abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 08:00 | Pozvánky

V Praze dnes probíhá konference Internet a Technologie 17.2 pořádaná sdružením CZ.NIC. Sledovat ji lze online. K dispozici je také archiv předchozích konferencí. Sdružení nedávno vydalo bezpečnostní pexeso. Ke stažení jako pdf pod licencí CC BY-NC-SA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 07:22 | Nová verze

Byla vydána verze 10.2 a krátce na to opravná verze 10.2.1 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
dnes 06:22 | Pozvánky

V úterý 28. listopadu se v Brně koná již 4. přednáškový večer Ruby Stories. Těšit se můžete na témata jako TDD, hybridní mobilní aplikace či programování v Elixiru. Více informací na Facebooku nebo se rovnou registruj na Eventbrite. Na místě bude zdarma drink a lehké občerstvení, tak dorazte.

ondrej-zadnik | Komentářů: 0
dnes 06:11 | Pozvánky

V úterý 28. 11. 2017 bude další Prague Containers Meetup. DC/OS a Mesos vás provede Mesosphere's Developer Advocate Matt Jarvis.

little-drunk-jesus | Komentářů: 0
včera 14:44 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že Firefox bude možná upozorňovat na úniky vašich hesel. V Mozille prototypují upozorňování na únik informací o vašem účtu, pokud se na seznamu Have I been pwned? objeví služba, ke které máte ve Firefoxu uložené přihlašovací údaje. Informace se objevila v pravidelném newsletteru o vývoji Firefoxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 00:22 | Bezpečnostní upozornění

Společnost ZONER informuje o bezpečnostním incidentu, při kterém došlo ke zcizení a zveřejnění části přihlašovacích údajů zákazníků k elektronické poště a webhostingu CZECHIA.COM.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.11. 23:44 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.13 (1.13.1008.32) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek vývojáři zdůrazňují možnost zobrazení otevřených i uzavřených listů pomocí ikonky Okno na postranní liště a vylepšené stahování (YouTube). Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 62.0.3202.97.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
22.11. 20:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2017.3 dnes již průběžně aktualizované linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux. Aktualizovat systém lze pomocí příkazů "apt update; apt dist-upgrade; reboot". Z novinek lze zmínit 4 nové nástroje: InSpy, CherryTree, Sublist3r a OSRFramework.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
22.11. 01:55 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Uber potvrdila bezpečnostní incident a únik dat v roce 2016. Unikly údaje o 57 milionech cestujících (jména, emailové adresy a čísla mobilních telefonů) a 600 tisících řidičích (navíc čísla řidičských průkazů).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
21.11. 23:44 | Humor

Co vypíše příkaz man půl hodiny po půlnoci? Text "gimme gimme gimme". Jedná se o virtuální velikonoční vajíčko připomínající skupinu ABBA a její hit Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight). Problém nastane, pokud gimme gimme gimme nabourá automatizované testování softwaru. To se pak příkaz man musí opravit [Bug 1515352] [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (9%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (75%)
 (14%)
Celkem 761 hlasů
 Komentářů: 37, poslední 21.11. 15:21
    Rozcestník

    Pale Moon 27.6.0

    Vyšla nová verze 27.6.0 webového prohlížeče Pale Moon odvozeného z Mozilla Firefox. Více v seznamu změn.

    11.11. 00:44 | boycottsystemd | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.11. 09:58 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Prý nějaký vývojář (snad Chromia) prohlásil, že moderní prohlížeč vyžaduje práci týmu asi stovky vývojářů. Tuto podmínku Pale Moon nesplňuje (pokud jich má desetinu, je to moc) a asi nikdy splňovat nebude a pokud je ona podmínka věcně správná, jsou vyhlídky Pale Moonu značně bledé.
    11.11. 10:24 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Chromium je sracka - podobne ako mnohe dalsie SW, na ktorych pracuju stovky platenych vyvojarov, ktori musia vykazovat nejaku cinnost, aby ich nevyhodili...
    11.11. 13:39 ika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    +1
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 11.11. 10:45 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 41
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Bohužel nedostatek vývojářů se podepsal na FossaMailu. PaleMoon zatím vypadá v pohodě, ale může s ním zacloumat nový Firefox, který by musel být tak úžasný, aby PaleMoon postrádal další smysl.
    11.11. 12:55 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    To, že na první pohled vypadá v pohodě, nemusí znamenat, že v pohodě opravdu je.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 11.11. 14:03 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 41
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Tak to je riziko každého projektu a skutečný stav vidí jen ten, kdo je opravdu uvnitř.
    11.11. 17:06 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Skutečný stav může vidět i ten, kdo chce použít něco z EcmaScript 2015 (leccos z toho, co velké prohlížeče už umí, Pale Moon ještě neumí).
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.11. 10:05 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 41
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    To podle mne nic nevypovídá o stavu. PaleMoon totiž vznikl proto, aby uměl to, co velké prohlížeče už zapoměli a co jistá skupina lidí chce používat.Alespoň takhle ho vnímám já. No a když se podíváš na rozdíli mezi Firefoxem a jeho verzí ESR, tak tam jsou též velké rozdíly. Podle mne není velkých a malých prohlížečů. Jsou jen různé prohlížeče.
    11.11. 14:49 Shafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Vypada v pohode a je v pohode. K velke spokojenosti pouzivam uz cca 2 roky na Mintu i ve voknech.
    11.11. 14:51 Shafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Idealni v kombinaci s Compact moon...
    little.owl avatar 12.11. 14:37 little.owl | skóre: 22 | Brighton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    V pohode vypada jen proto, ze je to stale jen prebarveny zastaraly Firefox. V okamziku kdy jejich jadro prestane byt podporovane upstreamem, budou muset bud prevzit novejsi jadro nebo pujdou rychle do kytek. Pouzitelny prohlizec musi drzet krok s webem kde tempo udavaji nejsilnejsi hraci, coz neni okrajovy prohlizec s par vyvojari.
    You're damned if you do, and you're damned if you don't.
    k3dAR avatar 13.11. 03:13 k3dAR | skóre: 46
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    ano za 5let to mozna bude nedostatecne, ale rozhodne ne hned v tom "okamziku", je to podobne jako Opera12(.16) je stara 4.5roku a stale je pouzitelna na naprostou vetsinu (nepraso)webu, jedine zasadni problemy jsou v tom ze postupne odchazi platnosti certifikatu pro https coz je vec co Palemoon bude moci snadno resit...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    little.owl avatar 13.11. 11:54 little.owl | skóre: 22 | Brighton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    jedine zasadni problemy jsou v tom ze postupne odchazi platnosti certifikatu
    Ne. Zasadni problem je bezpecnost, staci se kouknout na neudrzovane verze prohlizecu ve starsich Androidech. Palemoon zatim zachranuje, ze stale muze integrovat security fixy z Firefoxu, otazkou je jak dlouho.
    You're damned if you do, and you're damned if you don't.
    13.11. 09:17 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Tak jiste ze sou mezi nami i negramoti, co si neumej ani precist, ze davno jadro FF nepouzivaj.
    13.11. 09:32 ika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    +1
    little.owl avatar 13.11. 11:47 little.owl | skóre: 22 | Brighton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Forknuti Gecka a jeho prejmenovani zadny novy engine nevytvori, k tomu je treba psat kod a oni na vlastni vyvoj nemaji dost vyvojarskych kapacit. Staci se kouknout do changelogu Goanna, sotva jsou schopni integrovat security fixy z Firefoxu.
    You're damned if you do, and you're damned if you don't.
    13.11. 18:00 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Ano, jak sem psal vejs, negramot si samozrejme neumi precist, ze zadny fixy z chrofoxe neimplementujou, protoze to jadro je davno tak jiny, ze by to ani neslo.

    Zato maj (narozdil od chrofoxe) prehlednej changelog, a implemetujou veci, ktery tu bezpecnost realne zlepsujou, narozdil od srackometu typu DRM, social api, helo a dalsich.
    Agent avatar 13.11. 20:08 Agent | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    narozdil od srackometu typu DRM

    Z čehož vyplývá, že videa aplikující DRM si v něm nepřehraju?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 13.11. 23:26 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 41
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Ne, nepřehrajete. Já osobně tedy nemám potřebu podpory DRM. Podle mne DRM na internet nepatří, leč komerční zájmy jsou komerční zájmy. Tedy abych byl přesnější, nechť DRM na internetu je, ale asi by to mělo mít nějaká pravidla a nenarušovat tím zcela původní filosofii internetu. Můžeme se totiž potom dostatdo takového stádia, kdy každý bude ochraňovat všechno a nikdo si nic neprohlídne, pak ona síť bude naprosto zbytečná.
    14.11. 19:10 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Jeste sem nevidel zadny DRM, ktery by fungovalo. Da se i exaktne dokazat, ze fungovat nemuze. Jednoduse proto, ze pozadavek na to, aby nekdo neco videl/slysel ... je v rozporu s pozadavkem, aby to nevidel/neslysel.

    Naopak sem videl spoust tzv DRM, ktery nefugovaly prave tem mamlasum, kteri za to zaplatili. A dobre jim tak. Krasnej priklad v nasich luhu a haju je i-legalne. Co kupci ... japa se maji vase bezcenne jednicky a nuly? Nebo ty krasny "audio" CD, ktery nebyly audio CD ... A ty spousty games, ktery neslo ani nainstalovat nebo hrat ... opet, krasnej a zcela aktualni priklad. Assassin origins ... krasne to sezere 100% cely CPU jen proto, ze to prece ma tu uzasnou "ochranu". Jo, pokud ma nekdo sestavu za 50k+ tak mu to jede, pokud nekdo ma "Steamove vetsinovej" HW, tak je v riti. A opet rikam, dobre jim tak, kdyz za to platej, maj presne to co si koupili.
    little.owl avatar 14.11. 11:25 little.owl | skóre: 22 | Brighton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Ano, jak sem psal vejs, negramot si samozrejme neumi precist, ze zadny fixy z chrofoxe neimplementujou
    Mozna byste se mohl skutecne podivat do change logu a pak zjistite, ze fixy z Firefoxe se bezne portuji. Namatkou po deseti sekundach hledani treba 17 dni stary commit zde. Jedna se o problem, ktery byl ve Firefoxu vyresen uz pred dvema roky a kod byl zkopirovan vcetne puvodnich komentaru s odkazy do firefox bugzilly.

    Nepripadate si alespon trochu jako bambula, kdyz me ponekolikate obvinujete z negramotnosti na zaklade tvrzeni, ktera jdou celkem snadno vyvratit?
    protoze to jadro je davno tak jiny, ze by to ani neslo.
    Jadro je z vice nez 95% stale zastarale Gecko.
    You're damned if you do, and you're damned if you don't.
    14.11. 19:17 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    A ty ses ze 100% negramotnej vul.

    Ona chrozilla vyviji a udrzuje 2 roky stary jadro? Vazne? Jo aha, takze zvanis hovadiny.

    A protoze negramotnej vul si nemuze zvladnout najit vlastni post: "V okamziku kdy jejich jadro prestane byt podporovane upstreamem" ...
    little.owl avatar 14.11. 20:36 little.owl | skóre: 22 | Brighton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Ona chrozilla vyviji a udrzuje 2 roky stary jadro? Vazne? Jo aha, takze zvanis hovadiny.
    Ano, Mozilla stale vyviji a udrzuje Gecko a jeho codebase je vyrazne starsi nez dva roky. Celou radu zmen lze zatim stale backportovat do Goanny a jeji team tak cini. Ukazal jsem vam jejich ani ne tri tydny stary commit, kde presne takto backportuji dva roky stare veci ze soucasneho Gecka. Co presne nechapete?
    V okamziku kdy jejich jadro prestane byt podporovane upstreamem" ...
    Mozilla bude postupne integrovat veci z noveho jadra Servo a Gecko pomalu zanikne a prestane byt podporovane. Tak jak bude postupne narustat rozdil v obou codebase, bude cim dale slozitejsi prebirat veci do Goanny. Znovu - Goanna je stale z 95% stare Gecko a stale jeste sdili plno veci s Firefoxem. Hadam, ze vetsina lidi, co nekdy vyvijela a udrzovala nejaky SW, vi o cem mluvim.

    Bylo by hezke, pokud byste se zkusil v diskuzich chovat jako dospely clovek.
    You're damned if you do, and you're damned if you don't.
    Blaazen avatar 11.11. 12:54 Blaazen | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Záleží, jestli vyvíjejí jen browser, nebo browser+engine.
    11.11. 13:08 kamyl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    oboje
    Blaazen avatar 11.11. 14:09 Blaazen | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Přesto, ten engine Goanna nevyvíjejí "from scratch", není třeba taková armáda vývojářů.
    Blaazen avatar 11.11. 14:11 Blaazen | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Ovšem nemám vůbec představu, jak moc se již liší Goanna od Gecko, nebo Blink od Webkitu apod.
    12.11. 00:46 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Stovky? Tak to hodně přitlač. Chromium jako projekt má tisíce přispěvatelů, kteří přispěli alespoň jedním commitem za rok. A zdaleka to nejsou jenom lidi z Googlu. Firefox IMHO v posledních letech ztrácel, protože těch vývojářů neměl tisíce, ale jenom stovky.

    Prohlížeč, který dělá pár lidí? Pokud používají pořádně vyvíjený a udržovaný engine (Blink, Gecko, Webkit) a dělají si na tom jenom grafický ksichtík, tak OK, ale pokud si to celé vyvíjejí sami, tak je to čiré bláznovství. Už kvůli bezpečnosti, která u takového prohlížeče musí být příšerná.
    12.11. 09:12 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    On Pale Moon byl původně "trucpodnik", mělo se jednat jen o zachování původního vzhledu při zachování pohonu pod kapotou, ale nakonec - pod vlivem změn, které provedla a provádí Mozilla na Firefoxu - se z toho vyvinulo rozhodutí vyvíjet vlastním směrem i samotné jádro.

    Navzdory tomu, co vývojář(i) tvrdí o tom, že už jde o projekt na Firefoxu nezávislý, myslím, že rozdíl je zatím jen malý a že bezpečnostní záplaty jsou zatím přebírány z Firefoxu. Jenže rozdíly - vzhledem k odlišným cílům - časem jistě porostou a pak to nejspíš skončí, protože vyvíjet vlastní jádro v pár lidech opravdu nepůjde (osud jádra Presto je myslím dostatečným precedentem). Já jsem prostě přesvědčený, že Pale Moon budoucnost nemá (a to jej přitom používám).
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.11. 10:24 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 41
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Také se domnívám, že jde o "dočasný" projekt. Konec konců jak dopadl FossaMail? Ale když si vezmu, že jsem se vrátil k Thunderbirdu 48.x a musel jsem zablokovat aktualizace, protože vyšší verze by totálně rozdrbala můj styl používání, tak si říkám, že ten problém vývoje je všude. Když PaleMoon zanikne, tak snad tu pořád bude FirefoxESR. U něj totiž nejsou aktualizace tak zbrklé a divoké.
    12.11. 15:14 Shafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Je tak nejak, jak pisete. Na druhou stranu, kdyz se podivame par let zpatky, tak prohlizece se vyvyjeji tak zbesile, ze to co maji behem historie stejne, je s nadsazkou snad uz jen nazev.

    Upravy vzhledu a ovladani + nektere vlastni bezpecnostni zaplaty jsou oproti jinym prohlizecum u PM asi jedinou opravdy vyraznou devizou...

    13.11. 09:21 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Znam spousty aplikaci rozsahem minimalne srovnatelnych a spousta z nich je vice ci mene one man show, a funguji paradne. Jo, nema to kazdej mesic frikulinsky zmeny loga a kazdy dva prekopany UI. A autor(i) neresej, jestli je nekdo lesba nebo gay.
    13.11. 09:33 ika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    +1
    12.11. 15:51 Tůna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pale Moon 27.6.0
    Zasadne se mi po tomto update zrychil prohlizec na starem netbooku, zejmena na Youtube, de to pred update, delalo hrozny prodlevy mezi nacitanim videa a ostatniho textoveho obsahu, pri kterem nahodne mizel text a znovu se nacital a podobny kraviny. Za me spokojenost!
    13.11. 15:05 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše WinXP
    Budu asi za kacire, ale nejde to spustit ve WinXP. Mam doma na hrani starej obycejnej notebook, na kterej jsou XP tak akorat... :(
    13.11. 18:04 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinXP
    Kacir by si mel umet stahnout verzi 26, ktera na XP (a dalsich platformach) funguje.
    13.11. 22:08 Mintaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinXP
    Těch co by rádi živý browser na WinXP (které místy bohužel nelze tak snadno nahradit), by se našlo víc. A těm rada o PM ver. 26. moc nepomůže.
    14.11. 08:28 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinXP
    Pre Windows XP existuje Otter Browser.
    13.11. 23:12 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinXP
    Diky za tip, trochu to upresnim. Nestaci stahnout verzi "win32", musi se najit verze oznacena "Atom.WinXP". Na blokovani reklam jsem nasel nejaky uBlock, neni to asi ta nejoblibenejsi verze, ale funguje i s timhle PaleMoonem, ktery se zrejme tvari jako stary Firefox.
    k3dAR avatar 13.11. 23:36 k3dAR | skóre: 46
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinXP
    take upresnim... uBlockOrigin, je NEJvhodnejsi blokovac reklam... nevim jestli funguje s tvoji verzi, ale pro info, uBlock byl puvodnim autorem predam k vyvoji jine osobne, nasledne se tento puvodni autor vratil znovu k vyvoji a novou verzi nazval uBlockOrigin...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.