abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (28%)
     (17%)
     (6%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
     (0%)
     (44%)
    Celkem 18 hlasů
     Komentářů: 3, poslední včera 17:26
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    3.10.2005 10:07 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše A proč ne?
    Nevidím v tom žádný problém.. Jestli IE spadne na 60procent a takových 20% uživatelů win přejde místo Firefoxu na Operu je to docela dobře možné.
    3.10.2005 11:16 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše zruste titulky
    Zdravim

    Mam z toho rozporuplne pocity.

    Na jednu stranu jsem rad. Opera je velmi kvalitni soft, sam ji pouzivam, jediny minus je mozna mensi moznosti nastaveni a closed source. Proc tedy ne, opera je rozhodne lepsi nez IE.

    Na druhou stranu to muze vyvolavat boj mezi Operou a FF a to prave muze hnat vodu na mlyn IE. Osobne si myslim, ze by se meli Operisti a FF na cas spojit a az porazi spolecneho nepritele, pak bojovat proti sobe. Takhle se prece valky vedou , nebo ne?

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    3.10.2005 11:19 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zruste titulky
    s closed source souhlasim, mensi moznosti nastaveni nesouhlas...
    z pohledu BFU bych ohledne nastaveni i souhlasila, ale rozhodne nejsem Franta :-D

    hlavní je, aby se zvetsil podil jinych prohlizecu nez IE, aby se na weby dalo i koukat ;-)
    To je síla televize...
    3.10.2005 13:26 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zruste titulky
    Zdravim

    Tak mi prosim porad, jak nastavim, aby kdyz si pootviram hromadu tabu a zaviram je z jedne nebo z druhe strany pomoci Ctrl-W, tak aby se zaviraly postupne zprava doleva nebo zleva doprava. V FF to tak nejak je (i kdyz mozna jen z jedn estrany (zavru tab a ukaze se mi ten o pozici vpravo). Kdezto v opere to lita tam a zpet podle toho co jsem otevrel driv. A taky jestli jde hodit zaviarci cudlik doprava jak je v FF, vypnout jde, to jsem nasel.

    Priznam se ze jsem nemel cas prochazed helpy a hledat jestli to neni v nejakym konfiguraku, ale pri prohlednuti nastavovaciho okna jsem nic takoveho nenasel.

    Ale jedno ji musim nechat, nekdo tady na abicku zverejnil konfigurak co odstranuje reklamu a jsem happy.

    Ale zase jednu vytku. Pri otevreni hodne tabu (cca 30) je nesnesitelne pomala, uplny slideshow. Mam D800 a 512MB ram. FF mi tohle nedelal.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    3.10.2005 13:51 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zruste titulky
    Priznam se ze jsem nemel cas prochazed helpy a hledat jestli to neni v nejakym konfiguraku, ale pri prohlednuti nastavovaciho okna jsem nic takoveho nenasel.
    Je to v konfiguraci
    Ale jedno ji musim nechat, nekdo tady na abicku zverejnil konfigurak co odstranuje reklamu a jsem happy.
    Odstraňovat reklamu nepotřebuješ, v 8.50 žádná reklama není.
    Ale zase jednu vytku. Pri otevreni hodne tabu (cca 30) je nesnesitelne pomala, uplny slideshow. Mam D800 a 512MB ram. FF mi tohle nedelal.
    Zvláštní, pracuji na nb pII-266 a otevřených mám teď něco přes 40 oken a je svižná. U Mozilly končím po pár oknech. V Opeře mám zapnuté plynulé scrolování a speciální efekty a tak aby už aspoň trošku vypadala a jede slušně. Nesrovnáváš náhodou s verzí 8.0 něco která prý byla pomalejší?

    Jinak start trochu spomaluje hodně oken v session a hlavně velká cache. Např. Opera 6.12 mi startovala několik vteřin, s otevřenými asi 20 okny (místo bookmarků :-) a 200 MB cache déle (neměřil jsem ale asi kolem půl minuty), ale Opera 8.50 měla s touto cache problémy. Ale s novou konfigurací mám teď do 100 MB a startuje zase rychle.
    -djz

    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    4.10.2005 11:44 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zruste titulky
    Tak jsem trošku přechválil, začala mě iritovat jedna nepříjemná vlastnost, že skoro všechny nejdůležitější konfigurační soubory a objekty v cache má snad furt otevřené pro zápis i když by nemusela což mě už 3x stálo smrt profilu při zdechnutí baterky v nb a následném XFS recovery... Asi si budu muset nastudovat jak to nulování v XFS vypnout. Nevíte to někdo :-)?
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    3.10.2005 12:19 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zruste titulky
    Na druhou stranu to muze vyvolavat boj mezi Operou a FF a to prave muze hnat vodu na mlyn IE. Osobne si myslim, ze by se meli Operisti a FF na cas spojit a az porazi spolecneho nepritele, pak bojovat proti sobe.
    Tohle si konkretne predstavujes jak? Ja jedine jako tak, ze se oba "tymy" budou snazit o lepsi a lepsi software. Coz v sobe implikuje jak boj mezi sebou, tak proti IE.

    Nebo by nejaky "spojeni" proti IE by melo vypadat asi jako tak, ze instalace techto dvou prohlizecu smaze detekovany IE ze systemu?

    Krome toho je to taky na autorech webovych stranek - dokud je budou priohybat pro IE, tak BFU nebude vubec nic nutit zkouset lepsi prohlizec.
    3.10.2005 13:38 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zruste titulky
    A není to jedno? Stejně si technicky nedovedu dost dobře představit, jak by se měli spojovat uživatelé Opery s uživately FF. Jinak boj mezi Operou a FF asi těžko může nahrát IE, spíše může přinést Opeře nebo FF inspirací z konkurenčního boje. Opeře druhé místo mezi prohližeči klidně přeji, líbí se mi, dá se používat, rozumně konfigurovat, je rychlá, proč ne. Spíš si myslím, že si každý najde co mu bude vyhovovat. Jestli se mu líbí přístup vše v jednom Mozilla nebo jenom FF a aby to umělo další věci tak nainstaluje kupu pluginů nebo vše hezky komplet pohromadě alá Opera.

    Nehledě na to, že je mi úplně ukradené procento prohlížečů, nevím proč by mě mělo vzrušovat. Ať si každý používá co chce...
    -djz

    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    3.10.2005 20:48 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zruste titulky
    Osobne si myslim, ze by se meli Operisti a FF na cas spojit a az porazi spolecneho nepritele, pak bojovat proti sobe. Takhle se prece valky vedou , nebo ne?
    jezis jaka valka valka zase? lidi vy fakt nejste normalni....

    JXP na tebe ;-)
    Yin avatar 3.10.2005 12:32 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše To je zlé.
    Nieje to dobré a hotovo. V tom sa hádam zhodneme všetci... mali by postupovať ináč.
    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    3.10.2005 17:17 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To je zlé.
    Zkrachovat, třeba?
    Copak toho není dost?
    3.10.2005 22:18 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To je zlé.
    No, to by urcite v boji proti IE prospelo :)

    Pripomenulo mi to inak cast z mojho oblubeneho Life of Brian, kde pribehne Judean Peoples Front - Suicide Squad a spachaju samovrazdu.
    4.10.2005 10:38 Milan Vančura
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To je zlé.
    jo jo, mě to připomnělo sterjný film, ale zase scénu, jak se řítící dav náhle rozděluje na dva hádající se proudy: "Následujte dýni!" "Ne! Následujte střevíc!" :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.