KDE4 menší. Pokus se bazarově paměť rozšířit na 2 GB nebo alespoň na 1,5 GB. Já a také mám starší počítač, naštěstí už se SATA připojením, jsem se práskl přes kapsu a doplnil ho o 128 GB SSD a je to schůdné i z tohoto důvodu, tam mám KDE totiž nainstalované. I když, to přiznávám a zvědavě to mám v multibootu a na stále pomalejším HDD, tak LXDE nebo LXQt je a bude vždy znatelně rychlejší! Jenže a jak píšeš, jde právě o ten zvyk a tedy o pohodlí a možná o trochu lenosti (v dobrém) a to KDE je pro přechod z Windows dobrá proto varianta. Ve tvém případě a jako takový proti LXDE už pomalejší kompromis ale s ohledem na 1 GB RAM (pokud paměť nerozšíříš) bych upřednostnil také pohodlné a stabilní Xfce. K Windows to má (na povrchu) také blízko. Odzkušoval jsem KDE5 také ve verzi 32 bit v mj. Rosa Linux a tam jsem nabyl důvodného pocitu že správce (32 bit = starší počítače) nároky na RAM záměrně optimalizoval směrem co nejníže, k tomu možno použít jeho webový prohlížeč NewMoon (upravený PaleMoon a la Firefox a pro jím nabízený lehký desktop LXQt) ale má to jednu vážnou vadu na kráse, instalaci nutno dodatečně počeštit a to je asi pro tebe komplikace. Takže rozšíření paměti je cesta nejschůdnější.
    Fluttershy, yay! avatar 13.6.2018 20:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Těch 1 GB RAM je u KDE nedostatečné(!) … Ve tvém případě a jako takový proti LXDE už pomalejší kompromis ale s ohledem na 1 GB RAM (pokud paměť nerozšíříš) bych upřednostnil také pohodlné a stabilní Xfce.

    Plasma dnes žere míň než Xfce, a to rozhodně neplatí parita co do funkcionality (o LXDE nemluvě).

    Ale to je fuk ve chvíli, kdy člověk spustí běžný moderní webový prohlížeč a v něm pár webových aplikací v JS.

    Nejzávažnější problém notebooku z roku 2006 je ovšem grafický čip a ovladače k němu, tj. absence hardwarové akcelerace videa, zaostalé „3D“ atd. – musí se to tlačit přes procesor.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.6.2018 20:39 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Plasma dnes žere míň než Xfce, a to rozhodně neplatí parita co do funkcionality (o LXDE nemluvě).
    Mhm.
    k3dAR avatar 13.6.2018 21:08 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Plasma dnes žere míň než Xfce
    Vazne neni 1.4.? ;-) s Linux/GNU/Xfce zabrano ~200MB po startu, jak je na tom Plasma? ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Fluttershy, yay! avatar 13.6.2018 21:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    V /r/linux bylo během zimy/jara několik benchmarků. Obě prostředí se v jisté výchozí konfiguraci pohybovala kolem 400 MiB, Plasma o několik procent níž. Prakticky do toho ale jednak vstupují KDE Aplikace sdílející paměť (víc celkem, ale sdílené mezi sebou), jednak to jednak nehraje roli, když další >1 GiB sežere Firefox nebo derivát Chromia.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.6.2018 12:39 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Keby DE hneď po štarte nepoužilo 400MB ostalo by viac pre Firefox alebo Chrome.
    Fluttershy, yay! avatar 14.6.2018 14:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    To prakticky není vlastně ani jedno celé vlákno.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    k3dAR avatar 13.6.2018 18:43 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    nad třeba dnes takové Xfce a které se zastavilo v čase
    to ze se nemeni vzhled/chovani/funkce jako u Gnome2-3 nebo KDE3-4-5 neznamena ze se zastavilo v case, blizi se ke konci prechod na GTK3 a na prvni pohled to nejde (nastesti) poznat, zaroven pridavaji funkce, WhiskerMenu je rychle/pohodlne/inteligentni, u xfce terminal me potesila nova volba ze nove otevreny list se muze otevirat za aktualnim, tak jako to prirozene pouzivam u WWW prohlizece, po 9letech se ozivil i samba plugin pro Thunar z ktereho lze tedy aktivovat user samba sdileni, applet notifikace byl predelan a lze si zobrazit historii notifikaci, atd, atd...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    13.6.2018 19:27 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Pulseaudio sa stále nedá rozumne ovládať. Ten ich plugin stále umožňuje len ovládanie celkovej hlasitosti (a nespomínam si, kedy som naposledy potreboval zmeniť celkovú hlasitosť).

    Upozornenia síce (konečne) podporujú mód "nerušiť" ale nezobrazuje sa informácia o tom, či sa objavili nové upozornenia (takže je nutné použiť ten modul, kliknúť na jeho ikonu a pozrieť sa, či sa v menu nezobrazia nové upozornenia).
    k3dAR avatar 13.6.2018 21:14 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    plugin pulseaudia sice ma jen master(coz osobne pouzivam bezne, per app hlasitost natavuju v te konkretni aplikace), jinak nove ma napr. aspon moznost primo z menu zvolit vystupni zarizeni, menit hlasitost+mute mikrofonu... viz: https://bluesabre.org/2018/04/21/xfce-pulseaudio-plugin-0-4-0-and-0-4-1-released/

    Notifikace v rezimu "nerusit" NEni treba ikonu rozklikavat, protoze kdyz prijde nerusene notifikace tak se zmeni ikona (v mem icontematu(elementary) z "preskrlej zvonek" na "zvonek s cervenym puntikem)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    13.6.2018 21:45 takyradějianonymně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Co se týče desktopů tak všude bývá nějaký zádrhel a navíc se v čase objevují další a další nebo se vrací :-) Navíc správci distribuce, ti kteří chtějí nabídnout odladěnost a včetně toho desktopu a také mívají snahu o nějaký osobní vklad, tak některé systémovo uživatelské aplikace (původního originál desktopu) nahrazují jinými a případně i ho dál rozšiřují dalšími aplikacemi/klikátky atd. atp. ...

    Čas od času jsou dostupné (lze zpětně dohledat) údaje jak který desktop je na tom po stránce vývojové tedy jakou má také vývojářskou základnu. Tím je také dán důležitý předpoklad: jak rychle se asi opraví chyby. I ty o kterých ještě dnes nevíme a které ale budou. A ony budou.

    Tudíž tady mně osobně vychází a přes různé oprávněné výtky a pokud to umožní hardware orientovat se na hlavní proud tj. na KDE a GNOME. Na slabší hardware co dát je otázka, dle mne v současnosti a na knihovnách GTKx vede Xfce ovšem to zázemí už je slabší, žel, proto a dle mne je zbytečné tříštit vývojářské síly na dalším v základu témže tj. na Mate nebo Cinnamonu. Ale je to asi těžké prosadit, že.
    k3dAR avatar 13.6.2018 22:06 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    KDE ani GNOME me nevyhovuje, Xfce mi vyhovuje uz asi 6let a nepamatuju zadrhele... pouzivam na HW od 1GHz + 512MB po i7 s 16GB RAM...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Max avatar 14.6.2018 12:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Mno, mně vyhovuje :
    - yakuake, krusader + kio, k3b, kate, okular, kteatime, folder view (na taskbaru)
    - efekty jako náhled aplikací z aktuální plochy, ze všech ploch a průhlednost
    - spouštění aplikací na přesných místech s přesnou velikostí a konkrétní ploše
    - pin app na všechny plochy

    Něco z toho umí ostatní DE, ale né všechno, takže rád oželím nějaké nedokonalosti, jejichž počet se zmenšuje. Aktuálně mi chybí :
    - lepší výkon kio slaves
    - možnost v rámci mapování kio namapovat disk lokálně, aby k datům mohly všechny app, né jen ty, co umí kio (tzn. fce, kterou má gnome/gvfs)
    - tabbing oken, což bylo v KDE4, sice v pozdějších verzích, ale bylo
    - plasmashell mi žere dost ramky, ale to už třeba bude v 5.13 vyřešeno

    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    k3dAR avatar 15.6.2018 00:19 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    (i v Xfce) Krusader obcas pouziju, kdyz sem jeste vypaloval tak k3b take, i Kate sem drive pouzival nez presel na Mouspad... folder view je co?
    pro nahledy aplikaci pouzivam skippy-xd, pruhlednost/kompozitor ma Xfce nativni
    pamatovani umisteni oken vcetne konkretni plochy je JEDINE co mi chvili schazelo kdyz pred lety sem odesel z KDE...
    pin app na vsechny plochy? jestli je to co myslim, v Xfce ma okno volbu "Vzdy na viditelne pracovni plose"
    jj, to ze k gvfs pripojeni muzu pristoupit z jakekoliv applikace casto pouzivam, napr pripojenej Android telefon pres Midnight Commander :-)

    jinak musim rict ze KDE mi oproti Gnome vyhovovalo vice, tim ze v zakladu je to klasickej desktop, na druhou stranu Gnome mi prislo sympatictejsi pro jeho pristup, dynamicke plochy, rozsireni... nicmene i kdyz sem na Yoga 300 (otocnej netbook s touchscreen) zkousel Gnome pred asi pul rokem mesic pouzivat, tak oproti Xfce to bylo vse moc velke (na malem LCD, i po pokusech s odladenim) ale hlavne vse na pouzivani komplikovanejsi/zdlouhavejsi nez s Xfce...

    u KDE sem to vzdy (resp. po prichodu KDE4) bral tak, ze ty problemy co to zatim melo, se skalnim priznivcem KDE snadno prechazeji protoze to co mu to prinasi (nekonecne mnozstvi konfigurace, umistovani aplikaci na urcene plochy, atd) to (u sklalniho priznivce) prevazi, takze te plne chapu :-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    14.6.2018 12:45 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    chybe je skutecne jinde. v tom ze si kokot.

    Ale klidne nadavaj vsem okolo, ze jsou neschopny a rikej jim co maj delat. Nebo si vyndej hlavu z prdele. Zijeme ve svobodne zemi, takze je to jen na tobe ;)
    14.6.2018 18:10 aha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    aha ho dalsi kde vyvojar sa ozval , su to ale nepoucitelne osoby
    13.6.2018 19:25 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Este stale chce toto srandovne DE opakovane odomknut nejaku penazenku aby sa to vedelo dostat ku heslu na wifi?
    Fluttershy, yay! avatar 13.6.2018 20:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Ta „peněženka“ je správce hesel a vždycky to šlo vypnout.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    mirec avatar 13.6.2018 21:26 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13

    Vypnúť to ide, ale je to ďalšia z drobností, ktoré by KDE malo štandardne vypnúť, alebo ešte lepšie úplne prerobiť. Peňaženka sa skôr hodí na systém platieb než na niečo, čo má ukladať heslá. Chápem, že power useri si povedia "no a čo, tak sa naučí, že v peňaženke sa ukladajú heslá", lenže takých drobností je v KDE dosť a práve kvôli nim prichádza o potenciálnych používateľov.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    13.6.2018 21:52 takyradějianonymně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Je ošidné zevšeobecňovat. Jako třeba právě ty. Já tu asi už několikrát psal že záleží také na distribuci a tedy na vkladu(!) správce distribuce. Jaké bylo mé velké překvapení, když v jedné distribuci a totéž KDE5 mě otravovalo s peněženkou a v jiné další... o peněžence vůbec já nevím (když nechci vlastně nepotřebuji). Takže o co tady jde? Že kdo chce psa bít tak hůl si vždy najde?
    mirec avatar 14.6.2018 06:43 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13

    Takže od teraz má východziu konfiguráciu KDE riešiť každá distribúcia sama? Neviem, či je to správny prístup. U distribúcii mám radšej keď vývojárom do ich práce nezasahujú (ako to robí hlavne debian a potom je z toho občas pekný prúser).

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    14.6.2018 08:29 takyradějianonymně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Průšvih může být ze všeho. Také z toho jak právě sedíme na židli u počítače a z které můžeme spadnout. V případě tvé námitky ve formě položené otázky tak jako bys žel vůbec neznal současný reálný stav a netýká se přece jen toho KDE, ale desktopů obecně.

    Bývá viditelný rozdíl (a obvykle ve prospěch uživatele zvláště začínajícího) když slušný správce distribuce mu nabízí k instalaci Linux s vybraným desktopem a už doladěně zakomponovaným (včetně právě ovlivnění i designu pokud to lze) a mezi tím, když si dodatečně uživatel nainstaluje desktop v té syrové podobě k už existujícímu Linuxu a s jiným výchozím desktopem. V té syrové podobě (druhý jmenovaný případ) to také může skončit bezradným pokrčením ramen a odsudkem desktopu (jen od prvního pohledu) i když nespravedlivým. V případě KDE (ale je to opět příklad který lze zobecnit) také někteří správci distribuce uživateli to KDE nabídnou v tom základu (to vyhovuje mně) a nenutí ho do celé nabídky aplikací, protože konečný výběr (i mimo právě KDE) nechají na tom uživateli: příkladem budiž aplikace kolem kancelářského balíku nebo webových browserů.

    Takže opravdu potom dávám otazník k absurditě tvé námitky, protože potom přece nemá dle tebe smysl aby ani sama každá aplikace (nejen desktop) vůbec měla možnost nějakého přenastavování parametrů z výběru možností chování a protože (dle tebe) to je prý zasahování do práce vývojářů. Jenže samotní vývojáři tam tu možnost výběru už na začátku umožnili, že, no a pokud možnost výběru má konečný uživatel tak proč to samé ty upíráš správci distribuce?, to přece nemá logiku.
    Fluttershy, yay! avatar 13.6.2018 22:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Což je věc slovenského překladu. Fakt nevím, nakolik kompetentní lidé ho dělají, ale nemohu si přitom nevzpomenout na Frice – nebo také proč jsem se sám zapojil.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.6.2018 22:27 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Pokud je řeč o KWallet, se kterou jsem se setkal během svého testování KDE, pak nevím, jak to přeložit, pokud už ten původní název je zmatečný (opět: pokud je řeč o KWallet, já si nejsem jistý).
    mirec avatar 14.6.2018 06:44 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13

    Ono je to v originále peňaženka. Ako ikona je tam peňaženka. Ako inak to majú preložiť?

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Fluttershy, yay! avatar 14.6.2018 08:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Wallet etymologicky pravděpodobně není explicitně svázáno s penězi, to je problém až českého (slovenského) překladu.

    Navíc dneska se fakt (viz též #45) používá spíš na doklady (sloužící k autorizaci/autentizaci) než na hotovost. To mi připomíná, že KWallet prý umí také pracovat s údaji k platebním kartám.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.6.2018 08:52 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Wallet etymologicky pravděpodobně není explicitně svázáno s penězi, to je problém až českého (slovenského) překladu.
    Hmmm
    Navíc dneska se fakt (viz též #45) používá spíš na doklady (sloužící k autorizaci/autentizaci) než na hotovost.
    Víme, že existují pouzdra na doklady? Peněženka slouží primárně k úchově platebních prostředků (odtud název). Pokud tam lze schovat i doklady, protože to z praktického hlediska (a omezeně i organizačního: cennosti) dává smysl, je to rozšíření původních možností, ne něco, na základě lze peněženku původně definovat.

    Během pár vteřin lze vymyslet mnohem smysluplnější názvy: password (manager), credentials (manager), možná secret (manager). Holt to ale nezní dost cool a originálně. KPassword je prostě naprosto zoufale neoriginální, profláklé, každý ví, co si pod tím představit, a právě proto je to špatně, protože hesla sajou prdel, všichni to nesnáší a různých nástrojů na to existuje víc než kolik má KDE defektů. Ale jakmile se to jmenuje KWallet, okamžitě kolem toho vzniká mystická aura, protože i když člověka tak nějak napadne, co by to asi mohlo být, s jistotou to vědět nemůže a k produktu, kterým není nic jiného, než obyčejný password manager, ale s tím nejškaredejším a nejdementnějším myslitelným GUI (viz mirecův screenshot), přistupuje s nadějí a otevřenou myslí. Tohle je to skutečné uvažování, i když vám to nahlas možná neřeknou. Proto se nemá smysl přít o tom, jestli to pojmenování dává smysl, když zcela očividně smysluplnost pojmenování je až druhořadá a v první linii se vedou zdegenerované marketingové boje, jako všude jinde ve společnosti – ať už jsou to technologie, nebo profily na sociálních sítích.
    14.6.2018 08:56 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Ještě by mě třeba zajímalo, jestli někdo nosí v peněžence svazek klíčů, nebo tak.
    14.6.2018 09:06 takyradějianonymně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    no s velkou pravděpodobností ty klíče (klíč) přece ano, protože dnes je leckteré otevírání dveří (nebo i šuplete apod.) právě na nějakou tu kartu která jako ten klíč funguje, tož tak
    14.6.2018 09:18 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Čímž se dostáváme zpátky k tomu pouzdru na doklady.
    14.6.2018 09:27 takyradějianonymně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    fuj! fuj! fuj! to jsou ale ehm 3 slova místo toho 1 slova
    14.6.2018 14:45 V.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Tak trezor.
    14.6.2018 16:03 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    To by kolidovalo. Sice nevím jak jsou Vaults přeložené, ale Trezory mi na to sedí nejvíc.
    14.6.2018 21:17 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Nenavrhoval jsem, že se ten program má jmenovat pouzdro na doklady.
    mirec avatar 14.6.2018 09:20 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13

    Niekto použva karty, niekto RFID prívesky. Keď už skeuomorfný názov tak by tam malo byť niečo, čo sa používa takmer výlučne na ukladanie kľúčov (kľúčenka?).

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    14.6.2018 09:33 takyradějianonymně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    tak tady je toho další doklad! ... toho jak už je dnes KDE vyzrálé a doladěné, všeobecně proto použitelné a především že to KDE leckterou konkurenci z dalších desktopů strčí pohodlně do kapsy, opravuji do peněženky opravuji do cestovní kabely ... když už se tady bavíme o takovýchto a podstatou zbytných bejkárnách :-)
    14.6.2018 09:58 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    A slouží klíčenka pro ukládání osobních údajů? Protože ty Kwallet uchovávat umí. Právě že Kwallet je celkem univerzální úložiště informací co by neměly být ukládány v plaintextu.

    A pro to se název peněženka docela hodí, protože ta zas (často) zdaleka neslouží jen pro uchovávání peněz (a ten účel se v současnosti s rozšířením platebních terminálů vytrácí čím dál tím víc)
    Fluttershy, yay! avatar 14.6.2018 10:03 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Hlavně, v českém překladu se jmenuje „úschovna“, o čemž by se dalo polemizovat, ale není to zatíženo problémem peněženky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 14.6.2018 09:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Wallet pravděpodobně pochází ze starofrancouzského walet, což byla cestovatelská taška.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.6.2018 21:23 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    A všechny slova všech dnešních jazyků pochází z pazvuků grrrrr (překlad: neser), hhhhma (překlad: tož su tu) a áÁáÁáÁáÁá (překlad: průser).
    14.6.2018 07:10 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    No, ono se to hlavně musí zapnout. Tedy, mě se to aspoň pokaždé po instalaci při prvním zadávání hesla ptá. Fakt je takový problém zaškrtnout že wallet používat nechceš? :)

    Nebo ti jde o název programu? Na prohlížení webu se používá Panda Červená, Safari, Dobyvatel, Hrana… Jen ten Internet Explorer jakž takž názvem odpovídá a i tak je matoucí (rozhodně neumí prohlížet všechny protokoly internetu).

    (mimochodem, pomalu se dostávám do stádia kdy mám ve fyzické peněžence zpravidla jeden platební prostředek - kartu a pak už jen věci pro identifikaci, poskytování certifikátů a čipovou kartu od práce, takže vyhrazovat výraz „peněženka“ jen pro nosič finančních prostředků taky úplně neodpovídá)
    mirec avatar 14.6.2018 07:36 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Příloha:

    Porovnávať akosi systémový komponent s externým programom nie je zrovna 2x fér.

    Áno ide mi aj o názov. Názvy programov, ktoré sú súčasťou prostredia by mali byť popisné, z akcií a nastavení by malo byť jasné čo znamenajú. Prikladám screenshot.

    V zásade tu vidím pár grafických chýb napr. rozbitá hlavička (nesprávn zarovnanie názvu, the wallet is currently closed a change password natlačené na okraj. Ok budem slepý ku grafike.

    Vlezim teda do nastavení. Nájdem tu jednu neplatnú položku (screensaver keďže bol z KDE dávno vyhodený), pár nastavení a možnosť deaktivovať, ktorá nefunguje (vyhodí chybu vpravo dole). Ďalej sú tu neštandardné tlačidlá ok a použiť. Text je síce popisný, ale čo to je za ikonu?

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    14.6.2018 08:02 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Měla jsem za to že třeba Safari není externí program :) Každopádně, mně ten název zavádějící nepřijde. Peněženka zdaleka nemusí být jen pro peníze a stejně tak kwallet není jen pro hesla. Ukládat se tam můžou třeba i osobní údaje pro předvyplnění do webových formulářů.

    Ten screensaver je malinko zavádějící. Ikonky u OK? Že to bude chtít heslo. Je to tak u spousty nastavení KDE.

    Ono, přenastavovat třeba úložiště hesel bez ověření uživatele není zrovna dobrý nápad.
    mirec avatar 14.6.2018 08:56 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13

    Jaj tá ikona znamená, že vyžaduje heslo. Keď som teraz prepol na oxygen tak už to vidím (je tam ikona kľúča). Čo je na tej ikone na screenshote neviem rozoznať, je dosť možné, že breeze tam ikonu nemá a použila sa nejaká z iného prostredia.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    14.6.2018 10:00 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    No, v breeze je to prostě komixová bublina se zámečkem. Osobně breeze ikony fakt nemusím a používám Papirus, kde to je mnohem hezčí :)

    mirec avatar 14.6.2018 11:12 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13

    No to už sa dá aspoň rozoznať, ale stále nerešpektuje farby pre akcie (všetky ostatné tlačidlá majú čiernobiele ikony). Aj by som chcel mať rád KDE, ale v aktuálnom stave je všetko tak veľmi nekonzistentné.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    mirec avatar 14.6.2018 11:42 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Příloha:

    Ako nič v zlom, ale KDE nebudú distribúcie nikdy brať vážne keď nebudú trochu myslieť aj na začiatočníkov. Však v takom základnom dialógu ako nastavenia je dole 6 tlačidiel. Dialóg, v ktorom mi stačí tlačidlo OK (a v GNOME ani to).

    Najhoršie je na tom, že v celkom KDE nejde prakticky nikomu o užívateľov. Nedávno robili anketu (samozrejme medzi svojimi prispievateľmi, načo zisťovať čo by chceli potenciálny užívatelia). Výsledky sú v takomto peknom PDF. Zoberiem si jednu náhodnú stranu (na väčšine niečo vyteká alebo je zvolený nevhodný typ grafu). Na mojej strane vidím čiarový graf pre zobrazenie hodnotenia od 1 do 5 (čiarové grafy sa používajú napr. na časové rady, ale nie na nesúvisiace otázky), štvorčeky a trojuholníky pre odchylky???, hviezdička patrí ku ktorej hodnote? Divne umiestnenú legendu radšej prehliadnem.

    V KDE sa jednoducho ani len nezamýšľajú nad používateľom. Vidieť to vo všetkých častiach KDE, dokonca aj v komunikácii s používateľmi.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    14.6.2018 14:04 takyradějianonymně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Ty jak je už teď zřejmé jsi to KDE viděl jen z toho pomyslného rychlíku a proto, nevěda zoufale co už, tak se tu snižuješ k žel pomluvám.

    Ty přece potenciálním uživatelem KDE nejsi a nebudeš a že se ti KDE nelíbí tak máš na (dle mne velmi povrchně a předpojatě) svůj názor právo. Ale zjevně jsou uživatelé a také to nejen tobě zde napsali kteří, přes všechny mouchy a mušky minulé současné a budoucí, s tím KDE spokojení jsou. Protože ho používají.

    Vyčítat (ty vyčítáš) že KDE nedávno dělalo anketu u přispívatelů a dovozovat z toho že prý KDE nemyslí proto na začátečníky je směšné absurdní (a není to od tebe tady absurdita jediná a hraničící už se lží) protože prý nezjišťovali co by chtěli ti prý potenciální uživatelé. Jak to víš? A že se vývoj něčeho jako je KDE řídí dle právě tvého tvrzení jen onou anketou a tedy jen tou jednou? Jednou provždy? Sám sebe tady shazuješ.

    A kde bereš další chorobné nesmysly jako že KDE neberou distribuce vážně? Jsou distribuce které KDE vážně berou a dokonce na KDE důvodně (!) staví. No a potom jsou tu další distribuce které mají své jiné a i pochopitelně konkurenční zájmy a tyto zájmy jim proto velí na KDE nestavět: třeba takový Mint to KDE opouští zcela (nemá vývojáře protože nemá peníze?) a místo toho nabízí podporu vlastně jen stále otravně téhož, na GTK3 udělaného/předělaného Xfce, Mate a k tomu Cinnamon a který v tom GTK3 je od počátku ... a výsledkem může být, že ani jeden z těchto desktopů (jak půjde dál vývoj) nebude v podstatě dodělaný a proto bez různých nepříjemných chyb.
    14.6.2018 15:42 Pepan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Naprostý souhlas i když KDE Neon není vlastně distro je skvělý a pro mě mnohem lepší než GTK3. Jenom čekám až bude na sestaven na Bionic-u.
    mirec avatar 14.6.2018 18:17 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Ty přece potenciálním uživatelem KDE nejsi a nebudeš

    Som používateľom KDE aplikácie bez plasma desktopu.

    env|grep KDE
    KDE_FULL_SESSION=5
    XDG_CURRENT_DESKTOP=KDE
    že se ti KDE nelíbí tak máš na (dle mne velmi povrchně a předpojatě) svůj názor právo

    To, že kritizujem čo je nesprávne nie je predpojatosť ani neznamená, že sa mi nepáči. Mohol by som vyzdvihnúť čo všetko je v KDE dobre a tých vecí je tam dosť, lenže tie dobré veci zabije kopec malých drobností ktoré by šli ľahko opraviť. Kvôli tým pár veciam si distribútori len tak ľahko nedovolia dať KDE ako východzie prostredie, čo mňa osobne mrzí.

    Ale zjevně jsou uživatelé a také to nejen tobě zde napsali kteří, přes všechny mouchy a mušky minulé současné a budoucí, s tím KDE spokojení jsou.

    To, že niečo má svoje muchy znamená, že sa nemajú opravovať?

    Vyčítat (ty vyčítáš) že KDE nedávno dělalo anketu u přispívatelů a dovozovat z toho že prý KDE nemyslí proto na začátečníky je směšné absurdní

    Väčšiu váhu som venoval forme prezentácie než obsahu. Obsah typu nuž spýtali sme sa vývojárov a pár dlhodobých užívateľov a tieto dáta sme z toho vyzbierali. V bývalej firme som KDE nasadzoval a reálne som pozeral aké problémy s nim majú užívatelia, ktorí KDE nikdy predtým nevideli. Je rozdiel, či zbierate dáta od užívateľov ktorí dobrovoľne niečo vyplnia v ankete, sú dlhodobými užívateľmi oproti tomu, či reálne pozorujete, čo robia začiatočníci a z čoho sú zmätení. Ja tiež nemám problém ovládať KDE aplikácie, viem čo kde je, už si pamätám čo znamená ktorý symbol, ale ja nie som reprezentatívna vzorka. V súčasnej firme reálne analyzujeme s čím majú používatelia problém a snažíme sa ho riešiť, máme dlhé porady o tom ako pracovať hoc aj s tuposťou používateľov.

    Čo sa týka prezentácie, obsah zaujímavý, ale forma úplne uletená. Čiarové grafy namiesto štatistických, odchýkla pomocou symbolov trojuholník/štvorec, väčšia odchýkla pomocou hviezdičky, ktorá je medzi 2 bodmi. Tie grafy sú nepochybne unikátne (aspoň v štatistike), ale to, že sú unikátne neznamená, že sú užitočné.

    A kde bereš další chorobné nesmysly jako že KDE neberou distribuce vážně?

    Zoberiem štatistiky linuxcounter (ak máte presnejšie sem s nimi) a defaultné prostredie:

    • Ubuntu - GNOME
    • Debian (zrejme je tam veľa serverov, takže nemusí byť žiadne) - GNOME
    • Fedora - GNOME

    Z prvých 3 distribúcii je to 3x GNOME, väčšina ďalších distribúcií má zanedbateľné počty používateľov.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    mirec avatar 14.6.2018 18:39 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13

    *Som používateľom KDE aplikácií

    Keď sa ponáhľam píšem príšerne.

    Ešte by som bol rád keby pri pokračovaní diskusie namiesto ad hominem používali normálne argumenty.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    14.6.2018 20:25 takyradějianonymně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Normální argumenty jsou přece a jak jsi se právě přiznal cizí přece tady právě tobě! Píšeš zde totiž nehorázné pomluvy a hraničící místy i se lží. Tady téma je viditelně o KDE5 a tedy navíc o poslední Plasma na kterou se máme těšit, kdežto ty píšeš o "nějakých" KDE aplikacích a to je přece rozdíl jako hrušky a švestky!

    Já také a dlouho pod Xfce, které je (knihovnami) původně GTK2 a nyní má být GTK3, provozoval KDE (knihovny Qt) aplikace Doplhin, Gwenview, DigiKam a ShowFoto a také velmi záleželo/záleží na tom, jestli jsou to generačně programy právě z ještě KDE4 nebo už nového KDE5 ... a to je ta Plasma. Odkazovat se navíc na viditelně kusé a především dávno minulé zkušenosti (už 1 rok je tady někdy dávnověk) je mimo mísu už zcela. Dokladem toho budiž tvé pochybné vstupy sem. Pochybné proto, že ty zkušenost s posledními KDE Plasma ty nemáš a já to na tobě poznal velmi rychle.

    Snůška pomluv, kterou zde ty se snažíš prezentovat a důvod asi víš jen ty sám, nemá proto s diskuzí a tím navíc s jejím pokračováním nic společného.
    mirec avatar 14.6.2018 20:31 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13

    ?

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    15.6.2018 08:09 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Jen troll, asi na něj nereagovat.

    V dobách KDE3 bylo mé hlavní prostředí, pak jsem přešel na Ubuntu a zvykl si na Gnome. Občas teď také KDE zkusím, ale často narazím na věci, které nefungují. Nedávno jsem se snažil konfigurovat panel a ono to 3x padlo :-(. Také mi vadí ten plochý vzhled, špatně se mi v něm orientuje. Tuna všech možných voleb, než se dostanu na konec, zapomenu, co bylo na začátku :-).

    Gnome mi zatím docela vyhovuje. Sice mi vadí děsné plýtvání místem na monitoru, ale s tím asi nic neudělám. Teda mohu si upravit vzhled editací CSS, ale do toho se mi moc nechce. Používám rozšíření Pixel saver, docela pomáhá. Více by se mi ale hodila možnost, mít horní panel na obou monitorech. Mám notebook, nad ním externí display a notebook panel nahoře nemá :-(.

    Kvůli Gnome vážně přemýšlím nad přechodem na Fedoru. Po 11 letech s Ubuntu to bude skok, ale asi je lepší používat věci přímo od zdroje.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    15.6.2018 09:43 takyradějianonymně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Ty jsi potom zjevně také tady troll a na kterého reagovat naopak záhodno je:

    - rozdíl mezi KDE3 a posledními už doladěnými verzemi KDE5 je dnes generačně propastný a ve prospěch KDE5,

    - pojmy "občas" a "často" ve tvém podání jsou natolik neurčité, že totéž mohu já směle psát obecně o jakémkoli dalším konkurenčním desktopu protože i já občas a někdy ale i často zvědavě mnohé zkouším, no a ony "věci" tam také jinde "někdy" nefungují, no panel v KDE5 jsem konfiguroval už mnohokrát a 3x mně, zcela jistě, to nepadlo :-),

    - sousloví "plochý vzhled" je subjektivní hodnocení a na které máš jistě právo, ovšem už se potom špatně orientuješ v logice dalších tvých podivných tvrzení, to když vyčítáš hned druhým dechem potom KDE5 právě ono bohaté množství možností tj. jak si to KDE5 upravit vzhledově dle přání čistě svého. Tedy aby ploché nebylo. Pokud máš dostatek trpělivosti a času a ... také odvahy :-)

    - přitom ovládací centrum pro KDE5 a jako takové doznalo výrazně větší přehlednosti a i právě pro vůbec začínajícího uživatele, mj. tady někde jsem si já poprvé uvědomil (a po seznámení a tedy nabytých zkušenostech) že pokud mně hardwarově počítač postačí tak já KDE5 v hodnocení dnes upřednostním před také hodně přehledným Xfce, tady rozdíly desktopů a plynoucí z použitých knihoven Qt a GTKx dávám stranou,

    - ano jsou rozdíly plynoucí s použitím knihoven Qt a GTKx a právě u spouštěných aplikací z té nebo oné rodiny tj. jak byly ony aplikace napsány, to sebou nese mnohé komplikace (obecně a ve všech desktopech) jak právě se pokusit ujednotit výsledný vzhled na obrazovce PC, přitom ano právě KDE5 a na rozdíl od jinde dává slušné možnosti jak se tomu ujednocení/doladění a opět vhodným nastavením v ovládacím centru přiblížit, to pokud nevyhovuje standardní nastavení.

    *** Podtrženo sečteno: dosavadní výkřiky zde trollů začínají a končí u povrchního jen vzhledu KDE5 tj. tak jak se s ním mohou oni setkat skrze standardní nastavení od autorů a v konečných úpravách od správců distribuce, přitom to že mají potom velmi bohaté možnosti následných individuálních úprav jim ale a zjevně účelově tedy nelogicky vadí,

    přitom hodnocení vzhledu desktopu je jistě významné a také i když troll jen použije jinde zveřejněný obrázek a nikoli vlastní zkušenost, ale dle mne nikoli to dnes hlavní. Pro KDE5 totiž hovoří a jako dále velký plus silné vývojářské zázemí i do budoucna, no a v roztříštěném světě Linuxu a kdy za svobodu se platí také někdy žel i silnou anarchií tak právě to KDE5 dává dobrou šanci na nějaké to přijatelné ujednocení alespoň rámce, tedy je tu šance pro systémový přístup, který je a bude nezbytný pro úspěšné pokračování dál tj. kam se hne další vývoj ... a my dnes ještě nevíme ani pořádně kam :-)
    14.6.2018 08:56 takyradějianonymně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Souhlasím. Mně také ten název zavádějící nepřijde. Naopak je trefný! Peněženka mně asociuje cosi důvěrně blízkého, je obalem na "cosi" obvykle "nějak" cenného a hotové peníze to dnes už jen a pouze nejsou, jsou tam v ní také nejen ony platební a další karty ale i také osobní doklady jako občanka, řidičák, zelená karta atd. atp. no a někdo si tam schová (i když se to ve vztahu k tam třeba uložené platební kartě nemá!) nějaké to heslo.

    A co se týče náhledu na obrazovku výše, opravdu nevím co a odkud je ten jakoby dokládaný paskvil a co se týče použité slovenštiny v kombinaci s angličtinou, u mne je český překlad kompletní (a myslím dostatečně výstižný a to navíc mám KDE5 až dodatečně počeštěné v ROSA Linux, ikony mám ty které upravil a rozšířil a nabídl správce distribuce ... a především fonty mám nastavené s vyhlazováním atd. atp. a už to tady musím dát tučně tedy zvýrazněně :-)
    Grunt avatar 14.6.2018 09:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.13
    Hele jestli se ti nelíbí, můžeš ještě zkusit GNOME :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.