abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 06:11 | Zajímavý článek

    Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (24%)
    Celkem 308 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Neo900 zahajuje vývoj

    Projekt Neo900, který si klade za cíl stát se nástupcem linuxového telefonu Nokia N900, který je výsledkem spolupráce komunit Maemo a OpenMoko, zdárně dospěl do své první fáze. Od více sta různých sponzorů během čtyř dnů vybral částku stanovenou na 25 000 eur.

    Může tak začít vývoj otevřeného hardwaru, který bude poprvé k vidění na OHSW 2013 v Mnichově na konci tohoto měsíce.

    Výroby se ujala firma GolDeliCo, který stojí za "předchůdcem" tohoto projektu - základní deskou GTA-04, drop-in náhradu za hardware telefonu Neo Freerunner.

    4.11.2013 21:13 | lexik | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    4.11.2013 22:06 Liso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Ten vyber penez byl fakt fofr.

    Z technickych parametru Neo900 moc nadseny nejsem. Ubuntu EDGE me prijde jako daleko naslapanejsi telefon.

    Kazdopadne moje, snad uz 5 let stara, N900 pomalu dosluhuje. A marne hledam telefon, ktery by ji mohl nahradit. No uvidime.
    5.11.2013 00:24 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Ubuntu EDGE me prijde jako daleko naslapanejsi telefon
    Ale má drobnou nevýhodu a to tu, že neexistuje.
    5.11.2013 11:15 Liso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Heh, jo, to je opravdu velka vyhoda. :) Ale tak doufam, ze jednou existovat bude.
    4.11.2013 22:35 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Hmm, Cortex-A8 v dnešní době, to skutečně není nic moc. Zajímalo by měl, z jakého důvpdu jsou přesně nuceni používat TI (FOSS ovladače?), které se už stáhlo z mobilního trhu.
    4.11.2013 23:10 Pali
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Binarna kompatibilita s n900. Bude to pouzivat Maemo 5.
    4.11.2013 23:27 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    prej katovani kostu...http://neo900.org/faq#cpu

    ale 500 - 700 Eur jen za desku (je treba sehnat N900 a nahradit starou desku) s jednim 1GHz jadrem a 512MB RAM je neunosne
    5.11.2013 01:02 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    700 eur je cena za hotové zařízení. Včetně "obalu". A mimochodem.
    5.11.2013 13:14 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    A co jako? Prece nedam 500 Ecek za 256MB ram a 400Mhz. Je skoro rok 2014, ne 2004. Porad mi vychazi lip koupit N900 v bazaru a nechat ji jak je.
    5.11.2013 14:08 prispel sem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Neni to jen o tom hw, ale o celkove otevrenosti.
    5.11.2013 14:25 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Co je otevrenejsi oproti N900, ze to stoji 500 Eur?
    5.11.2013 15:16 prispel sem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Pro vice informaci si projdete a prectete http://neo900.org/
    5.11.2013 16:38 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Podle vas je rozdil uvedeny na http://neo900.org/specs dostacujici? Kdyz budu chtit vykon tak si jej mam stahnout z downloadmoreram.com a downloadmorecpu.com? K cemu jsou mi periferie, kdyz zaklad v dobe uvedeni na trh bude low end?
    the cost of motherboard should be somewhere between 500 and 700 EUR. Complete device will cost 100-150 EUR more
    Kdyz porovnam Neo900 za 600 EUR az 850 EUR a N900 za 150 EUR z bazaru, tak mi vychazi 450 az 700 EUR rozdil a vykonove navyseni skoro zadne.
    5.11.2013 18:05 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Výkonové navýšení skoro žádné? :D Jestli se nepletu tak je více než dvojnásobné + věci jako LTE.

    A jestli se povede těch 64GB eMMC? Tak pak nemám co řešit.

    To s tim low-endem je nesmysl. Výkon hardwaru by se měl určovat tím, jestli zvládá to na co je určen, né tím jestli jsou na trhu výkonější komponenty s jiným zaměřením.

    Neo900 bude drahé, s low-end procesorem, málo RAM a bez žádné podpory (a asi ani záruky) a stejně si ho koupím mnohem raději než Androidí telefon za stejnou cenu.
    6.11.2013 00:58 prispel sem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Hmm, presne tak. Vidim to stejne jak s tim vykonem, tak s temi ostatnimi vecmi :)
    5.11.2013 16:14 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    500? Za 256 ram a 400 mhz? Zřejmě se koukáš na jiné zařízení.

    Doporučuji si pečlivě prohlédnout stránky projektu. Pokud ti přijde že za to nestojí, tak jí nekupuj :)
    5.11.2013 16:41 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Ano, cisla odpovidaji k dnesnimu dni. viz muj prispevek vyse.
    Grunt avatar 5.11.2013 12:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Je fakt, že u takového mobilního zařízení (schválně neříkám telefonu) bych ocenil možnost dynamického škálování (nebo nějakého úsporného režimu) víc než u čeho jiného. Mám stacionární celer, který dovede škálovat frekvenci procesoru ale v pěti krocích od 333Mhz až po 2,6Ghz a až na testování je mi to vcelku k ničemu (pamatuje ještě někdo tlačítko Turbo u dvaosum a třiosumšestek? To mělo smysl ještě větší). Existuje vůbec něco podobného pro mobilní platformy (nebo třeba dvě jádra, jedno úsporné a jedno nadupané mezi kterými se dá přepínat na vyžádání)?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.11.2013 13:12 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Všechny moderní mobilní CPU mají škálovatelný výkon pomocí měnění frekvence a zapínání/vypínání jader. Například Samsung Exynos má 4 výkonná Cortex-A15 a 4 úsporná Cortex-A7 jádra. Jejich zapínání a vypínání si řídí systém a ovladače. Ale někde jsem četl, že už to někdo dokázal hacknout a řídit sám.
    Josef Kufner avatar 5.11.2013 13:19 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Součástí Cyanogenu je GUI pro nastavování frekvence CPU prostřednictvím klasického cpufreq.

    Ale na to, aby telefon vydržel týden to je úplně na nic. Těch pár wattů to nevytrhne. Důležité je, aby telefon spinkal, kdykoliv je to možné, tedy aby CPU bylo zcela uspané (deep sleep). V takovém stavu můj mobil vydrží v pohodě dva týdny. GSM komunikace ho občas probudí a veme si nějakou energii taky, takže se reálně dá dostat na cca 5 dní. Pokud ale nějaká nevychovaná aplikace nenechá CPU spát, je za odpoledne po baterce.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Grunt avatar 5.11.2013 20:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Součástí Cyanogenu je GUI pro nastavování frekvence CPU prostřednictvím klasického cpufreq.
    Dík, to se může hodit.
    Ale na to, aby telefon vydržel týden to je úplně na nic.
    Znovu opakuji: mobilní zařízení, ne telefon. Telefon má umět telefonovat a psát SMSky.
    Důležité je, aby telefon spinkal, kdykoliv je to možné, tedy aby CPU bylo zcela uspané (deep sleep). V takovém stavu můj mobil vydrží v pohodě dva týdny. GSM komunikace ho občas probudí a veme si nějakou energii taky, takže se reálně dá dostat na cca 5 dní. Pokud ale nějaká nevychovaná aplikace nenechá CPU spát, je za odpoledne po baterce.
    Ne tak docela. S výdrží ve stand-by režimu nemám nejmenší problém. Ale stačí spustit YouTube nebo nějakou náročnější úlohu a baterku to vyšťavní do morku plechu. Tomu uspávání nepomůže. Přitom HD z 80% nepotřebuju. Jenže jestli už procesor jede naplno nebo napůl nemá na výdrž moc vliv. Ruční škálování dle opravdové potřeby by mohlo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 5.11.2013 20:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Jen teď jsem si uvědomil, že zrovna u YouTube aplikace mi stejně škálování procesoru moc nepomůže.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vackar avatar 4.11.2013 23:26 vackar | skóre: 6 | blog: Obludnosti | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Tuší někdo nějaké porovnání s Jolla mobile - respektive Sailfish?
    Prosím nevykat!
    4.11.2013 23:29 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Jolla vychazi lip ve vsem, ale nema HW klavesnici.
    vackar avatar 4.11.2013 23:36 vackar | skóre: 6 | blog: Obludnosti | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    No jsem zvědavý na tu jejich HW kompatibilitu s Adroidíma telefonama... protože mezi nimi by se HW klávesnice našla...
    Prosím nevykat!
    5.11.2013 21:44 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    No tam jde taky o to, jestli ten foun nema locknuty bootloader ..
    5.11.2013 09:21 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    The other half...
    5.11.2013 00:35 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Jolla má parametry rozhodně lepší, na druhou stranu Neo900 bude mít RFID a pár dalších věciček který Jolla mít nemůže nikdy :)

    Kromě toho na ní poběží Maemo (a Replicant, QtMoko, SHR, a asi všechny linuxový distra...), který v porovnání se Sailfishem u mě rozhodně vítězí. Pravda neni tak pěkný, nemá multitouch atd. ale zase to je skoro čistej Debian. (btw. tenhle projekt vypadá hodně zajímavě..).

    Jolla mě obecně trošku zklamala, zdá se že cílí na čínské uživatele matlacích placek (což se ale dalo čekat.)
    5.11.2013 07:48 hibiki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Jolla ma na zadech I2C konektory (+nabijeci), takze RFID mit imho muze, ktere dalsi veci mas na mysli? Jinak na foru uz nekdo chysta HW klavesnici, takze ani tady to neni ztracene.
    5.11.2013 12:42 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj

    No právě :)

    "může"... Neo900 jí mít bude. Mezi ty další fičury patří třeba Hot-swap baterky a IrDA. Plus spousta senzorů a GLONASS.

    Kromě toho Jolla se ani nijak nesnaží být hackers-friendly, takže Neo900 si nijak nekonkoruje s Jollou. Sou to prostě dva různý trhy. Jolla dělá normální smarfouny, normální cena, přiměřený komponenty a user-friendly OS. Neo900 má (bude mít) OS s minimem aplikací pro normální uživatele, je dražší než nejnovější auPhone, a technická podpora = IRC. Takže tak.

     

    Nechápu proč má furt někdo nutkání Neo900 srovnávat s Jolla founem. Možná protože Sailfish vychází z MeeGa / Meru a MeeGo je zmutovaný Maemo říznutý Moblinem? To dává smysl :D

    http://neo900.org/#features

    5.11.2013 13:38 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Ježíš když o Jolla founu nic nevíte, tak nepište nesmysle a mlčte!

    Jolla má výměnnou baterii a může mít druhou baterii v zadní půlce, která je samozřejmě hotswap. IRDA může být v druhé půlce připjená přes I2C, pokud ji někdo bude chtít. GLONASS podpora je v tom rovnou. Přes i2c si můžete přidat tisíce druhů senzorů libovolně velkých. Je to mnohem víc otevřené než Neo900.

    Základem Linuxu je pro mne slovo: "můžu". Pevně dané věci mne nezajímají. Mám základ a můžu přidat tisíce dalších kombinací. Proč bych tam měl mít věci, které nechci jen proto, že je chce někdo jiný ? Hezky základ a každý si to rozšíří podle jeho potřeb.

    Ano, taky nechápu, proč je srovnávat .. protože jsou nesrovnatelné .. každé jde svou cestou ..
    5.11.2013 16:45 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Jolle přeju všechno nejlepší, ale v "The Other Half" sem dost pesimista. Přijde mi že lidé v ní spatřují něco jako zázrak, něco chybí? Other Half! Přitom je to jenom o tom co Jolla vyrobí (tj. jestli na to bude mít peníze..) - dokud se pořádně neuchytí tak jí OH nikdo jinej vyrábět asi nebude.

    Mnohem víc otevřené než Neo900? Rozhodně ne. BTW.: důvod proč rozhodně preferuji Neo900 je Maemo. Ještě bych tady napsal že klávesnice, ale odpověď by byla jasná: Other Half :)

    Pokud se ukáže že Jolla je víc hacker-friendly (nabídne všechno co nabízí Neo900, pořádne zopen-sourcuje Sailfish a bude celkově víc open) tak k ní přejdu. Teď to tak ale nevypadá.

    Neo900 je pro mě nástupcem N900 (což přesně má být..), je to N900 s updatovanym HW (Ne, nepotřebuju osmijádro, 4GB RAM a ani kapacitní displej - to co má mi bohatě stačí.)

    BTW.: o tom glonassu sem nevěděl. Přidávání senzorů libovolně velkých - to zní trochu jako phoneblocks, jestli se to nějak povede šel bych radši do block-phonu :P Protože Other Half se bude prodávat jako celek, takže budu limitovanej těma konkrétníma sestavama - jedině že bude mít každá OH na zádech konekt pro další OH. Takovej sandwich :P

    A ještě něco. Jolla cílí na Čínu. To je fakt. Těch pár MeeGařů pro ní imho nehraje velkou roli, možná na začátku, ale jestli expadnuje do Číny, tak jí nářky linuxáků zajímat asi fakt nebudou. A jestli se tam nerozšíří, tak je mrtvá.
    5.11.2013 16:57 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Ne, nepotřebuju osmijádro, 4GB RAM
    a ted jeste tu o tom, ze 640KB bude stacit kazdemu...

    To je tak tezke pochopit, ze jedno jadro je dnes fakt malo?
    Jednojádrové systémy se stávají historickou kuriozitou, proto bychom měli řádně odůvodnit každé složitosti, které kvůli nim přidáme.

    -- Ingo Molnar
    5.11.2013 17:12 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Já fakt neříkám že 1 jádro bude stačit každému. Říkám že mě stačí, nikomu to necpu, a chápu že pokud někdo nutně potřebuje na mobilu něco hrát nebo tak, tak mu výbava N/eo900 nestačí.

    Jenže já hry nehraju (snad jenom zmínim tu slabost pro Pokemony na emulovanym GBA), a zatim moje N900 všechno co sem chtěl zvládla, až na pár drobností který doufám vyřeší Neo - na výkon nejsem moc náročnej uživatel.

    A že je to málo? Jo, je to málo. Pro někoho kdo chce víc.

    5.11.2013 17:24 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Kdo se bavi o hrach? Kdyz mas spustenou hru, tak te multitasking nezajima. Ja chci rychlou odezvu a na to jedno jadro nestaci. Proc proste neuznas, ze je to tezce predrazene? Vsimni si, ze schvalne mlcim o Jolle a jen porad cekam na tve zhodnoceni faktu, ze N900 + 500EUR = Neo900
    5.11.2013 17:38 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Maemo 5 funguje na N900 (cpu pretaktovaný na 900Mhz, upravený transitions, CSSU-thumb-testing) k naprosté spokojenosti. Nic se neseká, multitasking funguje pěkně (nikoliv krásně) - 2 okna browseru, irssi v terminálu, SSH v terminálu, email, někdy VNC (najednou).

    Ale je pravda že N900 je dneska už stará a některý věci jí chyběj.

    N900 + 5OOe = N900 + LTE + USB-OTG + n senzorů + hotswap baterky (bez zapojování nabíječky) + glonass + všechno co je v sekci features a rozvedeno v sekci specs na neo900.org = Neo900 :P

    To že bude drahá (hodně).. to je jasný každýmu. A těch který sou ochotný to zaplatit je málo (to je asi taky jasný každýmu)..
    5.11.2013 18:02 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    USB-OTG umi N900 taky (v cem je to nove?). Sensory jsou za par EUR (100 at nezeru). Takze to, co je otevrenejsi oproti N900 stoji 400 EUR?
    5.11.2013 18:11 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Pokud na zadnou zajimavou otevrenost oproti N900 neprijdes, tak nevadi. Uznavam, ze tento update staricke N900 je dobry, ale mel tu byt jiz pred rokem a za polovicni cenu. Zatim me nic nepresvecilo, abych upgradoval.
    5.11.2013 18:17 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    N900 USB-UTG umí, akorát tak trochu neoficiálně a čas od času jsou s ním problémy. Prostě to tak původně být nemělo a někdy to jde poznat.

    Co je otevřenější oproti N900? Tak třeba HW. Sehnat 'Service manual' ještě jde ale zjistit co je jakej pin zač je dost nemožný.

    Potřeboval jsem to vědět protože mám urvanej konektor (jedna z věcí který na Neo900 nehrozej) a chci mít jistotu že když nějak oddělam Maemo / U-Boot tak že mi nezůstane jenom pěkná cihlička. Takže sem začal hledat jak N900 flashnout jinak než přez USB. (teoreticky bych ho mohl připájet zpátky ale nechce se mi kupovat páječku)

    Skoro určitě to jde přes ten JTAG (či co to je) co tam na mě čumí, ale dál už o tom nejsou informace.

    Tohle u Neo900 nehrozí. Viz dokumentace dostupná ke GTA-04. Pokud se ti podaří připojit nějakej senzor k N900 (třeba přes ty geniálně zdokumentovaný piny co sou pod baterkou) tak tomu rozhodně zatleskám.
    5.11.2013 19:04 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Hmm .. a proto má Jolla zcela standardní zdokumentovanou i2c sběrnici používanou u senzorů běžně, na kterou si jich nandáte kolik chcete .. :)
    5.11.2013 20:11 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Koukám, že Neo900 má i2c také, teď jen jak je dostupná ..
    5.11.2013 19:02 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    - dokud se pořádně neuchytí tak jí OH nikdo jinej vyrábět asi nebude.
    Číňani vyrobí cokoli, když jim to někdo zaplatí. :) A dá se to vyrobit snad i na 3D tiskárně .. :)
    Mnohem víc otevřené než Neo900? Rozhodně ne. BTW.: důvod proč rozhodně preferuji Neo900 je Maemo.
    Nemáte pravdu. Maemo jako takové nebylo nikdy opensource. Pokud chcete dát na ten mobil něco opravdu opensource a má to zůstat opravdu mobilem, máte jen pár možností: Mer + Nemo, Ubuntu touch, Tizen či FirefoxOS. Vtip je v tom, že Sailfish je zcela opensource Mer core a nad tím jejich UI, o kterém dnes nevíme, nakolik bude open .. :) Kazdopádně bude SailfishOS mnohem víc otevřený než openMaemo zbastlené reverzním postupem. Myslím, že pokud trváte na TRUE opensource a máte rád Maemo, vaší cestou je Mer+Nemo. Jen to ještě nevíte. :)
    Přidávání senzorů libovolně velkých
    Tím jsem neměl na mysli filosofii Phoneblocks ale to, že není dobré omezovat představivost pouze na velikosti zadního krytu. Prostě místo toho abych na mobil přidal zadní část, mohu naopak mobil cvaknout do něčeho mnohem většího. Tím pádem mohou být senzory či řízené zařízení mnohokrát větší než mobil. Prvním příkladem může být gamepad s prostorem pro mobil uprostřed. Ten gamepad je větší než mobil, má ergonomicky přiměřené snímače a prostě se to tam jen cvakne. Easy. Ale existuje nepřeberné množství jiných dalších senzorů, které jdou připojit pomocí i2c. Třeba ve vozidle apod ..
    5.11.2013 20:10 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Připomněl jste mi další velkou výhodu Neo900 :) Operační systémy. Posílat se totiž bude akorát s debianem, a normální OS se na to nahraje podle postupu na webu. A jedním z takto použitelných OS bude reverzní openMaemo aka Freemantle.

    UI Nema se mi líbí, proti Meru nic nemám, ale zajímá mě: jak je na tom s aplikacemi? Je kompatibilní s Maemem (5)?

    Nejsem až zas tak Die-hard fanoušek Maema abych na TMO obhajoval binární kompatibilitu s N900. Osobně jsem byl zastáncem Meru + hildonu. (Trochu mě mrzí že jsou kvůli tomu parametry horší, tuším že se řešilo jestli nepoužít OMAP4, ale né, protože N900 má OMAP3..)

    NemoMobile na N900 běhá (jakože funguje, s plynulostí to prej neni nijak slavný.) --> na Neo900 bude běhat snad i plynule.

    Jinak Jolla to s otevřeností moc nepřehání, jestli se nepletu tak Mer core uzavřít nemůžou, kvůli licenci, není to tak? Zato svoje Sailfishí UI jo, což možná i udělají (zatím to tak je).
    5.11.2013 20:49 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    No co jsem říkal .. reverzní "open" Maemo. O kvalitě si asi nebudeme povídat. :)
    UI Nema se mi líbí, proti Meru nic nemám, ale zajímá mě: jak je na tom s aplikacemi? Je kompatibilní s Maemem (5)?
    Nemo i Sailfish používají dnes již standardní QML/Qt použité i v N9/Harmattan, BB10 a Ubuntu Touch. Maemo 4/5 jedou na "Hildonized" Gtk. Odpověď tedy zní: NE. Na druhou stranu není problém jednoduše portovat app z výše uvedených platforem. Spousta původně Maemo aplikací již bylo portováno na N9. :)
    Jinak Jolla to s otevřeností moc nepřehání, jestli se nepletu tak Mer core uzavřít nemůžou, kvůli licenci, není to tak? Zato svoje Sailfishí UI jo, což možná i udělají (zatím to tak je).
    No máte k tomu takový zvláštní "uzavírací" pohled z druhé strany. hehe .. Nemají záměr uzavřít Mer. Naopak, potřebují ho a pomáhají mu. Spolupracují i s Nemo. Díky jejich pomoci se oba projekty výrazně posunuly. To se vše dá dočíst na webu sailfishos. Svoje UI mají zatím uzavřené protože na něm ještě defakto makají .. :) Slíbili ho otevřít, ale neřekli "jak moc" to bude. Jinak se to UI docela pěkně snaží dokumentovat (jednotné principy návrhu UI a pod.). Ale o UI tu moc nejde, největší problém opensource je s HW adaptací do kernelu. A to je věc Mer-core, který je opensource.

    Ostatně stejně tak to bylo s Maemo - Nokia sponzorovala a udávala směr. Komunita pracovala. Určité části si Nokia upekla sama. Bohužel si proprietárně upekla i některé ovladače apod. Proto je trochu problém rozběhnout opensource OS s plnou funkcionalitou na HW jako je N900 a N9.

    Problém je, že některé proprietární věci třetích stran můžete použít/integrovat pouze pod NDA, což komunita defakto nemůže, k tomu je třeba firma. A v dnešním světě se bez toho obejít můžete, ale máte polovinu funkcí. To je slabina true open-source. Já na něm nelpím. :)
    5.11.2013 20:51 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Já vám nevím, ale každé vaše "výhody" se mi po rozboru jeví spíš jako nevýhody. Zřejmě jen málo víte o jiných možnostech a jste příliš zaměřen na N900 like věci.
    5.11.2013 21:16 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Nechť je každý se svým budoucím smartfounem spokojen. ;)
    5.11.2013 21:42 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    + 1 zentilion .. :)
    5.11.2013 20:24 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Jolla cílí na Čínu, protože tam může udělat odbyt větší, než měly Lumie dohromady. :) A potřebuje odbyt. N9 tam měla velice dobrý ohlas. Protože to je už zcela perfektně použitelný mobil pro běžné lidi, může ho "protočit" na běžných uživatelích. Myslím, že budeme rádi, když si přes eBay budeme moci objednávat jejich #OtherHalf, kterých budou mít asi dost. :) Ale bacha, geekové jsou tam také a dost. :)

    No a pak to má pro ně ještě jednu výhodu: Přímý přístup na app store/markety mainstream mobilů tam číňani stejně nemají, tak nebude problém si na čínském app-marketu zajistit přístup k Android aplikacím, který jim jinde na světě Google nedá (do Play).

    Ale nezapomeňte, že obzvlášť po likvidaci Nokia, hraje Jolla na národní strunu. Takže se věnuje Finsku velice (provider DNA) a s tím se může svézt i zbytek evropy. Jednají např. s Dánským providerem.
    5.11.2013 21:11 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Jinak v tom místě "víc otevřené" jsem měl na mysli jednodušší dostupnost napájení a i2c do zadní části pro vývojáře rozšíření o další senzory.
    Jendа avatar 10.11.2013 09:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Jenom mě zajímá - k čemu se dá dneska využít IrDA? Osobně jsem na svůj adaptér už rok nesáhnul. Jó, kdyby to mělo hardwarový RS-232, to by byla jiná :-).
    10.11.2013 16:56 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Na skrytou komunikaci zavirovaných stanic! (oproti repráku by to šlo i v BIOSu)
    5.11.2013 13:39 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    RFID je uvnitr, vyvadi se jen antena na zada .. bezne u vsech mobilu ..
    5.11.2013 21:55 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Na TMO jsem viděl jedno "řešení" hw keyb a je to otřesný nápad. Takhle to může splichtit sám doma amatér. Ale to si tam rovnou můžu přidat BT keyb za pár šušňů. Správná cesta je i2c klávesnice udělaná přímo pro tento účel.
    5.11.2013 13:27 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    RFID neboli NFC Jolla samozřejmě má, je to součást chipu. Jen antena se běžně vyvádí na zadní stěnu, proto ta zmínka u konektoru do OtherHalf části. Naopak, díky této koncepci bude mít Jolla věcičky, které díky nerozšiřitelnému designu Neo900 nikdy mít nemúže. :p

    Sorry, ale pokud se bavíme o telefonu, tak jako jediné použitelné linuxové GUI známe zatím jen Maemo5 a Meego/Harmattan. Dál to bude SailfishOS (z nich vycházející) a dokážu si představit UbuntuPhone. Ostatní už jsou nebinárná nadstavby (FF-OS, Tizen, .. ). Kdysi dávno jsem si dal na N810 chroot debian .. no hezké .. ale za hodinu to šlo pryč, protože to k ničemu nebylo. UX v záporu. Mno a Debianu se taky rád zbavím. Užil jsem si ho dost na N810 i N9. Dost na tom, že se o Debilan musím starat v práci.. :(

    Jako každodenní uživatel N9 mi to matlání moc nevadí .. a s HW keyb v druhé půlce budu pak zřejmě velice happy .. :)
    5.11.2013 17:04 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Zajímalo by mě kolik z Maema zůstalo v Sailfish zachováno...

    Když už N9ka používala .rpm (jestli se nepletu tak tohle Sailfish zdědil)..

    Mimochodem, já si zas do N900 dal Easy Debian (chroot s debianem, "vyladěnej") a ještě pryč nešel a asi ani nepůjde. Sem s nim spokojenej, GUI je fakt na houby, s prstem to člověk opravdu nedá, ale se stylusem je třeba i LibreOffice nebo Chromium použitelný.
    5.11.2013 18:31 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Zajímalo by mě kolik z Maema zůstalo v Sailfish zachováno...
    Maemo 5 přineslo věci, které se staly v Meego standardem. Např.: share plugins, unified messaging system with protocol plugins. To všechno počalo v N900(Maemo5), bylo v N9(Maemo6/Meego Harmattan) a bude v SailfishOS či NemoOS. Každopádně věci (nejen) kolem telefonování byly mnohem lépe dotažené až po Maemo 5, což je důvod, proč bych se k němu moc nevracel.

    SailfishOS:

    - vespod je zcela opensource Mer project core (mnozí možná vzpomenou na tuto alternativu již k Maemo4) který se posunul k Meego filosofii.

    - nad tím je Sailfish UI by Jolla. Existuje opensource alternativa Nemo UI.

    Spíš bych na tento HW dal Mer + Nemo. Je to zcela opensource a poplatné dnešní době. Zahrabat se na 5 roků starém SW není dobrý nápad.

    Vše co bylo napsáno pro N9 není problém portovat pro SailfishOS či Nemo.
    Když už N9ka používala .rpm (jestli se nepletu tak tohle Sailfish zdědil)..
    N9 má obchodně Meego ale je to defakto Maemo 6 vespod (takže debian) a nad tím QML/Qt z Meego. Terve čisté Meego či Mer i vespod používají rpm. Ale to je fuk jaký formát balíčků to používá (i když já osobně se těch apt-fuj věcí rád zbavím.. :) ). Důležitější rozdíl je v tom, že od Maemo6/Meego Harmattan se používá pro UI QML/Qt, kdežto Meamo4/5 jely defaultně na Gtk. I když popdora a pár aplikací v čistém QT byly už i pro Maemo 4.
    ale se stylusem je třeba i LibreOffice nebo Chromium použitelný.
    Ten debian jsem měl na N810 s rezistivním displejem a stylusem. Ale bylo to otřesné.. :)
    5.11.2013 00:31 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Je škoda, že vycházejí ze zastaralé GTA04 platformy. Vím, sice to snižuje náklady, ale je to prostě starý :-D. Navíc PowerVR není zrovna opensource friendly.

    Mohli by udělat kickstarter kampaň.

    BTW Co je na tom proboha tak drahýho? Vždyť i osmijádro ODROID stojí někde okolo 150 dolarů.
    5.11.2013 00:48 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    ad GTA-04:

    Vychází se z ní protože je ověřená a vývoj nový by stál násobky.

    ad kickstarter:

    Na talk.maemo.org i na IRC se to řešilo. Kickstarter stejně jako IndieGoGo maj zaprvé poplatky (takle jsou akorát transakční) a zadruhé, Ubuntu Edge - nevybralo ani cent. Prostě jenom spousta lidí ty peníze slíbila. Když by po nich chtěli peníze i s riskem že je možná nedostanou zpátky, tak by to asi nebylo v řádu milionů. Tady už je 25 tisíc eur vybranejch (a furt to stoupá!)..

    ad cena:

    drahý je to protože toho je málo ;) Taky se v ceně podepsal výběr co nejvíc open komponent.

    ad PowerVR:

    lze se bez něj obejít. SHR pokud se nepletu, bez něj funguje bez problémů.

    A vůbec, všechno je FAQu :D

    BTW.: tenhle telefon cílí na sakra specifickej okruh lidí, rozhodně né na tak širokej jako Jolla :D

    5.11.2013 01:40 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    ad GTA-04:
    No mě by třeba stačila jen nacpaná ODROID (a nějakou elektroniku navíc), LCD a baterku do nějaký cihloidní krabice a v pohodě :-D.
    ad kickstarter:
    Myslím, že není problém na kickstarteru udělat akci pro těch 100 kupujících (~590EUR → 59kEUR což je docela realistická cena ) a pak postupně zvyšovat počet nabízených kusů a snižovat cenu. Samozřejmě je důležitý odhadnout hranici kdy se to vybrat nepovede, ale pokud je to přes limit, tak je to v pohodě. V případě neúspěchu si udělaj reklamu :-D.
    ad cena:
    Právě proto tu financovací kampaň třeba na kickstarteru.
    ad PowerVR:
    Ale opensource reverse engineering drivery se zatím moc daleko nedostaly ne? To si radši než nepoužívat PowerVR GPU koupím něco s Limou nebo Freedrenem.
    5.11.2013 09:24 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Myslím, že není problém na kickstarteru udělat akci pro těch 100 kupujících (~590EUR → 59kEUR což je docela realistická cena ) a pak postupně zvyšovat počet nabízených kusů a snižovat cenu. Samozřejmě je důležitý odhadnout hranici kdy se to vybrat nepovede, ale pokud je to přes limit, tak je to v pohodě. V případě neúspěchu si udělaj reklamu :-D.

    Jo, takhle funguje Massdrop.

    5.11.2013 21:18 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    BTW.: tenhle telefon cílí na sakra specifickej okruh lidí, rozhodně né na tak širokej jako Jolla :D

    Jenže Jolla má za nižsí cenu mobil, který (v případě, že bude funkčně dotažen alespoň na úroveň N9) je rovnou použitelný pro běžné masy. Ale zároveň umožňuje geekům to různě měnit a rozšiřovat jak v oblasti SW tak i HW. Což se mi na tom líbí.
    6.11.2013 13:13 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj

    Bude mít odemčený bootloader? Půjde na tom třeba něco jako U-Boot, nebo prostě *musíš* mít Sailfish? Bude kompletní dokumentace HW? Je technicky možné do OH nacpat třeba WiFinu která umí Monitor mode/packet injection? (umí to ta v základu?)...

    Pokud by to dopadlo pozitivně, někdo by začal vyrábět desítky modifikací other half, tak bych bez nejmenšího problému k Jolle přešel.

    Třeba u mě nakonec zvítězí, já si Neo900 nebudu kupovat dřív, než na něj bude použitelný Maemo, takže je možný že mě Jolla do tý doby ještě přesvědčí. (I když je pravda že když to vypuklo tak sem byl dobře zfanatizovanej! :D)

    Kaacz avatar 14.11.2013 18:18 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Otevřenost bootloaderu je otázka - zatím.

    Musíme si ujasnit jednu věc: SailfishOS = Mer-core + SailfishUI. Mer core je zcela opensource linuxový základ zaměřený na mobilní zařízení. Jeho součástí je Wayland. Zatím se neví jak moc bude otevřené GUI SailfishUI, které je nad tím. Rozhodně není problém ho zahodit a dát místo něj opensource NemoUI.

    Ovladače k HW potřebuje opensource Mer-core - tož asi k dokumentaci k HW.

    OH je datově propojena pouze 400kbit i2c. Zapomeňme tedy na nějaké větší toky mezi OH a základní deskou.

    27.11.2013 se začíná prodávat na pultě u finského providera DNA. Souběžně s tím začnou posílat předobjednávky, tak snad již brzy bude u mne Jolla foun naživo. :)
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Hans1024 avatar 5.11.2013 12:47 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    A jde vypnout sledovani operatorem? :-D
    Veni, vidi, copi
    5.11.2013 16:57 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Na fóru se trochu řešil Osmocom a podobně, napadlo mě řešení: vybudovat si vlastní BTS síť :D Ale mám pocit že je to nelegální, nejde o certifikované zařízení etc.
    5.11.2013 14:07 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    A jé. Další nesmyslný projekt, ve kterém se utopí mrky peněz a člověkohodin a pokud z toho budenějaký výsledek, bude to předražený zabugovaný krám s parametry několik let starého telefonu.
    5.11.2013 15:31 prispel sem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Myslim, ze mraky penez vypadaji o dost jinak.. Jinak CSSU na N900 funguje skvele, fakt nevim na co si stezujete, jestli na vlastni neschopnost, nebo jste jen skarohlid.
    6.11.2013 17:33 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Nejsem škarohlíd, jenom se vývojem HW živím a pamatuju si moc dobře, jak dopadly všechny podobné projekty v minulosti. A z praxe vím, že je ryzí šílenství pouštět se do konkurence zrovna v takovéhle oblasti.
    5.11.2013 16:55 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    A jé. Jaký má tento příspěvek smysl?

    CSSU je fajn, GTA-04 je fajn a 25000 eur sice není málo, ale "mrky peněz"? To fakt né.

    Tak si to prostě nekupujte, zřejmě nejste cílová skupina. Když vidíte někoho jak si kupuje hodinky za 100.000 a vám se nelíbí, tak ho o tom taky hned informujete? :D

    5.11.2013 17:17 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Jaky smysl ma tvuj prispevek? Kdyz jsem se te clovek zepta na jednoduchou otazku, tak ho posles k sipku s tim, ze si to zarizeni nema kupovat.
    5.11.2013 19:07 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Ale "anonym" se na nic neptal, jen prudil .. a vo vo vo tom to je .. :)
    5.11.2013 20:15 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    ty jsi taky anonym, takze to sem vubec netahej
    5.11.2013 20:30 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    5.11.2013 20:37 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    v odkazu na twitter mas chybu https://twitter.com/Kaacz
    5.11.2013 20:45 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Takhle je to správně.

    A ticho máš ode mně follow :D

    5.11.2013 20:51 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    dik *muck*
    5.11.2013 20:51 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Ještě mě tak napadá, ono na tom přihlášení se něco bude :P
    5.11.2013 20:51 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    ano, mas na 100% pravdu, skoda, ze jsi na to dosel zase pozde
    5.11.2013 21:04 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    No, ale tu opravu odkazu jsem nepsal ja .. a stejne mne to nedonuti se přihlašovat .:p
    5.11.2013 21:03 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Jen jsem linej na login, jinak jsem tu registrovan pod stejným nickem. :p
    5.11.2013 21:05 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Nekdo nechape rozdil mezi anonym a anonym .. ale to je jeho problem ..
    5.11.2013 21:25 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    promin, spatne vlakno, chtel jsem reagovat na l3xe :p
    5.11.2013 21:30 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Mně nevyprudíš k loginu, na to jsem už moc starej :p
    5.11.2013 21:33 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    :)
    5.11.2013 20:09 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Hmm, když shrnu rozdíly mezi Neo900 a Jolla:
    • Senzory: Neo900 má navíc jen baromether/thermomether - jestli bude teploměr uvnitř, tak je to o ničem. Každopádně obojí nepotřebuji. Oba founy ale mají i2c sběrnici. Jde o to, jak dostupnou ji má Neo900 ?
    • Displej: Jolla má větší IPS kapacitní multitouch, Neo900 má rezistivní se stylusem. Obojí má svoje pro a proti.
    • Baterka: Neo900 má navíc hotswap té základní. Oba mají konektor battery. Jak dostupné to má Neo900 ? Ale stejně nevím kam bych přídavnou baterii dal, ten foun moc možností rozšiřování nemá.
    • Komunikace: Neo900 má navíc IR transmitter, ne každý ho ale chce. Jolla má již teď jisté BT 4.
    • Media: Neo900 má navíc line-in. Není zatím známo jak je to s video-out u Jolla.
    • RadioFM: Neo900 má již teď jistý FM transmitter. FM receiver nebyl u Jolla potvrzen, ale pochybuji, že by tam nebyl. Byla viděna ikona RadioFM App. :)
    • HW keyb: Neo900 ji má rovnou, Jolla ji může vyřešit v druhé polovině spolu s přídavnou baterkou. Zájem je o ni takový, že nevěřím tomu, že by nevznikla. Ano, může to být přídavný náklad, ale pouze pro ty, kdo ji opravdu chtějí. Rozhodně nebude stát tolik, co je rozdíl cen. :)
    • Cena: Neo900: 600-850€, Jolla: 400€ - pro mne jasná volba. :)
    Pár mých pohledů a potřeb:
    • Pokud bych chtěl další senzory, byl by to třeba měřič vzdáleností a optický měřič teplot. => #OtherHalf
    • SW: V Neo900 je cosi co moc nevypadá jako mobilní OS. Ano portovat můžete cokoli - ale kdo udělá portaci uzavřeného Maemo 5 ? Já tvrdím, že nakonec nikdo. Ti co dělali Mer, ho posunuli k dnešním OS - je opensource, nebude problém ho portovat na tento HW. Tož zapomeňte na Maemo a zvykněte si na následovníky. :)
    • Když už teda mám mít vespod ten opensource Mer, který je na Jolla rovnou .. pak je už jen na mě, jestli tam nechám Sailfish UI nebo tam dám opensource Nemo UI. Podle mne tento "hack" bude určitě existovat velice brzo. Protože největší problém je vždy s HW adaptací na kernel-level úrovni. To nad tím už nemá žádné překážky.
    • Nelíbí se mi to nesourodé spojení hw-keyb, co vypadá jak sebraná z N810 a k tomu vzhledově zcela odlišný vršek vypadající jak oblý Samsung plasťák .. fuj. Celé to je děsivě amatérské.
    • Jako uživatel N9 nemůžu už mít něco, co by se ovládalo jinak. Takže něco se Sailfish UI nebo Nemo UI. :)
    5.11.2013 20:24 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj

    Kam s druhou baterkou :) kromě toho, tady se to rozšiřování řeší dost a vypadá to nadějně.

    Frematle Porting Task Force tady sou lidi co dělaj CSSU + ex-zaměstnanec Nokie :) Věřim tomu.

    Že se někomu nelíbí N900 chápu, já mám ale slabost pro krychloidní telefony s HW klávesnicí :)
    5.11.2013 20:54 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Mně nevadí jedno nebo druhé. Mám N810 a líbí se mi. ALe nelíbí se mi ta nesourodost .. hranatý spodek a na tom něco, co na první pohled vypadá, že na to nepatří ..
    5.11.2013 21:28 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Aha, koukám, že tak vypadá N900 .. Secvaknutá ještě jde ale jak se vytáhne klávesnice, vypadá to fakt divně .. :)
    5.11.2013 21:00 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    No to umístění druhé baterky, jak tak čtu, je větší scifi než #OtherHalf .. :)

    No a pak je otázka, jestli vůbec se vyplatí portace Fremantle UI .. když na tom může běžet Mer + Nemo a portace app z N9 je jednoduší ..

    Já teda osobně vidím další problém daný geo. V naší malý zemičce nikdo nedělá regionální app (Doprava, banky, apod) pro minoritní mobilní OS. Android, iOS, možná WP a šmytec. Ty app dělají přímo ty subjekty, které mají data a není možné aby "nekdo" jiný tu app udělal. Proto budu rád za možnost použít Android app na Jolla. :)
    5.11.2013 20:55 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Hezky souhrn, dik! Jsem zvedavy, jak vsechno dopadne a jestli z Jolly nakonec neco bude. Za rok se uvidi :)
    5.11.2013 21:01 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    No snad dřív, Jolla foun bych měl mit do konce roku doma. :)
    5.11.2013 21:14 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Jj, ja vim, ale na rozdil od tebe nejsem early dopter. Za rok se uvidi, jak to vsechno dopadne. Bud budu mit Jollu a hw kb, anebo se na vsechno vykaslu a poridim si Nexus 5 s hw kb. X let cekani na poradny upgrade N900 uz probehlo a je cas se posunout dal.
    5.11.2013 21:24 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Já si jako early adopter moc nepřipadám. Tito stejní lidé stojí za vývojem Maemo 4/N810 a Harmattan/N9, které používám k veliké spokojenosti (teda N810 už moc ne, ale furt jede jako nová). Takže mají moji velkou důvěru. Navíc - po zvyku na SWIPE-UI na N9 už nikdy nemůžu používat mobil s horším UI/UX. Pro mne to je jasná volba. Kdyby nepřišla Jolla, šel bych do BB-Z10. Ale možnost HW slide-wide-keyb přeci nemůžu prošvihnout, žejo .. :)
    5.11.2013 21:31 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Podobne myslenkove pochody jsem mival do doby, nez kazda platforma, kterou jsem poridil do roka a do dne odesla v haj. Takze Jolla je opravdu posledni moznost, ale chci pockat, ptz duveruji, ale proveruji.
    5.11.2013 21:32 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    spatny nick, ups :)
    5.11.2013 21:34 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Zapomněl sis vrátit nick :p aby to dávalo smysl.

    Jasně, s N810 a N9 jsem na tom nebyl jinak. N9 byla oficálně mrtvá ještě dřív, než přišla do prodeje. Přesto se jí za první kvartál prodalo víc než Lumia 800.. :)
    5.11.2013 21:39 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Jasne, je to tak, ale jak rikam - show me the foun, anebo paapaa. Nechci si znova porizovat mrtvou platformu.
    5.11.2013 21:39 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Jsem realistický optimista či optimistický realista. Moc neočekávám. Pokud bude Jolla alespoň tak dobrá jako N9, bude to pro mne výhra. Minimálně si polepším o dualcore (aby se to občas nekousalo), uSD slot na kartičku a pár lokálních aplikací (které mi schází) vyřešených Android-app. Be happy :) HW keyb a další možnosti budou třešničkou na dortu. :)
    5.11.2013 21:32 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neo900 zahajuje vývoj
    Když takhle člověk něco řeší, důležité jsou informace, informace a informace .. dohady jsou nanic. Bohužel mnozí uvolňují informací málo.. :(

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.