V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.
Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.
Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Server H-Online.com zveřejnil článek Roberta Seetzena, který původně vyšel v časopise c't Digital Photography. Autor se věnuje v Linuxu dostupným nástrojům pro různé činnosti od stáhnutí fotografií do počítače po jejich finální zveřejnění (ať už se jedná o tisk nebo zobrazení na displeji). V článku jsou popsány a porovnány Bibble Pro, digiKam, Picasa, LightZone a RawTherapee. Zmíněny jsou také menší nástroje Rapid Photo Downloader, Geeqie a Geotag.
Tiskni
Sdílej:
Vzhled a ovládání naprosto odlišné od zbytku (desktopového) prostředí, intuitivnost veškerá žádná (částečně za to asi může mizerná lokalizace, pokud to v originále není stejně špatné). Měl bych i konkrétní připomínky, ale před pár týdny jsem to po několika pokusech o používání vyhodil a vrátil se k ufrawu (rawtherapee se ještě celkem dá, rawstudio mi přišlo příšerné, ale jinak). Vyřešit? Nejlépe zahodit a napsat znovu.
Ať si vývojář dělá dle libosti. Jenom bych si z hlediska použitelnosti takový paskvil nedovolil propagovat. Schválně jsem si teda teď hodil verzi 0.8 se stabilního PPA v Ubuntu 10.04.
Nerespektuje systémové nastavení vzhledu (GTK aplikací) a nepoužívá normální nabídky, lišty apod. Takže prvky GUI jsou nekontrastní, špatně se od sebe odlišují (zvláště při sníženém podsvícení displeje) atd.
Navíc po kliknutí (mimo celoobrazovkový režim) se (bezdůvodně) přesouvá okno.
asi jo, D300 je takový křáp který nemá scénické režimy, ani full automat. Taky musím zcela neergonomicky mačkat spoušť a co hůře, měnit objektivy ručně.Tyjo, D300 jsem mel v ruce hned pote, co vyslo, od te doby i pozdejsi modely a i kdyz je ten displej skvelej, stejne bych se neodvazil na nej spolehat co do kontroly zaostreni na spravne misto. Asi su prilis zvyklej na kontrolu v klidu na monitoru.![]()
tak nech netbook doma a vezmi si více karet.Jo to neni problem, taham s sebou dve sady karet (CFka master a SD pro backup, simultanni zapis), ale nez to tridit v terenu a kodrcat se s notasem, to radsi doma v klidu
Jak jsem psal, něco takového používat odmítám. Kdyby ta funkcionalita byla kdovíjak zajímavá, pokusím se ji portovat do nějaké použitelnější aplikace nebo si udělám fork, protože se můžu vykašlat na něco jako:
Typickou ukázkou je trvání na statickém pohledu "filmových rolí": dt ignoruje změny v adresářích - přidaných/smazaných fotek si nevšimne. Též nelze procházet adresářovou strukturu. (Na toto se v mailing listu neptejte, odpovědi bývají poněkud podrážděné.)
To GUI je naprosto nepoužitelné. Zlatý ufraw.A GUI například LR ti nepoužitelné nepřijde? Stačí pochopit, jakým stylem se v programu pracuje, a GUI se stane velmi použitelným. Jediné, co mi tam chybí, je podpora pro raw Foveonu, takže to řeším tím, že do něj cpu 16bitový TIFF. Ale když vezmu třeba Nikon a jeho NEF, tak rozdíl mezi vyvoláním v ufraw a DT je propastný. Jak co se pohodlnosti a rychlosti týče, tak co se výsledku týče. Dostat z NEF pěkný výsledek přes ufraw je docela porod. Z DT vyleze většinou bez dalších úprav rovnou přepychová fotka…