abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 10:00 | Nová verze

Byla vydána verze 10.5 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze integrovanou podporu Let's Encrypt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:33 | Komunita

Příspěvek na blogu Signalu (Wikipedie) informuje o založení neziskové nadace Signal Foundation, jež bude zastřešovat další vývoj tohoto svobodného bezpečného komunikátoru běžícího také na Linuxu (Signal Desktop). Brian Acton, spoluzakladatel WhatsAppu, věnoval nadaci 50 milionů dolarů [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 05:55 | Zajímavý článek

Článek na Fedora Magazine krátce představuje programovací jazyk Rust a několik zajímavých v Rustu naprogramovaných terminálových aplikací. Jedná se o alternativu k příkazu grep ripgrep, moderní barevnou alternativu k příkazu ls exa, příkazem cloc inspirovaný tokei a zvířátko v terminálu ternimal.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
20.2. 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
20.2. 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (3%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 434 hlasů
 Komentářů: 35, poslední 21.2. 19:51
    Rozcestník

    OpenAI bot poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2

    Na šampionátu The International 2017 byl představen bot, který poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2. Bot zatím umí jenom zápasy 1v1. Vývojáři pracují na podpoře 5v5. Jedná se o společný projekt organizace OpenAI a společnosti Valve. Více na stránkách OpenAI a na YouTube. Dle Elona Muska je elektronický sport mnohem komplexnější než šachy nebo go [Hacker News].

    14.8.2017 11:55 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Fluttershy, yay! avatar 14.8.2017 12:18 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAI bot poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2
    Day9 přešel na dotu? wut.

    Každopádně, tohle není až zase tak zajímavé. 1v1 a vesměs micro. Zajímavější bude, jak vyřeší komunikaci v týmu.
    14.8.2017 13:36 Chulda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAI bot poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2
    Jaká komunikace? Zkrátka je zastřelí všechny :-)
    Fluttershy, yay! avatar 14.8.2017 13:59 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAI bot poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2
    wat.
    16.8.2017 16:10 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAI bot poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2
    No jasně, postaví základnu, zastřelí všechny, dá pět gólů a nakonec zjistí že princezna je u jiného pacmana.
    14.8.2017 18:40 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAI bot poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2
    vzdyt je to nejaka akcni hra, kde jde o rychlost, ne o inteligenci :)
    mirefek avatar 14.8.2017 21:19 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAI bot poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2
    Ano, postřeh hraje roli v neprospěch lidského hráče. To tak u videoher, které hraje současná umělá inteligence bývá, stejně tak tomu bylo u IBM Watsona, který hrál Jeopardy. Tyto úspěchy spíše demonstrují, jaké úrovně dosáhlo strojové učení, že se počítač sám naučil hrát Dotu bez toho, aby se do něj implementovalo, jak přesně ta hra funguje.

    A mimochodem, já tu hru neznám, ale vyrozuměl jsem, že se jedná o "Real time strategy", tedy vyžaduje i strategii, což s inteligencí souvisí. Je však ovšem rozdíl mezi naučenou strategií a přemýšlením při hře.
    Fluttershy, yay! avatar 14.8.2017 21:46 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAI bot poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2
    RTS to v pravém slova smyslu není, říká se tomu „action RTS“ nebo „MOBA“. Chybí tomu těžba zdrojů a ekonomika jako v klonech Duny 2, místo toho se finance získávají od nepřátelských NPC rozmístěných po mapě. Strategie tudíž spočívá ve volbě hrdiny/schopností a časování [útoků na nepřítele, útoků na NPC, pohybu po mapě] v koordinaci se zbytkem týmu – na rozdíl od RTS se to obvykle nehraje 1v1.

    To oznámení je tím pádem čisté PR. Žádný průlom se nekoná.

    Bot se sice naučil „pravidla doty“, ale v omezeném prostředí. Na základě těch pravidel přišel na strategii zůstat ve své základně, protože soupeř si hru nejspíš sám prohraje při konfrontaci s NPC. Tak bota postrčili, aby něco dělal, a použili curriculum learning k naučení se hlavně micromanagementu (akční části hry), ve kterém počítač pochopitelně má navrch.

    To znamená, že neřeší koordinaci v týmu (buď skrze komunikaci, nebo s jedním botem ovládajícím více hrdinů), ani s více různými hrdiny dramaticky rostoucí prostor různých strategií.
    mirefek avatar 14.8.2017 23:08 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAI bot poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2
    Za průlom to nepovažuji, spíše za pozvolnou evoluci a objevování, co strojové učení dokáže. Ostatně mě moc neohromil ani ten Watson. Průlomové mi přišlo zejména AlphaGo.

    A ještě pro ujasnění MOBA, dalo by se do toho zařadit i LiquidWar?
    Fluttershy, yay! avatar 14.8.2017 23:31 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAI bot poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2
    Za průlom to nepovažuji, spíše za pozvolnou evoluci a objevování, co strojové učení dokáže.

    Pokud mi nic neuniklo, jde zatím o ničím nevynikající implementaci. Prostě jenom potřebovali PR a TI k tomu byla dobrá příležitost, protože to sleduje hodně lidí. Ani jsem nezaznamenal, že by přitom něco publikovali (na rozdíl od Deep Mind).

    A ještě pro ujasnění MOBA, dalo by se do toho zařadit i LiquidWar?

    DotA ten žánr v podstatě definovala; vznikla jako modifikace (resp. speciální mapa) WarCraftu 3, ze kterého odřízla těžbu zdrojů. Ostatní (League of Legends, Heroes of the Storm aj.) jsou více méně kopie. Za předchůdce se dá považovat třeba C&C: Sole Survivor.

    Liquid War nevypadá, že by s tím měla něco společného.

    Bystroushaak avatar 14.8.2017 23:39 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAI bot poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2
    Ostatně mě moc neohromil ani ten Watson.
    Mně docela jo - rád bych nějaký takový engine jako vyhledávač.
    16.8.2017 16:22 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAI bot poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2
    Nedá. Ony se MOBA hry vyznačují hlavně ovládáním jedné postavy (hrdiny) a ovládáním spíš připomínajícím akční RPG typu Diablo (tedy, vzdáleně a ty založené na DOTA, jsou i jiné přístupy jako třeba Awesomenauts). Hlavní roli pak hraje volba správného hrdiny (resp. Celého teamu), to jak dotyčné hrdiny hráči umí ovládat (každý má úplně odlišný skillet vhodný pro různý typ hry), kooperace hráčů a volba správné strategie v různých fázích hry.

    Cíl je zničit věžovou obranu a následně základnu protivníka, přičemž se boje účastní i tupé skupiny neustále produkovaných jednotek, které hráči neovládají, ale prostě rovnou útočí na protivníka (bez pomoci hráčů se tedy jen vrhají umřít pod věže). Ty fungují hlavně jako živý štít a zdroj peněz pro protihráče:)
    16.8.2017 16:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAI bot poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2
    k cemu je tem postavam panev? jak typ panve ovlivnuje hru?
    16.8.2017 17:46 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAI bot poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2
    Sak ja sem si taky udelal bota, takze mam zjevne AI, vetsina MMO totiz funguje stejne - postava ma k dispozici set skillu a nejvetsi dps/heal/ dava jen jedna jedina kombinace/nacasovani. Takze staci napsat script, kterej bude spravne mackat klavesy ... a ...

    Jo a taky to umi obihat vsemozny daily, uplne samo, takze se to zapne, za hodinku to vydela herni zlatacky, mezi tim si dam vecu a udelam kafe a pak si du zahrat a zlatacky utratit.

    Jen sem teda nevedel, ze se tim mam chlubit po netu. Vetsinou se tomu rika cheating. I kdyz u tech MMO mam dost pochybnosti ze ty daily dela nekdo nejak jinak. Kdyby kazdymu napadalo po loginu 100 zlatek, vyslo by to nastejno. Jen by to nebyl takovej vopruz.
    Fluttershy, yay! avatar 16.8.2017 18:04 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAI bot poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2
    Udělal jsi bota, který se to načasování apod. naučí sám?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.