abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 06:11 | Zajímavý článek

    Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (24%)
    Celkem 308 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Mnichov se vrací k Windows

    Projekt LiMux skončil. Mnichov se vrací k Windows. Rada města na svém včerejším zasedání schválila migraci všech počítačů na Windows 10 do roku 2020.

    24.11.2017 15:44 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.11.2017 16:02 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Parada, ved obcania sa radi poskladaju a M$ nikdy nema dost.
    Max avatar 24.11.2017 16:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Mno, mát to jednu výhodu, budeme mít porovnávací data, možná ... :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    24.11.2017 17:23 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Nebudes, realita je ta, ze tuxe nasazovali na 7+let starym vrakovisti, kvuli widlim nakoupej novej HW. Kdyby koupili HW pro tuxe, vyresili by tim mozna 50% problemu ktery resej (= kazdej pes jina ves).
    27.11.2017 14:39 XMen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    No a ake problemy teda pri LiMuxe riesili? Zatial jedine co viem tak, ze niekomu nesiel skype.
    27.11.2017 20:51 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Pokud vim, tak velka cast vsemoznych problemu je nesourodej a zastaralej HW - proste stovky ruznych konfiguraci, s dneska uz naprosto mizernym vykonem. Pro zajimavost, mam tu trebas na stole x61 ... je to +- 10 let starej notes. Sel sem to otestovat ... ani browsat na webu se s tim uz prakticky moc neda, bez ohledu na system.

    Pak taky resili (a resej) desitky ruznych custom aplikaci, pricemz hromada z nich byla (a stale je) DOSovych. To ze minimalne stejny, ne-li jeste radove vetsi potize by meli na widlich samo nikdo ani nezmini, protoze je to proti soucasny politice.
    Max avatar 30.11.2017 22:37 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    1) Snažili se mít vlastní fork debianu s jedním kernelem. Vzhledem k velkému druhu hw byl pak problém s nasazováním nového distra/kernelu. Příprava a testování před nasazením vyžadovalo 2 roky.
    Nakonec začali místo debianu forkovat Ubuntu kvůli jeho hw politice.
    2) V době, kdy přecházeli, nebylo moc možností centrální správy a dalších věcí, takže si spoustu věcí museli dodělávat sami
    3) Měli problém s openoffice, pro který vytvořili asi 300 patchů.
    4) Následně měli problémy s přechodem na libreoffice, pro který vytvořili asi taktéž 300 patchů.
    5) Dále museli vytvořit doplněk pro openoffice/libreoffice WollMux
    6) Řešili problém s přechodem od KDE3 na KDE4 a řeší asi přechod na KDE5
    7) taktéž měli před nasazením linuxu problémy s IT, jelikož nebylo nijak centrálně řízeno, takže každý si hrál na svým.
    8) pár tisíc stanic s Win nemohli zmigrovat, protože potřebovali aplikace, které pro Linux nejsou (asi nějaký sw pro komunikaci s úřady apod.), ale podle mně je různorodost ok, z rovna v tomto problém nevidím
    To jsou asi tak obecně známé problémy, které se řešili.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    4.12.2017 11:06 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Jinými slovy – šli na to od počátku blbě.

    Kdyby se v maximální míře drželi výchozí distribuce Debianu a vlastní repozitář měli pouze pro specifické nastavení. Tak by se zřejmě do té pasti nedostali. Další věc: Win aplikace. Z toho že ty stanice nemohli zmigrovat, soudím, že nepoužívali Citrix, resp. mohli narazit na podobný problém co byl na Ovajih – blbě udělaná webová aplikace, vázaná na win only HW.

    Ovšem podstatu problému asi nejvíc vystihuje bod 7. Taková věc vyžaduje centralizovanou koordinaci a nejenom politickou, ale i technickou podporu.
    Max avatar 7.12.2017 10:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Osobně nevím, jaký byl stav podpory třeba u debianu v roce 2003/2006, kdy započali migraci. Každopádně není to tak dávno, co Intel vydal nové CPU a základní podpora GPU byla přidána do aktuálního kernelu, který se přesunul do stable. Základní podpora znamená, že bezproblémová funkčnost přišla až ve třetí verzi kernelu.
    A to jsem řešil jen jeden model PC.
    Představa, že mám v síti 10k stanic s GPU od výrobce x do výrobce y, od verze x do verze y a k tomu věci jako ACPI, kdy se PC třeba sám nevypne a zůstane viset obrazovka typu : nyní můžeš PC vypnout, to ve mně nebudí jasnou představu okamžitého řešení. A nemusíme zůstávat jen u GPU a ACPI, ale různé tehdy propriteární shit síťovky i další věci mohly představovat problém.

    Jinak k tomu Citrixu, ten prosím vychází dráž, než standalone PC. A vychází dráž jak za licence, tak za hw. Dělal jsem si na to nedávno sizing a cenově se to z těchto důvodů nevyplatí. Samozřejmě Citrix přináší nějaké výhody navíc v podobě failoveru, možnosti práce odkudkoli a kdykoli a snadnější správu ze strany IT, kdy nemusí řešit problémy konkrétních stanic a tencí klienti se neserou. Otázkou je, komu a za jakých podmínek se to vyplatí.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.12.2017 13:23 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Nevím bližší podrobnosti, ale v době kdy započali s migrací ÚMOb Ostrava-Jih už na linuxu fungoval. Viz rozhovor s Jozefem Perzynou z r. 2003, což byl můj šéf. Nastoupil jsem tam v podstatě ve stejnou dobu co ten rozhovor poskytnul. Každopádně ale vím, že se nikdy nikdo z Mnichova neobtěžoval přijít na rozumy. Přes to, že agenda našeho obvodu byla větší než kdekoliv jinde v ČR – ostatně to byl také důvod, proč se pořídil terminálový unixový server hned zkraje 90-tých let, kdy na většině jiných úřadů nebylo po počítačích ani potuchy.

    Přechod na linuxový desktop byl tudíž logickým krokem. Ale nepoužíval Debian, nýbrž Suse. Což byla v té době zřejmě rozumnější volba. Z technického hlediska to nemohu posoudit, protože jsem ty pracovní stanice tenkrát neřešil. Zkušenosti s masovým nasazením linuxového desktopu co mám teď, jsem získal až s laborkama na VŠ (po r. 2008).

    Ano Citrix vychází dráž než standalone PC, ovšem z dlouhodobého hlediska a z hlediska údržby je to výhodnější. Ostatně sám ty výhody zmiňuješ. V konečném důsledku to co do nákladů nejspíš výhodnější bylo, protože se radním z obvodu podařilo linux vytlačit až díky 4 milionové subvenci z magistrátu a poté co odešel Béďa, který důsledně trval na tom, aby řešení postavené na MS bylo schopné za stejné peníze zajistit stejnou funkcionalitu.
    7.12.2017 13:27 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Byl to dlouhodobý neomalený nátlak, kterému poté co jsem odešel do Prahy, už Béďa nechtěl dál sám čelit – už se mu to začínalo podepisovat na zdraví – takže odešel měsíc po mě.
    24.11.2017 16:20 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Vypadá to, že kapříci připlavali :-)
    vain avatar 24.11.2017 16:58 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Konečně, aspoň už nebudeme muset poslouchat, jak jsou chudáčci úředníci nespokojení.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    24.11.2017 17:19 kolesa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    To jo. Nyní si opět budou moci vychutnávat siesty pokaždé, když se Wydle rozhodnou "Ještě něco dělat" a "Něco připravovat". Posledně, co to udělaly, přestal s PC komunikovat skener...
    Max avatar 24.11.2017 20:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Mno, zrovna dnes jsem narazil na pěkný bug. Fakt lahůdka. Po přihlášení šlo vytížení cpu nahoru, dělal to proces "explorer.exe". Začal na 30% a postupně šel na 100% až po cca 10min byl PC totálně nepoužitelný a následně skoro freeze, jaký to mělo odezvy. Chyba byla v jednom souboru na ploše (jednoho z milionu, kterou měl zmíněný uživatel zasviněnou plochu). Tento soubor byl poškozen a "explorer" se na něm zacyklil a postupně navyšoval zatížení.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    24.11.2017 17:21 kolesa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Migraci všech počítačů? To jako na ty šunky, na kterých ten Linux doposud jel, dají W10? Wow.
    Max avatar 24.11.2017 20:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Migrace na Linux začala někdy kolem roku 2003, to je prosím skoro 15 let, za tu dobu jistě už proběhla obměna hw.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 24.11.2017 20:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Tak oprava, od roku 2006/2007, takže 10 let.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    27.11.2017 20:53 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Mno ... tak mozna 10% nejstarsich. Kvuli widlim budou muset jednim vrzem vymenit vsechno. Kdyby totez udelali na tuxovi, hned by se zilo o poznani lip.
    pavlix avatar 5.12.2017 13:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Asi jak komu. Věřím, že je pár lidí, kterým se bude o sakra poznání líp žít, když se všechno nahodí nanovo na Windows.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.12.2017 16:43 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    No nevím. Zrovna před chvílí jsem měl telefonát s kamarádem, kterému přestala ve Widlích fungovat jeho oblíbená hvězdářská aplikace. Ve Win 7 to ještě jelo. Teď už ne. Jediné kloudné řešení vidím ve virtualizaci. Jenže s tou mu stejně po telefonu nepomůžu. Přitom by mu ke štěstí stačilo, kdyby mu Mrkvosoft nešťoural do systému co měl a nechal žít jeho komp svým životem.
    5.12.2017 19:43 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Predpokladam, ze myslel tych co sa na tom nabalia. O pouzivatelov predsa pri Windows nikdy nejde.
    pavlix avatar 6.12.2017 00:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Bingo!
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    mikirc avatar 26.11.2017 18:35 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Tak tou obměnou bych si nebyl jist. Leda tak stroje, které umřely.
    Byl jednou jeden...
    24.11.2017 17:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Jen na tři roky? Stojí to vůbec za to? :-)
    24.11.2017 18:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Něco se rozhoduje v Mnichově? To zas bude nějaká zrada...
    24.11.2017 18:18 marmax
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    404 - Seite nicht gefunden

    projektova stranka uz neni pro jistotu dostupna vubec :D
    24.11.2017 18:25 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Tak MS už svojí část dohody - přesun sídla (daní) firmy do Mnichova - splnil, teď plní Mnichov tu svou. Je to jenom byznys...
    Každý má právo na můj názor!
    24.11.2017 19:43 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Tak migrace je teďka v německu v módě, mnichov nemůže zůstat pozadu :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    24.11.2017 20:29 d.c. | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Kdysi davno, kdyz se jeste jista velika firma bavila s malymi firmickami, jsme u ni byli na skoleni a vysvetlovali nam, ze je vzdy lepsi delat konkurencni upgrade, pak nechat v dalsim cyklu chvilku tahat pilku konkurenci a pak udelat dalsi konkurencni upgrade. Vydela se o kus vice, nez si zakaznika nechat a jen aktualizovat stavajici reseni. Nerikam, ze je to tento pripad (nemam zadna rozumna data), ale mozne to je.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 24.11.2017 23:00 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Mne osobně tak nějak děsí upgrade firem z W7 na W10. Hlavně ty jejich výroční upgrady (2x za rok)!
    Max avatar 25.11.2017 20:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Mno, většinou má build support 2r, takže ve firmě lze jeden build udržovat po dobu supportu toho buildu.
    Poslední build 1709 navíc urychluje upgrade, takže po něm už by neměly upgrade trvat tak dlouho, takže to by mohlo usnadnit nasazení nového buildu.
    Má osobní zkušenost je, že upgrade na nový build posere maximálně dvě věci, ikonky na ploše a index (vyhledávání, musí se přeindexovat). Jinak už jsem nenarazil na žádný další problém. Nevidím to tedy tak černě.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 25.11.2017 23:43 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Asi záleží na tom, jak moc si člověk systém přiohýbá. Pokud třeba odeberu onedrive, v novém buildu je zpět, odeberu duplikátní zobrazení jednotek v navigačním panelu, v novém buildu je zpět, odeberu rychlý přístup, v nocém buildu je zpět. Prostě nové buildy kašlou na uživatelské nastavení. Naštěst to hážu do skriptů, takže je to rychlejší + případně přihazuji další věci. Ale i tak je to opruz, protože člověk na tím nemá žádnou kontrolu a neví, co všechno se mění. V tomto směru je Linux naprosto luxusní. Zdvořile se zeptá co má s konfigurákem provést. Použít původní, použít nový a starý zálohovat. Takže člověk má představu, co musí udělat.
    27.11.2017 17:36 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Ja uz som opakovane videl ako aktualizacia Win10 bezdovodne vymazala .exe subory (len tie) niektorych aplikacii v C:\Program Files, takze tie programy prestali fungovat. To uz si dovoluje trochu prilis, nemyslite?
    27.11.2017 20:58 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Hmm ... to ti teda nevim, ale kolegacek kterej je ma, tak ma od posledka indexy prosychr nefunkcni uplne a reindexace to nevyresi. Druhej kolega pak dsitky honem rychle sejmul na 7 ... potom, co u zakaznika potreti resil nefunkcni erpcko po aktualizaci. O tom ze jak me tak ostatnim na testovacim stroji zcela bezne mizej vsemozny tooly ani nemluve ... Pro me osobne pak definitivni stopku desitkam vystavila nemoznost nastaveni asociace. System ve kterym si uz ani nemuzu vybrat v cem se neco bude otevirat, mi na stroj nesmi.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 27.11.2017 22:11 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Ono ta asociace nastavit jde, ale je to opruz a oproti sedmičkám to trvá asi třikrát tak déle. Inu pokrok.
    Max avatar 8.12.2017 02:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    1) Index jsem řešil, náhodně se posral u několika lidí. To vyřeší oprava office a následná reindexace, případně vyndáním outlooku z indexeru a znovupřidáním.
    2) Zrovna asociace jsou myslím od W8 easy, protože si je můžeš vyexportovat do xml, to si upravit a pak globálně distribuovat a pak se nemusíš bát upgrade na další buildy apod. Takže tady se myslím pochlapili dost.
    3) spoustě lidem se spíš nelíbí, že u W10 se musí dost věcí řešit přes cmd (z admin hlediska), které šly třeba dřív naklikat. Jenomže k cmd směřuje MS i na serverovém poli, prostě vše jde do powershellu a já to vítám, funkční cli je potřeba a je to 100x lepší, než nějaký gui.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    24.11.2017 23:52 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Špatná politika. Ta dobrá by snížila náklady. Proberte se ze sna západu, pochopte konečně že jde o degenerovaný systém. Svět je řízen. Studujte KSB a DVTŘ a snad pochopíte. RF není nepřítel.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    25.11.2017 02:51 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Any sufficiently advanced magořina is indistinguishable from trollování?
    25.11.2017 06:40 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    (Duc.)((čelem o stůl)) :-D
    A vzpomněl jsem též na cock-up before conspiracy.
    [:wq]
    Petr Tomášek avatar 25.11.2017 15:14 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Pro mě RF nepřítel je. Už mnohokrát dokázali, že jim jde jen o jejich impérium a že se neštítí žádné šmejdoviny...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    25.11.2017 19:52 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Můžeš mi prosím uvést KOHOKOLIV, komu nejde jen o jeho impérium? Tobě snad nejde o tvoje soukromé "impérium" - tvoji rodinu? Neudělal bys cokoliv v jejím zájmu?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Petr Tomášek avatar 26.11.2017 16:20 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    To jsou kecy, žádný jiný stát než rusko se takhle nechová, stačí se jen podívat, jak se všude roztahuje ruská mafie, jak se chovají k tomu, koho považují za své vazaly (ukrajina, sýrie) a jak se naprosto zvěrsky např. srali do prezidentských voleb v usa...

    Dobrá, možná ještě írán a číná se chovají podobně, ale tam (zatím) nepatříme k potencionálním koloniím...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    26.11.2017 18:24 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Slepý jsi a hluchý k realitě kolem sebe. Škoda tedy s tebou o něčem mluvit. Oči mají a nevidí, uši mají a neslyší ... Hezky se o tobě podobných psalo už v bibli.
    26.11.2017 22:40 666
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Válka je mír; Svoboda je otroctví; Nevědomost je síla. Bolsevicka mrdko.
    27.11.2017 14:00 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Napsal někdo, kdo NECHCE vidět, jak se USA se*ou do států celého světa, pěkně to tam rozese*ou, chvíli oběma stranám dodávají zbraně a pak obě stran zadluží obnovou, kterou jim ochotně nabídnou. Je to ke zblití, ale spousta lidí to prostě NECHCE vidět. :)
    Fluttershy, yay! avatar 27.11.2017 18:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Tento druh imperialismu je specifický pro širou duši ruského mužíka. Čína s tím nemá absolutně nic společného, vždycky byla zahleděná do sebe.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    k3dAR avatar 28.11.2017 02:22 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 25.11.2017 23:47 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    US jsou naprosto to samé (ne li horší), jen to skrývají za obranu jejich svobody.
    Petr Tomášek avatar 26.11.2017 16:20 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    To jsou žvásty, pěkně vám komouši vymyli mozek...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    26.11.2017 18:25 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Oslíčku malý. Jsi zletílý? Jestli ne, třeba se to ještě spraví a přijdeš k rozumu.
    26.11.2017 21:31 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    +1 LOL :-) Tak s tím je ztráta času o něčem diskutovat, snad mu po novém roce upraví medikaci, evidentně má svůj svět
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    26.11.2017 22:38 666
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    bolsevici se opravdu naserou uplne vsude. a drzost s jakou vydavaji lez za pravdu je omracujici.

    a ten uderny slogan! "fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza" :-D

    citite v tom tu narodni hrdost :-D
    27.11.2017 09:31 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Do určité míry ano. Leč USA mají přece jenom nějakou brzdu. Přece jenom je to pořád demokratická země a veřejnost jim v dnešní době nedovolí dělat úplná zvěrstva. Takže na nálety musí používat extrémně drahé naváděné střely apod. Rusáci to v Sýrii berou kobercovými nálety, nemocnice, nenemocnice, škola, neškola. Jinak je to do značné míry na úhlu pohledu. Procestoval jsem Latinskou Ameriku a chápu, že tam lidi Američani nemusí mít rádi, protože tam aplikovali ten svůj imperialismus ve velké míře. Naopak nám a našemu regionu nikdy nic špatného neudělali. Naopak díky nim třeba vznikl náš samostatný stát. Naopak Rusáci nám a našemu regionu způsobili obrovské škody a škodí dál (hybridní válkou apod.). To, že Venezuelan nebo Kubánec mají Rusáky rádi, chápu, protože od nich vždy dostávali nějakou pomoc a nic jiného neznají. Že má Čech, nebo Polák, nebo Maďar rád Rusáky (tím myslím to jejich státní zřízení, režim, ne obyčejné lidi) a považuje je za přátele, je vzhledem k naší historické zkušenosti s nimi opravdu hodně naivní.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 27.11.2017 14:43 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Já bych sem raději tu politiku netahal. Máme dost svých problémů, není třeba řešit velmoci. Je stejně názory jiných nezajímají.
    25.11.2017 08:31 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Dle mně dostupných informací je důvod přechodu ten, že LiMux měl jednu jedinou nevýhodu - oproti Windows 10 nebyl vůbec agresivní co se updatování systému a balíčků týče.

    Studie Accenture poté zjistila, že největším kamenem úrazu (mimo další, z mého pohledu podružné) byla neaktuálnost SW, protože jednotlivé okrsky (resp. jednotliví uživatelé a IT oddělení) Mnichova nechtěly updatovat a např. na mnohých místech setrvávaly s Libreoffice 1.x

    Tedy moje prosba na firmy a oddělení, které nasazují takto extrémně velkoplošně - prosím, buďte absolutně nekompromisní jako Windows 10 (jak po technické => každého uživatele bude otravovat např. nechutný dialog přes celý displej, tak po legislativní stránce - není nejnovější verze => okamžitá ztráta nároku na odškodnění a jakoukoliv podporu) a hrňte updaty na všechny stanice.

    Pozn.: Ano, LiMux měl zpočátku technické problémy, ale v posledních odhadem 4 letech je neměl (ani na starém HW) a šlo skutečně o tu neaktuálnost SW díky neupdatování.
    25.11.2017 09:16 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    asi existoval nějaký důvod, proč se limux neaktualizoval, je možné, že si do toho prostě netroufli vrtat a je přirozené, že neaktualizovatelný, zastaralý systém není možné držet do nekonečna.
    25.11.2017 11:19 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Dle té studie Accenture právě důvod k neaktualizování LiMuxu neexistoval - prostě updaty byly pouze "volitelné" a nikdo se tím tudíž nechtěl zabývat. Accenture v té studii právě tuším zdůrazňuje, že problémem IT v Mnichově nejsou technologie, nýbrž management IT.

    Ale jak píši, tak agresivní/vynucený update řeší právě tuto z mého pohledu nejdůležitější část toho problémového managementu.
    25.11.2017 12:37 ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Accenture může psát co chce, zodpovědnost za provoz nemají a ti kteří ji mají, zřejmě dobře věděli, proč se do updatu nepouštět. A vůbec, taková hurá akce s násilným vnucením linuxu všem nemohla skončit jinak než fiaskem.
    25.11.2017 13:04 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Accenture může psát co chce, zodpovědnost za provoz nemají a ti kteří ji mají, zřejmě dobře věděli, proč se do updatu nepouštět.
    Accenture si nemůže psát co chce - byli objednaní Mnichovem a musí jednat dle poměrně nekompromisních pravidel německé přebujelé byrokracie.

    Accenture napsalo, že si okrsky dělaly co chtěly a že právě tato nezodpovědnost v přístupu k updatům (tzn. především jejich zakazování a ignorování) je tím hlavním důvodem nespokojenosti úředníků s pracovními stanicemi. Accenture našlo závislost (nikoliv pouze silnou korelaci) mezi nespokojeným úředníkem a starou/neupdatovanou verzí SW na stanici.
    A vůbec, taková hurá akce s násilným vnucením linuxu všem nemohla skončit jinak než fiaskem.
    Mohu Vás ujistit, že žádná hurá akce to nebyla. Jednalo se pravděpodobně o největší jednorázovou konsolidaci SW v historii lidstva, která byla dobře naplánovaná, avšak se nepočítalo s tak obrovskou nevolí IT oddělení a ředitelů v jednotlivých okrscích cokoliv měnit (nešlo ani tak o technologie nýbrž o "ale Anča chce pracovat s touhle tabulkou, kterou jí kdysi Franta od vedle připravil a chce ji dál posílat pokoutně po emailech a nechce přejít na společnou databázi pro celý Mnichov"). A jak víme, každá konsolidace, nezávisle na nástrojích a postupech, je velmi problémová a nepříjemná již z principu.

    To vše je však irelevantní, protože nařízení města používat něco (např. LiMux) je prostě nezpochybnitelné nařízení, kterým se státní úředník musí řídit ať se děje co se děje.

    Tedy se nic nemění na faktu, že kdyby aktualizace byly agresivní, tak by neexistovaly pádné argumenty proč měnit dobře fungující LiMux za cokoliv jiného.
    26.11.2017 12:24 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    To vše je však irelevantní, protože nařízení města používat něco (např. LiMux) je prostě nezpochybnitelné nařízení, kterým se státní úředník musí řídit ať se děje co se děje.

    Jak je vidět, nemusí. "Musí" by totiž vyžadovalo nejenom to, že nějaké nařízení je vydáno, ale taky to, že jeho nedodržování bude trestáno. A tahle druhá část chybí (co jsem tak slyšel, tak v Německu nejenom ve státní správě.)
    Quando omni flunkus moritati
    xkucf03 avatar 26.11.2017 13:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Neaktualizace, lenost, pohodlí
    a ti kteří ji mají, zřejmě dobře věděli, proč se do updatu nepouštět

    Staral ses někdy o nějaký systém nebo spíš víc systémů? Důvod neaktualizovat (tzn. nevrtat do něčeho, co funguje) je obyčejná lenost a pohodlnost – je to přirozené a lidské. Většina lidí má tendenci k tomu sklouznout, pokud nejsou tlačeni vnějšími okolnostmi nebo nemají dost vlastní zodpovědnosti a disciplíny.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.11.2017 21:10 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neaktualizace, lenost, pohodlí
    Jo, to jiste ... az ti tvoje aktualni aktualizace sejme firmu ktery vznikaj skody v desitkach tisic a vic za kazdou hodinu co stoji, tak uz vidim, jak se do tech aktualizaci priste pohrnes.

    Bezne se to dela tak, ze se patchne nejakej lab, pripadne desktopy ITku a nejmin tejden se ceka, jestli se bud primo na miste/na netu nevyvrbi nejakej pruser. Kdyz to vypada OK, tak se zacne postupne nasazovat na stanice uzivatelu - postupne proto, aby pokud mozno nemohlo dojit k tomu, ze chcipne trebas cela uctarna. Pri desitkach tisic stroju muze takovej proces trvat klidne mesic. A nasazovani jakykoli zaplaty "protoze dneska nejakej franta objevil nejakou diru" naprosto nehrozi. Jednoduse proto, ze skody ktery vzniknou nasazenim nefunkcniho patche sou daleko prevdepodobnejsi, nez casto velmi hypoteticky napadeni dotycny diry.

    BTW: To samo neznamena, ze se necha na libovuli useru, jestli si neco nainstalujou nebo ne. Ty do toho vubec nemaj co kecat (a na tuxovi se ani nedovedi, ze se jim neco nekde patchlo).
    xkucf03 avatar 27.11.2017 21:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neaktualizace, lenost, pohodlí
    az ti tvoje aktualni aktualizace sejme firmu ktery vznikaj skody v desitkach tisic a vic za kazdou hodinu co stoji, tak uz vidim, jak se do tech aktualizaci priste pohrnes.

    Pokud máš takovou firmu a taková rizika, tak máš jistě i testovací prostředí, na kterých si všechen software důkladně vyzkoušíš.

    Dělal jsem i na projektech, kde se testovalo třeba půl roku a mezi dokončením vývoje a nasazením do produkce mohl být i rok (to už byl trochu extrém). Prostě si nemohli dovolit, aby to nefungovalo, tak to pořádně testovali – ale to neznamená, že nebudou ten systém rozvíjet, že nebudou aktualizovat a zůstanou v pravěku – kdyby neaktualizovali, tak už jsou mrtví, zkrachovali.

    A nasazovani jakykoli zaplaty "protoze dneska nejakej franta objevil nejakou diru" naprosto nehrozi. Jednoduse proto, ze skody ktery vzniknou nasazenim nefunkcniho patche sou daleko prevdepodobnejsi, nez casto velmi hypoteticky napadeni dotycny diry.

    Ono ani interní sítě nejsou moc bezpečné – ale pokud je něco vystaveného do internetu, tak by se to aktualizovat mělo – mluvím o bezpečnostních aktualizacích – jinak ti to někdo DDoSne nebo vykrade data, což je daleko horší než nějaký výpadek. (čas aktualizace si můžeš naplánovat mimo špičku, ale DDoS si nenaplánuješ).

    To samo neznamena, ze se necha na libovuli useru, jestli si neco nainstalujou nebo ne. Ty do toho vubec nemaj co kecat (a na tuxovi se ani nedovedi, ze se jim neco nekde patchlo).

    +1

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.11.2017 14:16 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Aha, takze riesenim je prejst na Windows 10, kde sa aplikacie neaktualizuju vobec? V Linuxe aby aktualizacie aplikacii boli, keby si spravcu balikov len riadne nastavili. Zaujimava logika.
    25.11.2017 18:28 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Nikoliv. Operační systém Windows 10 a všechny "korporátní" aplikace (Office, Outlook, atd.) se aktualizují automaticky.
    25.11.2017 19:34 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    A? To vie aj Linux. Office nie su vsetky aplikacie. Ale mozno pre niektore jednoduchsie firmy ano. Takze stale som nepocul v com je W10 v tomto smere lepsi.
    25.11.2017 20:08 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Odosiela údaje do centrály NSA. A to je pre ich kolóniu zvanú západné nemecko veľmi cenné.
    25.11.2017 20:13 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    V čem je to cenné? Když všichni ti úředníci píšou úředníkům, co mají ve svém PC windows, nebo jiný americký produkt. Já si myslím, že jde jenom o peníze. Který blázen jim tam dodal něco, za co se neplatí... Státní zakázky a IT. Proboha.... takové nekompetentní hovado které neví, že stát je tady od toho, aby se ždímal :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    25.11.2017 20:17 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Takze stale som nepocul v com je W10 v tomto smere lepsi.
    Ale počul - napsal jsem to tučně hned v prvním komentáři tohoto vlákna. A sice agresivita updatování která je přesně pro tento use-case (masové end-user nasazení pro byrokracii) to pravé ořechové.
    27.11.2017 17:34 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Ano ten tucny citat som videl a aj som nan reagoval. Myslim, ze sme si ujasnili, ze kedze Windows aktualizuje len vybrane aplikacie a nie vsetky, je v tomto smere horsi ako Linux, ktory moze aktualizovat vsetky. Ak ich neaktualizuje automaticky bezpodmienecne, je to len vec nastavenia administratorom, tak isto ako vo Windows (aj tam sa to da vypnut).

    Urcite aj pre Windows existuju dalsie doplnkove firemne aplikacie (napr. Microsoft Software Center), cez ktore je mozne aktualizovat vsetky aplikacie. Takze sme tam kde aj Linux.

    Takze este raz, v com je ten Windows lepsi? Chcete tvrdit, ze v Linuxe nejdu nasadzovat aktualizacie "agresivne" ???
    26.11.2017 18:32 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Podle všeho jde o politické, nikoli odborné zhodnocení a právě tak o politické, nikoli odborné řešení eventuálních potíží, které možná v Mnichově skutečně měli. Takže nemá cenu hledat věcné argumenty.

    Nejde zjevně o to, že by W 10 byly v něčem lepší, ale že na pohled lépe vypadají. Jejich agresivní chování s vnucenými updaty může pro povrchního pozorovatele (=typického bfú, úředníka ...) vypadat jako péče o zákazníka.

    A jestli naopak benevolence LiMuxu vedla až k setrvávání u OO 1,0(?), tak to už nějaké potíže působit opravdu mohlo a ve w10 se to jistě nestane.
    27.11.2017 01:32 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Ani ne tak benevolence LiMuxu, ale spíš benevolence zaměstnavatele.
    Quando omni flunkus moritati
    27.11.2017 21:11 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    jo a taky vsechny ERPcka, ucetnicvi, pravne-informacni systemy, registry a dalsi hromadu custom veci, ktery statni sprava pouziva. Opice totiz realne nikoho nezajimaj.
    25.11.2017 19:54 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Existuje nějaký důvod, proč by měl mnichov používat linux? Ať si používají klidně operační systém muhammed 5, co je mi do toho? Proč jim ještě radit, jak mají linux používat? Ať platí za licence...
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    25.11.2017 20:21 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Existuje nějaký důvod, proč by měl mnichov používat linux?
    Neznám žádný pádný důvod.
    Proč jim ještě radit, jak mají linux používat?
    Protože zkušenosti z velkého provozu end-user stanic Linuxu strašně chybí (tento deficit je mimochodem též součástí problému "rok linuxového desktopu" ;-) ).
    26.11.2017 22:49 666
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Existuje nějaký důvod, proč by měl mnichov používat windows? Ať si používají klidně operační systém muhammed 5, co je mi do toho? Proč jim ještě radit, jak mají windows používat? Ať neplatí za licence...

    fuck the vepro, fuck the gulas, all you need is cola!
    pavlix avatar 27.11.2017 01:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    $$$
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Blaazen avatar 27.11.2017 13:55 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Ve státním se prostě utrácejí cizí peníze. Kdyby to bylo postavené tak, že se úředníci buď naučí s Linuxem a OSS, a nebo se nakoupí licence na proprietární software, ale nebudou vánoční prémie, tak jsou na Linuxu úřady celýho světa.
    27.11.2017 14:47 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Každý úředník je v podstatě pouhý slouha úředníka co je nad ním. Takže je to především o rozmarech těch nejvyšších úředníků, resp. těch co je mají v hrsti.

    Argument že "nasazení Linuxu ušetří peníze" je zcestný. Správně by mělo být – "nasazení Linuxu ušetří práci". Jenže o to tady dnes nejde.

    Trend se změní teprve tehdy, až konečně dojde místním sociálním inženýrům, že je lepší aby do práce chodili jenom ti co je ta práce baví, nebo za ni mají tolik, aby jim stálo za to se překonat. Což ovšem bude teprve tehdy až se prosadí nepodmíněný základní příjem, nebo sociální důchodový systém. Čemuž se pochopitelně místní otrokáři budou bránit zuby nehty, co to jen půjde.
    27.11.2017 17:53 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    K téhle praštěné myšlence se sociální inženýři už dopracovali, ale naštěstí se ještě nikdo neodhodlal k tomu pokusit se ji ve velkém nasadit do praxe.
    Quando omni flunkus moritati
    27.11.2017 18:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows

    Když jsem o té praštěné myšlence slyšel poprvé, také jsem si myslel, že se někdo úplně zbláznil. Ale IMHO to časem bude jediná možnost, jak se vyrovnat se změnami na trhu práce, zejména klesající poptávkou po nekvalifikovaných zaměstnancích. Alternativy, ať už ponechání velké části populace jejímu osudu nebo vytváření umělé zaměstnanosti, nejsou totiž o nic lepší.

    Na druhou stranu si ale nemyslím, že doba pro tento model už dozrála, ani že je to otázka příštích deseti let.

    27.11.2017 14:47 XMen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    No ten dovod je skor PR. Teraz moze M$ vsetkym ukazovat, ze podobne migracne projekty nefunguju a jedine ON moze dodavat software. Myslim, ze M$ si dal velmi velmi zalezat aby sa Mnichov vratil spat. Ocakaval by som tam aj silnu korupciu
    27.11.2017 21:14 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Protoze to platej i ze "tvejch" dani? Kdyz na to totiz pohlidnes ocima ovcana EU, tak to tak zcela jednoznacne je.

    (aneb proc bych mel resit, co pouzivaj v praglu, ja tam prece nebydlim ...)
    27.11.2017 23:15 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Když ti někdo sebere peněženku, bude tě zajímat, jestli si za ty peníze koupil fet, nebo jogurty? Mě je to teda úplně u pr*ele, za co německo utrácí peníze, které nakrade pracujícím. Kdyby je neutratili za licence, utratili by je třeba za asfalt, nebo zbytečné chodníky vedoucí do pole. Nejde o to, co se za ty peníze kupuje, ale o to, kdo z toho má provize :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    25.11.2017 13:35 Viktor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    O nasazení Linuxu na desktop bych uvažoval snad jen tam, kde pro danou agendu stačí webový prohlížeč, ale i pro tuhle úlohu by byl zřejmě vhodnější chromebook, který je aspoň vyladěný pro daný hardware. Dle praxe v Linuxu spolehlivě nefunguje ani powermanagement (po probuzení černý displej či nefunkční síť), počítač vydrží v provozu na baterii kratší dobu atp...
    25.11.2017 15:00 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Sauce, plz.
    Jendа avatar 25.11.2017 16:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Dle praxe v Linuxu spolehlivě nefunguje ani powermanagement (po probuzení černý displej či nefunkční síť), počítač vydrží v provozu na baterii kratší dobu atp...
    Asus EEE 1005HA, Asus U36GS, HP EliteBook 8470p: false.
    25.11.2017 19:57 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Je to napsáno sice dost hrubě a trochu přeháníš, ale svým způsobem máš pravdu. Linux používám už pár let a mám ho rád, ale kdybych ho měl instalovat někomu, kdo používá víc jak prohlížeč a email a měl bych mu dělat support, radši bych se na to vykašlal a ušetřený čas bychom mohli společně strávit lépe.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 26.11.2017 00:01 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    A jsme u jádra problému. Linux neustále trpí nedostatkem aplikací. Místo rozvoje tímto směrem se pořád přepisují kdysi dobře fungující části, díky čemuž vznikají nové a nové bugy, které způsobují, že ona funkčnost je přebujelá a nekomfortní, tedy pokud není rozdrbána do nefunkčnosti. Máme X desktopů, ale defacto na nich nemáme co spouštět. Neberte má slova přímo doslova, jen s určitým nadhledem a tolerancí.
    26.11.2017 14:25 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Na úrovni státní správy není asi primární problém v množství aplikací. Primární problém je interoperabilita. Interoperability formátu souboru mezi LibreOffice a MS office, přistup na Exchange server ( získat kalendář včetně nasdílených kalendářů jsem nedávno nenašel žádnou cestu), a samozřejmě vytvořené jednoúčelové aplikace. Vypadá to, že největší úspěch má Linux v silových složkách, které nemají tolik komunikace s jinými úřady. Francie (celkově) Holandsko a Litva.
    26.11.2017 15:03 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    To ale dáva iný význam príkazu kill.
    26.11.2017 16:50 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Kde by sa tam zobral Exchange server po migracii na Linux?
    xkucf03 avatar 26.11.2017 17:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše MS Exchange – WTF?

    +1. Když přecházíš na svobodný software, tak není jediný důvod nechat tak zásadní věc, jako je komunikace, v rukou proprietárního shitwaru/spywaru.

    Proprietární-legacy software může1 zůstat pro okrajové činnosti, ale pak má běžet virtualizovaný a odpojený od internetu. Např. na vyhrazeném stroji, kde bude probíhat konverze starých formátů, nebo na stroji, kde je archivované staré účetnictví.

    [1] dočasně – může se nahrazovat průběžně

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.11.2017 22:22 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    To byla odpověď na Tigridovu zprávu, že problém je v množství aplikací. Interoperabilita je větší problém. V případě globální migrace sice Exchange není, nicméně třeba spustit částečně pro nejakou subčást organizace projekt linux narazí na spoustu interoperabilních problémů.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 27.11.2017 15:01 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Ale to přece není chyba linuxu. Problém v interoperabilitě by vznikl i v opačném případě. Nechtějme po jednom, aby fungoval jako druhý. Navíc se domnívám že tyto nedostatky jsou řešitelné díky nějakým přemostěním, které může řešit virtuální stroj. Podle mne v mnichovu jde jen o všimné stranou, nic víc v tom není.
    27.11.2017 21:20 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Na urovni statni spravy vubec nemas co resit nejaky sobory, soubor je slovo, za ktery je treba urednikovy useknout nejmin 10 prstu. Exchange dtto, to urednik vubec nanic nepotrebuje.

    Udednik si ma sednou k blbymu terminalu, kterej mu da pristup k aplikaci (jedny), kde je implementovana funcionalita kterou danej post pozaduje.

    Kdyz ty neco po ouradovi chces, tak on to ma nadatlovat do ty aplikace, poskrtat checkboxy, ma se mu vyplnit to, co uz vi (= ne ze z tebe dela postaka po 150 dalsich ouradech) a maximalne pouzit tlacitko "poslat/vytisknout" a teprve TOBE mozna prijde nejaky to PDF a k tomu idealne najeky to XML. Neco, co ten ourada vzivote neuvidi.
    Heron avatar 28.11.2017 11:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Asi tak. Zmiňuju to v každé podobné diskusi, nikdo mi ještě neodpověděl. Donekonečna se omílají věci jako *Office, ale sakra k čemu? K čemu to ti úředníci mají mít? Ti mají program na svou agendu a tím to prostě končí. V obecných *Office programech se to stejně dělat nedá. A pokud potřebují napsat formální a pěkně naformátovaný dopis, tak k tomu stačí libovolný 15 let starý textový procesor nebo klidně i 15 let starý editor HTML. Nehledě teda na to, že bohatě stačí něco jako TinyMCE v tom programu na danou agendu a ten dopis se podepíše a uloží do spisovky.

    Ne, prostě ne, ještě za 20 let budeme řešit to, že LibreOffice je nekompatibilní s MS Office 2038 Universe Edition.
    28.11.2017 16:35 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    K čemu to ti úředníci mají mít?
    Dopoustis se stejne chyby, jako kdyz bezni lide rikaji kazdemu, kdo dela neco s pocitacem, ze je ajtak, a nedelaji nejmensi rozdil mezi sitarem, adminem nebo programatorem. Prece kdyz je ten ajtak, bude jim umet opravit ten windows, ne?.
    Ti mají program na svou agendu a tím to prostě končí.
    Tohle muzes vetsinou prohlasit jen o urednicich, co jsou ,,v prvni linii'', se kterymi se asi bezne setkavas. Za nimi je pak dalsi vrstva spise takovych manazerskych uredniku (s jejichz praci se vetsinou primo nesetkas), kteri musi delat ruzne analyzy, reporty, vyjadreni a podobne nesmysly. Jejich napln prace je v podstate podobna urednicine v bezne korporaci, a tam se kancelarsky balik vcetne tabulkoveho procesoru nebo nastroje na prezentace uzivi.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    29.11.2017 09:52 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Problém u nás začíná již ve školství. A hóóódně dlouho to nebude lepší.

    Včera jsem měl debatu s kamarádem co je i s rodinou třetím rokem v Anglii a teď řeší, jestli má synátor začít chodit na gympl tady, nebo pokračovat tam. A když jsme se tak bavili, jak vypadá jeho školní výuka v Londýně, tak jsem vyjádřil svou obavu aby zde jeho syna nečekal prudký kulturní šok.

    Marná sláva, ale v ČR se na to jde principiálně blbě, což mám možnost pozorovat na svém potomku, který mne včera rozčílil tak, že dostal ťafku rovnou v tramvaji. Jeho výmluva, že si nemohl udělat IT úkol do školy, protože k tomu nutně potřebuje windows, mě fakt rozžhavila do běla. Ten úkol totiž spočíval v tom (jak jsem z něj pak vytáhl), že měl pomocí "Malování" (rozuměj - grafického editoru) složit z několika obrázků jeden. Pochopitelně doma ani nekváknul, že vůbec nějaký takový úkol dostal, což vytvořilo výbušnou směs, do které pak škrtnul tou svou výmluvou.
    30.11.2017 10:15 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    To se týká tak maximálně někoho u přepážky, ke komu si jdeš vyřídit občanku. Jinak 95% procet toho co vytváří jednotlivé uřady jsou dokumenty. Přehled rozhodování si udělej představu třeba pro Prahu nebo pro malé město jako Úvaly. Ke každému bodu máš sadu dokumentů, na kterých pracuje nekolik lidí a ve chvili, kdy to práce se smlouvami s externími subjekty tak potřebuješ shodu. A rozhoduje se o tísícech věcí: Jestli Frantovi se pronajme byt, jestli na náměstí bude cukrárna, jestli a kdo bude pořádat trhy, jestli se přispěje na koncert nebo na sportovní turnaj děcek. Většinou k tomu máš externí partnery, kteří tvé návrhy musí editovat nebo ty jejich. Tolik k obecním úřadům, stavební úřady zase přijímají svazky dokumentů Další je, že pro ty dokumenty ti jedou různé agendové systémy jako Ginis, který spravuje a někdy generuje šablony dokumentů pro mnohé situace a překvapivě spolupracuje jen s MS Office. Šablonu vytvořenou v Libre do něj nevložíš.
    Heron avatar 30.11.2017 10:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Příloha:
    Ok, dík, představu jsem si udělal, viz příloha. (Podotýkám, že jsem jen kliknul na odkaz, který jsi poslal.) Tohle to myslím shrnuje naprosto dokonale.
    sadu dokumentů, na kterých pracuje nekolik lidí
    Ano a právě proto je jim obecný textový procesor naprosto k ničemu, protože potřebují mít přehled o verzích, co kdo a kdy editoval apod. (Jo, vím, že to *Office mají a taky vím, jak to asi tak funguje.)
    A rozhoduje se o tísícech věcí
    Jo, to vím. Když jsme (SVJ) po MMO chtěli rozhodnutí v jisté věci, tak to trvalo 3/4 roku a výsledkem bylo tisíce výmluv. Když na nás MMO potřebovalo něco hodit, aby se toho zbavili, tak to trvalo 14 dnů. Ale to je mimo téma.
    Další je, že pro ty dokumenty ti jedou různé agendové systémy jako Ginis, který spravuje a někdy generuje šablony dokumentů pro mnohé situace a překvapivě spolupracuje jen s MS Office. Šablonu vytvořenou v Libre do něj nevložíš.
    Jo a ten Ginis je tady od počátku věků vetkaný do přediva časoprostoru a nejde změnit. Oh wait. Pracuju ve firmě, která (bohužel) toho pro státní správu nedělá srovna málo a věci, jako šablony pro yet another systém, nebo napojení na sto dvacátou první spisovku (ať žijí standardy), děláme naprosto běžně. To, že něco je dneska jen pro jedny office neznamená, že to tak musí být za měsíc a že to vůbec musí být pro office.

    To, co ve skutečnosti chybí, nejsou technologie. Technologie jsou, jen není koncept. U nás se elektronizace státní správy dělá většinou tak, že se předchozí papírový proces převede (více méně 1:1) do elektronické podoby (což vůbec nedává smysl samo o sobě) a potom se k tomu připlácnou další věci, které danou věc oproti papíru jen ztíží. Žádná z výhod elektronizace se prakticky nepoužívá.

    Když se vrátím k tomu boji s MMO, tak oni teď po nás chtějí výkresy, které mají a dokonce po nás chtějí rozhodnutí, které oni sami vydali před x lety. A chtějí to jako ověřenou kopii dodat na papíře. Věc, kterou nám posílali elektronicky. A to je pouze jeden úřad, jen jiné odbory.
    30.11.2017 11:28 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    A pokud potřebují napsat formální a pěkně naformátovaný dopis, tak k tomu stačí libovolný 15 let starý textový procesor nebo klidně i 15 let starý editor HTML.
    Ano a právě proto je jim obecný textový procesor naprosto k ničemu, protože potřebují mít přehled o verzích, co kdo a kdy editoval apod.
    Tak, a uz jsme si vsichni udelali jasno v tom, co urednik potrebuje.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Heron avatar 30.11.2017 11:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    a ten dopis se podepíše a uloží do spisovky
    ;-)
    Jendа avatar 26.11.2017 00:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Zajímavé, když mám někomu dělat support, tak jednoznačně preferuji Linux, protože s ním je prostě mnohem méně podivných problémů.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 26.11.2017 01:45 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    S tím mohu jen souhlasit, v Linuxu člověk ví, kde co najde a jak se co chová. Windows se občas chovají stylem: "Možná přijde i kouzelník."
    27.11.2017 21:23 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Predevsim s tema problemama prevazne muzes neco realne udelat. Kdyz nic jinyho, tak se aspon dozvis, v cem problem spociva. Kdyz mrknu do libovolnyho widlologu, tak tam vidim hromady vsemoznych varovani a chyb, ktery zjevne nikomu a nicemu nevadej, a kdyz se pokusis najit co ze to jako je, tak se bud dovis, ze to nikdo nevi, nebo ze to mas ignorovat. Takze hledej v tom bordelu pak neco, co uz jako ignorovat nemas.
    27.11.2017 21:25 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Edit: Teda ovsem za predpokladu, ze si neupgrejdnul na systemd, pak je problem vyresen uz tim, ze zadny logy nemas.
    26.11.2017 00:23 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    No. Zrovna teď mám u sebe notebook mamčiny kamarádky, co jsem instaloval před víc jak pěti lety. Myslel jsem, že už je dávno někde ve šrotu a k mému překvapení mne zrovna minulý víkend požádala, jestli bych na něm neudělal nějakou údržbu, že na něm došlo místo.

    Takže s tou potřebou supportu to není zase tak žhavé. V kontrastu s tím stojí můj marný pokus rozběhat na MS Windows 10, WAMP pro kamarádova syna. Nepodařilo se mi rozjet ani MySQL, ani MariaDB. Ten systém je zkrátka odmítal bez udání bližšího důvodu spustit. Bohužel s tak (v linuxovém prostředí) triviální záležitostí jako je instalace databázového serveru mi nebyl schopen poradit ani nikdo z těch co s tím na MS Windows pracují. Všichni se jen zmohli na "u mě to najelo bez problému".
    26.11.2017 10:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Co se týče desktopu, u Windows to je často tak, že věci nějak fungujou, ale když nefungujou nebo nefungujou úplně dobře nebo chceš, aby fungovaly jinak, tak máš typicky smůlu. Na Linuxu je sice větší šance, že něco nebude fungovat, ale zároveň je i větší šance, že s tím půjde něco udělat nebo že eixstující funkcionalitu půjde změnit.
    26.11.2017 12:03 henten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Třeba na špatně fungující power management v linuxu bývá univerzální "rada" linuxové komunity, "zkus acpi=off" :)
    k3dAR avatar 26.11.2017 15:30 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    tak to kecas, takova rada je od nekoho jineho nekomu jinemu...
    na spatne fungujici power management je rada zprovoznit vylepsenej:
    https://www.root.cz/clanky/tlp-prodluzte-vydrz-notebooku-az-o-30/
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    30.11.2017 14:35 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Proč mám rád linux je prosté.

    Po posledním update se objevil problém. V pondělí jsem na něj přišel. V úterý jsem zjistil, že jsem v koncích, takže jsem ve středu napsal do zdejší poradny. Díky těm co odpověděli jsem přišel na to v čem bude nejspíš problém a dnes (tj. ve čtvrtek) jsem ho díky tomu také vyřešil.

    Teď pokud se stane něco podobného někomu jinému, je velmi vysoká šance, že si díky tomuto serveru poradí mnohem dřív než já.

    Když mi něco takhle přestane po aktualizaci fungovat v proprietárních systémech, tak si můžu akorát tak zaskřípat zuby, protože jako jednotlivec jsem pro ně ekonomicky nezajímavý, můj problém naprosto okrajový. A šance na jeho vyřešení téměř nulová – a já nesnáším situace, kdy se cítím v koncích a jsem odkázán na cizí blahovůli a rozmar. Linuxové prostředí mi dává vždy nějaké východisko.

    30.11.2017 15:26 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    No a nebo jinak. Máš SW produkt. Provozuješ ho na linuxu. Něco se podělá. Jediné, co můžeš, napsat do poradny a doufat, že nějaký další blázen provozuje stejný, nebo podobný produkt na stejné, nebo podobné distribuci jako ty a poradí ti.

    Situace 2 - máš tam widle, které má násobně více lidí a tedy násobně více lidí řešilo daný problém. Máš možnost zavolat dodavateli, kterému za produkt platíš a chtít, aby se postaral. Pokud tě ten produkt živí, máš nárok na ušlý zisk, pokud vinou dodavatele nemůžeš pracovat a vydělávat. Máš také možnost zjistit, zda někdo neřešil stejný problém a zda už nemá řešení.

    Ale souhlasím, okolo linuxu je podstatně schopnější komunita lidí a je fascinující, jak jsou ochotni a schopni bleskově poradit téměř se vším. Je to fakt super a když si vezmeš, že navíc zcela zadarmo, tak je to v dnešní době ještě hezčí. Lidi okolo windows ti poradí většinou restart, antivir a reinstall. Jejich jediné štěstí je, že to většinou pomůže :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    30.11.2017 20:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Situace 2 - máš tam widle, které má násobně více lidí a tedy násobně více lidí řešilo daný problém. Máš možnost zavolat dodavateli, kterému za produkt platíš a chtít, aby se postaral.

    V případě Linuxu to tak udělat nejde? Nemluvě o tom, že ani u Windows tuhle možnost nebude mít automaticky každý, kdo si koupil licenci. (OK, zavolat a chtít pochopitelně může.)

    Pokud tě ten produkt živí, máš nárok na ušlý zisk, pokud vinou dodavatele nemůžeš pracovat a vydělávat.

    Tohle se opravdu píše v běžné EULA k Windows? Nepíše se tam náhodou spíš pravý opak?

    30.11.2017 23:02 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows

    Tohle se opravdu píše v běžné EULA k Windows? Nepíše se tam náhodou spíš pravý opak?

    Nevím, nikdy jsem tu hrůzu nečetl. Ale nemluvil jsem konkrétně o win, ale o produktu běžícím na win. Bohužel na linuxu toho placeného SW moc neběhá.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 1.12.2017 17:23 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    a u ktereho konkretniho placeneho SW ti dodavatel zarucuje ze zaplati uslej zisk? ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    26.11.2017 00:12 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Kdo bude na řadě bylo jasné jak facka už před devíti lety, když se podařilo díky šméčku vytlačit linuxové desktopy z ÚMOB-Jih.

    Všechno je to o lidech. Podle mě jen ať každý dostane co si zaslouží. Stačí se podívat pořádně kolem sebe, jak se do čela derou agresivní tupohlavci Topolánkova ražení. Babišova média přiživují mezi lidmi primitivní vulgaritu, přízemnost, škodolibost, závist a strach. Důvod je prostý – kdo žije ve strachu, ten si nevyskakuje, ani se zvědavě neptá, aby sám náhodou nenarazil.

    Já už jednou v takové době žil, takže mě to neděsí. Je ovšem velmi smutné pozorovat, jak jsou pozvolna nahlodáváni i mnozí donedávna soudně uvažující lidé. Jak se začínají přizpůsobovat novým podmínkám a jak se jim do jejich hlav nenápadně zažírají ty demagogické lži.

    A jednou z takových lží je i to, že linuxový desktop je nepoužitelný. Myslím, že to nebude trvat dlouho, co tzv. "západní svět" Čína a Rusko přesvědčí o opaku.
    26.11.2017 10:55 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    IMHO to Rusko ani Čína nebude. Ti o tom umí tak akorát kecat pro veřejnost. Stačí se podívat, jak Rusko roky ohlašovalo kompletní přechod školství na Linux. Výsledek? Nic. Jejich problém je v tom, že korupce je tam na mnohem vyšší úrovni než v "západním světě", takže "přesvědčit" úředníky o tom, že Windows jsou pro jejich organizaci nejlepší, je mnohem jednodušší. Veřejnost se nakrmí kecy o technologické soběstačnosti a dál se vesele jede na Windows. Stačí se podívat na statistiky podílu Linuxu. V zemích "prohnilého Západu" má ve skutečnosti Linux vyšší podíl než v zemích, kde čas od času dělají ramena, jak Microsoftu zakroutí krkem. StatCounter: Čína 0,65 %, Rusko 1,54 % vs Německo 3,75 %.
    Blaazen avatar 26.11.2017 12:28 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Mě zkorumpoval OSS. Dal mi 1500,- abych používal Linux a další tisíce za LibreOffice, Kritu a daší.
    26.11.2017 13:53 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Zdá se mi silně nepravděpodobné, že by zrovna taková země jako Čína dobrovolně platila výpalné Microsoftu. To je jedna věc. A ta druhá, že ruský a čínský web je pro západní země terra incognita. Dělat nějaké závěry z toho mála zařízení z těchto zemí, co zabrousí na jiné než místní weby mi přijde zcela absurdní.
    26.11.2017 15:11 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Nainstalovat Windows 10 bez licencie tak, aby sa tvarili legalne, nie je ziadny problem. Nainstaluje sa Windows 7 bez licencie, aktivuje sa loaderom ako OEM a upgraduje sa na 10. Myslis, ze to v Cine nezvladnu?
    Max avatar 26.11.2017 18:37 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Toto není třeba. Navíc toto myslím nefunguje u úplně nového železa, jen toho postaršího. Ale můžeš rovnou nainstalovat W10 a ty zaktivovat (udělat z nich třeba i Enterprise edici a nepotřebuješ k tomu ani loader).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    xkucf03 avatar 26.11.2017 18:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Nepoužitelnost MS Windows

    Ovšem nelegálně aktivované MS Windows ti kdykoli může MS (ať už sám od sebe nebo na příkaz americké vlády) deaktivovat nebo ti začít jakkoli jinak škodit (např. si stáhnout tvoje soubory nebo je smazat). Takže na takový systém bych se fakt nespoléhal, pokud bych chtěl dělat cokoli nad rámec amatérského hraní počítačových her.

    A ono to vlastně platí i o těch legálně aktivovaných MS Windows, protože v licenčních podmínkách stejně budeš mít napsané, že MS za nic neručí a ty máš leda držet hubu a krok a pravidelně posílat $$$ do Ameriky.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.11.2017 21:28 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepoužitelnost MS Windows
    Tj... veeelmi teoreticky. Uz to udelali. A pak honem zpatky, protoze oni deaktivovali "proflakly" korporatni klice (tenkrat pro XP), a tim sejmuli ti dmenti miliony stroju, protoze mezi tema klicema byly klice vyrobcu jako dell a spol.
    27.11.2017 09:18 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Když těm statistikám nevěříte, tak zvedněte prdel a zajeďte se do Ruska nebo Číny podívat. Já se bavil s lidmi ze dvou ruských firem, které se snažili Linux v Rusku prosadit. A obě firmy mají stejnou zkušenost: kecy o technologické soběstačnosti a o přechodu na Linux jsou jenom proto, aby měli páku na Microsoft a ten buď zavřel oči před provozováním Windows nelegálně (v ruském školství naprosto běžná praxe) nebo jim dal brutální slevu. Nikdo tam nemá opravdovou snahu přecházet na Linux. V Číně jsem pobýval nějakou dobu osobně a tam je to celospolečenská věc. Penetrace Linuxu je tam třeba oproti Evropě mizivá. A to jak mezi běžnými lidmi, tak na úřadech. I open-source komunita je tam vzhledem k počtu obyvatel maličká. Osobně si myslím, že to je kvůli jejich hodnotovému založení. Jejich společnost je prostě velmi materiální a kompetitivní a lidi tam prostě nemají čas a chuť se věnovat nějakým ideálům otevřeného software. Nevím, jaký deal mají s Microsoftem, jestli to prostě provozují nelegálně (údajně z velké části ano) nebo mají obrovské slevy, ale o přechodu na Linux ve větší míře tam nikdo vůbec neuvažuje. I ten dlouho propagovaný a státem dotovaný Red Flag Linux zkrachoval.
    27.11.2017 13:12 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Všechno je jen otázkou času. Když jsem s linuxem začínal, byl jsem za exota. V současné době se s ním setkávám na desktopech mnohem častěji než tenkrát. Většinou u lidí, které už fakt nebavil ten pernamentní instalační opruz.

    Jinak je mi to jedno. Každý ať si používá co chce, ale pokud má problém s MS Windows, tak si holt musí poradit beze mne.
    27.11.2017 15:28 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    V tom, že se Linux na desktopu prosazuje víc a víc, se shodneme. Jenom říkám, že ta revoluce v této oblasti nevzejde z Ruska nebo Číny, protože tamní realita je hodně vzdálená od toho, co veřejně proklamují.
    27.11.2017 20:08 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Hlavně ne jen nějakou revoluci. Jediné co dává smysl je – evoluce.

    Evoluce, je totiž proces, při kterém se v tom našem kýblu špinavé vody dá alespoň rozumně existovat. Lehký bordel poměrně rychle vyplave na hladinu. Ten těžší zvolna klesá ke dnu. A my co si plavem někde mezi tím jsme v pohodě.

    Jakákoliv revoluce - to je jako když ten obsah kýblu zase pěkně promícháte.
    27.11.2017 23:19 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    To je dost trefné, píšu si do análu :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    28.11.2017 18:24 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Kam prosím, a čím?
    29.11.2017 09:42 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    No pérem přeci. Se ptáš jak malej.
    29.11.2017 13:25 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Ďakujem, dobre sa to sleduje. Bude z toho aj nejaká prezentácia v Power Pointe?
    8.12.2017 23:49 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Tak když ji uděláš tak jo :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    9.12.2017 09:58 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Koho mám teda urobiť do toho análu?
    9.12.2017 23:41 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Byt tebou, začal bych u sebe ;-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    10.12.2017 08:50 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    U teba? Och, áno. Veď do análu si si to naznačoval. Berieš si na sviatky dovolenku?
    11.12.2017 01:35 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Chápu, že mezi sebou máme jistou jazykovou bariéru, ale tím "začal bych u sebe" jsem samozřejmě myslel tebe. Ne, dovolenku si neberu, proč?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    13.12.2017 17:30 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Keď si mi naznačoval také veci, tak že či reku neprídeš.
    13.12.2017 18:09 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Ty jsi gay?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    14.12.2017 15:26 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    Verím že s tým nemáš najmenší problém.
    27.11.2017 21:30 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    To by me zajimalo, kterej urednik se v cine necha dobrovolne zastrelit proto, ze ma v urade windows?
    28.5.2020 19:31 Fanda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mnichov se vrací k Windows
    2020: Mnichov přechází opět na Linux :D

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.