abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 06:11 | Zajímavý článek

    Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (25%)
    Celkem 306 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Počty vývojářů Debianu dle zemí

    Christian Perrier na svém blogu aktualizoval počty vývojářů Debianu dle jednotlivých zemí. Přehled je seřazen podle počtu aktivních vývojářů na milion obyvatel. Tabulku vede Finsko s 3,61 aktivního vývojáře na milion obyvatel. Česká republika je na 21 místě s 0,59 vývojáře na milion obyvatel. Slovensko je 37 místě s 0,18 vývojáře na milion obyvatel. Počet aktivních vývojářů Debianu je 969.

    29.7.2014 06:59 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.7.2014 07:54 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    ČR má 10,5 milionů obyvatel, takže to vychází, že je u nás ~6.2 vývojáře Debianu. Zajímavý číslo...
    29.7.2014 08:38 karelI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Oni maj ponekud jinej odhad poctu lidi (je videt v te tabulce), pak uz to vychazi docela blizko celemu cislu.
    29.7.2014 08:13 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Tak až nějakej dobrák v Monaku (nebo nedej Bože Vatikánu) začne přispívat do Debianu, tak jsou všechny země screwed :-)
    vim ~/.emacs
    little.owl avatar 29.7.2014 11:00 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    :-D
    A former Red Hat freeloader.
    30.7.2014 12:52 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Pokud by se v tom Vatikánu přenesli přes věci jako démoni a 0666, tak proč ne :-). Mimo toho, v Debianu jsou i velmi křestanské aplikace, např. programy na studium a překlady bible.
    Ruža Becelin avatar 30.7.2014 15:37 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Nechapu, proc by jim meli vadit daemoni, ktere si spousta lidi z neznameho duvodu porad plete s demony...
    pavlix avatar 30.7.2014 15:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Nějaký zdroj, že to nejsou jen dva různé přepisy stejného řeckého (později latinského) slova?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ruža Becelin avatar 30.7.2014 19:02 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Daemon (nebo dæmon) je starsi a puvodne oznacovalo bytosti s pozitivnimi vlastnostmi, demon oproti tomu je novejsi a je temer vyhradne pouzivan pro oznaceni negativnich bytosti. Zdroj jsem nekde mel, ale nemuzu to najit.

    Faktem je, ze obe slova postupne splynula a temer vyhradne oznacuji negativni formu.

    BTW neco jsem nasel tady.
    pavlix avatar 31.7.2014 09:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Mně teda spíš přijde, že křesťanská mytologie ráda prezentuje pozitivní entity jako negativní za účelem jejich eliminace ve prospěch těch křesťanských. A pak se jednoho dne někdo rozhodl, že když použije původní pravopis, získá slovo opět původní význam.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 29.7.2014 11:03 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Ti celkem potvrzuje muj pocit, ze Debian je do znacne miry "evropske" distro.

    Je neco takoveho pro Fedoru?
    A former Red Hat freeloader.
    29.7.2014 11:31 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    To potvrzuje můj pocit, že je bílá rasa nadřazená a jedině bílí jsou ochotni a schopni obohacovat své okolí náročnou intelektuální činností.
    29.7.2014 11:40 hure
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Takže ty jsi černoch?
    Jendа avatar 29.7.2014 15:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Takhle implikace nefunguje.
    29.7.2014 16:56 hure
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    S tebou musí být zábava...
    coder avatar 29.7.2014 15:41 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    29.7.2014 17:16 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Vzhledem k jeho inteligenci bych spíš řekl, že je černou dírou, protože ani ten nejčernější nigga v africe by nebyl tak černej (podle jeho teorie), aby to vysvětlilo ty jeho blitky...
    30.7.2014 21:03 MMN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Víš, kolik je ve Finsku černochů a asiatů?
    Hans1024 avatar 29.7.2014 11:37 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    No, zrejme nejsou dost evropsti, vzhledem k tomu ze jsou podelani z americkych zakonu tolik, ze nezaradi do repozitaru patentovane kodeky, nebo libdvdcss.
    Veni, vidi, copi
    little.owl avatar 29.7.2014 11:57 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    A neresilo se to castecne, dokud to bylo nutne - treba exportni omezeni, pres non-US repositare? Cela rada patentu v teto oblasti ma pokryti i mimo USA, a bohuzel to riziko je znacne. Velke distribuce jako Fedora/Debian/etc. se stanou snadneji obeti patentovych zmrdu, takze je chapu.
    A former Red Hat freeloader.
    Hans1024 avatar 29.7.2014 12:07 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Jo je treba repozitar deb-multimedia, ktery myslim provozuje francouzsky vyvojar debianu. Ale moc si nedokazu predstavit, co zmuze patentovy troll proti komunitnimu projektu, jako je Debian. Zakazou Debian v USA? Budou ho cenzurovat? Pozaviraji americke mirrory? Tak to holt budou muset sosat ze zahranicnich serveru :-D
    Veni, vidi, copi
    29.7.2014 12:27 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    29.7.2014 12:11 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    U Redhatu by vyhráli asiati!
    pavlix avatar 29.7.2014 14:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Kde bereš čísla?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.7.2014 14:48 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    http://fedoraproject.org/wiki/Koji Vliv ze zdroje stejného jména, instaluje pevně thajštinu, proto vliv považuji za důležitější než čísla. Co naplat, že pobočka Redhatu je v Bríně.
    pavlix avatar 29.7.2014 15:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Zdroj nevidím a tvé větě nerozumím.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.7.2014 15:52 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    To bys musel mít nejdříve Fedoru s plnohodnotným desktopem.
    pavlix avatar 29.7.2014 15:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Momentálně nemám ani jedno. Testovací instalace rawhide vydržela fungovat asi týden, takže nejbližší co mám je testovací instalace centosu 7 a to ještě nemám po ruce. Proto jsem myslel, že by bylo záhodno abyses odkázal na nějaké relevantní zdroje, které podporují tvrzení, že je většina vývojářů v Asii.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.7.2014 21:58 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    já mu sice taky nerozumím, nicméně v této souvislosti si vzpomínám, že jsem se onehdá s kýmsi (a byl v tom zapojen i ó velký Bill, Nothingham) dohadoval na téma, jestli v minimal install fakt musí být podpora pro vkládání nějakých indických klikyháků (když na druhou stranu Xovské aplikace nesmí záviset na jakémkoliv fontu, přestože si zákazníci přáli, aby se jim při spuštění jakéhosi GUI konfigurátka ze serveru, kde není instalován celý desktop, nezobrazovaly místo znaků prázdné čtverečky ...)
    29.7.2014 12:59 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Rusko 8, na počet obyvatel zdá se mi chudý, a potom po těch sankcích z usa a evropy..
    30.7.2014 15:43 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    plno chytrech rusu nezije v rusku, takze mozna jich na debianu pracuje vic, ale pocitaj se ve statistice k zemim, kam emigrovali...
    2.8.2014 10:19 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Posledni dobou mam z Debianu divny pocit... treba :

    https://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=756479

    "odstranim dulezitou featuru, odmitnu ji vratit zpatky a na vyzvu reaguji jako... "
    pavlix avatar 3.8.2014 22:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Alexander Wirt se vcelku jasně vyslovil, že se o ten balík nechce nadále starat, a nabízí ho k převzetí potenciálnímu novému maintainerovi. To mi připadá jako velice férový přístup. Oproti tomu přístup těch dvou, z nichž jeden radši opustí po 18 letech Debian než aby přiložil ruku k dílu a druhý se projevuje pouze nadávkami. To opravdu ze všeho nejvíce ukazuje na kvality těch dvou konkrétních lidí.

    P.S.: Takhle se odkazy nedělají.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.8.2014 23:53 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Alexander Wirt se vcelku jasně vyslovil, že se o ten balík nechce nadále starat, a nabízí ho k převzetí potenciálnímu novému maintainerovi. To mi připadá jako velice férový přístup.
    mno, jasné vyjádření dokurvením funkcionality mi zrovna moc férové nepřijde ...

    bez ohledu na to, co si kdo může myslet o "těch dvou", nevidím tam žádné technické zdůvodnění, proč to dokurvil - "důkaz (anonymní) autoritou" rozhodně také nepovažuju za férový přístup

    obdobně od tebe není férové tvrdit "jeden radši opustí po 18 letech Debian než aby přiložil ruku k dílu", když z toho odkazu nic takového neplyne, Jan Huijsmans to pouze jmenuje jako jednu z možností, a co se týče "druhý se projevuje pouze nadávkami", tak to už je úplné faux pas, Jörg Rauscher nepoužil jediného neslušného slůvka

    ale hlavně že ty jsi jako obvykle jediný spravedlivý :-)
    pavlix avatar 4.8.2014 00:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Férový přístup vidím v tom, že dotyčným otevřeně nabízí možnost situaci napravit a co víc, nadále udržovat software v pro ně uspokojivém stavu. Jako správce balíků si jeho situaci umím vcelku představit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.8.2014 01:08 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Férový přístup vidím v tom, že dotyčným otevřeně nabízí možnost situaci napravit
    To je báječné. Takže nejdřív to dokurvím a pak "férově" nabízím možnost situaci napravit tím, že se na správu balíčku vyseru, ať si to opraví někdo jiný. Jo!!! *facepalm*
    pavlix avatar 4.8.2014 21:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Není to kdoví jak báječné, ale fér to podle mě je, narozdíl od kopání do maintainera, který se chová rozumně, nesnaží se blokovat předání balíku k novému maintainerovi, který by byl schopný se o něj smysluplně starat a posoudit nejen tento problém, ale i případné další.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.8.2014 09:28 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    nejde o to, ze to uz nechce spravovat, ale ze to pred tim rozhodnutim dokurvil...
    pavlix avatar 5.8.2014 13:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    To si nemyslím. Špatná či sporná rozhodnutí maintainerů jsou běžnou součástí vývoje distribuce a nikdo kvůli nim takto nevyšiluje. Běžně maintainer buď na změně trvá nebo ji vrátí. V tomto případě si maintainer uvědomil, že ho ten balík už nezajímá ani dost na to, aby vysvětloval jedné či druhé straně, proč změnu vrací nebo ponechává.

    Když vidím jaké reakce ten člověk dostává, když se balík rozhodl opustit, naprosto chápu, že ho ani nenapadne se za některou variantu postavit a hájit ji před jednou nebo druhou stranou.

    Navíc se nejedná o žádnou katastrofu. V první řadě je balík volný pro nového maintainera, který si ho může kdykoli převzít. Navíc si troufám říct, že se dá od uživatelů testing větve Debianu očekávat, že si v případě problémů dokážou podržet v systému verzi, která jim funguje, než se podaří problém vyřešit třeba i s novým maintainerem. Vyvozovat ze stavu testing balíku, o jehož údržbu zjevně nemá nikdo zájem, cokoli o celém projektu je IMHO dost přitažené za vlasy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.8.2014 17:59 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    V tomto případě si maintainer uvědomil, že ho ten balík už nezajímá ani dost na to, aby vysvětloval jedné či druhé straně, proč změnu vrací nebo ponechává.
    Zato ho ten balík zajímal dost na to, aby ho dokurvil... Prosímtě, už toho nech.
    pavlix avatar 5.8.2014 18:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Chápu, kdo nic nedělá, nic nezkazí, ale hlavně může věnovat podstatnou část svého času nadáváním na ty, kteří něco dělají ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ruža Becelin avatar 5.8.2014 22:57 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    NRPE s --enable-command-args pouzivame a souhlasim s komentarem v ticketu, ze tady vlastnost je standardne vypnuta, coz je z hlediska bezpecnosti OK, takze pokud NRPE prekompiloval bez --enable-command-args, prinese to spravcum extra praci tim, ze si budou muset kompilovat a udrzovat vlastni verzi.

    Navic je divne, ze se pro to rozhodl, kdyz napr. Fedora/EPEL tuhle vlastnost podporuje...

    pavlix avatar 5.8.2014 23:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    S tím souhlasím.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.8.2014 15:57 Ondrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    nechapu, jak se mi to mohlo stat, ale ja fakt na tu debilitu kliknul, precetl jsem to a jeste navic jsem prolit ty komentare.

    Shrnuti:

    - asi jsem se uz zblaznil

    - svet jde do kopru

    - pavlix nema asi nic poradnyho na praci

    - panu Hagarovi by meli odebrat admin prava
    pavlix avatar 3.8.2014 22:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počty vývojářů Debianu dle zemí
    Možná by bylo fajn, kdybyses nám představil a do toho shrnutí zakomponoval i sebe.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.