abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    17.3. 16:11 | Komunita

    Geolokační služba Mozilla Location Service, kterou používá množství svobodného softwaru (často přes Geoclue), letos skončí. Data budou dostupná pouze do 10. dubna 2024, API klíče třetích stran budou odstraněny 12. června. Příčinou je údajné porušení patentů firmy Skyhook v roce 2019, následná dohoda omezila rozvoj MLS.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (24%)
    Celkem 305 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    postmarketOS, operační systém pro chytré telefony

    V pátek byl představen projekt postmarketOS (GitHub). Cílem tohoto projektu je open source operační systém pro chytré telefony vycházející z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Operační systém postmarketOS by měl podporovat 10letý životní cyklus chytrých telefonů.

    29.5.2017 05:55 | Ladislav Hagara | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.5.2017 07:21 tydýt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    asi su slepej, ale nikde nemůžu najít seznam podporovaných tydlifounů, takže pokud tohlec to nepojede na nokii N900, tak je mi to platné jak mrtvému zimník
    29.5.2017 07:25 Boguš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Heh, tos to nepochopil. V současné době to lze nabootovat na DVOU telefonech. Bez GUI, bez většiny periférií. K té desetileté podpoře si přidej nejdříve desetiletý vývoj.
    29.5.2017 07:21 Boguš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Naděje na úspěch se limitně blíží nule. Roztříštěnost ARM platformy a nedostupnost dokumentace je krutý zabiják jakéhokoliv podobného projektu. I ten LineageOS podporuje jen nepatrný zlomek existujících Androidích telefonů.
    Navíc proti Androidu nebyl nikdo schopen uvést jiný OS ani na vlastnoručně vybraném hardware. Udělat použitelný mobilní OS včetně GUI a ekosystému pro aplikace není zrovna jednoduchá a levná práce.
    Ale chápu, cesta je cílem.
    Conscript89 avatar 29.5.2017 08:16 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    A nebude to tak, ze ani ten android nafunguje na temer zadnem HW dokud vyrobce nevynalozi pomerne velke usili na zprovozneni androidu na jeho HW?
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    29.5.2017 10:50 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Je to jeho HW, tak mi nepřijde divné, že by se měl pořešit linuxové ovladače na něj. Bohužel obvykle vyprodukuje jen blob proti zastaralé verzi jádra v androidu.
    Conscript89 avatar 30.5.2017 09:17 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Chapu, ten "blob" se jim zjevil a nikdo nemusel ani hnout prstem.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    30.5.2017 09:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Právě že musel a tím smutnější je, že užitek z té práce je řádově menší, než by mohl být, kdyby výstupem byl univerzálně(ji) použitelný driver.
    Conscript89 avatar 30.5.2017 16:40 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Jo, s tim naprosto souhlasim. Management tech spolecnosti si to bohuzel nemysli :(
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    29.5.2017 10:51 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Vidím to stejně, nevěřím, že to dá.
    29.5.2017 14:14 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Kdyby dneska prisel M$ s widlema, bude na tom uplne stejne - fungovat na tom nebude nic a na nicem to ani nenastartuje. A to jeste porad plati, ze na x86 mas pomerne velkou kompatibilitu a univerzalnost. Presto ti na 50% HW widle nenabootujou bez driveru od vyrobce.
    k3dAR avatar 30.5.2017 00:39 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    napr webOS na PalmPre, ten prisel v roce 2009 s GUI a vlastnotma ktere nasledne kopiroval Android, iOS i WindowsPhone ;)
    ekosystem kolem webOS byl velmi slusnej, hry delal kazdej kdo to s mobilnima hrama myslel aspon trochu vazne, homebrew komunita vyrostla rychle a byla rozsahla, Angry Birds HD vysli poprve na HP Touchpad s webOS3 a zdarma a vyhradne s predstihem pres placenou verzi na iOS a Android,ten system zabilo az dementni HP (krome dementnosti +na natlak/vydirani Microsoftu ktere prave pripravovalo WindowsPhone7)

    rozstristenost ARM a nedostupnost dokumentace resi (~workarounduje) libhybris, kterej umoznuje bez libcd userspace nad Android/Linux jadrem+drv+bionic... tak to pouzivaji OS jako LuneOS(puvodne openWebOS), Mer, SailfishOS, UbuntuPhone, KDEPlasmaMobile...

    navic otazka jak/jestli postmarketOS bude spolupracovat s tvurcema/"pripravarema" Project Halimu, coz ma byt libhybris zabalen/pripraven do kompletu kdy tvurce OS uz nestavi nad "roztristenosti" ale nad jednotym Halium "rozhranim"...
    http://halium.org/announcements/2017/04/24/halium-is-in-the-air.html
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    30.5.2017 11:31 Boguš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Pravda v mém komentáři vypadlo jedno sousloví. Tak znovu a lépe: Udělat použitelný komerčně úspěšný mobilní OS včetně GUI a ekosystému pro aplikace není zrovna jednoduchá a levná práce. Tím jsme odbyli webOS.
    Ad libhybris, nad děravým jádrem bezpečnost nepostavíš. To rovnou můžu zůstat u toho Androidu, ne?
    postmarketOS je teď jeden člověk. Spolupracovat chce, ale tu práci někdo musí udělat a goto můj první komentář.
    k3dAR avatar 1.6.2017 19:32 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    odbyl? ne vyfuckoval... webOS komercne uspesny (by) byl (znovu se zamysli ze prisel v 2009 kdy Android byl jinde nez dnes), jen to Palm posral a HP zabilo...
    To rovnou můžu zůstat u toho Androidu, ne?
    pokud ti nevadi ZAROVEN derave userspace, aplikace a google services, coz je (mimojine) ten rozdil, tak si tam klidne zustan ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Rezza avatar 1.6.2017 20:38 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    HP to brutalne zabilo, uz jen tou slabou dostupnosti, oficialni dostupnosti jejich marketu... Ano, zena mela Pre. Ja mel tou dobou Harmattan, taky super system, ale zase Nokia to potento. A BB10 byl asi nejlepsi system ze vsech techto mrtvych a zase to nevyslo. Proste tak jak vyhrala VHS, tak dnes vyhral Android. Neni to zdaleka nejlepsi reseni, ale proste je to tak.
    k3dAR avatar 1.6.2017 21:22 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    je to smutne, ale je to tak, historie ukazuje ze nevyhrava kvalitnejsi reseni, ale naopak to nejhorsi mozne...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    1.6.2017 21:30 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Nerekl bych ze vyhrava to nejhorsi mozne. Spis to nejschopnejsi se prosadit. To je jako s demokracii. Taky nevyhrava nejlepsi politicka strana, nebo politik :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 1.6.2017 22:21 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    pokud je rec o kvalite reseni, tak je irelevantni schopnost prosazeni... az budes se s nekym bavit o kvalite "marketingove" prosazovani technicky nejhorsich reseni tak to bude neco jineho (a jiste uvitate to ze VHS se prosadilo protoze na nem vychazelo porno ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Conscript89 avatar 1.6.2017 23:17 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Ted jeste jak do toho zapada "uspech" Ubuntu :)
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    2.6.2017 09:52 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Samozrejme tak, ze je nejlepsi :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    17.1.2019 10:52 Huholoman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Jeho velkym konkurentem byl Betamax, kterej, esli se nepletu, měl menší kapacitu, ale zase udržel video v lepší kvalitě. Takže bychom měli porno sice kratší, ale zase s menšíma kazama na obraze :P
    pavlix avatar 2.6.2017 00:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Vyhrává průměrné a široce podporované, protože to se nedá tak lehce zabít. Jestliže se objeví něco technicky a uživatelsky příliš dobrého, vyvolá to tak velkou paniku, že to někdo radší rychle zabije.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.6.2017 09:59 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    To je hodně velká konspirace. Dalo by se taky podívat do běžného života, mezi lidi. Je spousta nadaných, chytrých a hezkých lidí, co jsou celý život tak nějak dole. A pak je spousta neschopných, hloupých a průměrných, kteří jsou všem na očích a všichni je vnímají jako celebrity. A často jenom proto, že byli ve správný čas na správném místě a byli hodně slyšet, nebo udělali velký skandál. Všichni je považují za úspěšné, i když vlastně nic pořádného neumí a je mnoho "lepších" lidí, co by si zasloužili pozornost.

    Nebo se podívejte na holky. Všichni chceme chytrou, milou, šikovnou a jde nám o to, co má uvnitř. Přesto 90% chlapů nakonec vleze na to první, co uspokojí jejich potřeby a ženy, které pokládá většina mužů za TOP nemívají ani jednu z těch vlastností, kromě toho, že jsou drzé a umí se zmalovat jako d*vky :-)

    Probůh nechytejte mě za slovíčko, že vy to máte jinak, mluvím o "průměrném muži". A jak známo, průměrný muž nepoužívá linux, takže bych se divil, kdyby tady vůbec nějaký byl :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Petr Tomášek avatar 6.9.2017 10:02 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Pokud bude použitejnej OS, tak třeba jednou někdo udělá komplet free telefon, na kterém tento systém bude běžet. Nadarmo vynaložené úsilí to rozhodně není, protože open-source...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Rezza avatar 29.5.2017 10:43 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    10 lety zivotni cyklus na mobilu? :O.
    Jendа avatar 29.5.2017 12:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Já mám Nokii 6230i vytaženou z kontejneru, v brmlabu je jako hlavní telefon Siemens A35 a rodiče mají něco podobného, akorát bez toho kontejneru. Kde je problém?

    A pokud jde o smartphone, tak pokud člověk neplánuje používat aktuální javascriptové hrůzoweby, tak s výkonem taky nevidím problém. Nebo se snad čeká, že se ten hardware sám zničí?
    29.5.2017 14:50 Boguš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Já bych to čekal :) Hint: RoHS
    Acci avatar 29.5.2017 19:35 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Zdroj pro toto tvrzeni by byl?
    30.5.2017 11:23 Boguš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    RoHS Exemptions
    29.5.2017 15:36 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    6230i je nejlepší telefon na světě. Jednou jsem do něj vylil litrovku fridexu, plaval v něm, když mi spadl do nádoby. Vyndal jsem, vypláchnul vodou (byl jsem ožralej, za střízliva bych použil líh) a vysušil. Fungoval dalších 5 let a ještě pořád ho někde v šuplíku mám. Ale přiznám se, že na mě byl málo COOL, tak jsem ho vyměnil za E66, ta byla taky super. Ale ta 6230i byla úžasně malá a naprosto ergonomická. Ve své době měl ten telefon snad každý. Neznám statistiky, ale myslím si, že 5110 3110 a 6230 byly nejprodávanější telefony od nokie. A zaslouženě. Škoda, že jim ujel vlak, po HW stránce měli ty telefony fakt vychytané a přežily i nemožné.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    29.5.2017 15:39 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Jo, hodně mi na těch starých mobilech chybí GPSka. Miluju navigaci v mobilu. Používám ji jen málo, ale je to jako nůž. Když ho máš u sebe, máš lepší pocit.

    Škoda že někdo nereinkarnuje takovou 6230 nebo E66 a nedá tomu GPSku, foťák a moderní webový prohlížeč + telegram klienta. Když se nad tím zamyslím, tak ta E66 s upraveným FW by tohle mohla zvládnout. Dokonce na tom běhala i navigace.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    29.5.2017 13:49 kel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    hw je dnes dostacujici, v cem je problem?
    29.5.2017 14:11 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Drtiva vetsina lidi pouziva telefon dokud neumre, drtiva vetsina telefonu je starsi 5 let, jen frikulini potrebujou novej aifoun co 1/2 roku ... Naprosto drtiva vetsina lidi ktery maj smartfoun, na nej nikdy nenainstaluje ani jedinou aplikaci. Coz bohuzel porad neznamena, ze by to nemeli nejak aktualizovat.

    10let je spis malo. Realna zivotnost bude i pres snahy vyrobcu o implantaci kurvitek mnohem vic.

    Mimochodem, 10let starej desktop ma c2q a 8GB ram ... to je naprosto vpohode na 90% veci i dnes. A jelikoz v pripade telefonu ten prenosnej pocitac 90+% lidi pouziva ... na telefonovani, tak jim funkcne zcela vyhovi zcela libovolne starej. Proc by mel nekdo vymenovat neco co funguje? Chova se ekonomicky ... a dokonce i ekologicky.
    29.5.2017 14:22 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Naprosto drtiva vetsina lidi ktery maj smartfoun, na nej nikdy nenainstaluje ani jedinou aplikaci.
    Zdroj pro toto tvrzeni by byl?
    29.5.2017 16:31 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Toto v naší široké rodině platí tak pro naši >80 letou babičku, která ani nemá plnohodnotný smartphone. I moji 60 letí rodiče, kteří jsou jinak totální počítačoví analfabeti, si aplikace do mobilu instalují.
    30.5.2017 18:56 k
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Vidis a v moji siroke rodine je to naopak. Pouze 80lety deda si slavne nechal nainstalovat navigaci (pouzil ji dvakrat), prohlizec a aplet s pocasim (pouzival je mesic, nez ho prestalo bavit platit za data).

    Pripada mi, ze nejvic smartfouny s aplikacemi pouzivaji lide, kteri jinak s technikou nemusi prijit do styku.
    29.5.2017 15:31 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Drtiva vetsina lidi pouziva telefon dokud neumre
    Já bych zase prosil zdroj pro toto tvrzení. Naopak mi připadá, že drtivá většina lidí si kupuje mobil jako kabelku, nebo boty. Prostě podle aktuálního trendu, nebo když se trošku zašpiní.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    29.5.2017 16:29 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Navíc v některých zemích dostává většina lidí telefony dotované od operátorů. Nová smlouva, nový telefon. Takže mají telefon každé 2 roky. V USA se tak prodá snad 3/4 všech telefonů.
    29.5.2017 16:34 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Ano, nebo si za to připlácejí k tarifu, aby ten nový mobil dostali. USA je prostě vzor toho, jak se to nemá dělat. Spotřeba za každou cenu. Proto se vždycky směju, když takoví šmejdi, kteří zasírají planetu bordelem kážou něco o ekologii.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    1.6.2017 00:07 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    lol, obycajny pepan uraza USA
    1.6.2017 01:12 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    lol a obyčejný čobol se z toho může pos... :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 1.6.2017 20:54 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    USA je vzor toho, jak priplavat na svetadil kde zijou jini lide, povrazdit je, zabrat uzomi, a rict "tohle je nase zeme kde bude svoboda", nasledne stovky let pak chodit vyvrazdovat do cizich zemi v zajmu "miru" aby ziskali ropu a dalsi vyhody...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 1.6.2017 20:57 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    btw: pro jistotu, to ze je neci nazor "Proti"USA, neznamena ze je od "Pro"Rusko smyslejiciho... ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Conscript89 avatar 1.6.2017 23:13 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Stejne jako to delali krestani?
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    2.6.2017 06:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Kdo podle vás kolonizoval Ameriku? Pastafariáni?
    Conscript89 avatar 2.6.2017 09:11 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Ja mel na mysli spis evropu, ale mel jsem to napsat no.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    2.6.2017 10:01 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    A jaké hlavní město mají křesťani, nebo co je to za stát nebo národ?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Petr Tomášek avatar 6.9.2017 10:26 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Myslíš jako upalování křesťanů za živa a jiné pronásledování mimo jiné proto, že odmítali sloužit jako vojáci pod soudruhem římským císařem?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    29.5.2017 16:52 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    A co myslis, ze se udela s tema jetejma telefonama ... nekdo si je odkoupi a vesele dal pouziva. A takovejch lidi je proste vetsina. Nemuzes uvazovat v meritku 300M US ... i kdyby vsichni amici meli novej telefon co 1/2 roku, je to sotva 5% lidi.

    Ostatne se podivej na pomer jednotlivych verzi androidu, kazda dalsi verze ma mensi a mensi podil, jednoduse proto, ze lidi pouzivaj starsi telefony, a ty se prevazne ani na novejsi verzi aktualizovat nedaji. Navic tu mas desetileti proverenej a overenej aspekt - viz PC. Proc se vsude kolem pise ze trh PC "umira"? Je to nesmysl, jen ten trh je proste nasycen, a viz predchozi post, neexistuje tu nic co by te nutilo k vymene. Vykon se za poslednich 10 let zmenil naprosto nepatrne.

    U telefonu nastalo exaktne totez. Vyssi vykon se da docilit jedine za cenu zhorseni uz tak tragicky vydrze. A k cemu ti ten vykon bude?
    30.5.2017 01:02 666
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    jenom blabolis
    30.5.2017 11:56 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Reagoval jsem na "Naprosto drtiva vetsina". V USA dostávají k novým smlouvám mobily každé dva tři roky většina lidí. U nás přes operátory přejde myslím 40 % mobilů. Takže naprosto drtivá většina to nebude. Možná tak někde v Indii.
    U telefonu nastalo exaktne totez. Vyssi vykon se da docilit jedine za cenu zhorseni uz tak tragicky vydrze. A k cemu ti ten vykon bude?
    Toto byl doufám jenom pokus o vtip. Výkon se za posledních 10 let samozřejmě změnil dost drasticky, hlavně ten grafický. U mobilu je to ještě výraznější. Můj 3,5 roku starý mobil, který tenkrát nebyl zrovna low-end, dnes už kvůli výkonu nejde opravdu pohodlně jako smartphone používat. A že vyšší výkon je jen na úkor výdrže? Opět vtip? A co ultrabooky, které dnes vydrží běžně 10 hodin a váží něco lehce přes kilo, zatímco před 10 lety jsme měli skoro 3 kilové cihly a byli jsme rádi, že vydrží 5 hodin? Můj součásný mobil je několikanásobně výkonnější než onen zmiňovaný 3,5 roku starý a vydrží na baterce déle.
    30.5.2017 12:23 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    A k čemu ti ten výkon je? Abys barevněji viděl SMSku nebo whatsapp? Abys mohl vidět více pohyblivých reklam při čtení zpráv na WC? Na hry? Prostě mi to hlava nebere, na co v mobilu potřebuju 8 jader a každý rok 20% výkonu navíc.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Rezza avatar 30.5.2017 12:25 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Ja porad doufam, ze se jednoho dne nekomu povede ta skutecna konvergence. Ted je treba kousek DeX od Samsungu.
    30.5.2017 12:29 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Ano, to je inovace a věc, která má smysl. Ale jaký má smysl si každý rok koupit nový mobil, proto, že má navíc dvě jádra a 2GB RAM?

    Já bych zase uvítal skládací mobil s HW klávesnicí nebo velkým displejem. Prostě přeložím na půl a dám do kapsy. Rozložím a mám velký displej. To je IMHO inovace. Ne se hnát za výkonem který nic nepřináší.

    Dnes mezi mobily nejsou rozdíly. Je to šílené. 1000 modelů a liší se jen parametry procesoru, displeje a foťáku. Jinak jeden jako druhý. Hnus velebnosti.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Rezza avatar 30.5.2017 17:15 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Muj soucasny je ten 1001, protoze nic podobneho na trhu neni :).
    30.5.2017 17:35 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Ja jsem tyhle mini pidi klavesnice nikdy nechapal. Kdyz si vezmu tu svoji, ktera je na sirku a pise se na ni fakt tak akorat, tak si neumim predstavit, jak se pise na te malinke, kde jsou klavesy uplne na sobe.

    Ja osobne bych asi sel radeji do dotyku, kde si klavesnici roztahnu na celou sirku displeje, ale proti gustu... Asi ti to vyhovuje a umis na tom psat
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    30.5.2017 17:58 tom62 | skóre: 14 | blog: tom62 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Nevadí, že je malá, když člověk prsty cítí tlačítka, takže přesně ví, kde které je a kam mačkat. Měl jsem BlackBerry Q10 a i přes malou velikost a velké prsty se na něm psalo skvěle, rychle a bez chyb. Oproti tomu na čistě dotykových telefonech, kde člověk ta tlačítka necítí a jen hádá jejich polohu, dělám obrovské množství chyb (a nenašel jsem dostatečně inteligentní klávesnici, která by je dostatečně dobře opravovala) a to i při velké obrazovce a otočení na šířku, kde jsou klávesy relativně velké.
    30.5.2017 18:15 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Tak jo, budu ti to věřit a třeba si to někdy osahám :-) Mě se vždycky moc líbil ten koncept zasouvací klávesnice, že je schovaná. navíc když se vysune, tlf. se pak lépe drží, ptže je větší. Přijde mi docela debilní, jak se dneska dělají mobily bez okrajů a člověk to musí držet vlastně za displej.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    30.5.2017 12:27 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Mám t699 což je dle tvých měřítek plečka do popelnice. Je to srovnatelné s galaxy S3? Vysvětlíš mi, o co jsem ochuzený, když nemám poslední novinku? Co na tom mobilu nemůžu dělat a ty ano? Podotýkám, že z něj volám, naviguju, hraju hry, brouzdám net, používám komnunikátory, synchronizuji s owncloud, apod.

    Vysvětli mi, co by mi přineslo, kdybych vzal 20 tisíc a pořídil si poslední model nějakého smartphonu. V čem by se můj život zlepšil.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    30.5.2017 14:01 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    No, jasně, všechny ty věci na pár let starém mobilu jdou dělat taky, ale jak. V obou můžeš prohlížet web, ale v jednom se ti stránky budou výrazně rychleji načítat a budeš šetřit data, protože když přepneš do jiné aplikace, tak ti systém ten prohlížeč uspí na disk a vyčistí paměť, takže když do něj opět přepneš, tak se stránky začnou stahovat znovu. Stránky a aplikace se načítají citelně rychleji. Můj 3,5 roku starý telefon uměl jenom 3G, to má u nás mizerné pokrytí, takže to většinou mimo velká města spadlo na Edge, který je při dnešním objemu dat webových služeb naprosto nepoužitelný. S LTE to je jiná liga. Nejenže to je rychlejší než 3G, ale taky má mnohem lepší pokrytí, takže mnohem menší pravděpodobnost, že skončí na nepoužitelném Edge. Další věc je foťák. Mobilem už jsem zcela nahradil kompakt, protože ty opravdu dobré mobily produkují srovnatelné výsledky. Ale rozdíl ve fotkách mezi mým 3,5 roku starým mobilem a tím, který mám nyní, je fakt propastný. To je asi vůbec ten největší důvod, proč kupuju nový mobil častěji.

    A tak bych mohl pokračovat. I taková 20 let stará Felicia mě doveze na dovolenou, na nákupy... To ale neznamená, že to nové auto nezvládne lépe a pohodlněji a musím jezdit v té 20 let staré Felicii, zvláště pokud to auto využívám intenzivně.

    Tím se ale nechci navážet do těch, kteří používají mobil 10+ let. Pokud to pro ně funguje, tak jenom dobře. Já ale dneska mobil využívám v takové míře, že mi prostě těch pár tisíc každé dva roky stojí za to, abych nemusel dělat kompromisy výše zmíněné.
    30.5.2017 14:10 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Dokud mobily nebudou mít optický zoom, tak pro mě foťák v mobilu není náhrada samotného foťáku.
    30.5.2017 14:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Pro mne to nebude ani kdyby optický zoom měly. Možnosti obcházení fyzikálních limitů pomocí důmyslného software mají své hranice.
    k3dAR avatar 1.6.2017 19:39 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    sice starsi, ale spon pro zajimavost ;)
    Samsung Galaxy K ZOOM
    Samsung Galaxy S4 ZOOM
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Agent avatar 30.5.2017 22:01 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Tak i před těmy 20 lety byly pohodlný auta, je to taky o třídě, ne jen o stáří, ale chápu, co chceš říct. Jinak mě vadí to, že bych rád třeba nadupanej šmatlák, ale ne větší než 5 palců. Spořádnou baterií, vůbec by mi nevadila větší tloušťka, vážně netušim, proč si absolutně všichni výrobci myslí, že každý vyžaduje mobil slabý jako list papíru. Výsuvná klávesnice by taky bodla. S klasickým 2.5 napájecím konektorem.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    31.5.2017 10:28 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Chtít klasický 2.5 konektor v době, kdy VŠECHNO běhá na microUSB, to je prostě kravina. Jinak souhlas. Ale uvědom si, že klasický dotykáč a malý displej je něštěstí. Ptže klávesnice ti překryje 80%obrazovky. Proto právě tak miluju výsuvnou klávesnici. Jednak se za ní dá ten telefon výborně držet - klidně při koukání na fotky/video, ale hlavně nezabírá při psaní místo na displeji. Takže stačí malý formát telefonu, aby se s ním dalo pohodlně pracovat. Na čtení a základní manipulaci ho necháš složený, na psaní vysuneš. IMHO zatím nikdo nic lepšího nevymyslel, ale protože je levnější vyrobit šmatlací placku a k tomu reklamní masírku, jak je to cool, tak od toho postupně všichni v rámci katování kastů upustili. A nás pár magorů, co na nás reklama nefunguje vzkříšení toho konceptu nezaplatí.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    30.5.2017 14:07 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Tak na dnešní dobu má docela malý displej a rozlišení a pouze 1GB RAM. Nicméně jinak souhlasím. Třeba já s 3,5 let starým Nexus 4 nemám důvod kupovat nový mobil dokud N4 funguje. Snad jedině LTE, ale český předražený, FUPem omezený, mobilní internet nepoužívám.
    30.5.2017 14:20 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    No vždyť, na stažení pošty a IM ti stačí i ten EDGE. Co chceš na mobilu dělat, abys využil 4G síť? Nechápu. 4G používám ve spojení s USB donglem v NB.

    Jinak s tou náhradou kompaktu mobilem souhlasím, to ano. Ta T699 má foťák celkem na houno. Ale dneska fotí obstojně každý mobil v cenové kategorii do 5K. Takže nechápu, proč platit za "kompakt" a pár GB RAM navíc 20K.

    Ale nemusím chápat vše.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    30.5.2017 15:00 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Třeba mít normální latenci u ssh session. Nebo se na mapě podívat na hustotu dopravy v nějakém místě. A tisíce dalších jiných užitečných i zbytečných věcí.
    30.5.2017 15:51 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    jak casto ssh pres mobil pouzivas? Neda se hustota dopravy vyjadrit cislem, tedy jednim bytem? Tisice uzitecnych i zbytecnch veci, ty jsou asi zbytecne, tak nema smysl se jim podrizovat, ne? :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    31.5.2017 11:36 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Občas, ale když už to chci použít, tak chci mít normální odezvu, protože když už to potřebuji, tak je taky nějaký průser a taková špatná odezva, ta akorát celý stres ze situace znásobí.

    Jinak bych chtěl vidět, jak se pomocí informace jednoho bajtu rozhodnout, že když teď tady stojím v zácpě, že se podívám jak daleko to bude a jak je na tom stav objízdných tras.

    Trochu mi přijde, že je zde aplikováno "podle sebe soudím tebe" a na to jsem trochu alergický - někdo kdo něco nepotřebuje mi vnucuje jeho názor, že já to taky nepotřebuji a že mi bez toho vlastně bude lépe.
    31.5.2017 11:58 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Vsechno je to psano jako otazka, nic ti nevnucuju, jen se ptam, tak se prosim nerozciluj :-) Hele ja nemyslel ze ty si to mas nejak zaridit aby to byla informace jednoho bytu, ale ze kdyby byla vule, muze to udelat autor toho programu. Na server mu preneses odkud a kam a on ti s ohledem na stav dopravy jednim bytem posle nejlepsi trasu. Fakt IMHO neni nutne, prenaset desitky MB kvuli tomu, ze je nekde ucpana cesta.

    Neni mozne, ze existuje aplikace, ktera to takhle dela? Pak bych radeji za par stovaku vymenil aplikaci, nez cel mobil, nebo si platil nekolik stovek mesicne za rychla a velka data.

    Opet, zase se jen ptam a diskutuji, nevnucuji. Je jasne, ze jine naroky bude mit obchodak, nebo kamionak, jehoz revirem jsou dalnice a v aute travi pulku zivota, nebo nekdo, kdo jezdi autem jenom do samosky a mimo mesto vyrazi jednou za mesic.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 1.6.2017 19:47 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    kdyz ches premyslet, tak premyslej: EDGE je opravdu nouzovka, 3G ma na hovno pokryti mimo velka mesta, takze 4G je pak jedine rozumne reseni kdyz chce clovek aspon tech 100kB/s a/nebo odezvu v radek desitek (ne stovek jako u Edge)...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    31.5.2017 12:01 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Až ted se divam poradne, V MAPE se podivat na hustotu dopravy. Tak co misto koukani na mapy si poridit program, ktery ti SAM na zaklade hustoty dopravy prepocita trasu? Vis co, nekdy ma jeden problem vice reseni a neni vzdycky nutne si kvuli tomu porizovat novy mobil, pocitac, naradi, apod.

    Samozrejme pokud si nejak potrebuji obhajit koupi noveho pocitace, mobilu nebo naradi, pak je nejaky "neresitelny" problem uple idealni :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Rezza avatar 31.5.2017 14:17 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Tak co misto koukani na mapy si poridit program, ktery ti SAM na zaklade hustoty dopravy prepocita trasu?

    Ten program se jmenuje Waze. A je to jeden z duvodu, proc je potreba hodne nabuseny mobil. Protoze na prostredky je to brutalni zrout (nevim proc, opravdu netusim, co tam delaji), ale ten prinos je tady jasny :). Predevsim v mistech, kde jezdi dost lidi s Waze to umi hodne pomoct. Nekdy si toho provozu vsimne pozde za posledni odbockou a pak jen suse hodi progress bar jak dlouho clovek bude stat, ale i tak dobry.
    k3dAR avatar 1.6.2017 19:49 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    to je dobre ze stale pouzivas 386, s 640kB ktere preci na vsechno staci ;) vazne prestan vysvetlovat (kdyz myslis ze nepresvedcujes) aby nekdo delal neco komplikovane protoze mu vymyslis (podle tebe) vhodnejsi postup k dosazeni jeho cile ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    1.6.2017 20:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Odpusťte mi zvědavost, ale kolik počítačů s 386 a 640 KB paměti jste v praxi potkal?
    k3dAR avatar 1.6.2017 21:21 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    tak jiste ti nedoslo ze slo o navaznost na hlasku p.Gatese "640kB paměti musí stačit každému." ;) jinak sem 386 potkal hodne, i a nejake XT, ale preferoval jsem v te dobe kvalitnejsi HW, jako napr. Commodore64 a Amigu 500 ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    1.6.2017 21:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Myslel jsem, že je řeč o reálném světě, teď vidím, že jsem se mýlil.
    k3dAR avatar 1.6.2017 22:23 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    tak ja to samozrejme videl a pouzival v realnem svete, neco mi unika nebo mam prohlasit: "myslel sem, ze nejsi dement, ted vidim, ze jsem se mylil"? ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    1.6.2017 22:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    ja to samozrejme videl a pouzival v realnem svete, neco mi unika

    V reálném světě např. Commodore 64 patří časově, výkonově i konstrukčně někam úplně jinam než 386.

    nebo mam prohlasit: "myslel sem, ze nejsi dement, ted vidim, ze jsem se mylil"

    Pokud vám to udělá dobře, poslužte si.

    1.6.2017 20:43 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    To ses zase predvedl a natrel jsi mi to :-) Ale pouzivas pomerne blbe priklady. 386 nesplni vetsinu mych dnesnich REALNYCH pozadavku. POTREBUJU spoustet programy, ktere na ni proste nebezi. Potrebuju je, abych mohl dneska fungovat, protoze na 386 treba nerozbeham USB zarizeni, SATA disky, apod ,-)

    Ale ver mi, ze opravdu nemam kazdy posledni model pocitace, procesoru, graficke karty, apod. ktere vyjdou, jen proto, abych na nem MOHL hrat hry a MOHL spoustet narocne programy (ktere sice nemam a nepotrebuju ALE MUZU JE na tom spustit). To by byl spravny priklad, kdybys chtel argumentovat a ne jen shazovat vse co napisu.

    On rika, ze potrebuje psat dopisy a protoze novy operacni system ma vysoke naroky, tak si koupil novou herni sestavu. JA tvrdim, ze na psani dopisu mi staci 10 let stary pocitac. Ty argumentujes tim, ze to je <->vina, protoze prece dopis se da psat tuzkou a ja mu ji vnucuju. Ale to samozrejme neni pravda. At si klidne koupi co chce, kazdy ma jine potreby, moznosti i priority.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 1.6.2017 21:19 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    naco SATA disky? to je preci moc moderni, mas preci klasicke IDE, a ze jsou male velikosti? na co bys chtel velkou velikost?

    nemam potrebu neco nekomu natirat, jen se zamysli ze ty mas svoje limiti na veci ktere resis nastavene tak jak to ostatnim muze pripadat zbytecne a obracene... to je cele... ja mam treba vicero PC s Atom, nebo 10let starej Notas s CoreDuo co kazdej den pouzivam, 8let starej telefon (Nokia N900) na volani s HW klavesnici bez androidu a 4roky starej telefon (Nexus 5) bez sim, pro testovani ruznych phone OS a Android jako "tablet"... ale chapu ze nekdo radeji pouzije nejhloupejsi Nokii 5110 (kterou sem take roky pouzival) nebo naopak telefon co vysel vcera, nebo zitra, proc bych mu mel vnucovat ze jedno nebo druhe je moc nebo malo, nebo urcovat co mu ma stacit ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    1.6.2017 21:27 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Ja mu to neurcuju ani nerozmlouvam. Jenom se prece bavime o tom, ze na danou vec by mu stacilo i neco slabsiho (starsiho). A bavili jsme se obecne, ze na ziskani prehledu o dopravni situaci nepotrebuju prenaset desitky mega dat, ze kdyby byla vule, byla by i cesta, jak to resit v ramci par bytu, max kilobytu, takze vsechen ten pokrok je vlastne zbytecny.

    A ano, kdybych na PC nepracoval s videem a fotkami ktere zabiraji dnes uz nekolik TERA, tak na psani textu, tabulek a ted tady s tebou mi staci IDE disk. Ale dnes bude drazsi, nez ty SATA. Stejne tak je ekonomicka hovadina, kupovat si mobil z muzea :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 1.6.2017 22:24 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    proc bys kupoval novy ide disk? prece mas ty stare ide disky a nic noveho nepotrebujes ;) nebo je to snad tak ze nekdo neco noveho muze potrebovat a nekdo neco noveho potrebovat nemusi? ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    2.6.2017 10:05 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Ehm,. Jak bych ti to vysvětlil. Víš, že disk je zařízení, které časem degraduje? Mění se jeho vlastnosti a třeba disk, který má 10 let je v praxi už nepoužitelný? Naproti tomu, mám v šuplíku telefony, které mají více jak 10 let a jejich vlastnosti jsou pořád stejné. Snad až na baterku, což je spotřební věc a musí se měnit i u toho nového telefonu.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    30.5.2017 18:39 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    No vždyť, na stažení pošty a IM ti stačí i ten EDGE. Co chceš na mobilu dělat, abys využil 4G síť? Nechápu. 4G používám ve spojení s USB donglem v NB.
    Hromadu věcí. Už samotné prohlížení stránek. Na Edge se běžná stránka načítá klidně i desítky sekund. I když mám na mobilu FM modul, poslouchám rádio jen přes Internet, protože mám konstantní kvalitu bez neustálého šumění. Oblíbenou hudbu mám staženou offline, ale občas si najdu nějakou jinou skladbu na Spotify a chci si ji pustit. Na nějaké kratší videa na Youtube se na mobilu taky občas mrknu. Občas si chci prohlížet fotky na OwnCloudu. Když jsme třeba s kámošema a vzpomínáme na staré dobré časy a já k tomu mám pár fotek. V neposlední řadě mobil často používám jako hotspot pro notebook, když jsem v terénu. Dost hovorů dnes provádím už přes aplikace. Zaprvé je to na rozdíl od GSM hovorů šifrované a zadruhé mají zpravidla výrazně vyšší kvalitu zvuku. To jsou všechno věci, které jdou na 3G dělat omezeně a na Edge prakticky vůbec.

    Se nedivím, že se neshodneme na požadavcích na mobil, když máme tak rozdílné nároky. Ty nevíš, na co by ti LTE vůbec bylo, já bych bez něj nebyl schopný polovinu věcí dělat :-)

    Jinak za mobil není potřeba dávat 20k. Dobré mobily s kvalitním foťákem a dost RAM se prodávají už za 8-10k. Mobily do 5k udělají svoji službu, ale mají nemalé limity a hlavně u nich člověk nemá žádnou rezervu. Stačí sotva pokrýt současné nároky a za rok dva, kdy požadavky na objem dat a výkon zase povyrostou, už těžce nestíhají. Ale to je samozřejmě relativní, podle toho, co od toho člověk čeká. Můj otec třeba ten 3,5 roku starý telefon použivá de facto jako obyčejný mobil a kromě toho, že aktuální Android je na tom obecně pomalý, nemá problém, protože 90 % jeho používání znamená volání a sms.
    30.5.2017 20:30 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    To souhlasim. Ja mam na vse tohle maly nb a kdyz brouzdam na mobilu, tak v posteli, kde si jen ctu pred spanim a kde mam wifi. V terenu proste mobil pouzivam jen jako navigaci nebo IM a to by mi skutecne stacila nokia e66 s novejsim softem.

    Hele owncloud s fotkama jsem taky provozoval a tesil jsem se jak na to budu v terenu koukat, atd. Ve finale tech fotek co stoji za ukazku je tak 20 a ty mam nakopirovane v mobilu na sd. Takze posledni rok owncloud vubec nemam a vubec mi to nechybi.

    Clovek si na tyhle vychytavky lehko zvyka, ale pak zjisti, ze ho to jen obira o cas a je nervozni, kdyz nema signal. Pritom zbytecne. Takze jak jsem pred lety tyhle vychytavky lovil, dnes se toho zbavuju a snazim se zit maximalne jednoduse.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    30.5.2017 20:43 k
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    S tim se muzu ztotoznit.

    Vubec zruseni datoveho tarifu byla jedna z nejlepsich veci, ktere se mi prihodily.
    31.5.2017 10:37 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Navíc si vemte, že čím více takových věcí a služeb chcete mít dostupných "kdekoliv", tím více portů a služeb a musíte vystavit do světa. Každá taková služba = riziko. Takže kvůli tomu, že si jednou za měsíc v hospodě prohlédneš fotku z owncloudu, svá data 365 dnů v roce vystavuješ riziku, že si je prohlédne někdo jiný.

    Na každý prd, doslova každé hovno potřebuješ aplikaci, která má přístup skoro všude. Přitom často aplikace, které použiješ jednou a dost. Ale ony odešlou všechny tvé kontakty, apod.

    Nevím, no, často jsem se nad tím, proč mám vůbec smartphone zamýšlel. Ale tu závislost na té určité svobodě, co mi to dává jsem nedokázal překonat. Přitom vím, že mi to mnohem více svobody bere. Ale abych třeba platil měsíčně x stovek za tarif s daty, abych si na poště mohl přečíst email, který mě beztak jenom nase*e, no fakt ne :-)

    Mám data na kartě od mobil.cz kde to na IM, abych nemusel platit za SMSky stačí, email s tím v nouzi taky stáhnu a napíšu, dopravní info získám a data o počasí načtu a na normální surfování mám prostě počítač.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    31.5.2017 19:09 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    K tomu poslednímu odstavci se dá dodat jen "Slyšeli jste slovo Boží!". Drtivou většinu těch frikulínských kokotin k životu netřeba. To jen firmy zapojene do toho byznysu vyvolávají potřeby v davu, aby uspokojily stále rostoucí hlad akcionářů po $$$. O nějaké blaho uživatelů jim určitě nejde.
    31.5.2017 08:05 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    No ale přiznejte si, že většinu z toho vlastně nepotřebujete. V podstatě uměle hledáte zdůvodnění, proč jste za ten kus mastného skla dal tolik peněz :-)
    Pochopitelně váš problém, ale je zábavné to sledovat. Pro výrobce je samozřejmě velmi levné přidávat další a další "nezbytné" funkce, založené na narychlo spíchnutém softwaru. To co člověk opravdu potřebuje - např. výsuvnou qwerty klávesnici, aby se na tom dal _normálně_ napsat Email, to pochopitelně ne...
    pavlix avatar 31.5.2017 19:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    No ale přiznejte si, že většinu z toho vlastně nepotřebujete.
    To platí obecně. Vůbec se nemusíme bavit o telefonech a ani o technice.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Rezza avatar 29.5.2017 16:32 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Proste je to spotrebni zbozi - prijde neco noveho, co me zaujme, tak beru. Takze ted dlouhou dobu nebylo vubec nic zajimaveho, tak jsem mel rok V10, ted se dal konecne koupit KEYone, tak mam ten. A jsem zatim nadseny :). Nez prijde neco dalsiho od BB.
    29.5.2017 16:37 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Spotřební zboží je pro mě třeba strouhací tužka. Když je krátká, tak ji vyhodím a koupím novou. Kupovat si mobil jenom proto, že vyšel nový, to je prostě na hlavu :-) Připodobnil bych to tomu, že vyměním ženskou, protože potkám nějakou hezčí. Když něco plní moje potřeby, proč bych to každý rok měnil? To je jako bys měnil vrtačku, nebo šroubovák jen proto, že máš modrou a letos je cool růžová.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    29.5.2017 16:54 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Tak pokud bude zaroven i lip varit, uklizet ... ;D Ale dneska budes mit spis problem najit takovou, ktera zvladne aspon caj a pritom nespali tu vodu.
    29.5.2017 17:15 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Nepochopil jsi pointu :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    29.5.2017 22:01 David Indra | skóre: 15 | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Právěže ji pochopil. Můžu chtít nový mobil nejen proto, že je to "cool", ale taky proto, že má víc funkcí / lepší vlastnosti a díky tomu lépe než předchozí telefon plní moje požadavky.
    Rezza avatar 29.5.2017 20:49 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Kazdeho bavi neco jineho. Nekdo meni telefony, nekdo ty zenske. Me staci to prvni.
    29.5.2017 20:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Někdo ani jedno. Tedy telefon bych vyměnil rád, věk už na něm začíná být znát, ale bohužel v současné nabídce nenacházím žádný, který by se mu vyrovnal. :-(
    Rezza avatar 30.5.2017 09:46 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    No me aktualne nadchl ten KEYone a to jsem na nej cekal pul roku :). Predtim me stejne dostal Passport/Passport SE. A ted si vem, ze takovehle telefony vychazi minimalne, takze muj vyber je taky omezeny.
    29.5.2017 23:44 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Priemerny 10 rokov stary desktop urcite nema 8GB RAM (to nema ani dnes) a to C2Q je tiez sporne.
    Jendа avatar 30.5.2017 00:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    C2Q bylo uvedeno v lednu 2007, je to tedy na úrovni Kaby Lake (7xxx) teď. A pohledem do katalogu CZC to ~polovina desktopů už má.

    S těmi 8 GB ale souhlasím, běžné byly spíš 2-4.
    k3dAR avatar 30.5.2017 00:47 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    ja mam treba z 2007 T60p, ve sve dobe to bylo nabusene delo, ma to IPS 1600x1200 LCD, ale nezavisle na CPU (mam tam CoreDuo, v supleti pripravene Core2Duo) zvlada chipset maximane 3GB RAM (i kdyz pri pouziti 2x2GB jede v dualchanelu, stejne zpristupnuje jen 3GB), ale copak jecko to je klasickej prekrucovator polofaktu ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Jendа avatar 30.5.2017 00:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    T60p asi nebude úplně desktop, že?
    30.5.2017 11:22 Boguš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    2.3Kg? To už skoro desktop bude ;-)
    k3dAR avatar 1.6.2017 22:16 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    dobra, no tak zalezi jestli ho polozis na stul nebo drzis v ruce ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Jendа avatar 2.6.2017 01:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Notebookové C2Q přišlo o dva roky později.
    30.5.2017 11:33 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Už to prodej a kup něco novějšího :-) Já jsem se toho zbavil už dávno, přešel jsem na T400 a to už šlo taky ženě do kuchyně. Nové procesory jsou nejenom rychlejší, ale i úspornější. Vydrží to na baterku mnohem dýl, méně to žere.

    Třeba vyhodit starý počítač a nahradit ho novým, tohle plně schvaluji. Protože ten rozdíl ve spotřebě je markantní a ten dopad na ekologii se tím tedy smázne. Provozovat dneska dual core nebo C2D je na palici. To není počítač, to je přímotop. Hlavně teď v létě je prima, mít to v kanclu.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 1.6.2017 22:14 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    proc bych takovou blbost delal(vsimas zi jak zas radis podle sebe? ;) na T60p mam 4:3 Matne IPS LCD s 1600x1200... mam v tom SSD, nedavno sem do toho koupil AC wifi kartu, novou baterku a novej nejvykonejsi Core2Duo CPU co do to ho jde dat (ted jeste lezi v supleti)...
    jinak mam tedy Thinkpad X220 Tablet s i5-2520m, a pak nejaky ten Desktop s Atomem, netbook Yoga(rok starej) s Atomem, UMPC s Atomem atd ... ;)

    obecne ohledne vyhazovani a nahrazovani... obecne kdyz se zpocita o kolik vic to zere nez neco za co se zaplati XY tisic, co neroste na strome, ale musi to nekdo vyrobit, spousta lodi a nakladaku to postupne od soucastkek k celku k zakaznikovi dovest s tim vsim souvisejici veci jako tezby, splodiny, energie, atd... ak to usetreni najednou nebude tak ruzove, navic to stare PC aspon neodvezeme v ramci "ekologickeho setreni" na skladky v Africe aby to zamorilo vody nejen kvuli porezani od toho umirali deti...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    2.6.2017 10:10 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Muzu se te zeptat, na co tu T60 pouzivas? Je to jen zvedavost :-) Jestli to mas jako NB k nejake CNC frezce, nebo jako NB nekde v dilne, kde si na tom pises kolik mas SAMYC, pripadne manzelka recepty, pak tomu jeste rozumim.

    Ale jinak je to uz na hranici bezne pouzitelnosti. Ja treba povazuju za bezne, pustit si na NB youtube video. A s tim mela moje T61 uz casto problem.

    To zase neni o narizovani co by kdo mel, ja si jen myslim, ze ten NB (tusim ze 10 let urcite ma?) uz svou sluzbu splnil a je uz nejen moralne, ale i fyzicky zastaraly. Rekl bych, ze takovy NB uz proste nebude spolehlivy. Do 10 let veku takovy stary thinkpad uplne v pohode. Ale pak uz bych se asi bal, ze ho jednou zapnu a on jen blikne.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Jendа avatar 2.6.2017 17:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Ale jinak je to uz na hranici bezne pouzitelnosti. Ja treba povazuju za bezne, pustit si na NB youtube video. A s tim mela moje T61 uz casto problem.
    Na cpubenchmark.net mají Core víc bodů než Atom N270, který v pohodě zvládá třeba přednášky z CCC (1024x576) a s trochou štěstí i 1280x720.
    3.6.2017 01:31 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    OK, myslel jsem video v nejake normalni kvalite, cili aspon HD :) Atom si taky na praci koupi jenom radny masochista.

    Mimochodem, neni to taky o podpore HW dekodovani videa u tech novejsich procesoru? Rychlost neni vse. Jde taky o rychlost sbernice, pameti. To vse ma vliv na vysledny dojem a odezvu toho hebla pri praci. Ja si proste myslim, ze t61 je uz dneska trapeni a uspora penez proti novejsim modelum je mala, ale samozrejme nekdo ten nb muze pouzivat v rezimu, kde se flaka. Ja bych pro nej uz vyuziti nenasel a i na beznou kancelarskou praci si poridil aspon t400.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 8.6.2017 21:35 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    neni to T60, ale T60p (ta ma LCD 1600x1200 a FireGL grafarnu)... pouzivam to jako jedno z pracovnich PC, primarne na tom mam nekolik Terminalu a nekolik Remmin s VNC spojenim, k tomu mam pustenej Palemoon s par desitkama (pri nepouzivani uspanych) tabu...
    ocenuju na tom bezkonkurencni klavesnici, a vybornej matne IPS LCD 4:3...
    YT na tom nesleduju, ale ted sem pustil neco v 720p a zvlada v pohode a bez dropovani snimku...
    jestli klekne tak klekne a v techto prostorech sahnu po jeho predchudci T42 s IPS 1400x1050 a PentiumM :) a/nebo budu vice delat u X220 s externim IPS 16:10 monitorem :)
    kazdopadne v T60p mam novou baterku, relativne nove SSD, novou Wifi kartu, zdroju mam nekolik, pripravene mam nove/lepsi CPU na vymenu, takze kdyz mi odejde mainboard tak koupim jinej ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    8.6.2017 22:46 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Jak dlouho to na tu baterku vydrží běžet? :-) Ty seš nějakej admin, že máš tolik terminálů a spojení? Nebo přes to ovládáš ty další počítače v domácnosti? :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    8.6.2017 22:51 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Měl jsem T41. Moje první lenovo. Nejlepší NB, jaký jsem kdy měl. Tehdy jsem se zamiloval a od té doby se mi bílé, šedé, nebo stříbrné NB přímo hnusí :-) Jak byla ta T41čka na tu dobu tenká, malá a lehká... a pevná. Bože, kde jsou ty časy, já ten NB miloval, normálně jsem šel v noci čůrat a musel jsem si sáhnout, pohladit ho :-)

    Ale čas nezastavíš, bohužel. To je jak s mobily. Jde to do sraček, ale není v mých silách do útrob T41 nastrkat moderní HW.

    Zase si vem, co ta T41čka v té době stála. 100 litrů bez daně? A v té době sis za sto litrů koupil nové auto. Všechno je to o penězích, tlaku na cenu a katovani kastu.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    8.6.2017 22:51 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Prý lenovo. Teď to po sobě čtu. FUJ. Bylo to samozřejmě IBM, s tím krásným a úchylně barevným logem :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    30.5.2017 14:33 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Priemerny nema, ale ak ma 4 sloty DDR2, tak tam 8 GB das.
    30.5.2017 15:44 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: postmarketOS, operační systém pro chytré telefony
    Uvidíme třeba se mu to povede proč ne. Bylo by to fajn.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.