abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Navštivte Abc obchůdek se samolepkami a přívěsky!
Rozšířené hledání
×
dnes 06:11 | Komerce
Rozrůstající se softwarová společnost v Plzni zabývající se telematikou hledá schopné vývojáře a nadšence se zájmem o OS Linux. Uplatnění zde najdou především vývojáři C++ se znalostí OS Linuxu, dále programátoři v jazyku Java nebo vývojáři se zkušenostmi s Oracle DB a Oracle ADF. Více informací o společnosti. … více »
Reklama | Komentářů: 0
24.5. 22:45 | IT novinky
NASA, která společně s Rackspace stála u zrodu projektu OpenStack, se již nadále nebude podílet na dalším vývoji této "infrastructure-as-a-service" platformy. V NASA totiž došli k závěru, že vzhledem k podpoře OpenStacku ze strany společností jako Red Hat, AT&T a HP lze jejich práci považovat za dokončenou. Posléze se NASA plánuje stáhnout i z vývoje další platformy pro cloud computing jménem Nebula.
Migilenik | Komentářů: 0
24.5. 22:45 | Upozornění
Blíží se svátek IPv6 a s ním i konference IPv6 Day. Na návštěvníky této akce čeká nejen bohatý program, ale také jedna speciální nabídka – v průběhu setkání bude možné získat se slevou 66 procent třetí vydání knihy IPv6 vysokoškolského pedagoga a publicisty Pavla Satrapy, tedy za 105 korun. … více »
Vilem Sladek | Komentářů: 6
24.5. 16:14 | Pozvánky

Přijďte si zasprintovat na Djangu, jiném Python open-source projektu, nebo jen potkat ostatní vývojáře!

… více »
Whit | Komentářů: 0
24.5. 10:20 | Nová verze
Na zrcadlech a torrentech jsou již k dispozici ISO obrazy distribuce Mageia 2. Poznámky k vydání čtěte zde.
Liborek | Komentářů: 15
23.5. 13:47 | Pozvánky

Letos v říjnu se v Praze uskuteční hned několik konferencí. Odehraje se zde nově vzniklá konference LinuxDays. K ní se přidá čtvrtý ročník openSUSE Conference, dvanáctý ročník SUSE Labs conference a aby to nebylo málo, přidá se i první ročník Gentoo miniconf. A to vše ve stejné dny a na stejném místě.

… více »
Miška | Komentářů: 7
23.5. 13:27 | Zajímavý projekt
Printerd je název nového projektu tiskového démona, který bude využívat PolicyKit a D-Bus. Projekt je zatím na úplném začátku, takže nejde o nic vhodného k produkčnímu nasazení. Mimo jiné aktuálně akceptuje jako vstup jen PDF dokumenty.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 67
23.5. 13:25 | Zajímavý software
Tři vývojáři ze společnosti Engine Yard přecházejí po dohodě mezi firmami do Red Hatu. Jde o vývojáře zabývající se rozvojem projektu JRuby. To ukazuje, že Red Hat má zájem o podporu alternativních jazyků nad OpenJDK.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 1
23.5. 13:20 | Zajímavý software
Fedora přejde na knihovnu libusbx, což je fork původní knihovny libusb. Důvodem pro fork byl zjevný nedostatek času nebo zájmu ze strany správce projektu. libusbx už teď nabízí užitečné funkce navrch.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 5
23.5. 10:29 | Nová verze
Vyšlo LLVM 3.1. Vylepšení se dotýkají podpory C++ 11 nebo architektur ARM a MIPS. Dále se můžete těšit z Python bindings nebo nástroje AddressSanitizer pro detekci chyb při práci s pamětí.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
 (9%)
 (32%)
 (1%)
 (58%)
Celkem 284 hlasů
 Komentářů: 34, poslední dnes 17:22
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Mark Shuttleworth v rozsáhlém e-mailu do konference debian-project navrhl hlubší spolupráci Debianu a Ubuntu na synchronizaci vydávání nových verzí distribucí. Účelem je nabízet v distrech stejné verze programů a usnadnit tak tvůrcům aplikací správu svých projektů. Dlouhodobým cílem je sjednocení verzí i s dalšími (i nedebianovskými) distribucemi. Vizte On cadence and collaboration.

    6.8.2009 11:11 | Robert Krátký | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.8.2009 12:34 RapMan | skóre: 13 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    Vyborne, jen tak dal. Doporucuji precist cele.
    8.8.2009 07:50 martin knocik | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Zase dalšie úžasne predpovede MArka Shuttlewortha. Som zvedavý čo to vobec dotiahnu do konca. Lebo mám osobne pocit že sa snažia robiť tymito vyhláseniami len reklamu na to ich nepodarené Ubuntu.

    Ravensun avatar 12.8.2009 21:50 Ravensun | skóre: 4 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    že by se ozval zase nějak Wokeňák nebo "spokojený" uživatel opensuse? :D

    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    6.8.2009 13:00 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Myšlienka to je istotne zaujímavá, ale imho brutálne nereálna :)

    Aká by boli výhoda:

    * menej práce s aplikovaním patchov do starých verzií (v podstate sa týka RH, Novell, zhruba Debian stable, občas niečo v Ubuntu LTS)

    * jednoduchší prechod medzi distribúciami (?)

    Nevýhoda:

    * upstream by udržiaval a opravoval chyby nie v X verziách, ale v Y ( X < Y). Realita je taká, že veľký program má stable/testing/CVS (X=3) a malý má release/CVS (X=2). Takže vývojárovi to prácu neušetrí, len ľuďom, ktorí to balíčkujú. Upstreamu logicky stačí, že to vyrieši nová verzia

    Kto by získal najviac ?

    Distribúcia, ktorá chce predávať komerčnú podporu (tj. nie Debian), nemá v sektore kde sa dá predávať podpora rozumný podiel (tj. nie RH, nie Novell) a nemá dosť zamestnancov, aby dokázala udržiavať nejakú verziu distribúcie dosť dlho (LTS sú prevažne len security update - chyby typu s iSCSI padne počítač pri reštarte sa neriešia).

    6.8.2009 13:01 aR | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Souhlas, jsem pro širokou spolupráci a nejen na termínech vydání.

    6.8.2009 13:07 Good_one
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    V poslední době ten pán plantá stále větší nesmysly... :-)

    6.8.2009 13:21 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    Četl jsi to vůbec?
    6.8.2009 13:45 Good_one
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Ano a souhlasím s tímto.

    vain avatar 6.8.2009 14:16 vain | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Naopak si myslím, že to má v hlavě v pořádku víc než mnoho lidí ne jen tady...

    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    6.8.2009 13:20 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    No nemá to lehký, ten Marek :-(
    6.8.2009 13:34 psonek | skóre: 19 | blog: psonek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Ja se mu divim, ze se na to jeste nevykaslal. Kdyz si ctu ty odpovedi, tak nevim jestli jsou ti lidi normalni... Delaji debian a zvolili si svobodnou licenci a ted se citi, ze jim nekde hrozne ublizil, kdyz na tom zalozil svoji distribuci. Nastesti podle me lidi co za neco stoji do tehle diskusi nepisou.

    thingie avatar 7.8.2009 02:07 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    On je ten kdo si bere a zpátky nevrací takřka nic. Což je vlastně naprosto jedno, protože to Debian, upstream ani nikoho jiného vlastně nic nestojí, a nějaké přínosy by se ve výsledku možná taky někdy našly. Samozřejmě, dokud nepřijde a nezačně, jako v tomhle případě, chtít, aby za něj někdo udělal ještě víc jeho práce -- aniž by nabídl cokoliv jiného, než obecné žvásty o dobru free software, či co (blabla). Jako jo, takhle Ubuntu funguje, ale proč by někdo měl skákat podle toho jak oni pískají?
    Růžové lži.
    7.8.2009 08:12 Good_one
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Bohužel, tohle průměrnému Blbuntu uživateli nevysvětlíte.

    7.8.2009 12:50 Blbunta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Me by zajimalo, proc ma kazdej trouba potrebu navazet se do Ubuntu a jeho uzivatelu. Ja treba pouzivam Linux primarne uz vic nez 10 let, troufam si tvrdit ze ten system znam velice dobre (ostatne je to zdroj mych prijmu) a i tak pouzivam Ubuntu. Chapu, ze to automaticky znamena mit mensi prirozeni nez kdybych pouzival Slakcware (nebo co ja vim co je ted in) a basnil tu o blbuntech, ale smirim se s tim :-P

    Ravensun avatar 12.8.2009 21:57 Ravensun | skóre: 4 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Promiňte ale že to nic nepřinese debianu, s tím nesouhlasím. Dyť Ubuntu je velmi oblíbené a jako jedno z mnoha používá správu debian balíků. Tudíž uživatelé jsou vpodstatě připraveni používat tento balíčkovací systém a mohou pokud se jim zdá Ubuntu "nestabilní" snadno přejít na Debian distribuci a tím vpodstatě nemyslím jen balíčkovací systém ale i průběh instalace (pokud teda neinstalujete z nabootovaného LiveCD) nebudou mít tolik problémů. Myslím, že když už se navážet, tak i do jiných distribucí by bylo záhodno, pokud bráníte Debian linux a vývojáře, protože si myslím, že Debian je matkou distribucí a spousta dister vznikla právě z Debianu....

    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    the.max avatar 7.8.2009 11:45 the.max | skóre: 43 | blog: Davidovo smetiště | Bílina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    Moje rec, proto s bububuntu nechci mit nic spolecneho.
    ilegalniwindows.cz | Důrazně varuji před pitím vody! Víte že ryby souloží přímo ve vodě? ...a srát také nechodí na břeh!
    7.8.2009 16:34 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    Zpátky nevrací takřka nic?

    Díky Ubuntu se Linux více přibližuje uživatelům i korporacím. Den co den.

    Pokud se začteš do toho příspěvku (ja vím, je to dlouhé), tak zjistíš, že Mark rozhodně "nepíská", ale velmi laskavým tónem navrhuje možnou spolupráci a reaguje na dohodu o pravidelném vydávání, vysvětluje svojí motivaci a nabízí přínosy, které by takové partnerství mohlo mít.

    Já myslím, že by si to zasloužilo jiné hodnocení, než jen tyhle plané výkřiky.
    thingie avatar 7.8.2009 16:46 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    No, on samozřejmě nikomu nemůže nic nařídit, protože nemá žádnou skutečnou autoritu, a aspoň toho si je ještě vědom. Tak to holt musí zabalit do hezkých povídaček, jako třeba to o přibližování uživatelům a korporacím a dalších keců.

    A co z toho? No, samozřejmě vůbec nic. Redhat má uživatele, kteří jsou ochotní platit, Debian uživatele, kteří jsou ochotní něco dělat. Ubuntu jich má akorát hodně. Takže holt musí Shuttleworth přilézt a škemrat, aby za něj upstream udělal integraci a ostatní distribuce bugfixy a další, a argumentovat při tom, že má hodně uživatelů. Proč? Aby mohl mít ještě víc uživatelů, z nichž nebude mít opět vůbec nic, maximálně jim střelí nějaký laciný support, možná, několika z nich. A mohl škemrat ještě důrazněji a mohl se kolem něj točit svět.

    Přínos pro nás ostatní? Minimální. Co je mi krucinál po tom, jestli nějaké Ubuntu používá tisíc nebo sto miliónů lidí? Houby.
    Růžové lži.
    7.8.2009 18:34 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    Co je mi krucinál po tom, jestli nějaké Ubuntu používá tisíc nebo sto miliónů lidí? Houby.
    Tomu se, prosím, v civilizovaném světě říká krátkozrakost.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.8.2009 12:09 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    Redhat má uživatele, kteří jsou ochotní platit, Debian uživatele, kteří jsou ochotní něco dělat. Ubuntu jich má akorát hodně.

    Ubuntu mají uživatele, kteří platí. Platí dokonce v některých situacích víc, než zákazníci RedHatu nebo Novellu (dělal jsem si takové srovnání a o pár dolarů vyšel Ubuntu dokonce dráž - počítáno na stroji do 4 procesorů na platformě Intel). Od masového rozšíření v obchodní sféře jim stačí už jen krok -- více OEM smluv s dodavateli HW. Jinak připravuji článek na téma, kolik vlastně stojí enterprise linuxy (TCO) -- tam bude informací víc.

    Jinak to blábolení ponechám bez komentáře... V reálném světě je to trošku jinak, než tady prezentujete.
    6.8.2009 14:03 Aleš Kapica | skóre: 40 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    Osobně bych byl radši, kdyby se ten ubuntí bordel s verzováním do debianu netahal..
    7.8.2009 14:16 RapMan | skóre: 13 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    Cetl jsi vubec ten odkazovany prispevek?
    8.8.2009 18:19 helikaon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Drzim mu palce. Bohuzel je dost lidi kery maj Ubuntu za zlodeje Debianu. Cimz si vlastne protireci, protoze jak nedko muze krast open source? Hehe. Source si muze stahnout kdokoli a distribuovat dal. Podivejte se treba na CentOS a RHEL.

    Ubuntu nedela zdaleka tolik prace na kodu jak Debiani komunita, ale co dela dobre je propagace Linuxu mezi normalnima lidma. Coz Debian nedela, neni to jeho cilem, nehlede k tomu ze kdyz se normalni uzivatel zepta na neco na Debianich forech, casto ziska odpovedi ve stylu "rtfm and stfu n00b".

    Debian sem pouzival, uz nepouzivam. Duvod? Kdyz chci stabilni veci, je to stary jak metuzalem a kdyz chci novy, tak si to musim ladit 'na kolene'. (ale zase mam pocit ze sem guru, i kdyz mi to nejede a patchuju jak o zivot).

    Cet sem si par odpovedi na ten dopis - presne jak sem cekal, dost (vetsina) jich je ve styly 'stfu u thief'.

    Nezbyva nez poprat Markovi good luck & have fun (ty bude mit urcite hodne).

    Ravensun avatar 12.8.2009 22:07 Ravensun | skóre: 4 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Souhlasím.

    Né každý je programátor. Já osobně bych rád používal Debian kdybych uměl programovat a ladil nebo modernizoval balíky, když bych to uměl. Ale neumím to, bohůžel. Proto mi Ubuntu vyhovuje. Je jednoduché a balíky má oproti Debianu relativně aktuální.

    Debianu fandím, ale jsem bohůžel jen běžný uživatel, takže Linux se může dočkat jediné pomoci odemně, že budu o něm informovat mezi lidmi, případně pošlu nějakou dotaci, nebo budu hlásit bugy ve vývojových verzích. Víc udělat nemohu. Takže prosím zamyslete se všichni, kteří odsuzují Ubuntu uživatele nad tím co říkáte. Všichni nerozumí linuxu a OS obecně tolik jako vy a jsou rádi, když jim systém funguje tak jak má.

    Gentoo je můj poslední velký linux test...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2012 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.