abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 710 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Novell chce dále bojovat o peníze od SCO

    Novell usiluje o vyplacení peněz, které mu SCO dluží. Proto požádal o ukončení ochrany ve stavu bankrotu, pod kterou SCO nyní je, aby federální soudní proces mohl pokračovat. Čas je zde rozhodující, protože SCO by během restrukturalizace mohly dojít peníze. Více na Daily Herald.

    8.10.2007 07:16 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Heidelberg avatar 8.10.2007 07:54 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Mám takový pocit, že ta zprávička zní jako by se snažil Novell na bankrotujícím SCO vytřískat co to dá... možná je to jen můj pocit...

    0K!AS

    PS: ne, že bych měl SCO rád...
    8.10.2007 08:24 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    A ty by ses nesnazil z firmy, ktera ti neprosto nehoraznym zpusobem marila zisky, vytriskat aspon neco nez z ni jeji akcionari vydojej poslednich par kapek a nechaj kleknou/odkoupit? Bussiness neni ferova hra protoze jde o penize. Bohuzel
    8.10.2007 09:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    ... ktera ti neprosto nehoraznym zpusobem marila zisky
    nějaké důkazy o ušlých ziscích nebo je to opět ve stylu "máš na disku 500 CD v mp3, stáhlo si to 1000 lidí, zaplať 250 MKč, protože ti všichni by si určitě ta CD koupili, kdyby si je nemohli stáhnout"?
    8.10.2007 10:00 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Stačí si přečíst rozsudek onoho soudu. SCO prodávalo licence na UNIX, které patřily Novellu, ale Novellu nezaplatili ani cent.
    8.10.2007 11:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    no asi nejsem dostatečně zběhlej v termínech okolo financí, ale to, že jim dlužej, bych neoznačoval jako "maření zisku" ...
    8.10.2007 12:04 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    S kaVOLEM se nehadej, on ma svuj svet....
    Pavel Dobeš avatar 8.10.2007 11:53 Pavel Dobeš | skóre: 21 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Asi dost dobre nejde ziskat nejaky padny dukaz. Jediny, co lze porovnat jsou hospodarske vysledky v dobe kauzy a po ni/pred ni. Pripadne zakalkulovat dohodu MS-Novell, ktera by asi bez kauzy SCO nevznikla.

    Jak chcete dukazne podlozit ztratu zpusobenou FUD.
    Windows? A kdo to ještě používá?
    8.10.2007 12:46 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Souhlas. To je presne ten problem, ztraku kterou SCO zpusobilo celimu Linux-Based bussinesu (vcetne nowellu) nejde vycislit. Ale podle nejakyho rozhodnuti tedka SCO dluzi Nowellu penize a ten je chce dostat dokud este existujou na uctech SCO.
    8.10.2007 08:25 pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Na čemž ovšem snad není nic špatného.
    8.10.2007 09:04 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    ... pokud tak nečiní na úkor ostatních; ale jak bylo řečeno výše, byznys je byznys
    8.10.2007 09:57 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Temi ostatnimi myslis presne koho? Vyzirky ze SCO, co si bankrot zavinili vlastni nesmyslnou zalobou, na ktere prosoudili i kalhoty? No, to me teda fakt mrzi.
    8.10.2007 11:15 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    ne, myslím tím ty, komu SCO dluží, resp. kdo do něj vrazil peníze a už je nedostane zpátky (tím ale zase nemyslím peníze určené na podporu toho sporu ;-))
    8.10.2007 11:22 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    No, a jak by se ti libilo, kdyby nekdo zaradil do konkurzni podstaty jakesi treti firmy majetek, ktery ti ta firma ukradla - to je totiz presne to, o co se tady jedna. SCO inkasovalo penize, ktere patrily Novellu.
    8.10.2007 14:18 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Souhlas. Něco podobného se může stát i nám. Stačí, aby někdo cizí prodal za mými zády můj byt/dům. U soudu budu vystupovat jako věřitel? To je přece blbost.
    8.10.2007 17:15 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    pokud SCO inkasovalo peníze, které Novell neměl, pak mu je nemohlo ukrást - ale nechme slovíčkaření :-)

    samozřejmě by se mi to nelíbilo - což nic nemění na tom, že nevidím důvod aby měl při vyrovnávání dluhů Novell přednost

    když zloděj vykrade 10 sejfů, polovinu peněz stihne utratit než jej policie chytí, tak proč by jeden poškozený měl dostat zpět vše co mu bylo ukradeno, a zbylých 9 se muselo dělit o nižší částku?

    neznám detaily té kauzy - ale domnívám se, že věřitelů je více, a opravdu mi přijde nefér, aby Novell dostal možnost SCO vysát a ostatní utřeli hubu (jak zprávička vyznívá)
    8.10.2007 18:33 Aldagautr | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    krome detailu kauzy bys mel taky nastudovat, co znamena "veritel"
    o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
    8.10.2007 19:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    "Věřitelem je účastník závazkového právního vztahu, který je z obsahu tohoto vztahu oprávněn požadovat po straně druhé - dlužníkovi - nějakou majetkovou hodnotu, označovanou jako plnění." (zdroj)

    - tak mi laskavě vysvětli, jak je toto v rozporu s významem, ve kterém zde slovo "věřitel" používám, tedy jako někdo, komu SCO dluží?
    8.10.2007 20:38 Aldagautr | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    "závazkového právního vztahu"
    o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
    9.10.2007 09:27 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    "V obecné poloze definuje závazkový právní vztah občanský zákoník v § 488 jako právní vztah, ze kterého věřiteli vzniká právo na plnění od dlužníka a dlužníkovi vzniká povinnost splnit závazek." (zdroj)

    "Závazky vznikají z právních úkonů, zejména ze smluv, jakož i ze způsobené škody, z bezdůvodného obohacení nebo z jiných skutečností uvedených v zákoně." (§489 40/1964)

    ... ale myslímže jsi měl vysvětlovat ty mě, ne já tobě :-p

    disclaimer: neznám pojmy amerického obchodního a trestního práva, proto na ně používám pojmy českého občanského práva, které znám - pokud má někdo problém s chápáním této analogie, nechť si to nechá vysvětlit od nějakého právníka, který má v malíku obojí, ale ať laskavě neříká, že melu píčoviny, jenom proto, že jsem si dovolil použít slovo, které se v daném kontextu nepoužívá, byť má odpovídající význam; děkuji
    8.10.2007 22:01 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Meles picoviny z hladu, tahle debata me prestava bavit. Laskave si nastuduj zakony a pak tady zacni neco plkat.
    9.10.2007 09:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    výtečný argument - teď bych ještě rád věděl, se kterým zákonem a paragrafem jsem v rozporu, ať si jej můžu nastudovat
    12.6.2009 12:57 cyklistické kalhotky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO

    nech ho, typicky troll

    ---

    quelle bankrot

    8.10.2007 22:06 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Domnívám se, že pokud nedojde k finančnímu narovnání mezi SCO - Novell, tak firmy SUN a Microsoft využívají nelegálně intelektuální vlastnictví Novellu. Mějte stále na paměti, že v USA funguje precedent.
    9.10.2007 10:08 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Domnívám se, že pokud nedojde k finančnímu narovnání mezi SCO - Novell, tak firmy SUN a Microsoft využívají nelegálně intelektuální vlastnictví Novellu.
    to ano, ale to už jsme zase de facto u toho, jak počítat ušlý zisk ...

    nevím, jaký vztah to má k tomuto threadu ...

    ze zprávičky víme, že SCO vyhlásilo bankrot: "Bankruptcy is a legally declared inability or impairment of ability of an individual or organizations to pay their creditors."

    to znamená, že dluží peníze svým věřitelům: "Simply put, creditors are people to whom someone owes money."

    soud rozhodl, že SCO má zaplatit peníze Novellu, tím pádem Novell se stává jedním z věřitelů dlužníka SCO

    Novell chce zrušit ochranu SCO, aby od SCO mohl zíkat peníze, které mu dluží, označme dlužnou částku jako Y

    sumu, kterou SCO dluží ostatním označme jako Z

    SCO má momentálně k diposici X peněz

    platí, že Z > X, jinak by SCO mohlo dluhy splatit a nemuselo vyhlašovat bankrot

    jestliže se Novellu podaří všechny peníze od SCO získat, na ostatní věřitele zbyde k rozdělení X-Y peněz

    zaveďme pojem "dlužná jednotka" definovaný jako koeficient, kolik z dlužné částky je možno dostat zpět, tzn. jestli dluh je $2, ale dlužník má jenom $1, tak hodnota dlužné jednotky v tomto případě bude 0,5

    potom pokud by byl Novell v posici normálního věřitele, tak dlužná jednotka bude X / (Z + Y)

    pokud Novell získá všechny své peníze dříve než se bude rozdělovat ostatním, pak dlužná jednotka bude (X-Y) / Z

    základoškolskou matematikou nám vychází, že v druhém případě bude "dlužná jednotka" menší (všechna čísla kladná):
    X/(Z+Y) > (X-Y)/Z
         ZX > (X-Y)(Z+Y)
         ZX > ZX-ZY-Y^2
          0 > -ZY-Y^2
    to znamená, že v druhém případě dostanou ostatní věřitelé méně peněz

    to mi vůči nim připadá nespravedlivé

    pozn. předpokládám, že závazky SCO nemohou být pokryty ani rozprodáním majetku, jinak by SCO mohlo normálně ukončit činnost namísto bankrotování

    kde je v této úvaze chyba?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.