abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    17.3. 16:11 | Komunita

    Geolokační služba Mozilla Location Service, kterou používá množství svobodného softwaru (často přes Geoclue), letos skončí. Data budou dostupná pouze do 10. dubna 2024, API klíče třetích stran budou odstraněny 12. června. Příčinou je údajné porušení patentů firmy Skyhook v roce 2019, následná dohoda omezila rozvoj MLS.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    15.3. 23:33 | Nová verze

    O víkendu probíhá v Praze na Karlově náměstí 13 konference Installfest 2024. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (24%)
    Celkem 305 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)

    Do 30. října se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 4. prosince 2018 do 4. března 2019, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

    22.9.2018 13:00 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.9.2018 17:08 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Je opravdu potreba tady propagovat takovy odporny rasisticky a sexisticky eventy?
    22.9.2018 17:45 div
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    V cem je to rasisticke a sexisticke ? Naopak to zvysuje diverzitu spolecnosti a diverzita podporuje inovaci, takze z toho mame prospech vsichni :-)
    22.9.2018 17:48 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Nevybírají náhodou účastníky ny základě rasy a pohlaví?
    22.9.2018 17:54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    mateřská dovolená = sexismus
    22.9.2018 18:16 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    mateřská dovolená = plýtvání věřejnými penězmi
    22.9.2018 19:07
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    to je věc priorit
    22.9.2018 20:18 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Jak je to relevantní, většina lidí se snad svobodně rozhodla si crotch gobliny pořídit, tak proč by za to měli dostávat zaplaceno?
    22.9.2018 20:32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    v demokratickém státě si občané volí své zástupce, aby reprezentovali své zájmy
    vlády nedemokratických států mají zájem na stabilitě... mezi to patří demografický vývoj
    22.9.2018 20:36 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Což ale neznamená, že je to správně, když si v demokratickém státě někdo odhlasuje utlačování nějaké skupiny obyvatel, nelze to DLE MÉHO NÁZORU považovat za správné.
    22.9.2018 21:58 psychoanalytik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Nějaké trauma z dětství?
    22.9.2018 22:01 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Ne, děkuji za optání.
    22.9.2018 23:07 psychoanalytik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Píšu si: represe...

    Co vztah s matkou?
    22.9.2018 23:20 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    V normě.
    22.9.2018 23:26 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    To máš marný, musel bys bejt neurolog abys rozpletl ten jeho mozek zničenej veganstvim
    23.9.2018 00:08 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Že tobě nějaká veganka nedala?
    23.9.2018 09:55 manind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Fuj, k čemu taková? Polykat nesmí, maso do pusy nevezme, kost a kůže. a navíc mi neuvaří krvavý stejk :-) Přenechávám je betasamcům, jen si je nech a chrastěte kostma
    Grunt avatar 23.9.2018 17:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Kdo je zas vegan?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.9.2018 17:41 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    To se snadno pozná, řekne ti to :-D
    23.9.2018 18:26 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Ehm, zdroj?
    23.9.2018 18:34 manind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Zdroj: ozval ses jako potrefená husa (hmm, dal bych si husičku)
    Grunt avatar 23.9.2018 18:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    LOL. ABCŽrádla…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.9.2018 18:55 doxxer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    nechce se mi hledat tu diskuzi, ale https://www.reddit.com/user/marekstopka
    23.9.2018 19:17 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    lol, klasika, už tam odrazuje od používání vakcín
    23.9.2018 19:29 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Pouze sdílím doporučení z BCM jednoho výrobce vakcín (proti chřipce) ;-).
    23.9.2018 19:30 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Tak mi nějaký takový post najdi mimo /r/vegan ;-).
    Grunt avatar 23.9.2018 19:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Teda tebe bych tipl na milovníka Wienerschnitzelu se dvěma než vegana, ale co. Holt stává se.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.9.2018 19:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    By mě zajímalo, jakou sis vybudoval metodologii aby si podle internetové diskuse odvodil stravovací preference jejich účastníků.
    Grunt avatar 23.9.2018 19:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Nevím, prostě pocit ;-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.9.2018 09:18 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Take mne stve, ze je z mych dani placena spousta veci, ktera by placena byt nemela. Zdravotni pece pro ruzne bezdomovce, fetaky, studenty, apod. Je hrozny stav, kdy clovek neplatici na zdravotni pojisteni ani marku ma narok na stejnou peci jako slusny clovek, ktery na pojisteni a dalsich danich odvadi daleko vice penez. Materska dovolena by mela byt zrusena a dane adekvatne snizeny, aby tyto penize zustaly v kapsach rodin a nemusel je prerozdelovat stat.
    22.9.2018 18:25 div
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Vybiraji je na zaklade nedostatku diverzity, to je rozdil !
    xkucf03 avatar 22.9.2018 19:48 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)

    Čistě hypoteticky: když bude např. někde v Africe existovat tým složený ze samých černochů, budou se jim tam snažit protlačit nějakého bělocha?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.9.2018 19:50 futurológ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    áno, vidlami...
    22.9.2018 20:23 manind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Člověk by čekal, že veganská palice jako ty bude nad podobnými levičárnami jásat, tohle je vaše parketa, ne? Ne že by mě u vás ale pokrytectví překvapovalo, vám jde jen o zvířata, ale ničit deštné pralesy, vyhladovět děti v africe, nosit boty z ropy, zabíjet brouky a hlodavce kombajnem, zabíjet chudinky rostliny, to vám je šumák.
    22.9.2018 20:28 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Člověk by čekal, že veganská palice jako ty bude nad podobnými levičárnami jásat,
    Člověk by se spletl.
    tohle je vaše parketa, ne
    Ne.
    vám jde jen o zvířata
    Důkaz?
    ale ničit deštné pralesy
    Spousta veganů i neveganů s tím má problém.
    vyhladovět děti v africe
    Viz výše.
    nosit boty z ropy
    Viz výše.
    zabíjet brouky a hlodavce kombajnem
    Veganism is a way of living which seeks to exclude, as far as is possible and practicable, all forms of exploitation of, and cruelty to, animals for food, clothing or any other purpose.
    zabíjet chudinky rostliny
    Dej si facku a jestli to nepomůže, tak druhou ;-)
    22.9.2018 21:25 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Dámy a pánové, důkaz nedostatku B12
    22.9.2018 22:00 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Ale ňuňu, škoda že si neřekl železa, uploadnul bych ti svůj týden starý výsledek předoperačního krevního vyšetření kde jsem si železo nechal explicitně na žádost vyšetřit; s B12 jsem se neobtěžoval.
    23.9.2018 01:38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    vyhladovět děti v africe
    lol
    23.9.2018 16:21 span
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Pro tvrzení "diverzita podporuje inovaci" neexistuje důkaz. Vše velké bylo objeveno bělochy.
    Petr Tomášek avatar 23.9.2018 21:30 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    LOOOL
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    22.9.2018 18:31 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    U poslední zprávy o Outreachy byl první diskuzní příspěvěk od pepy, který je svým obsahem téměř stejný s petrovým a je také na prvním místě. Kolik se vsadíte, že pepa a petr je ten samý člověk, který chce pouze rozjet další flame?
    22.9.2018 20:07 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Ten projekt je tak nechutný, že upozornit na to může být flame jen stěží. Cituji z frontpage:
    We expressly invite women (both cis and trans), trans men, and genderqueer people to apply. We also expressly invite applications from residents and nationals of the United States of any gender who are Black/African American, Hispanic/Latin@, Native American/American Indian, Alaska Native, Native Hawaiian, or Pacific Islander. Anyone who faces under-representation, systematic bias, or discrimination in the technology industry of their country is invited to apply.
    Tak jak to je? Jsou zájemci přijímáni na základě důkazů o vlastní diskriminaci? I pokud ano, proč explicitně zvou ženy, transsexuály a osoby s neurčitým pohlavím (ten pojem genderqueer jsem naštěstí neznal a musel jsem si ho vygooglit)? Existuje nějaký důkaz, že jsou celosvětově plošně diskriminováni? Pokud ne celosvětově, proč nejsou uvedeny konkrétní země, ve kterých s tou diskriminací tedy bojují?

    Osobně žiju v zemi, kde ženy i muži mají stejná občanská práva, obě pohlaví jsou zastoupena ve veřejných funkcích (a to i u ozbrojených složek) a máme zde veřejné školství, kde si naprosto nejsem vědom toho, že by docházelo k systematické diskriminaci lidí na základě pohlaví, sexuální orientace, nebo barvy pleti.

    Naopak tyto sílící snahy diskriminovat mě proto, že jsem bílý heterosexuální muž, vnímám dost negativně a předpokládám, že ostatní to cítí podobně. Ale dobře: značím si, že společnosti RedHat, Google, Intel a Microsoft podporují genderovou a rasovou diskriminaci.
    22.9.2018 21:43 debain
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Naopak tyto sílící snahy diskriminovat mě proto, že jsem bílý heterosexuální muž
    Ruku na srdce - týká se tě ta konference? Nebo si vymýšlíš diskriminaci abys mohl pindat na ty, co se skutečně diskriminováni cítí?
    22.9.2018 22:02 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Ruku na srdce - týká se tě ta konference?
    Přijde ti, že tahle argumentace by ti u otevřené diskriminace těch údajně diskriminovaných skupin prošla?
    Nebo si vymýšlíš diskriminaci abys mohl pindat na ty, co se skutečně diskriminováni cítí?
    Nemůžeš obhajovat diskriminaci jedné skupiny obyvatel tím, že jiná skupina obyvatel je přece diskriminována víc.
    22.9.2018 22:23 debain
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Jde mi o to, že hledáš nějaký objektivní důkaz a selektivní proces, ale podle mě jde především o subjektivní pocit. Takže se ptám znovu, cítíš se skutečně tou konferencí diskriminován (chtěl jsi tam?) nebo si jen vymýšlíš?
    22.9.2018 23:41 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Naopak tyto sílící snahy diskriminovat mě
    vs.
    cítíš se skutečně tou konferencí diskriminován (chtěl jsi tam?)
    22.9.2018 23:47 debain
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    vs.
    nebo si jen vymýšlíš?
    22.9.2018 23:59 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Čemu přesně nerozumíš na formulaci „sílící snahy“?
    23.9.2018 00:06 debain
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Čemu přesně nerozumíš na paranoie?
    23.9.2018 11:22 annet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    To je ale spatna argumentace - $5500 za tri mesice prace na open source by chtel nejeden muz. Pokud by se mohl zucastnit kazdy, i vysledny prispevek do open source by byl lepsi.

    Do priste prosim zapracovat na argumentaci a nenahravat druhe strane.
    23.9.2018 11:31 debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Zapracuj na argumentaci sám, je to dost podprůměrný plat pro amerického programátora (popř. freelancera), tzn. něco co je velice snadno dosažitelné pro nediskriminované skupiny
    23.9.2018 11:33 kolega
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Kdyby bílý, konzervativní cis muž pro těch $5500 musel hnout palcem, to by byl neomarxismus.
    23.9.2018 11:35 debain
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Navíc na českém trhu práce v současnosti fakt není problém na takovou částku dosáhnout, takže snaha se vecpat do outreach programu v USA je opravdu vymyšlený problém. A to je pointa ty zapracovaná argumentace.
    23.9.2018 12:48 annet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Takto to taky nebude stacit, uvedom si, ze kazdy kdo dela v IT a byl nekdy u prijimaciho rizeni vi ze to maji zeny jednodusi.

    Co to zkusit takto:

    Je potreba si uvedomit, ze zeny jsou diskriminovany jiz od narozeni a proto je potreba extra podporovat jejich vzdelavani v IT - cilem Outreachy programu neni konkretni prispevek kodem, ale vzdelani ucastnic. Jedna se o iternship program.
    23.9.2018 15:47 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    To moc nevysvětluje ty transsexuály a osoby s neurčitým pohlavím.
    23.9.2018 16:08 debain
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Ale no tak, každý kdo byl na pohovoru přece ví, že transky to mají jednodušší. Zlepši svou argumentaci, tohle nestačí!
    23.9.2018 17:47 annet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Ano, mysim si ze outreachy by melo byt pouze pro zeny.
    23.9.2018 18:44 doubledick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    nedivil bych se kdyby ten prvni prispevek byl hagara nasranej potom co dostal za prikaz toto zverejnit
    22.9.2018 19:39 futurológ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Do sveta opensource je treba pritiahnut minoritne a marginalizovane skupiny obyvatelstva... namatkovo: statuofílov, pedofilov, myzofilov, nozofilov, transexualov a pod... akoby ich uz i tak nebolo dost...
    22.9.2018 19:53 psychoanalytik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Co Tě vedlo k napsání toho komentáře?
    22.9.2018 20:17 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Username checks out =)
    23.9.2018 01:40
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Co Tě vedlo k reakci na jeho komentář?
    23.9.2018 17:14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Každopádně má ten jeho komentář pointu. Proč určité (sexuální i jiné) menšiny podporovat a jiné ne?
    23.9.2018 17:20 kolega
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Anyone who faces systematic bias or discrimination in the technology industry of their country is invited to apply.
    xkucf03 avatar 23.9.2018 21:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)

    Takže třeba běloch z JARu nebo jiné africké země?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.9.2018 21:41 nastyrigger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Coz neni vubec spatna otazka. Vzdyt treba Theo de Raadt nebo Mark Shuttleworth jsou belosi z JAR.
    23.9.2018 22:07 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Nebo Elon Musk.
    Agent avatar 22.9.2018 22:13 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Už je na čase, aby se někdo začal zabývat, jestli je ve všech povoláních a funkcích správné procento ateistů, věřících a v případě věřících správný poměr toho kterého náboženství. Není možné diskriminovat některá náboženství na úkor jiných.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    22.9.2018 22:14 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Asi budu ateistický kněz katolické církve :D
    23.9.2018 10:50 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Tobě se stalo, aby se tě na pohovoru ptali jestli jsi ateista? Tebe někdo nepřijal do práce, protože jsi evangelík? Pokud ano šlo o diskriminaci a bojuj proti tomu, ale pokud ne, tak se o diskriminaci nejedná a tudíž není proti čemu bojovat a jenom vymýšlíš blbostě.

    Ale když už jsi narazil na náboženství, tak jednu velkou diskriminaci u nás v Evropě vidím a to je diskriminace žen v církvích. To, že ženy nemohou být biskupky a farářky mně nepřijde spravedlivé. Proti tomu, ale musí bojovat ženy, kterých se tato diskriminace týká, my na abclinuxu to nevyřešíme.
    23.9.2018 14:09 Kirk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    šlo o diskriminaci a bojuj proti tomu
    Protože to fakt dává smysl snažit se získat místo v kolektivu, o kterém už předem víš, že Tě kvůli Tvým názorům nebude mít rád.

    Já se naopak snažím v životopise leccos naznačit, aby mne v případě, že jim moje názory nesednou, ani neobtěžovali pozvánkou na pohovor.
    23.9.2018 17:05 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Nevím jaké "názory" myslíš, že už dopředu víš, že tě kvůli nim nebude mít rád celý kolektiv. Bavíme se tady o diskriminaci na základě náboženství. Ty do životopisu naznačuješ své náboženské názory?
    24.9.2018 05:25 Kirk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    No jasně. Mám tam sekci věnovanou mimopracovním zálibám.

    Někdo by tam třeba mohl mít členství v nějaké organizaci na ochranu přírody, já tam mám mimo jiné organizaci náboženskou. Ať je jasno předem.
    24.9.2018 10:06 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Tak pokud je tvým cílem, abys třeba jako katolík získal práci v katolickém kolektivu a sám si přeješ, aby tě nekatolický kolektiv nepřijal, tak to je asi něco jiného než diskriminace o které se tady bavíme. Někdo jiný má zase rád pestrý kolektiv.

    Kdybys věděl, že v nějaké firmě je katolický kolektiv, který by tě měl rád a nějaký jehovistický personalista by tě nepřijal kvůli náboženství, tak ani pak bys nebojoval proti diskriminaci? Chápu, že získat důkazy by bylo těžké, ale kdybys je měl, tak proč se neozvat.
    24.9.2018 19:54 Kirk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Ale to já vůbec neřeším, jestli to je katolický kolektiv nebo mohamedánský kolektiv. Pokud tam nemám známého, tak to stejně předem nezjistím. Podstatné je, aby jim moc nevadilo moje náboženství a dokázali jsme se navzájem moc neprudit. Když jim podstatné naznačím předem, tak ví, do čeho jdou :-).

    Ve firmě, kde má moc silné slovo personalista, bych nechtěl pracovat tak jako tak. Ale nemyslím si, že zrovna jehovista by byl natěšený, jak zařízne katolíka.

    Já bych asi proti diskriminaci nebojoval vůbec. Jako programátor si mohu práci celkem vybírat a kde mne nechtějí, tam se cpát nebudu.
    24.9.2018 21:59 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Dalšího půl roku mně bude vrtat v hlavě jaké náboženství může ostatní lidi tak moc prudit. Vybavil se mi jen satanismus. Satanistické rituály vykonávané v polední pauze by pár lidí vyděsit mohlo. :-)
    Blaazen avatar 24.9.2018 22:12 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Ono by bylo divný i kdyby si kolega z open-spacu o polední pauze kleknul na zem čelem k Mekce a ostatní ho museli přeskakovat. Ale co, někdo si dá sekanou, někdo salát.
    24.9.2018 22:51 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Na tom nic divného nevidím. Holky by zase cvičily jógu, taky je musíš přeskakovat.
    24.9.2018 23:08 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Podle tohoto „průzkumu“ (N = 817) by 35 % Čechů vadilo mít za kolegu muslima, ale silně to koreluje s věkem a vzděláním, takže v typické IT firmě bych čekal míň.
    25.9.2018 07:44 Kirk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Tam je otázka, co znamená "vadilo". On nakonec člověk překousne všechno, naopak hodně lidí je mírně nesnášenlivých skoro ke každé odlišnosti. Já si myslím, že kvůli jednomu introvertnímu mohamedánovi, který svou práci odvádí dobře, by zaměstnání neměnil nakonec skoro nikdo. Ani v IT, ani mimo IT.

    Jako možná by brblal, to zase jo, to je pravděpodobné.

    To je jako když odpovím v anketě, že by mi vadil kolega widlák (protože bych nejradši pracoval s unixáky). Jako vadil, že jo. Vlastně dokonce vadí. Ale odpověď v anketě je tak všechno, co s tím budu dělat...
    25.9.2018 10:42 unsigned int
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Médiím a politikům se podařilo "cizáky" znelidštit, teď jsou dvě možnosti:
    • Kolektiv si nakonec všimne, že ten "cizák" je taky člověk jako oni.
    • Kolektiv "cizáka" vyštípe různými poznámkami, "vtipy", pomlouváním za zády...
    Na jinakost IT mi přijde lepší se nespoléhat. Možná v některých specializovaných týmech. Jinde to není jiné od jiných "průmyslováků" a to není čím se chlubit.

    Víš, on ten mohamedán, pokud to bere vážně, nežere vepřové a nechlastá. Jenom to už je recept na izolaci v českém IT kolektivu. Nenalhávejme si, že v IT firmách se na favoritismus a kancelářskou politiku nehraje.
    26.9.2018 04:55 Kirk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Tak jako určitě jsou lidé, kteří se chodí do práce socializovat. Však na ně myslí i naše odbory, když chtějí regulovat práci z domova :-).

    Já tam chodím pro peníze. Jestli dostávám o něco méně peněz, protože nemám zájem o kolektivní chlastačky, to je mi vlastně fuk. Dokud je peněz dost a práce mne dost baví, nemám důvod měnit. A nebo si stěžovat.
    26.9.2018 08:50 bob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    taky se mi to nelibi, ale nejlip se zajimava prace shani po znamosti a it je porad tymova prace
    26.9.2018 10:25 Kirk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Nejlepší práce v IT je ta netýmová. Tam nikomu nevadí, když člověk pracuje převážně z domova.

    No dobře, nejlepší pro mne. Každý má jiné priority.
    xkucf03 avatar 25.9.2018 19:38 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Škodlivost migrace
    kvůli jednomu introvertnímu mohamedánovi, který svou práci odvádí dobře

    Vidím v tom dva problémy:

    1) S těmito slušnými pracovníky se sem zavleče i spousta škůdců a příživníků.

    2) Vede to k odlivu inteligence ze zemí třetího světa (nebo obecně chudších zemí) a prohlubování rozdílů mezi bohatým severem/západem a chudým jihem/východem.

    A zatímco škůdci/příživníci se tam namnoží snadno (je jich prakticky nekonečně), obnovení vrstev inteligence je daleko složitější a pokud tam zaniknou/nevzniknou univerzity a kritická masa lidí schopná táhnout tu zemi nahoru, tak se to jen tak nespraví a ta země je víceméně odsouzená k úpadku. Z toho pak pramení pocit nespravedlnosti a beznaděje. Když se to spojí s agresivním expanzivním náboženstvím nebo jižní-horkokrevnou povahou, tak je celkem jasné, jak to dopadne. V lepším případě jen různé pirátské útoky a únosy turistů. A v horším teroristické útoky na našem území nebo klasická válka. Z druhé strany je pak zase jednodušší nevzdělanou/zaostalou zemi vykořisťovat, korumpovat místní politiky a úředníky... což bude situaci dále zhoršovat.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.9.2018 20:04 wirklich Nazi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škodlivost migrace
    Souhlas, se škůdci a příživníky musíme skoncovat.

    Ať žije Vůdce!
    26.9.2018 04:50 Kirk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škodlivost migrace
    Neřeším světovou politiku. Řeším, zda kvůli jednomu kolegovi bude někdo měnit práci. Aneb co z praktického hlediska znamená, když někdo odpoví v anketě, že mu "vadí mohemadáni". Například. Nic.
    25.9.2018 07:51 Kirk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Dalšího půl roku mně bude vrtat v hlavě jaké náboženství může ostatní lidi tak moc prudit.
    V zásadě jakýkoliv světonázor, který se dožaduje od ostatních "respektu". Třeba protestuje, když se o něm žertuje nebo kreslí karikatury. Nebo se snaží vyloučit z diskuse a společnosti lidi, kteří mají na věc jiný názor.

    Třeba evolucionisté versus kreacionisté, to mi přijde v pohodě. Hlasy, že kreacionista se má jít zakopat za město, jsou ojedinělé. Prostě si evolucionisté jen zaťukají na čelo, berou ho trošku za blázna, ale jinak mu nebrání být členem společnosti.
    25.9.2018 10:50 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Kolega, kterému by vadilo, že se o něm žertuje by mi nevadil i když bych ho asi bral za suchara, který nemá žádné sebevědomí když ho dokáže rozhodit nějaký vtípek o něm, ale v zásadě bych s ním problém neměl. Ovšem pokud by se takový kolega snažil někoho vylučovat z diskuze a společnosti jen proto, že má ten vylučovaný jiný názor, tak s tím bych měl zásadní problém. Ale tohle bych nenazval "dožadováním se respektu", ale arogancí a v podstatě je to i diskriminace o které se tady bavíme, protože takový kolega by chtěl určitě vylučovat ze společnosti i lidi, kteří mají jiný náboženský názor než on.

    Nebo jsem možná tu tvoji větu jen špatně pochopil.
    25.9.2018 11:18 unsigned int
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Opakovaný vtip není vtipem. Jsou "vtípky" na stereotypy, které uslyšíš pořád dokola. Jako že "vegetariáni neslyší trávu sténat".
    25.9.2018 11:55 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Pavlov’s plants: new study shows plants can learn from experience

    Trees can form bonds like an old couple and look after each other

    PLANTS HAVE FEELINGS TOO

    A další miliarda studií dokazující, že jsou vegani sprostí vrazi (+ to cpou dětem, takže jsou objektivně horší než pedofilové)
    25.9.2018 12:53 unsigned int
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    1. To není ani centrální nervová soustava, natož vědomí. Věřící přiřazují "duši" různým věcem a organismům z pohledu nevěřícího +- náhodně, takže tam to není argument už vůbec.

    2. Lidi, kteří tyhle "vtípky" provozují, se skoro nikdy neobtěžují tím, aby se první zeptali, PROČ je člověk vegetarián, vegan nebo cokoli jiného. Známý byl dva roky vegetarián kvůli riziku vážné nemoci a ty keci si vyslechl stejně.

    3. Vegetariány jsem napsal jako příklad. Místo toho to mohla být já nevím, třeba jednokolka, kterou když lidi vidí, hned dělají narážky, jestli u toho nechybí jedno kolo. Hahaha, hrozně vtipné, hlavně když to slyším potřetí za den. Ještě horší je to u postižení, úrazů a nemocí.
    Grunt avatar 23.9.2018 17:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    To, že ženy nemohou být biskupky a farářky mně nepřijde spravedlivé.
    Se týká jen římskokatolické a ortodoxní církve, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.9.2018 18:29 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Narážel jsem na římskokatolickou, která je v Evropě největší. Nevím jak je to v jiných církvích.
    Grunt avatar 23.9.2018 18:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Není moc na co narážet. Na to naráželi už v 16.století a od té doby vzniklo spoustu reformovaných církví. Stačí přejít a může si kázat kdo chce co chce. Vím to protože moje kolegyně káže a popravdě někdy bych byl radši kdyby k žádné reformaci nedošlo. ;-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Agent avatar 23.9.2018 20:47 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Tebe někdo nepřijal do práce, protože jsi evangelík? Pokud ano šlo o diskriminaci a bojuj proti tomu, ale pokud ne, tak se o diskriminaci nejedná a tudíž není proti čemu bojovat a jenom vymýšlíš blbostě.

    Smysl pro nadsázku evidentně nechybí. Narážím na takové ty bojovníky za rovnost, pro které je nerovnost zastoupení pohlaví v něčem důkazem diskriminace. https://blisty.cz/art/66129-jsou-zeny-menecenne.html
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    23.9.2018 22:53 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Ano, nerovnost zastoupení pohlaví je důkazem diskriminace, protože se vychází z toho, že ženy jsou stejně inteligentní jako muži. Na článku nevidím nic špatného.
    23.9.2018 22:56 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Když myslíš, že inteligence je jediná predispozice pro členství ve správní radě...
    Petr Tomášek avatar 23.9.2018 21:29 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Ale když už jsi narazil na náboženství, tak jednu velkou diskriminaci u nás v Evropě vidím a to je diskriminace žen v církvích. To, že ženy nemohou být biskupky a farářky mně nepřijde spravedlivé. Proti tomu, ale musí bojovat ženy, kterých se tato diskriminace týká, my na abclinuxu to nevyřešíme.
    Férové by bylo napsat v některých církvích.

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    23.9.2018 23:06 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Ano, uznávám. Jak už jsem zmínil výše, psal jsem o katolické. Pokud většina ostatních nediskriminuje, tak je to super. Nutno, ale dodat, že katolická je největší v Evropě a možná i na světě.
    Grunt avatar 24.9.2018 20:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Já furt nechápu jestli jde o provokaci nebo je to myšleno vážně nebo jak. Římskokatolická církev je vyloženě známa po celá staletí svou konzervativností. Není to jen služba žen v církvi. Viz nedotknutelnost svátostí, různé schizmata a dogmata. Nechápu o čem to je. Jinak u nás je převaha římskokatolické církve daná daná geografickou příslušností, ale čím víc se leze na východ o to míň to platí. Je Slovensko třeba dálný východ?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.9.2018 11:54 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Takže myslíš, že když se někdo označí za "konzervativního", že mu to dává privilegium diskriminovat? Když zdědím 150 let starou konzervativní firmu, tak se na mě zákony o zákazu diskriminace nevztahují?
    Grunt avatar 25.9.2018 12:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Já nevím. Já nechápu otázku. O co ti jde?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.9.2018 13:08 unsigned int
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    V USA je aktuální takový spor, jestli firma může odmítnout se bavit s někým, kdo nevyhovuje náboženskému vyznání "firmy" (vedení, zaměstnanců).

    Konzervativci (překlad: rasisti a homofobové) říkají, že státu do toho nic není.

    Liberálové (překlad: komanči !1!) říkají, že stát vytváří právní prostředí pro obchod a měla by pro všechny platit stejná pravidla bez ohledu na náboženství, rasu,...
    Grunt avatar 26.9.2018 18:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    V USA je aktuální takový spor, jestli firma může odmítnout se bavit s někým, kdo nevyhovuje náboženskému vyznání "firmy" (vedení, zaměstnanců).
    No jde-li o firmu z Česká církevní provincie tak nejen že může, ale dokonce je správné náboženské vyznání podmínkou vstupu. Řekl bych že třeba NSSJ a jiné náboženské organizace to budou mít nejinak. Co se týče státem vlastněných institucí, tak u těchto je to asi taky možné. Na území R-U od nějakého 13.století moc ne. U soukromých institucí (aspoň co se průmyslu týče) jsem ještě ani nezažil že by někoho vůbec vyznání zajímalo. Ty spíš zajímá jestli je vyznání schopné teleportovat věřícího z postele na pracoviště před začátkem stanovené pracovní doby ;-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.9.2018 13:24 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Měl jsem pocit, že diskriminaci žen v římskokatolické církvi obhajuješ z toho titulu, že ta církev je přece "konzervativní". Proto jsem se tě ptal jestli konzervatismus může fungovat jako obecné pravidlo pro nedodržování antidiskriminačních zákonů i mimo církev, např. v té firmě.
    Grunt avatar 25.9.2018 18:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Netuším poněvadž mám furt pocit že je mi tu cosi podsouváno. V jaké firmě? Ani nevím že bych se o nějaké bavil. Já se vyjadřoval pouze k římskokatolické církvi a jejím pravidlům ve vztahu k ženám, které jsou mimochodem snad antické. Církev není firma. A když jsme u toho, ženy mi nepřijdou nijak diskriminované, protože běžně v církvi slouží a mají na to právo. Jen z jiného titulu. Nemají svoje fary, nýbrž kláštery a kongregace.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.9.2018 18:31 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    V jaké firmě?
    V té 150 let staré konzervativní firmě o které jsem psal já. Ano, církev není firma, proto jsem se ptal...

    To už je jedno, nechce se mi potřetí vysvětlovat myšlenku, stejně to tu řešíme zbytečně, je to otázka pro katolické holky, né pro linuxové kluky ;-)
    Grunt avatar 25.9.2018 18:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    V té 150 let staré konzervativní firmě o které jsem psal já.
    Tak to už tuplem nemám páru o které je řeč.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.9.2018 19:02 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Je to v reakci na tvůj komentář o pár příspěvků výš. Ctrl+F > "150 let"
    Grunt avatar 26.9.2018 18:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Římskokatolické církev jako instituce rozhodně není stará 150 let. Nebo furt nechápu o čem je řeč.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.9.2018 13:44 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Mě to víc připadá, že nechceš chápat. Mám chvilku, tak teda ještě to jednou zkusím.

    Ženy v římskokatolické církvi se nemohou podílet na vedoucích funkcích v církvi. Nemohou být biskupky ani papežky. Je to tak?

    Tvoje obhajoba tohoto chování spočívala v tom, že římskokatolická církev:
    1. je konzervativní,
    2. poskytuje ženám jiné funkce jako řízení kongregací a klášterů.
    A já jsem se snažil ukázat jak je tvoje tvrzení absurdní tím, že jsem se to snažil vysvětlit na příkladu 150 let staré firmy, protože ta firma:
    1. je také konzervativní,
    2. poskytuje ženám také jiné funkce jako skladnice nebo sekretářky, ale v nejvyšších orgánech firmy být nesmí (né proto, že jsou neschopné, ale proto, že jsou to ženy).
    A teď se tě ptám: Když se takto diskriminačně mohou chovat některé církve, proč by se stejně diskriminačně nemohly chovat konzervativní firmy? Nemusela by to být ani firma, představ si, že nějaké občanské sdružení (třeba Rybáři,o.s.) by měli ve stanovách, že ženy nemohou být ve vedení organizace. Kvůli tomu by vznikl dost velký skandál, ale u církví je toto chování (zatím) tolerováno. Holt zvyk je železná košile.
    Grunt avatar 27.9.2018 18:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Ok, teď jsem příměr pochopím a budu reagovat:
    1. Rozhodně neobhajuju římskokatolickou církev či její chování. To by mě ani nenapadlo. Pouze poukazuju na fakt že v tomhle mají tradici. A to dlouhou několik staletí, ne-li tisíciletí.
    2. A právě jako reakce na tuto zatvrzelost vznikli různé reformní hnutí v 16.století. Dodám že v dobách kdy se to pokládalo za herezi a úplně v klidu upalovalo na hranici. Tahle kritika je stará též snad několik staletí. A není to jen o ženách, vím třeba i o celibátu (v některých protestanských církvích může být kněz úplně v klidu ženatý).
    3. Rybáři,o.s. si můžou do stanov psát co chcou. Jenže pokud to má platit musí mít také dostatečnou moc si to protlačit. Je potřeba pamatovat na to že dříve byla církev se státem propletená a to do té míry že si mohla diktovat pravidla. Po sekularizaci státu se už pouze toleruje status quo, toť vše.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.9.2018 19:57 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Rybáři,o.s. si můžou do stanov psát co chcou. Jenže pokud to má platit musí mít také dostatečnou moc si to protlačit.
    Nerovnoprávnost žen protlačit silou moci? Ale fuj, to je mi teda hodně nepříjemná představa.
    Po sekularizaci státu se už pouze toleruje status quo, toť vše.
    Přesně tak, "pouze toleruje". To jak dlouho bude tato tolerance ještě trvat záleží hlavně na ženách z katolické církve. Pokud to budou i ony tolerovat, tak mají holky smůlu. :-(
    xkucf03 avatar 27.9.2018 20:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše církve, dobrovolnost

    Pokud je členství v církvi dobrovolné, tak je to snad jedno, ne? Můžou si klidně založit vlastní církev a v ní mít svoje pravidla. Stát by měl jen dohlížet na to, že taková pravidla dopadají pouze na toho, kdo se dobrovolně rozhodl stát členem (a tím tato pravidla přijal).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.9.2018 20:46 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: církve, dobrovolnost
    Zaměstnání ve firmě je také dobrovolné. Také si diskriminované ženy mohou založit vlastní firmu. Když nedáš černochovi napít ve tvojí hospodě, tak bys také mohl říct, že si černoši mohou založit vlastní hospodu. A takto to také dříve bylo - rozdělení hospod, autobusů, škol a dalších na "pro bílé" a "pro barevné". Chceš se do těch dob vrátit?
    Grunt avatar 27.9.2018 21:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: církve, dobrovolnost
    Zaměstnání ve firmě je také dobrovolné.
    Takže do ní můžu chodit jako do kostela? Tzn. v nedělu ráno na mši a všední dny odpoledne když se vracím z pole na zpověď? Cool, sem s takovou prací.
    Když nedáš černochovi napít ve tvojí hospodě, tak bys také mohl říct, že si černoši mohou založit vlastní hospodu. A takto to také dříve bylo - rozdělení hospod, autobusů, škol a dalších na "pro bílé" a "pro barevné". Chceš se do těch dob vrátit?
    Já nechápu o co furt jde. Stát nemá moc právo kecat do provozu církvi a náboženských organizací (resp. mimo tento zákon). Těžko může nějakému dobrovolnému sdružení věřicích diktovat koho může či nemůže světit, jmenovat či nejmenovat na biskupa, atd.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.9.2018 00:02 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: církve, dobrovolnost
    Takže do ní můžu chodit jako do kostela? Tzn. v nedělu ráno na mši a všední dny odpoledne když se vracím z pole na zpověď? Cool, sem s takovou prací.
    Celou dobu se bavím o "vedoucích pozicích" v církvi. Chceš mi tvrdit, že biskupové a papež chodí do kostela v neděli ráno a odpoledne když se vrací z pole? To asi ne. Podobá se to právě tomu zaměstnání na plný úvazek. Já předpokládám, že za to pobírají mzdu ze které odvádí sociální a zdravotní pojištění. Já se v tom nechci moc rýpat, ale nevyplácel biskupy stát (než došlo před pár lety k vyrovnání církví a státu)? Např. podle tohoto: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1993-86 - v daném nařízení se v prvním odstavci píše "Duchovní, kteří jsou zaměstnanci registrovaných církví a náboženských společností...". Podle mě jeptiška nebude mít takový plat jako má biskup.
    Stát nemá moc právo kecat do provozu církvi a náboženských organizací (resp. mimo tento zákon).
    Pro církev samozřejmě platí i všechny ostatní zákony (nejenom jeden). Zde je třeba antidiskriminační: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2009-198. Neříkám, že katolická církev porušuje zákon (ikdyž pokud jsou biskupové zaměstnanci tak možná jo). Přidat nebo odebrat jeden odstavec v antidiskriminačním zákoně není to podstatné. Jde o princip.
    Grunt avatar 28.9.2018 12:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: církve, dobrovolnost
    Celou dobu se bavím o "vedoucích pozicích" v církvi.
    A já se zase bavím o tom, že antidiskriminační zákony stejně jako třeba existenci zákoníku práce chápu. Nějaké zaměstnání prostě v moderní době mít musíš. Být členem libovolné církve tě nikdo nenutí (nejsi-li z Lanžhota či podobné díry). Různé mnohé náboženské sdružení a sekty mají mnohem tužší pravidla ve svých stanovách, než nemožnost svěcení žen. Přijde mi naprosto směšné aby jim do takových stanov kecal stát se svými zákony.
    Podle mě jeptiška nebude mít takový plat jako má biskup.
    To je úplně směšné. Chci vidět jeptišku která jde dělat kariéru do římskokatolické církve. Za dobré prachy ;-)
    Jde o princip.
    Jakože když může diskriminovat někoho staletí stará zkostnatělá instituce jako je katolická církev, tak to chceme na svých zaměstnancích praktikovat také? Alias když můžou oni tak my též? O tenhle princip jde? To je směšné.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.9.2018 13:57 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: církve, dobrovolnost
    Nějaké zaměstnání prostě v moderní době mít musíš. Být členem libovolné církve tě nikdo nenutí
    Tenhle argument také nesedí. Za prvé zaměstnání mít nemusíš, můžeš být OSVČ, rentiér, pronajímatel nebo dobrodruh, který cestuje a živí se rybolovem. Za druhé: do hospody také chodit nemusíš a přesto existuje antidiskriminační zákon, který zakazuje diskriminovat návštěvníky hospody.
    Přijde mi naprosto směšné aby jim do takových stanov kecal stát se svými zákony.
    Co ti na tom připadá směšného. Když si dám do stanov "Satanistické církve", že budu obětovat batolata satanovi, tak mi to stát také nedovolí, protože tím bych porušil právo na život těch batolat. A v případě o kterém tady diskutujeme jde zase o porušování práv žen.
    Chci vidět jeptišku která jde dělat kariéru do římskokatolické církve.
    To není vůbec podstatné. Běžní zaměstnanci, také nenastupují do práce jen kvůli kariéře.
    Jakože když může diskriminovat někoho staletí stará zkostnatělá instituce jako je katolická církev, tak to chceme na svých zaměstnancích praktikovat také? Alias když můžou oni tak my též? O tenhle princip jde?
    Ano přesně o tento princip jde. Když jsme se jako národ rozhodli, že budeme bránit práva žen na rovné zacházení, tak by to mělo platit pro všechny instituce napříč společností.
    xkucf03 avatar 28.9.2018 14:03 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: církve, dobrovolnost
    Co ti na tom připadá směšného. Když si dám do stanov "Satanistické církve", že budu obětovat batolata satanovi, tak mi to stát také nedovolí, protože tím bych porušil právo na život těch batolat. A v případě o kterém tady diskutujeme jde zase o porušování práv žen.

    Zásadní rozdíl je v tom, že to obětované batole se dobrovolně nerozhodlo vstoupit do dané církve a přijmout její pravidla.

    Pokud by ženy byly nucené být členkami nějaké církve (a tím pádem se řídit jejími pravidly), tak je to špatně -- ovšem chyba není v těch pravidlech, ale v tom, že jsou členkami nedobrovolně.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    28.9.2018 15:59 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: církve, dobrovolnost
    Kdyby to teda nebylo batole, ale dospělý člověk, který se chce nechat dobrovolně zavraždit (obětovat satanovi), pak si myslíš, že to stát dovolí? Samozřejmě, že nedovolí. Nebo kdyby členové církve na svých obřadech hailovali, tak je to také protizákonné, také neobstojí argument, že nováčci při vstupu do církve věděli, že se tam bude hailovat a proto by jim to nemělo vadit.
    Grunt avatar 28.9.2018 14:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: církve, dobrovolnost
    Ano přesně o tento princip jde. Když jsme se jako národ rozhodli, že budeme bránit práva žen na rovné zacházení, tak by to mělo platit pro všechny instituce napříč společností.
    Ok, končím diskusi. Tohle stejně nikam nevede. Já netvrdím že by to tak být nemělo, ale obávám se že tady jde úplně o něco jiného.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Petr Tomášek avatar 13.10.2018 10:56 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: církve, dobrovolnost
    ikdyž pokud jsou biskupové zaměstnanci tak možná jo

    Církve mají v rámci své autonomie právo na to, aby definovali své vlastní pracovní právo pro nábožensky specifické profese. Pokud vím, tak toho využívají katolíci, kde se jede podle církevního práva, naopak u nás toho nevyužívají evangelíci (nemají takovéto právo zavedeno), v tom případě jde vše podle zákoníku práce (až na ten detail, že evangeličtí faráři nedostávají příplatky za práci v neděli, protože se to bere jako součást profese).

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    13.10.2018 16:38 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: církve, dobrovolnost
    Církve mají v rámci své autonomie právo na to, aby definovali své vlastní pracovní právo pro nábožensky specifické profese.
    To nevěřím. Nikdy jsem neslyšel o speciálním církevním Zákoníku práce ve kterém by si cirkve mohly definovat výši odstupného, výpovědní lhůty, dávky v době nemoci atd. Navíc by to porušovalo základní princip rovnosti před zákonem. Pokud se mýlím, tak prosím o odkaz.
    Grunt avatar 27.9.2018 21:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Nerovnoprávnost žen protlačit silou moci?
    Tak v minulosti nic takového ani neexistovalo.
    To jak dlouho bude tato tolerance ještě trvat záleží hlavně na ženách z katolické církve. Pokud to budou i ony tolerovat, tak mají holky smůlu.
    Tož nevím že by si někdo stěžoval.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.9.2018 00:33 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Tož nevím že by si někdo stěžoval.
    Musíš číst i jiné články než jen na abclinuxu :-) https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/uz-dost-zeny-v-katolicke-cirkvi-volaji-po-genderove-rovnosti_470201.html
    Grunt avatar 28.9.2018 12:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Pálí mě oči jak to čtu. Ono k tomu třeba jednoho dne dojde. Ale spíš z nezbytnosti s tím jak klesá členská základna.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Petr Tomášek avatar 13.10.2018 10:46 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    A teď se tě ptám: Když se takto diskriminačně mohou chovat některé církve, proč by se stejně diskriminačně nemohly chovat konzervativní firmy? Nemusela by to být ani firma, představ si, že nějaké občanské sdružení (třeba Rybáři,o.s.) by měli ve stanovách, že ženy nemohou být ve vedení organizace. Kvůli tomu by vznikl dost velký skandál, ale u církví je toto chování (zatím) tolerováno. Holt zvyk je železná košile.

    Jde o svobodu náboženství, která je jedním ze základních lidských práv. Toto právo říká, že stát nesmí zasahovat do náboženství. Tedy jestliže nějaké náboženství definuje, že existují lidé, kteří mají úlohu být „kněžími“, pak nutně musí mít toto náboženství autonomii v tom, koho označí za kněžího a koho ne (protože každé náboženství má svůj vlastní interpretační rámec v rámci kterého se pohybuje a do kterého mu stát nesmí zasahovat).

    Pokud bys to vzal ad absurdum, tak kdyby dejme tomu stát donutil katolickou církev, aby měla svoje „kněžky“, tak by to bylo prd platné, protože by prostí věříci vnímali úkony od takovéto kněžky jako neplatné (dejme tomu křest nebo svatbu). Proto právě např. evangelíci můžou mít farářky, protože mají jiný vnitřní interpretační rámec než katolíci, který jim umožňuje mít v této roli ženy.

    (Taky to znamená, že kdyby např. v nějakém konkrétním případě evangelíci odmítli vzít ženu za farářku, tak státní soud může zasáhnout, protože tady by se skutečně o diskriminaci jednalo, protože jejich interpretační rámec obecně umožňuje mít ženy za fárařky.)

    Jediný způsob, jak by se mohlo stát, že by katolická církev mohla mít ženy jakožto „kněžky“, by byl ten, že se změní jejich vlastní interpretační rámec (k čemuž mají zvlášť v západních zemích našlápnuto, zvlášť lidé „zezdola církev“, ale katolická hierarchie se k tomu nemá - každopádně je to něco, co si toto náboženství musí ujasnit uvnitř svých řad).

    Je to podobné, jako kdyby se ateista chtěl domoci u státu práva na tom, aby se stal např. katolickým knězem, s tím, že by se jednalo o diskriminaci, tak by to každý soud shodil se stolu. A to přesto, že diskriminace na základě náboženství je normálně zakázaná. Jenže v tomto případě logicky patří náboženská příslušnost neoddělitelně k práci kněze, takže to jako diskriminaci není možné hodnotit.

    Je to stejné, jako by muž považoval za diskriminaci, že ho nevezemou do bordelu dělat prostitutku. ;-)

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    13.10.2018 16:50 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Jde o svobodu náboženství, která je jedním ze základních lidských práv. Toto právo říká, že stát nesmí zasahovat do náboženství.
    Do svobody náboženství ti nikdo nemluví. Bavíme se tady o vedoucích (pracovních) pozicích v církvi. Církev ≠ náboženství. Právo na svobodu slova také všichni máme a i přes to je svoboda slova omezena - "Zákaz podpory a propagace fašizmu, komunismu..."
    Tedy jestliže nějaké náboženství definuje, že existují lidé, kteří mají úlohu být „kněžími“,...
    Pouze říkáš, že diskriminace (nebo nezákonné chování) by se mohlo tolerovat, protože to někdo definuje = je to napsáno v nějakých starých pravidlech (v bibli, svatých svitcích atd.). Tzn. že danou instituci označíme za "nábožensky konzervativní". A to je právě to čím začalo toto subvlákno a s čím já nesouhlasím. Zákony mají platit pro všechny stejně, takže i pro konzevativní církve.
    Pokud bys to vzal ad absurdum, tak kdyby dejme tomu stát donutil katolickou církev, aby měla svoje „kněžky“, tak by to bylo prd platné, protože by prostí věříci vnímali úkony od takovéto kněžky jako neplatné (dejme tomu křest nebo svatbu).
    Ale od toho ten antidiskriminační zákon přece je, aby změnil zaběhlé pořádky, které jsem jako společnost označili za "špatné". Náckové by si také mohli stěžovat, že jejich rituály nejsou platné, když se na shromážděních nemůže hailovat.
    Je to podobné, jako kdyby se ateista chtěl domoci u státu práva na tom, aby se stal např. katolickým knězem
    V tomto případě, ale nejde o diskriminaci, ale o to že ateista nesplňuje požadavky "na vzdělání". Ateista prostě neví jak se vykonává práce katolického kněze. Podobně jako když kuchař neví jak se řídí tramvaj.
    Je to stejné, jako by muž považoval za diskriminaci, že ho nevezemou do bordelu dělat prostitutku.
    Ani v tomto případě se nejedná o diskriminaci. Jiný příklad: chlap si nemůže stěžovat na diskriminaci proto, že ho fotograf nepřijal na focení dámských bikin. Jde o to, že chlap nemá prsa a vagínu, které jsou pro danou práci nutné. Ale žena biskupka nebude odvádět horší práci jen proto, že nemá penis. Nebo snad budou ženě biskupce překážet prsa ve výkonu práce biskupky?
    Petr Tomášek avatar 13.10.2018 14:08 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    No, to má opravdu logiku, takže protože je katolická církev u nás největší, tak jsou všechny ostatní církve stejné jako ta katolická? :-O
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    13.10.2018 16:53 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Naštěstí to vypadá, že ostatní církve nejsou stejné jako ta katolická. Původně jsem si myslel, že k diskriminaci žen dochází ve většině našich církví, ale v průběhu této diskuze mi bylo vysvětleno, že diskriminace se dopouští je ty katolické (a možná ještě nějaké - když tak si to dohledej výše v diskuzi).
    23.9.2018 11:26 pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    samozrejme je outreachy otevrene sexisticke a rasiticke (dokonce maji v coc i vyjimku, ze takovy muzou byt ;).

    Do priste prosim nekomentujte na zpravicky o outreachy - a to zapadne.

    Dont feed the trolls!
    23.9.2018 12:50 doubledick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Mam dva penisy, mohu se zucastnit?
    23.9.2018 14:11 Kirk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Pokud jim řeknete, že se považujete za ženu, tak určitě.

    V případě, že se budete považovat za muže, si výsledek nikdo netroufne odhadnout.
    Bystroushaak avatar 23.9.2018 15:21 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Ještě záleží kde je má. Pokud by je měl třeba na čele, tak by ho nejspíš vzali.
    23.9.2018 14:31 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Pouze pokud je součet jejich délek menší než 12 cm
    Bystroushaak avatar 23.9.2018 22:25 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Já jsem pro Outreichy, kam by se mohli hlásit jen Árijci.
    24.9.2018 10:21 sponsor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Zaloz, hned ti tam poslu dotaci. Ale jedine crypto, proti sjw jit verejne se bojim.
    24.9.2018 09:23 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Mam pocit, ze bily heterosexualni konzervativne smyslejici krestan muzskeho pohlavi je take neprilis zastoupenym ukazem v open source komunite. Bude tento uzasny program podporujici diverzitu v open source tlacit i tuto skupinu, ktera je mene zastoupena nez homosexualove a cernosi?
    24.9.2018 11:03 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Pokud tomu co píšeš věříš, tak si založ vlastní program. Kritizování práce jiných je příjemnější než vykonání vlastní práce, že jo?
    24.9.2018 11:36 Nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Mam pocit, ze bily heterosexualni konzervativne smyslejici krestan muzskeho pohlavi je take neprilis zastoupenym ukazem v open source komunite.
    Pouze majoritně, hanba!
    26.9.2018 01:23 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Fiha, ze tu nebejva 114 komentaru o tom, jaka je Google Summer of Code kokotina...
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    26.9.2018 14:07 Jacob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Jestli to chápu správně, kritériem tvojí akceptace u SoC je, že něco zajímavého reálně vytvoříš. Kritériem tvojí akceptace u Outreachy je, že se cítíš být jiného pohlaví než tvoje mezinoží, popřípadě že ses narodil jako černoch, atp. V tom vidím jistý rozdíl, což pak vysvětluje i to, že u SoC nebývá 114 komentářů o tom, jaká je SoC kokotina.
    26.9.2018 14:34 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Hm, ja myslel, ze za tech 5k dolaru musi ty baby taky neco vyrobit. Plus jako vedlejsi hodnota, snad, bude o par bab, co kodi neco serioznejsiho, vic. Kdyz to neni za moje prachy s mym nesouhlasem (typicky z dani), proc bych nekomu hanil takovou bohulibou cinnost?
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    26.9.2018 21:29 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Protože tvrdí, že určité skupiny jsou v IT celosvětově plošně diskriminovány, aniž by to náležitě podložili a granularitu toho síta zvolili odpovídajícím způsobem. Místo toho explicitně zvou ženy, transsexuály a příslušníky některých etnických skupin. A já se ptám: Proč?

    Bavme se zcela konkrétně o aktuální situaci v České republice. Ne, že bych si dělal iluze o tom, že být v té hrstce žen, která v IT pracuje, je nějak srovnatelné s postavením mužů (však jsem slyšel od kamarádky, jak se k ní občas někdo choval), ale to je zcela jiný druh problému (který by se v zásadě „po staru“ vyřešil tím, že přítel/manžel/kamarád tomu jednomu hulvátovi rozbije hubu) a není to nijak specifické právě pro IT. Nevím ale o tom, že by ženy byly plošně odmítány kvůli pohlaví.

    Na druhé straně jsou třeba saudskoarabské ženy, jejichž osud je v zásadě v rukou jejich manželů, otců či bratrů, a kterým nějaké Outreachy asi moc nepomůže, pokud nedostanou jejich souhlas. K ženám v afrických vesnicích se zpráva o takto bohulibém projektu buď vůbec nedonese, nebo během čekání na faraonskou obřízku příliš nedokážou ocenit jeho význam.

    Ale nač se trápit, že. Prostě bez doložení jakýchkoliv relevantních dat prohlásíme, že ženy jsou v technologických odvětvích celosvětově plošně diskriminovány, a začneme je různě zvýhodńovat. Vadí to? To je přece špatná otázka. Správná otázka je, jestli by společnost akceptovala obdobný projekt, který by se zaměřoval výhradně na bílé heterosexuální muže. Ne, to by okamžitě bylo časováno pojmy jako sexismus, rasismus, xenofobie a dalšími.

    V neposlední řadě, i kdyby k nějaké diskriminaci skutečně docházelo, podobným zvýhodňováním té jedné skupiny ten problém akorát zhoršíš. Nedonutíš tím ty dotčené muže přemýšlet o ženách jinak; jen jim dáš o důvod víc se proti nim vymezovat, protože najednou se z nich začne stávat jakási privilegovaná skupina. Je to boj diskriminací proti diskriminaci, a to je absurdní. Jsou případy, kdy to může dávat jistý smysl, ale jsou velmi omezené. Pokud se vrátím k České republice, „ženy v IT“ rozhodně nejsou tím případem.

    Primárně jde přece o to, že o IT má málo žen vůbec ten počáteční zájem. Je klíčové se zeptat proč. Existují různé psychologické charakteristiky, které do značné míry predikují budoucí profesní uplatnění. U žen a u mužů se tyto liší. A opět se nabízí otázka proč. Nakolik jsou podmíněné geneticky a nakolik výchovou? Pokud výchovou, jak moc je žádoucí to měnit? Je celá naše společnost situována špatně? Je potřeba na to vyvíjet vnější tlak, a nebo se prostě role jednotlivých pohlaví časem uzpůsobí přirozeně? A tak dál.

    Zahlédl jsem třeba studii (jsem líný dohledávat), že učitelé/učitelky matematiky mají tendence mírně zvýhodňovat chlapce (dostanou lepší známku než by za stejný výkon dostalo děvče). Naopak u jiných předmětů (nevzpomínám se jakých) zvýhodňovali děvčata. Ano, to by byl problém zcela jednoznačně. Ale problém, který vznikl úplně někdy jindy a někde jinde a svou škodu v životě dotyčných už dávno napáchal. To je jeden z možných zdrojů problému a tam je potřeba se zaměřit a počkat si pár desítek let na výsledky. Ne začít dělat podobné hurá akce, které napáchají víc škody než užitku.
    xkucf03 avatar 26.9.2018 21:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    +1
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.9.2018 15:32 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Porad nevidim, proc bys s tim mel mit problem. Musis to platit ze svyho? Musis se toho nejak ucastnit? Musis to nejak propagovat dal? Je ti to nejak v ceste, aby to stalo za ^ tolik textu, kde akorat obnazujes sam sebe a svoje bazlive vnimani zmen, pripadne pokroku?
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    27.9.2018 15:50 wololo-trololo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    To nic, to se tady jenom schází různí náckové. #HimToo
    27.9.2018 15:59 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Ja to nevnimam az tak extremne, myslim si, ze je potreba rikat i nazor z druhe strany, obzvlast pokud je takhle ^^ dobre artikulovany. Jenom se ptam, kde je s tim Outreachy problem? Jdou po low-hanging-fruit, zamerit se na zeny a znevyhodneny z "naseho" sveta je logicky prvni krok, protoze uz tu dostmozna je ted akorat zen, aby melo smysl je trochu vytahnout na "komunitni vyslunni" a nechat je se zviditelnit praci - za kterou dostanou jeste i vcelku OK kompenzaci. Proc je problem, ze tohle nekdo dela? Kdyz vidis jako problem, co nekdo nedela (za coz se snazis maskovat svuj nesouhlasny postoj), tak jdi a delej to sam. Ale co myslis, ze dosahnes, kdyz budes nekomu rikat, ze nema delat nejakou, veskrze pozitivni, aktivitu? Divej, cim te tu kolega nazval...
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    27.9.2018 16:26 wololo-trololo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Klip, který dobře vysvětluje #HimToo

    Cíl je vytvořit falešnou ekvivalenci mezi diskriminací a "diskriminací". Je za tím agenda. Nevěřím, že tady například František Kučera (xkucf03) je takový ignorant, aby nacistickou antisemitskou propagandu opisoval nevědomky. #114
    27.9.2018 19:05 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    No, to je hodne pritazene za vlasy, tahat do toho hned tak silny vyjadreni a hledat za tim tak vazny kontexty. Co proste "nelibi se mi ta pozitivni diskriminace, ktery je cim dal vic", to za tim byt u Franty nemuze? ... Vcelku chapu, proc by se tohle dalo za dalsi jeji priklad vnimat, ale podle mne zrovna prave Outreachy se snazi delat neco stylem, co kdyby jak delali vsichni ti neuzitecni ukricenci ted, nebude mit Franta vlastne na co nadavat.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    xkucf03 avatar 27.9.2018 18:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)

    Nevím, jak jinde, ale ve svém okolí vidím žen v IT docela dost a jsou i ve vedoucích funkcích (a ne jenom projektové manažerky -- i výš). A nepřijde mi, že by byly diskriminovány -- spíš se naopak častěji najde ochotný kolega, který jim pomůže, poradí (zatímco k mužskému kolegovi by tolik ochotný nebyl, dřív by mu došla trpělivost a dřív by ho nechal, ať si to vyřeší/najde sám).

    Nějaké spolky typu Czechitas mi ještě celkem dávají smysl -- pomůžou holkám udělat ten první krok do IT, na kurzech je naučí něco, co pak můžou použít v praxi. Ale řešit to nějak víc a tlačit ty holky do firem/organizací mi přijde nesmyslné, ba škodlivé -- vytváří to takovou podivnou nepříjemnou atmosféru... Hezky to bylo napsáno v komentáři výše -- když si srovnáš postavení žen (případně homosexuálů) v muslimských zemích nebo v Africe, tak jsou naše problémy úplně směšné, pokud vůbec nějaké.

    Máš pravdu v tom, že když to není placené z mých peněz a nijak mi to nezasahuje do života, nemusím se o to starat. Akorát bych nerad, aby to dospělo do stavu, že ten, kdo se do takového programu nezapojí nebo nepřijme nějakou vnitřní směrnici se zněním dodaným příslušnou NGO, bude označován za nácka, xenofoba, homofoba atd. a bude snaha ho vyčlenit ze společnosti a pošpinit. To už pak připomíná situaci v totalitním režimu, kde sice formálně vzato nemusíš být členem různých jejich organizací a veřejně podporovat režim, ale pokud to neděláš, tak máš problém.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.9.2018 19:14 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Tak zrovna tenhle clanek v mainstream New Yorkeru popisuje druhou stranu neceho, co my jsme vnimali jako pribeh "ukricene Sarah" a "nevyrovnane Valerie", pricemz text jasne ukazuje, ze se baby snazily - a ne malo. Ono tahle snaha neni o rovnosti jako takove, zeny chlapum nejsou rovne na 100%, emocne vnimaji spoustu situaci a vyjadreni jinak. Je to o zpristupneni nasich testostronovych dobrovolnickych komunit tem, kteri ten nas dickslapping nedavaji.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    xkucf03 avatar 27.9.2018 20:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše muži, ženy, firemní kultura
    Ono tahle snaha neni o rovnosti jako takove, zeny chlapum nejsou rovne na 100%, emocne vnimaji spoustu situaci a vyjadreni jinak.

    Já si ale nemyslím, že je to problém muži vs. ženy. Kdybys slyšel jednu moji kolegyni nadávat, to bys asi koukal. A ta si nic líbit nenechá a jen tak ji nic nerozhodí. A naopak jsem viděl, jak z některých týmů odešli celkem normální kluci, protože to nedávali a bylo to pro ně nepřátelské prostředí. Ono zdaleka ne každému vyhovuje ostravsko-fotbalově-pivní "humor" hraničící s šikanou. Ono to sice stačí ignorovat a nereagovat a časem ti dají pokoj, ale ne každý má chuť se s tím potýkat -- na to ani nemusíš být "zženštilý" nebo "citlivější povaha", prostě to jen nemáš zapotřebí, zvlášť teď, když je všude práce plno. Na druhou stranu: pokud se někde sejde parta, kterou baví, že to tam je jak mezi havíři na šachtě, tak proč ne? Vlastně je to jen druh humoru a vkusu. Ten nemusíme mít všichni stejný. Přijde mi celkem normální, že se kolektivy nějak formují a postupně se dají dohromady lidi, kteří si sednou. Vždyť nemusí být ve všech firmách/organizacích stejná kultura a prostředí.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.9.2018 20:22 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muži, ženy, firemní kultura
    Ja jsem ale mluvil o komunitach - a obzvlast tech velkych a open-sourcovych, co by se uz daly nazvat "too big to fail".
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    xxx avatar 27.9.2018 21:38 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    No hele, ja ten clanek cetl shodou okolnosti dneska cestou do prace. A fakt nevim jestli je super, ze meritkem kvality se stalo to, zakladatel Pythonu se na to radsi vybod a ze mezi core developers jsou 4 zeny. Takze Python super, Linux sux.
    Please rise for the Futurama theme song.
    xxx avatar 27.9.2018 22:10 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Mimochodem ve vedeni VPS Free neni jedina zena!
    Please rise for the Futurama theme song.
    27.9.2018 22:36 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Co ve vedeni, ale dokonce v clensky zakladne je jenom jedna. Az jich bude v clensky zakladne vic, treba bude i nejaka ve vedeni. A na tom bychom, btw, zapracovat mohli. Akorat jsem teda tech adminek moc nepotkal (par jo, ale malo), takze by bylo potreba je spis "vyrobit", coz jde nejlip jedine od malicka. A na to si rodice nesmi myslet, ze ji mezi ajtakama ostatni sezerou... Voila, jsme nekde cca u Outreachy. Jinak, kdybys chtel vyst serioznejsi diskuzi, mohl bys zkusit seriozneji reagovat, misto demagogickych vykriku ;-)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    xxx avatar 27.9.2018 22:43 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Kdybych chtel vest seriozni diskusi, tak se drzim hodne daleko blbosti jako Outreachy.

    Nicmene jedna vec ti vubec nedosla. Nejde vubec o tom kolik je v clenstvi zen, o to je to jeste horsi. Jde o to, ze ve VPSfree proste nejsou zeny. A muzes za to ty! :-)
    Please rise for the Futurama theme song.
    27.9.2018 22:49 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Jak, prosim? ;-) Rad bych vedel, ktery zastupy zen jsem zrovna ja odehnal - a cim :-D
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    27.9.2018 23:58 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Genderovcům bohatě stačí, že si je nedostatečně motivoval aby se do tvé organizace zapojili.
    28.9.2018 00:12 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Fiha, kdyz ja jsem narazil tak maximalne na Ashlee ze Seznamu - a ta ma VPSky poreseny... Takze jedinou clenkou je ucitelka z CVUTu, ktery to spravuje synator...
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    28.9.2018 00:19 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Neplníš kvóty, skončíš v pekle.
    28.9.2018 00:36 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    27.9.2018 23:29 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Asi bych se opakoval. Mně nevadí, že na tři měsíce zaplatí 40 nějakých lidí (převážně holek), ale ty jejich nepodložené narážky na diskriminaci a bias, které jsou v přímém rozporu s tím jejich „expressly invite“ whitelistem. Oni nezvou lidi, kteří diskriminovaní skutečně jsou, ale některé skupiny, o kterých si to prostě někdo myslí.

    Já skutečně pochybuji, že zrovna třeba těch 5 ruských slečen z toho květnového Outreachy čelí nějaké diskriminaci. Těch dívčích ruských jmen je v IT, matematice a šachu relativně dost. Nemám v ruce nějaká čísla, ale namátkou mě napadají firmy jako JetBrains (asi nějak překopali web, protože dřív tam těch jmen bylo daleko víc) či Yandex.

    Kdyby to bylo čistě o tom, že ve FOSS je zastoupeno málo žen a někdo se ze svého subjektivního názoru, nebo na základě relevantního (a doloženého) zdroje domnívá, že by bylo ku prospěchu to změnit, pak nemám námitky. Ale společenské klima, kde je normální začít někoho označovat za diskriminovaného, i když diskriminovaný ve skutečnosti třeba vůbec není, a různě ho privilegovat, prostě odmítám. Znovu, to nejde o nějakých 40 participantů za tři měsíce, ale o to, že za tím projektem stojí obrovské firmy a organizace. Kdyby místo toho zvali jen heterosexuální bílé muže, bude následovat neuvěřitelný mediální shitstorm a PR oddělení nebudou vědět, co si počít. A tahle nerovnováha mi vadí. Buď tedy bojujeme proti diskriminaci a pak není akceptovatelné ani jedno, ani druhé, nebo diskriminaci neřešíme, a pak by nemělo vadit opět ani jedno, ani druhé. Jakmile tam je nerovnováha, tak to je právě ta diskriminace.

    To je ta moje pointa.
    26.9.2018 13:58 Jacob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Outreachy (4. prosince 2018 až 4. března 2019)
    Mě by zajímaly výsledky tohoto projektu. Pokud existuje hypotéza, že inkluzivita tohoto typu FOSS projektům pomáhá, pak by mělo jít změřit její účinek v praxi. Nejlépe v množství a kvalitě kódu, který noví přispěvovatelé generují, a vztáhnout tyto výsledky k prostředkům, které byly za tímto účelem vynaloženy.

    Pokud je přírůstek množství a kvality generovaného kódu větší, než u jiných typů finanční podpory (třeba v podobě placeného vývojáře nebo menších finančních odměn stávajícím vývojářům), pak je projekt úspěšný a měl by pokračovat. V opačném případě je vhodné zvážit alternativy.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.