abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    17.3. 16:11 | Komunita

    Geolokační služba Mozilla Location Service, kterou používá množství svobodného softwaru (často přes Geoclue), letos skončí. Data budou dostupná pouze do 10. dubna 2024, API klíče třetích stran budou odstraněny 12. června. Příčinou je údajné porušení patentů firmy Skyhook v roce 2019, následná dohoda omezila rozvoj MLS.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    15.3. 23:33 | Nová verze

    O víkendu probíhá v Praze na Karlově náměstí 13 konference Installfest 2024. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (24%)
    Celkem 305 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Linux v elektromobilech Tesla

    Na autosalonu NAIAS v Detroitu je k vidění také elektromobil Tesla Model X. Nejenom příznivce informačních technologií jistě zaujme, stejně jako u Modelu S, 17 palcový dotykový displej nacházející se v horní části středové konzoli (video). Příznivce Linuxu potěší, že v elektromobilech běžící informační a zábavní systém je postaven na Linuxu.

    21.1.2013 08:14 | Ladislav Hagara | Nasazení Linuxu


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.1.2013 08:42 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Teda, ten tác tam na tý přístrojovce působí jak pěst na oko. Mimochodem, jsem zvědavej, jestli je z bezpečnostního skla, co nyvtváří nebezpečný střepiny. I když, střípky při bouračce i tak nejsou nic příjemnýho, i když jsou z toho typu skla co kostičkuje.
    Marián Kyral avatar 21.1.2013 14:03 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Jako tablet dobrý, ale tak nějak si nedokáži představit, že si budu chtít za za jízdy upravit teplotu nebo přepnout stanici na rádiu. Bez hmatových vjemů je nemyslitelné, že bych to udělal poslepu. Pravděpodobně tam asi bude možnost hlasového ovládání, ale to zatím není ono.

    Navíc už vidím, jak děti budou chtít půjčit ten "tablet" na hraní :-D
    Josef Kufner avatar 21.1.2013 15:13 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Což o hmatové vjemy... jen si představ, jak auto drncá a mačkáš všechno kolem toho správného tlačítka.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.1.2013 15:39 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Jo, to je sakra pravda. Dokonce bych řekl, že je to docela průser z hlediska bezpečnosti provozu.
    mikirc avatar 21.1.2013 11:36 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    me se libi, ze do elektromobilu cpou co nejvice elektro vychytavek aby samotna palubka s pristrojovkou mela vetsi odber nez samotne auto. A ke spalovacimu motoru daji malinky displej aby zbytecne nezatezovali alternator.
    Byl jednou jeden...
    Ravensun avatar 21.1.2013 12:04 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    +1

    Také už mě to kdysi napadlo.

    Člověk by čekal, že to bude indikovat jen stav baterie a né že to bude pouštět hudbu a navigovat cestou do práce :).
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    21.1.2013 12:19 Vikthor | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Opravdu si myslíte, že těch pár desítek wattů odběru bude mít nějaký zásadní vliv na dojezd? Vždyť jsou to jen promile výkonu hlavního pohonu. Navíc mikirc by se měl podívat na informační zábavní systémy v luxusnějších autech(se spalovacím motorem), protože to je segment na který Tesla míří. Tam už se objevují třeba i displeje integrované do obou opěradel předních sedadel a nejsou malé...
    Ravensun avatar 21.1.2013 12:29 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Každý Watt se počítá :) (aspoň u mne)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    21.1.2013 12:42 Ladislav Hagara | skóre: 102 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Aktualizací softwaru (verze 4.0, Vehicle Sleep) se prodloužil dojezd o 8 mil (13 km).
    21.1.2013 13:12 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Ano, ale vynakládat příliž velké úsilí k úspoře *každého* watu je plýtváním zdroji.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    Josef Kufner avatar 21.1.2013 13:44 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    No, taky jsem si to říkal, ale ono když by tam bylo zvlášť rádio, zvlášť řízení klimatizace, zvlášť navigace,... tak by to nakonec mohlo být ještě horší. Vem si, kolik obyčejný tablet žere a kolik toho zvládne. Displej by mohl být o pár centimetrů nižší, ale to už neudělá moc veliký rozdíl.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.1.2013 18:39 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Ono je to spíš tak, že bohatci mají nato dost peněz a mít to, co jiný z klubu je přece chic, ne? Přece ta elektickoelektononická vozidla nebudou kupovat poslíčci a drobní obchodníčci, že...natož tučňákova rodinka... My si počkáme až na infrastrukturu...kterou pomůžeme vydupat navzdory ropákům...
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    Jendа avatar 23.1.2013 18:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Mohl bys nadhodit, jak by taková infrastruktura mohla vypadat? Například kde vezmeš dalších 10 GWh elektřiny denně (1 litr benzínu ~ 5 kWh).
    little.owl avatar 23.1.2013 18:57 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Mozna bych to prepocital na nasobky Temelina (5x), navic ekvivalentni spotreba CR by byla spise vyssi.
    A former Red Hat freeloader.
    Jendа avatar 23.1.2013 19:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    To není 5x, ale 0,5x (CONFIG_MIPS_FPU_EMU=y :-D). I tak se mi ale zdá stavba další jaderky neprůchodná.
    little.owl avatar 23.1.2013 20:59 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Vase cisla jsem ignoroval. Ale at pocitam jak pocitam, tak mi to nesedi. CR spotrebuje asi 8e9L paliva rocne (cca 800L na hlavu), rekneme ze prumerna spotreba vozu je 6L/100km. Elektromobil potrebuje na vstupu cca 25kWh/100km. Temelin vyroby cca 12TWh rocne. Takze ty odhady o cca 5 Temelinech pro CR s ohledem na hrubou vyuzitelnost nejsou od veci.
    A former Red Hat freeloader.
    Jendа avatar 23.1.2013 21:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    CR spotrebuje asi 8e9L paliva rocne (cca 800L na hlavu)
    No jo, jenže já jsem to hrubě odhadoval pro elektrické osobáky. Ale i tak jsem zjevně podstřelil.
    gtz avatar 23.1.2013 21:23 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    na vstupu cca 25kWh/100km
    Myslíte tím to, aby se elektromobil nabil?

    Např. Opel Ampera si z elektrické sítě během pěti hodin odebírá cca 12,2 kWh (kapacita akumulátorů činí 16 kWh), doplním jen, že je to hybrid a na plné nabití ujede cca 36 km.

    Možná bych číslo 25 kWh změnil na číslo cca 30/35. Např. Ampera udává dojezd cca 40-80 dle plného nabití a dle využívání rekuperace, ale čísla jsou spíše někde k 50/55 km/16 kWh.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 23.1.2013 20:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Elektromobily budou stále dražší než normální auta, jsou určeny převážně pro lidi co smýšlí ekologicky a mají velkou peněženku. Nic pro normální lidi.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    21.1.2013 15:03 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Model X is designed from the ground up to blend the best of an SUV with the benefits of a minivan, as only an electric car can. It is an automobile above category, built around the driver—and six of her friends.

    Hmm…

    21.1.2013 18:38 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Taky mě to zaujalo
    21.1.2013 23:34 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    she (a sklonovane formy jako her, atp) se v anglictine pouziva jako |neutralni" zajmeno, pro cloveka neurceneho pohlavi.

    hadam, ze protoze v she (ona) se vyskytuje i podretezec he (on).
    pavlix avatar 22.1.2013 00:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    hadam, ze protoze v she (ona) se vyskytuje i podretezec he (on).
    Hádám, že toto tím důvodem rozhodně není.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    mess avatar 22.1.2013 00:41 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Ono pro věci/zvířata/cokoliv neurčeného pohlaví se opravdu používá běžně označení he/she, ale nám v angličtině říkali, že se to vybírá podle toho, jaké tomu chce mluvčí dát citové zabarvení. Pokud to má být něco velkého, hrubého, případně ošklivého, použije he. Pokud je naopak účelem popsat věc krásnou, roztomilou, drobnou nebo podobně, použje she. V daném kontextu by to dávalo smysl.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    little.owl avatar 22.1.2013 18:02 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Drive se spise pouzivalo his/him/etc. Ted se kouka na kontext, genderovou vyvazenost, osobu autora ci cilovou skupinu. Treba je to auto designovano prevazne pro zenske :-).
    A former Red Hat freeloader.
    Conscript89 avatar 22.1.2013 08:21 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    No, co ja se ucil, tak jako neutralni se taky pouziva "they".
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    little.owl avatar 22.1.2013 17:59 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Plno lidi to povazuje za nespisovne a tak preferuji "him or her", "his or her" etc.
    A former Red Hat freeloader.
    23.1.2013 20:08 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Nespisovné? Nám bylo „jednotné they“ prezentováno v rámci akademické angličtiny. :c)
    Kryptoměny a bločenka.
    24.1.2013 09:40 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Není to nespisovné, spíše nezvyklé. Stejně jako dříve bylo nezvyklé jednotné you.

    Ty chyby v patičce jsou schválně?
    little.owl avatar 24.1.2013 11:08 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Není to nespisovné, spíše nezvyklé.
    Mozna. Kazdopadne me to dosti rodilych anglickych mluvci opravovalo.
    Ty chyby v patičce jsou schválně?
    Rceni, ktere se takhle pise.
    A former Red Hat freeloader.
    Jendа avatar 21.1.2013 16:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Představil jsem si elektromobil Tesla Slušovice :).
    Jendа avatar 21.1.2013 16:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Uh, tak Tesla neměla pobočku ve Slušovicích, tam byl agrokombinát.
    Dreit avatar 21.1.2013 18:59 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla

    Ve Slušovicích bylo JZD s jejich TNS http://cs.wikipedia.org/wiki/JZD_Slu%C5%A1ovice

    Nope
    21.1.2013 19:30 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Jedno TNSko (přesný typ si nepamatuju, podle fotky tipuju na TNS HC-8) je k vidění v centrále Alzy v Holešovicích. Mají ho tam ve vitríně ve výdejní místnosti, zrovna dneska jsem na něj koukal... :-)
    gtz avatar 22.1.2013 21:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Tehdy když TNS se začalo zde prodávat tak ceny byly celkem přijatelné. No disky byly již o něco výše, tehdy nebylo problém za jedno PC utratit někde kolem 250 000,- Když jsi použil 150MB disk tak se cena šplhala do nad-oblačných výšin.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    21.1.2013 20:38 nicco | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Windows CE
    Bol som presvedceny, ze je tam Windows CE, tak ako vo vacsine aut, aj napr v Nissane Leaf. Inak zkladatel Tesly Motors je "ITckar" - naprogramoval s bratom system pre Altavistu, ale hlavne zbohatol na predaji PayPal-u eBay-u.
    22.1.2013 02:46 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Moc nechápu, k čemu je ten displej dobrý. Odvádění pozornosti? Kdyby se raději soustředili na přehlednost a vůbec použitelnost toho, co na té palubovce být musí.

    Víc mě potěšilo, že nové subaru má u rádia USB na mass storage a Bluetooth; a hlavně už to rádio oproti době před deseti lety má slušný zvuk, který nepřehluší ani D1 ve stovce.
    22.1.2013 02:47 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Tu poslední větu jsem nenapsal moc šťastně, ale snad si to laskavý čtenář vyloží, jak jsem to zamýšlel.
    22.1.2013 08:05 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    A už si to po vypnutí motoru pamatuje, kde to na té USB flashce skončilo s přehráváním? Mně nějaký ten originální Subaru media kit montovaný za těžké prachy předloni na jaře pokaždé začal po nastartování hrát od první skladby, což v případě, že jsem na flashce měl několik desítek skladeb, moc nepotěšilo. Nakonec jsem to vyřešil koupí ojetého iPoda Classic, se kterým to umí spolupracovat a pozici v playlistu si to u něj pamatuje.
    22.1.2013 11:34 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    To si nevybavuju, stejně se většinou přehrává z telefonu připojeného audio šlauchem (autorádio je jen jako zesilovač).
    22.1.2013 12:34 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Aha, ovšem audiošlauch je tam už v základu, zatímco to USB bylo, když jsem kupoval svoje Lego, jen za dost mastný příplatek. Proto mě docela naprdlo, když jsem si to nechal namontovat a k mému překvapení stačilo zastavit na benzince a začalo to celou flashku přehrávat od začátku znova. Psali o tom i v manuálu, bohužel jsem si toho nevšiml včas.

    Tak jsem si říkal, jestli to už nemají použitelnější. Ale co jsem koukal na jejich web, tak je to asi pořád stejná čínská krabička za japonskou cenu... :-(
    23.1.2013 18:42 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    No, já raději stará autorádia, která na rozdíl od toho nového zázraku drží a drží a hrají a hrají - u mne už třináctý rok v mé Alfě.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    22.1.2013 17:02 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    > Příznivce Linuxu potěší, že v elektromobilech běžící informační a zábavní systém je postaven na Linuxu.

    a co když ne?
    23.1.2013 18:44 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    Proč by to nepotěšilo? Já raději alianci pro linux v autech než alianci proti vrácení peněz za vrácení Windows při koupi nového PC.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    24.1.2013 10:04 Ladislav Hagara | skóre: 102 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    ... při koupi nového auta. :-)
    23.1.2013 08:28 walkeer_CZ
    Rozbalit Rozbalit vše Jde o updatovatelnost
    V jednom z testovacich video modelu S se rika, ze v celem aute jsou jen asi 3 tlacitka, vse ostatni se ovlada pred ten display. Dusledky jsou jasne: temer veskere upravy jsou resit pres SW, coz je proste genialni. Auto ma samozrejme pripojeni pred 3G/4G na internet a samo si stahuje updaty. V normalnim aute, kde je vse napevno zapojene, to je nemyslitelne. Tak to vypada, kdyz ajtak udela auto :)
    23.1.2013 10:13 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jde o updatovatelnost
    Auto, kde sa vsetko musi ovladat cez jeden dotykovy displej a kde sa SW meni sam od seba, to je hotova nocna mora.
    Ravensun avatar 23.1.2013 13:44 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jde o updatovatelnost
    Já když zapnu na své N900 3G, tak se mi výdrž z pár dnů změní na pár hodin :)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    24.1.2013 19:42 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jde o updatovatelnost
    Nevím, jak může někdo příčetný považovat takovou věc za pozitivum.

    Tři tlačítka a ten display k tomu? To jako budu stahovat okýnko ťukáním do displeje? Jak už tu někdo zmínil, je to pakárna, v autě by ovladače měly mít hmatovou odezvu..

    Automatické stahování updatů v autě? U map dobrá, ale jinak? Není to spíš tak, že odněkud někdo může řídit to auto místo řidiče? Dobrá, možná takový velký bratr to nebude (i když věřím že něco takového jako sledování kdo kam jezdí a zjištění kde auto je musí být hračka). Na druhou stranu, to si nějaký magor někde po roce vymyslí, že se bude ovladač na stahování okýnka nebo klimatizace nacházet na druhé straně displeje?

    A jako malý bonus - co když update selže, to se auto prostě v prostřed silnice zastaví? Nebo začne nekontrolovatelně uvnitř stoupat či klesat teplota? Co je to za pakárnu? Neměly by takové věci být spolehlivé a solidní?

    Mno, zas je fakt, že tohle je elektromobil, který stejně nebude mít životnost víc jak pár let (pokud nemění baterie na základě záruky). Jako pracovní vozidlo naprosto nepoužitelné, asi něco jako byly mezi telefony první Freerunnery..
    24.1.2013 08:59 Aas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v elektromobilech Tesla
    I tought I might share this link about linux in Model S.
  • http://www.torquenews.com/1079/tesla-model-s-relies-linux
  • Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.