abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    PHP 5.4 dostane vlastní webový server

    Vývojáři PHP aplikací v budoucnu nebudou muset instalovat webový server. PHP bude ve verzi 5.4 obsahovat vlastní webserver, který bude možné spustit jednoduchým příkazem přímo ve složce projektu. Tuto funkcionalitu dostal již dříve například Python.

    27.12.2011 09:52 | Migi | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.12.2011 10:23 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Potěš koště..
    stativ avatar 27.12.2011 11:02 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    +1. To bude zase děr.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    27.12.2011 15:06 jdsulin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    co treba si to pred diskusi precist :) ... nikde se tam nepise o tom, ze planuji nahradit indiany. je to proste feature, ktery napr. ruby on rails uz davno ma
    stativ avatar 27.12.2011 15:09 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    To nijak nesouvisí s tím, že to určitě bude, jak už je u php zvykem, děravé jak řešeto.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    xkucf03 avatar 27.12.2011 15:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Pokud si to budeš pouštět jen při vývoji na localhostu, tak to až tolik nevadí.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    stativ avatar 27.12.2011 15:46 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    To ani ne, ale vsadím se, že spousta bastlilů to použije místo něčeho rozumnějšího.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Václav 27.12.2011 15:54 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Spousta bastlilů to pak stejně nahraje na nějaký připravený hosting s indiánem. Neřekl bych že se najde někdo kdo se bude srát s konfigurací VPS nebo dedikovaného serveru a pak tam prskne PHP s tímhle testovacím serverem.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Josef Kufner avatar 27.12.2011 10:31 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    A k čemu to je dobré?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pavlix avatar 27.12.2011 12:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Na lokální testování. V Pythonu se něco takového běžně používá, stejná aplikace může fungovat jako CGI, FastCGI, WSGI, ale i standalone server.

    Že to PHP nemělo byla jeho škoda, jen mě mrzí, že místo aby PHP4 jako aplikační jazyk prostě umřelo, tak přicházejí další verze, které dotahují vlastnosti běžné pro skutečné aplikační programovací jazyky a nejspíš s námi zůstane ještě dlouho. Nemám ho rád :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.12.2011 12:07 kaja47 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Někde jsem četl prognózu, že PHP (celkem dávno) přesáhlo kritickou hranici a už se ho jenom tak nezbavíme. Očekává se, že tu s námi bude ještě aspoň 30 let.
    Otto Šabart avatar 29.12.2011 02:41 Otto Šabart | skóre: 13 | blog: KatiePC blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Tak to potes..
    *´¨)¸.·´¨)¸.·***·>>> www.seberm.com
    pavlix avatar 29.12.2011 07:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Tak s takovou prognózou bych docela i souhlasil, i když „předpověď počasí“ není zrovna můj obor. PHP je sviňa přizpůsobivá. Ono se stačí podívat na vývoj tak od PHP3... (já vstupoval na tohle pole když letělo PHP4).

    PHP 3... totální sračka z hlediska zabezpečení uživatelského vstupu, neohebný šablonovací jazyk, prostě takový quirk na oživení jinak statického webu a zpracování nějakého toho formuláře. A hlavně... to nejdůležitější je počítadlo.

    Jenže v něm někteří omylem psali webové aplikace.

    PHP 4... kompletní vyčištění přistupu k uživatelským vstupům, samostatné proměnné pro různé metody vstupu. Nějaké chabé pokusy s OOP (pokud si správně pamatuju).

    Péhápkáři už automaticky vkládají počáteční PHP značku na začátek souboru, používají PHP přesně opačně, než jak bylo navrženo, tedy tak jak se používají nevkládané programovací jazyky.

    PHP 5... Použitelný objektový model. Každý kdo chce být in, se učí psát třídy.

    Někteří v PHP používají šablony a šablonovací jazyky, ač PHP bylo původně šablonovacím jazykem a jazykem na vkládání krátkých kódů, než se v něm začaly psát aplikace.

    Tedy technicky vzato PHP se „naučilo“ to, co umějí ostatní jazyky.

    Jo a... do standardní instalace byla zařazena embedded databáze SQLite, čímž jazyk získává standardní nástroj pro persistenci relačních dat.

    PHP 5.4... Embedded webový server je snad jediná „feature“, která PHP chyběla oproti ostatním oblíbeným webovým jazykům. Teď už nic nebrání používat PHP alespoň při testování naprosto samostatně.

    A to jsem spoustu „must have“ vynechal a navíc stejně přijdou nová.

    Kdybych měl PHP rád, tak bych do sebe na oslavu kopnul flašku :), ale protože ho rád nemám, ušetřím si játra a mozek na horší časy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.12.2011 16:03 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Podle me PHP3 krivdis. Je potreba si uvedomit, ze vzniklo v dobe, kdy FCGI byla jeste cerstva vec v rozpuku zivota a veci jako J2EE se teprve rodily v hlavach snilkum ze Sunu. Jestli pamatujes internet z dob pred rokem 99, tak musis uznat, ze tehda to bylo naprosto o necem jinym.
    pavlix avatar 30.12.2011 16:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Podle me PHP3 krivdis
    Nekřivdím, protože nepersonifikuju.
    Jestli pamatujes internet z dob pred rokem 99, tak musis uznat, ze tehda to bylo naprosto o necem jinym.
    Ten rok jsem na internetu začínal...
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.12.2011 16:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Na lokální testování.
    No nevim, častokrát člověk při psaní v PHP řeší Apache-specifika nebo specifika jinýho serveru, jako např. .htaccess, hlavičky, proměnný serveru, apod. To si radši nechám Apache.

    Spíš mi to zní jako featura pro lamy ve stylu "hej kámo potřebuju nahodit to péhápko, véď, ale je to nějaký složitý"...
    poky74 avatar 27.12.2011 17:35 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server

    Myslím že vývojáři php na to budou myslet a nabídne to i nějakej režim kompatability, jinak je to opravdu téměř k ničemu (i kdyby, používat to nebudu)

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    27.12.2011 10:47 iwk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Aby 'developeri' mohli hovorit 'mne to takto funguje na localhoste' a budu chciet tuto zvrhlost pouzivat na produkcnych serveroch.
    tomboytom-deviant avatar 29.12.2011 23:54 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server

    Co k tomu napsat... Kdyby existovalo něco jako standart jazyka PHP, oficiální "best practices" apod. jak je to u kolegů (python, ruby...) zvykem, tak problém neexistuje.

    30.12.2011 00:19 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Vývoj PHP má s vývojem linuxu společného víc než by se někomu mohlo zdát. Včetně slepých uliček a úkroků stranou. Jeho popularita je daná právě tím, že je takové jaké je. Hodně skvělých programátorů začínalo PHP prasením. Jenže o tom to je. Nezůstat u toho prasení a posunout se dál. Linux je dnes taky někde úplně jinde než před pouhými deseti lety. Schválně.. Kdy jste naprasili své první PHP kódy? Já začínal prasit dynamické stránky s ASP před deseti lety..
    30.12.2011 00:21 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    A co je obzvláště pikantní, tak PHP kód, který jsme s kámošem napsali před osmi lety dodnes funguje lépe než některé cool implementace na bázi plone z poslední doby.
    pavlix avatar 30.12.2011 00:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Vývoj PHP má s vývojem linuxu společného víc než by se někomu mohlo zdát.
    A naštěstí méně než by se mohlo zdát někomu jinému :).
    Hodně skvělých programátorů začínalo PHP prasením.
    Taky hodně skvělých programátorů začalo žužláním dudlíka, ale že by to byla nějaká zvlášť užitečná informace, to se mi (ani u jednoho) nezdá.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.12.2011 20:16 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Taky hodně skvělých programátorů začalo žužláním dudlíka, ale že by to byla nějaká zvlášť užitečná informace, to se mi (ani u jednoho) nezdá.
    Ano. Obzvláště u mnoha aplikací v javě, jsem měl rovněž tento pocit.
    pavlix avatar 1.1.2012 03:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Ano. Obzvláště u mnoha aplikací v javě, jsem měl rovněž tento pocit.
    Ano, i mnoho Javistů začínalo žužláním dudlíka. Jak překvapivé.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.1.2012 11:46 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Bohužel někteří u toho pravděpodobně i zůstali..
    pavlix avatar 30.12.2011 00:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Kdyby existovalo něco jako standart jazyka PHP
    Myslíš něco jako standarta prezidenta, nebo jak to máme?
    python, ruby...
    PHP se možná podstatně zužitečnilo a hodně se přizpůsobilo programovacím jazykům, ale Python ani Ruby bych si za jeho kolegy označit nedovolil :).

    Jedna věc je, když se implementuje šablonovací systém v programovacím jazyce, jiná věc je, když se z šablonovacího systému vklubává programovací jazyk.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.12.2011 11:35 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Vývojáři PHP aplikací v budoucnu nebudou muset instalovat webový server
    To je nesmysl a nic takového ani zbytek zprávičky neříká. Ve skutečnosti se jim webserver nainstaluje coby součást PHP, i kdyby ho nechtěli.
    pavlix avatar 27.12.2011 12:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Tak mě napadá, teď už chybí jediný krok k tomu, aby se vývojáři jednoduchých aplikací zbavily celých těch sračkoidních LAMP instalátorů, už jim chybí jen se naučit používat SQLite, nebo nedej bože nějakou nadstavbu, která umí PostgreSQL, SQLite i MySQL (to poslední je stejná sračka jako PHP, taky dotahuje základní vlastnosti databázového systému až v poslední době).

    Takže výsledkem toho bude, že takový normální PHP webař bude potřebovat nainstalovat pouze PHP. Jako persistentní úložiště použije SQLite, které je součástí PHP. Vedlejším efektem bude to, že nebude na serveru požadovat MySQL :).

    Jen nápad :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.12.2011 13:34 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    A v com robia weby vsetci experti z takychto diskusii, pre ktorych je PHP a MySQL zle?
    Vykook avatar 27.12.2011 13:47 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Python&Postgres :)
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    mess avatar 27.12.2011 13:48 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Java, Ruby on Rails, Django ...
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    27.12.2011 14:21 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Ale že ta Java je fakt výhra, co?

    Mimochodem, jeden web mi běží v C++, co s tím uděláte, hateři? :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    27.12.2011 16:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Mimochodem, jeden web mi běží v C++
    Tohle by mě zajímalo, na čem to běží?
    poky74 avatar 27.12.2011 17:38 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server

    C++ je pro lamy, mam webku v C (virtuální hraní si na burze s vazbou do reality).

    Jinak, je zajímavé, už jen pro to zkusit si to, přejít na webu od php k c, ta čistota a kontrola... :-)

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    pavlix avatar 27.12.2011 18:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Já jsem měl web v AWK, ale momentálně je z větší části přepsaný do perlu (chtěl jsem si ho prostě zkusit).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    poky74 avatar 27.12.2011 18:29 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server

    Tak to jsem malej pán teda :-D

    Ale záleží na velikosti aplikace..

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    pavlix avatar 27.12.2011 18:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Jinak popravdě řečeno tím AWK a perlem v kombinaci s make se webovky jenom generují, výsledek včetně .htaccess se sype v podobě .html souborů rsyncem na web.

    A mimochodem, je to na githubu. Zatím jsou tam duplicitně i skripty, co už se nepoužívají.

    Ale po dlouhém hraní mám pocit, že bych nejradši prohlásil, že awk i perl mám vyzkoušeno a teď bych vše přepsal do pythonu a v tom už to nechal. Ještě připadá v úvahu Lua, ten bych někdy potřeboval na něčem testnout. Ale python je taková jistotka.

    Snad jediné, co mě na celé věci vadí je, že v ničem z toho neumím jednoduše složit dobrý parser. Něco jako obdoba yacc/lex, ale runtime třeba v pythonu. Nenapadá někoho nějaký pěkný modul?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Vykook avatar 27.12.2011 19:15 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    pavlix avatar 27.12.2011 20:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    A zkoušel jsi v tom něco nebo je to jenom výsledek googlu?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Vykook avatar 28.12.2011 00:06 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Zkoušel, ale velmi málo. Navíc, upřímně řečeno, nemám s čím srovnávat.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    pavlix avatar 28.12.2011 03:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Tak plex jsem zavrhnul předem, protože tam psali, že je to náhrada lexu, což je málo.

    Ale zkusil jsem modgrammar, a zdá se mi to dobré...

    Jednoduchý pokus:
    #!/usr/bin/python3
    import sys
    from modgrammar import *
    grammar_whitespace = False
    
    class Strong(Grammar):
        grammar = L("**"), REF("Text"), L("**")
    
    class Text(Grammar):
        grammar = Strong | LIST_OF(WORD("a-z"), sep="")
    
    class Document(Grammar):
        grammar = Text, EOL, EOF
    
    result = Document.parser().parse_string(sys.stdin.read(), eof=True)
    
    def pretty_print(result, indent=0):
        print("{}{}:".format('    '*indent, result.grammar_name))
        for child in result:
            pretty_print(child, indent+1)
    
    pretty_print(result)
    
    $ echo "**test**" | ./test.py
    Document:
        Text:
            Strong:
                L('**'):
                Text:
                    <LIST>:
                        WORD('a-z'):
                L('**'):
        EOL:
            L('\n'):
        EOF:
    
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 28.12.2011 03:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    V tom kódu jsou koukám blbosti, ale jako prvotní ukázka to funguje... blbost je třeba ten list of words.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.12.2011 23:24 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Po dlóóóuhé době se taky chystám vstoupit do těhle webových vod (po X letech od doby, kdy PHP & MySQL byl de facto asi jediný používaný standard) a jelikož bych si pracoval na vlastním písečku a na vlastním projektu a mohl tak konečně pustit z řetězu svoje choutky, tak nejvíc uvažuju právě o Lua (Lue?) nebo Clojure. :-) Python, který by byl takovou bezpečnou volbou, osahaný celkem mám, Lua (Luu? :-D) vůbec a co se webovek, tak už tuplem ne.

    Měl by tu někdo s těmi dvěma obskurními jazyky nějaké zkušenosti?
    27.12.2011 23:26 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Těmi dvěma jazyky myšleny přirozeně Clojure a Lua, jen mi v předposlední větě Clojure zmizel.
    pavlix avatar 27.12.2011 23:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Pár mých známých v tom napsalo Jabber server :) :D. Vypadá to celkem dobře, mrzí mě akorát nepodpora IPv6, ale to by u webového jazyka vůbec nebylo potřeba (mimochodei i u Prosody to jde obejít přes inetd a netcat).

    Python je pro mě taková univerzální jistotka, takže ještě nevím, jestli budu mít čas si hrát.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.12.2011 13:06 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše OT: parser v pythonu
    Pokud hledas opravdu dobry parser pro python, tak se koukni na ANTLR. Samotny tool je napsany v Jave, ale umi to generovat zdrojaky v pythonu. Na rozdil od bisonu je to top-down parser, takze to ma trochu jinou logiku. Ale velice dobre se v tom pracuje a ladi. Dokonce to ma vyvojovy prostredi.
    pavlix avatar 28.12.2011 17:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: parser v pythonu
    Na rozdil od bisonu je to top-down parser, takze to ma trochu jinou logiku.
    Když už jsem se pustil do python-modgrammar, které se mi dost líbí, tak mě zajímá, jestli mi ANTLR může nabídnout něco navíc oproti modgrammar.
    Dokonce to ma vyvojovy prostredi.
    To nepovažuju za výhodu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.12.2011 17:48 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: parser v pythonu
    To nepovažuju za výhodu.
    To prave vyhoda je. To vyvojovy prostredi ti umoznuje veci jako:

    vizualizaci DFA

    vizualizaci zavislosti mezi pravidly

    detekci a odstraneni leve rekurze

    ANTLR umi sam rozeznat jestli je tvoje gramatika LL(k) anebo LL(*) a naznaci ti zda je potreba vygenerovat backtrackujici - popr. nebackgrackujici parser.

    Navic to ma nastroje(znacky) pro generovani AST stromu vcetne ruznych divokych transfomaci.

    Nikomu nic necpu ani nenutim. Sam jsem ale zabil furu casu s knihovnou boost::spirit nez jsem prisel na to, ze to nikam nevede.
    pavlix avatar 28.12.2011 22:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: parser v pythonu
    vizualizaci DFA

    vizualizaci zavislosti mezi pravidly

    detekci a odstraneni leve rekurze
    Mezi existencí „vývojového prostředí“ a konkrétní funkcionalitou, která může a nemusí být součástí integrovaného molochu žádný zvláštní vztah nevidím :). Takže až teď to pro mě začíná být zajímavé.

    Díky za tip, někdy na to možná kouknu. Nedělám nic velkého a tak mi modgrammar přijde do začátku nesmírně pohodlné už jen tím, že to hodně připomíná to, co jsem si představoval.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Heron avatar 29.12.2011 13:10 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    To mi připomíná, kdysi dávno, ještě před PHP, jsem měl web v C a data v TDB (Trivial Database). Šlapalo to pěkně, ale na práci se stringy znám tedy lepší jazyky :-).
    pavlix avatar 29.12.2011 13:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Ale třeba glib umí docela kouzla.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    31.12.2011 09:44 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Šlapalo to pěkně, ale na práci se stringy znám tedy lepší jazyky :-).
    cython? I když ten v dobách před PHP opravdu ještě neexistoval :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    mess avatar 27.12.2011 17:04 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    To jsem zase píchl do vosího hnízda :-D
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    pavlix avatar 27.12.2011 18:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Už vylítávaj.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.12.2011 00:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Když se člověk vykašle na JSP a nejlépe si napíše framework dle vlastního gusta (stačí málo), tak je to fajn.
    Pavel Stárek avatar 27.12.2011 14:45 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Jasně, kvůli nějakému statickému webu, nebo nějakému malinkému redakčnímu systému, kterému stačí třebas i SQLite si budu konfigurovat Tomcata nebo Glassfish a učit se ty konfigurační XML hrůzy. Tak to tedy rozhodně ne. Zajímavé je, že když je to tak špatné (PHP a MySQL), že se to používá v hojné míře.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Migi avatar 27.12.2011 14:53 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Zajímavé je, že když je to tak špatné, že se to používá v hojné míře.
    např jako Windows ? :-D
    27.12.2011 14:59 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Zaspal si desetileti. Jako workstationa nejsou widle spatnej system uz asi tak 10 let s vyjimkou visty a xpcek bez sp1.
    David Watzke avatar 27.12.2011 15:53 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Ještě že tě tu máme, bysme žili v iluzi třeba dalších deset let :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.12.2011 15:02 BlackShark | skóre: 15 | blog: windows
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Kvůli statickému webu nebudete používat ani PHP. Použijete statickou HTML stránku a nginx (například) kde si vystačíte s defaultní konfigurací.

    A pokud budete chtít nějaký malinkatý redakční systém a zvolíte JVM (např. Javu), stáhnete Tomcat, Glassfish a vystačíte si zase s nastavením se kterým to stáhnete (nainstalujete). A XML hrůzy si neumím představit co tím myslíte, ale soudím, že jste Javu na server vyděl v dobách Struts 1 a od té doby ne. Tak bych jen upozornil, že to je už 11 let a že to skutečně vypadá jinak než v dobách krále klacka.

    Pokud Vás to zajímá a nechcete v diskusích šířit bludy, doporučuji si dohledat termíny JEE6, Spring Roo, Grails, Scala+Lift.
    Václav 27.12.2011 15:51 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    No nevím, teď jsem se začal kvůli práci učit spravovat Tomcat server a ty „konfigurační XML hrůzy“ mi zatím připadají celkem přehledné a logické.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    27.12.2011 16:13 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Tak ono to logické je, ale silně nepřehledné. Ale třeba jsem jen trochu retardovaný. :-)
    27.12.2011 16:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Ale třeba jsem jen trochu retardovaný.
    Buď v klidu, většina místní verbeže je na tom stejně, jak jsem se dozvěděl z nezávislého zdroje :-D
    Václav 27.12.2011 17:48 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Jardík?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    frEon avatar 27.12.2011 20:47 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    ne ne, nekdo jiny
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Václav 27.12.2011 17:50 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Asi takhle, když jsem poprvý viděl konfiguráky apache, byl jsem na tom úplně stejně jako v Tomcatu.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.12.2011 00:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Co máte všichni s Tomcatem? Kromě Glassfishe je to snad ta nejbrutálnější volba. Rozumným kompromisem je Jetty.
    30.12.2011 14:31 BlackShark | skóre: 15 | blog: windows
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Myslím, že s Tomcatem mají to, že je to defakto vlastní standard. Když jsem se o Jetty zajímal víc zjistil jsem jen to, že je k tomu mnohem méně dokumentace, byla horši podpora v IDE (nebyla) a různá rozšíření (OpenEJB) existují větčinou pouze pro Tomcat. Existují sice návody jak to použít a rozchodit pod Jetty, ale proč by to někde dělal, když Jetty nepřináší vůbec nic navíc oproti Tomcatu (snad jedině, že jde použít jako Embedded server, ale to je tak vše).

    Když jsme v práci narazili na chybu ve WELD (implementace Context and Dependency injection), kterou využívá Glassfish a která celé CDI degraduje na nepoužitelné, narazil jsem na TomEE. Což by mohla být velice slušná náhrada za Glassfish a tam Jetty nemá už vůbec co nabídnout.

    Pavel Stárek avatar 27.12.2011 14:45 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    +1
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    pavlix avatar 27.12.2011 16:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    A v com robia weby vsetci experti z takychto diskusii, pre ktorych je PHP a MySQL zle?

    V tom, co jim vyhovuje? Případně v tom, za co PHP a MySQL vyměnili, když zjistili, že to stojí zaprd?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    frEon avatar 27.12.2011 20:49 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    kdyz uz web, tak ruby on rails.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Migi avatar 27.12.2011 20:52 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    jak jsou na tom tyhle slavne alternativy a CMSka? Wordpress,Drupal, TYPO3 jsou PHP, existuji k tomu nějake alternativy pro ty vaše alternativy? :-D
    27.12.2011 21:35 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    tak to by mě taky zajímalo. ale asi to bude stát za prd jako každá alternativa normálu.
    pavlix avatar 27.12.2011 22:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Stejně jako ten normál stojí za prd jako každý normál? Aneb milióny much...
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.12.2011 22:02 retroslava | skóre: 9 | blog: TryCatch | Žižkoff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server

    Já používám na tohle Refinery CMS. Má to sice trochu jinej přístup než tyhle kladiva, ale dobrej web se v tom udělat dá a ještě k tomu je to docela příjemná práce. Jinak podobným principem funguje v Rails třeba Radiant CMS nebo podařenější Locomotive.

    Pozor! Jsem naprostý idiot. Co jsem napsal včera dnes už dávno neplatí. Zavazuji se, že budu diskutovat nezávazně.
    Migi avatar 27.12.2011 22:26 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    diky, to lokomotiv vyzear fakt dobre
    Josef Kufner avatar 28.12.2011 18:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    No... jak tak koukám na tu lokomotivu hned na titulní stránce, poněkud jí chybí komín.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    28.12.2011 23:02 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Pokud se jedná o akumulační lokomotivu tak nemusí.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    30.12.2011 18:29 Aleš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Ahoj mám dotaz sice mimo původní vlákno, ale chtěl bych se zeptat, zdali někdo neví o hostingu podporujícího Groovy - Grails?

    Díky
    pavlix avatar 1.1.2012 03:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    Každý trochu schopný webhoster se zájmem o zákazníky to zvládne. Tím neříkám, že jich je hodně. Jen říkám, že existují, a že ti ostatní se už rozdělují mezi neschopné, nezajímající se o zákazníky, a obojí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.1.2012 09:22 Aleš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    No asi by to zvládli, ale moc se jim nechce, jelikož jsem se dotazoval u 3 webhosterů, a jejich odpověď byla záporná. Pokud by někdo věděl kontrétného, byl bych moc vděčný. Samozřejmě budu hledat dále i sám.
    pavlix avatar 2.1.2012 12:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP 5.4 dostane vlastní webový server
    No asi by to zvládli, ale moc se jim nechce, jelikož jsem se dotazoval u 3 webhosterů, a jejich odpověď byla záporná.
    No to je ta druhá možnost, co jsem psal, nemají zájem o jednotlivé zákazníky, jen o ty, kteří 100% zapadají do portfolia předpřipravených služeb.
    Pokud by někdo věděl kontrétného, byl bych moc vděčný. Samozřejmě budu hledat dále i sám.
    Zatím vždycky, když jsem někdo něco tohoto typu potřeboval, tak jsem to sehnal. Takže spíš naopak, až se ti přestane chtít hledat, tak se přímo ozvi, dej konkrétní požadavky (osobně nepoužívám nic z toho, co píšeš), a já ti zjistím, jestli něco mám. Mail/jabber na mě najdeš v profilu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.